Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   GHID DE FINANŢARE din 20 septembrie 2016  a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 GHID DE FINANŢARE din 20 septembrie 2016 a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 747 din 26 septembrie 2016
──────────
    Aprobat prin Ordinul nr. 1.818 din 20 septembrie 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 747 din 26 septembrie 2016.
──────────

    ART. 1
    Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult, denumit în continuare ghid, constituie un suport informativ, având rolul de a furniza solicitantului de finanţare din Fondul pentru mediu informaţii privind derularea Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult, denumit în continuare program.
    ART. 2
    Obiectul programului îl reprezintă finanţarea de la Fondul pentru mediu a proiectelor privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire.
    ART. 3
    Scopul programului îl reprezintă îmbunătăţirea calităţii aerului, apei şi solului prin reducerea gradului de poluare cauzată de arderea lemnului şi a combustibililor fosili utilizaţi pentru producerea energiei termice folosite pentru încălzire şi obţinerea de apă caldă menajeră, precum şi stimularea utilizării sistemelor care folosesc în acest sens sursele de energie regenerabilă, nepoluante.
    ART. 4
    Obiectivul îl reprezintă creşterea ponderii energiei produse din surse regenerabile.
    ART. 5
    Indicatorul de performanţă a programului îl reprezintă numărul de sisteme de încălzire care utilizează energie regenerabilă, achiziţionate prin program.
    ART. 6
    În sensul prezentului ghid de finanţare, expresiile şi termenii de mai jos se definesc astfel:
    a) Autoritate - Administraţia Fondului pentru Mediu;
    b) beneficiar - solicitantul al cărui proiect a fost aprobat şi care a încheiat contract pentru finanţare cu Autoritatea;
    c) cheltuieli eligibile - cheltuieli efectuate de către beneficiar cu achiziţia de servicii, produse sau lucrări necesare implementării proiectului şi care sunt suportate din Fondul pentru mediu, conform prevederilor art. 8, sub condiţia îndeplinirii în mod cumulativ a criteriilor de eligibilitate şi a încadrării lor în categoriile de cheltuieli eligibile;
    d) cheltuieli neeligibile - cheltuieli efectuate de către beneficiar cu achiziţia de servicii, produse sau lucrări necesare implementării proiectului şi care nu sunt suportate din Fondul pentru mediu, neîndeplinind condiţia prevăzută la lit. c);
    e) instalator - operatorul economic specializat, care instalează sisteme de încălzire ce utilizează energie solară, energie geotermală, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nămolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate, biogaz, sau centrale termice pe bază de peleţi, brichete, tocătură lemnoasă, precum şi orice fel de resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere, silvice;
    f) sistem de încălzire - complex de instalaţii, construcţii, echipamente şi elemente destinate obţinerii/producerii de energie termică şi/sau apă caldă menajeră;
    g) sistem de încălzire clasic - sistem de încălzire bazat pe arderea lemnului, combustibililor fosili: produse petroliere, gaze naturale, cărbuni;
    h) solicitant - unitatea administrativ-teritorială, instituţia publică, unitatea de cult.
    ART. 7
    (1) Unităţile administrativ-teritoriale, instituţiile publice sau unităţile de cult pot depune proiecte de finanţare în cadrul programului pentru imobilele aflate în proprietatea ori în administrarea lor.
    (2) În cadrul programului se pot realiza proiecte privind înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nămolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate, biogaz sau centrale termice pe bază de peleţi, brichete, tocătură lemnoasă, precum şi orice fel de resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere, silvice.
    ART. 8
    Pentru a participa la program, solicitantul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:
    a) nu înregistrează obligaţii de plată restante la bugetul de stat, bugetul local, Fondul pentru mediu, conform legislaţiei naţionale în vigoare;
    b) în activitatea desfăşurată anterior începerii proiectului reprezentantul legal nu a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
    c) să nu fie înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară;
    d) să facă dovada că poate să asigure şi va asigura contribuţia proprie în vederea implementării proiectului;
    e) să aibă în administrare sau în proprietate imobilul, teren şi construcţie, pe care urmează să se implementeze proiectul;
    f) să nu facă parte dintr-o întreprindere unică, aşa cum este ea definită în Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis;
    g) în construcţia/construcţiile pentru care se solicită finanţare există sistem de alimentare cu apă, funcţional.
    ART. 9
    (1) Alocarea din Fondul pentru mediu a sumei necesare finanţării programului se face anual, în limita fondurilor stabilite cu această destinaţie prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Autorităţii, aprobat conform legii.
    (2) Un solicitant poate depune în cadrul unei sesiuni de finanţare o singură cerere de finanţare. Unităţile administrativ-teritoriale/Instituţiile publice/Unităţile de cult pot solicita finanţare pentru mai multe imobile/obiective în cadrul aceleiaşi cereri de finanţare. Pentru fiecare imobil/obiectiv pentru care se solicită finanţare este obligatorie întocmirea unei documentaţii tehnice separate (studiu de fezabilitate separat pentru fiecare imobil/obiectiv în parte).
    ART. 10
    (1) Finanţarea se acordă prin modalitate nerambursabilă, ca procent din cheltuielile eligibile ale proiectului.
    (2) Procentul de cheltuieli eligibile nefinanţat împreună cu cheltuielile neeligibile constituie contribuţia proprie a solicitantului, asigurată din surse financiare proprii.
    (3) Finanţarea se face eşalonat, în interiorul perioadei de valabilitate a contractului pentru finanţare şi pe măsura realizării proiectului.
    (4) Finanţarea nerambursabilă, asigurată de Autoritate, se acordă în cuantum de până la 90% din cheltuielile eligibile ale proiectului.
    (5) Cuantumul finanţării pentru instituţiile publice nu poate depăşi valoarea de 2.000.000 lei.
    (6) Cuantumul finanţării pentru unităţile de cult nu poate depăşi valoarea de 500.000 lei.
    (7) Cuantumul finanţării în cazul unităţilor administrativ-teritoriale nu poate depăşi următoarele valori:
    a) 4.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori mai mare de 100.000;
    b) 3.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori cuprins între 50.000 şi 100.000;
    c) 2.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori cuprins între 20.000 şi 50.000;
    d) 1.000.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori cuprins între 3.000 şi 20.000;
    e) 500.000 lei pentru unităţile administrativ-teritoriale cu un număr de locuitori mai mic de 3.000.
    (8) Cuantumul finanţării reprezintă însumarea valorilor tuturor obiectivelor pentru care se solicită finanţare de către un solicitant.
    ART. 11
    (1) Unităţile administrativ-teritoriale care doresc participarea la program trebuie să depună următoarele documente:
    a) cererea de finanţare nerambursabilă, în formatul prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare computerizată;
    b) împuternicirea, în original, pentru cazul în care cererea de validare este semnată de către persoana împuternicită;
    c) certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    d) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    e) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    f) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, de către Autoritate, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    g) certificatul de cazier judiciar al solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    h) copia hotărârii consiliului local/consiliului judeţean din care să rezulte acordul cu privire la participarea la program, certificată conform cu originalul de către secretarul unităţii administrativ-teritoriale;
