Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID DE FINANTARE din 12 august 2011  a Programului privind refacerea siturilor contaminate istoric    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GHID DE FINANTARE din 12 august 2011 a Programului privind refacerea siturilor contaminate istoric

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 624 din 2 septembrie 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Rolul Ghidului de finanţare a Programului privind refacerea siturilor contaminate istoric
    (1) Ghidul de finanţare a Programului privind refacerea siturilor contaminate istoric, denumit în continuare ghid, constituie un suport informativ complex, având rolul de a furniza solicitantului de finanţare din Fondul pentru mediu informaţii esenţiale privind derularea Programului privind refacerea siturilor contaminate istoric, denumit în continuare program.
    (2) Ghidul conţine dispoziţii privind:
    a) scopul şi obiectivele programului;
    b) eligibilitatea solicitantului finanţãrii, a proiectului propus şi a cheltuielilor acestuia;
    c) condiţiile şi termenele de depunere, analizã, selectare, avizare şi aprobare, finanţare şi implementare a proiectului propus.
    ART. 2
    Obiectul, scopul şi obiectivele programului
    (1) Obiectul programului îl reprezintã finanţarea nerambursabilã din Fondul pentru mediu a proiectelor care vizeazã refacerea şi remedierea solului contaminat, conservarea proprietãţilor fizice şi chimice corespunzãtoare, precum şi a calitãţii solului şi vederea asigurãrii protecţiei şi altor elemente ale mediului natural.
    (2) Scopul programului îl constituie refacerea ecosistemelor terestre afectate şi aducerea acestora cât mai aproape de starea naturalã, prin aplicarea unor mãsuri de curãţare, remediere şi/sau reconstrucţie ecologicã, complementare şi compensatorii, precum şi prin eliminarea oricãrui risc semnificativ de impact asupra acestora, conform categoriei de folosinţã a terenului.
    (3) Programul vizeazã atingerea urmãtoarelor obiective de protecţie a mediului de interes general:
    a) refacerea şi îmbunãtãţirea calitãţii solului;
    b) asigurarea standardelor de sãnãtate a populaţiei şi protecţia colectivitãţilor umane împotriva factorilor dãunãtori, naturali şi antropici;
    c) îmbunãtãţirea aspectului peisagistic.
    ART. 3
    Sursa de finanţare pentru derularea programului Programul se finanţeazã de Administraţia Fondului pentru Mediu, în baza contractelor multianuale încheiate în limita fondurilor prevãzute cu aceastã destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
    ART. 4
    Definiţii
    În sensul prezentului ghid, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
    a) Autoritatea - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) beneficiar - persoana juridicã eligibilã al cãrei proiect a fost aprobat în vederea finanţãrii şi care a încheiat contract pentru finanţare cu Autoritatea;
    c) cerere de finanţare - document completat conform modelului prevãzut în anexa nr. 1 şi depus în cadrul sesiunii de depunere de cãtre solicitant, în vederea obţinerii finanţãrii din Fondul pentru mediu;
    d) cerere de tragere - solicitare a beneficiarului adresatã în scris Autoritãţii, în baza cãreia se face decontarea eşalonatã a lucrãrilor;
    e) cheltuieli eligibile - cheltuieli efectuate de cãtre beneficiar cu achiziţia de servicii, produse sau lucrãri necesare implementãrii proiectului şi care sunt suportate din Fondul pentru mediu, conform prevederilor art. 26, sub condiţia îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate şi a încadrãrii lor în categoriile de cheltuieli eligibile;
    f) contribuţie proprie - parte a cheltuielilor eligibile necesare implementãrii proiectului, nefinanţatã din Fondul pentru mediu, susţinutã de cãtre beneficiar din surse financiare proprii;
    g) criterii de eligibilitate - condiţii care trebuie îndeplinite cumulativ de cãtre solicitant pentru obţinerea finanţãrii;
    h) criterii de selecţie - normele sau principiile pe baza cãrora proiectul este analizat şi selectat în vederea avizãrii şi aprobãrii finanţãrii;
    i) dosar de finanţare - cererea de finanţare definitã la lit. c), însoţitã de întreaga documentaţie care trebuie depusã de cãtre solicitant în vederea analizãrii, selectãrii, avizãrii şi aprobãrii de cãtre Autoritate;
    j) dosar de decontare - cererea de tragere definitã la lit. d), însoţitã în mod obligatoriu de documentele justificative a cãror listã este prevãzutã în anexa la contractul pentru finanţare;
    k) finanţare nerambursabilã - modalitate de susţinere financiarã a proiectului, caracterizatã prin decontarea de cãtre Autoritate a cheltuielilor eligibile realizate de cãtre beneficiar cu achiziţia serviciilor, produselor sau lucrãrilor;
    l) sesiune de depunere - perioadã de timp determinatã, etapã a sesiunii de finanţare, pe parcursul cãreia se poate depune la registratura Autoritãţii dosarul de finanţare al solicitantului;
    m) solicitant - persoana juridicã care a depus dosar de finanţare la sediul Autoritãţii.
    ART. 5
    Organizarea sesiunii de finanţare
    (1) Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finanţare, în limita sumei alocate în condiţiile prevãzute la art. 3.
    (2) Prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii se aprobã:
    a) sesiunea de depunere;
    b) suma alocatã sesiunii de finanţare.
    (3) Dispoziţia preşedintelui prevãzutã la alin. (2) se publicã pe pagina de internet a Autoritãţii, cu cel puţin 10 zile înainte de data deschiderii sesiunii de depunere.
    (4) Componenţa comisiei de analizã şi selectare a proiectelor, denumitã în continuare Comisia, precum şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor se aprobã prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii.
    ART. 6
    Etapele premergãtoare sesiunii de finanţare
    Etapele premergãtoare sesiunii de finanţare sunt întocmirea studiului de fezabilitate şi depunerea acestuia, în vederea avizãrii, la Agenţia regionalã pentru protecţia mediului în regiunea pe raza cãreia se implementeazã proiectul.
    ART. 7
    Etapele sesiunii de finanţare
    Etapele sesiunii de finanţare sunt urmãtoarele:
    a) publicarea pe pagina de internet a Autoritãţii a ghidului şi a dispoziţiei prevãzute la art. 5 alin. (2);
    b) depunerea dosarelor de finanţare;
    c) analiza conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii solicitantului/proiectului;
    d) analiza şi selectarea proiectelor pe baza documentaţiei tehnico-economice;
    e) avizarea proiectelor selectate;
    f) transmiterea scrisorilor de respingere a finanţãrii;
    g) soluţionarea contestaţiilor depuse în urma scrisorilor de respingere;
    h) aprobarea finanţãrii proiectelor avizate;
    i) transmiterea scrisorilor de aprobare a finanţãrii;
    j) semnarea contractelor.
    ART. 8
    Depunerea dosarului de finanţare
    (1) Solicitantul poate depune dosarul de finanţare începâd cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere.
    (2) Un solicitant poate depune, în cadrul sesiunii de finanţare, o singurã cerere de finanţare pentru mai multe suprafeţe de teren declarate situri contaminate.
    (3) Dosarul de finanţare conţinând toate documentele obligatorii, menţionate în prezentul ghid, se depune la registratura Autoritãţii, într-un singur exemplar, în plic sigilat, având înscrise pe plic urmãtoarele informaţii:
    a) denumirea completã şi adresa sa completã;
    b) titlul programului: "Programul privind refacerea siturilor contaminate istoric";
    c) titlul proiectului;
    d) sesiunea de depunere.
    (4) Dosarul de finanţare poate fi transmis prin orice modalitate care asigurã confirmarea primirii, sub condiţia ca data înregistrãrii la Autoritate sã nu depãşeascã data-limitã a sesiunii de depunere.
    (5) Cererea de finanţare se completeazã prin tehnoredactare computerizatã. Nu se acceptã cereri de finanţare cu ştersãturi sau completãri fãcute manual.
    (6) Dosarul de finanţare va avea ordinea prezentatã în art. 28 alin. (2). Documentele depuse de cãtre solicitanţi trebuie sã fie legate, numerotate şi opisate. Documentele prezentate în copii simple se certificã pentru conformitate cu originalul de cãtre personalul Autoritãţii, anterior semnãrii contractului pentru finanţare.
    (7) Lipsa unui document aferent cererii de finanţare, prezentarea acestuia sub o altã formã decât cea solicitatã sau ieşirea acestuia din perioada de valabilitate, precum şi neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate determinã respingerea dosarului de finanţare.
    (8) Autoritatea poate solicita documente sau informaţii suplimentare referitoare la dosarul de finanţare, dacã se constatã necesitatea furnizãrii lor.
    (9) Beneficiarul are obligaţia de a furniza, în maximum 10 zile lucrãtoare de la solicitare, documentele şi informaţiile solicitate.
    (10) Neprezentarea documentului/informaţiei solicitate în termenul prevãzut sau prezentarea sub o altã formã decât cea solicitatã ori ieşirea sa din perioada de valabilitate determinã respingerea dosarului de finanţare.
    ART. 9
    Analiza şi selectarea
    (1) Dupã închiderea sesiunii de depunere, Comisia procedeazã la:
    a) verificarea informaţiilor înscrise pe plicurile conţinând dosarul de finanţare;
    b) deschiderea plicurilor conţinând dosarul de finanţare al solicitantului;
    c) analiza conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii solicitantului, pe baza grilei pentru analiza conformitãţii administrative şi eligibilitãţii solicitantului, prevãzutã în anexa nr. 2;
    d) analiza economicã a proiectelor propuse spre finanţare, pe baza grilei pentru analiza eligibilitãţii solicitantului şi analiza economicã a proiectului, prevãzutã în anexa nr. 3;
    e) analiza tehnicã a proiectelor propuse spre finanţare, pe baza grilei pentru analiza tehnicã şi evaluarea proiectului, prevãzutã în anexa nr. 4.
    (2) Sunt selectate proiectele care, în urma analizei prevãzute la alin. (1) lit. d) şi e), obţin un punctaj de minimum 71 de puncte inclusiv. Acestea se includ într-un centralizator, în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut, cu indicarea urmãtoarelor: valoarea eligibilã a proiectului, suma propusã spre finanţare şi procentul pe care îl reprezintã din valoarea eligibilã. Proiectele respinse în urma analizei conformitãţii administrative şi a eligibilitãţii, precum şi cele care nu întrunesc punctaj de minimum 71 de puncte inclusiv se includ într-un alt centralizator, în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut. În cazul obţinerii aceluiaşi punctaj de cãtre 2 sau mai mulţi solicitanţi, criteriul de departajare îl constituie ordinea depunerii proiectelor la registratura Autoritãţii.
    (3) Centralizatorul cuprinzând proiectele selectate şi propuse spre aprobare în limita sumei alocate sesiunii, precum şi centralizatorul cuprinzând proiectele neselectate se înainteazã Comitetului director al Autoritãţii.
    ART. 10
    Avizarea proiectelor
    (1) Comitetul director al Autoritãţii avizeazã proiectele selectate de Comisie şi le propune spre aprobare Comitetului de avizare, în limita bugetului alocat.
    (2) Comitetul director al Autoritãţii poate solicita Comisiei orice document relevant, în vederea avizãrii proiectelor.
    ART. 11
    Aprobarea finanţãrii proiectelor
    (1) Comitetul de avizare adoptã hotãrârea privind aprobarea/respingerea finanţãrii proiectelor.
    (2) Comitetul de avizare poate solicita Comisiei şi/sau Comitetului director al Autoritãţii orice document relevant, în vederea fundamentãrii şi adoptãrii hotãrârii.
    ART. 12
    Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare
    (1) Comunicarea rezultatelor sesiunii de finanţare se face pentru fiecare solicitant, prin transmiterea cãtre acesta a unei scrisori de aprobare/respingere a finanţãrii.
    (2) Scrisoarea de aprobare a finanţãrii se transmite solicitantului prin poştã, cu confirmare de primire, şi cuprinde cel puţin urmãtoarele informaţii:
    a) proiectul, suma aprobatã în vederea finanţãrii şi cheltuielile eligibile;
    b) documentele care trebuie prezentate de cãtre solicitant, în vederea perfectãrii contractului pentru finanţare cu Autoritatea.
    (3) Scrisoarea de respingere a finanţãrii, care cuprinde motivul neselectãrii, se transmite solicitantului prin poştã, cu confirmare de primire.
    (4) Data confirmãrii de primire a scrisorii de aprobare/respingere a finanţãrii se considerã ca fiind data recepţionãrii acesteia de cãtre beneficiar.
    ART. 13
    Contestaţiile
    (1) Solicitantul nemulţumit de decizia Comitetului director/Comitetului de avizare poate depune contestaţie la sediul Autoritãţii, în termen de 5 zile de la data recepţionãrii scrisorii de respingere.
