Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID din 2 martie 2012  cu recomandari privind achizitionarea de echipamente de copiere/imprimare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID din 2 martie 2012 cu recomandari privind achizitionarea de echipamente de copiere/imprimare

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 375 din 1 iunie 2012

    În conformitate cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice, având în vedere prevederile secţiunii III a anexei C la Acordul dintre Guvernul Statelor Unite ale Americii şi Comunitatea Europeanã privind coordonarea programelor de etichetare referitoare la eficienţa energeticã a echipamentelor de birou, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 381 din 28 decembrie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
    1. Grupul de produse cãruia i se adreseazã
    Produsele cãrora li se aplicã aceste recomandãri cuprind:
    a) imprimante (alb-negru şi color);
    b) copiatoare;
    c) faxuri;
    d) echipamentele care combinã cel puţin douã din urmãtoarele funcţii: imprimare, copiere, fax sau scanare.
    Nu fac obiectul acestui document maşinile de francat corespondenţa şi scanerele.
    2. Recomandãri pentru planificarea achiziţiei publice
    La procurarea de echipamente de imprimare/copiere sau la organizarea de licitaţii trebuie sã se ţinã seama de necesitãţile interne şi externe ale consumatorului. Durabilitatea poate fi introdusã în acest stadiu prin luarea în considerare a necesitãţii reale de achiziţionare sau prin analizarea unei variante mai convenabile. Recomandãri posibile pentru grupul de produse de imprimare, copiere etc. pot fi:
    a) analizarea necesitãţilor legate de activitãţile de imprimare şi copiere. Realizarea unei prognoze a activitãţii instituţiei, reflectatã în necesarul activitãţii de imprimare/copiere. Aceastã statisticã se poate realiza prin monitorizarea activitãţii din interior sau poate fi o componentã a activitãţii de mentenanţã;
    b) alegerea unui echipament care sã corespundã cel mai bine necesitãţilor de imprimare/copiere. Alegerea echipamentului de copiere/imprimare depinde în general de numãrul de copii/imprimãri fãcute. Instalarea de echipamente performante, capabile sã realizeze o cantitate mare de copii, în locuri unde acest lucru nu este necesar reprezintã un consum de energie nejustificat. Utilizarea unui echipament pentru a face mai multe copii decât este proiectat sã facã conduce la reparaţii şi înlocuire prematurã;
    c) alegerea de imprimante/copiatoare pretabile la diferite tipuri de hârtie. Imprimantele/copiatoarele care utilizeazã mai mult de un anumit tip de hârtie permit utilizarea tipului de hârtie potrivit scopului imprimãrii. Acest lucru permite utilizarea echipamentului în cel mai corect mod (prietenos cu mediul înconjurãtor);
    d) optarea pentru sisteme centralizate de imprimare/copiere. Prin alegerea unei/unui imprimante/copiator care sã lucreze în mod centralizat pentru o anumitã locaţie se reduce numãrul de echipamente necesar. Acest lucru va reduce cantitatea de materie primã şi pierderile (inclusiv tonerul utilizat). Un echipament mai mare folosit de mai mulţi utilizatori consumã mai puţinã energie decât mai multe echipamente mici;
    e) alegerea de imprimante/copiatoare şi echipamente multifuncţionale care sunt dotate cu sistem automat de operare faţã-verso. Schimbarea sistemului de imprimare/copiere de la o singura faţã la faţã-verso conduce la o economie de aproximativ 30% de hârtie (acest lucru nu este valabil pentru faxuri);
    f) alegerea de echipamente multifuncţionale. Un echipament multifuncţional sau un echipament de genul "totul într-unul singur" utilizeazã cu pânã la 50% mai puţinã energie decât o imprimantã, copiator, scaner sau fax luate separat, ceea ce conduce implicit la costuri mai reduse. Un exemplu în acest sens, care se poate consulta pe www.eu-energystar.org, este urmãtorul: un departament de 100 de persoane poate economisi pânã la 2.000 dolari americani/an la factura de energie electricã (la un preţ de 0,18 dolari americani/KWh) prin înlocuirea a 8 imprimante la nivel departamental, 24 de imprimante la nivel de punct de lucru şi 12 faxuri prin 8 echipamente multifuncţionale imprimare/copiere;
    g) utilizarea, dacã este posibil, de echipamente recondiţionate şi modernizate. Practica curentã aratã cã acest tip de echipamente nu este inferior în termeni calitativi şi nu necesitã mai multã întreţinere decât cele noi.
