Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID din 6 iunie 2017  privind principiile de bună practică de distribuţie pentru substanţele active ale medicamentelor de uz uman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID din 6 iunie 2017 privind principiile de bună practică de distribuţie pentru substanţele active ale medicamentelor de uz uman

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 458 din 19 iunie 2017

──────────
    Aprobat de Ordinul nr. 634 din 6 iunie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 458 din 19 iunie 2017.
──────────

    CAP. I
    Introducere şi definiţii
    ART. 1
    Prezentul ghid stabileşte principiile de bună practică de distribuţie pentru substanţele active ale medicamentelor de uz uman (BPD) pentru importatorii şi distribuitorii de substanţe active destinate medicamentelor de uz uman, completează dispoziţiile privind distribuţia prevăzute în ghidul privind buna practică de fabricaţie (BPF) pentru medicamente de uz uman, partea a II-a, şi se aplică şi distribuitorilor care fabrică substanţe active.

    ART. 2
    În înţelesul prezentului ghid, termenii şi noţiunile folosite au următoarele semnificaţii:
    1. serie (lot) - o cantitate specifică de material produs în cadrul unui proces sau al unei serii de procese, astfel încât această cantitate să poată fi considerată omogenă în limite determinate. În cazul producţiei continue, o serie (un lot) poate corespunde unei fracţiuni definite a producţiei. Mărimea seriei (lotului) poate fi definită fie de o cantitate fixă, fie de cantitatea produsă într-un interval de timp determinat;
    2. numărul seriei (lotului) - o combinaţie unică de cifre, litere şi/sau simboluri care identifică o serie şi pe baza căreia poate fi determinat istoricul producţiei şi al distribuţiei;
    3. brokerajul substanţelor active - toate activităţile conexe vânzării sau achiziţionării de substanţe active care nu includ manipularea fizică şi care constau în negocierea independentă şi în numele unei alte persoane juridice sau fizice;
    4. calibrarea - operaţie de demonstrare a faptului că un anumit instrument sau dispozitiv produce rezultate în anumite limite determinate în comparaţie cu rezultatele produse de un standard de referinţă sau identificabil într-o serie adecvată de măsurători;
    5. destinatar - persoana căreia îi va fi livrat transportul, pe cale terestră, maritimă sau aeriană;
    6. contaminarea - introducerea nedorită de impurităţi chimice sau microbiologice sau de materii străine, în sau pe materii prime, produse intermediare sau substanţe active în timpul producţiei, prelevării, ambalării sau reambalării, depozitării sau transportului;
    7. distribuţia substanţelor active - toate activităţile de procurare, import, deţinere, furnizare sau export de substanţe active, în afară de brokeraj;
    8. deviaţie - devierea faţă de o instrucţiune aprobată sau de un standard stabilit;
    9. data de expirare - data introdusă pe recipientul/etichetele unei substanţe active, indicând perioada în care substanţa activă ar trebui să se încadreze în specificaţiile de utilizare dacă este depozitată în condiţii definite şi după care aceasta nu trebuie să mai fie utilizată;
    10. substanţă activă falsificată - orice substanţă activă pentru care se prezintă în mod fals:
    a) identitatea, inclusiv ambalajul şi etichetarea, denumirea sau compoziţia în ceea ce priveşte oricare dintre ingredientele sale şi concentraţia ingredientelor respective;
    b) sursa, inclusiv producătorul, ţara de fabricaţie, ţara de origine; sau
    c) istoricul, inclusiv înregistrările şi documentele referitoare la canalele de distribuţie utilizate;

