Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID DE FINANŢARE din 23 august 2022  a Programului privind casarea autovehiculelor uzate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID DE FINANŢARE din 23 august 2022 a Programului privind casarea autovehiculelor uzate

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 832 din 24 august 2022
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 2.261 din 23 august 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 832 din 24 august 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Rolul ghidului de finanţare
    Ghidul de finanţare constituie un suport informativ complex, având rolul de a furniza informaţii esenţiale privind derularea Programului privind casarea autovehiculelor uzate, denumit în continuare Program.

    ART. 2
    Scopul şi indicatorii de performanţă ai Programului
    (1) Scopul Programului îl constituie îmbunătăţirea calităţii mediului prin casarea autovehiculelor uzate.
    (2) Obiectul Programului constă în finanţarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu acordată pentru fiecare autovehicul uzat cu o vechime egală sau mai mare de 15 ani, în schimbul predării spre casare a acestuia.
    (3) Indicatorul de performanţă şi eficienţă a Programului îl reprezintă numărul de autovehicule uzate casate.

    ART. 3
    Caracterul Programului şi aria geografică de aplicare
    Programul are caracter multianual şi se aplică la nivel naţional.

    ART. 4
    Sursa de finanţare pentru derularea Programului
    Finanţarea Programului se realizează din veniturile Fondului pentru mediu, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.

    ART. 5
    Definiţii
    (1) În sensul prezentului ghid de finanţare, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
    a) autoturism - autovehicul aparţinând categoriei de folosinţă M1, conceput şi construit pentru transportul de pasageri şi care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune, conform RNTR 2;
    b) autoutilitară uşoară - autovehicul aparţinând categoriei de folosinţă N1, conceput şi construit pentru transportul de mărfuri, având o masă maximă ce nu depăşeşte 3,5 tone, conform RNTR 2, inclusiv cel în al cărui certificat de înmatriculare este înscrisă sintagma „automobil mixt“ (autovehicul destinat prin construcţie transportului simultan de persoane şi mărfuri în compartimente separate);
    c) autospecială/autospecializată uşoară - autovehicul aparţinând categoriei de folosinţă M1 ori N1, destinat transportului de pasageri sau de mărfuri şi care îndeplineşte o funcţie specifică ce necesită adaptări ale caroseriei şi/sau echipamente speciale, având o masă maximă ce nu depăşeşte 3,5 tone, conform RNTR 2;
    d) autovehicul uzat - orice autoturism, microbuz, autoutilitară uşoară sau autospecială/autospecializată uşoară, care îndeplineşte cumulativ condiţiile prevăzute la art. 10;
    e) beneficiarul finanţării - solicitantul căruia i-a fost aprobată cererea de finanţare depusă în cadrul Programului şi care a încheiat contract de finanţare cu AFM;
    f) beneficiarul stimulentului pentru casare - proprietarul autovehiculului uzat care:
    1. îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 9, respectiv art. 10;
    2. îşi exprimă acordul pentru participarea în Program prin intermediul solicitantului în a cărui evidenţă fiscală figurează autovehiculul uzat pe care se obligă să îl caseze şi să îl radieze din circulaţie;
    3. se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 4 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare;
    4. se angajează să predea spre casare autovehiculul uzat cu care participă în Program şi să îl radieze din circulaţie, în schimbul stimulentului pentru casare;

    g) cerere de finanţare - formularul prevăzut în anexa nr. 1, care este completat de solicitant în vederea obţinerii finanţării şi este depus în cadrul unei sesiuni de înscriere;
    h) cerere de decontare - cererea solicitantului adresată AFM, în baza căreia se face plata sumelor acordate cu titlu de finanţare, al cărei formular este prevăzut în anexa la contractul de finanţare;
    i) colector autorizat - operator economic cu personalitate juridică sau entitate fără personalitate juridică autorizată să desfăşoare activităţi de colectare, colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor Legii nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare;
    j) contract de finanţare - contractul încheiat între AFM şi solicitantul a cărui cerere de finanţare a fost aprobată, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
    k) criterii de eligibilitate - condiţii care trebuie îndeplinite cumulativ pentru obţinerea finanţării şi care vizează solicitantul, proprietarul şi autovehiculul uzat;
    l) dosar de decontare - cererea de decontare însoţită de documentaţia prevăzută în ghidul de finanţare care trebuie depusă de către solicitant în vederea plăţii de AFM a sumelor acordate cu titlu de finanţare;
    m) microbuz - autovehicul aparţinând categoriei de folosinţă M2 sau M3, conceput şi construit pentru transportul de pasageri şi care are, în afara locului conducătorului, cel mult 22 de locuri pe scaune sau în picioare, conform RNTR 2;
    n) proprietar de autovehicul uzat - persoana fizică, deţinătoare a unui drept de proprietate asupra unui autoturism cu o vechime egală sau mai mare de 15 ani, pe care se angajează să îl predea spre casare şi să îl radieze din circulaţie, în schimbul stimulentului pentru casare;
    o) sesiune de înscriere - perioadă determinată, stabilită prin dispoziţie a preşedintelui AFM, în interiorul căreia solicitantul poate depune cererea de finanţare;
    p) sesiune de finanţare - perioadă determinată, stabilită prin dispoziţie a preşedintelui AFM, care cuprinde activităţile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a)-d) şi poate include una sau mai multe sesiuni de înscriere;
    q) solicitantul finanţării - unitate administrativ-teritorială organizată la nivel de comună, oraş, municipiu, astfel cum sunt definite în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, sau subdiviziune administrativ-teritorială a municipiului Bucureşti care depune cererea de finanţare, în condiţiile prezentului ghid, pentru decontarea sumei de 1.500 lei pentru fiecare autovehicul uzat pentru care a plătit stimulent pentru casare;
    r) stimulent pentru casare - avantaj în cuantum de 3.000 lei acordat de beneficiarul finanţării, din surse proprii, proprietarului care îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute în ghidul de finanţare a Programului şi care a predat spre casare şi radiere din circulaţie şi din evidenţa fiscală a UAT un autovehicul uzat.

    (2) În cuprinsul prezentului ghid sunt utilizate următoarele reguli de interpretare:
    a) termenul de „zi“ sau „zile“ reprezintă zi calendaristică ori zile calendaristice, dacă nu se specifică altfel; documentele şi actele solicitate prin ghid pot fi utilizate şi în data eliberării lor;
    b) cu excepţia unor prevederi contrare, cuvintele la forma de singular includ şi forma de plural şi viceversa, acolo unde acest lucru este permis de context.