    i) documente din care să rezulte calitatea solicitantului de proprietar sau administrator al imobilului, teren şi construcţie, pe care se va monta sistemul de încălzire, certificate conform cu originalul;
    j) copia hotărârii consiliului local sau a consiliului judeţean privind aprobarea studiului de fezabilitate, conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, certificată conform cu originalul;
    k) hotărârea consiliului local/judeţean prin care se obligă la asigurarea surselor financiare necesare în vederea susţinerii contribuţiei proprii în cazul în care proiectul va fi selectat în vederea finanţării de către Autoritate;
    l) studiul de fezabilitate elaborat potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008, care să cuprindă explicit: consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii, în original. De asemenea în studiul de fezabilitate trebuie specificate gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse;
    m) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal că în construcţia/construcţiile pentru care se solicită finanţare există sistem de alimentare cu apă funcţional.
    (2) Instituţiile publice/Unităţile de cult care doresc participarea la program trebuie să depună următoarele documente:
    a) cererea de finanţare nerambursabilă, în formatul prevăzut în anexa nr. 1, completată prin tehnoredactare computerizată;
    b) împuternicirea, în original, pentru cazul în care cererea de validare este semnată de către persoana împuternicită;
    c) certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    d) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    e) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    f) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, de către Autoritate, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    g) certificatul de cazier judiciar al solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original sau în copie legalizată;
    h) copia hotărârii organelor de decizie din care să rezulte acordul cu privire la participarea la program, certificată conform cu originalul;
    i) copii ale documentelor din care să rezulte calitatea solicitantului de proprietar sau administrator al imobilului, teren şi construcţie, pe care se va monta sistemul de încălzire, certificate conform cu originalul;
    j) copia hotărârii organelor de decizie din care să rezulte aprobarea studiului de fezabilitate, conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008, certificată conform cu originalul;
    k) declaraţia pe propria răspundere că sunt prevăzute în buget sumele necesare cofinanţării proiectelor de mediu;
    l) studiul de fezabilitate elaborat potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008, care să cuprindă explicit: consumul lunar de apă rece şi apă caldă menajeră, certificat de documentele de plată, şi numărul de utilizatori, exceptând acorduri şi autorizaţii, în original. De asemenea în studiul de fezabilitate trebuie specificate gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse;
    m) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal că în construcţia/construcţiile pentru care se solicită finanţare există alimentare funcţională cu apă.
    ART. 12
    (1) Sunt considerate eligibile următoarele cheltuieli efectuate în cadrul programului:
    a) cheltuielile prevăzute pentru realizarea investiţiei conform studiului de fezabilitate (instalaţii, echipamente, subansamble, construcţii aferente instalaţiilor);
    b) cheltuielile cu montajul sistemelor, efectuarea, verificarea probelor şi încercărilor;
    c) taxa pe valoarea adăugată (TVA);
    d) cheltuielile cu consultanţa, studii de fezabilitate, proiectul tehnic, în limita a 8% din cheltuielile pentru investiţia de bază.
    (2) Sumele nedecontate privind cheltuielile pentru proiectare şi consultanţă nu se vor reporta pentru execuţie lucrări şi se vor diminua în mod corespunzător din valoarea contractului de finanţare.
    ART. 13
    Sunt considerate neeligibile următoarele cheltuieli:
    a) cheltuielile efectuate până la semnarea contractului de finanţare, excluzând cheltuielile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. d);
    b) cheltuielile unui eventual credit contractat de beneficiar pentru plata contribuţiei proprii, cheltuielile bancare, comisioanele, diferenţele de curs valutar;
    c) costurile de exploatare a instalaţiilor existente sau realizate în cadrul proiectului;
    d) cheltuielile realizate în regie proprie;
    e) cheltuielile privitoare la emiterea acordurilor, avizelor şi autorizaţiilor;
    f) cheltuielile cu orice fel de amendă sau cheltuielile de judecată generate de lucrările de instalare a sistemului;
    g) cheltuielile aferente profitului.
    ART. 14
    (1) Aprobarea proiectului are la bază analiza şi evaluarea cererii de finanţare şi a documentaţiei depuse de către solicitant.
    (2) Preşedintele Autorităţii emite o dispoziţie prin care numeşte comisia de analiză, constituită din personalul Autorităţii.
    (3) După închiderea sesiunii de depunere, Comisia de analiză şi selectare procedează la:
    a) deschiderea plicurilor conţinând dosarul de finanţare al solicitantului;
    b) analiza conformităţii şi eligibilităţii cererii de finanţare şi a documentelor aferente, din punct de vedere juridic conform grilei prevăzute în anexa nr. 2.1 la prezentul ghid;
    c) proiectele care nu îndeplinesc criteriile de conformitate şi eligibilitate ale cererii de finanţare şi ale documentelor aferente, din punct de vedere juridic, prevăzute în anexa nr. 2.1 la prezentul ghid nu trec în etapa următoare de analiză;
    d) analiza conformităţii şi eligibilităţii cererii de finanţare şi a documentelor aferente şi evaluarea economică conform grilei prevăzute în anexa nr. 2.2 la prezentul ghid;
    e) proiectele care nu îndeplinesc criteriile de conformitate şi eligibilitate ale cererii de finanţare şi ale documentelor aferente, din punct de vedere economic, prevăzute în anexa nr. 2.2 la prezentul ghid nu trec în etapa următoare de analiză;
    f) analiza conformităţii şi eligibilităţii cererii de finanţare şi a documentelor aferente şi evaluarea din punct de vedere tehnic conform grilei prevăzute în anexa nr. 2.3 la prezentul ghid;
    g) evaluarea tehnică a proiectelor propuse spre finanţare se realizează pe baza grilei pentru criteriile tehnice, prevăzută în anexa nr. 2.3 la prezentul ghid; pentru a fi selectat, proiectul trebuie să obţină minimum 50 de puncte inclusiv.
    (4) Fiecare grilă de conformitate/analiză şi evaluare este completată de către 3 evaluatori; în cazul în care există rezultate diferite, se va considera rezultat final cel care întruneşte ponderea de 2/3.
    (5) Proiectele vor fi selectate în ordinea descrescătoare a punctajului până la convergenţa sumei alocate sesiunii respective şi se includ într-un centralizator, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut, cu indicarea următoarelor:
    a) valoarea eligibilă a proiectului;
    b) suma propusă spre finanţare;
    c) procentul pe care îl reprezintă din valoarea eligibilă.
    (6) Proiectele respinse în urma analizei conformităţii şi a eligibilităţii, precum şi cele neselectate se includ într-un alt centralizator, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut.
    (7) În cazul obţinerii aceluiaşi punctaj de către 2 sau mai mulţi solicitanţi, criteriul de departajare îl constituie ordinea depunerii proiectelor la registratura Autorităţii. În cazul obţinerii aceluiaşi punctaj de către două proiecte din aceeaşi cerere de finanţare, Autoritatea va hotărî care proiect va fi finanţat în limita sumei alocate programului.