    11. deţinere - depozitarea substanţelor active;
    12. procedură - o descriere documentată a operaţiunilor care trebuie efectuate, a măsurilor de precauţie care trebuie luate şi a măsurilor care trebuie aplicate şi care sunt direct sau indirect legate de distribuţia unei substanţe active;
    13. achiziţie - obţinerea, procurarea sau cumpărarea substanţelor active de la producători, importatori sau alţi distribuitori;
    14. managementul riscului în domeniul calităţii - un proces sistematic pentru evaluarea, controlul, comunicarea şi analiza riscurilor în ceea ce priveşte calitatea unei substanţe active dea lungul ciclului de viaţă al produsului;
    15. sistemul calităţii - suma tuturor aspectelor unui sistem prin care se aplică o politică privind calitatea şi se asigură îndeplinirea obiectivelor în materie de calitate (ICH Q9);
    16. carantină - statutul materialelor izolate fizic sau prin alte mijloace eficace până la luarea unei decizii privind aprobarea sau respingerea lor ulterioară;
    17. data retestării - data la care un material trebuie să fie reexaminat pentru a se asigura că acesta este încă adecvat pentru utilizare;
    18. furnizare - toate activităţile prin care se furnizează, se vând sau se donează substanţe active unor distribuitori, farmacii sau producători de medicamente;
    19. semnat (semnătura) - înregistrarea celui care a realizat o anumită acţiune sau revizuire. Această certificare poate lua forma iniţialelor sale, a semnăturii sale olografe complete, a ştampilei sale personale sau a semnăturii sale electronice autentificate şi securizate;
    20. transport - deplasarea substanţelor active de la un punct la altul fără a le depozita pentru perioade de timp nejustificate;
    21. validare - un program documentat care oferă un grad ridicat de asigurare a faptului că un proces, o metodă sau un sistem anume va produce în mod sistematic un rezultat ce va îndeplini criteriile de acceptare stabilite în prealabil;
    22. produs intermediar - un material produs în timpul etapelor de procesare ale unei substanţe active, care suferă în continuare modificări de natură moleculară sau purificare înainte de a deveni o substanţă activă. Produsele intermediare pot să fie izolate sau nu.


    CAP. II
    Domeniu de aplicare
    ART. 3
    (1) Prezentul ghid se aplică distribuţiei de substanţe active, astfel cum sunt definite la art. 699 pct. 3 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În sensul prezentului ghid, distribuţia de substanţe active cuprinde toate activităţile de procurare, import, deţinere, furnizare sau export de substanţe active, cu excepţia brokerajului.
    (3) Prezentul ghid nu se aplică produselor intermediare ale substanţelor active.

    CAP. III
    Sistemul de calitate
    ART. 4
    (1) Distribuitorii de substanţe active trebuie să dezvolte şi să menţină un sistem al calităţii care să stabilească responsabilităţile, procedurile şi principiile de management al riscului. Exemple ale acestor proceduri şi aplicaţii privind managementul riscului în domeniul calităţii se pot găsi în ghidul privind buna practică de fabricaţie (BPF) pentru medicamente de uz uman, partea a III-a: documente legate de buna practică de fabricaţie, ghidul Q9 al Conferinţei internaţionale privind armonizarea (ICH) referitor la managementul riscului în domeniul calităţii (ICH Q9).
    (2) Pentru asigurarea sistemului calităţii, persoanele prevăzute la art. 1 trebuie să dispună de personal competent şi de spaţii, echipamente şi localuri adecvate şi suficiente. El trebuie să garanteze că:
    a) substanţele active sunt procurate, importate, deţinute, furnizate sau exportate cu respectarea cerinţelor BPD pentru substanţele active;
    b) responsabilităţile personalului cu atribuţii de conducere sunt specificate în mod clar;
    c) substanţele active sunt livrate destinatarilor corecţi într-un termen satisfăcător;
    d) înregistrările sunt efectuate în timp real;
    e) deviaţiile de la procedurile implementate sunt documentate şi investigate;
    f) se efectuează acţiuni corective şi preventive corespunzătoare, cunoscute sub denumirea de „CAPA“, pentru a corecta şi preveni deviaţiile, în conformitate cu principiile managementului riscului în domeniul calităţii;
    g) modificările care pot afecta depozitarea şi distribuţia substanţelor active sunt evaluate.

    (3) Atunci când se elaborează sau se modifică sistemul calităţii, trebuie să se ţină seama de amploarea, structura şi complexitatea activităţilor distribuitorului.