    (3) În cuprinsul prezentului ghid sunt utilizate următoarele acronime:
    a) AFM - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) RNTR 2 - Reglementările privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor nr. 2.224/2020;
    c) UAT - unitate administrativ-teritorială sau subdiviziune administrativ-teritorială a municipiului Bucureşti.


    ART. 6
    Etapele Programului
    (1) Etapele Programului sunt următoarele:
    a) publicarea pe pagina de internet a AFM a ghidului de finanţare, a anunţului de deschidere a sesiunii de finanţare, a sesiunilor de înscriere şi a sumelor alocate;
    b) depunerea cererilor de finanţare, aprobarea finanţării şi încheierea contractelor de finanţare;
    c) implementarea proiectelor;
    d) monitorizarea proiectelor.

    (2) Pentru desfăşurarea etapelor Programului se aprobă prin dispoziţie a preşedintelui AFM:
    a) sesiunile de finanţare, de înscriere şi sumele alocate finanţării;
    b) structurile/comisiile AFM necesare derulării Programului;
    c) grile de evaluare, proceduri de lucru, instrucţiuni şi/sau alte documente interne ale AFM, inclusiv pentru îndeplinirea de sarcini şi realizarea anumitor activităţi în cadrul Programului.

    (3) Dispoziţiile preşedintelui AFM, cuprinzând informaţiile prevăzute la alin. (2) lit. a) şi/sau instrucţiunile referitoare la derularea Programului, se publică pe pagina de internet a AFM.

    ART. 7
    Organizarea sesiunilor de finanţare
    (1) Anual, se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finanţare, respectiv una sau mai multe sesiuni de înscriere, în limita sumei alocate potrivit art. 4.
    (2) AFM poate finanţa proiecte în limita bugetului Programului, aprobat prin dispoziţia preşedintelui, conform art. 6 alin. (2) lit. a).

    ART. 8
    Cuantumul finanţării şi condiţii de acordare a acesteia
    (1) AFM poate acorda solicitanţilor suma de 1.500 de lei, cu titlu de finanţare, pentru un autovehicul uzat care îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 10.
    (2) Suma prevăzută la alin. (1) se acordă solicitantului:
    a) după încheierea contractului de finanţare cu AFM;
    b) după virarea/plata, din surse proprii, a unui stimulent pentru casare în cuantum de 3.000 de lei către proprietarul autovehiculului uzat inclus în cererea de finanţare aprobată;
    c) după casarea şi radierea din circulaţie şi din evidenţa fiscală a UAT a autovehiculului uzat, care trebuie realizate ulterior lansării sesiunii de înscriere.

    (3) Finanţarea se acordă numai pentru autovehiculul uzat care îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 10, aflat în proprietatea unei persoane fizice care îndeplineşte condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 9 şi care:
    a) se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 4 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare;
    b) se angajează să predea spre casare autovehiculul uzat cu care participă în Program şi să îl radieze din circulaţie;
    c) are domiciliul/reşedinţa pe raza teritorială a UAT-ului solicitant de finanţare.

    (4) În cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate obţine finanţare pentru cel mult:
    a) 100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≤ 1.000 de locuitori;
    b) 500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 1.001 şi 5.000 de locuitori;
    c) 1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
    d) 5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
    e) 20.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
    f) 50.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.

    (5) În cadrul unei sesiuni de înscriere, unui solicitant i se poate aproba o singură cerere de finanţare, prima transmisă la AFM care este selectată pentru finanţare.

    CAP. II
    Eligibilitatea proprietarului şi a autovehiculului uzat
    ART. 9
    Criterii de eligibilitate a proprietarului de autovehicul uzat
    Este considerat eligibil proprietarul de autovehicul uzat care îndeplineşte următoarele condiţii la data solicitării stimulentului pentru casare:
    a) este persoană fizică cu domiciliul/reşedinţa în România;
    b) are domiciliul/reşedinţa pe raza teritorială a UAT-ului solicitant de finanţare;
    c) deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale UAT-ului solicitant de finanţare;
    d) nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
    e) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;
    f) nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă.


    ART. 10
    Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat
    Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) este înregistrat în evidenţele fiscale ale UAT solicitant;
    b) la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei;
    c) are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
    d) conţine componentele esenţiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie).


    CAP. III
    Depunerea şi aprobarea cererilor de finanţare şi încheierea contractelor de finanţare
    ART. 11
    Depunerea cererii de finanţare
    (1) În vederea aprobării cererii de finanţare, în cadrul sesiunii de înscriere, solicitantul depune următoarele documente:
    a) cererea de finanţare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare;
    b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanţare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;
    c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului;
    d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 - alte subvenţii primite de la administraţia centrală pentru finanţarea unor activităţi“.

    (2) Instrucţiunile cuprinzând modul de înscriere a solicitanţilor în Program şi procesul de depunere a cererilor de finanţare, precum şi alte informaţii relevante se elaborează şi se aprobă la nivelul AFM, se aprobă prin dispoziţia preşedintelui şi se aduc la cunoştinţa persoanelor interesate prin publicarea pe pagina de internet a AFM.

    ART. 12
    Aprobarea cererii de finanţare
    (1) Comisia de analiză verifică cererea de finanţare şi celelalte documente prevăzute la art. 11 alin. (1), analizează dacă acestea sunt conforme cu prevederile prezentului ghid şi le selectează pentru finanţare.
    (2) În situaţia în care se constată că documentele prevăzute la art. 11 alin. (1) sunt neconforme, incomplete, ilizibile sau se constată erori în cuprinsul unui document sau că nu s-au depus documentele prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. b)-d), solicitantul va fi notificat prin e-mail, în vederea remedierii situaţiei.
    (3) Atrage respingerea cererii de finanţare neprezentarea în termen de 10 zile a documentelor solicitate conform alin. (2) ori prezentarea de documentaţii/clarificări incomplete.

    ART. 13
    Avizarea proiectelor
    (1) Comitetul director al AFM avizează lista proiectelor selectate pentru finanţare şi le propune spre aprobare Comitetului de avizare, în limita bugetului alocat.
    (2) Comitetul director al AFM aprobă lista proiectelor respinse.

    ART. 14
    Aprobarea finanţării proiectelor
    Comitetul de avizare adoptă hotărârea privind aprobarea finanţării proiectelor.

    ART. 15
    Comunicarea rezultatelor analizei cererilor de finanţare
    (1) Listele solicitanţilor acceptaţi/respinşi se publică pe pagina de internet a AFM.
    (2) Rezultatele procesului de analiză se comunică solicitanţilor prin e-mail.

