Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID DE FINANTARE din 17 iulie 2007  a Programului national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID DE FINANTARE din 17 iulie 2007 a Programului national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitati

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 502 din 26 iulie 2007

Ghidul de finanţare furnizeazã informaţii şi clarificãri privind completarea cererilor de finanţare pentru proiecte, precum şi informaţii legate de fazele şi desfãşurarea programului de finanţare. Ghidul de finanţare este documentul în care sunt precizate toate criteriile de eligibilitate care trebuie sã fie îndeplinite de cãtre solicitantul finanţãrii, precum şi cele privind proiectul şi cheltuielile, bugetul alocat şi desfãşurarea programului de finanţare. Acest document se poate procura şi de pe site-urile www.afm.ro şi www.mmediu.ro.
I. CRITERII DE ELIGIBILITATE
1. Criterii de eligibilitate referitoare la proiect
Prin Programul naţional de îmbunãtãţire a calitãţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localitãţi, denumit în continuare Program, se urmãreşte ca obiectivele generale de dezvoltare şi modernizare a spaţiilor verzi din localitãţi sã se îndeplineascã prin înfiinţarea de noi parcuri, scuare şi aliniamente plantate, precum şi prin reabilitarea celor existente.
2. Criterii de eligibilitate referitoare la solicitant
Pot fi finanţate prin Program proiectele depuse de cãtre autoritãţi ale administraţiei publice locale care acţioneazã în nume propriu şi sunt proprietarii/administratorii terenului pe care se realizeazã proiectul.
3. Categorii de cheltuieli eligibile
a) Actualizarea studiilor de fezabilitate, elaborarea şi actualizarea proiectelor tehnice, inclusiv a studiilor de specialitate necesare realizãrii investiţiilor din cadrul Programului (numai pentru solicitanţii care vor fi acceptaţi în Program). Valoarea acestora se deconteazã în procent de maximum 8% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului
b) Realizarea obiectivelor de investiţii, în conformitate cu indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin hotãrâre a consiliului local
c) Taxa pe valoarea adãugatã
4. Categorii de cheltuieli neeligibile
a) Costul unui eventual credit contractat de beneficiar pentru partea de contribuţie proprie, respectiv cheltuieli bancare, comisioane, diferenţe de curs valutar etc.
b) Costuri de exploatare ale instalaţiilor existente sau realizate în cadrul proiectului (instalaţii de iluminat, irigaţii etc.)
c) Alte taxe şi cheltuieli, dacã nu sunt expres prevãzute la categoria de cheltuieli eligibile
5. Categorii de lucrãri şi dotãri eligibile
a) Nivelare şi terasare teren, inclusiv igienizarea terenului sau alte lucrãri de modelare geometricã a terenului
b) Arãturi de plantare
c) Scarificare
d) Defrişãri selective/înlãturare plante care prezintã pericol de contaminare cu boli sau dãunãtori
e) Tunderi de modelare şi întreţinere, ancorãri, palisãri
f) Replantãri ale plantelor greşit amplasate sau degradate, completãri, înlocuirea arborilor existenţi cu specii rezistente la condiţii de mediu şi microclimat specific urban
g) Înlocuirea pieselor distruse, îmbãtrânite
h) Amenajare lucrãri
i) Decopertãri
j) Sãpare de gropi
k) Drenaje şi desecãri (utilaje şi instalaţii necesare)
l) Aport de material pãmântos (transport, fertilizare chimicã, fertilizare organicã)
m) Irigaţii (utilaje şi instalaţii necesare)
n) Fântâni arteziene şi cişmele, lacuri de agrement
o) Plantãri şi replantãri pe perioada de implementare a proiectului pentru covor vegetal, arbuşti, arbori
p) Achiziţii de puieţi/seminţe
q) Tratamente fitosanitare
r) Amenajare de locuri de joacã
s) Realizarea de alei/scãri/ronduri etc.
t) Mobilier pentru locuri de joacã
u) Împrejmuire
v) Bãnci, mese
w) Recipiente pentru colectarea selectivã a deşeurilor, inclusiv platforme betonate pentru colectarea deşeurilor
x) Lucrãri pentru execuţia instalaţiei de iluminat a parcului (instalaţia)
y) WC-uri ecologice
II. MODALITĂŢI DE FINANŢARE
Finanţarea nerambursabilã
Modalitatea de finanţare nerambursabilã este susţinerea financiarã a cheltuielilor eligibile ale proiectului în procent de 100%.
III. ACHIZIŢII
1. Întreaga responsabilitate pentru organizarea şi derularea procedurii de achiziţie, precum şi pentru întocmirea dosarului achiziţiei publice revine beneficiarului finanţãrii, respectiv autoritãţii administraţiei publice locale.
2. Cheltuielile de elaborare a dosarului achiziţiei publice, indiferent cã este elaborat cu resurse proprii sau de o firmã de consultanţã, sunt suportate integral de cãtre beneficiarul finanţãrii.
3. La stabilirea condiţiilor contractelor de achiziţie publicã, beneficiarul finanţãrii va avea în vedere faptul cã decontãrile se vor realiza prin trageri succesive, pe mãsura realizãrii investiţiilor.
IV. CRITERII DE SELECŢIE
Proiectele vor fi selectate pe baza urmãtoarelor criterii:
a) suprafaţa de spaţiu verde pe cap de locuitor de la nivelul localitãţii; vor avea prioritate localitãţile cu suprafaţã de spaţiu verde pe cap de locuitor micã;
b) numãrul de locuitori; vor avea prioritate localitãţile cu un numãr mai mare de locuitori;
c) suprafaţa pe care se realizeazã proiectul; vor avea prioritate proiectele cu suprafeţe mai mari;
d) valoarea contribuţiei proprii; vor avea prioritate proiectele cu partea de contribuţie proprie mai mare;
e) utilizarea de material arbustiv şi arborescent din flora autohtonã va avea prioritate faţã de materialele exotice;
f) în cadrul proiectului utilizarea de materiale ecologice va avea prioritate faţã de utilizarea de materiale clasice;
g) proiectele prin care se creeazã noi spaţii verzi sau prin care se extinde suprafaţa celor existente vor avea prioritate faţã de cele care reabiliteazã spaţii verzi deja existente;
h) proiectele care vor avea cantitatea mai mare de material sãditor vor avea prioritate faţa de proiectele cu cantitãţi mai mici;
i) proiectele care respectã valorile arhitecturale specifice zonei în care se realizeazã sau fac parte dintr-un master-plan de sistematizare a unei zone mai mari vor avea prioritate faţã de cele care nu ţin cont de aceste considerente.
V. SESIUNILE DE DEPUNERE A CERERILOR DE FINANŢARE
1. Depunerea proiectelor se realizeazã în douã sesiuni, organizate în perioada 3-31 ianuarie, respectiv 15 iulie-15 august.
2. În anul 2007 depunerea proiectelor se realizeazã într-o singurã sesiune, organizatã în perioada 27 iulie-15 august.
3. Proiectele se depun la Registratura Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti.
4. Proiectele se depun într-un plic sigilat pe care se vor menţiona în mod obligatoriu urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa expeditorului;
b) Programul naţional de îmbunãtãţire a calitãţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localitãţi;
c) titlul proiectului;
d) sesiunea pentru care a fost depus.
VI. DOCUMENTE NECESARE PENTRU SOLICITAREA FINANŢĂRII
În vederea aprobãrii finanţãrii, cererea de finanţare trebuie însoţitã de urmãtoarele documente:
1. copie legalizatã a hotãrârii consiliului local din care sã rezulte:
a) decizia consiliului local privind aplicarea la Program şi acordul cu privire la contractarea finanţãrii;
b) suprafaţa de teren pusã la dispoziţie pentru realizarea proiectului (identificare, vecinãtãţi, suprafaţã, numãr cadastral etc.);
c) persoana desemnatã sã reprezinte solicitantul în relaţia cu Administraţia Fondului pentru Mediu pânã la momentul semnãrii contractului, respectiv responsabilul de proiect, şi împuternicirea expresã a acestuia pentru semnarea contractului;
d) aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnicoeconomici pentru obiectivele de investiţii din cadrul Proiectului;
2. copia certificatului de înregistrare fiscalã;
3. documente care sã ateste regimul juridic al terenului pe care se realizeazã proiectul;
4. studiu de fezabilitate;
5. proiect tehnic.
VII. FORMULARUL NECESAR PENTRU SOLICITAREA FINANŢĂRII
Antet solicitant ............................................
Nr. de înregistrare (la solicitant)......... din data .......
Nr. de înregistrare (la Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile).................. din data .......................