    CAP. IV
    Personalul
    ART. 5
    (1) Pentru fiecare locaţie în care se desfăşoară activităţi de distribuţie, distribuitorul trebuie să desemneze o persoană căreia să i se stabilească responsabilităţi clare pentru a garanta punerea în aplicare şi menţinerea sistemului calităţii. Persoana desemnată trebuie să îşi îndeplinească personal responsabilităţile. Ea poate să delege sarcini, dar nu şi responsabilităţi.
    (2) Responsabilităţile tuturor membrilor personalului implicat în distribuţia de substanţe active trebuie să fie stabilite ȋn scris. Personalul trebuie să fie instruit cu privire la cerinţele BPD pentru substanţele active şi să aibă experienţa şi competenţele adecvate pentru a se asigura că substanţele active sunt manipulate, păstrate şi distribuite în mod corect.
    (3) Personalul trebuie să beneficieze de instruire iniţială şi continuă adecvată rolului său, pe baza unor proceduri scrise şi în conformitate cu un program de instruire scris.
    (4) La nivelul fiecărei unităţi este obligatorie păstrarea evidenţei tuturor instruirilor, iar eficacitatea acestora trebuie evaluată periodic şi documentată.

    CAP. V
    Documentaţia
    SECŢIUNEA 1
    Principii
    ART. 6
    (1) Documentaţia necesară, precum şi cea rezultată ca urmare a desfăşurării activităţii de distribuţie cuprind toate procedurile şi instrucţiunile scrise, contractele, înregistrările şi datele, pe suport hârtie sau în format electronic. Documentaţia trebuie să fie disponibilă sau uşor de accesat. Toată documentaţia referitoare la respectarea de către distribuitor a prezentului ghid trebuie să fie pusă la dispoziţie la cererea autorităţilor competente.
    (2) Documentaţia trebuie să cuprindă informaţii suficiente în ceea ce priveşte domeniul de activitate al distribuitorului şi trebuie întocmită într-un limbaj înţeles de personal. Ea trebuie redactată clar, într-un limbaj lipsit de ambiguitate şi fără erori.
    (3) Orice modificare adusă documentaţiei trebuie semnată şi datată; modificarea nu trebuie să împiedice citirea informaţiilor iniţiale. Dacă este cazul, trebuie consemnat motivul modificării.
    (4) Fiecare angajat trebuie să aibă acces la întreaga documentaţie necesară pentru sarcinile pe care le îndeplineşte.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Proceduri
    ART. 7
    (1) Procedurile scrise trebuie să descrie activităţile de distribuţie care afectează calitatea substanţelor active. Acestea pot include recepţia şi verificarea livrărilor, depozitarea, curăţarea şi întreţinerea spaţiilor (inclusiv combaterea dăunătorilor), înregistrarea condiţiilor de păstrare, securitatea stocurilor la locul de depozitare şi a containerelor în tranzit, retragerea din stocul comercializabil, manipularea produselor returnate, planurile de retragere de pe piaţă etc.
    (2) Procedurile trebuie aprobate, semnate şi datate de către persoana responsabilă cu sistemul calităţii.
    (3) În unităţile prevăzute la art. 1 este obligatorie utilizarea unor proceduri valide şi aprobate de persoanele abilitate/ desemnate în acest sens. Documentele trebuie revizuite în mod regulat şi actualizate. Este necesar un control al versiunilor în cazul procedurilor. Trebuie să existe un sistem prin care să se prevină utilizarea accidentală a versiunii anterioare după revizuirea unui document. Procedurile care nu mai sunt valide trebuie eliminate de la locurile unde au fost distribuite şi arhivate.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Înregistrări
    ART. 8
    (1) Înregistrările trebuie să fie clare şi efectuate în momentul realizării fiecărei operaţiuni, în aşa fel încât să permită trasabilitatea tuturor activităţilor sau evenimentelor semnificative. Înregistrările trebuie să fie păstrate timp de cel puţin 1 an după data de expirare a seriei (lotului) substanţei active la care se referă. În cazul substanţelor active cu date de retestare, înregistrările trebuie să fie păstrate timp de cel puţin 3 ani după distribuirea completă a seriei (lotului).
    (2) Unităţile prevăzute la art. 1 au obligaţia de a păstra înregistrări în cazul fiecărei operaţiuni de achiziţie şi de vânzare, indicând data achiziţiei sau a livrării, denumirea substanţei active, numărul seriei (lotului) şi cantitatea primită sau furnizată, precum şi numele şi adresa furnizorului şi ale producătorului original, dacă sunt diferite, sau ale agentului de transport şi/sau ale destinatarului. Înregistrările trebuie să garanteze trasabilitatea originii şi a destinaţiei produselor, astfel încât toţi furnizorii sau destinatarii unei substanţe active să poată fi identificaţi. Înregistrările care trebuie să fie păstrate şi puse la dispoziţie includ:
    a) identitatea furnizorului, a producătorului original, a agentului de transport şi/sau a destinatarului;
    b) adresa furnizorului, a producătorului original, a agentului de transport şi/sau a destinatarului;
    c) bonurile de comandă;
    d) facturile şi înregistrările de transport şi de distribuţie;
    e) documentele de recepţie;
    f) denumirea substanţei active;
    g) numărul de serie (lot) al producătorului;
    h) certificatele de analiză, inclusiv cele ale producătorului original;
    i) data de retestare sau de expirare.