    ART. 16
    Contestaţiile
    (1) Solicitanţii pot formula contestaţie împotriva deciziilor Comitetului director şi ale hotărârilor Comitetului de avizare în termen de 30 de zile de la data comunicării rezultatelor, conform art. 15 alin. (1).
    (2) Contestaţia se poate transmite la AFM, inclusiv în format electronic, în termenul prevăzut la alin. (1).
    (3) Contestaţia va fi semnată olograf sau cu semnătură electronică calificată a reprezentantului legal ori a împuternicitului solicitantului şi va cuprinde următoarele elemente, sub sancţiunea respingerii ca inadmisibilă:
    a) atributele de identificare ale contestatarului;
    b) numele şi prenumele reprezentantului legal ori ale împuternicitului solicitantului, precum şi împuternicirea de reprezentare, după caz;
    c) numărul/codul unic de înregistrare al cererii de finanţare, după caz;
    d) obiectul contestaţiei;
    e) motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază.

    (4) AFM soluţionează contestaţiile în termen de 30 de zile de la data înregistrării acestora.
    (5) Listele cuprinzând contestaţiile admise sau respinse se vor publica pe pagina de internet a AFM, iar deciziile de soluţionare vor fi comunicate contestatarilor, în condiţiile legii.
    (6) Decizia de soluţionare a contestaţiei poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ competentă, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 17
    Încheierea contractului de finanţare
    (1) AFM comunică solicitanţilor admişi informări prin e-mail privind aprobarea finanţării şi le transmite contractul de finanţare în vederea semnării.
    (2) Se consideră renunţare la finanţare netransmiterea contractului de finanţare semnat de solicitantul aprobat, în termen de 15 zile de la informarea prevăzută la alin. (1).
    (3) Contractul se întocmeşte în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
    (4) Contractul de finanţare intră în vigoare la data semnării acestuia de către ambele părţi şi îşi încetează valabilitatea în termen de 3 ani de la data depunerii, de către beneficiarul finanţării, a raportului de finalizare a proiectului, prevăzut în anexa nr. 3.
    (5) Finanţarea se utilizează numai după data intrării în vigoare a contractului de finanţare şi numai în termenul de valabilitate al acestuia.
    (6) Valoarea aprobată spre finanţare nu poate fi suplimentată faţă de cea aprobată iniţial, beneficiarul finanţării având obligaţia să asigure din surse proprii finalizarea investiţiei.
    (7) Sumele finanţate în cadrul Programului nu pot face obiectul executării silite prin poprire, potrivit Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) Până la momentul perfectării contractului, AFM are dreptul să modifice şi/sau să completeze modelul de contract, ulterior orice modificare şi/sau completare realizându-se cu acordul ambelor părţi, exprimat prin act adiţional.
    (9) În cazul nerespectării clauzelor contractuale şi a obligaţiilor asumate de beneficiarul finanţării ori de proprietarul autovehiculului uzat în cadrul Programului, AFM poate anula sau recupera finanţarea, iar contractul încetează/poate fi reziliat.
    (10) În cazul recuperării finanţării, la valoarea de recuperat se adaugă accesorii, calculate de la data plăţilor efectuate cu titlu de finanţare până la data recuperării sau a rambursării integrale, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    (11) În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de plata efectuată de AFM, beneficiarul finanţării ori proprietarul autovehiculului uzat nu este obligat la restituirea vreunei sume.

    CAP. IV
    Mecanismul de decontare
    ART. 18
    Mecanismul de decontare a sumelor acordate cu titlu de finanţare
    (1) Mecanismul de decontare a sumelor solicitate în cadrul Programului demarează prin depunerea la AFM a cererii de decontare de către beneficiarul finanţării. Beneficiarul va depune maximum două cereri de decontare pe an.
    (2) Formularul cererii de decontare prevăzut în anexa la contractul de finanţare se semnează de către reprezentantul legal al beneficiarului finanţării sau de către persoana împuternicită de acesta. Cererea de decontare va cuprinde centralizatorul persoanelor fizice care beneficiază de stimulentul de casare şi pentru care s-a solicitat finanţare, în care se vor menţiona următoarele: numele, prenumele şi CNP-ul proprietarului autovehiculului uzat, numărul şi data documentului justificativ din care reiese virarea, din surse proprii ale beneficiarului, a stimulentului pentru casare către proprietarul autovehiculului, cuantumul stimulentului pentru casare, seria de şasiu al autovehiculului uzat, data casării şi data radierii acestuia.
    (3) Sumele acordate cu titlu de finanţare se virează în contul de trezorerie al beneficiarului finanţării, în baza cererii de decontare.
    (4) Decontarea se efectuează în ordinea depunerii cererilor de decontare, în măsura în care acestea sunt complete şi corect întocmite, în limita disponibilului existent la Fondul pentru mediu şi a eşalonărilor plăţilor lunare pe categorii de proiecte şi programe finanţate de către AFM.
    (5) Procedura cuprinzând modul de transmitere a cererii de decontare şi a documentelor anexate acesteia, precum şi alte instrucţiuni necesare procesului de decontare se elaborează la nivelul AFM, se aprobă prin dispoziţia preşedintelui şi se aduce la cunoştinţa persoanelor interesate prin publicarea pe pagina de internet a AFM.

    CAP. V
    Monitorizarea
    ART. 19
    Monitorizarea
    (1) Monitorizarea în cadrul Programului se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani de la depunerea raportului de finalizare la AFM şi are ca obiect verificarea, în colaborare cu beneficiarul finanţării acordate, a modului de îndeplinire a obligaţiei de casare şi radiere din circulaţie şi din evidenţa fiscală a UAT a autovehiculelor pentru care s-a acordat finanţarea, precum şi a respectării interdicţiei achiziţiei unui autoturism cu norma de poluare Euro 4 şi/sau inferioară de către proprietarii autovehiculelor uzate.
    (2) Beneficiarul finanţării are obligaţia de a permite reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale, pentru examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile legate de proiect.
    (3) AFM poate solicita beneficiarului finanţării orice alte date, informaţii şi/sau documente relevante în legătură cu finanţarea acordată, în perioada supusă monitorizării.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 20
    Reguli de publicitate privind Programul
    (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe pagina de internet a AFM, www.afm.ro, la secţiunea Programe de finanţare.
    (2) Singurele date, informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele transmise sub forma comunicatelor de presă de către AFM şi/sau autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului.

