Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHIDUL APLICANTULUI din 20 septembrie 2016  Cerere de propuneri de proiecte în cadrul Fondului pentru relaţii bilaterale aferent Programului RO02 - Biodiversitate şi servicii ale ecosistemelor, implementat în cadrul Mecanismului financiar SEE 2009-2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHIDUL APLICANTULUI din 20 septembrie 2016 Cerere de propuneri de proiecte în cadrul Fondului pentru relaţii bilaterale aferent Programului RO02 - Biodiversitate şi servicii ale ecosistemelor, implementat în cadrul Mecanismului financiar SEE 2009-2014

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 130 bis din 20 februarie 2017
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 1.813/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 130 din 20 februarie 2017.
──────────
     Lansarea Apelului: 21 noiembrie 2016
     Termen limită pentru transmiterea aplicaţiilor: 30 august 2017
     Data limită de implementare a acţiunilor: 30 septembrie 2017
    1. Context
     În data de 28 iulie 2010 s-a semnat Acordul dintre Uniunea Europeană şi Guvernele Norvegiei, Islandei şi Principatului Liechtenstein pentru Mecanismul Financiar SEE 2009-2014 privind asistenţa nerambursabilă acordată de acestea în perioada 2009-2014.
     Prin intermediul acestui mecanism, România beneficiază de o asistenţa financiară totală de 190,75 milioane Euro.
     Mecanismul Financiar SEE 2009-2014 îşi propune să contribuie la reducerea disparităţilor economice şi sociale din Spaţiul Economic European şi la consolidarea relaţiilor bilaterale între statele donatoare (Norvegia, Islanda şi Liechtenstein) şi statele beneficiare prin sectoarele prioritare propuse.
     Astfel, în urma procesului de negociere ce a avut loc între România şi statele donatoare în perioada octombrie 2011 - ianuarie 2012, s-a convenit de comun acord prevederile Memorandumului de Înţelegere pentru Mecanismul Financiar SEE 2009-2014, document ce stabileşte cadrul de cooperare şi permite implementarea eficientă a asistenţei financiare acordate pentru perioada 2009-2014.
     Memorandumul de Înţelegere pentru Mecanismul Financiar SEE 2009-2014 stabileşte entităţile naţionale implicate în implementarea mecanismului financiar şi atribuţiile acestora în cadrul sistemului naţional de management şi control (Anexa A) precum, şi cadrul de implementare (Anexa B) precizând lista sectoarelor prioritare şi alocarea financiară acordată prin intermediul Mecanismului Financiar SEE în perioada 2009-2014, identificarea programelor aprobate pentru finanţare cu precizarea principalelor obiective şi a rezultatelor anticipate, identificarea Operatorilor de Program şi a proiectelor predefinite acceptate.
     Pentru mai multe informaţii privind Mecanismul Financiar SEE 2009-2014 consultaţi următoarele pagini de internet: www.eeagrants.ro şi www.eeagrants.org.
     Programul RO02 "Biodiversitate şi servicii ale ecosistemelor" sprijină implementarea obiectivelor Mecanismului Financiar SEE 2009-2014 prin sensibilizarea cu privire la evaluarea serviciilor ecosistemelor şi cu privire la evitarea fragmentării ecosistemului. Obiectivul, rezultatele şi indicatorii programului reflectă scopurile şi priorităţile strategiilor şi planurile de acţiuni adoptate recent la nivel european şi naţional.
     Obiectivul General al Programului: Stopare a pierderii biodiversităţii
     Obiectivul Specific al Programului: Prin implementarea programului se aşteaptă o îmbunătăţire a stării ecosistemelor precum şi a nivelului de cunoaştere, informare şi conştientizare a publicului larg în legătură cu beneficiile de zi cu zi, produse de serviciile ecosistemelor şi importanţa menţinerii ecosistemelor într-o stare bună.
     Rezultate aşteptate:
     ● Îmbunătăţirea capacităţii şi administrării coridoarelor ecologice;
     ● Studii şi training cu privire la contribuţia ariilor naturale protejate în sectorul economic;
     ● Crearea metodologiilor pentru stabilirea coridoarelor ecologice;
     ● Rapoarte necesare pentru realizarea metodologiilor;
     ● Delimitarea ecosistemelor;
     ● Identificarea mecanismelor de plăţi pentru serviciile ecosistemice.

     Fondul pentru Relaţii Bilaterale (denumit în continuare "Fondul") constituit la nivelul Programului, este destinat unor iniţiative menite să conducă la dezvoltarea relaţiilor bilaterale prin cooperare şi transfer de cunoştinţe între entităţi (autorităţile/instituţiile publice/ONG etc) din statul beneficiar, statele donatoare, şi organizaţii internaţionale respectiv prin sprijinirea organizării de, sau participării la, seminarii, conferinţe, workshop-uri, vizite de lucru, cursuri, întâlniri de lucru, etc

    1. CADRUL INSTITUŢIONAL ŞI LEGISLATIV
    1.1. Cadrul instituţional
     Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte funcţia de Punct Naţional de Contact şi reprezintă România în relaţiile sale cu Comitetul Mecanismului Financiar. Punctul Naţional de Contact va avea responsabilitatea generală a îndeplinirii obiectivelor Mecanismului Financiar SEE 2009 - 2014 în România.
     Autoritatea de Certificare şi Plată din cadrul Ministerului Finanţelor Publice acţionează în calitate de Autoritate de Certificare (AC); aceasta certifică sumele incluse în declaraţiile de cheltuieli depuse la Oficiul Mecanismului Financiar şi primeşte sumele granturilor SEE transferate în România.
     Unitatea Centrală de Armonizare pentru Audit Public Intern (UCAAPI) din cadrul Ministerului Finanţelor Publice acţionează în calitate de Autoritate de Audit şi efectuează audituri ale sistemului de management şi control la nivel de Program precum şi la nivelul proiectelor individuale.
     Ministerul Mediului Apelor şi Pădurilor acţionează în calitate de Operator de Program şi se ocupă cu pregătirea şi implementarea Programului în conformitate cu principiile economiei, eficienţei şi eficacităţii; Operatorul de Program desfăşoară, în principal, următoarele activităţi:
    - se asigură că proiectele contribuie la obiectivele generale ale Mecanismului Financiar SEE 2009-2014 şi ale Programului;
    – primeşte aplicaţii, le evaluează, selectează acţiunile ce urmează a fi finanţate şi semnează contractele de finanţare pentru fiecare proiect;
    – verifică conformitatea cheltuielilor declarate de Beneficiari, conformitatea acestora cu Regulamentul privind Implementarea Mecanismului Financiar SEE, cu Acordul de Program precum şi cu legislaţia naţională şi legislaţia UE;