    (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizeazã motivele respingerii şi înainteazã Comitetului director propunerea de aprobare/respingere a contestaţiei.
    (3) În vederea soluţionãrii contestaţiei, Comisia de soluţionare a contestaţiilor are dreptul de a solicita un punct de vedere Comisiei/Comitetului director/Comitetului de avizare, în mãsura în care acesta este relevant în raport cu obiectul contestaţiei.
    (4) Autoritatea soluţioneazã contestaţia în termen de 30 de zile de la înregistrarea acesteia, iar solicitantul va fi înştiinţat asupra hotãrârii.
    ART. 14
    Perfectarea şi acordarea finanţãrii
    (1) Lucrãrile aferente proiectului aprobat spre finanţare, începute înaintea semnãrii contractului pentru finanţare, sau orice fel de demers respectiv, comandã fermã ori contract, precum şi angajarea de cheltuieli legate de aceste lucrãri devin neeligibile în cadrul finanţãrii din Fondul pentru Mediu, cu excepţia cheltuielilor pentru studii de teren, proiectare şi inginerie.
    (2) Reprezentantul legal al beneficiarului se programeazã şi se prezintã la sediul Autoritãţii, în vederea semnãrii contractului pentru finanţare, cu urmãtoarele documente:
    a) actul de identitate;
    b) documentul doveditor al deschiderii, de cãtre beneficiar, la Trezoreria Statului a contului "Disponibil din sume alocate din Fondul de mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilã a proiectelor pentru protecţia mediului";
    c) proiectul tehnic;
    d) documentele solicitate prin scrisoarea de aprobare, dacã este cazul.
    (3) Neprezentarea beneficiarului pentru semnarea contractului pentru finanţare în termen de 30 de zile de la primirea scrisorii de aprobare a proiectului se considerã renunţare la finanţare.
    (4) Beneficiarul împreunã cu Autoritatea stabilesc planificarea temporalã a implementãrii proiectului şi acordarea finanţãrii, prin întocmirea listei cuprinzând capitolele şi subcapitolele de cheltuieli eligibile, prevãzutã în anexa nr. 1 la contractul pentru finanţare, precum şi a graficului de finanţare nerambursabilã a proiectului, prevãzut în anexa nr. 2 la contractul pentru finanţare. Prima cerere de tragere va fi depusã nu mai târziu de 12 luni de la data încheierii contractului pentru finanţare.
    (5) Durata de realizare a proiectului, stabilitã în cadrul contractului pentru finanţare, nu poate depãşi 60 de luni. Prin excepţie, în baza unei motivãri, durata de realizare a proiectului poate fi prelungitã cu acordul Comitetului director al Autoritãţii.
    (6) În cazul în care proiectul tehnic nu corespunde cerinţelor prevãzute la art. 26 lit. c), contractul pentru finanţare nu se încheie.
    ART. 15
    Contractul pentru finanţare
    (1) Modelul de contract pentru finanţare este prevãzut în anexa nr. 5. Contractul pentru finanţare poate fi modificat de Autoritate, în condiţiile în care este esenţial pentru îndeplinirea acestuia şi atingerea scopului şi obiectivelor programului.
    (2) Contractul pentru finanţare se întocmeşte în douã exemplare originale, dintre care unul pentru Autoritate şi unul pentru beneficiar.
    (3) Contractul pentru finanţare intrã în vigoare la data semnãrii acestuia de cãtre pãrţile contractante sau la data prevãzutã în contract, iar valabilitatea acestuia se stabileşte pentru fiecare proiect în parte.
    (4) Orice modificare şi/sau completare a contractului pentru finanţare şi a anexelor acestuia se fac/se face cu acordul pãrţilor, prin act adiţional la contractul pentru finanţare, cu excepţia modificãrilor privind "Data depunerii cererii de tragere" dacã prin aceasta nu se modificã şi durata de realizare a proiectului. În cazul în care solicitarea de modificare aparţine beneficiarului, aceasta va fi prezentatã cu minimum 3 zile lucrãtoare înainte de data la care se doreşte a se opera modificarea.
    (5) Pentru neregularitãţile constatate pe parcursul derulãrii contractului pentru finanţare, Autoritatea va transmite beneficiarului o notificare privind deficienţe constatate în derularea contractului pentru finanţare.
    (6) În condiţiile neexecutãrii de cãtre beneficiar a obligaţiilor din contractul pentru finanţare nerambursabilã, acesta poate fi reziliat, beneficiarul fiind înştiinţat asupra rezilierii contractului prin notificare de reziliere a contractului pentru finanţare nerambursabilã.
    (7) Rezilierea contractului pentru finanţare nerambursabilã din culpa beneficiarului are drept consecinţã restituirea, în termenul precizat în notificare, de cãtre beneficiar a finanţãrii primite, sub formã de platã de daune-interese în cuantum egal cu suma trasã din finanţarea nerambursabilã acordatã, la care se adaugã dobânda legalã pentru suma acordatã, la nivelul dobânzii de referinţã a Bãncii Naţionale a României, calculatã de la data plãţii. În cazul nerestituirii finanţãrii Autoritatea procedeazã la executarea contractului pentru finanţare, în condiţiile legii.
    (8) În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    ART. 16
    Decontarea cheltuielilor eligibile
    (1) Personalul Autoritãţii cu atribuţii în implementarea proiectelor verificã modul de implementare a acestuia de cãtre beneficiarul finanţãrii, în conformitate cu prevederile contractuale.
    (2) Suma aprobatã nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind sã asigure din surse proprii finalizarea investiţiei.
    (3) Autoritatea nu acordã plãţi în avans şi nu finanţeazã cheltuieli eligibile contractate, angajate şi efectuate dupã semnarea contractului pentru finanţare. Prin excepţie, se vor deconta cheltuielile aferente studiilor necesare elaborãrii proiectului de remediere şi proiectãrii realizate anterior perfectãrii contractului pentru finanţare. Profitul şi TVA-ul aferent evidenţiat în situaţiile de lucrãri nu sunt eligibile.
    (4) Cu excepţia primei cereri de tragere, la data depunerii fiecãrei cereri de tragere beneficiarul este obligat sã depunã la sediul Autoritãţii dovada achitãrii valorii finanţate din Fondul pentru mediu la cererea de tragere anterioarã, inclusiv dovada achitãrii contribuţiei proprii, dacã este cazul. Cheltuielile indirecte vor fi decontate în limita a 17% din valoarea cheltuielilor directe aferente situaţiilor de lucrãri.
    (5) Beneficiarul este obligat sã facã dovada achitãrii ultimei tranşe din finanţare, inclusiv dovada achitãrii contribuţiei proprii, dacã este cazul, în termen de 30 de zile de la acordare.
    ART. 17
    Documente obligatorii necesare decontãrii
    Beneficiarul finanţãrii depune la sediul Autoritãţii cereri de tragere, însoţite de urmãtoarele documente obligatorii:
    1. contracte de achiziţii de servicii/produse/lucrãri şi acte adiţionale ce intervin pe parcursul derulãrii acestora, în copie, încheiate în conformitate cu reglementãrile în vigoare. Contractele trebuie sã conţinã prevederi referitoare la constituirea în favoarea beneficiarului finanţãrii a garanţiei de bunã execuţie, respectiv la modalitatea de constituire, cuantumul şi valabilitatea. Garanţia de bunã execuţie se constituie în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    2. oferta financiarã ce a stat la baza încheierii contractului de lucrãri va fi prezentatã în conformitate cu modelul formularului F3 din anexa nr. 1 la Instrucţiunile de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    3. declaraţia reprezentantului legal al beneficiarului privind respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la achiziţiile publice şi la investiţiile publice, în ceea ce priveşte proiectul;
    4. documentele bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanţare, respectiv extrase de cont cu viza instituţiei financiare/bancare însoţite de ordine de platã, bilete la ordin, dispoziţii de platã externe, pentru facturile finanţate la tragerile anterioare, inclusiv dovada achitãrii contribuţiei proprii, dacã este cazul;
    5. certificat de atestare fiscalã privind plata taxelor şi impozitelor la bugetul de stat;
    6. certificat de atestare privind obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu;
    7. proces-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor, semnat de o comisie numitã în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la ultima cerere de tragere;
    8. proces-verbal privind stadiul fizic al lucrãrilor pentru care se solicitã finanţare, la fiecare cerere de tragere;
    9. factura fiscalã însoţitã de situaţii de lucrãri, cuantificate valoric - în copie certificatã din punct de vedere al realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizatã cu "Bun de plata", conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice;
    10. autorizaţia de construire - la prima cerere de tragere;
    11. alte documente relevante.
    ART. 18
    Condiţii generale cu privire la decontarea cheltuielilor eligibile
    (1) În cazul în care intervin modificãri ale soluţiei tehnice faţã de proiectul iniţial, este necesar ca aceste modificãri sã fie avizate de cãtre Agenţia regionalã pentru protecţia mediului şi sã se realizeze prin dispoziţie de şantier în care vor fi descrise lucrãrile în detaliu. Totodatã, se anexeazã un memoriu justificativ care sã evidenţieze necesitatea modificãrilor ce au intervenit, acestea fiind însuşite şi de cãtre proiectant. Noua soluţie tehnicã se supune aprobãrii Comitetului director al Autoritãţii.
    (2) Dispoziţia de şantier trebuie însoţitã de:
    a) liste de cantitãţi privind renunţãrile, conform notelor de renunţare;
    b) liste de cantitãţi privind suplimentãrile de lucrãri, conform notelor de comandã suplimentare;
    c) devizul-ofertã pentru lucrãrile suplimentare care nu sunt evidenţiate în oferta iniţialã şi proces-verbal de negociere pentru aceste categorii de lucrãri; în vederea finanţãrii cantitãţilor suplimentare de lucrãri evidenţiate în documentele mai sus menţionate, beneficiarul solicitã Autoritãţii, înaintea realizãrii acestora, analiza oportunitãţii finanţãrii.
    (3) La fiecare cerere de tragere, Autoritatea deconteazã suma cheltuielilor eligibile în limita procentului aprobat, în urma verificãrii documentelor justificative, dar nu mai mult decât este alocat prin graficul de finanţare al respectivei cereri de tragere, inclusiv reporturile de la tragerile anterioare.
    (4) Ulterior verificãrii şi stabilirii conformitãţii documentelor aferente cererii de tragere, personalul Autoritãţii efectueazã o vizitã la punctul de lucru unde se implementeazã proiectul şi întocmeşte o notã de control. Beneficiarul este obligat sã prezinte toate documentele solicitate care au legãturã cu proiectul odatã cu efectuarea controlului. Pe baza documentaţiei depuse şi în urma controlului efectuat se întocmeşte o notã de constatare.
    ART. 19
    Achiziţiile publice
    (1) Întreaga responsabilitate pentru întocmirea documentaţiei de achiziţie publicã, organizarea şi derularea procedurii de achiziţie publicã şi realizarea lucrãrilor în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind achiziţiile publice şi ale actelor normative aplicabile în materie de investiţii publice revine beneficiarului.
    (2) La stabilirea condiţiilor contractelor de achiziţie publicã, beneficiarul finanţãrii trebuie sã aibã în vedere faptul cã Autoritatea procedeazã la decontarea cererilor de tragere doar pentru cheltuieli eligibile efectiv realizate, conform graficului de finanţare.
    ART. 20
    Publicarea informaţiilor relevante privind programul
    (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legãturã cu programul se publicã pe site-ul Autoritãţii, www.afm.ro, la secţiunea "Informaţii privind Programul privind refacerea siturilor contaminate istoric".
    (2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la program sunt cele transmise sub formã de comunicate de presã din partea Ministerului Mediului şi Pãdurilor.
    ART. 21
    Reguli de publicitate
    (1) Beneficiarul finanţãrii este obligat sã instaleze în zona de implementare a proiectului, într-un loc vizibil, un panou de informare inscripţionat cu sintagma "Programul privind refacerea siturilor contaminate istoric, finanţat de Administraţia Fondului pentru Mediu", menţionându-se:
    a) denumirea beneficiarului;
    b) cuantumul finanţãrii;
    c) termenul de finalizare.
    (2) Panoul prevãzut la alin. (1) va fi menţinut şi întreţinut în bunã stare, pe toatã durata de implementare şi monitorizare a proiectului.
    ART. 22
    Pãstrarea documentelor de Autoritate
    (1) Autoritatea pãstreazã documentele gestionate în cadrul programului, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu normele sale interne.
    (2) Documentaţia depusã de cãtre solicitant care a fost aprobatã nu se restituie. Pe bazã de solicitare scrisã, Autoritatea poate elibera solicitantului copii ale documentelor depuse.
    (3) Pe bazã de solicitare scrisã, Autoritatea poate restitui documentaţia depusã, dacã finanţarea a fost respinsã.

