Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID din 30 mai 2025  de bune practici privind publicitatea medicilor stomatologi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID din 30 mai 2025 de bune practici privind publicitatea medicilor stomatologi

EMITENT: Colegiul Medicilor Stomatologi din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 529 din 6 iunie 2025
──────────
    Aprobat prin DECIZIA nr. 4/2CN din 30 mai 2025, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 6 iunie 2025.
──────────
    CAP. I
    Publicitatea. Reguli specifice
    1. Practici publicitare
    În conformitate cu prevederile Codului deontologic al medicului stomatolog, adoptat prin Decizia Adunării generale naţionale a Colegiului Medicilor Stomatologi din România nr. 6/1AGN/2021, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Codul deontologic al medicului stomatolog, scopul publicităţii activităţii stomatologice este, printre altele, de a informa şi educa publicul cu privire la serviciile şi tratamentele disponibile, promovând astfel sănătatea orală şi prevenirea afecţiunilor dentare, precum şi de a promova activitatea stomatologică desfăşurată de profesioniştii din domeniul stomatologic. Prin intermediul publicităţii, medicii stomatologi pot comunica eficient beneficiile şi inovaţiile din domeniul stomatologic, contribuind la creşterea gradului de conştientizare şi accesibilitate a serviciilor de calitate.
    În acest sens, publicitatea realizată nu trebuie să conţină informaţii false, înşelătoare sau susceptibile să inducă pacienţii în eroare. În situaţiile în care se face publicitate prin trimiteri la acte terapeutice specifice care nu sunt de aplicabilitate generală (i.e. nu se aplică tuturor pacienţilor), acestea vor fi însoţite de explicaţii suplimentare referitoare la condiţiile în care se pot aplica sau vor fi însoţite de o menţiune cu privire la faptul că acele acte terapeutice se aplică doar cazurilor în care sunt întrunite criteriile medicale de compatibilitate. De asemenea, nu trebuie să includă comparaţii defăimătoare cu alţi profesionişti din domeniu sau să facă promisiuni nerealiste privind rezultatele tratamentelor realizate.
    Practicile publicitare realizate trebuie să respecte demnitatea şi etica profesională, să fie oneste, să fie bazate pe dovezi ştiinţifice şi să promoveze încrederea şi respectul faţă de profesia de medic stomatolog.
    Alte reglementări generale aplicabile privind publicitatea şi protecţia consumatorului (cadrul legislativ) sunt după cum urmează:
    - Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, republicată;
    – Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă, republicată;
    – Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea drepturilor pacientului nr. 46/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    Toate şi oricare mijloace de publicitate utilizate în activitatea medicală stomatologică trebuie să respecte atât cadrul legislativ, cât şi regulile prevăzute în Codul deontologic al medicului stomatolog şi în prezentul ghid şi nu pot conţine menţiunile, expresiile şi informaţiile exemplificate la pct. 3.3 „Conţinutul publicitar interzis“.

    2. Publicitatea. Definiţii
    În conformitate cu prevederile Codului deontologic al medicului stomatolog, principalele mijloacele de publicitate care pot fi utilizate şi conţinutul publicitar se referă la următoarele:
    a) Firma
    Firma reprezintă plăcuţa - model unic pe ţară, aprobat prin decizie a Consiliului naţional al Colegiului Medicilor Stomatologi din România -, cu dimensiunea maximă de 80 x 60 cm. Aceasta poate fi amplasată atât la sediul principal de activitate, cât şi la sediile secundare autorizate ale formei de exercitare a profesiei.

    b) Sigla
    Sigla unui cabinet stomatologic reprezintă un element vizual compus din simboluri grafice, litere sau culori, conceput pentru a reprezenta identitatea profesională şi imaginea publică a cabinetului, fără a înlocui denumirea legală. Aceasta poate conţine numele brandului, iniţialele medicului şi/sau alte elemente simbolice relevante (de exemplu: un dinte stilizat, un zâmbet, un instrument dentar), având scopul de a facilita recunoaşterea vizuală a cabinetului.
    Sigla poate fi amplasată doar la sediul principal sau secundar de activitate, va putea conţine elementele de identitate vizuală aparţinând formei de exercitare a profesiei şi va respecta criteriile de decenţă, discreţie şi profesionalism.

