Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID ESMA din 7 iunie 2018  privind procesul de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru un stat membru gazdă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID ESMA din 7 iunie 2018 privind procesul de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru un stat membru gazdă

EMITENT: Autoritatea de Supraveghere Financiară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 510 bis din 21 iunie 2018

──────────
    Aprobat prin Norma nr. 11 din 7 iunie 2018, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 510 din 21 iunie 2018.
──────────
        Cuprins
    I. Rezumat
        Motivele publicării
        Conţinut
        Etapele următoare

    II. Ghid privind procesul de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru un stat membru gazdă
        Domeniu de aplicare
        Definiţii
        Obligaţii de conformitate şi de raportare
        Statutul ghidului
        Cerinţe privind raportarea
        Orientări privind stabilirea importanţei considerabile a unui CSD pentru un stat membru gazdă
        Domeniul de aplicare al datelor care trebuie raportate de către CSD-uri
        Procesul general de colectare a informaţiilor privind datele şi de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru statul membru gazdă
        Procesul iniţial de colectare a informaţiilor privind datele şi de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru statul membru gazdă

    Anexă
    Modele pentru colectarea datelor pentru indicatorii de importanţă considerabilă


    I. Rezumat
    1. Motivele publicării
    1. Articolul 24 din Regulamentul (UE) nr. 909/2014*1) (CSDR) stabileşte diferite măsuri de cooperare între autorităţile competente din statul membru de origine şi cele din statul membru gazdă în cazul în care un depozitar central de titluri de valoare (CSD) furnizează servicii la nivel transfrontalier. Mai exact, articolul 24 alineatul (4) din CSDR prevede că autorităţile competente din statul membru de origine şi din statul membru gazdă încheie acorduri formale de cooperare pentru supravegherea unui CSD în cazul în care activităţile unui astfel de CSD au dobândit "o importanţă considerabilă pentru funcţionarea pieţelor titlurilor de valoare şi pentru protecţia investitorilor" din statul membru gazdă.
        *1) Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind îmbunătăţirea decontării titlurilor de valoare în Uniunea Europeană şi privind depozitarii centrali de titluri de valoare şi de modificare a Directivelor nr. 98/26/CE şi nr. 2014/65/UE şi a Regulamentului (UE) nr. 236/2012 (JO L 257, 28.8.2014, p. 1).

    2. Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei*2) specifică criteriile conform cărora operaţiunile unui CSD într-un stat membru gazdă ar putea fi considerate ca având "o importanţă considerabilă pentru funcţionarea pieţelor titlurilor de valoare şi pentru protecţia investitorilor" din statul membru gazdă. În vederea calculării indicatorilor relevanţi pe baza acestor criterii, autorităţile competente trebuie să utilizeze date agregate la nivelul UE. Cu toate acestea, autorităţile competente individuale pot întâmpina dificultăţi în colectarea şi agregarea tuturor datelor relevante de la CSD-urile din UE. În plus, o astfel de abordare poate conduce la duplicarea eforturilor pentru autorităţile competente şi poate genera riscuri referitoare la utilizarea de date inconsecvente.
        *2) Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte parametrii pentru calcularea sancţiunilor în fonduri băneşti pentru decontările neexecutate şi operaţiunile CSD-urilor în statele membre gazdă (JO L 65, 10.3.2017, p. 1-8).