    CAP. II
    Eligibilitatea

    SECŢIUNEA 1
    Eligibilitatea solicitantului

    ART. 23
    Cuantumul finanţãrii
    (1) Finanţarea se acordã în proporţie de pânã la 90% din cheltuielile eligibile ale unui proiect.
    (2) Suma solicitatã nu poate sã depãşeascã 10.000.000 lei, în caz contrar proiectul este considerat respins.
    ART. 24
    Categorii de solicitanţi eligibili
    Sunt solicitanţi eligibili în cadrul programului unitãţile administrativ-teritoriale şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor constituite potrivit Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care au în proprietate/administrare suprafeţe de teren declarate situri contaminate.
    ART. 25
    Criterii de eligibilitate
    Este eligibil solicitantul care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) acţioneazã în nume propriu şi depune, în cadrul sesiunii de depunere la registratura Autoritãţii, un singur dosar de finanţare, pentru unul sau mai multe situri contaminate;
    b) deţine în proprietate publicã sau privatã ori în administrare, dupã caz, terenul declarat sit contaminat, potrivit adresei Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului; terenul este liber de sarcini, nu face obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, nu face obiectul vreunei revendicãri potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauzã de utilitate publicã şi nu este adus ca aport la capitalul social al vreunei societãţi comerciale;
    c) a adoptat prin autoritatea deliberativã hotãrârea privind participarea la program;
    d) are îndeplinite obligaţiile exigibile de platã a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor cãtre bugetul de stat, bugetul local şi cãtre Fondul pentru mediu;
    e) nu este înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiarã, vamalã, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiarã;
    f) nu a încãlcat dispoziţiile legale privind protecţia mediului;
    g) proiectul propus nu face obiectul unui alt program de finanţare;
    h) are desemnat un responsabil de proiect.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Eligibilitatea proiectului