    c) Logoul
    Prin logo se înţelege un simbol grafic sau un design utilizat de mijloacele de exercitare a profesiei pentru a se identifica şi a se diferenţia de altele pe piaţă. Acesta poate include elemente precum imagini, texte stilizate, culori sau o combinaţie a acestora.

    d) Sloganul
    Prin slogan se înţelege o frază scurtă şi memorabilă utilizată de forma de exercitare a profesiei pentru a exprima un mesaj esenţial, a evidenţia valorile brandului sau a atrage atenţia asupra serviciilor oferite.

    e) Corespondenţa profesională şi cărţile de vizită profesionale
    Corespondenţa profesională a formei de exercitare a profesiei reprezintă adresa de poştă electronică (e-mail). Denumirea adresei de corespondenţă profesională nu poate fi formată exclusiv din termeni generici cu referire la serviciile oferite de forma de exercitare a profesiei.
    Cărţile de vizită profesionale pot cuprinde:
    (i) numărul de telefon, de fax, adresa de poştă electronică (e-mail), adresa de internet (site web) şi orice alte canale de comunicare disponibile;
    (ii) adresa sediului principal şi, după caz, a sediului secundar şi/sau a altui loc de exercitare a profesiei, orarul de funcţionare;
    (iii) specialităţile şi competenţele medicale dobândite sau recunoscute în condiţiile legii;
    (iv) titlurile academice, ştiinţifice sau profesionale;
    (v) sloganul/logoul formei de exercitare a profesiei.


    f) Pagina de internet (şi/sau pagina în cadrul reţelelor de socializare)
    Pagina de internet şi/sau pagina în cadrul reţelelor de socializare nu pot/nu poate avea alt scop decât informarea publicului în legătură cu activitatea profesională şi promovarea activităţii desfăşurate de către medici şi serviciilor pe care le oferă.
    Denumirea şi adresa URL a site-ului web nu pot include exclusiv termeni generici cu referire la serviciile oferite de forma de exercitare a profesiei, precum: www.implantologbuzau.ro, www.stomatologdambovita.ro, www.detartraj.ro.
    Site-ul web/Pagina în cadrul reţelelor de socializare nu poate conţine:
    (i) referinţe comerciale sau publicitare care nu vizează actul medical şi/sau serviciile oferite de forma de exercitare a profesiei;
    (ii) linkuri hipertext sau imagini cu caracter publicitar pentru produse sau servicii, altele decât cele aflate în legătură directă cu profesia de medic stomatolog;
    (iii) linkuri hipertext care să permită accesul direct sau indirect la site-uri web sau alte pagini de internet al căror conţinut poate fi considerat contrar principiilor etice şi deontologice ale profesiei de medic stomatolog.


    g) Participarea la congrese/simpozioane/evenimente/ forme de pregătire adresate medicilor sau publicarea de studii, articole, comentarii şi lucrări ştiinţifice
    Medicii stomatologi pot prezenta cazuri clinice în scop educativ sau informativ, rezultatele profesionale şi ale tratamentelor şi experienţa profesională în cadrul congreselor, simpozioanelor, evenimentelor cu scop medical, cu respectarea strictă a confidenţialităţii identităţii pacientului şi numai după obţinerea consimţământului informat al acestuia, în condiţiile legii.
    Este permisă promovarea cursurilor, conferinţelor şi a altor evenimente educaţionale, cu condiţia ca aceasta să se facă întro manieră obiectivă şi cu respectarea dispoziţiilor Deciziei nr. 16/2CN/2021 privind reglementarea sistemului de educaţie medicală continuă pentru medicii stomatologi, a criteriilor şi normelor de acreditare a furnizorilor de educaţie medicală continuă şi a lectorilor, precum şi a procedurilor de evaluare şi creditare a formelor de educaţie medicală continuă adresate medicilor stomatologi, cu modificările şi completările ulterioare.