    (8) În baza grilelor întocmite de evaluatori, comisia înaintează Comitetului director pentru avizare centralizatoarele cu cererile propuse spre avizare şi pentru aprobare cererile propuse spre respingere.
    (9) Comitetul director înaintează, spre aprobare, Comitetului de avizare al Autorităţii centralizatoarele cuprinzând cererile avizate.
    (10) Comitetul de avizare al Autorităţii aprobă sau respinge cererile de finanţare propuse spre aprobare de către Comitetul director.
    (11) Lista solicitanţilor aprobaţi şi lista solicitanţilor respinşi se publică pe site-ul Autorităţii, după finalizarea procedurii de analiză şi evaluare.
    (12) Solicitanţii nemulţumiţi de decizia Comitetului director/de avizare pot depune o contestaţie la sediul Autorităţii în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării pe pagina de internet a acesteia a proiectelor aprobate şi a celor respinse.
    (13) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie constituită prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii.
    (14) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 30 de zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor.
    (15) Pentru solicitanţii respinşi în etapele de conformitate/analiză juridică sau economică ale căror contestaţii au fost admise de către comisia de contestaţii se va trece la etapa următoare de analiză, cu posibilitatea de a contesta şi după această fază.
    ART. 15
    (1) Înainte de semnarea contractului, solicitantul va prezenta la sediul Autorităţii proiectul tehnic. După prezentarea proiectului tehnic, reprezentanţii Autorităţii, în termen de 90 de zile, înainte de semnarea contractului, fac o vizită la sediul solicitantului, precum şi la locul de implementare a proiectului, pentru a verifica aspectele tehnico-economice necesare implementării proiectului, menţionate în cererea de finanţare şi în anexele la aceasta. Concluziile reprezentanţilor Autorităţii sunt înscrise într-o notă de control. În cazul în care există neconcordanţe între declaraţiile solicitantului şi constatările pe teren, reprezentantul Autorităţii va înştiinţa Comitetul director, care poate propune Comitetului de avizare retragerea finanţării.
    (2) Lucrările aferente proiectului aprobat spre finanţare, demarate înaintea încheierii contractului pentru finanţare nerambursabilă, sau orice fel de demers (comandă fermă ori contract final), precum şi angajarea de cheltuieli legate de aceste lucrări devin neeligibile în cadrul finanţării din Fondul pentru mediu (fac excepţie cheltuielile pentru consultanţă şi proiectare).
    ART. 16
    (1) Contractul-cadru pentru finanţare nerambursabilă în cadrul Programului este prevăzut în anexa nr. 3.
    (2) Autoritatea nu efectuează plăţi în avans pentru lucrări efectuate anterior încheierii contractului de finanţare nerambursabilă, cu excepţia cheltuielilor prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. d), nu efectuează plăţi pe baza facturilor pro forma emise de către instalator beneficiarului finanţării şi nu efectuează plăţi pentru facturile reprezentând avansuri în baza unor convenţii.
    (3) Decontarea sumei către beneficiar se face în baza contractului pentru finanţare nerambursabilă şi a cererii de tragere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la contractul-cadru pentru finanţare nerambursabilă.
    (4) În cazul în care intervin modificări ale soluţiei tehnice faţă de proiectul iniţial, este necesar ca aceste modificări să se realizeze prin dispoziţie de şantier, în care vor fi descrise lucrările în detaliu. Totodată, se va anexa un memoriu justificativ care să evidenţieze necesitatea modificărilor ce au intervenit, acestea fiind însuşite şi de către proiectant. Noua soluţie tehnică va fi acordată în limita sumei aprobate la finanţare.
    (5) Dispoziţia de şantier va fi însoţită de:
    a) liste de cantităţi privind renunţările, conform notelor de renunţare;
    b) liste de cantităţi privind suplimentările de lucrări;
    c) piese desenate;
    d) devizul-ofertă pentru lucrările suplimentare care nu sunt evidenţiate în oferta iniţială şi proces-verbal de negociere pentru aceste categorii de lucrări; în vederea finanţării cantităţilor suplimentare de lucrări evidenţiate în documentele mai sus menţionate, beneficiarul va solicita Autorităţii, înaintea realizării acestora, analiza oportunităţii finanţării. Autoritatea va decide în acest sens în cadrul Comitetului director la propunerea compartimentului de specialitate.
    ART. 17
    Responsabilitatea întocmirii documentaţiei de achiziţie, organizării şi derulării procedurii de achiziţie, potrivit prevederilor legislaţiei specifice achiziţiilor publice, revine beneficiarului.
    ART. 18
    (1) Evaluarea cererilor de finanţare se va face după următoarele criterii:
    a) cota de cofinanţare;
    b) tipul sistemului de încălzire înlocuit;
    c) raportul cost-beneficiu al instalaţiei;
    d) gradul de utilizare şi randamentul instalaţiei propuse.
    (2) Cererile de finanţare vor fi aprobate în ordinea descrescătoare a punctajului acordat conform grilei de evaluare a eligibilităţii solicitantului.
    ART. 19
    (1) Sesiunile de finanţare şi bugetul alocat sesiunii vor fi stabilite prin dispoziţie a preşedintelui Autorităţii şi vor fi publicate pe site-ul acesteia.
    (2) Sumele neutilizate într-o sesiune se reportează pentru sesiunea următoare.
    (3) Cererea de finanţare şi documentaţia anexată, legată, numerotată şi opisată, se depun într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autorităţii.
    (4) Pe plic trebuie scrise în mod obligatoriu următoarele informaţii:
    a) denumirea şi adresa completă ale solicitantului;
    b) menţiunea pentru "Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult".
    (5) Documentele prevăzute la alin. (3) pot fi transmise prin poştă, cu confirmare de primire, cu condiţia ca data primirii şi a înregistrării la Autoritate să nu depăşească data-limită a sesiunii de depunere.
    (6) Documentaţia conţinând ştersături, ilizibilă, incompletă, neconformă cu realitatea sau care nu respectă cerinţele de la alin. (3) atrage respingerea cererii de finanţare.
    ART. 20
    (1) Beneficiarul este obligat să menţină investiţia realizată în cadrul programului pentru o perioadă de cel puţin 1 an de la data expirării contractului.
    (2) În perioada de monitorizare personalul Autorităţii sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul programului pot efectua vizite la faţa locului, în vederea constatării menţinerii/nemenţinerii investiţiei realizate.
    (3) Finanţarea nerambursabilă acordată va fi recuperată în cazul în care obiectivele finanţate nu sunt folosite conform scopului stabilit, precum şi în cazul în care acestea au fost vândute/gajate/înstrăinate în timpul derulării proiectului şi/sau pe o perioadă de un an de la data expirării contractului.
    ART. 21
    (1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile, comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe site-ul Autorităţii, www.afm.ro
    (2) Singurele informaţii şi instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la program sunt cele transmise sub formă de comunicate de presă din partea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor şi a Autorităţii.
    ART. 22
    (1) Beneficiarul finanţării care a participat la program este obligat să instaleze la locul implementării proiectului un panou de informare cu menţiunea "Proiect finanţat din Fondul pentru mediu".
    (2) Orice demers publicitar efectuat de către beneficiar sau instalator cu privire la proiectul propus, în orice formă şi în orice mediu, trebuie să specifice că acesta este realizat în cadrul programului derulat de Ministerul Mediului Apelor şi Pădurilor şi finanţat de Autoritate.
    ART. 23
    Anexele nr. 1, 2.1, 2.2, 2.3 şi 3 fac parte integrantă din prezentul ghid de finanţare.