     Pentru mai multe detalii privind prerogativele Operatorului de Program, consultaţi Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European (SEE) 2009-2014, disponibil aici: http://eeagrants.org/Results-data/Results-overview/Documents/Legal-documents/Regulations-with-annexes/EEA-Grants-2009-2014

    1.2. Cadrul legal
     Prezentul apel de propuneri de proiecte este guvernat de legislaţia şi reglementările specifice Mecanismului Financiar SEE 2009-2014 şi Programul RO02 "Biodiversitate şi servicii ale ecosistemelor", după cum urmează:
    a) Memorandumul de Înţelegere încheiat între Republica Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei şi Guvernul României privind implementarea Mecanismului Financiar SEE 2009-2014, semnat în data de 24 martie 2012 şi modificat în data de 18 octombrie 2012;
    b) Protocolul 38b al Acordului privind Spaţiul Economic European;
    c) Regulamentul privind implementarea Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European (SEE) 2009-2014, aprobat de Comitetul Mecanismului Financiar SEE în conformitate cu Art. 8.8 al Protocolului 38B privind Mecanismul Financiar SEE din data de 13 ianuarie 2011 şi confirmat de Comitetul Permanent al Statelor AELS din data de 18 ianuarie 2011;
    d) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 88/2012 privind cadrul instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea asistenţei financiare acordate României prin Mecanismul Financiar al Spaţiului Economic European şi Mecanismul Financiar Norvegian pe perioada de programare 2009-2014 aprobată cu modificările ulterioare prin Legea nr. 246/2013;
    e) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi Mecanismului Financiar Norvegian 2009-2014, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) Ordinul Ministrului nr. 3804/2793/2015 din 10 noiembrie 2015 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2009-2014;
    g) Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice
    h) H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
    i) Ordinul nr. 1120/2013, emis de Ministerul Fondurilor Europene privind aprobarea Procedurii simplificate aplicate de beneficiarii privaţi în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, obiectivul "Convergenţă", precum şi în cadrul proiectelor finanţate prin mecanismele financiare SEE şi norvegian pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări;
    j) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 din data de 29 iunie 2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare;
    k) Ordinul Ministrului Fondurilor Europene nr. 1055/2014 privind aplicarea sumelor forfetare în cazul deplasărilor finanţate din Fondul pentru relaţii bilaterale la nivel naţional şi de program în cadrul Mecanismului Financiar SEE şi Mecanismului Financiar Norvegian 2009-2014;
    l) H.G. nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporal cu modificările şi completările ulterioare;
    m) H.G. nr. 1860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului cu modificările şi completările ulterioare;
    n) HOTĂRÂRE nr. 38/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare.



    2. Activităţi eligibile
     Fondul este destinat susţinerii proiectelor/acţiunilor ce corespund obiectivului general al Programului, şi anume să implementeze soluţii în problema degradării serviciilor ecosistemelor, să crească nivelul de cunoştinţe privind contribuţia acestora la economie precum şi să contribuie la stoparea pierderii biodiversităţii în România. Obiectivul include abordarea problemelor legate de pierderea şi fragmentarea habitatelor, de restaurarea zonelor degradate, precum şi integrarea aspectelor legate de biodiversitate în politicile sectoriale. Astfel, proiectele/acţiunile finanţate trebuie să faciliteze schimbul şi transferul de cunoştinţe, experienţe, tehnologie, bune practici între entităţi similare din România şi statele donatoare şi să vizeze dezvoltarea relaţiilor bilaterale între aceste ţări.
     În acest scop, următoarele tipuri de activităţi sunt considerate eligibile:
    - Participarea la evenimente precum conferinţe, seminarii, vizite de studiu, cursuri şi alte tipuri de acţiuni cu caracter similar atâta timp cât se adresează scopului programului (Participanţii la activităţi trebuie să cunoască limba de lucru pentru a putea participa la toate sesiunile atelierelor/vizitelor de studiu/conferinţelor etc)
    – Organizarea de evenimente precum conferinţe, seminarii, vizite de studiu, cursuri şi alte tipuri de acţiuni cu caracter similar atâta timp cât se adresează scopului programului


    4. Beneficiari eligibili şi parteneri
     Beneficiarii şi partenerii eligibili în cadrul Fondului sunt Promotorii de Proiect, partenerii din statul donator, cât şi alte instituţii relevante şi organizaţii non-guvernamentale din România şi stakeholderi din statele donatoare.

    5. Buget şi finanţare
     Bugetul apelului: 200.000 Euro.
     Notă: Operatorul de Program îşi rezervă dreptul de a ajusta bugetul apelului, în funcţie de interesul manifestat de aplicanţi pentru acest apel şi de posibilele economii realizate.
     Notă: Nu este stabilit bugetul maxim pentru o aplicaţie. Bugetul total poate fi contractat pe baza unei singure sau a mai multor aplicaţii.
     Rata de finanţare nerambursabilă: 100% din cheltuielile eligibile

    6. Eligibilitate şi plăţi
    6.1. Eligibilitate
     Condiţii de eligibilitate a cheltuielilor: Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile trebuie să fie suportate efectiv de către beneficiar sau partener şi, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să fie efectuate între prima şi ultima zi de eligibilitate;
    b) să fie legate de activităţile acţiunii şi incluse în bugetul total estimat al contractului;
    c) să fie proporţionale şi necesare pentru proiect/acţiune;
    d) să fie folosite numai în scopul de a atinge obiectivul/ele proiectului/acţiunii şi a rezultatelor sale preconizate, într-un mod compatibil cu principiile bunei gestiuni financiare, eficienţei şi eficacităţii.

     Entităţile ale căror aplicaţii sunt aprobate vor semna un contract de finanţare cu Operatorul de Program. Cheltuielile sunt considerate a fi eligibile între data semnării contractului şi 30 septembrie 2017. Următoarele tipuri de cheltuieli se vor considera eligibile:
    a) Costurile deplasărilor internaţionale (tur-retur), clasa economic;
    b) Taxa de participare, dacă este cazul;
    c) Cheltuielile de şedere: cazare, asigurare medicală şi diurnă (în limita maximă prevăzută prin legislaţia aplicabilă fiecărei entităţi);
    d) Transportul local în comun (public) în România sau în ţara în care aplicantul se va deplasa;
    e) TVA, cu condiţia să nu poată fi recuperată de către beneficiar şi/sau partener; Beneficiarul trebuie să depună o declaraţie pe proprie răspundere că nu poate recupera TVA.
    f) Cheltuieli de deplasare şi salarii pentru vizitele experţilor/lectorilor
    g) Costurile ocazionate de conferinţe, seminarii, cursuri, întâlniri şi ateliere de lucru (acest tip de cheltuieli poate cuprinde servicii organizare evenimente/închierieri de săli/servicii de traducere-interpretariat şi închirieri de echipamente (cabină traduceri/microfoane, etc), servicii de catering, cheltuieli de cazare/transport ale participanţilor şi cheltuili cu onorariile lectorilor/experţilor invitaţi dar nu salarii pentru aplicant/partener;)
    h) Cheltuielile aferente activităţilor de promovare şi informare;
    i) Onorariile aferente consultanţei externe;
    j) Costul raportului de audit (dacă este cazul).