    h) Participarea la emisiuni TV/radio/în mediul online/alte evenimente pe teme medicale
    Publicitatea realizată prin participarea la emisiuni TV/radio/în mediul online/alte evenimente pe teme medicale este un mijloc de publicitate indirectă, permisă exclusiv în scopul furnizării de informaţii medicale şi/sau al schimbului de experienţă şi opinii în beneficiul exclusiv al pacientului şi al sănătăţii publice.
    Medicii stomatologi pot prezenta cazuri clinice în scop educativ sau informativ în cadrul emisiunilor TV, radio sau în format online, cu respectarea strictă a confidenţialităţii identităţii pacientului şi numai după obţinerea consimţământului informat al acestuia, în condiţiile legii.
    Prezentările în cadrul acestor evenimente nu vor putea include informaţii comerciale, menţiuni laudative, înşelătoare sau comparative cu alţi practicieni.
    Prestatorii de servicii stomatologice sunt încurajaţi să participe la campanii de informare în domeniul sănătăţii şi educaţiei publice, inclusiv prin intermediul reţelelor de socializare. În cadrul acestor activităţi, medicii stomatologi vor furniza informaţii bazate pe dovezi ştiinţifice, fără a-şi putea promova propriile servicii, serviciile unui terţ sau tratamente stomatologice fără beneficii clinice.

    i) Reclamele în mediul online
    Reclamele din mediul online în domeniul stomatologiei trebuie să respecte prevederile art. 69 şi 70 din Codul deontologic al medicului stomatolog, principiile deontologice şi reglementările legale în vigoare.
    Publicitatea realizată prin acest mijloc trebuie să ofere informaţii precise şi uşor verificabile despre serviciile şi tratamentele oferite, evitând inducerea în eroare a pacienţilor.

    j) Diseminarea de broşuri ori pliante
    Diseminarea de broşuri sau pliante este permisă în scopul promovării serviciilor medicale stomatologice furnizate, precum şi a importanţei actului medical în scopul asigurării sănătăţii orale a pacientului. Prevederile art. 69 şi 70 din Codul deontologic al medicului stomatolog sunt aplicabile. Broşurile, pliantele şi alte materiale publicitare similare vor conţine exclusiv:
    (i) serviciile autorizate în condiţiile legii pe care medicul stomatolog sau echipa medicală le furnizează;
    (ii) competenţele tehnice şi profesionale, gradele profesionale şi specialităţile medicale ale personalului medical, emise sau recunoscute de Ministerul Sănătăţii în condiţiile legii;
    (iii) titlurile academice, ştiinţifice sau profesionale dobândite sau recunoscute în condiţiile legii;
    (iv) denumirea formei de exercitare a profesiei, denumirea comercială, adresa sediului principal şi secundar;
    (v) logo, slogan, care respectă principiile deontologice ale profesiei de medic stomatolog;
    (vi) toate canalele de comunicare disponibile;
    (vii) informaţii în vederea educaţiei pacientului;
    (viii) orarul de funcţionare.


    k) Publicitatea stradală
    Publicitatea stradală este permisă cu respectarea strictă a prevederilor art. 69 şi 70 din Codul deontologic al medicului stomatolog. Astfel, reclamele stradale vor putea conţine exclusiv:
    (i) serviciile autorizate în condiţiile legii pe care medicul stomatolog sau echipa medicală le furnizează;
    (ii) competenţele tehnice şi profesionale, gradele profesionale şi specialităţile medicale ale personalului medical, emise sau recunoscute de Ministerul Sănătăţii în condiţiile legii;
    (iii) titlurile academice, ştiinţifice sau profesionale dobândite sau recunoscute în condiţiile legii;
    (iv) denumirea formei de exercitare a profesiei, denumirea comercială, adresa sediului principal şi secundar;
    (v) logo, slogan, care respectă principiile deontologice ale profesiei de medic stomatolog;
    (vi) toate canalele de comunicare disponibile;
    (vii) informaţii în vederea educaţiei pacientului;
    (viii) orarul de funcţionare.

    Publicitatea stradală nu va putea conţine alte informaţii decât cele de mai sus, imagini asociate şi/sau materiale video, indiferent de conţinutul acestora.



    3. Conţinutul publicitar
    3.1. Înţelesul unor termeni
    Conţinutul publicitar se va rezuma exclusiv la informaţiile permise conform art. 69 alin. (2) din Codul deontologic al medicului stomatolog.
    a) Servicii autorizate
    Prin servicii autorizate în conformitate cu legislaţia în vigoare se înţeleg acele servicii pe care medicul stomatolog şi echipa de medici stomatologi din cadrul formelor de exercitare a profesiei sunt autorizaţi să le furnizeze, în baza certificatului de membru al Colegiului Medicilor Stomatologi din România şi a certificatului de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale. Aceste servicii nu pot include activităţi care depăşesc competenţele profesionale ale medicilor stomatologi din cadrul formelor de exercitare a profesiei sau servicii pe care un medic stomatolog nu le poate efectua conform legii.