    ANEXA 1
    la ghidul de finanţare


    Antet solicitant ..........................
    Nr. de înregistrare (la solicitant) ........... din data ...............
    Nr. de înregistrare (la Administraţia Fondului pentru Mediu) ............ din data ............


                       CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

    Denumirea solicitantului .................................................
    Forma juridică de organizare .............................................
    Codul fiscal .............................................................
    Adresa sediului: str. ................................... nr. ...........,
    localitatea (municipiul/oraşul/comuna/satul) ........., judeţul/sectorul ..........
    Telefon ..........., fax .............., e-mail ..........................
    Reprezentant legal .................................................
    Responsabil de proiect .............................................
    Telefon (fix şi mobil) ..............., e-mail .....................

                              FINANŢARE SOLICITATĂ

    ............(unitatea administrativ-teritorială/instituţia publică/unitatea de cult)............. solicită o finanţare nerambursabilă în sumă de ............ lei, reprezentând ........% din valoarea totală eligibilă a proiectului pentru amplasarea sistemelor de încălzire care utilizează energie solară, energie geotermală, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, gaz de fermentare a nămolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate, biogaz sau centrale termice pe bază de peleţi, brichete, tocătură lemnoasă, precum şi orice fel de resturi şi deşeuri vegetale, agricole, forestiere, silvice, în cadrul următoarelor imobile: .............
    Valoarea totală a proiectului este de............ lei (cheltuieli eligibile + cheltuieli neeligibile).
    Valoarea totală a cheltuielilor eligibile ale proiectului, conform ghidului de finanţare, este de ........ lei.
    Contribuţia proprie reprezintă .......% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile.
    Subsemnatul, reprezentant al .......(unitatea administrativ-teritorială/instituţia publică/unitatea de cult)............, declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii:
    Nu facem parte dintr-o întreprindere unică, aşa cum este ea definită în Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.
    Subsemnatul, ............, îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere de finanţare nerambursabilă şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea proiectului ori, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare în cadrul acestui program, dacă aceasta a fost acordată.
    Finanţarea nerambursabilă solicitată, dacă va fi aprobată şi acordată, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în prezenta cerere de finanţare nerambursabilă şi în formularele şi documentele aferente.
    Prin semnarea prezentei cereri de finanţare nerambursabilă şi aplicarea ştampilei, semnatarul confirmă că a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul acesteia.

        Numele, prenumele şi funcţia Numele, prenumele şi
          reprezentantului legal funcţia responsabilului de proiect
            al solicitantului, ..................................
      ................................

         Semnătura reprezentantului Semnătura responsabilului de proiect
     legal şi ştampila solicitantului ....................................
     ................................




    ANEXA 2.1
    la ghidul de finanţare


                        Grila pentru criteriile juridice


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Îndeplinirea criteriului de eligibilitate │
│ Conformitate administrativă şi Criterii de eligibilitate ├────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤
│ │ Evaluator 1 │ Evaluator 2 │ Evaluator 3 │
│ ├────┬────┬──────────┼────┬────┬──────────┼────┬────┬──────────┤
│ │ Da │ Nu │Comentarii│ Da │ Nu │Comentarii│ Da │ Nu │Comentarii│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┤
│ I. CONFORMITATE │
├────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┤
│1. │Dosarul este depus conform cerinţelor art. 19 alin. (3) din ghidul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de finanţare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┤
│2. │ Dosarul de finanţare al solicitantului cuprinde: │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┤
│2.1.│Cererea de finanţare este completată prin tehnoredactare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │computerizată, nu prezintă ştersături sau completări făcute manual. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.2.│Cererea de finanţare nerambursabilă (CF) este ştampilată şi semnată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de reprezentanţii autorizaţi ai solicitantului. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.3.│Copia, certificată conform cu originalul, hotărârii consiliului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │local/organului de decizie privind aplicarea la Programul privind │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de încălzire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.4.│Împuternicirea, în original, pentru cazul în care cererea de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │validare este semnată de către persoana împuternicită │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.5.│Copii ale documentelor, din care să rezulte calitatea solicitantului│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de proprietar sau administrator al imobilului, teren şi construcţie,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │pe care se va monta sistemul de încălzire, certificate conform cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │originalul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.6.│Certificatul de cazier judiciar al reprezentantului legal, eliberat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de către organul teritorial de specialitate al Ministerului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │dosarului de validare, în original sau în copie legalizată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┤
│ II. ELIGIBILITATE │
├────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┤
│3.1.│Din hotărârea consiliului local/judeţean/organelor de decizie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │rezultă acordul privind aplicarea la program │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│3.2.│Din documentele depuse rezultă că beneficiarul are în proprietate/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │administrare imobilul în care se va monta sistemul pentru care se │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │solicită finanţare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│3.3.│Din certificatul de cazier judiciar rezultă că reprezentantul legal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nu a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │hotărâre judecătorească definitivă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┘
┌────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│ Consilier juridic 1 │ Consilier juridic 2 │ Consilier juridic 3 │
├──────────────────────┬─────────────────────┼──────────────────────┬───────────────────────┼─────────────────────┬──────────────────────┤
│Rezultatul analizei │ │Rezultatul analizei │ │Rezultatul analizei │ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤
│Numele şi prenumele │ │Numele şi prenumele │ │Numele şi prenumele │ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤
│Data şi semnătura │ │Data şi semnătura │ │Data şi semnătura │ │
└──────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┘


    Grila este completată integral şi însuşită de evaluatori, iar rezultatul final al analizei va fi completat de către preşedintele Comisiei conform art. 14 alin. (4) din ghidul de finanţare.

           Propunerea evaluatorilor
           SELECTAT/NESELECTAT
           Preşedintele Comisiei de analiză şi selectare,
           ..............................................
                       (numele şi prenumele)

           Semnătura: .......................
           Data: ............................


    NOTE:
    1. În cadrul rubricii "Îndeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifează, după caz, cu "Da" sau "Nu" îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se înscriu comentariile de rigoare.
    2. Neîndeplinirea criteriilor de eligibilitate atrage respingerea cererii de finanţare.
    3. În cazul în care opiniile evaluatorilor sunt diferite se va lua în considerare opinia majorităţii.