    3. Având în vedere necesitatea utilizării unor date consecvente agregate la nivelul UE pentru calcularea indicatorilor pe baza criteriilor specificate în Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, ESMA a decis să publice un ghid privind procesul de colectare, de prelucrare şi de agregare a datelor şi informaţiilor necesare pentru calcularea indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru un stat membru gazdă.
    4. Având în vedere sarcina atribuită ESMA de a contribui la aplicarea coerentă a actelor Uniunii cu caracter obligatoriu din punct de vedere juridic, în special contribuind la dezvoltarea unei culturi comune a supravegherii prin stabilirea unor practici de supraveghere coerente, eficiente şi eficace, ESMA trebuie să îşi asume un rol de coordonare în procesul de centralizare şi de agregare a datelor primite de la CSD-uri, inclusiv de la băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri. Autorităţile competente trebuie să efectueze calculele pentru obţinerea indicatorilor pe baza datelor centralizate şi agregate de ESMA.
    5. Chiar dacă indicatorii nu vor fi calculaţi pentru băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri [având în vedere că acestea sunt exceptate de la anumite cerinţe prevăzute în CSDR în temeiul articolului 1 alineatul (4) din CSDR], este important ca băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri să transmită datele relevante care vor fi utilizate pentru a determina valorile numitorilor, în scopul de a avea o imagine completă a activităţii la nivelul UE pentru indicatorii respectivi.
    6. Pentru a se asigura o aplicare coerentă a dispoziţiilor relevante ale Regulamentului delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, ghidul clarifică domeniul de aplicare a datelor care trebuie raportate în scopul calculării indicatorilor relevanţi, oferind exemple privind tipurile de tranzacţii şi operaţiuni care trebuie incluse, precum şi exemple privind tipurile de tranzacţii şi operaţiuni care nu trebuie incluse.
    7. Pentru atingerea aceluiaşi obiectiv, în special pentru a se asigura o abordare armonizată şi coerentă a raportării datelor de către CSD-uri în vederea calculării indicatorilor pe baza criteriilor menţionate la articolul 6 alineatul (1) literele (a) şi (b) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, prezentul ghid propune parametri comuni pentru raportarea instrucţiunilor de decontare (şi anume, fără a contabiliza de două ori instrucţiunile de decontare în funcţie de modul în care acestea sunt decontate: prin conexiuni între CSD-uri sau nu). Aceşti parametri nu ar afecta aplicarea normelor de fond referitoare la decontare, inclusiv în ceea ce priveşte Directiva nr. 98/26/CE şi legile naţionale privind titlurile de valoare şi proprietatea.
    8. Având în vedere data intrării în vigoare a Regulamentului delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, prezentul ghid descrie un proces general care va fi utilizat pentru colectarea datelor şi calcularea indicatorilor începând cu 1 ianuarie 2018, precum şi un proces iniţial care va fi utilizat pentru prima aplicare a procesului general în 2017 care vizează perioada de raportare cuprinsă între 1 ianuarie şi 31 decembrie 2016.
        Ilustrare a procesului iniţial (care se va aplica în 2017) (a se vedea imaginea asociată)

        Ilustrare a procesului general (care se va aplica începând cu 1 ianuarie 2018) (a se vedea imaginea asociată)



    2. Conţinut
    9. Secţiunea II include textul integral al Ghidului privind procesul de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru un stat membru gazdă.

    3. Etapele următoare
    10. Ghidul din secţiunea II va fi tradus în limbile oficiale ale Uniunii Europene şi va fi publicat pe site-ul ESMA.


    II. Ghid privind procesul de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru un stat membru gazdă
    1. Domeniu de aplicare
        Cui i se aplică?
    1. Prezentul ghid se aplică autorităţilor competente desemnate în temeiul Regulamentului (UE) nr. 909/2014*3) (CSDR).
        *3) Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind îmbunătăţirea decontării titlurilor de valoare în Uniunea Europeană şi privind depozitarii centrali de titluri de valoare şi de modificare a Directivelor nr. 98/26/CE şi nr. 2014/65/UE şi a Regulamentului (UE) nr. 236/2012 (JO L 257, 28.8.2014, p. 1).


        Ce se aplică?
    2. Acest ghid se aplică în ceea ce priveşte procesul de colectare, de prelucrare şi de agregare a datelor şi a informaţiilor necesare pentru calcularea indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru funcţionarea pieţelor titlurilor de valoare şi pentru protecţia investitorilor dintr-un stat membru gazdă, în conformitate cu articolul 24 alineatul (4) din CSDR.

        Când se aplică?
    3. Prezentul ghid se aplică începând cu 28/03/2018.


    2. Definiţii
    4. Termenii utilizaţi în prezentul ghid au acelaşi înţeles ca în CSDR şi în Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei*4).
        *4) Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte parametrii pentru calcularea sancţiunilor în fonduri băneşti pentru decontările neexecutate şi operaţiunile CSD-urilor în statele membre gazdă (JO L 65, 10.3.2017, p. 1-8).


    3. Scop
    5. Scopul prezentului ghid este de a asigura aplicarea comună, uniformă şi coerentă a dispoziţiilor articolului 24 alineatul (4) din CSDR. În special, acesta furnizează orientări cu privire la procesul de colectare, de prelucrare şi de agregare a datelor şi cu privire la informaţiile necesare pentru calcularea indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru funcţionarea pieţelor titlurilor de valoare şi pentru protecţia investitorilor dintr-un stat membru gazdă.