──────────
    Cheltuielile cu consultanţa pentru organizarea unui eveniment/managementul aplicaţiei nu sunt eligibile - este contribuţia aplicant/partener.
     Pentru onorariile experţilor se aplică valorile uzuale din entitatea respectivă - politica obişnuită de salarizare din cadrul entităţii. De asemenea contribuţia acestora trebuie să fie în strânsă legătură cu indicatorii aplicaţiei.
──────────
     Costurile de deplasare se finanţează în conformitate cu prevederile Ordinul MFE nr. 1055/2014, şi aşa cum sunt descrise în secţiunea 6.1 ale rezentului ghid, sau H.G. nr. 518/1995 cu modificările şi completările ulterioare, acolo unde se aplică, astfel:
    a) Sumele forfetare stabilite pentru finanţarea cheltuielilor de deplasare externă finanţate din Fondul pentru relaţii bilaterale la nivel naţional şi de program, indiferent de ţara de origine a beneficiarului, sunt următoarele:
    - pentru o deplasare de 3 - 4 zile (2 - 3 nopţi de cazare): 1600 de Euro/persoană;
    – pentru o deplasare de 5 - 6 zile (4 - 5 nopţi de cazare): 2000 de Euro/persoană (cu o justificare pentru durata prelungită a deplasării).
     Valoarea sumelor forfetare nu include taxa de participare.

    b) Pentru deplasări al căror obiectiv necesită o durată de timp diferită faţă de cele prezentate anterior, se aplică metoda costurilor reale, pe bază de documente justificative şi în limitele prevăzute de H.G. nr. 518/1995 cu modificările şi completările ulterioare. Metoda costurilor reale se aplică şi în cazul în care cheltuielile de cazare şi/sau transport sunt suportate din alte surse (de exemplu, de către organizatori). În toate cazurile în care nu se aplică prevederile Ordinului MFE nr. 1055/2014, costurile de deplasare se finanţează în conformitate cu prevederile H.G. nr. 518/1995 cu modificările şi completările ulterioare.
     Pentru cheltuielile efectuate de un beneficiar sau partener care are ca locaţie principală sediul într-un stat donator sau organizaţie internaţională, un raport emis de către un auditor certificat şi independent, certificând faptul că toate cheltuielile au fost efectuate în conformitate cu reglementările în vigoare, legislaţia naţională şi practicile contabile din ţara beneficiarului, va fi considerat ca o dovadă suficientă a cheltuielilor efectuate. Partenerii din statele donatoare pot opta pentru un raport efectuat de către un expert independent şi certificat, care certifică faptul că sumele pretinse sunt suportate în conformitate cu Regulamentul, dreptul naţional şi practicile de contabilitate aplicate în ţara partenerului de proiect, cu condiţia ca acel expert să fie independent şi certificat cu competenţe legale pentru a audita respectiva entitate şi de a pregăti situaţii financiare.



    6.2. Plăţi
     Aplicantul poate opta fie pentru sistemul de plată în avans sau pentru rambursare, în funcţie de necesităţile de finanţare ale proiectului/acţiunii propuse, în condiţiile următoare:
    - Plata în avans presupune acordarea unui avans pentru desfăşurarea activităţilor programate de maxim 100% pentru instituţiile publice, respectiv maxim 70% pentru alte entităţi din valoarea eligibilă proiectului/acţiunii (în concordanţă cu O.U.G. nr. 23/2013 cu completările ulterioare), pe baza unei cereri de avans, dacă este cazul, a unei plăţi finale, pe baza unei cereri de plată finală, conform Anexei 2 şi Anexei 4 la prezentul Ghid; cererea de avans va fi depusă în funcţie de perioada în care se vor derula activităţile.
    – Rambursarea presupune plata cheltuielilor deja efectuate şi suportate de către Beneficiar, pe baza unei cereri de rambursare, conform Anexei 2 şi Anexei 4 la prezentul Ghid.



    7. Depunerea aplicaţiilor pentru finanţare:
     Dosarul aplicaţiei va include în mod obligatoriu:
    - Formularul cererii de finanţare (Anexa 1) semnat de către reprezentantul legal sau un împuternicit al acestuia
    – Declaraţie pe propria răspundere privind eligibilitatea (Anexa 5)
    – Declaraţie pe propria răspundere privind evitarea dublei finanţări (Anexa 6)
    – Invitaţie de participare adresată aplicantului sau corespondenţă echivalentă
    – Acord de parteneriat în cadrul căruia se prezintă clar sarcinile fiecărui partener (dacă partenerul/ii de proiect gestionează o parte din buget) sau scrisoare de intenţie -în cazul acţiunilor/proiectelor implementate în parteneriat. Acordul de parteneriat semnat (atunci când este cazul) se solicită la semnarea contractului de finanţare.
    – Actul Constitutiv şi statutul din care să reiasă afilierea cu aria prioritară pentru care se aplică şi data înfiinţării, în cazul organizaţiilor non-guvernamentale, asociaţiilor, fundaţiilor
    – Dovada înregistrării în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor, în cazul organizaţiilor nonguvernamentale, asociaţiilor, fundaţiilor

     Toate documentele vor fi completate în limba română şi engleză. Aplicanţii din România vor completa bugetul din cererea de finanţare în moneda naţională (Lei - folosind cursul inforeuro aferent lunii în care se depune aplicaţia). Ceilalţi aplicanţi vor depune bugetul în euro.
     Aplicaţiile vor fi transmise la Registratura generală a Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor: original, copie şi versiunea electronică a aplicaţiei.

    8. Evaluarea aplicaţiilor
     Cererile de finanţare depuse vor fi evaluate în mod continuu, în ordinea înregistrării lor, pe principiul "primul venit-primul servit", până ce întreaga alocare financiară va fi epuizată. Evaluarea se va realiza conform Anexei 7 la prezentul Ghid al aplicantului.
     Pe parcursul evaluării, atunci când consideră necesar, comisia de evaluare poate solicita clarificări.
     Punctajul minim necesar pentru aprobarea cererii de finanţare este de minim 60 de puncte şi maximul este de 100 de puncte. Comisia de selecţie şi comisia de evaluare este compusă din experţi ai Operatorului de Program/Partenerul din statul donator. Lista centralizată a acţiunilor finanţate va fi publicată pe site-ul eeagrantsmediu.ro no la cel mult 5 zile după finalizarea evaluării şi selecţiei.