    ART. 26
    Criterii de eligibilitate
    Este eligibil proiectul care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) în proiectul de remediere avizat de Agenţia regionalã pentru protecţia mediului se regãseşte documentaţia care stabileşte gradul de contaminare a sitului;
    b) studiul de fezabilitate este elaborat îm conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii şi este avizat de Agenţia regionalã pentru protecţia mediului;
    c) proiectul tehnic este elaborat în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 şi este avizat de Agenţia regionalã pentru protecţia mediului.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Eligibilitatea cheltuielilor proiectului

    ART. 27
    Categorii de cheltuieli eligibile
    Sunt eligibile urmãtoarele categorii de cheltuieli:
    a) proiectare şi inginerie, în limita a maximum 7% din investiţia de bazã;
    b) plata dirigintelui de şantier, în limita a maximum 1,5% din investiţia de bazã;
    c) cheltuieli pentru investiţia de bazã;
    d) organizare de şantier, în limita a maximum 2,5% din investiţia de bazã;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute, în limita a maximum 10% din investiţia de bazã;
    f) taxa pe valoarea adãugatã, dacã aceasta nu este recuperabilã, rambursabilã sau compensatã prin orice mijloace, potrivit legii.

    CAP. III
    Selecţia solicitantului

    ART. 28
    Dosarul de finanţare
    (1) Selecţia solicitantului se face în baza dosarului de finanţare depus de cãtre solicitant la Autoritate, în cadrul sesiunii de finanţare.
    (2) Documente necesare pentru solicitarea finanţãrii sunt urmãtoarele:
    a) cererea de finanţare pentru Programul privind refacerea siturilor contaminate istoric, respectiv anexa nr. 1, în original;
    b) hotãrârea consiliului local/judeţean, din care sã rezulte asigurarea contribuţiei proprii necesare implementãrii proiectului, acordul privind punerea la dispoziţie pentru realizarea proiectului a terenului, indicându-se suprafaţa totalã, vecinãtãţile şi precizarea documentului depus în vederea atestãrii regimului juridic al terenului, responsabilul de proiect, precum şi aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele de investiţii din cadrul proiectului, în copie certificatã de cãtre secretarul unitãţii/subunitãţii administrativ-teritoriale;
    c) certificatul de înregistrare fiscalã, în copie;
    d) certificatul de atestare fiscalã emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, valabil la data depunerii cererii de finanţare, în original sau copie legalizatã;
    e) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, eliberat de Autoritate, valabil la data depunerii cererii de finanţare, în original;
    f) documentele care atestã regimul juridic al terenului pe care se implementeazã proiectul, în sensul prevederilor art. 25 lit. b), copii certificate de cãtre secretarul unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale; în cazul în care este depus inventarul bunurilor aparţinând domeniului public al unitãţii administrativ-teritoriale, în hotãrârea consiliului local/judeţean se va identifica imobilul prin indicarea poziţiei din inventar, denumirea imobilului, astfel cum a fost inventariatã, adresa şi suprafaţa totalã, în copie certificatã de cãtre secretarul unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
    g) documentele din care sã rezulte persoana care reprezintã solicitantul în relaţiile cu terţii, respectiv sentinţa judecãtoreascã de validare a primarului, hotãrârea consiliului judeţean privind alegerea preşedintelui, în copie;
    h) adresa Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului din care rezultã cã suprafaţa de teren pentru care se solicitã finanţare a fost declaratã sit contaminat, în original;
    i) proiectul de remediere, avizat de Agenţia regionalã pentru protecţia mediului, în conţinutul cãruia se regãseşte documentaţia care stabileşte gradul de contaminare a sitului;
    j) raportul studiului de evaluare a riscului;
    k) studiul de fezabilitate, însoţit de avizul Agenţiei regionale pentru protecţia mediului.
    ART. 29
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ghid.


    ANEXA 1


    ───────
la ghid
────────

    Antetul solicitantului: .............................
    Nr. de înregistrare la solicitant: ........... din data ...............
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu: ......... din data ...........

                              CERERE DE FINANŢARE
             pentru Programul privind refacerea siturilor contaminate istoric

    A. Date generale
    Titlul proiectului: ..........................................
    Denumirea solicitantului: ....................................
    Forma juridicã de organizare: ................................
    Cod de înregistrare fiscalã: .................................
    Adresa sediului: Str. .................... nr. ...............
    Localitatea (municipiul/oraşul/comuna/satul): ................
    Judeţul: ............, cod poştal: ...........................
    Telefon (fix/mobil): ....../......., fax: ......., e-mail: .................
    Website ......................................................
    Reprezentantul legal (numele şi prenumele): ..................
    Actul de identitate: B.I./C.I., seria .... nr. ...., C.N.P. ................
    Telefon (fix/mobil): ....../......, fax: ........, e-mail: .................
    Responsabilul de proiect (numele şi prenumele): ............................
    Actul de identitate: B.I./C.I., seria ...... nr. ..., C.N.P. ...............
    Telefon (fix/mobil): ....../......, fax: ........, e-mail: .................
    B. Finanţare solicitatã
    Solicitantul ......, prin reprezentantul legal ......., solicitã o finanţare nerambursabilã în sumã de ...... lei (înitere: .....), reprezentân ...... % din valoarea totalã eligibilã a proiectului, pe un termen de .......... luni.
    Valoarea totalã a proiectului (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile) este de ........ lei (în litere: .............).
    Contribuţia proprie (dacã este cazul) reprezintã ..... % din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului şi va fi susţinutã financiar din surse proprii în cuantum de .......... lei (în litere: .................).
    C. Declaraţie pe propria rãspundere
    Subsemnatul, ......., având datele de identificare menţionate la lit. A "Date generale", reprezentant legal al solicitantului ....., luând cunoştinţã de prevederile Hotãrârii Consiliului Local/Judeţean nr. ...... din ......, privind participarea la Programul privind refacerea siturilor contaminate istoric cu proiectul ......, declar pe propria rãspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, urmãtoarele:
    a) am depus dosarul de finanţare în numele unitãţii administrativ-teritoriale fãrã a mã interpune în beneficiul vreunei alte persoane fizice sau persoane juridice de drept public ori de drept privat;
    b) unitatea administrativ-teritorialã/subdiviziunea administrativ-teritorialã a municipiului ........ are îndeplinite obligaţiile exigibile de platã a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor cãtre bugetul de stat şi bugetul local; terenul pus la dispoziţie pentru realizarea proiectului este liber de sarcini, sunt achitate taxele şi/sau impozitele aferente, nu face obiectul vreunui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti, nu face obiectul vreunei revendicãri potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, nu face obiectul procedurii de expropriere pentru cauzã de utilitate publicã şi nu este adus ca aport la capitalul social al vreunei societãţi comerciale;
    c) unitatea administrativ-teritorialã/subdiviziunea administrativ-teritorialã a municipiului ........ nu este înregistratã cu fapte sancţionate de legislaţia financiarã, vamalã sau fapte care privesc disciplina financiarã;
    d) unitatea administrativ-teritorialã/subdiviziunea administrativ-teritorialã a municipiului ........ nu a încãlcat dispoziţiile legale naţionale şi comunitare privind protecţia mediului;
    e) unitatea administrativ-teritorialã nu se aflã în stare de insolvenţã, conform prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în stare de insolvenţã;
    f) unitatea administrativ-teritorialã/subdiviziunea administrativ-teritorialã a municipiului ........ nu susţine activitãţi cu efect negativ asupra mediului, iar pe întreaga duratã a contractului pentru finanţare nu va încuraja şi nu va susţine astfel de activitãţi;
    g) unitatea administrativ-teritorialã/subdiviziunea administrativ-teritorialã a municipiului ........ va asigura şi va susţine contribuţia proprie, în cazul aprobãrii finanţãrii proiectului, în procentul şi prin modalitatea prevãzutã la lit. B "Finanţare solicitatã";
    h) activitãţile pentru care solicit finanţarea prin Proiectul ...... nu fac obiectul unui alt program de finanţare;
    i) am depus întreaga documentaţie, conform cerinţelor Ghidului de finanţare a Programului privind refacerea siturilor contaminate istoric, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pãdurilor nr. 2.072/2011;
    j) sunt de acord cu faptul cã, în timpul procesului de analizã, evaluare şi selectare, poate apãrea ca necesarã completarea dosarului de finanţare cu noi documente, pe care, la solicitarea, Comisiei de analizã şi selectare a proiectelor propuse spre finanţare, mã oblig sã le depun în termenul prevãzut în cuprinsul Ghidului de finanţare;
    k) taxa pe valoarea adãugatã aferentã cheltuielilor proiectului [] este/[] nu este recuperabilã, rambursabilã sau compensatã;
    l) finanţarea nerambursabilã solicitatã, în situaţia aprobãrii şi acordãrii, va fi utilizatã în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documentele cuprinse în dosarul de finanţare;
    m) am luat cunoştinţã de faptul cã prezentarea eronatã sau falsã a datelor şi informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în celelalte documente cuprinse în dosarul de finanţare va duce automat la respingerea acestuia ori la neselectarea proiectului sau, ulterior, la returnarea integralã a sumei primite ca finanţare în cadrul Proiectului ............. .
    Subsemnatul,
    înţelegând cã orice omisiune ori incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje patrimoniale sau de orice altã naturã este pedepsitã conform legii, declar cã nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate şi îmi asum responsabilitatea informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate documente cuprinse în dosarul de finanţare depus, inclusiv documentele financiare, garantând de asemenea cã datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi complete.
    Prin semnarea prezentei şi aplicarea ştampilei, semnatarul confirmã cã a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii de finanţare.