    b) Competenţe tehnice şi profesionale
    Prin competenţele tehnice şi profesionale, gradele profesionale şi specialităţile medicale ale personalului medical se înţeleg exclusiv acele specialităţi medicale dobândite şi/sau echivalate de Ministerul Sănătăţii în conformitate cu prevederile legii. Nu este permisă publicitatea în stomatologie prin:
    (i) orice referire la titlul de „specialist“ fără corespondent în nomenclatorul de specialităţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, aprobat conform legii;
    (ii) folosirea unei denumiri diferite pentru o specialitate medico-dentară, deţinută în mod legal, de cea consemnată în nomenclatorul de specialităţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, aprobat conform legii (de exemplu: „specialist chirurgie orală“, „specialist chirurgie implantologică“, „specialist estetică dentară“, „specialist CAD-CAM“, „specialist chirurgie estetică parodontală“);
    (iii) orice referire la titlul de „specialist“ de către persoanele care nu deţin un certificat de medic stomatolog specialist emis de Ministerul Sănătăţii;
    (iv) utilizarea titlului de „specialist“ în cazul persoanelor care deţin titlul ştiinţific de „doctor în medicină dentară“, dar nu şi certificat de medic stomatolog specialist emis de Ministerul Sănătăţii;
    (v) utilizarea titlului de „specialist“ sau a oricărei formulări care face referire la „competenţe profesionale“ care pot induce ideea de specializare în cazul persoanelor care deţin doar un atestat de studii complementare (de exemplu: atestat de studii complementare în implantologie), fără a avea calitatea de medic specialist confirmată sau echivalată prin certificat emis de Ministerul Sănătăţii;
    (vi) utilizarea unui titlu corespunzător unei funcţii didactice universitare de către persoanele care nu au această calitate (de exemplu: folosirea sintagmei „profesor universitar“ de către un medic care are funcţia de conferenţiar universitar);
    (vii) utilizarea titlului de „expert“.


    c) Canale de comunicare
    Prin canale de comunicare se înţeleg toate mijloacele de comunicare prin care medicul/forma de exercitare a profesiei transmite informaţii către pacienţi sau prin care pacienţii pot contacta medicul/forma de exercitare a profesiei, inclusiv, dar fără a se limita la: adresa de e-mail, paginile profesionale în cadrul reţelelor sociale (Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, X etc.), aplicaţii de mesagerie instant (Messenger, WhatsApp, Slack etc.) folosite de către medicul stomatolog sau forma de exercitare a profesiei în scop profesional.

    d) Imagini/Materiale foto/video
    Afişarea unor cazuri clinice care reflectă cazuistica proprie, a materialelor informative de tip foto/video, inclusiv a materialelor de tipul „înainte şi după acordarea serviciului medical stomatologic“, este permisă, cu condiţia respectării demnităţii şi anonimatului pacientului. De asemenea, sunt permise fotografiile cu cabinetul stomatologic şi cu echipamentele utilizate, cu dispozitivele medicale şi tehnologiile medicale folosite, imagini cu medicul stomatolog sau echipa medicală în timpul desfăşurării activităţilor profesionale sau ilustraţiile educative care explică procedurile stomatologice şi beneficiile acestora pentru sănătatea orală.
    În vederea utilizării materialelor foto/video, se va obţine în prealabil consimţământul corespunzător al pacientului, în conformitate cu legislaţia în vigoare, inclusiv cu privire la indicarea numelui sau a altor date de identificare ale pacienţilor.
    În acest context sunt permise testimonialele şi mărturiile care expun experienţa pacientului.
    Forma de exercitare a profesiei poate prelua testimonialele pacienţilor proprii pe site-ul web sau paginile din cadrul reţelelor de socializare cât timp conţinutul acestor mărturii este în acord cu principiile etice, deontologice şi dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv Codul deontologic al medicului stomatolog şi prezentul ghid de bune practici. Forma de exercitare a profesiei sau medicul care preia pe site-ul web sau paginile din cadrul reţelelor de socializare afirmaţiile/testimonialele pacienţilor este responsabil conform legii şi poate fi sancţionat în conformitate cu prevederile Codului deontologic al medicului stomatolog pentru conţinutul preluat.