    9. Contractare
     Aplicantul va fi notificat despre rezultatul evaluării în maxim 5 zile lucrătoare de la selecţia aplicaţiei. Contractul va fi semnat în maxim 10 zile lucrătoare de la selecţia aplicaţiei.
     Aplicanţii selectaţi pentru a primi finanţare vor fi contactaţi şi vor semna un contract de finanţare cu Operatorul de Program. Contractul de finanţare va stabili termenii şi condiţiile finanţării, precum şi rolurile şi responsabilităţile părţilor, dispoziţii privind plăţile şi raportarea.

    10. Contact
     Pentru clarificări, Solicitanţii se pot adresa Operatorului de Program - Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Direcţia Accesare Fonduri Externe (persoană de contact: Rareş BONIFATE, manager de program, Daniel OLAR, ofiţer de raportare, e-mail: ro02@mmediu.ro, telefon: +4021.408.96.22, fax: +4021.408.96.22). Cererile pentru clarificări pot fi înaintate cel mult cu 3 zile lucrătoare înainte de data închiderii sesiunii de propuneri de aplicaţii.
     Cererile de finanţare vor fi depuse într-un plic sigilat trimis prin poştă, prin scrisoare recomandată, prin curier sau cu predare directă (confirmarea de primire semnată şi datată va fi predată persoanei care livrează plicul) la sediul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor: Bd. Libertăţii, Nr. 12, Bucureşti, Sectorul 5, România.
     Cererile de Proiect trimise sub altă formă (de exemplu prin fax sau e-mail), trimise la altă adresă sau după termenul limită de depunere a propunerilor de proiect vor fi respinse.
     Operatorul de Program va primi propunerile de proiect trimise de solicitanţi şi va asigura gestionarea lor într-un mod adecvat.
     Pe plic se vor specifica următoarele informaţii:
     ● "Fondul pentru Relaţii Bilaterale aferent Programului RO02";
     ● datele de contact cu numele întreg al aplicantului;

     Termenul limită de depunere al cererilor de finanţare este 30 august 2017, ora 14:00. Data primirii documentelor se consideră data poştei.

    11. Informaţii suplimentare
     Documentele cu privire la Fondul pentru relaţii bilaterale sunt disponibile în format electronic pe pagina de internet a Operatorului de Program la adresele: www.mmediu.ro; www.eeagrantsmediu.ro

    12. Modificări ale regulilor şi condiţiilor de finanţare
     În cazul în care, în timpul apelului pentru aplicaţii, au loc modificări ale cadrului legal sau alte modificări ce pot afecta normele şi condiţiile de finanţare stabilite în acest document, Operatorul de Program îşi rezervă dreptul de a aduce completări sau modificări conţinutului acestuia.
     Modificările sau completările vor fi integrate sub forma unei Erate la Ghidul Aplicantului ce va fi adusă la cunoştinţa aplicanţilor pe site-ul web al Operatorului de Program.

    13. Lista anexelor
    Anexa 1 - Formularul aplicaţiei
    Anexa 2 - Cerere de plată
    Anexa 3 - Raport de implementare
    Anexa 4 - Documente suport
    Anexa 5 - Declaraţie de eligibilitate
    Anexa 6 - Declaraţie privind evitarea dublei finanţări
    Anexa 7 - Grila de evaluare
    Anexa 8 - Formular de identificare financiară
    Anexa 9 - Raport final