    4. Obligaţii de conformitate şi de raportare
    4.1. Statutul ghidului
    6. Prezentul document cuprinde orientări emise în temeiul articolului 16 din Regulamentul ESMA*5). În conformitate cu articolul 16 alineatul (3) din Regulamentul ESMA, autorităţile competente şi participanţii pe pieţele financiare trebuie să depună toate eforturile necesare pentru a respecta orientările şi recomandările.
        *5) Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare şi Pieţe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE şi de abrogare a Deciziei nr. 2009/77/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 84).

    7. Autorităţile competente cărora li se adresează acest ghid trebuie să se conformeze prin includerea acestuia în practicile lor de supraveghere.

    4.2. Cerinţe privind raportarea
    8. În termen de două luni de la data publicării acestuia, autorităţile competente cărora le este adresat prezentul ghid trebuie să notifice ESMA [la adresa: csdr.data@esma.europa.eu] cu privire la faptul dacă respectă sau intenţionează să respecte ghidul, precizând motivele în cazul nerespectării. În absenţa unui răspuns până la acest termen, se va considera că autorităţile competente nu se conformează ghidului. Pe site-ul ESMA este disponibil un model de notificare. Cu toate acestea, pentru a asigura punerea în aplicare corespunzătoare şi la timp a procesului de colectare, de prelucrare şi de agregare a datelor pentru calcularea indicatorilor menţionaţi în prezentul ghid, se recomandă ca autorităţile competente să notifice ESMA cât mai curând posibil şi, de preferinţă, în termen de două săptămâni de la data publicării prezentului ghid.
    9. Data publicării prezentului ghid înseamnă data publicării acestuia pe site-ul ESMA în toate limbile oficiale ale UE.
    10. Depozitarii centrali de titluri de valoare nu sunt obligaţi să raporteze cu privire la faptul dacă respectă prezentul ghid.


    5. Orientări privind stabilirea importanţei considerabile a unui CSD pentru un stat membru gazdă
    5.1. Domeniul de aplicare al datelor care trebuie raportate de către CSD-uri
    11. Autorităţile competente trebuie să se asigure că CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, raportează datele şi informaţiile relevante în formatul prevăzut în modelele incluse în anexă. Lista CSD-urilor (inclusiv a băncilor centrale care acţionează în calitate de CSD-uri) specificată în modelele incluse în anexă trebuie actualizată anual de către autorităţile competente.
    12. Toate valorile raportate de CSD-uri, inclusiv de băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, trebuie exprimate în EUR, iar cursul de schimb utilizat trebuie specificat. Cursurile de schimb utilizate trebuie să fie cele valabile pentru ultima zi a anului calendaristic pentru care sunt raportate datele. Atunci când este disponibil, trebuie utilizat cursul de schimb al Băncii Centrale Europene pentru conversia altor monede în EUR.
    13. În sensul criteriilor menţionate la articolul 5 alineatul (1) literele (a) şi (b) din Regulamentul delegat (CE) nr. 2017/389 al Comisiei, CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, trebuie să utilizeze datele referitoare la titlurile de valoare valabile la data de 31 decembrie a anului calendaristic precedent, care nu trebuie să includă emisiunile de titluri de valoare anulate.
    14. Autorităţile competente trebuie să se asigure că CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, utilizează valoarea de piaţă pentru fiecare ISIN, aplicabilă la data de 31 decembrie a anului calendaristic precedent şi identificată în conformitate cu articolul 7 din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, atunci când stabileşte valoarea de piaţă în scopul obţinerii indicatorilor pe baza criteriilor menţionate la articolul 5 alineatul (1) literele (a) şi (b) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei.
    15. Datele pentru indicatorii bazaţi pe criteriile menţionate la articolul 6 alineatul (1) literele (a) şi (b) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei trebuie să includă valorile instrucţiunilor de decontare decontate de fiecare CSD, pe baza următorilor parametri de raportare a datelor:
    a) Datele trebuie să includă valorile absolute ale decontării efectuate de fiecare CSD care vizează anul calendaristic precedent.
    b) Toate categoriile de instrucţiuni de decontare stabilite de un CSD trebuie să fie incluse, indiferent dacă acestea se referă la tranzacţiile care sunt executate într-un loc de tranzacţionare sau pe pieţele extrabursiere.
    c) Pentru operaţiunile alcătuite din mai multe tranzacţii, cum ar fi acordurile de răscumpărare sau de împrumut de titluri de valoare, ambele segmente trebuie raportate de îndată ce au fost decontate.
    d) În cazul decontării intra-CSD, CSD-ul (CSD-ul emitent sau CSD-ul investitor) trebuie să raporteze ambele segmente ale unei tranzacţii, şi anume trebuie să raporteze cele două instrucţiuni de decontare primite.
    e) În cazul în care este implicat mai mult de un CSD în decontarea unei tranzacţii prin conexiuni standard, personalizate sau indirecte, trebuie să raporteze numai CSD-ul (CSD-ul emitent sau CSD-ul investitor) care decontează cele două segmente ale tranzacţiei. Acesta trebuie să raporteze cele două instrucţiuni de decontare primite. CSD-ul investitor care "decontează" numai un singur segment al tranzacţiei nu trebuie să raporteze.
    f) În cazul decontării între CSD-uri de către CSD-urile care utilizează o infrastructură comună de decontare sau prin conexiuni interoperabile, fiecare CSD trebuie să raporteze instrucţiunea de decontare unică primită în legătură cu o tranzacţie.