    3.2. Conţinutul publicitar permis
    a) Exemple de bună practică
    Este permisă utilizarea de informaţii obiective şi neutre despre serviciile oferite, fără comparaţii directe cu alţi profesionişti sau clinici. Comunicările profesionale trebuie să se concentreze pe furnizarea de informaţii factuale, relevante şi verificabile despre serviciile oferite, calificările şi experienţa practicienilor, fără a utiliza limbaj sau tactici care ar putea induce în eroare, ar compromite integritatea profesiei sau ar transforma serviciile medicale în simple tranzacţii comerciale.
    Exemple de expresii şi conţinut publicitar conforme sunt următoarele:
    - „Clinica noastră oferă o gamă completă de tratamente dentare, realizate de o echipă de medici cu experienţă. Contactaţi-ne pentru o evaluare personalizată a nevoilor dumneavoastră de sănătate orală.“;
    – „Apreciem încrederea pacienţilor noştri. Vă invităm să discutaţi cu echipa noastră despre planul de tratament personalizat care se potriveşte cel mai bine nevoilor dumneavoastră de sănătate dentară.“;
    – „Oferim soluţii complete de implantologie dentară. Programaţi o consultaţie pentru a discuta despre opţiunile de tratament disponibile şi pentru a primi o estimare de cost personalizată.“;
    – „Medic stomatolog cu 10 ani experienţă în domeniu“;
    – „Oferim următoarele servicii şi proceduri medicale stomatologice: (...).“;
    – „Avem echipamente moderne/performante.“.


    b) Politica comercială
    Medicii stomatologi comunică informaţii despre preţurile serviciilor lor în cabinetul stomatologic şi prin intermediul paginii proprii de internet, sub forma unei liste de preţuri ale tuturor serviciilor furnizate, în concordanţă cu dispoziţiile legislaţiei privind drepturile şi protecţia consumatorului.
    Lista de preţuri va fi afişată într-o manieră clară, corectă şi neînşelătoare.
    Preţul afişat pentru orice serviciu medical acordat în cabinetul stomatologic va fi prezentat complet, cu menţionarea oricăror costuri adiţionale.
    Medicii stomatologi şi formele de exercitare a profesiei dispun de libertatea de a efectua gratuităţi, de a oferi reduceri, discounturi, facilităţi financiare, în conformitate cu Codul deontologic al medicului stomatolog, exclusiv în cabinetele proprii.


    3.3. Conţinutul publicitar interzis
    Utilizarea următoarelor categorii de menţiuni, expresii, termeni sau referiri în conţinutul publicitar realizat de mediul stomatolog sau de forma de exercitare a profesiei încalcă regulile de deontologie profesională şi sunt interzise:
    a) menţiuni comparative şi/sau denigratoare şi/sau superlative
    Este interzisă utilizarea următoarelor categorii de termeni şi expresii în mijloacele de publicitate folosite de medicii stomatologi sau formele de exercitare a profesiei, inclusiv, dar fără a se limita la:
    (i) comparaţii directe sau indirecte cu alţi practicieni sau servicii, cum ar fi, dar fără a se limita la:
    - „mai bun decât“, „superior faţă de“, „peste standardul pieţei“, „locul/cabinetul ideal“, „unicul“;
    – „cele mai bune tratamente, echipamente şi medici“, „în cabinetele mici“; sau
    – „în cabinetele de parter de bloc“ sau „în majoritatea cabinetelor“ sau „medicii fără experienţă“;

    (ii) expresii/judecăţi de valoare ce sugerează calitatea scăzută a tratamentelor altor colegi sau denigrarea directă a tratamentelor colegilor, precum următoarele:
    - „acum poţi avea şi tu parte de tratamente de calitate la firma x“;
    – „tratamentul este prost făcut“;
    – „un singur medic nu are cum să facă totul bine, trebuie o echipă“;

    (iii) superlative sau expresii care implică superioritate nejustificată, precum, dar fără a se limita la:
    - „cel mai bun“, „cea mai bună“, „top“, „numărul unu“, „lider“, „optim“, „excelenţă“;
    – „tehnologie de ultimă oră“/„de cea mai nouă generaţie“, „cele mai performante“; „de calitate superioară“, „cele mai moderne echipamente“, „echipă de elită“;
    – „expert“, „servicii profesionale“/„calitative“/„de înaltă calitate“, „rezultate fantastice de fiecare dată“;
    – „la cel mai înalt nivel“, „servicii premium sau exclusiviste“, „cele mai noi şi moderne tehnologii, doar la noi“;
    – „cel mai bun dentist din oraş“, „Serviciile noastre sunt superioare celor oferite de alţi medici.“;
    – „Avem cele mai moderne/performante echipamente.“;
    – www.celmaibunmedic.ro; www.dinţiperfecţi.ro; www.celmaibunimplant.ro;
    – celmaitaremedic@gmail.com; mediculperfect@ gmail.com, stomatologulperfect@gmail.com;