    ANEXA 1


┌───────────────────────────────────────────────────────┐
│Formularul de aplicaţie pentru finanţare din Fondul │
│pentru Relaţiile │
│Bilaterale la nivelul Programului RO02 │
├────────────────┬────────────────────────┬─────────────┤
│Nr. de │Nr. de înregistrare │Nr. de │
│înregistrare │Registratura Generală │înregistrare │
│aplicant │MMAP │DAFE │
├────────────────┼────────────────────────┴─────────────┤
│Denumire │ │
│Aplicant │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Tipul │ │
│Aplicantului │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Cod Fiscal │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Titlul │ │
│Proiectului │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Reprezentantul │ │
│legal al │ │
│aplicantului │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Funcţia │ │
├────────────────┼────────────┬──────────────────┬──────┤
│Semnătura │ │Ştampila │ │
├────────────────┼────────────┴──────────────────┴──────┤
│Data │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Adresa │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Email: │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Persoană de │ │
│Contact: │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Număr de │ │
│telefon: │ │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ │Descrieţi pe scurt organizaţiile │
│ │implicate în │
│Descrierea │această activitate: │
│aplicantului │- Domeniul de activitate │
│şi a │- Statutul juridic şi organizatoric, │
│partenerilor │- Misiunea şi viziunea organizaţională│
│ │- Proiecte desfăşurate │
│ │- Experienţă etc. │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ │Vă rugăm să descrieţi obiectivul │
│ │principal şi alte │
│Obiectivul/ele │obiective secundare pe care doriţi să │
│aplicaţiei │le │
│ │îndepliniţi în urma implementării │
│ │aplicaţiei │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Contextul │Relevanţa proiectului din punct de │
│aplicaţiei │vedere al │
│ │obiectivului Programului RO02 │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ │Descrieţi şi justificaţi iniţiativa, │
│ │participanţii │
│ │la activitate şi locul de desfăşurare │
│ │al │
│ │activităţilor. │
│ │Prezentaţi o invitaţie de la │
│ │organizatorul │
│ │evenimentului, inclusiv programul/ │
│ │agenda şedinţei/ │
│ │corespondenţa pe acest subiect (dacă │
│ │este cazul). │
│ │Descrieţi obiectivele activităţilor în│
│ │legătură cu │
│ │întărirea cooperării bilaterale şi │
│ │ariile │
│ │prioritare. Cum vor contribui │
│ │rezultatele │
│Descrierea şi │activităţilor individuale la │
│justificarea │consolidarea │
│aplicaţiei/ │relaţiilor bilaterale? Cum vor │
│activităţilor │contribui │
│ │activităţile propuse la atingerea │
│ │obiectivelor │
│ │într-un domeniu prioritar specific? │
│ │Vă rugăm să descrieţi acţiunile care │
│ │vor promova │
│ │evenimentul şi informaţiile despre │
│ │activităţi şi │
│ │rezultate, inclusiv implicarea │
│ │mass-media, dacă │
│ │este cazul. │
│ │Detaliaţi modul în care veţi asigura │
│ │vizibilitatea │
│ │evenimentului/activităţii şi valoarea │
│ │adăugată a │
│ │acţiunilor pentru a promova │
│ │vizibilitatea │
│ │Granturilor SEE 2009 - 2014. │
├────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ │Vă rugăm să descrieţi modul în care se│
│ │va asigura │
│ │continuitatea acţiunii după încheierea│
│ │finanţării │
│ │şi cum planificaţi să obţineţi un │
│ │efect de │
│ │multiplicare şi un impact sustenabil. │
│ │Vă rugăm să │
│Sustenabilitatea│descrieţi modul în care rezultatele │
│aplicaţiei │proiectului │
│ │vor fi utilizate după finalizarea │
│ │acestuia, cum │
│ │vor fi replicate şi difuzate şi modul │
│ │în care alte │
│ │părţi interesate relevante vor │
│ │beneficia de │
│ │acestea, descrieţi rolul partenerilor,│
│ │dacă este │
│ │cazul. │
├────────────────┼────────────────────────┬─────────────┤
│Indicator │Valoarea estimată │Detalierea │
│ │ │indicatorilor│
├────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│ │ │Descrieţi │
│ │Daţi o valoarea estimată│exact │
│ │numerică a indicatorului│indicatorii │
│Selectaţi numai │/ │activităţilor│
│indicatorii │indicatorilor realizaţi │propuse. │
│relevanţi cu │prin punerea în aplicare│Dacă este │
│aplicaţia │a activităţilor │necesar, │
│ │relevante │adăugaţi │
│ │ │explicaţii │
│ │ │suplimentare.│
├────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul de │ │ │
│acorduri de │ │ │
│parteneriat în │ │ │
│societatea │ │ │
│civilă │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul de │ │ │
│acorduri de │ │ │
│parteneriat în │ │ │
│sectorul │ │ │
│privat │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul de │ │ │
│acorduri de │ │ │
│parteneriat în │ │ │
│sectorul │ │ │
│public │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul de femei│ │ │
│implicate în │ │ │
│vizite de │ │ │
│schimb de │ │ │
│experienţă │ │ │
│între beneficiar│ │ │
│şi │ │ │
│statele │ │ │
│donatoare │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│Numărul de │ │ │
│bărbaţi │ │ │
│implicaţi în │ │ │
│vizite de │ │ │
│schimb de │ │ │
│experienţă │ │ │
│între beneficiar│ │ │
│şi │ │ │
│statele │ │ │
│donatoare │ │ │
├────────────────┼────────────────────────┼─────────────┤
│Perioada de │Data de începere: │Data │
│implementare │ │terminării: │
├────────────────┼────────┬───────┬───────┼─────────────┤
│Cheltuieli │ │ │ │ │
│(Bugetul va fi │ │ │ │ │
│construit într-o│ │ │ │ │
│singură │ │ │ │ │
│monedă Lei sau │ │ │ │ │
│Euro) vor │ │ │ │ │
│include (dar nu │ │ │ │ │
│se vor │Denumire│Număr │Valoare│ │
│limita la) │Unitate │Unităţi│Unitate│Total cu TVA │
│diurnă, │ │ │ │ │
│transport, │ │ │ │ │
│traduceri, │ │ │ │ │
│promoţionale, │ │ │ │ │
│participare │ │ │ │ │
│la conferinţe, │ │ │ │ │
│organizare │ │ │ │ │
│de evenimente │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────┼────────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────┴────────┴───────┴───────┼─────────────┤
│TOTAL* │ │
├─────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│GRANT SOLICITAT: .......... │Moneda: Euro/│
│ │Lei │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────┘

        ANEXA 1 VA FI DE MAXIM 5 PAGINI (FONT CALIBRI 11)

    ANEXA 2

     Cerere de plată
     Fondul pentru Relaţii Bilaterale aferent Programului RO02 "Biodiversitate şi servicii ale ecosistemelor" ..........., persoană juridică, cu sediul în .........., .........., tel ..........., fax .........., cod fiscal nr..........., cont bancar număr ..........., deschis la banca .........., prin reprezentant legal, dl............, având funcţia de .........., în calitate de Beneficiar
     Stimate Domn/Doamnă,
     Prin prezenta solicit < un avans/plată finală/rambursare> în temeiul contractului menţionat mai sus.
     Suma solicitată este de < .......... > RON/EURO.
     Pentru rambursare/plata finală, anexez următoarele documente:
     ● Pentru beneficiarii din România: Raportul de Implementare, documentele suport pentru justificarea cheltuielilor;
     ● Pentru beneficiarii din statele donatoare, raportul de implementare şi raportul de audit asupra cheltuielilor efectuate;
     ● Raportul final (pentru plata finală);

     Plata trebuie făcută în următorul cont bancar: < numărul contului afişat pe formularul de identificare financiară anexat contractului*1)>
──────────
    *1) În cazul în care trebuie utilizat un alt cont bancar, un nou formular de identificare financiară este necesar să fie transmis
──────────

     Declaraţie:
     Certific prin prezenta că informaţiile conţinute în această cerere de plată sunt complete, corecte şi reale, şi aceasta este susţinută de documente justificative anexate, elaborate conform legislaţiei în vigoare. Menţionez că toate documentele justificative pot fi verificate.
     Prin prezenta certific faptul că, toate cheltuielile declarate au fost efectuate în conformitate cu acest contract şi că acestea sunt considerate eligibile în conformitate cu prevederile contractuale.

     Cu stimă,
     <Semnătura>

    ANEXA 3

     Raport de implementare privind acţiunea ..........
     Denumirea entităţii:
     Data activităţii:
     Locul de desfăşurare:
     Scopul principal al acţiunii:
     Descrieţi activităţile desfăşurate, justificarea lor, participanţii şi/sau locul de desfăşurare al acţiunii precizând detaliile necesare.

     Rezultatul principal al proiectului:
     Descrieţi obiectivele activităţilor raportate la întărirea cooperării bilaterale şi la domeniul prioritar ales. Cum au contribuit rezultatele activităţilor individuale la consolidarea relaţiilor bilaterale? Cum au contribuit activităţile propuse la realizarea obiectivelor specifice Programului RO02?

     Realizarea indicatorilor:
     Vă rugăm să descrieţi rezultatele activităţii, raportate la indicatori, materiale şi/sau articole, etc. Solicitantul trebuie să evidenţieze modul în care rezultatele activităţilor propuse (în timpul implementării şi după), vor contribui la consolidarea relaţiilor bilaterale, din punct de vedere al cooperării pentru dezvoltare, rezultate comune, creşterii cunoaşterii şi înţelegerii reciproce între ţările donatoare şi România.
     Beneficiarul va evidenţia, de asemenea, modul în care activitatea a contribuit la promovarea şi înţelegerea sprijinului financiar acordat prin intermediul mecanismului financiar SEE 2009-2014.