    ART. 21
    Păstrarea documentelor de către AFM
    (1) AFM păstrează documentele gestionate în cadrul Programului în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu normele sale interne.
    (2) AFM poate solicita transmiterea documentelor în original, în copie legalizată sau în copie certificată „conform cu originalul“ atât pentru documentele aferente cererii de finanţare, cât şi pentru cele prezentate în cererea de decontare, în conformitate cu prevederile legale, sub sancţiunea anulării finanţării şi recuperării sumelor acordate cu titlu de finanţare.
    (3) Beneficiarul finanţării are obligaţia să păstreze documentele colectate de la proprietarii de autovehicule uzate şi cele transmise în vederea aprobării finanţării, pentru o perioadă de 5 ani, şi să le prezinte la solicitarea AFM.

    ART. 22
    Responsabilităţi privind gestionarea datelor cu caracter personal
    (1) AFM răspunde, în condiţiile legii, pentru gestionarea datelor cu caracter personal aparţinând persoanelor participante în cadrul Programului, pe care aceasta le prelucrează.
    (2) Prin transmiterea cererii de finanţare şi încheierea contractului de finanţare în vederea decontării, solicitantul aprobat declară că este de acord cu privire la gestionarea şi prelucrarea de către AFM a tuturor datelor şi informaţiilor furnizate, precum şi cu privire la transmiterea acestora către terţe instituţii sau persoane juridice în vederea verificării îndeplinirii tuturor obligaţiilor şi clauzelor prevăzute în prezentul ghid sau în scopul elaborării de situaţii şi statistici.

    ART. 23
    Prevederi privind termenele
    (1) Termenele stabilite prin ghidul de finanţare se calculează în conformitate cu prevederile art. 2.552 şi 2.553 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Dacă din motive legate strict de AFM (de exemplu, dar fără a se limita la disfuncţionalităţi ale aplicaţiei informatice) terţii se află în imposibilitatea obiectivă de a-şi respecta termenele impuse prin ghidul de finanţare, atunci respectivele termene se vor prelungi cu perioada aferentă întârzierii. Aceste decalări nu exonerează AFM de îndeplinirea obligaţiilor asumate faţă de terţi prin alte acte de natură juridică.

    ART. 24
    Raportul ghidului cu alte acte normative
    Unde prezentul ghid nu dispune, se aplică prevederile Legii nr. 287/2009, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale altor acte normative de nivel superior.

    ART. 25
    Anexe
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ghid de finanţare.

    ANEXA 1

    la ghid
    CERERE DE FINANŢARE*
    * Cererea de finanţare se va completa prin tehnoredactare; nu se intervine asupra formularului cererii de finanţare.
    A. Date generale
    Denumirea solicitantului: ...........................................
    Statutul juridic al solicitantului (comună, oraş, municipiu): ...........................................
    Codul de înregistrare fiscală: ............................................
    Cont deschis la Trezoreria Statului (cod/indicator bugetar „21.43.02.20 - alte subvenţii primite de la administraţia centrală pentru finanţarea unor activităţi“): ..............
    Adresa sediului social: ...........................................................................................................................................................
    Date de contact sediu: tel. ............................., e-mail ..................................................

    B. Finanţare solicitată
    Solicitantul ........................., prin reprezentant legal/împuternicit .......... (numele şi prenumele).........., nr. de tel. ..................., e-mail ........................., solicit acordarea sumei totale de .......................... lei (în litere ............................), reprezentând finanţare pentru casarea şi radierea a ........** autovehicule uzate.
    ** Se va indica numărul de autovehicule uzate pentru care se solicită finanţarea.

    Subsemnatul, reprezentant al solicitantului cu datele de identificare mai susmenţionate, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, că voi utiliza finanţarea acordată doar pentru proprietarii care:
    1. întrunesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 9 din Ghidul de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.261/2022;
    2. îşi vor exprima acordul privind participarea în Programul privind casarea autovehiculelor uzate, prin intermediul solicitantului în a cărui evidenţă fiscală figurează autovehiculul uzat pe care se obligă să îl caseze şi să îl radieze din circulaţie;
    3. deţin autovehicule uzate ce întrunesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 10 din Ghidul de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.261/2022.

    Totodată, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:
    a) voi verifica realitatea elementelor cuprinse în declaraţia pe propria răspundere dată de proprietarii de autovehicule uzate privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate prevăzute la art. 9 şi 10 din Ghidul de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.261/2022;
    b) voi colecta acordul proprietarilor de autovehicule privind participarea acestora în Programul privind casarea autovehiculelor uzate;
    c) voi colecta angajamentul proprietarilor de autovehicule uzate întocmit potrivit art. 8 alin. (3) lit. a) şi b) din Ghidul de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.261/2022;
    d) nu am furnizat şi nu voi furniza informaţii false în documentele prezentate;
    e) nu am beneficiat şi nu voi beneficia de finanţare nerambursabilă din altă sursă pentru acelaşi proiect;
    f) am prevăzut în hotărârea consiliului local sumele necesare reprezentând finanţare pentru casarea şi radierea autovehiculelor uzate solicitate în cererea de finanţare.

    Subsemnatul, îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare şi în toate celelalte anexe şi documente depuse, inclusiv în documentele financiare, garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii.
    Înţeleg că neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va conduce la respingerea proiectului sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare nerambursabilă în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate, dacă aceasta a fost acordată.
    Finanţarea nerambursabilă solicitată, dacă va fi aprobată şi acordată, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în această cerere de finanţare şi în anexele şi documentele aferente.
    Prin semnarea prezentei cereri de finanţare confirm că am înţeles şi mi-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia.

    C. Declaraţie privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, Bucureşti, telefon 021.317.02.87, colectează şi prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor). Prin acest document, Administraţia Fondului pentru Mediu informează persoanele vizate ale căror date sunt colectate cu privire la modul în care sunt utilizate aceste date şi despre drepturile care li se cuvin.
    a) Date de contact
    Administraţia Fondului pentru Mediu
    Adresa: Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, Bucureşti
    Număr de telefon: 021.317.02.87

    b) Date de contact ale responsabilului cu protecţia datelor
    E-mail: dpo@afm.ro
    Adresa: Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, Bucureşti
    Număr de telefon: (021) 319.48.49, (021) 319.48.50

    c) Scopurile prelucrării datelor cu caracter personal
    Administraţia Fondului pentru Mediu colectează date cu caracter personal, pe care le poate prelucra în scopuri precum implementarea tehnică şi implementarea financiară (plata). Astfel, prelucrarea datelor personale se realizează, fără a fi limitativ, pentru următoarele:
    - verificarea cererilor de finanţare;
    – selectarea proiectelor finanţate;
    – stabilirea obligaţiilor contractuale;
    – autorizarea plăţii către beneficiari;
    – efectuarea plăţii către beneficiari;
    – înregistrarea angajamentelor de plată şi a plăţilor;
    – managementul informatic al plăţilor realizate către beneficiari.
    Temeiul prelucrării este constituit din cererea de finanţare şi prevederile legale aplicabile. Astfel, pentru a facilita desfăşurarea activităţilor referitoare la derularea Programului privind casarea autovehiculelor uzate, în legătură cu cererea de finanţare şi contractul de finanţare, precum şi în vederea îndeplinirii obligaţiilor legale, comunicăm aceste date către autorităţi publice, terţi sau împuterniciţi.