    b) facilităţi financiare, reduceri sau alte avantaje materiale
    Practicile comerciale a căror publicitate este interzisă se referă la:
    (i) oferirea de bonusuri, cadouri sau orice alt tip de facilitate, cum ar fi:
    - oferirea gratuită a unui/unor tratament(e) subsecvent(e);
    – oferirea oricărui tip de cadou, avantaj, facilitate la prima programare;
    – oferirea unui bonus, cadou, unei facilităţi, a oricărui alt tip de avantaj pentru recomandări de pacienţi;
    – oferirea de servicii gratuite (consult/periaj/plan de tratament/urgenţe);
    – oferirea de vouchere cadou sau orice alte facilităţi cu condiţia: (1) distribuirii unor informaţii care promovează medicul stomatolog/cabinetul medical stomatologic; (2) abonării cu adresa de e-mail la comunicările medicului stomatolog/cabinetului medical stomatologic; sau (3) orice alte condiţionări de acest gen;
    – oferirea de vouchere la următoarea programare sau programările subsecvente;
    – oferirea de discounturi sau reduceri pentru întreaga familie/membrii familiei pacientului;
    – oferirea de discounturi/reduceri/facilităţi financiare de tip discount pentru personalul din cadrul unor instituţii, entităţi juridice, societăţi etc.;

    (ii) practicarea unui sistem de returnări financiare care promovează returnarea preţului plătit de către pacient pentru situaţia în care a fost nemulţumit de serviciile primite/alte situaţii;
    (iii) practicarea de vânzări grupate sau condiţionarea serviciilor:
    - oferirea unui discount de volum de tipul „La două implanturi, al treilea este gratuit.“;
    – reducerea de preţ pentru un anumit tratament cu condiţia ca pacientul să opteze şi pentru un alt tip de tratament sau serviciu;
    – orice alt tip de condiţionare a serviciilor medicale care vor fi prestate;

    (iv) organizarea de licitaţii, tombole, concursuri sau oferirea de orice fel de premii/gratuităţi pentru servicii medicale, care pot fi promovate prin expresii precum:
    - „Participaţi la tombolă pentru o şansă la un implant dentar gratuit.“;
    – „Câştigaţi o consultaţie gratuită prin participarea la concursul nostru online.“;
    – „Cazare gratuită dacă faceţi implantul la noi.“;
    – „Tombole cu vouchere“.


    Pentru evitarea oricărui dubiu în implementarea Codului deontologic al medicului stomatolog şi a prezentului ghid, nu este interzisă acordarea către pacienţi a facilităţilor financiare, reducerilor sau altor avantaje materiale menţionate mai sus. Având în vedere complexitatea şi varietatea serviciilor şi a procedurilor stomatologice, conţinutul publicitar cu privire la acestea ar putea fi înşelător sau insuficient de precis din perspectiva informării corecte a consumatorilor, fiind astfel interzis.
    Oferirea de consultaţii stomatologice gratuite nu este interzisă, însă acestea nu trebuie folosite ca instrumente de atragere a pacienţilor şi pot fi oferite strict în cabinetul medical, în cabinete medicale mobile şi/sau caravane medicale, conform legislaţiei specifice aplicabile.
    Exemple de expresii interzise
    Este interzisă utilizarea de cuvinte care sugerează reduceri de preţuri sau oferte comerciale, cum ar fi, dar fără a se limita la:
    - „gratuit“, „ofertă“, „promoţie“, „ocazie“, „discount“, „reducere“, „pachet“;
    – „doar la preţul de ...“, „de nerefuzat“, „la un preţ avantajos“;
    – „tarife speciale/atractive/competitive/incredibile“;
    – „la preţuri decente/accesibile/rezonabile“, „la preţuri mici“, „soluţii economice“, „preţuri de Black Friday“;
    – „preţuri începând de la ...“, „garanţie“, „superofertă“, „cel mai bun preţ“, „preţ imbatabil“;
    – „doar X locuri pentru pachetul ...“, „veniţi cu bonul de la .... şi aveţi servicii gratuite“;