          Numele, prenumele şi Numele, prenumele şi
    funcţia reprezentantului legal funcţia responsabilului de proiect
    .............................. ...........................

    Semnãtura reprezentantului legal Semnãtura responsabilului
       şi ştampila solicitantului de proiect
    ................................ ..........................



    ANEXA 2


    ───────
la ghid
────────

                                  GRILĂ
       pentru analiza conformitãţii administrative şi eligibilitãţii
                            solicitantului
    Solicitantul: ....................................................
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu a dosarului de finanţare: .......





┌────┬────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ Criteriile pentru analiza conformitãţii administrative│Indeplinirea │
│crt.│ şi eligibilitãţii solicitantului │criteriului de │
│ │ │conformitate/ │
│ │ │eligibilitate │
│ │ ├──┬──┬──────────┤
│ │ │DA│NU│Comentarii│
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ │I. Conformitate administrativã │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 1. │A depus dosarul de finanţare în cadrul sesiunii de │ │ │ │
│ │depunere organizate de Autoritate, în condiţiile │ │ │ │
│ │prevãzute în ghid. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 2. │Dosarul de finanţare cuprinde: │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│2.1.│cererea de finanţare, cu toate elementele, tehno- │ │ │ │
│ │redactatã, lizibilã, corect completatã, fãrã ştersãturi │ │ │ │
│ │sau modificãri, ştampilatã şi semnatã de cãtre │ │ │ │
│ │reprezentantul legal şi responsabilul de proiect, │ │ │ │
│ │în original; │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│2.2.│certificatul de înregistrare fiscalã, în copie; │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│2.3.│certificat de atestare fiscalã emis de organele de │ │ │ │
│ │specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, │ │ │ │
│ │valabil la data depunerii cererii de finanţare, în │ │ │ │
│ │original sau copie legalizatã; │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│2.4.│certificat de atestare privind obligaţiile de platã la │ │ │ │
│ │Fondul pentru mediu, valabil la data depunerii cererii │ │ │ │
│ │de finanţare, în original; │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│2.5.│hotãrârea consiliului local/judeţean din care sã rezulte│ │ │ │
│ │asigurarea contribuţiei proprii necesare implementãrii │ │ │ │
│ │proiectului, acordul privind punerea la dispoziţie │ │ │ │
│ │pentru realizarea proiectului a terenului, indicându-se │ │ │ │
│ │suprafaţa totalã, vecinãtãţile, şi precizarea │ │ │ │
│ │documentului depus în vederea atestãrii regimului │ │ │ │
│ │juridic al terenului, responsabilul de proiect, precum │ │ │ │
│ │şi aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicato- │ │ │ │
│ │rilor tehnico-economici pentru obiectivele de investiţii│ │ │ │
│ │din cadrul proiectului, în copie certificatã "conform │ │ │ │
│ │cu originalul" de cãtre secretarul unitãţii administra- │ │ │ │
│ │tiv-teritoriale/ subdiviziunii, cu respectarea │ │ │ │
│ │cerinţelor ghidului; │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│2.6.│documente din care sã rezulte persoana care reprezintã │ │ │ │
│ │solicitantul în relaţiile cu terţii (sentinţa judecã- │ │ │ │
│ │toreascã de validare a primarului, hotãrârea consiliului│ │ │ │
│ │judeţean privind alegerea preşedintelui), în copie; │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│2.7.│documente care atestã regimul juridic al terenului pe │ │ │ │
│ │care se implementeazã proiectul, în copie certificatã │ │ │ │
│ │"conform cu originalul" de cãtre secretarul unitãţii │ │ │ │
│ │administrativ-teritoriale/subdiviziunii, cu respectarea │ │ │ │
│ │cerinţelor ghidului. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ │II. Eligibilitate │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 1. │Solicitantul acţioneazã în nume propriu. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 2. │Suprafaţa de teren pe care se implementeazã proiectul se│ │ │ │
│ │regãseşte în baza de date a Agenţiei Naţionale pentru │ │ │ │
│ │Protecţia Mediului ca fiind declaratã sit contaminat, │ │ │ │
│ │potrivit adresei emise de aceastã instituţie. │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┘


    Concluzii:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Rezultatul analizei conformitãţii administrative şi eligibilitãţii solicitantului:


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ ACCEPTAT │ RESPINS │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



    Consilier juridic: .............................................
                         (numele şi prenumele)
    Data: .......................
    Semnãtura: .................
    Preşedintele Comisiei de analizã şi selectare a proiectelor: ..............
                                                          (numele şi prenumele)
    Data: ......................
    Semnãtura: .................

    NOTE:
    1. În cadrul coloanei "Îndeplinirea criteriului de conformitate/eligibilitate", îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate se bifeazã, dupã caz, cu "DA" sau "NU" şi se vor înscrie comentariile de rigoare.
    2. În cazul în care solicitantul nu depune unul dintre documentele obligatorii menţionate sau nu îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevãzute în ghidul de finanţare, proiectul este considerat respins şi nu va mai trece la urmãtoarele etape, respectiv evaluarea din punct de vedere economic şi evaluarea din punct de vedere tehnic.


    ANEXA 3


    ───────
la ghid
───────

                                   GRILĂ
      pentru analiza eligibilitãţii solicitantului şi analiza economicã
                               a proiectului

    Solicitantul: ...............................................
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu: .................
    Suma solicitatã: ....................... (lei)

    I. Analiza eligibilitãţii solicitantului





┌────┬────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ │ Îndeplinirea │
│crt.│ Criteriul de eligibilitate*) │criteriului de │
│ │ │ eligibilitate │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┬──┬──────────┤
│ │ │DA│NU│Comentarii│
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 1. │Solicitantul nu are obligaţii restante la bugetul de │ │ │ │
│ │stat sau bugetul Fondului pentru mediu. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 2. │Din hotãrârea consiliului local/judeţean rezultã │ │ │ │
│ │contribuţia proprie necesarã implementãrii proiectului. │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┘


__________
    *)Criteriile sunt obligatoriu de îndeplinit. În cazul în care solicitantul nu îndeplineşte unul dintre criteriile obligatorii menţionate, proiectul este considerat respins şi nu va mai trece la urmãtoarea etapã, respectiv evaluarea din punct de vedere economic şi tehnic.


    Rezultatul analizei eligibilitãţii solicitantului/proiectului:


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ ACCEPTAT │ RESPINS │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



    NOTĂ:
    În cadrul rubricii "Îndeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifeazã, dupã caz, cu "DA" sau "NU" îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie comentariile de rigoare.

    II. Analiza economicã a proiectului


┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Criterii │ Punctaj │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │Analiza cost-beneficiu │ 0-40 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 1. │Analiza cost-beneficiu respectã structura prevãzutã: trateazã │ │
│ │analiza de opţiuni, analiza financiarã, analiza economicã, │ │
│ │analiza de senzitivitate şi risc. │ 0-15 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.1.│analiza de opţiuni │ 2 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.2.│analiza financiarã │ 5 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.3.│analiza economicã │ 5 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.4.│analiza de senzitivitate │ 2 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│1.5.│analiza de risc │ 1 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 2. │Justificarea intervenţiei publice │ 0-25 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.1.│RIRF/C < rata de actualizare (5%), respectiv VNAF/C < 0 │ 10 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.2.│RIRF/C > rata de actualizare (5%), respectiv VNAF/C > 0 │ 0 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.3.│RIRE/C > 5,5%, respectiv VANE/C > 0 │ 15 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│2.4.│RIRE/C < 5,5%, respectiv VANE/C < 0 │ 0 │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ │TOTAL: │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘


    Concluzii:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    Referent de specialitate - economist: ...............................
                                          (numele şi prenumele)

    Data: ................................
    Semnãtura: ...........................

    Preşedintele Comisiei de analizã şi selectare a proiectelor: ..............
                                                          (numele şi prenumele)
    Data: ......................
    Semnãtura: .................