    d) Destinatari ai datelor cu caracter personal
    În fluxul de procesare şi stocare, datele cu caracter personal ar putea fi transferate, după caz, următoarelor categorii de destinatari:
    - furnizori, prestatori, terţi sau împuterniciţi implicaţi în mod direct sau indirect în procesele aferente scopurilor mai sus menţionate (furnizori de servicii IT, furnizori de servicii de consultanţă etc.);
    – operatori, titulari de drepturi, autorităţi publice abilitate de lege sau cu care AFM a încheiat protocoale de colaborare în scopul îndeplinirii atribuţiilor specifice conferite de legislaţia europeană şi naţională.


    e) Perioada stocării datelor
    Toate datele cu caracter personal colectate vor fi stocate numai atât timp cât este necesar, luând în considerare durata contractuală până la îndeplinirea obligaţiilor contractuale, respectiv a scopului, şi (plus) termenele de arhivare prevăzute de dispoziţiile legale în materie, şi/sau atât cât este necesar pentru a ne exercita drepturile legitime (şi drepturile legitime ale altor persoane).

    f) Drepturile persoanei vizate
    Persoanele vizate ale căror date cu caracter personal sunt colectate de către Administraţia Fondului pentru Mediu au următoarele drepturi, conform legislaţiei în domeniu:
    - dreptul de acces;
    – dreptul la rectificarea datelor;
    – dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat“);
    – dreptul la restricţionarea prelucrării;
    – dreptul la portabilitatea datelor;
    – dreptul la opoziţie;
    – drepturi cu privire la procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri;
    – dreptul la retragerea consimţământului în cazul prelucrării în scop de informare sau promovare;
    – dreptul de a depune o plângere în faţa unei autorităţi de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter personal;
    – dreptul la o cale de atac judiciară;
    – dreptul de a fi notificat de către operator.



    Prin prezenta declar că am fost informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către Administraţia Fondului pentru Mediu.
    Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal/împuternicitului solicitantului
    ...................................................
    Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului solicitantului
    ...................................................

    ANEXA 2

    la ghid
    CONTRACT DE FINANŢARE
    Nr. ....... din ..............
    Între părţile contractante:
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în ................., nr. ......, sectorul ......., cod fiscal ..............., cont nr. ....................., deschis la Trezoreria Sectorului ......, reprezentată legal prin ........................, preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare AFM,
    şi
    ............................... (UAT), cu sediul în ................, cod de identificare fiscală ..................., cont nr. ..........................., deschis la ...................., prin reprezentant legal/împuternicit ........ (numele şi prenumele)..............,
    în calitate de beneficiar,
    a intervenit următorul contract de finanţare, denumit în continuare contract:
    ART. 1
    Obiectul contractului
    (1) AFM acordă beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în valoare de ......... lei, pentru un număr de ................. autovehicule uzate aflate în evidenţele fiscale ale UAT, care au fost casate şi radiate din circulaţie în schimbul stimulentului pentru casare, acordat în condiţiile Programului privind casarea autovehiculelor uzate (Program).
    (2) Finanţarea se acordă numai în limita sumei prevăzute la alin. (1).
    (3) Finanţarea se acordă beneficiarului finanţării, în numele şi pe seama proprietarilor de autovehicule uzate care optează pentru casarea şi radierea din circulaţie şi din evidenţa fiscală a UAT acestora, în schimbul stimulentului pentru casare.

    ART. 2
    Destinaţia finanţării
    Finanţarea este acordată pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se să o utilizeze integral şi numai pentru acest scop, conform cererii de finanţare.

    ART. 3
    Durata contractului şi perioada de utilizare a finanţării
    (1) Contractul intră în vigoare la data semnării lui de ambele părţi şi îşi încetează valabilitatea în termen de 3 ani de la data depunerii, de către beneficiar, a raportului de finalizare a proiectului.
    (2) Durata contractului poate fi prelungită, prin act adiţional, în baza solicitării motivate a beneficiarului.