    3. Specificaţii tehnice
    3.1. Specificaţii tehnice pentru sistemele de copiere/ imprimare
    Sistemele de copiere/imprimare trebuie sã satisfacã criteriile Energy Star pentru echipamentele de birou, intrate în vigoare din data de 1 iulie 2009, secţiunile 3 şi 4 din "Specificaţii tehnice pentru echipamentele de copiere/imprimare în programul Energy Star".
    Dacã sistemele de copiere sunt etichetate cu tipul de etichetã Energy Star, versiunea 1.0, datatã 1 aprilie 2007, se considerã cã îndeplinesc specificaţiile tehnice minime.
    3.1.1. Notã pentru cumpãrãtori
    Energy Star este un program internaţional pentru etichetarea voluntarã a aparaturii eficiente energetic, stabilit de Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite ale Americii (EPA) în anul 1992. Uniunea Europeanã participã la programul Energy Star pe secţiunea echipamentelor de birou, în baza unui acord cu Guvernul Statelor Unite ale Americii.
    Criteriile Energy Star pentru echipamentele de copiere/imprimare au fost stabilite în anul 2007 şi modificate în 2009, printr-un document intitulat "Specificaţii tehnice pentru echipamentele de copiere/imprimare în programul Energy Star". Aceste criterii au intrat în vigoare efectiv în data de 1 aprilie 2007.
    Echipamentele având eticheta Energy Star se gãsesc în baza de date Energy Star (www.eu-energystar.org). Aceastã bazã de date poate fi utilizatã pentru a verifica dacã echipamentul respectiv are eticheta Energy Star şi dacã îndeplineşte astfel specificaţiile tehnice.
    4. Utilizarea echipamentului/echipamentelor
    Odatã licitaţia încheiatã şi desemnat câştigãtorul, produsul sau serviciul achiziţionat trebuie utilizat într-un mod cât mai eficient. Pentru aceastã categorie de produse, câteva puncte importante ar fi:
    4.1. Stabilirea setãrilor corecte pentru echipamentul utilizat
    Este important sã se verifice ca în timpul instalãrii furnizorul de echipamente sã stabileascã ca funcţiile echipamentului sã funcţioneze cât mai eficient posibil (inclusiv modul "sleep"). De asemenea, trebuie setat echipamentul sã funcţioneze în modul de copiere/imprimare faţã-verso.
    4.2. Încurajarea utilizatorilor acestor echipamente sã le utilizeze cât mai eficient
    Personalul trebuie încurajat sã utilizeze echipamentele de copiere/imprimare cât mai eficient energetic, limitând timpul de "sleep" al acestora pe perioada cât acestea nu sunt utilizate. Oprirea totalã a echipamentelor, în special a celor de capacitate mare, de exemplu, pe durata mesei de prânz, a întâlnirilor sau dupã programul de lucru, conduce la economii de energie. În mod special copiatoarele mari (90-100 de pagini alb-negru/minut) consumã energie chiar şi în modul oprit. Aceasta este cu 95-97% mai micã decât energia consumatã în modul "sleep". Acest lucru trebuie comunicat utilizatorilor.
    4.3. Utilizarea unei întreţineri corespunzãtoare
    O întreţinere corespunzãtoare şi periodicã previne accidentele în funcţionare şi emisiile de substanţe nocive.
    4.4. Utilizarea imprimãrii/copierii faţã-verso prin utilizarea unor tãvi diferite (în legãturã cu alegerea corectã a hârtiei)
    Trebuie utilizate diferite tãvi pentru încãrcarea hârtiei, astfel încât utilizatorul sã poatã decide ce hârtie va utiliza pentru imprimare/copiere, în funcţie de natura documentului imprimat/copiat.
    Termeni tehnici pentru echipamentele de imprimare/ copiere
    - modul "sleep": O stare cu consum redus de putere, în care computerul poate intra în mod automat dupã o perioadã de inactivitate sau în urma unei acţiuni manuale. Un computer care poate intra în starea de veghe poate fi reactivat rapid prin intermediul unor conexiuni de reţea sau al unor periferice ale interfeţei cu utilizatorul, cu o întârziere de ≤ 5 secunde între iniţierea reactivãrii şi momentul în care sistemul redevine pe deplin operaţional, inclusiv afişarea pe ecran.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016