    ANEXA 4


    ───────
la ghid
────────

                               GRILĂ
            pentru analiza tehnicã şi evaluarea proiectului

    Solicitantul: ...................................
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM): ..........
    Suma solicitatã: .......................... (lei)

    Analiza tehnicã





┌────┬────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ │ Îndeplinirea │
│crt.│ Criteriul │ criteriului │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┬──┬──────────┤
│ │ │Da│Nu│Comentarii│
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 1. │Studiul de fezabilitate este elaborat în conformitate cu│ │ │ │
│ │prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind │ │ │ │
│ │aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico- │ │ │ │
│ │economice aferente investiţiilor publice, precum şi a │ │ │ │
│ │structurii şi metodologiei de elaborare a devizului │ │ │ │
│ │general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de │ │ │ │
│ │intervenţii şi este avizat de Agenţia regionalã pentru │ │ │ │
│ │protecţia mediului. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 2. │În proiectul de remediere avizat de Agenţia teritorialã │ │ │ │
│ │pentru protecţia mediului se regãseşte documentaţia care│ │ │ │
│ │stabileşte gradul de contaminare a sitului. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 3. │Studiul de mediu privind evaluarea contaminãrii solului │ │ │ │
│ │prezintã situaţia actualã a suprafeţei de teren │ │ │ │
│ │contaminate şi soluţia de decontaminare. │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────┼──┼──┼──────────┤
│ 4. │Raportul studiului de evaluare a riscului prezintã │ │ │ │
│ │gradul de risc. │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────┴──┴──┴──────────┘


    Selectarea


┌────┬─────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────────────┐
│Nr. │ │ │ Criteriul │
│crt.│ Criteriul │Punctajul │ conform │
│ │ │ │documentului│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│ 1. │Tipuri de poluare a solurilor: │Maximum 15│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│1.1.│poluarea produsã de reziduuri şi deşeuri │ │ │
│ │anorganice (minerale, materii anorganice, metale,│ │ │
│ │sãruri, acizi, baze); │ 5 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│1.2.│poluarea cauzatã de substanţe purtate de aer │ │ │
│ │(hidrocarburi, etilenã, amoniac, dioxid de sulf, │ │ │
│ │cloruri, fluoruri, oxizi de azot, compuşi cu │ │ │
│ │plumb etc.); │ 10 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│1.3.│poluarea cauzatã de apele sãrate din industria │ │ │
│ │petrolierã, poluarea cu petrol │ 15 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│ 2.│Suprafaţa solului decontaminat: │Maximum 10│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│2.1.│≤ 1 ha │ 5 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│2.2.│1 ha - 5 ha │ 8 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│2.3.│≥ 5 ha │ 10 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│ 3. │Risc, conform raportul studiului de evaluare a │ │ │
│ │riscului: │Maximum 15│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│3.1.│risc scãzut │ 0 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│3.2.│risc mediu │ 5 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│3.3.│risc ridicat │ 10 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│3.4.│risc foarte urgent │ 15 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│ 4. │Vecinãtãţi: │Maximum 10│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│4.1.│apropiat zonelor rezidenţiale, comerciale, de │ │ │
│ │şcoli/locuri de joacã, gospodãrii etc.; │ 10 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│4.2.│parcuri naturale, specii protejate, rezervaţii │ │ │
│ │naturale, arii protejate etc.; │ 8 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│4.3.│terenuri, altele decât cele de mai sus │ 5 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│ 5. │Lista inventarului: │Maximum 10│ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│5.1.│existã în baza de date a Agenţiei pentru │ │ │
│ │protecţia mediului; │ 10 │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────┤
│5.2.│nu existã în baza de date a Agenţiei pentru │ │ │
│ │protecţia mediului │ 0 │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────────┘



    Punctaj total =


┌──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│ Cheltuielile eligibile │Valoarea (lei) │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ Total cheltuieli eligibile │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ Valoarea finanţatã AFM (%) │ │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘



    Concluzii:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    Rezultatul evaluãrii proiectului

    SELECTAT/NESELECTAT

    Referent de specialitate economic: ............................
                                       (numele şi prenumele)

    Data: .......................
    Semnãtura: ..................
    Referent de specialitate tehnic: ..............................
                                     (numele şi prenumele)
    Data: ......................
    Semnãtura: .................

    Preşedintele Comisiei de analizã şi selectare: ...........................
                                                   (numele şi prenumele)
    Data: ......................
    Semnãtura: .................


    ANEXA 5


    ───────
la ghid
───────

                         CONTRACT PENTRU FINANŢARE
                           Nr. ..... din .........

    Intre:
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în ........, str. ....... nr. ....., sectorul ...., cod fiscal ......., cont nr. ....... deschis la Trezoreria Sectorului ......, reprezentatã legal prin .......... - preşedinte, în calitate de finanţator, denumitã în continuare AFM,
    şi
    ......., cu sediul în ......, cod fiscal ....., cont nr. ..... deschis la ......., reprezentatã legal prin .......... - ........, în calitate de beneficiar, denumitã în continuare beneficiar,
    a intervenit urmãtorul contract pentru finanţare, denumit în continuare contract:

