Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 1.006 din 21 decembrie 2016  privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare şi pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 1.006 din 21 decembrie 2016 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare şi pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.072 din 30 decembrie 2016

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 5 alin. (2) şi al art. 22 alin. (2) din Legea nr. 213/2016 privind cooperarea internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    (1) Agenţia de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare, denumită în continuare Agenţia, se organizează şi funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Afacerilor Externe, denumit în continuare M.A.E.
    (2) Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti.
    ART. 2
    Agenţia are următoarele atribuţii:
    a) implementează proiecte în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare, prin consultare şi cooperare cu direcţiile din cadrul M.A.E. şi al misiunilor diplomatice ale României;
    b) monitorizează modul de implementare a programului multianual strategic de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară;
    c) asigură expertiza de specialitate în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară - studii, analize, lucrări de specialitate - pentru M.A.E. sau, la cerere, pentru alte instituţii publice sau private din România ori din alte state cu care există acorduri de parteneriat în acest sens sau cu organizaţii internaţionale;
    d) facilitează transferul de expertiză din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice către statele beneficiare;
    e) încheie protocoale de colaborare în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară;
    f) utilizează fondurile din bugetul aprobat cu destinaţia cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară prin implementare directă sau indirectă, conform legislaţiei în vigoare;
    g) asigură monitorizarea şi evaluarea proiectelor şi programelor derulate prin intermediul Agenţiei;
    h) raportează anual şi ori de câte ori este necesar, la cererea ministrului afacerilor externe, activităţile realizate în cadrul politicii de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, finanţate din fonduri publice;
    i) asigură secretariatul tehnic pentru întrunirile Comitetului consultativ în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară;
    j) asigură vizibilitatea acţiunilor în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare;
    k) participă la implementarea obiectivelor de politică externă stabilite de M.A.E.;
    l) editează publicaţii;
    m) îndeplineşte orice alte activităţi în domeniul cooperării internaţionale pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară stabilite de ministrul afacerilor externe.
    ART. 3
    (1) Agenţia este condusă de un director general, numit şi revocat din funcţie prin ordin al ministrului afacerilor externe, în condiţiile legii.
    (2) Directorul general al Agenţiei este ordonator terţiar de credite, calitate care poate fi delegată în condiţiile legii.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii şi instrucţiuni şi răspunde în faţa ministrului afacerilor externe pentru întreaga activitate a Agenţiei. Deciziile şi instrucţiunile cu caracter normativ emise de directorul general al Agenţiei se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (4) Directorul general reprezintă Agenţia în raporturile cu terţii, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
    (5) Directorul general este numit pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit o singură dată, pentru o perioadă de 3 ani.
    (6) Directorul general adjunct este numit şi revocat din funcţie prin ordin al ministrului afacerilor externe.
    (7) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei se aprobă prin decizie a directorului general.
    ART. 4
    (1) Evaluarea calităţii managementului Agenţiei se face anual, printr-un audit extern independent.
    (2) Finanţarea auditului prevăzut la alin. (1) se face din bugetul Agenţiei. Selectarea entităţii care va efectua auditul se face cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice.
    (3) Raportul de audit se întocmeşte în primele 3 luni ale anului şi cuprinde, în mod obligatoriu, referiri la modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale, organizarea activităţii, asumarea responsabilităţilor de către conducerea Agenţiei, necesitatea de suplimentare a posturilor Agenţiei sau de reorganizare internă a acesteia.
    (4) În termen de maximum 5 zile de la primirea raportului de audit, directorul general al Agenţiei procedează la comunicarea acestuia ministrului afacerilor externe.
    (5) Primul raport de audit se realizează în anul calendaristic imediat următor celui în care Agenţia a devenit operaţională şi a funcţionat minimum 9 luni.
    ART. 5
    (1) Numărul maxim de posturi aprobat pentru Agenţie este de 30.
    (2) Structura organizatorică a Agenţiei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (3) În cadrul acesteia, prin decizia directorului general, se pot înfiinţa birouri, în condiţiile prevăzute de lege, cu încadrarea în numărul total de posturi aprobat.
    (4) Personalul din cadrul Agenţiei este încadrat cu personal pe funcţii de execuţie specifice M.A.E.
    (5) Încadrarea personalului în numărul de posturi şi în structura organizatorică se face în temeiul şi cu respectarea condiţiilor şi termenelor prevăzute de lege pentru fiecare categorie de personal.
    (6) Salarizarea personalului Agenţiei se face în condiţiile legii.
    ART. 6
    (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se face de la bugetul de stat prin bugetul M.A.E. şi din venituri proprii.
    (2) Agenţia poate dobândi bunuri mobile sau imobile, cu respectarea condiţiilor legale.
    ART. 7
    Hotărârea Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 15 ianuarie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:

    1. După articolul 20 se introduce un nou articol, articolul 20^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 20^1. - În subordinea M.A.E. funcţionează Agenţia de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare, instituţie publică cu personalitate juridică. Activitatea Agenţiei de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare este finanţată din subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii."

    2. În anexa nr. 2, la punctul II, după subpunctul 3 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4, cu următorul cuprins:
    "4. Agenţia de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare (30 de posturi)."

    ART. 8
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                 PRIM-MINISTRU
                              DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                         Ministrul afacerilor externe,
                                Lazăr Comănescu

                 Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale
                           şi persoanelor vârstnice,
                             Dragoş-Nicolae Pîslaru

                         Ministrul finanţelor publice,
                                Anca Dana Dragu

    Bucureşti, 21 decembrie 2016.
    Nr. 1.006.

    ANEXĂ

                            STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
            a Agenţiei de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare

                                        ┌────────────────────────────────────┐
                                        │Numărul maxim de posturi este de 30.│
                                        └────────────────────────────────────┘

                           ┌────────────────────────┐
                           │ Director General │
                           └────────────┬───────────┘
                                        │
                           ┌────────────┴───────────┐
                           │Director General Adjunct│
                           └────────────┬───────────┘
                                        │
                ┌───────────────────────┼──────────────────────┐
                │ │ │
┌───────────────┴────────────┐ ┌──────┴─────┐ ┌────────────┴───────────┐
│Serviciu financiar-contabil,│ │ Serviciu │ │ Serviciu programe de │
│administrativ, resurse umane│ │implementare│ │cooperare internaţională│
│ şi juridic │ │ proiecte │ │ pentru dezvoltare │
└────────────────────────────┘ └────────────┘ └────────────────────────┘


                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016