Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID din 2 martie 2012  cu recomandari privind achizitionarea prin licitatie publica a echipamentelor si serviciilor pentru iluminatul public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID din 2 martie 2012 cu recomandari privind achizitionarea prin licitatie publica a echipamentelor si serviciilor pentru iluminatul public

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 375 din 1 iunie 2012

    1. Grupul de produse cãruia i se adreseazã
    Grupul de produse cuprinde lãmpi, piese de schimb, precum şi serviciile necesare instalãrii, managementului şi întreţinerii instalaţiilor de iluminat public.
    Domeniile-ţintã cãrora li se aplicã aceste recomandãri sunt:
    a) drumurile principale;
    b) drumurile secundare şi rezidenţiale;
    c) zonele publice şi comerciale.
    Cele mai importante obiective ale iluminatului public, în absenţa luminii naturale suficiente, sunt:
    a) creşterea siguranţei pe drumurile principale, secundare şi rezidenţiale;
    b) asigurarea unui iluminat plãcut, odihnitor în zonele comerciale, dar şi creşterea siguranţei cetãţeanului în zonele publice: parcuri, zone de promenadã etc.).
    2. Recomandãri pentru planificarea achiziţiei publice
    La procurarea echipamentelor pentru iluminat public sau la organizarea de licitaţii trebuie sã se ţinã seama de necesitãţile beneficiarului. Durabilitatea poate fi introdusã în acest stadiu prin luarea în considerare a necesitãţii reale de achiziţionare sau prin analizarea unei variante mai convenabile. Recomandãri posibile pot fi:
    a) un mod realist de a privi costurile iluminatului public;
    b) analiza pertinentã a necesitãţilor clientului;
    c) alegerea celei mai economice soluţii pentru specificaţia tehnicã cerutã (nivelul de iluminare cerut);
    d) analiza pertinentã atât a investiţiei iniţiale, cât şi a costurilor privind funcţionarea.
    În faza pregãtitoare a investiţiei trebuie luate în considerare costurile privind proiectarea, aprovizionarea şi instalarea.
    Pentru exploatare trebuie avute în vedere costurile cu energia şi cele cu întreţinerea (înlocuirea, eliminarea sau reciclarea produsului).
    Existã posibilitatea optimizãrii investiţiei prin costuri minime, având la bazã valoarea echipamentelor achiziţionate.
    Principalele metode de reducere a investiţiei sunt:
    a) utilizarea unui aranjament lateral sau central;
    b) creşterea distanţei dintre corpurile de iluminat (unde este cazul şi posibil);
    c) alegerea unor corpuri de iluminat cu eficienţã energeticã ridicatã;
    d) instalarea corpurilor de iluminat direct pe stâlp;
    e) respectarea normelor de iluminat M1 - M5;
    f) asigurarea unui raport optim între consumul de energie şi nivelul optim de iluminare.
    Prin aplicarea acestor principii costul investiţiei se poate reduce cu aproximativa 10-15%, luând în considerare şi preţurile de piaţã ale echipamentelor.
    Referitor la costul întreţinerii, care poate reprezenta pânã la 20% din costul investiţiei, acesta depinde de:
    a) costul aparatajului înlocuit multiplicat cu frecvenţa înlocuirii lui;
    b) costul corpurilor de iluminat înlocuite multiplicat cu frecvenţa înlocuirii acestora;
    c) gradul de protecţie al compartimentului optic şi frecvenţa curãţãrii difuzorului;
    d) verificarea de siguranţã şi înlocuirea componentelor electrice.
    Un element extrem de important îl reprezintã preţul energiei electrice şi implicit factura de energie, a cãrei reducere trebuie sã constituie o preocupare permanentã a celor care gestioneazã sistemul de iluminat. O modalitate de reducere a consumului de energie o constituie alegerea unei soluţii tehnice cât mai adecvate:
    a) o spaţiere cât mai mare;
    b) clasificarea strãzilor conform normativelor internaţionale şi stabilirea parametrilor lumino-tehnici în funcţie de aceastã clasificare;
    c) reducerea nivelului de iluminare pe durata orelor cu trafic redus - prin reducerea tensiunii de alimentare cu 10% se poate obţine o diminuare a fluxului luminos cu 10% şi o scãdere a puterii absorbite cu 20%. Aplicarea acestei mãsuri poate conduce la o scãdere a consumului de energie cu 10% pe durata unui an;
    d) adoptarea de mãsuri vizând reducerea preţului unitar pe KWh (lei/KWh), în special prin negocierea unui tarif redus, având în vedere consumul pe durata nopţii;
    e) utilizarea surselor economice (înlocuirea surselor cu vapori de mercur cu cele cu vapori de sodiu sau lãmpi fluorescente);
    f) utilizarea corpurilor de iluminat cu element optic reglabil, continuu şi de înaltã calitate (puritate, geometrie, material);
    g) introducerea telegestiunii (unde este posibil).
    2.1. Criterii de calitate a iluminatului public
    Criteriile de calitate şi cantitate ale iluminatului sunt stabilite prin standardul românesc SR 13433 şi normele europene CIE (de exemplu, Regulamentul CE nr. 245/2009 al Comisiei din 18 martie 2009 de implementare a Directivei 2005/32/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele de proiectare ecologicã aplicabile lãmpilor fluorescente fãrã balast încorporat, lãmpilor cu descãrcare de intensitate ridicatã, precum şi balasturilor şi corpurilor de iluminat compatibile cu aceste lãmpi şi de abrogare a Directivei 2000/55/CE a Parlamentului European şi a Consiliului).
    Indicatorii reglementaţi prin aceste normative sunt:
    a) nivelul de luminanţã a suprafeţei drumului sau iluminarea (dupã caz);
    b) uniformitatea acestei luminanţe/iluminãri;
    c) limitarea orbirii cauzate de sistemul de iluminat (orbire de incapacitate şi de disconfort).
    2.2. Indicatorii de performanţã
    Indicatorii de performanţã stabilesc condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã operatorii serviciului de iluminat, ţinând cont de:
    a) continuitatea cantitativã şi calitativã;
    b) adaptabilitatea continuã în timp şi spaţiu la cerinţele comunitãţii;
    c) satisfacerea judicioasã, echitabilã şi nepreferenţialã a tuturor membrilor comunitãţii, ca beneficiari ai serviciului de iluminat;
    d) respectarea standardelor minimale privind iluminatul public.
    Indicatorii de performanţã caracterizeazã urmãtoarele activitãţi:
    a) calitatea şi eficienţa serviciului de iluminat;
    b) mãsurarea, facturarea şi încasarea contravalorii serviciului efectuat;
    c) îndeplinirea prevederilor din contract cu privire la calitatea serviciului prestat;
    d) creşterea gradului de siguranţã.
    2.3. Indicatorii de performanţã generali
    Indicatorii de performanţã generali sunt:
    a) timpul de rezolvare a sesizãrilor;
    b) numãrul aprinderilor:
    - în afara programului normal de funcţionare, fãrã acordul utilizatorului;
    - accidentale, în afara programului de funcţionare.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016