    ART. 4
    Modalitatea de plată a finanţării
    (1) Mecanismul de decontare se declanşează prin depunerea de beneficiarul finanţării a cererii de decontare întocmită conform formularului prevăzut în anexa la prezentul contract şi care va fi însoţit de documentele justificative prevăzute în Ghidul de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.261/2022 (Ghidul de finanţare a Programului).
    (2) Plata sumelor acordate cu titlu de finanţare către beneficiarul finanţării se poate face numai după îndeplinirea de către acesta a tuturor condiţiilor prevăzute în Ghidul de finanţare a Programului şi în prezentul contract.
    (3) Plata sumelor acordate cu titlu de finanţare se efectuează prin debitarea contului de trezorerie al AFM pe măsura tragerii sumei şi prin creditarea contului nr. ......., deschis de către beneficiarul finanţării la Trezoreria ............................................., numai pe bază de cerere de decontare.
    (4) Beneficiarul poate depune maximum 2 cereri de decontare/an înăuntrul perioadei de valabilitate a prezentului contract de finanţare.
    (5) Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, iar beneficiarul finanţării are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 15 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM.
    (6) Sumele finanţate în cadrul Programului nu pot face obiectul executării silite prin poprire, potrivit Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    Obligaţiile beneficiarului finanţării
    Beneficiarul finanţării are următoarele obligaţii:
    a) foloseşte finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată;
    b) depune cererile de decontare în perioada de valabilitate a contractului;
    c) asigură executarea proiectului cu diligenţa necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, Ghidul de finanţare a Programului, precum şi cu legislaţia în vigoare şi cu standardele de mediu aplicabile;
    d) asigură înregistrarea în evidenţa contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;
    e) se asigură de îndeplinirea criteriilor de eligibilitate ale proprietarului şi autovehiculului uzat, prevăzute la art. 9 şi 10 din Ghidul de finanţare a Programului;
    f) asigură participarea permanentă şi nediscriminatorie a proprietarilor eligibili în Program;
    g) păstrează pe o perioadă de 5 ani declaraţiile pe propria răspundere date de proprietarii de autovehicule uzate din care rezultă îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate prevăzute la art. 9 şi 10 din Ghidul de finanţare a Programului, precum şi acordurile şi angajamentele acestora întocmite potrivit art. 5 alin. (1) lit. f) pct. 2 şi 3, respectiv art. 8 alin. (3) lit. a) şi b) din Ghidul de finanţare a Programului;
    h) se asigură de respectarea legislaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal a proprietarilor de autovehicule uzate ori a altor terţi participanţi la activităţile proiectului şi îi informează cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de AFM;
    i) colaborează cu proprietarii de autovehicule uzate pentru care se solicită finanţarea, în vederea întocmirii documentaţiilor necesare pentru casarea şi radierea acestora din circulaţie şi din evidenţele fiscale ale UAT, cu respectarea termenelor asumate prin angajamente, şi asigură monitorizarea acestor procese, în scopul îndeplinirii indicatorului de performanţă al Programului;
    j) notifică AFM privind nerespectarea obligaţiilor asumate prin angajament de proprietarii de autovehicule uzate;
    k) în termen de maximum 10 zile de la solicitarea AFM, furnizează orice date, informaţii şi/sau documente relevante pentru prezentul contract, precum şi în legătură cu finanţarea acordată, inclusiv în perioada de monitorizare a proiectului;
    l) asigură din surse proprii sumele necesare acordării stimulentelor pentru casare aferente autovehiculelor uzate incluse în cererea de finanţare aprobată şi plăteşte respectivele sume, cu titlu de stimulent pentru casare, proprietarilor de autovehicule, până la data depunerii cererii de decontare;
    m) întocmeşte şi transmite AFM, în termen de 30 de zile de la finanţarea ultimei cereri de decontare, un raport de finalizare, întocmit conform anexei nr. 3 la Ghidul de finanţare a Programului, în cuprinsul căruia are obligaţia să detalieze realizarea activităţilor proiectului;
    n) permite personalului AFM accesul la sediile sale, pentru examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile legate de proiect, precum şi pentru efectuarea de controale privind modul în care îndeplineşte obiectul proiectului;
    o) notifică AFM şi prezintă documentele corespunzătoare în termen de 10 zile de la apariţia unor modificări cu privire la actele constitutive şi/sau informaţiile furnizate odată cu cererea de finanţare ori pe parcursul derulării prezentului contract, precum şi în cazul în care va fi supus unei proceduri de dizolvare sau lichidare;
    p) suportă toate taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi finalizarea prezentului contract, precum şi de obţinerea şi/sau furnizarea tuturor documentelor şi activităţilor aferente proiectului;
    q) nu sponsorizează/finanţează activităţi cu impact negativ asupra mediului pe perioada de valabilitate a contractului ori în perioada de monitorizare a proiectului;
    r) anual, până la data de 15 ianuarie, dar nu mai târziu de data depunerii cererii de decontare în cazul anului în care se finalizează implementarea proiectului, transmite AFM:
    1. actele administrative/documentele emise de către structura teritorială a Curţii de Conturi şi/sau alte autorităţi cu atribuţii de control, în legătură cu proiectul finanţat în baza prezentului contract, dacă au fost realizate astfel de controale;
    2. actele administrative/documentele emise de către beneficiarul finanţării în aplicarea deciziilor/măsurilor dispuse prin actele/documentele prevăzute la pct. 1, precum şi stadiul măsurilor adoptate de către persoanele responsabilizate, dacă au fost emise;
    3. date şi informaţii detaliate cu privire la cheltuielile stabilite prin actele administrative/documentele prevăzute la pct. 1 ca fiind neeligibile sau nejustificate, precum şi eventualele sume care se impun a fi recuperate, în legătură cu proiectul finanţat în baza prezentului contract.



    ART. 6
    Obligaţiile AFM
    AFM are următoarele obligaţii:
    a) asigură finanţarea proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate pentru categoria de proiecte din care face parte, cuprinse în bugetul anual al Fondului pentru mediu;
    b) pune la dispoziţia beneficiarului finanţării informaţiile legate de finanţare.


    ART. 7
    Cazuri de culpă
    (1) Nerespectarea de către beneficiarul finanţării a oricăreia dintre obligaţiile sale asumate prin prezentul contract ori care îi revin conform Ghidului de finanţare a Programului constituie caz de culpă.
    (2) Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale beneficiarului finanţării:
    a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevăzută în contract sau furnizează rapoarte ce nu reprezintă realitatea;
    b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;
    c) împotriva beneficiarului finanţării a fost demarată procedura de executare silită/dizolvare/lichidare/insolvenţă;
    d) situaţia economico-financiară a beneficiarului finanţării nu mai asigură condiţii de realizare a proiectului.

    (3) La constatarea unui caz de culpă, AFM va notifica beneficiarul finanţării şi, în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlăturate, AFM are dreptul să ia următoarele măsuri, fără punerea în întârziere şi fără nicio altă formalitate prealabilă:
    a) sistarea temporară a utilizării finanţării până la remedierea cauzelor care au dus la sistare; în acest caz, perioada de sistare nu se adaugă la durata de implementare a proiectului;
    b) sistarea definitivă, cu recuperarea sumelor virate către beneficiarul finanţării, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi rezilierea contractului, după caz.


    ART. 8
    Încetarea contractului
    (1) Contractul încetează de drept:
    a) la data prevăzută în contract;
    b) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    c) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului finanţării în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe.

    (2) Contractul poate înceta în cazul imposibilităţii obiective a beneficiarului finanţării de a realiza proiectul, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile, având drept consecinţă restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiinţarea de plată, de către beneficiar a finanţării primite, la care se adaugă dobânzi/penalităţi, în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare. În acest caz, contractul încetează prin acordul părţilor. În situaţia în care beneficiarul finanţării are de restituit sume finanţate, acordul se încheie după restituirea de către acesta a valorii integrale datorate.
    (3) Contractul poate înceta prin reziliere, la iniţiativa AFM, în următoarele condiţii:
    a) beneficiarul finanţării nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract, inclusiv în cazul nedepunerii cererii de decontare, ori în cazul nerespectării obligaţiilor care îi revin potrivit Ghidului de finanţare a Programului;
    b) beneficiarul finanţării este în procedură de reorganizare judiciară sau faliment, executare silită sau în oricare altă procedură asemănătoare;
    c) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpă prevăzute la art. 7 alin. (2).