    16. Instrucţiunile de decontare pot fi legate de următoarele tipuri de tranzacţii:
    a) cumpărarea sau vânzarea de titluri de valoare (inclusiv achiziţii de pe piaţa primară sau vânzările de titluri de valoare);
    b) operaţiunile de gestionare a garanţiilor (inclusiv operaţiuni de gestionare a garanţiilor tripartite sau operaţiuni de autogarantare);
    c) operaţiuni de dare cu împrumut/luare cu împrumut de titluri de valoare;
    d) tranzacţii de răscumpărare;
    e) altele (inclusiv operaţiuni corporative privind fluxurile, şi anume cereri şi transformări înregistrate pe piaţă).

    17. Următoarele tipuri de tranzacţii trebuie considerate în afara sferei de raportare:
    a) operaţiunile corporative privind acţiunile, cum ar fi distribuirile de numerar (de exemplu, dividende în numerar, plata dobânzilor), distribuirile de titluri de valoare (de exemplu, dividende sub formă de acţiuni; emisiune de acţiuni gratuite); reorganizări (de exemplu, conversie, divizare de acţiuni, răscumpărare, cerere de ofertă);
    b) operaţiunile de pe piaţa primară, şi anume procesul de emisiune iniţială de titluri de valoare;
    c) emisiunea şi răscumpărarea unităţilor de fond, şi anume emisiunea şi răscumpărarea tehnică a unităţilor de fond, cu excepţia cazului în care o astfel de emisiune şi răscumpărare a unităţilor de fond se realizează prin intermediul ordinelor de transfer într-un sistem de decontare a titlurilor de valoare gestionat de un CSD;
    d) operaţiunile de realiniere.

    18. Stabilirea valorilor de piaţă pentru instrucţiunile de decontare fără efectuarea unei plăţi, astfel cum se menţionează la articolul 6 alineatul (2) litera (b) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, trebuie să se bazeze pe valorile din ziua decontării fiecărei instrucţiuni de decontare.
    19. Ţara de stabilire a emitentului trebuie să fie luată în considerare în ceea ce priveşte criteriul menţionat la articolul 5 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei.
    20. Trebuie luată în considerare jurisdicţia în care este stabilită societatea-mamă în cazul participanţilor şi al altor deţinători de conturi de titluri de valoare menţionaţi la articolul 5 alineatul (1) litera (b) şi la articolul 6 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, care sunt sucursale.
    21. Datele care trebuie raportate de un CSD trebuie, de asemenea, să vizeze serviciile furnizate în legătură cu statul membru de origine, întrucât aceste date sunt necesare pentru a calcula numitorii la nivelul UE pentru diverşi indicatori [de exemplu, în scopul criteriului menţionat la articolul 5 alineatul (1) litera (a) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, datele care trebuie raportate de un CSD trebuie să vizeze titlurile de valoare emise de emitenţii din statul membru de origine al CSD-ului, nu numai titlurile de valoare emise de emitenţii din statul membru gazdă].