    CAP. VI
    Localuri şi echipamente
    ART. 9
    Localurile şi echipamentele trebuie să fie adecvate şi suficiente pentru a asigura depozitarea corespunzătoare, protecţia împotriva contaminării (de exemplu, cu stupefiante, cu materiale puternic sensibilizante, cu materiale cu activitate farmacologică sau toxicitate ridicată) şi distribuţia substanţelor active. Localurile şi echipamentele trebuie să fie suficient de sigure pentru a preveni accesul neautorizat. Dispozitivele de monitorizare necesare pentru a garanta calitatea substanţei active trebuie să fie calibrate conform unui program aprobat, faţă de standarde certificate, pentru care se poate dovedi trasabilitatea.

    CAP. VII
    Operaţiuni
    SECŢIUNEA 1
    Comenzi
    ART. 10
    În cazul în care substanţele active sunt achiziţionate de la un producător, importator sau distribuitor stabilit în Uniunea Europeană (UE), respectivul producător, importator sau distribuitor trebuie să fie înregistrat în conformitate cu art. 771 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Recepţie
    ART. 11
    (1) Zonele de recepţie a substanţelor active trebuie să protejeze substanţele active livrate de condiţiile meteorologice din timpul descărcării. Zona de recepţie trebuie să fie separată de spaţiul de depozitare. Substanţele active livrate trebuie examinate la recepţie, pentru a verifica dacă:
    a) recipientele nu sunt deteriorate;
    b) sunt prezente toate sigiliile de securitate, fără niciun semn de afectare a integrităţii;
    c) etichetarea este corectă, inclusiv corespondenţa dintre denumirea utilizată de furnizor şi denumirea internă, dacă acestea sunt diferite;
    d) sunt disponibile informaţiile necesare, precum certificatul de analiză; şi
    e) substanţa activă şi seria (lotul) corespund comenzii.