    ART. 1
    Obiectul contractului
    (1) AFM acordã beneficiarului o finanţare nerambursabilã, denumitã în continuare finanţare, în valoare de ...... lei, reprezentând ......% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile, pentru implementarea proiectului intitulat ......, denumit în continuare proiect, conform Hotãrârii Comitetului de avizare nr. .... din ........ .
    (2) Valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului este de ............. lei.
    (3) În toate cazurile, finanţarea se raporteazã doar la valoarea cheltuielilor eligibile.
    (4) Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacã sunt îndeplinite urmãtoarele criterii generale:
    a) sunt necesare pentru realizarea proiectului;
    b) sunt în conformitate cu principiile unui management financiar corespunzãtor, respectiv utilizarea eficientã a banilor şi realizarea unui raport optim cost-beneficiu;
    c) sunt realizate dupã semnarea contractului şi pe perioada de execuţie a proiectului;
    d) sunt înregistrate în contabilitatea beneficiarului, sunt identificabile, verificabile şi pot fi dovedite prin documente originale.
    (5) Orice platã excedentarã efectuatã de cãtre AFM constituie platã necuvenitã, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmãrii de primire a notificãrii din partea AFM.
    (6) Beneficiarul acceptã finanţarea şi se angajeazã sã desfãşoare proiectul pe propria rãspundere.
    ART. 2
    Destinaţia finanţãrii
    Finanţarea este acordatã pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se s-o utilizeze integral şi numai pentru acest scop, conform cheltuielilor eligibile prevãzute în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul contract.
    ART. 3
    Durata contractului şi perioada de utilizare a finanţãrii
    (1) Contractul intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi înceteazã la ....... .
    (2) Durata de realizare a proiectului este de ........ de la (nr. de luni) data intrãrii în vigoare a prezentului contract.
    (3) Suma neutilizatã la finalul execuţiei proiectului se considerã anulatã şi finanţarea se diminueazã în mod corespunzãtor.
    ART. 4
    Modalitatea de platã
    (1) Beneficiarul va utiliza finanţarea în mai multe tranşe, în conformitate cu graficul de finanţare nerambursabilã a proiectului, prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul contract.
    (2) Utilizarea se efectueazã prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe mãsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr. ........ deschis de cãtre beneficiar la ......., numai pe bazã de cerere de tragere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, care face parte integrantã din prezentul contract, însoţitã de documentele justificative prevãzute în anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezentul contract.
    (3) Cheltuielile bancare, respectiv comisioanele bancare, diferenţe de curs valutar etc. nu constituie cheltuieli eligibile.
    (4) Valoarea acordatã beneficiarului se calculeazã prin aplicarea, la cheltuielile eligibile aferente fiecãrei trageri, a procentului aprobat.
    ART. 5
    Obligaţiile beneficiarului
    Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
    1. sã foloseascã finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordatã;
    2. sã asigure contribuţia proprie pentru realizarea proiectului;
    3. sã asigure executarea proiectului cu diligenţa necesarã şi eficienţã, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    4. sã respecte prevederile legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, pentru achiziţionarea de bunuri, servicii sau lucrãri din finanţarea acordatã din Fondul pentru mediu;
    5. sã fie singurul rãspunzãtor în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
    6. sã asigure înregistrarea în evidenţa contabilã a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementãrilor contabile în vigoare;
    7. sã furnizeze AFM copii ale situaţiilor sale financiare trimestriale/semestriale şi anuale, inclusiv balanţele lunare de verificare aferente acestora, şi sã transmitã AFM orice altã informaţie sau documente relevante pentru prezentul contract, solicitate în mod rezonabil de cãtre aceasta, în termen de maximum 7 zile de la cerere;
    8. sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale; în acest sens va depune certificat de atestare fiscalã la fiecare tragere şi, semestrial, certificat fiscal;
    9. sã introducã în gestiunea proprie bunurile de natura activelor imobilizate corporale achiziţionate în baza acestui contract, sã le inscripţioneze cu sintagma "Finanţat din Fondul pentru mediu", sã le utilizeze şi sã le conserve cu diligenţele unui bun proprietar şi sã nu le înstrãineze, gajeze sau ipotecheze pe perioada derulãrii proiectului şi timp de ....... luni de la data finalizãrii proiectului;
    10. sã nu vândã, cesioneze, închirieze sau disponibilizeze active din patrimoniul propriu, legate de proiect, în alt scop decât pentru înlocuirea celor existente cu noi active de valoare cel puţin egalã cu cele existente;
    11. sã permitã reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentul proiectului pentru inspectarea activitãţilor ce se realizeazã din finanţarea acordatã şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, legate de proiect;
    12. sã permitã personalului AFM sã controleze modul în care beneficiarul îndeplineşte obiectivele proiectului;
    13. sã nu sponsorizeze/sã nu finanţeze activitãţi cu impact negativ asupra mediului, pe perioada de valabilitate a contractului;
    14. sã notifice AFM şi sã prezinte documentele corespunzãtoare, în termen de 7 zile de la apariţia unor evenimente cum ar fi criza financiarã sau insolvenţa, precum şi orice altã împrejurare similarã;
    15. sã suporte toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregãtirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi terminarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activitãţilor aferente;
    16. sã notifice AFM cu privire la orice alocaţie nerambursabilã pentru acest proiect pe care o primeşte pânã la încetarea contractului.
    ART. 6
    Obligaţiile AFM
    AFM are urmãtoarele obligaţii:
    1. sã asigure finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetele anuale ale acesteia;
    2. sã urmãreascã îndeplinirea etapelor prevãzute în contract;
    3. sã verifice, prin inspecţie la faţa locului, dacã tot ceea ce a declarat beneficiarul este conform cu realitatea, înainte de aprobarea cererii de tragere;
    4. sã punã la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.
    ART. 7
    Cazuri de culpã
    (1) Nerespectarea de cãtre beneficiar a oricãreia din obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpã.
    (2) Constituie caz de culpã şi urmãtoarele fapte ale beneficiarului:
    a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevãzutã în contract sau furnizeazã rapoarte ce nu reprezintã realitatea;
    b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legãturã cu proiectul, stabilite printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
    c) împotriva sa a fost demaratã procedura de insolvenţã;
    d) situaţia economico-financiarã a acestuia nu mai asigurã condiţii de realizare a proiectului.
    (3) AFM va notifica beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpã şi, în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlãturate în maximum 30 de zile de la data notificãrii, AFM are dreptul sã ia urmãtoarele mãsuri, fãrã punerea în întârziere şi fãrã nicio altã formalitate prealabilã:
    a) sistarea temporarã a utilizãrii finanţãrii pânã la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) sistarea definitivã şi rezilierea unilateralã a contractului, cu recuperarea sumelor virate cãtre beneficiar, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.
    ART. 8
    Încetarea contractului
    (1) Contractul înceteazã de drept:
    a) la data prevãzutã în contract;
    b) în cazul imposibilitãţii obiective a beneficiarului de a realiza proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;
    c) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    d) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa mãsurã încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrarã instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţã de apariţia unor astfel de circumstanţe.
    (2) Contractul înceteazã prin reziliere, la iniţiativa AFM, în urmãtoarele condiţii:
    a) beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract;
    b) beneficiarul este în procedura de insolvenţã, executare silitã sau în oricare altã procedurã asemãnãtoare;
    c) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpã prevãzute la art. 7 alin. (2).
    (3) Rezilierea contractului din culpa beneficiarului are drept consecinţã restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiinţarea de platã, de cãtre beneficiar a finanţãrii primite, sub formã de platã de daune-interese în cuantum egal cu suma trasã din finanţarea nerambursabilã acordatã, la care se adaugã dobânda legalã pentru suma acordatã, la nivelul dobânzii de referinţã a Bãncii Naţionale a României, calculatã de la data plãţii.
    (4) Beneficiarul rãmâne direct rãspunzãtor pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa ori la iniţiativa sa, inclusiv majorãri de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare.
    (5) În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune interese.
    (6) Pentru nedepunerea primei cereri de tragere în primele 12 luni de la data semnãrii contractului, acesta se reziliazã fãrã alte notificãri prealabile.
    ART. 9
    Forţa majorã şi cazul fortuit
    (1) Prin forţã majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    (2) Partea care invocã forţa majorã are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã o notifice celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) sã transmitã, în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţã majorã, certificatul de forţã majorã emis de autoritatea competentã;
    c) sã comunice data încetãrii în termen de 5 zile de la încetare;
    d) sã ia orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
    (3) Dacã nu se procedeazã la anunţarea forţei majore în condiţiile şi termenele prevãzute, partea care o invocã va suporta toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin lipsa notificãrii.
    (4) Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pânã la apariţia acesteia.
    (5) Forţa majorã, comunicatã şi doveditã în condiţiile alin. (2), exonereazã de rãspundere partea care o invocã.
    (6) Dacã forţa majorã şi/sau consecinţele acesteia dureazã sau se estimeazã cã va/vor dura mai mult de 3 luni, pãrţile se obligã sã negocieze cu bunã-credinţã în vederea identificãrii soluţiei cele mai bune:
    a) încetarea contractului, fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã poatã pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.
    (7) Prevederile cuprinse la alin. (2) şi (6) se aplicã în mod corespunzãtor şi în situaţia cazului fortuit.
    ART. 10
    Alte clauze
    (1) Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulãrii proiectului, AFM fiind degrevatã integral de orice responsabilitate.
    (2) Beneficiarul îşi asumã integral rãspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii personalului însãrcinat cu implementarea proiectului.
    (3) În nicio circumstanţã şi din niciun motiv AFM nu poate fi trasã la rãspundere şi obligatã la plata de daune-interese pe durata desfãşurãrii proiectului şi ca urmare AFM nu va accepta nicio cerere de despãgubire sau plãţi suplimentare.
    (4) În cazul în care realizarea proiectului genereazã costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.
    (5) Contractul în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilã beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluatã de succesorii sãi în drepturi, cu aprobarea prealabilã a AFM.
    (6) Beneficiarul va adopta o conduitã adecvatã prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dã naştere sau este posibil sã dea naştere unui astfel de conflict.
    (7) AFM şi beneficiarul se angajeazã sã pãstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autoritãţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe pãrţi numai cu acordul pãrţilor prezentului contract.
    (8) Drepturile de proprietate intelectualã rezultate în urma implementãrii proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor rãmâne în patrimoniul beneficiarului care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi dupã cum considerã necesar informaţia cuprinsã în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.
    (9) Beneficiarul are obligaţia de a despãgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricãror reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultã din încãlcarea unor drepturi de proprietate intelectualã, respectiv brevete de invenţie, mãrci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor legate de activitãţile necesare implementãrii proiectului şi daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice naturã, aferente violãrii dreptului de proprietate intelectualã.
    (10) Beneficiarul este de acord ca AFM sã publice date privind rezultatele implementãrii proiectului.
    (11) Beneficiarul se obligã ca, în orice notã, raport, material publicat, conferinţe şi seminare cu privire la proiect, sã specifice cã acesta a beneficiat de finanţare din Fondul pentru mediu.
    (12) Neexercitarea de cãtre AFM a oricãrui drept prevãzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, pânã la stingerea tuturor obligaţiilor beneficiarului faţã de aceasta.
    (13) În situaţia în care, ca urmare a rectificãrii bugetului de venituri şi cheltuieli anual al AFM, finanţarea se diminueazã/se eliminã, contractul poate fi prelungit sau încetat, dupã caz.
    (14) În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificãri ale legislaţiei aplicabile, pãrţile au obligaţia sã depunã toate diligenţele, conform noilor reglementãri, astfel încât sã nu se abatã de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.
    (15) Oferta financiarã ce a stat la baza încheierii contractului de lucrãri va fi prezentatã în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la listele cu cantitãţile de lucrãri pe categorii de lucrãri (formularul F3).
    (16) Suma aprobatã nu se poate suplimenta, beneficiarul trebuind sã asigure din surse proprii realizarea integralã a proiectului.
    (17) Beneficiarul este obligat sã depunã factura fiscalã însoţitã de situaţii de lucrãri, cuantificate valoric - în copie, certificatã din punctul de vedere al realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizatã cu "Bun de platã", conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice.
    (18) Cu excepţia primei cereri de tragere, la data depunerii fiecãrei cereri de tragere beneficiarul este obligat sã depunã la sediul AFM dovada achitãrii valorii finanţate din Fondul pentru mediu la cererea de tragere anterioarã, iar la ultima cerere de tragere va depune dovada achitãrii contribuţiei proprii. Odatã cu depunerea raportului de finalizare se va depune şi dovada plãţii pentru suma acordatã la ultima cerere de tragere.
    ART. 11
    Jurisdicţie
    (1) Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilã.
    (2) În cazul în care o soluţie amiabilã nu este posibilã, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecãtoreşti de drept comun în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul AFM.
    ART. 12
    Notificãri
    (1) Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris la urmãtoarele adrese:
    a) pentru AFM: Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    b) pentru beneficiar: ....................
    (2) În cazul în care beneficiarul doreşte sã fie notificat la o altã adresã sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicatã în scris la AFM.
    (3) Notificãrile fãcute beneficiarului la adresa menţionatã la alin. (1) lit. b) se considerã a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
    (4) Notificãrile se pot transmite şi pe fax, la numãrul ....... pentru AFM şi numãrul ....... pentru beneficiar, cu condiţia sã fie confirmate ulterior.
    ART. 13
    Amendamente
    (1) Prezentul contract, precum şi anexele la acesta pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul pãrţilor, consemnat într-un act adiţional.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), nu este necesarã întocmirea unui act adiţional pentru modificãrile din coloana nr. 1 din anexa nr. 2 ("Data depunerii cererii de tragere") la prezentul contract, dacã acestea nu implicã şi modificarea duratei de realizare a proiectului. În acest caz, sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare.
    (3) Cererea privind decalarea datei de depunere a cererii de tragere se transmite cu cel puţin douã zile înaintea momentului la care se doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare.
    ART. 14
    Dispoziţii finale
    (1) Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
    (2) Prin semnarea prezentului contract, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţã de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    (3) Anexele ............*1), pe care beneficiarul declarã cã le cunoaşte şi le acceptã, fac parte integrantã din prezentul contract.
___________
    *1) Se va completa identificând corespunzãtor fiecare anexã sau se va elimina dacã nu sunt anexe.