     Lista ataşamentelor (evidenţă documentară - fotografii, agendele întâlnirilor, listele de participanţi, alte documente relevante):

┌──────────────────────────────────────┐
│Nume, prenume reprezentant legal │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│Funcţie: │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│Ştampilă şi semnătură reprezentant │
│legal │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│Data şi loc: │
└──────────────────────────────────────┘



    ANEXA 4

     Justificarea cheltuielilor
     Documentele contabile anexate/solicitate pentru justificarea cheltuielilor se marchează cu sintagma "Finanţat prin Mecanismul Financiar SEE 2009-2014 conform contractului de finanţare nr. .......... " şi se transmit în copie certificată "conform cu originalul".
    I. Documentele justificative solicitate beneficiarilor/partenerilor din România
    1. Pentru costurile de deplasare conform H.G. nr. 518/1995 cu modificările şi completările ulterioare şi/sau H.G. nr. 1860/2006 cu modificările şi completările ulterioare, ocazionate de participarea la conferinţe, seminarii, vizite de studiu, etc.:
    - factura pentru biletele de avion şi biletul de îmbarcare (boarding pass);
    – bilete de tren, autobuz, orice alt mijloc de transport în comun, bonul fiscal pentru combustibil în cazul utilizării autoturismului personal;
    – bilete pentru transportul public de la/la aeroport;
    – dovada încasării indemnizaţiei de deplasare;
    – dovada plăţii pentru asigurare medicală;
    – extrase de cont, ordine de plată
    – ordinul de deplasare, mandatul, invitaţia, agenda evenimentului, decontul de deplasare externă
    – dovada plăţii taxei de participare (dacă este cazul);
    – înregistrările contabile aferente.
     În funcţie de specificul proiectului, pot fi solicitate şi alte documente justificative.
──────────
    Conform H.G. nr. 518/1995 modificată prin H.G. nr. 582/2015, personalul român trimis în străinătate beneficiază de o indemnizaţie zilnică în valută compusă din diurnă şi cazare conform plafoanelor aplicabile ţării unde are loc deplasarea. Justificarea cheltuielilor reprezentând indemnizaţia de deplasare, în limita plafonului mai sus menţionat, nu se face pe baza documentelor contabile, astfel încât nu este necesară prezentarea facturii de cazare.
──────────

    2. Pentru costurile de deplasare conform Ordinului Ministrului Fondurilor Europene nr. 1055/2014 privind aplicarea sumelor forfetare în cazul deplasărilor finanţate din Fondul pentru relaţii bilaterale la nivel naţional şi de program în cadrul Mecanismului Financiar SEE şi Mecanismului Financiar norvegian 2009-2014 ocazionate de participarea la conferinţe, seminarii, vizite de studiu, etc.
    - tichete de îmbarcare (boarding pass)
    – extrase de cont pentru dovada virării sumelor forfetare în conturile personale ale participanţilor
    – dovada plăţii taxei de participare (dacă este cazul)
    – înregistrările contabile (fişe de cont în care să apară înregistrată întreaga sumă forfetară conform contractului de finanţare)
     Notă: În cazul în care aplicantul/beneficiarul nu aplică prevederile OMFE nr. 1055/2014 privind cuantumul sumelor forfetare sau modalitatea de justificare a cheltuielilor, evaluarea aplicaţiei, respectiv verificarea cheltuielilor, se va efectua în conformitate cu prevederile H.G. nr. 518/1995 cu modificările şi completările ulterioare şi/sau H.G. nr. 1860/2006 cu modificările şi completările ulterioare.

    3. Pentru costurile legate de organizarea de conferinţe, seminarii, reuniuni, ateliere de lucru, etc.:
    - lista de participanţi cu semnături;
    – agenda evenimentului, invitaţii;
    – fotografii de la eveniment;
    – factura, dovada plăţii şi contractul de închiriere pentru sala de conferinţe/seminarii;
    – factura, dovada plăţii şi contractul pentru articole de papetărie utilizate în timpul conferinţei/seminarului;
    – factura, dovada plăţii şi contractul pentru serviciile de traducere;
    – dosarul cu materialele promoţionale folosite pentru eveniment;
    – factura, dovada plăţii şi contractul pentru materiale de promovare;
    – factura şi dovada de plată pentru serviciile de multiplicare;
    – fişa de pontaj şi statul de plată pentru experţi;
    – factura, dovada plăţii şi contractul pentru servicii audio/video;
    – facturi şi dovada plăţii pentru cazare/masă/servicii de transport pentru experţi/participanţi la eveniment;
    – înregistrările contabile aferente.
     În funcţie de specificul proiectului pot fi solicitate şi alte documente justificative.


    II. Documentele justificative solicitate beneficiarilor/partenerilor din statele donatoare (publici sau privaţi)
    1. pentru costurile de deplasare conform legislaţiei naţionale aplicabile în cazul deplasărilor ocazionate de participarea la conferinţe, seminarii, cursuri de formare, ateliere de lucru, etc.:
    - un raport emis de un auditor independent şi certificat, specificând faptul că toate cheltuielile au fost efectuate în conformitate cu prevederile contractuale, Regulamentul de implementare a Mecanismului Financiar SEE 2009-2014, legislaţia naţională şi practicile contabile ale ţării donatoare.
──────────
    Suma certificată de auditorul extern pentru cheltuielile efectuate de partenerii/beneficiarii din statul donator trebuie să fie exprimată în euro. Raportul de audit va fi transmis în copie "conform cu originalul" şi va conţine în plus faţă de informaţiile impuse de standardul de audit şi următoarele:
     ● Claimed costs within the project are incurred in accordance with the naţional law and accounting practices of Norway;
     ● Claimed costs within the project are incurred in accordance with the Regulation on the implementation of the EEA and Norwegian Financial Mechanism 2009-2014.