    5.2. Procesul general de colectare a informaţiilor privind datele şi de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru statul membru gazdă
    22. Procesul general propus în această secţiune trebuie aplicat de la 1 ianuarie 2018.
    23. Autorităţile competente trebuie să se asigure că CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, raportează acestora datele şi informaţiile relevante pentru anul calendaristic precedent, care sunt necesare pentru calcularea indicatorilor pe baza criteriilor specificate în dispoziţiile relevante ale articolelor 5 şi 6 din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an (şi anume, trebuie să se utilizeze datele colectate între 1 ianuarie şi 31 decembrie a anului calendaristic precedent).
    24. Autorităţile competente trebuie să se asigure că, înainte de data aplicării menţionată la articolul 9 alineatul (2) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei (doi ani de la data publicării regulamentului în Jurnalul Oficial al UE), CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, trebuie să transmită autorităţilor competente numai informaţiile relevante pentru criteriile menţionate la articolul 5 alineatul (1) litera (a) şi la articolul 6 alineatul (1) litera (c) din regulament.
    25. După revizuirea datelor, autorităţile competente trebuie să transmită ESMA datele primite de la CSD-uri, inclusiv de la băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, până la data de 25 februarie a fiecărui an.
    26. Fiecare autoritate competentă trebuie să calculeze indicatorii pe baza criteriilor menţionate la articolele 5 şi 6 din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei (după caz, în ceea ce priveşte fiecare CSD pentru care este autoritatea competentă a statului membru de origine), după primirea următoarelor date de la ESMA până la data de 31 martie a fiecărui an:
    a) toate datele primite de la autorităţile competente individuale;
    b) datele care agregă valorile pentru numitorii indicatorilor pe baza criteriilor menţionate la articolelor 5 şi 6 din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, după caz.

    27. Autorităţile competente trebuie să transmită ESMA rezultatele calculelor privind indicatorii, pe baza criteriilor menţionate la articolele 5 şi 6 din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, după caz, până la data de 15 aprilie a fiecărui an, pentru a permite ESMA să comunice aceste informaţii tuturor autorităţilor competente până la data de 30 aprilie a fiecărui an.
    28. Procesul general specificat în această secţiune trebuie, de asemenea, să fie utilizat de îndată ce criteriile menţionate la articolul 5 alineatul (1) litera (b) şi la articolul 6 alineatul (1) literele (a) şi (b) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei devin aplicabile în conformitate cu articolul 8 alineatul (2) din regulament.

    5.3. Procesul iniţial de colectare a informaţiilor privind datele şi de calculare a indicatorilor în vederea stabilirii importanţei considerabile a unui CSD pentru statul membru gazdă
    29. Pentru prima aplicare a procesului general în 2017, care vizează perioada de raportare cuprinsă între 1 ianuarie şi 31 decembrie 2016, CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, precum şi autorităţile competente trebuie să aplice procesul general utilizând următoarele date, fiecare dată fiind calculată de la data publicării prezentului ghid:
    a. CSD-urile, inclusiv băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, trebuie să raporteze autorităţilor competente datele relevante necesare pentru calcularea indicatorilor pe baza criteriilor menţionate la articolul 5 alineatul (1) litera (a) şi la articolul 6 alineatul (1) litera (c) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei, în termen de patru săptămâni;
    b. Autorităţile competente trebuie să transmită ESMA datele primite de la CSD-uri, inclusiv de la băncile centrale care acţionează în calitate de CSD-uri, în termen de şase săptămâni, pentru a permite ESMA să transmită autorităţilor competente datele agregate, precum şi datele individuale primite de la fiecare autoritate competentă, în termen de opt săptămâni;
    c. Autorităţile competente trebuie să transmită ESMA rezultatele pentru indicatorii calculaţi pe baza criteriilor menţionate la articolul 5 alineatul (1) litera (a) şi la articolul 6 alineatul (1) litera (c) din Regulamentul delegat (UE) nr. 2017/389 al Comisiei (în ceea ce priveşte fiecare CSD pentru care este autoritatea competentă a statului membru de origine) în termen de nouă săptămâni, pentru a permite ESMA să comunice aceste informaţii tuturor autorităţilor competente în termen de zece săptămâni.



    6. Anexă
    6.1. Modele pentru colectarea datelor pentru indicatorii de importanţă considerabilă



                                         -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016