    ANEXA 2.2
    la ghidul de finanţare


                       Grilă pentru criteriile economice


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Îndeplinirea criteriului de eligibilitate │
│ Conformitate administrativă şi criterii de eligibilitate ├────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤
│ │ Evaluator 1 │ Evaluator 2 │ Evaluator 3 │
│ ├────┬────┬──────────┼────┬────┬──────────┼────┬────┬──────────┤
│ │ Da │ Nu │Comentarii│ Da │ Nu │Comentarii│ Da │ Nu │Comentarii│
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┤
│ I. CONFORMITATE │
├────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │ Dosarul de finanţare al solicitantului cuprinde: │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┤
│1.1.│Certificatul de cazier fiscal, eliberat de către organul teritorial │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sau în copie legalizată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│1.2.│Certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │termen de valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │original sau în copie legalizată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│1.3.│Certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │are sediul, aflat în termen de valabilitate la data depunerii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │dosarului de validare, în original sau în copie legalizată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│1.4.│Certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu,│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │emis pe numele solicitantului persoană juridică, de către │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Administraţia Fondului pentru Mediu (Autoritate), aflat în termen de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │valabilitate la data depunerii dosarului de validare, în original │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sau în copie legalizată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│1.5.│Declaraţia pe propria răspundere că sunt prevăzute în buget sumele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │necesare cofinanţării proiectelor de mediu sau hotărârea consiliului│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │local/judeţean prin care se obligă la asigurarea surselor financiare│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │necesare în vederea susţinerii contribuţiei proprii în cazul în care│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proiectul va fi selectat în vederea finanţării de către Autoritate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┤
│ II. ELIGIBILITATE │
├────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┤
│2.1.│Studiul de fezabilitate se încadrează în cerinţele art. 11 alin. (1)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │lit. l) sau alin. (2) lit. l) din ghidul de finanţare. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.2.│Solicitantul nu are obligaţii restante la bugetul de stat, bugetul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │local, bugetul Fondului pentru mediu. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.3.│Nu este înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │vamală şi nici cu fapte care privesc disciplina financiară. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.4.│Declară în cererea de finanţare că nu face parte dintr-o │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │întreprindere unică, aşa cum este ea definită în Regulamentul (UE) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Europene ajutoarelor de minimis. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│2.5.│Din declaraţia pe propria răspundere/hotărârea consiliului local/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │judeţean rezultă că se obligă să asigurare sursele financiare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │necesare în vederea susţinerii contribuţiei proprii în cazul în care│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proiectul va fi selectat în vederea finanţării de către Autoritate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┘
┌────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│ Evaluator economist 1 │ Evaluator economist 2 │ Evaluator economist 3 │
├──────────────────────┬─────────────────────┼──────────────────────┬───────────────────────┼─────────────────────┬──────────────────────┤
│Rezultatul analizei │ │Rezultatul analizei │ │Rezultatul analizei │ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤
│Numele şi prenumele │ │Numele şi prenumele │ │Numele şi prenumele │ │
│evaluatorului │ │evaluatorului │ │evaluatorului │ │
├──────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┼──────────────────────┤
│Data şi semnătura │ │Data şi semnătura │ │Data şi semnătura │ │
└──────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────┴──────────────────────┘


    Grila este completată integral şi însuşită de evaluatori, iar rezultatul final al analizei va fi completat de către preşedintele Comisiei, conform art. 14 alin. (4) din ghidul de finanţare.

             Propunerea evaluatorilor
               SELECTAT/NESELECTAT

           Preşedintele Comisiei de analiză şi selectare,
           ..............................................
                    (numele şi prenumele)

            Semnătura: ........................
            Data: .............................


    NOTE:
    1. În cadrul rubricii "Îndeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifează, după caz, cu "Da" sau "Nu" îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se înscriu comentariile de rigoare.
    2. Neîndeplinirea criteriilor de eligibilitate atrage respingerea cererii de finanţare.
    3. În cazul în care opiniile evaluatorilor sunt diferite se va lua în considerare opinia majorităţii.



    ANEXA 2.3
    la ghidul de finanţare


                        Grilă pentru criteriile tehnice


┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐
│Nr. │ Criteriu de eligibilitate │ Evaluator 1 │ Evaluator 2 │ Evaluator 3 │
│crt.│ ├────┬────┬──────────┼────┬────┬──────────┼────┬────┬──────────┤
│ │ │ DA │ NU │ OBS. │ DA │ NU │ OBS. │ DA │ NU │ OBS. │
├────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┤
│ I. CONFORMITATE │
├────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. │ Dosarul de finanţare al solicitantului cuprinde: │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┬────┬────┬──────────┤
│1.1.│Copia hotărârii din care să rezulte aprobarea studiului de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │fezabilitate, conform anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, certificată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │conform cu originalul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│1.2.│Studiu de fezabilitate se încadrează în cerinţele art. 11 alin. (1) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │lit. l) sau alin. (2) lit. l) din ghidul de finanţare. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┼────┼────┼──────────┤
│1.3.│Declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal că în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │construcţia/ construcţiile pentru care se solicită finanţare există │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │sistem de alimentare cu apă funcţional │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┴────┴────┴──────────┘


    NOTĂ:
    Neîndeplinirea criteriilor prevăzute la pct. 1 atrage respingerea cererii de finanţare.