FORMULAR
CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

Titlul proiectului ...........................................
Denumirea solicitantului .....................................
Forma juridicã de organizare .................................
Cod fiscal ...................................................
Adresa sediului: str. .............. nr. .....................
localitate (oraş/ comunã/sat) ................................
judeţ/sector .................................................
Telefon ................. fax ............ e-mail ............
Reprezentant legal ...........................................
Responsabil de proiect .......................................
Telefon (fix şi mobil) ................... e-mail ............

FINANŢARE SOLICITATĂ
Autoritatea publicã localã .............. solicitã o finanţare nerambursabilã în sumã de ......... lei, reprezentând 100% din valoarea totalã eligibilã, pe un termen de ............... luni.
Valoarea totalã a proiectului este de ............. lei.
Subsemnatul, reprezentant al ..........................,
declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele:
a) sunt îndeplinite obligaţiile exigibile de platã a impozitelor şi taxelor cãtre bugetul general consolidat;
b) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate;
c) am depus întreaga documentaţie solicitatã de Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile.
Subsemnatul îmi asum rãspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez cã datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar cã am luat la cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronatã sau falsã a acestor condiţii va duce automat la respingerea proiectului sau, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare în cadrul acestui program, dacã aceasta a fost acordatã.
Finanţarea nerambursabilã solicitatã, dacã va fi aprobatã şi acordatã, va fi utilizatã în mod exclusiv pentru scopurile declarate în aceastã cerere de finanţare şi în formularele şi documentele aferente.
Subsemnatul sunt de acord ca orice instituţie, societate comercialã, bancã, alte persoane juridice sã furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile şi ai Adminstraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legãturã cu activitatea autoritãţii.
Prin semnarea prezentei şi aplicarea ştampilei semnatarul confirmã cã a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii.

.....................................
(numele, prenumele şi funcţia
reprezentantului legal al solicitantului)
Semnãtura reprezentantului legal
şi ştampila solicitantului


................................
(numele, prenumele şi funcţia
responsabilului de proiect)
Semnãtura responsabilului de proiect

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016