    (4) În cazul nerespectării clauzelor contractuale şi a obligaţiilor asumate de beneficiarul finanţării în cadrul Programului, AFM recuperează suma finanţată, iar contractul poate fi reziliat.
    (5) În cazul recuperării finanţării, la valoarea de recuperat se datorează dobânzi/penalităţi, calculate de la data plăţilor efectuate cu titlu de finanţare, până la data recuperării sau a rambursării integrale, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de plata efectuată de AFM, beneficiarul finanţării nu este obligat la restituirea vreunei sume.
    (7) Beneficiarul finanţării rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv majorări/penalităţi, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).

    ART. 9
    Forţa majoră
    (1) Forţa majoră este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil intervenit după încheierea prezentului contract de finanţare şi care împiedică executarea în tot sau în parte a acestuia. Forţa majoră, constatată în condiţiile legii, exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează şi numai dacă a fost notificată corespunzător celeilalte părţi. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia dintre părţi.
    (2) Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi cazul de forţă majoră, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data apariţiei. Partea care invocă forţa majoră are obligaţia transmiterii celorlalte părţi a documentului prin care s-a constatat existenţa cazului de forţă majoră, într-un termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data comunicării acestuia de către entitatea competentă. De asemenea, partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a comunica data încetării cazului de forţă majoră, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la încetare.
    (3) Părţile au obligaţia de a lua orice măsuri care le stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor acţiunii forţei majore.
    (4) Dacă partea care invocă forţa majoră nu procedează la notificarea începerii/încetării cazului de forţă majoră, în condiţiile şi termenele prevăzute, nu va fi exonerată de răspundere şi va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa de notificare.
    (5) După caz, îndeplinirea contractului va fi suspendată de la data apariţiei cazului de forţă majoră pe toată perioada de acţiune a acesteia, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    (6) Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile alin. 2, exonerează de răspundere partea care o invocă.
    (7) Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează că va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune, respectiv:
    a) încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.


    ART. 10
    Alte clauze
    (1) Beneficiarul finanţării îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa, pe parcursul derulării proiectului, AFM fiind degrevată integral de orice responsabilitate.
    (2) În nicio circumstanţă şi din niciun motiv, AFM nu poate fi trasă la răspundere şi obligată la plata de daune-interese pe durata desfăşurării proiectului şi, ca urmare, AFM nu va accepta nicio cerere de despăgubire sau plăţi suplimentare.
    (3) În cazul în care realizarea proiectului generează costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala beneficiarului.
    (4) Contractul, în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii.
    (5) Beneficiarul finanţării va adopta o conduită adecvată prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict.
    (6) AFM şi beneficiarul finanţării se angajează să păstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autorităţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe părţi, numai cu acordul părţilor prezentului contract.
    (7) Drepturile de proprietate intelectuală rezultate în urma implementării proiectului, precum şi alte documente legate de proiect vor rămâne în patrimoniul beneficiarului finanţării, care, la solicitarea AFM, va acorda acesteia dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar informaţia cuprinsă în rapoartele proiectului, precum şi rezultatele obţinute, oricare ar fi forma acestora.
    (8) Beneficiarul finanţării are obligaţia de a despăgubi din surse proprii AFM pentru toate cheltuielile efectuate împotriva oricăror reclamaţii şi acţiuni în justiţie ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete de invenţie, mărci înregistrate, desene sau modele industriale, drepturi de autor) legate de activităţile necesare implementării proiectului şi daune-interese, costuri, taxe şi alte cheltuieli de orice natură, aferente violării dreptului de proprietate intelectuală.
    (9) Beneficiarul finanţării este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării proiectului.
    (10) Beneficiarul finanţării se obligă ca, în orice notă, raport, material publicat, conferinţe şi seminare cu privire la proiect, să specifice că acesta a beneficiat de finanţare din Fondul pentru mediu.
    (11) Neexercitarea de către AFM a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligaţiilor beneficiarului finanţării faţă de aceasta.
    (12) În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificări ale legislaţiei aplicabile, părţile au obligaţia să depună toate diligenţele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.
    (13) Sumele finanţate în cadrul contractului nu pot face obiectul executării silite prin poprire, potrivit Codului de procedură civilă.

    ART. 11
    Jurisdicţie
    (1) Orice neînţelegere rezultând din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.
    (2) În cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţei judecătoreşti de drept comun în a cărei rază teritorială îşi are sediul AFM.

    ART. 12
    Notificări
    (1) Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la următoarele adrese:
    a) pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    b) pentru beneficiarul finanţării: adresă/e-mail ......................., cu condiţia ca acestea să fie confirmate ulterior.

    (2) În cazul în care beneficiarul finanţării doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la AFM.
    (3) Notificările făcute beneficiarului finanţării la adresele menţionate la alin. (1) lit. b) se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia.

    ART. 13
    Amendamente
    (1) Prezentul contract poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor, consemnat într-un act adiţional. Cererea de modificare/completare a contractului va putea fi transmisă către AFM în perioada de valabilitate a acestuia, pentru cazuri bine întemeiate şi justificate de către beneficiarul finanţării.
    (2) Prezentul contract poate fi suspendat pe o perioadă determinată, cu acordul părţilor, la solicitarea justificată a oricăreia dintre acestea. Perioada de suspendare se adaugă la durata de valabilitate a contractului.

    ART. 14
    Prelucrarea datelor cu caracter personal
    (1) Colectarea, prelucrarea şi stocarea/arhivarea datelor cu caracter personal ale reprezentanţilor părţilor contractante, precum şi ale participanţilor la activităţile proiectului se vor realiza de ambele părţi în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (GDPR), precum şi cu respectarea legislaţiei naţionale în materie, în scopul implementării proiectului, realizării obiectului contractului, precum şi în scop statistic.
    (2) Datele cu caracter personal, aşa cum sunt clasificate în Regulamentul (UE) nr. 679/2016, vor fi prelucrate de AFM în acord cu legislaţia menţionată pe toată perioada contractuală, inclusiv pe perioada de control al modului de îndeplinire a obiectului contractului, în scopul şi temeiul legal pentru care sa perfectat prezentul contract, precum şi în perioada de monitorizare a proiectului.
    (3) Părţile contractului se vor informa şi notifica reciproc cu privire la orice încălcare a securităţii prelucrării datelor cu caracter personal din prezentul contract, în vederea adoptării de urgenţă a măsurilor tehnice şi organizatorice ce se impun şi în vederea notificării Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), conform obligaţiilor ce decurg din prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016.
    (4) Părţile vor fi exonerate de răspunderea pentru dezvăluirea informaţiilor prevăzute la alin. (3) dacă:
    a) informaţia a fost dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi contractante în acest sens, cu respectarea prevederilor legale incidente;
    b) partea contractantă a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.