    c) orice referire la funcţii sau activităţi care nu au legătură cu exercitarea profesiei:
    Este interzisă utilizarea următoarelor categorii de termeni şi expresii în mijloacele de publicitate folosite de medicii stomatologi sau formele de exercitare a profesiei, inclusiv, dar fără a se limita la:
    - „acţionar al firmei X“, „administrator al firmei X“;
    – „membru în Asocierea Z“, „membru în Partidul W“ etc.;
    – „preşedintele Asociaţiei XYZ“;


    d) menţiuni privind cantitatea rezultatelor obţinute, cifra de afaceri sau procentajul de succes, cu excepţia cazurilor în care acestea pot fi dovedite (documentate ştiinţific, articole publicate, rezultatul unui masterat sau doctorat):
    Este interzisă utilizarea următoarelor categorii de termeni şi expresii în mijloacele de publicitate folosite de medicii stomatologi sau formele de exercitare a profesiei, inclusiv, dar fără a se limita la:
    - „rata de succes de 99%“, „tratamente 100% eficiente“; „peste 1.000 de zâmbete schimbate“ etc.;
    – „Am tratat peste 1.000 de pacienţi cu succes.“;
    – „cifra de afaceri de X euro“, „clinica stomatologică profitabilă“ etc.;


    e) utilizarea de imagini asociate sau irelevante pentru domeniul stomatologic
    Este interzisă utilizarea de imagini care nu au o legătură directă cu serviciile stomatologice sau domeniul medical, inclusiv, dar fără a se limita la imagini care sugerează rezultate nerealiste sau exagerate ale tratamentelor stomatologice;

    f) publicitate înşelătoare
    Publicitatea în domeniul stomatologiei nu trebuie să conţină informaţii false, înşelătoare ori care ar putea induce publicul în eroare, inclusiv, dar fără a se limita la:
    - „implant fără tăieturi“;
    – „dinţi ficşi în 24 de ore“;
    – „obturaţie laser, fără freză, fără durere“.





    4. Reclama la produse farmaceutice, dispozitive medicale şi alte produse
    Nu este permisă reclama efectuată la produse farmaceutice, suplimente alimentare, dispozitive medicale, materiale sanitare sau de tehnică dentară ori alte produse de uz medical.

    CAP. II
    Garanţiile medicale
    Reguli specifice
    1. Obligaţia de diligenţă a medicului stomatolog
    Medicul stomatolog îşi va dedica ştiinţa şi priceperea în interesul pacientului său şi va depune diligenţele necesare pentru a se asigura că decizia luată este corectă, iar pacientul beneficiază de un act medical de calitate în raport cu condiţiile concrete, astfel încât starea de sănătate a pacientului să nu aibă de suferit.
    Medicul stomatolog este dator să acţioneze cu toată prudenţa şi diligenţa cerute de ştiinţa şi etica medicală în vederea atingerii rezultatului dorit, şi anume tratarea pacientului.

    2. Utilizarea unor termeni şi expresii
    În conformitate cu prevederile art. 73 din Codul deontologic al medicului stomatolog, utilizarea unor cuvinte sau formulări care sugerează o durată nelimitată sau nerealistă a eficacităţii unui act medical stomatologic sau a unor termeni care garantează rezultate sau succesul actului medical contravine principiilor fundamentale ale profesiei de medic stomatolog şi este interzisă.
    Cu titlu de exemplu, următoarele cuvinte şi expresii nu pot fi folosite de către medicul stomatolog sau de forma de exercitare a profesiei pentru a garanta actul medical stomatologic:
    - „garanţie pe viaţă“;
    – „implant dentar pe viaţă“;
    – „garantat“;
    – „rezultat perfect“;
    – „succes 100%“;
    – „dinţi sănătoşi pe viaţă“
    – „Oferim garanţie pe viaţă pentru toate tratamentele noastre stomatologice.“.


    3. Finalizarea obligaţiei asumate
    Medicul stomatolog se va asigura că pacientul a înţeles natura şi întinderea relaţiei medic-pacient, prin obţinerea acordului informat al acestuia, că are o aşteptare corectă cu privire la rezultatele actului medical stomatologic şi la serviciile medicale pe care acesta urmează să le primească, precum şi că obligaţia sa, în calitate de medic stomatolog, este una de diligenţă privind rezultatele actului medical stomatologic.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016