──────────
     sau

    – documentele justificative menţionate la punctul I.1

    2. Costurile de deplasare conform Ordinului Ministrului Fondurilor Europene nr.1055/2014 privind aplicarea sumelor forfetare în cazul deplasărilor finanţate din Fondul pentru relaţii bilaterale la nivel naţional şi de program în cadrul Mecanismului Financiar SEE şi Mecanismului Financiar norvegian 2009-2014 ocazionate de participarea la conferinţe, seminarii, vizite de studiu, etc.:
    - tichete de îmbarcare (boarding pass)
    – extrase de cont pentru dovada virării sumelor forfetare în conturile personale ale participanţilor
    – dovada plăţii taxei de participare (dacă este cazul)
    – înregistrările contabile (fişe de cont în care să apară înregistrată întreaga sumă forfetară conform contractului de finanţare)

    3. Costurile ocazionate de organizarea de conferinţe, seminarii, reuniuni, ateliere de lucru, etc.:
    - un raport emis de un auditor independent şi certificat, specificând faptul că toate cheltuielile au fost efectuate în conformitate cu prevederile contractuale, Regulamentul de implementare a Mecanismului Financiar SEE şi Mecanismului Financiar Norvegian 2009-2014, legislaţia naţională şi practicile contabile ale ţării donatoare.
     Notă:
     Suma certificată de auditorul extern pentru cheltuielile efectuate de partenerii/beneficiarii din statul donator trebuie să fie exprimată în euro. Raportul de audit va fi transmis în copie "conform cu originalul" şi va conţine în plus faţă de informaţiile impuse de standardul de audit şi următoarele:
     ● Claimed costs within the project are incurred in accordance with the naţional law and accounting practices of Norway;
     ● Claimed costs within the project are incurred in accordance with the Regulation on the implementation of the EEA and Norwegian Financial Mechanism 2009-2014.


     sau

    – documentele justificative menţionate la punctul I.3


    III. Lista documentelor justificative
     Documentele justificative vor fi însoţite de lista documentelor justificative transmise, conform modelului de mai jos.
     Numele proiectului/acţiunii:
     Numărul contractului:
     Beneficiar:

┌────┬────────────┬─────┬───────────┬───────┐
│ │ │ │ │Plătit │
│ │ │ │ │pe │
│ │ │Total│ │data de│
│Nr. │Numărul │cu │Tip de │... │
│crt.│documentului│TVA │cheltuială │conform│
│ │ │ │ │extras │
│ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │cont │
├────┼────────────┼─────┼─────┬─────┼───────┤
│1 │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
│2 │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
│3 │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
│4 │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────┼─────┼─────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴─────┴─────┴─────┴───────┘

     TOTAL
     Note:
     Data
     Semnătura reprezentantului legal al beneficiarului


    ANEXA 5

     Declaraţie pe propria răspundere
     Subsemnatul .........., reprezentant legal al .......... certific faptul că toate informaţiile conţinute în această aplicaţie, inclusiv descrierea proiectului/acţiunii, sunt corecte şi sunt conştient de conţinutul anexelor formularului de aplicaţie.
     Confirm faptul că instituţia/organizaţia pe care o reprezint are capacitatea financiară şi operaţională de a finaliza proiectul propus.
     Am luat la cunoştinţă că, în conformitate cu prevederile din regulamentele financiare aplicabile Fondului pentru relaţii bilaterale la nivel naţional, finanţarea nu poate fi acordată aplicanţilor care se află în oricare dintre următoarele situaţii:
    a) sunt în faliment sau în curs de lichidare, au afacerile administrate de către tribunal, au încheiat un aranjament cu creditorii, au activitatea suspendată, sunt subiectul unor proceduri referitoare la aceste chestiuni sau sunt în orice situaţie analogă provenind dintr-o procedură similară prevăzută de legislaţia sau de reglementările naţionale;
    b) au fost condamnaţi pentru un delict legat de conduita lor profesională printr-o hotărâre care are autoritate de lucru judecat;
    c) au fost găsiţi vinovaţi de grave erori profesionale dovedite prin orice mijloace pe care autorităţile competente le pot justifica;
    d) nu şi-au îndeplinit obligaţiile privind plata contribuţiilor la asigurările sociale sau plata impozitelor în conformitate cu prevederile legale ale ţării în care sunt stabiliţi sau ale ţării Punctului Naţional de Contact sau ale ţării în care contractul urmează să fie implementat;
    e) au făcut obiectul unei hotărâri care are autoritate de lucru judecat pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale statului beneficiar sau statelor donatoare;

     Confirm faptul că nici eu şi nici instituţia pentru care am calitate de reprezentant legal nu se află în niciuna dintre situaţiile descrise mai sus, şi sunt conştient de sancţiunile care pot fi aplicate în cazul unor declaraţii false.
     Întocmit la: Data // (zi/luna/an)
     Semnătura:
     Ştampila aplicantului:
     Numele şi funcţia cu majuscule:

    ANEXA 6

     Declaraţie pe propria răspundere
     Subsemnatul .........., reprezentant legal al .......... având funcţia de .........., în cadrul..........., născut la data de .........., în localitatea .........., cu domiciliul stabil în localitatea .......... str .......... judeţul .......... telefon ........... e-mail .......... cod poştal .......... posesor al Cărţii de Identitate seria .......... nr........... eliberată de .......... la data de .........., CNP........... declar pe propria răspundere că acţiunea pentru care solicităm finanţare prin Fondul Bilateral aferent Programului RO02, al cărui Operator de Program este Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, nu este şi nu a fost niciodată finanţat(ă), parţial sau integral, din alte surse de finanţare, publice sau private.
     Întocmit la: Data // (zi/luna/an)
     Semnătura:
     Ştampila aplicantului:
     Numele şi funcţia cu majuscule:

    ANEXA nr. 7

     Nr. Reg. MMAP
     Nr. Reg. DAFE:
     APLICANT:

    TITLUL PROIECTULUI:
     Grila de evaluare a aplicaţiilor Fondul pentru
     Relaţii Bilaterale la nivelul Programului RO02

┌─────────────────────┬──┬──┬──────────┐
│Criteriu │DA│NU│Comentarii│
│ │ │ │Evaluator │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Evaluare formală şi │ │ │ │
│administrativă │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Aplicaţia a fost │ │ │ │
│depusă în termen? │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Aplicaţia a fost │ │ │ │
│depusă corespunzător?│ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Eligibilitate │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Aplicantul/partenerii│ │ │ │
│sunt constituiţi ca │ │ │ │
│entităţi juridice şi │ │ │ │
│se încadrează în │ │ │ │
│categoria │ │ │ │
│beneficiarilor/ │ │ │ │
│partenerilor │ │ │ │
│eligibili? │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Aplicantul a │ │ │ │
│completat şi semnat │ │ │ │
│Declaraţia de │ │ │ │
│eligibilitate? │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Aplicantul a │ │ │ │
│completat şi semnat │ │ │ │
│Declaraţia cu privire│ │ │ │
│la dubla finanţare? │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│În cazul în care │ │ │ │
│aplicantul are unul │ │ │ │
│sau mai mulţi │ │ │ │
│parteneri, este │ │ │ │
│anexat acordul de │ │ │ │
│parteneriat semnat/ │ │ │ │
│convenit sau │ │ │ │
│scrisoarea de │ │ │ │
│intenţie care │ │ │ │
│defineşte rolurile şi│ │ │ │
│responsabilităţile │ │ │ │
│partenerilor? │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Aplicaţia şi anexele │ │ │ │
│ei sunt semnate de │ │ │ │
│reprezentantul legal │ │ │ │
│sau un împuternicit │ │ │ │
│al acestuia? │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Este stabilit clar │ │ │ │
│numărul de femei şi │ │ │ │
│de bărbaţi implicaţi │ │ │ │
│în acţiune │ │ │ │
├─────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│Eligibilitate │ │ │Aprobat/ │
│ │ │ │Respins │
└─────────────────────┴──┴──┴──────────┘