    ART. 15
    Publicarea datelor
    Beneficiarul finanţării este de acord ca următoarele date să fie publicate de către AFM: denumirea beneficiarului finanţării, valoarea totală a finanţării nerambursabile acordate, datele de începere şi de finalizare ale proiectului, locul de implementare a acestuia, principalii indicatori ai proiectului, precum şi plăţile efectuate în cadrul prezentului contract de finanţare.

    ART. 16
    Dispoziţii finale
    (1) Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului finanţării, am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii.
    (2) Anexa, pe care beneficiarul finanţării declară că o cunoaşte şi o acceptă, face parte integrantă din prezentul contract.
    (3) Prezentul contract a fost semnat la data de .................., în două exemplare, ambele având valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

    AFM
    Preşedinte,
    .........................................
    Beneficiarul finanţării
    Prin reprezentant legal/împuternicit al reprezentantului legal,
    .........................................
    ANEXA 1

    la contractul de finanţare
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu .........................
    Aprobat
    Preşedinte AFM,
    ............................................
    CERERE DE DECONTARE
    Denumirea completă a beneficiarului finanţării: ............................................
    Înregistrat cu cod de identificare fiscală ..........................., cont nr. ......................., deschis la Trezoreria .................................
    Adresa: localitatea ......................., str. ..................... nr. ......., bl. ......., sc. ....., et. ......, ap. ......, judeţul/sectorul .............................., cod poştal ........., telefon ......................, e-mail .................,
    reprezentat prin:
    Reprezentant legal/Împuternicit al reprezentantului legal .........(numele şi prenumele)..............., domiciliat/cu reşedinţa în localitatea ....................., str. ..................... nr. ......., telefon ......................, e-mail ...................
    În baza Contractului de finanţare nr. ................./.............., vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de decontare pentru suma de .................... lei (în cifre şi litere), aferentă unui număr de ........ autovehicule uzate, după cum urmează:

┌────┬───────────────┬───────────┬───────────┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │Numărul şi data│ │ │ │
│ │ │ │ │documentului │ │ │ │
│ │Numele şi │ │ │justificativ │ │ │ │
│ │prenumele │CNP │Serie │prin care s-a │Cuantumul │Data casării │Data radierii │
│Nr. │proprietarului │proprietar │caroserie │virat │stimulentului│autovehiculului│autovehiculului│
│crt.│autovehiculului│autovehicul│autovehicul│proprietarului │pentru casare│uzat │uzat │
│ │uzat │uzat │uzat │autovehiculului│(lei) │ │ │
│ │ │ │ │uzat │ │ │ │
│ │ │ │ │stimulentul │ │ │ │
│ │ │ │ │pentru casare │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼───────────┼───────────┼───────────────┼─────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴───────────┴───────────┴───────────────┴─────────────┴───────────────┴───────────────┘


    Subsemnatul, ................., cunoscând prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:
    1. proprietarii autovehiculelor uzate pentru care solicit finanţare şi-au exprimat acordul privind participarea în Programul privind casarea autovehiculelor uzate;
    2. am verificat realitatea elementelor cuprinse în declaraţia pe propria răspundere dată de proprietarii de autovehicule uzate privind îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, astfel cum sunt prevăzute la art. 9 şi 10 din Ghidul de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate;
    3. am colectat angajamentul proprietarilor de autovehicule uzate întocmit potrivit art. 8 alin. (3) lit. a) şi b) din Ghidul de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate;
    4. autovehiculele uzate incluse în prezenta cerere de decontare au fost casate şi radiate din circulaţie, după lansarea sesiunii de înscriere;
    5. am plătit stimulentele pentru casare proprietarilor autovehiculelor uzate incluse în prezenta cerere;
    6. nu am furnizat şi nu voi furniza informaţii false în documentele prezentate.

    Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de decontare, o declar corectă şi completă, garantez că datele furnizate sunt actuale, reale, corecte şi respectă prevederile ghidului de finanţare şi declar că am luat cunoştinţă de prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, privind falsul în declaraţii.
    Înţeleg că neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va conduce la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare nerambursabilă în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate, dacă aceasta a fost acordată.
    Finanţarea nerambursabilă solicitată va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în această cerere de decontare.
    Subsemnatul sunt de acord ca orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai AFM cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu activitatea entităţii.
    Prin semnarea prezentei cereri de decontare confirm că am înţeles şi mi-am însuşit în integralitate conţinutul acesteia.
    Beneficiarul finanţării*:
    Reprezentant legal/Împuternicit al reprezentantului legal: ................................
    Numele şi prenumele: ..................................................
    Funcţia: ...............................
    Semnătura: .........................
    * În cazul în care cererea de decontare este semnată de persoana împuternicită, se vor transmite inclusiv împuternicirea administrativă şi copia CI a împuternicitului.


    ANEXA 3

    la ghid
    RAPORT DE FINALIZARE*
    Titlul Programului: Programul privind casarea autovehiculelor uzate
    Denumirea beneficiarului finanţării:
    ....................................

    A. Date generale ale proiectului
    Durata proiectului (nr. luni): ..........................
    Data semnării contractului de finanţare: ........................................
    Data începerii proiectului: ..............................................................
    Data finalizării proiectului: .............................................................

    B. Deviz (decont) general postcalcul pentru perioada analizată şi rezultatele proiectului

┌────┬─────────┬─────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │Valoare │Număr │
│Nr. │Cerere de│Finanţare│susţinută │stimulente│
│crt.│decontare│acordată │din surse │pentru │
│ │ │de AFM │proprii de│casare │
│ │ │ │beneficiar│acordate │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│1. │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│2. │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────────┼──────────┤
│3. │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────┴──────────┴──────────┘



    C. Analiza postimplementare - factori majori care au afectat derularea şi rezultatele implementării proiectului (dacă au existat, comentaţi modul în care aceşti factori au influenţat derularea şi rezultatele implementării proiectului)
    Factori care au determinat întârzieri în derularea activităţilor proiectului ............................................
    Factori care au afectat îndeplinirea obiectului proiectului ...................................................................
    Factori care au determinat modificări în structura aprobată a bugetului proiectului ............................
    Factori care au influenţat pozitiv proiectul ..........................................................................................

    Beneficiarul finanţării:
    Reprezentant legal/Împuternicit al reprezentantului legal: ..............................
    Numele şi prenumele: .......................................
    Funcţia: ...............................
    Semnătura: .........................

    * În cazul în care se optează pentru transmiterea raportului de finalizare prin intermediul poştei electronice, documentul se semnează de beneficiarul finanţării cu semnătură electronică calificată.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016