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ II. EVALUAREA PROIECTULUI │
├────┬───────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────┬───┬───┬───┤
│Nr. │ Criterii de punctaj │ Condiţii │ Punctaj │Ev.│Ev.│Ev.│
│crt.│ │ │ │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│2.1.│Cota de cofinanţare │≥10%<20% │5 │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │≥20%<30% │10 │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │≥30%<40% │15 │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │≥40%<50% │20 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│2.2.│Tipul sistemului de │Combustibil solid │ │ │ │ │
│ │încălzire înlocuit │ │20 │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Energie electrică │20 │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Combustibil lichid │15 │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Combustibil gazos │10 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│2.3.│Raportul cost-beneficiu al │RIRF/C < rata de │5 │ │ │ │
│ │instalaţiei*) conform │actualizare (5%), │ │ │ │ │
│ │valorilor prezentate în │respectiv VNAF/C < 0 │ │ │ │ │
│ │studiul de fezabilitate │ │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │RIRF/C < rata de │0 │ │ │ │
│ │ │actualizare (5%), │ │ │ │ │
│ │ │respectiv VNAF/C > 0 │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Fluxul de numerar cumulat │5 │ │ │ │
│ │ │este pozitiv în fiecare an│ │ │ │ │
│ │ │al proiecţiei │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Fluxul de numerar cumulat │0 │ │ │ │
│ │ │este negativ în un/mai │ │ │ │ │
│ │ │mulţi an/ani al/ai │ │ │ │ │
│ │ │proiecţiei │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │RIRF/K > 5%, respectiv │5 │ │ │ │
│ │ │VNAF/K > 0 │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │RIRF/K < 5%, respectiv │0 │ │ │ │
│ │ │VNAF/K < 0 │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │RIRE/C > 5,5%, respectiv │5 │ │ │ │
│ │ │VANE/C > 0 │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │RIRE/C < 5,5%, respectiv │0 │ │ │ │
│ │ │VANE/C < 0 │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│2.4.│Precizarea gradului de │ │ │ │ │ │
│ │utilizare │ │10 │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼─────────────────┬────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│2.5.│Randamentul echipamentului │Peleţi, brichete,│Cu │95% (nivel minim │ │ │ │
│ │în funcţie de sursa de │tocătură lemnoasă│conden- │acceptat) - 0 │ │ │ │
│ │energie regenerabilă │resturi şi │saţie │puncte 100% - 20 │ │ │ │
│ │ │deşeuri vegetale,│ │de puncte │ │ │ │
│ │ │agricole, │ │(Se acordă câte │ │ │ │
│ │ │forestiere, │ │4 puncte pentru │ │ │ │
│ │ │silvice sau │ │fiecare 1% peste │ │ │ │
│ │ │Biogaz │ │nivelul minim │ │ │ │
│ │ │ │ │acceptat.) │ │ │ │
│ │ │ ├────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │ │Fără │90% (nivel minim │ │ │ │
│ │ │ │conden- │acceptat) - 0 │ │ │ │
│ │ │ │saţie │puncte 100% - 20 │ │ │ │
│ │ │ │ │de puncte │ │ │ │
│ │ │ │ │(Se acordă câte │ │ │ │
│ │ │ │ │2 puncte pentru │ │ │ │
│ │ │ │ │fiecare 1% peste │ │ │ │
│ │ │ │ │nivelul minim │ │ │ │
│ │ │ │ │acceptat.) │ │ │ │
│ │ ├─────────────────┴────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Solar │60% (nivel minim │ │ │ │
│ │ │ │acceptat) - 0 │ │ │ │
│ │ │ │puncte 100% - 20 │ │ │ │
│ │ │ │de puncte │ │ │ │
│ │ │ │(Se acordă câte │ │ │ │
│ │ │ │0,5 puncte pentru│ │ │ │
│ │ │ │fiecare 1% peste │ │ │ │
│ │ │ │nivelul minim │ │ │ │
│ │ │ │acceptat.) │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Geotermal │90% (nivel minim │ │ │ │
│ │ │ │acceptat) - 0 │ │ │ │
│ │ │ │puncte 100% - 20 │ │ │ │
│ │ │ │de puncte │ │ │ │
│ │ │ │(Se acordă câte 2│ │ │ │
│ │ │ │puncte pentru │ │ │ │
│ │ │ │fiecare 1% peste │ │ │ │
│ │ │ │nivelul minim │ │ │ │
│ │ │ │acceptat.) │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│2.6.│Tipul sursei energetice │Peleţi, brichete, tocătură│20 │ │ │ │
│ │regenerabile utilizate │lemnoasă, resturi şi │ │ │ │ │
│ │ │deşeuri vegetale, │ │ │ │ │
│ │ │agricole, forestiere, │ │ │ │ │
│ │ │silvice │ │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Solar │20 │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Geotermal │15 │ │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│ │ │Biogaz │15 │ │ │ │
├────┴───────────────────────────┴──────────────────────────┼─────────────────┼───┼───┼───┤
│PUNCTAJ OBŢINUT │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────┴───┴───┴───┘

┌────────────────────────────┬───────────────────────────────┬────────────────────────────┐
│ Evaluator economic 1 │ Evaluator economic 2 │ Evaluator economic 3 │
├───────────────────┬────────┼───────────────────┬───────────┼───────────────────┬────────┤
│Rezultatul analizei│ │Rezultatul analizei│ │Rezultatul analizei│ │
├───────────────────┼────────┼───────────────────┼───────────┼───────────────────┼────────┤
│Numele şi prenumele│ │Numele şi prenumele│ │Numele şi prenumele│ │
│evaluatorului │ │evaluatorului │ │evaluatorului │ │
├───────────────────┼────────┼───────────────────┼───────────┼───────────────────┼────────┤
│Data şi semnătura │ │Data şi semnătura │ │Data şi semnătura │ │
└───────────────────┴────────┴───────────────────┴───────────┴───────────────────┴────────┘
    Propunerea evaluatorilor: SELECTAT/NESELECTAT

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ III. CHELTUIELI ELIGIBILE ALE PROIECTULUI │
├────┬───────────────────────────────────────────────────┬─────┬────┬─────┬────┬─────┬────┤
│3. │Cheltuieli eligibile │ Lei │ │ Lei │ │ Lei │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┤
│3.1.│Valoarea totală a cheltuielilor eligibile │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┤
│3.2 │Valoarea totală a cheltuielilor neeligibile │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┤
│3.3 │Valoarea propusă spre finanţare │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┤
│3.4.│Procentul finanţat de Autoritate (%) │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────┴─────┴────┴─────┴────┴─────┴────┘

    Cheltuielile eligibile vor fi evidenţiate în anexă separată după următorul model:
┌────────────────────────────┬──────────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ Cheltuiala eligibilă │ Cantitatea │ Valoarea │
├────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │
└────────────────────────────┴──────────────────────────────┴─────────────────────────────┘

┌────────────────────────────┬───────────────────────────────┬────────────────────────────┐
│ Evaluator tehnic 1 │ Evaluator tehnic 2 │ Evaluator tehnic 3 │
├───────────────────┬────────┼───────────────────┬───────────┼───────────────────┬────────┤
│Rezultatul analizei│ │Rezultatul analizei│ │Rezultatul analizei│ │
├───────────────────┼────────┼───────────────────┼───────────┼───────────────────┼────────┤
│Numele şi prenumele│ │Numele şi prenumele│ │Numele şi prenumele│ │
│evaluatorului │ │evaluatorului │ │evaluatorului │ │
├───────────────────┼────────┼───────────────────┼───────────┼───────────────────┼────────┤
│Data şi semnătura │ │Data şi semnătura │ │Data şi semnătura │ │
└───────────────────┴────────┴───────────────────┴───────────┴───────────────────┴────────┘

    Propunerea evaluatorilor: SELECTAT/NESELECTAT
    Suma propusă spre finanţare ......... ........., reprezentând ................% din
    totalul cheltuielilor eligibile**).

    Grila este completată integral şi însuşită de evaluatori, iar rezultatul final al
    analizei va fi completat de către preşedintele Comisiei, conform art. 14 alin. (4) din
    ghidul de finanţare.

    Preşedintele Comisiei de analiză şi selectare,
    ........(numele şi prenumele)..............
    Semnătura: ...................
    Data: ........................

    NOTE:
    1. Va fi selectat proiectul care obţine un punctaj minim de 50 de puncte.
    2. În cazul în care opiniile evaluatorilor sunt diferite se va lua în considerare
    opinia majorităţii.
──────────
    *) Va fi completat de evaluatorul economist.
    **) Va fi completat de către preşedintele Comisiei, conform art. 14 alin. (4) din
    ghidul de finanţare.
──────────

    Preşedintele Comisiei de analiză şi selectare,
    .............................



    ANEXA 3
    la ghidul de finanţare

                                 CONTRACT-CADRU
                        pentru finanţare nerambursabilă

                     Nr. ......... din ....................