    (2) Substanţele active cu sigilii rupte, cu ambalaje deteriorate sau suspectate de contaminare trebuie să fie ţinute în carantină, fizic sau prin intermediul unui sistem electronic echivalent, şi trebuie investigată originea problemei.
    (3) Substanţele active care fac obiectul unor măsuri specifice de depozitare, cum sunt stupefiantele şi psihotropele, precum şi produsele care trebuie să fie depozitate la o anumită temperatură sau umiditate trebuie să fie identificate imediat şi depozitate în conformitate cu instrucţiunile scrise şi cu dispoziţiile legislative relevante.
    (4) În cazul în care distribuitorul suspectează că o substanţă activă pe care a achiziţionat-o sau a importat-o este falsificată, el trebuie să o separe, fizic sau prin intermediul unui sistem electronic echivalent, şi să informeze Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale şi organele de cercetare penală.
    (5) Materialele respinse trebuie identificate, controlate şi puse în carantină pentru a preveni utilizarea lor neautorizată în fabricaţie şi distribuţia lor ulterioară. Înregistrările referitoare la activităţile de distrugere trebuie să fie uşor accesibile.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Depozitare
    ART. 12
    (1) Substanţele active trebuie să fie depozitate în condiţiile specificate de producător (de exemplu, temperatură şi umiditate controlate, atunci când este necesar) şi în aşa fel încât să nu fie contaminate şi/sau amestecate. Condiţiile de depozitare trebuie să fie monitorizate şi trebuie păstrate înregistrări. Înregistrările trebuie să fie revizuite periodic de către persoana responsabilă cu sistemul calităţii.
    (2) Atunci când sunt necesare condiţii specifice de depozitare, zona de depozitare trebuie să fie calificată şi să fie utilizată în limitele specificate.
    (3) Locurile de depozitare trebuie să fie curate şi fără deşeuri, praf sau dăunători. Trebuie luate măsuri de precauţie adecvate împotriva scurgerilor sau a deteriorării, a contaminării microbiene şi a contaminării încrucişate.
    (4) Unităţile prevăzute la art. 1 au obligaţia de a institui un sistem care să garanteze rotaţia stocurilor, de exemplu, „primul care expiră (se retestează), primul care iese“, verificând periodic şi frecvent că sistemul funcţionează corect. Sistemele electronice de gestionare a depozitelor trebuie să fie validate.
    (5) Substanţele active a căror dată de expirare este depăşită trebuie să fie separate de stocul aprobat, fizic sau prin intermediul unui sistem electronic echivalent, şi să nu fie livrate.
    (6) În cazul în care depozitarea şi/sau transportul substanţelor active se efectuează pe bază de contract, distribuitorul trebuie să se asigure că beneficiarul contractului cunoaşte şi respectă condiţiile de depozitare şi/sau de transport adecvate. În contractul scris sunt specificate în mod expres obligaţiile fiecărei părţi. Activităţile care fac obiectul contractului nu pot fi subcontractate de către beneficiarul contractului fără acordul scris al furnizorului contractului.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Livrările către clienţi
    ART. 13
    (1) Doar distribuitorii de substanţe active înregistraţi în conformitate cu art. 771 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pot efectua livrări către distribuitori, producători sau farmacii din statele membre UE.
    (2) Substanţele active se transportă în conformitate cu condiţiile specificate de producător şi într-un mod care să nu afecteze negativ calitatea acestora. Produsul, seria (lotul) şi recipientul trebuie să poată fi identificate în orice moment. Toate etichetele originale ale recipientului trebuie să rămână lizibile.
    (3) Unităţile prevăzute la art. 1 au obligaţia de a institui un sistem care să permită identificarea cu uşurinţă a fiecărei (fiecărui) serii (lot) de substanţă activă distribuită, în vederea eventualei retrageri a acesteia.
    (4) Orice informaţie sau eveniment care poate cauza o întrerupere a aprovizionării şi de care distribuitorul ia cunoştinţă trebuie să fie comunicat destinatarilor substanţelor active.
    (5) Distribuitorii trebuie să îi comunice destinatarului toate informaţiile referitoare la calitatea produsului sau la aspectele de reglementare primite de la producătorul substanţei active şi să îi transmită acestuia din urmă informaţiile primite de la destinatar.
    (6) Distribuitorul care îi furnizează substanţa activă destinatarului trebuie să indice numele şi adresa producătorului original al substanţei active şi numărul (numerele) seriei (seriilor) furnizată(e). O copie a certificatului de analiză original al producătorului trebuie furnizată clientului.
    (7) La cerere, distribuitorul trebuie, de asemenea, să comunice autorităţilor competente identitatea producătorului original al substanţei active. Producătorul original poate răspunde autorităţii competente direct sau prin intermediul agenţilor săi autorizaţi (în acest context „autorizaţi“ înseamnă autorizaţi de producător).
    (8) Ghidul specific pentru certificatele de analiză este detaliat în ghidul privind buna practică de fabricaţie (BPF) pentru medicamente de uz uman.

    CAP. VIII
    Returnări, reclamaţii şi retrageri
    SECŢIUNEA 1
    Returnările
    ART. 14
    (1) Substanţele active returnate trebuie să fie identificate ca atare şi puse în carantină în aşteptarea efectuării investigaţiei.
    (2) Substanţele active care au părăsit sediul distribuitorului pot fi returnate în stocul aprobat numai dacă sunt îndeplinite toate condiţiile de mai jos:
    a) substanţa activă este în recipientul (recipientele) original(e) nedesfăcut(e) cu toate sigiliile de securitate prezente şi este în stare bună;
    b) se demonstrează că substanţa activă a fost păstrată şi manipulată în condiţii adecvate. În acest scop trebuie să fie disponibile informaţii scrise furnizate de destinatar;
    c) perioada de valabilitate rămasă este acceptabilă;
    d) substanţa activă a fost examinată şi evaluată de o persoană instruită şi autorizată în acest sens;
    e) nu a avut loc nicio pierdere de informaţii/trasabilitate.
    Această evaluare trebuie să ia în considerare natura substanţei active, orice condiţii speciale de păstrare necesare şi timpul scurs de la livrarea substanţei. În funcţie de necesităţi şi în cazul în care există îndoieli cu privire la calitatea substanţei active returnate, trebuie solicitată opinia producătorului.