┌──────────────┬───────┬────────┬───────┬──────────┐
│ │ │Punctaj │ │ │
│Criteriu │Punctaj│Minim │Punctaj│Comentarii│
│ │Maxim │(obli- │Acordat│Evaluator │
│ │ │gatoriu)│ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Metodologie şi│ │ │ │ │
│rezultate │30 │15 │ │ │
│aşteptate │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Rezultatele │ │ │ │ │
│aşteptate ale │ │ │ │ │
│proiectului/ │ │ │ │ │
│acţiunii │ │ │ │ │
│contribuie la │ │ │ │ │
│obiectivele │ │ │ │ │
│principale ale│15 │ │ │ │
│Programului │ │ │ │ │
│RO02 în ceea │ │ │ │ │
│ce priveşte │ │ │ │ │
│consolidarea │ │ │ │ │
│relaţiilor │ │ │ │ │
│bilaterale │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Proiectul este│ │ │ │ │
│viabil şi │ │ │ │ │
│fezabil din │ │ │ │ │
│punct de │ │ │ │ │
│vedere tehnic │ │ │ │ │
│şi financiar │10 │ │ │ │
│iar aplicantul│ │ │ │ │
│are │ │ │ │ │
│capacitatea de│ │ │ │ │
│a implementa │ │ │ │ │
│proiectul │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Indicatorii │ │ │ │ │
│prevăzuţi în │ │ │ │ │
│aplicaţie sunt│ │ │ │ │
│conform listei│ │ │ │ │
│de indicatori │5 │ │ │ │
│anexată │ │ │ │ │
│ghidului, sunt│ │ │ │ │
│clari şi │ │ │ │ │
│realizabili │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Coerenţa │10 │5 │ │ │
│aplicaţiei │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Aplicaţia este│ │ │ │ │
│coerentă din │ │ │ │ │
│punct de │ │ │ │ │
│vedere al │ │ │ │ │
│activităţilor │10 │ │ │ │
│propuse şi a │ │ │ │ │
│modului de │ │ │ │ │
│realizare a │ │ │ │ │
│acestora │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Buget şi │ │ │ │ │
│eficienţa │20 │10 │ │ │
│cheltuielilor │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Bugetul este │ │ │ │ │
│detaliat │ │ │ │ │
│corespunzător,│ │ │ │ │
│este corelat │ │ │ │ │
│cu │ │ │ │ │
│activităţile │ │ │ │ │
│propuse şi │10 │ │ │ │
│tipul de │ │ │ │ │
│cheltuieli │ │ │ │ │
│incluse se │ │ │ │ │
│încadrează în │ │ │ │ │
│categoriile de│ │ │ │ │
│cheltuieli │ │ │ │ │
│eligibile │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Bugetul │ │ │ │ │
│respectă │ │ │ │ │
│principiul │10 │ │ │ │
│economiei, │ │ │ │ │
│eficienţei şi │ │ │ │ │
│eficacităţii │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Relevanţa │40 │30 │ │ │
│acţiunii │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Scopul şi │ │ │ │ │
│rezultatele │ │ │ │ │
│aşteptate ale │ │ │ │ │
│proiectului/ │ │ │ │ │
│acţiunii sunt │30 │ │ │ │
│relevante │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │
│obiectivul │ │ │ │ │
│Programului │ │ │ │ │
│RO02 │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Proiectul/ │ │ │ │ │
│acţiunea │ │ │ │ │
│contribuie la │ │ │ │ │
│menţinerea │ │ │ │ │
│relaţiilor │10 │ │ │ │
│bilaterale │ │ │ │ │
│după │ │ │ │ │
│executarea │ │ │ │ │
│acesteia │ │ │ │ │
├──────────────┼───────┼────────┼───────┼──────────┤
│Punctaj │100 │60 │ │Aprobat/ │
│ │ │ │ │respins │
└──────────────┴───────┴────────┴───────┴──────────┘

     Nume evaluator:
     Data:
     Semnătura

    ANEXA nr. 8

     FORMULAR DE IDENTIFICARE FINANCIARĂ
     <vă rugăm să completaţi folosind majuscule>

┌──────────────────────────────────────┐
│DEŢINĂTORUL CONTULUI │
│NUME: │
│REGIMUL DE TVA: │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│BANCA │
│NUME: │
│ADRESA SUCURSALEI: │
│NUMĂRUL CONTULUI: │
│IBAN: │
│BIC/SWIFT/CIF: │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────┬───────────────────┐
│Stampila băncii şi│ │
│semnătura │Data şi semnătura │
│reprezentantului │deţinătorului │
│acesteia │contului │
│(ambele │ │
│obligatorii)(1) │ │
└──────────────────┴───────────────────┘

──────────
    (1) Ştampila băncii şi semnătura reprezentantului acesteia nu sunt necesare dacă acest formular este însoţit de o copie a unui extras de cont. Semnătura deţinătorului contului este obligatorie în orice situaţie.
──────────

    ANEXA 9

     Raport final
     Fondul pentru Relaţii bilaterale aferent
     Programului RO02 Biodiversitate şi servicii ale ecosistemelor
     Subsemnatul .........., reprezentant legal al .......... transmit Raportul final pentru executarea Contractului de finanţare nr ..........
     Acest raport conţine:
    - Raportul de implementare
    – Documente suport pentru verificarea cheltuielilor (facturi, chitanţe, boarding passes, contracte, etc) sau un raport de audit pentru entităţile din statele donatoare
    – Materiale produse în timpul acţiunii (ex. Materiale publicate, articole, fotografii, dacă este cazul);

     Subsemnatul, reprezentant legal al .........., fiind conştient de sancţiunile care pot fi aplicate în cazul unor declaraţii false, declar că informaţia conţinută în acest raport este adevărată, completă şi corectă şi poate fi verificată prin documente oficiale care sunt puse la dispoziţia Unităţii de implementare a proiectului.

┌──────────────────────────────────────┐
│Nume, prenume reprezentant legal │
├──────────────────────────────────────┤
│Funcţie: │
├──────────────────────────────────────┤
│Ştampilă şi semnătură reprezentant │
│legal │
├──────────────────────────────────────┤
│Data şi loc: │
└──────────────────────────────────────┘


     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016