    (4) Prezentul contract s-a semnat la data de ....... la sediul AFM, în douã exemplare, ambele având valoare juridicã egalã, din care un exemplar pentru AFM şi unul pentru beneficiar.





       Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
                  Preşedinte, ..............
                ..............



    NOTĂ:
    În contractul ce se încheie cu beneficiarul:
    - se vor completa toate rubricile rãmase libere;
    - se vor elimina toate prevederile care nu se potrivesc, se vor renumerota articolele şi paragrafele şi se vor face corelãrile corespunzãtoare;
    - se vor elimina, dacã e cazul, toate variantele înscrise cu barã care nu corespund.


    ANEXA 1


    ───────
la contractul pentru finanţare
───────────────────────────────

                   CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Capitolele şi subcapitolele de cheltuieli eligibile │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

     Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
                 Preşedinte, .............
             .................




    ANEXA 2


    ───────
la contractul pentru finanţare
──────────────────────────────


                             Grafic de finanţare





┌──────┬────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ Suma │
│crt. │ Data depunerii cererii de tragere │ (lei) │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1 │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2 │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│... │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│TOTAL:│ x │ │
└──────┴────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

     Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar,
                  Preşedinte, .............
             ....................



    ANEXA 3


    ───────
la contractul pentru finanţare
───────────────────────────────

    Solicitant ...................
    Sediul .......................
    C.U.I. .......................
    Cont nr. ..................... deschis la Trezoreria ....................
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu ..............

    Cãtre
    Administraţia Fondului pentru Mediu

                              CERERE DE TRAGERE
                            Nr. ......./..........

    În baza Contractului pentru finanţare nr. ......... din ...../..../......, vã rugãm sã aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de ...... lei, din finanţarea nerambursabilã în valoare de ............. lei.
    Aceastã sumã va fi utilizatã pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activitãţilor desfãşurate în perioada .....................
    Documentele justificative respectiv contractele, facturile, rapoartele tehnico-financiare, situaţiile de lucrãri executate de beneficiar, cuantificate valoric, dupã caz, comenzi şi devize, procese-verbale de recepţie bunuri, servicii, lucrãri, declaraţii vamale, dacã e cazul, dispoziţii de platã externe, documente de transfer al fondurilor, în cazul importurilor, ordine de platã, declaraţia reprezentantului legal privind respectarea procedurilor de achiziţie publicã, extras de cont, alte documente relevante sunt anexate la prezenta în original sau în copie.
    Situaţia finanţãrii la data prezentei cereri de tragere





┌────────────────┬─────────────┬───────────────┬─────────────┬─────────────┬──────────────┐
│Suma totalã │Suma acordatã│Suma solicitatã│Suma aprobatã│Suma totalã │Suma rãmasã de│
│aprobatã conform│pânã la data │prin prezenta │prin prezenta│trasã din │ tras din │
│contractului │prezentei │ cerere de │ cerere de │finanţare, │ finanţarea │
│pentru finanţare│cereri de │ tragere │ tragere │inclusiv suma│ aprobatã │
│ │ tragere │ │ │aprobatã prin│ (col. 1-5) │
│ │ │ │ │ prezenta │ │
│ │ │ │ │ cerere de │ │
│ │ │ │ │ tragere │ │
├────────────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼──────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────────────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼──────────────┤
├────────────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼──────────────┤
└────────────────┴─────────────┴───────────────┴─────────────┴─────────────┴──────────────┘



    Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar cã am verificat datele din prezenta cerere de tragere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectã şi completã.

    Reprezentantul legal al beneficiarului
    Numele şi prenumele .......................
    Funcţia ...................................
    Semnãtura .................................

    Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu,
    Preşedinte, ..................................
    Directorul Direcţiei economice,
    ...............................
    Directorul Direcţiei implementare proiecte,
    ....................................
    Şef Serviciu implementare,
    ..............................
    Referent de specialitate,
    ...................................

    NOTE:
    Coloanele nr. 1, 2 şi 3 se completeazã de cãtre beneficiar, iar coloanele nr. 4, 5 şi 6, de cãtre salariaţii Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    Dupã aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânatã beneficiarului.


    ANEXA 4


    ───────
la contractul pentru finanţare
──────────────────────────────

                                   LISTA
        documentelor justificative pentru efectuarea plãţilor de cãtre
                       Administraţia Fondului pentru Mediu

    1. Contracte de achiziţii de servicii/produse/lucrãri şi acte adiţionale ce intervin pe parcursul derulãrii acestora, în copie, încheiate în conformitate cu reglementãrile în vigoare. Contractele trebuie sã conţinã prevederi referitoare la constituirea în favoarea beneficiarului finanţãrii a garanţiei de bunã execuţie, respectiv la modalitatea de constituire, cuantum şi valabilitate. Garanţia de bunã execuţie se constituie în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    2. Oferta financiarã ce a stat la baza încheierii contractului de lucrãri va fi prezentatã în conformitate cu modelul formularului F3 din anexa nr. 1 la Instrucţiunile de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    3. Declaraţia reprezentantului legal al beneficiarului privind respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la achiziţiile publice şi la investiţiile publice în ceea ce priveşte proiectul;
    4. Documentele bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanţare, respectiv extrase de cont cu viza instituţiei financiare/bancare însoţite de ordine de platã, bilete la ordin, dispoziţii de platã externe, pentru facturile finanţate la tragerile anterioare, inclusiv dovada achitãrii contribuţiei proprii, dacã este cazul;
    5. Certificat de atestare fiscalã privind plata taxelor şi impozitelor la bugetul de stat;
    6. Certificat de atestare privind obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu;
    7. Proces-verbal de recepţie la terminarea lucrãrilor, semnat de o comisie numitã în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrãrilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la ultima cerere de tragere;
    8. Proces-verbal privind stadiul fizic al lucrãrilor pentru care se solicitã finanţare, la fiecare cerere de tragere;
    9. Factura fiscalã însoţitã de situaţii de lucrãri, cuantificate valoric - în copie, certificatã din punctul de vedere al realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii pentru efectuarea cheltuielilor şi avizatã cu "Bun de platã", conform prevederilor legale referitoare la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice;
    10. Autorizaţia de construire - la prima cerere de tragere;
    11. Alte documente relevante.
    În cazul în care intervin modificãri ale soluţiei tehnice faţã de proiectul iniţial, este necesar ca aceste modificãri sã se realizeze prin dispoziţie de şantier în care vor fi descrise lucrãrile în detaliu. În vederea finanţãrii cantitãţilor suplimentare de lucrãri, beneficiarul va solicita Administraţiei Fondului pentru Mediu, înaintea realizãrii acestora, analiza oportunitãţii finanţãrii. Totodatã, se va anexa un memoriu justificativ care sã evidenţieze necesitatea modificãrilor ce au intervenit, acestea fiind însuşite şi de cãtre proiectant. Noua soluţie tehnicã avizatã de Agenţia regionalã pentru protecţia mediului va fi acordatã în limita sumei aprobate la finanţare.
    Dispoziţia de şantier va fi însoţitã de:
    1. liste de cantitãţi privind renunţãrile, conform notelor de renunţare;
    2. liste de cantitãţi privind suplimentãrile de lucrãri, conform notelor de suplimentare;
    3. piese desenate, dacã este cazul;
    4. devizul-ofertã pentru lucrãrile suplimentare care nu sunt evidenţiate în oferta iniţialã şi proces-verbal de negociere a preţurilor unitare aferente acestor categorii de lucrãri.

    NOTĂ:
    Cu excepţia documentelor pentru care se menţioneazã expres prezentarea acestora în original, documentele justificative se depun în copie. La depunerea dosarului de decontare este necesarã prezentarea originalelor documentelor, pentru a fi verificate de cãtre personalul Administraţiei Fondului pentru Mediu. În urma verificãrii, copiile documentelor sunt certificate "conform cu originalul", iar originalele se restituie beneficiarului.
                             _____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016