    (3) Unităţile prevăzute la art. 1 au obligaţia de a păstra înregistrări privind substanţele active returnate. Pentru fiecare returnare de substanţe active, documentaţia trebuie să includă:
    a) numele şi adresa destinatarului care returnează substanţele active;
    b) denumirea substanţei active, numărul seriei (lotului) substanţei active şi cantitatea returnată;
    c) motivul returnării;
    d) utilizarea sau eliminarea substanţei active returnate şi înregistrările privind evaluarea efectuată.

    (4) Numai personalul calificat şi autorizat corespunzător trebuie să elibereze substanţe active pentru returnarea în stoc. Substanţele active returnate în stocul comercializabil trebuie plasate astfel încât sistemul de rotaţie a stocului să funcţioneze în mod eficace.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Reclamaţii şi retrageri
    ART. 15
    (1) Reclamaţiile, indiferent dacă au fost primite verbal sau în scris, se înregistrează şi se analizează conform unei proceduri scrise. În cazul unei reclamaţii referitoare la calitatea unei substanţe active, distribuitorul trebuie să analizeze reclamaţia împreună cu producătorul original al substanţei active pentru a determina dacă trebuie luate măsuri ulterioare fie de către alţi clienţi care au recepţionat această substanţă activă, fie de către autoritatea competentă, fie de către ambii. Investigaţia care vizează determinarea cauzei reclamaţiei respective trebuie efectuată şi documentată de partea corespunzătoare.
    (2) Documentaţia de înregistrare a reclamaţiei trebuie să includă:
    a) numele şi adresa reclamantului;
    b) numele, titlul, după caz, şi numărul de telefon ale persoanei care depune reclamaţia;
    c) tipul reclamaţiei, inclusiv numele şi numărul seriei (lotului) substanţei active;
    d) data primirii reclamaţiei;
    e) măsura luată iniţial, inclusiv datele şi identitatea persoanei care ia această măsură;
    f) orice măsură luată ulterior;
    g) răspunsul transmis autorului reclamaţiei, inclusiv data trimiterii răspunsului;
    h) decizia finală privind seria (lotul) substanţei active.

    (3) Evidenţa reclamaţiilor trebuie păstrată pentru a evalua tendinţele, frecvenţa legată de un anumit produs, precum şi gravitatea, în scopul de a lua măsuri corective suplimentare şi, dacă este cazul, măsuri corective imediate. Această documentaţie trebuie pusă la dispoziţia autorităţilor competente cu ocazia inspecţiilor.
    (4) În cazul în care o reclamaţie este transmisă producătorului original al substanţei active, documentaţia păstrată de către distribuitor trebuie să includă toate răspunsurile primite de la producătorul respectiv, inclusiv data furnizării informaţiilor şi detaliile acestora.
    (5) În cazul unei situaţii grave sau potenţial ameninţătoare pentru viaţă, autorităţile locale, naţionale şi/sau internaţionale trebuie să fie informate şi consultate.
    (6) O procedură scrisă trebuie să definească circumstanţele în care trebuie să fie luată în considerare retragerea unei substanţe active.
    (7) Prin procedura de retragere trebuie să fie desemnaţi responsabilii cu evaluarea informaţiilor, modul în care trebuie să fie iniţiată o retragere, persoanele care trebuie informate cu privire la retragere şi modul în care trebuie tratat materialul retras. Persoana desemnată trebuie să participe la retrageri.

    CAP. IX
    Autoinspecţii
    ART. 16
    Distribuitorul trebuie să efectueze autoinspecţii şi să le înregistreze pentru a monitoriza punerea în aplicare şi respectarea acestui ghid. Autoinspecţiile trebuie să fie efectuate în mod regulat, în conformitate cu un program aprobat.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016