    Între:
    Părţile contractante
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, cont nr. .............., deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, reprezentată legal prin .................. - preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare AFM,
    şi
    ............................, cu sediul în ................., CIF ............., cont nr. ................, deschis la Trezoreria ..................., reprezentată legal prin domnul/doamna ............................, care împuterniceşte pe domnul/doamna ........................, în calitate de beneficiar, denumită în continuare beneficiar,

    a intervenit prezentul contract pentru finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract.

    ART. 1
    Obiectul şi valoarea contractului
    1.1. Prin prezentul contract, AFM acordă beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului intitulat "...................", denumit în continuare proiect, din cadrul Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult, denumit în continuare Program, conform Hotărârii Comisiei de avizare nr. ...... din ....................., în temeiul Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari unităţi administrativ-teritoriale, instituţii publice şi unităţi de cult, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 1.818/2016.
    1.2. Valoarea totală a prezentului contract, respectiv finanţarea, este de .......... lei.
    ART. 2
    Durata contractului
    Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi este valabil ........ luni, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional.
    ART. 3
    Modalitatea de finanţare
    3.1. Finanţarea se face în maximum două tranşe pe fiecare imobil, prima dintre ele constând în contravaloarea serviciilor de realizare a studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi de consultanţă, iar cea de-a doua fiind valoarea totală a lucrării de execuţie.
    3.2. Finanţarea se realizează prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr. .........., deschis la ................, de către beneficiar, pe bază de cerere de tragere, întocmită în formatul prevăzut în anexa nr. 3, însoţită în mod obligatoriu de documentele prevăzute în anexa nr. 4.
    3.3. Virarea sumelor din contul AFM în contul beneficiarului se face după verificarea şi completarea tuturor documentelor, în condiţiile în care cererea de tragere şi documentaţia aferentă sunt complete şi corect întocmite şi sumele încasate la Fondul pentru mediu permit decontarea sumei solicitate.
    3.4. Suma neutilizată de beneficiar la data expirării contractului pentru finanţare nerambursabilă se consideră anulată şi rămâne la dispoziţia AFM.
    3.5. Orice plată excedentară efectuată de AFM constituie plată necuvenită, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 10 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM. Depăşirea termenului stabilit va atrage calcularea unor majorări de întârziere în cuantum de 0,1%/zi de întârziere.
    3.6. Beneficiarul trebuie să întocmească şi să remită AFM în termen de 30 de zile de la primirea ultimei tranşe de finanţare un raport de finalizare detaliat privind realizarea activităţilor, însoţit de dovada plăţii integrale a facturilor aferente ultimei trageri.
    ART. 4
    Obligaţiile părţilor
    4.1. Beneficiarul se obligă:
    a) să utilizeze finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată;
    b) să asigure executarea proiectului cu diligenţa necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi standardele de mediu aplicabile;
    c) să fie singurul răspunzător în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
    d) să asigure înregistrarea în evidenţa contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;
    e) să plătească toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale şi în termenele prevăzute de acestea;
    f) să permită reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale şi la amplasamentele proiectului pentru inspectarea activităţilor ce se realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, precum şi a altor documente relevante în legătură cu derularea proiectului;
    g) să nu sponsorizeze activităţi cu impact negativ asupra mediului, pe întreaga perioadă de valabilitate a contractului;
    h) să informeze AFM şi să prezinte documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu privire la informaţiile furnizate cu ocazia prezentării cererii de finanţare nerambursabilă sau pe parcursul derulării prezentului contract, în termen de maximum 10 zile de la producerea respectivei modificări;
    i) în îndeplinirea prezentului contract să nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;
    j) să furnizeze în maximum 5 zile lucrătoare de la notificarea AFM orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;
    k) să specifice în cazul oricărui demers publicitar efectuat în legătură cu proiectul, în orice formă şi în orice mediu, că acesta este realizat în cadrul Programului derulat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor şi finanţat prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
    4.2. AFM se obligă:
    a) să asigure finanţarea proiectului numai pentru cheltuielile eligibile ale proiectului, stabilite potrivit anexei nr. 1, în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita veniturilor încasate şi disponibile alocate Programului prin bugetul anual propriu de venituri şi cheltuieli;
    b) să pună la dispoziţia beneficiarului informaţiile legate de finanţare.
    ART. 5
    Răspunderea contractuală
    5.1. Nerespectarea de către beneficiar a oricăreia dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.
    5.2. Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale beneficiarului:
    a) comite nereguli de ordin financiar în legătură cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;
    b) situaţia economico-financiară a acestuia nu mai asigură condiţii de realizare a proiectului.
    5.3. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării contractului, AFM fiind degrevată în totalitate de orice responsabilitate.
    5.4. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru sistemele instalate de către instalator, precum şi pentru soluţiile tehnice adoptate în legătură cu proiectul. AFM îşi rezervă dreptul de a suspenda finanţarea pe o perioadă determinată, în funcţie de veniturile încasate şi alocate programului respectiv, precum şi în cazul rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli.
    5.5. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru efectuarea lucrărilor de instalare a sistemelor de încălzire în lipsa acordurilor, avizelor, autorizaţiilor şi a altor documente necesare.
    5.6. Beneficiarul suportă taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor aferente.
    5.7. Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa ori la iniţiativa sa.
    5.8. Orice caz de culpă şi orice disfuncţionalitate apărute pe parcursul derulării prezentului contract vor fi notificate beneficiarului de către AFM, în maximum 5 zile de la constatare. Dacă deficienţele menţionate nu sunt înlăturate în termen de maximum 30 de zile de la data notificării, AFM are dreptul de a lua următoarele măsuri:
    a) sistarea temporară a utilizării finanţării, până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) sistarea definitivă a finanţării şi rezilierea unilaterală a contractului, cu recuperarea sumelor virate către beneficiar, în condiţiile Codului de procedură fiscală/Codului de procedură civilă.
    ART. 6
    Încetarea contractului
    6.1. Prezentul contract încetează de drept:
    a) la data prevăzută în contract;
    b) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    c) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asemenea măsură, încât îndeplinirea acestuia ar fi contrară AFM şi interesului public; acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a avut cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe.
    6.2. Prezentul contract încetează la iniţiativa beneficiarului, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile, în cazul imposibilităţii obiective a acestuia de a realiza proiectul. Acest fapt implică restituirea finanţării conform art. 5 pct. 5.8 lit. b).
    6.3. Prezentul contract încetează, prin reziliere, la iniţiativa AFM, în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale asumate de către beneficiar; în acest caz, beneficiarul este obligat la plata de daune-interese, în cuantum egal cu suma trasă din finanţare; în situaţia în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima tragere, beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    ART. 7
    Forţa majoră şi cazul fortuit
    7.1. Prin forţă majoră şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după încheierea contractului şi care împiedică părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    7.2. Partea care invocă forţa majoră are următoarele obligaţii:
    a) de a o notifica celeilalte părţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) de a transmite în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră certificatul de forţă majoră emis de autoritatea competentă;
    c) de a comunica data încetării în termen de 5 zile de la încetare;
    d) de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
    7.3. Dacă nu se procedează la anunţare în condiţiile şi în termenele prevăzute, partea care o invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării.
    7.4. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    7.5. Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile pct. 7.2, exonerează de răspundere partea care o invocă.
    7.6. Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează că va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune:
    a) încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.
    7.7. Prevederile de mai sus se aplică şi în caz fortuit.
    ART. 8
    Cesiunea
    Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale.
    ART. 9
    Litigii
    9.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.
    9.2. În cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente în a căror rază teritorială îşi are sediul AFM.
    ART. 10
    Dispoziţii finale
    10.1. Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării proiectului.
    10.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face în scris la următoarele adrese:
    - pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    - pentru beneficiar: ..................... .
    În cazul în care beneficiarul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la AFM. Notificările făcute beneficiarului la adresa sus-menţionată sau la o altă adresă comunicată ulterior se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia. Sub condiţia ca acestea să fie confirmate ulterior, notificările se pot transmite şi prin fax, la următoarele numere telefonice:
    - pentru AFM: .......................................;
    - pentru beneficiar: .............................. .
    10.3. Prezentul contract constituie titlu executoriu, potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
    10.4. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    10.5. Anexele, pe care beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.
    10.6. Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor, prin act adiţional.
    10.7. Prin excepţie de la prevederile pct. 10.6 nu este necesară întocmirea unui act adiţional pentru modificările din coloana nr. 4 ("Data programată") în cadrul aceluiaşi exerciţiu bugetar şi coloana nr. 5 ("Suma") din anexa nr. 2 la contract, dacă acestea nu implică şi modificarea duratei de realizare a proiectului sau modificarea valorii totale a proiectului.
    10.8. Sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare, cu această destinaţie. Solicitarea privind decalarea datei programate de depunere a cererii de tragere în cadrul aceluiaşi exerciţiu bugetar şi/sau modificarea sumei de tras se transmite în scris, cu cel puţin două zile înaintea momentului la care se doreşte ca această modificare să intre în vigoare. Modificarea privind decalarea datei programate de depunere a cererii de tragere dintr-un an bugetar în altul se face cu întocmirea unui act adiţional şi dezangajarea sumei din exerciţiul bugetar curent.
    10.9. Prezentul contract s-a semnat la data de ..............., la sediul AFM, în 4 exemplare, toate având valoare juridică egală, dintre care 3 exemplare pentru AFM şi un exemplar pentru beneficiar.
    10.10. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul contract de finanţare.

       Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar
                  Preşedinte, Preşedinte,
             ..................... .....................



    ANEXA 1
    la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. ..../..........

              CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CAPITOLE ŞI SUBCAPITOLE DE CHELTUIELI ELIGIBILE │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Administraţia Fondului pentru Mediu Beneficiar
                Preşedinte,
           .......................



    ANEXA 2
    la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr...../..........

            GRAFIC DE FINANŢARE NERAMBURSABILĂ

┌──────┬───────────────────────────────────┬───────────────┐
│ Nr. │ Data depunerii cererii de tragere │ Suma │
│ crt. │ │ │
├──────┼───────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├──────┼───────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 1 │ │ │
├──────┼───────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 2 │ │ │
├──────┼───────────────────────────────────┼───────────────┤
│ .... │ │ │
├──────┼───────────────────────────────────┼───────────────┤
│TOTAL:│ │ │
└──────┴───────────────────────────────────┴───────────────┘

    Administraţia Fondului Beneficiar
        pentru Mediu
         Preşedinte,
     ..................



    ANEXA 3
    la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. ..../..........

    Solicitant ..................
    Sediul .........................
    C.U.I. .........................
    Cont nr. ........., deschis la Trezoreria ...............
    Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu ...............
    Către
    Administraţia Fondului pentru Mediu

                               CERERE DE TRAGERE
                             Nr. ......./.........

    În baza Contractului pentru finanţare nerambursabilă nr. ....... din ..../....../......., vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de tragere, pentru suma de ........... lei, din finanţarea nerambursabilă în valoare de ........... lei.
    Această sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor eligibile aferente activităţilor desfăşurate în perioada .......................................
    Documentele justificative: situaţii de lucrări executate de beneficiar, cuantificate valoric (după caz), facturi fiscale, ordine de plată, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri, registre de casă, ordine de deplasare (după caz), facturi externe (traduse autorizat în limba română), documente de transport, packing list, dispoziţii de plată externe, declaraţii vamale (pentru importurile din afara Uniunii Europene), extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor), contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrări (în situaţia în care contractul este redactat într-o limbă străină, se va prezenta şi traducerea autorizată a acestuia în limba română), proces-verbal de recepţie bunuri/servicii/lucrări, certificate de calitate şi de garanţie, declaraţia de conformitate (a producătorului utilajului), precum şi alte documente relevante sunt anexate la prezenta cerere de tragere, în original sau în copii.

    Situaţia finanţării la data prezentei cereri de tragere


┌────────────┬─────────────┬───────────────┬─────────────┬─────────────────┬──────────────┐
│ Suma totală│Suma acordată│Suma solicitată│Suma aprobată│Suma totală trasă│Suma rămasă de│
│ aprobată │până la data │prin prezenta │prin prezenta│ din finanţare, │ tras din │
│ conform │ prezentei │ cerere de │ cerere de │ inclusiv suma │ finanţarea │
│contractului│ cereri de │ tragere │ tragere │ aprobată prin │ aprobată │
│de finanţare│ tragere │ │ │prezenta cerere │ (col. 1-5) │
│ │ │ │ │ de tragere │ │
├────────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────┴─────────────┴───────────────┴─────────────┴─────────────────┴──────────────┘


    Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar că am verificat datele din prezenta cerere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectă şi completă.

    Reprezentantul legal al beneficiarului
    Numele şi prenumele ..................
    Funcţia ..............................
    Semnătura ..................
    L.S.

    Aprobat
    ───────
    Administraţia Fondului pentru Mediu
    Preşedinte ............................
    Serviciul juridic .....................
    Director tehnic .......................
    Şef Serviciu implementare şi monitorizare ....................
    Referent de specialitate .....................

    NOTE:
    Coloanele 1, 2 şi 3 se completează de către beneficiar, iar coloanele 4, 5 şi 6 de către salariaţii Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    După aprobare, o copie a cererii de tragere va fi înmânată beneficiarului.


    ANEXA 4
    la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. ..../..........

                                     LISTA
                       documentelor justificative pentru
                          efectuarea plăţilor de către
                      Administraţia Fondului pentru Mediu

    1. Situaţii de lucrări executate de beneficiar, cuantificate valoric (după caz)
    2. Facturi fiscale, ordine de plată, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri (după caz)
    3. Facturi externe (traduse autorizat în limba română), documente de transport, packing list, dispoziţii de plată externe, declaraţii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor)
    4. Contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri/servicii/lucrări (În situaţia în care contractul este redactat într-o limbă străină, se va prezenta şi traducerea autorizată a acestuia în limba română.)
    5. Proces-verbal de recepţie bunuri sau servicii
    6. Certificate de calitate şi de garanţie
    7. Declaraţia de conformitate (a producătorului utilajului)
    8. Dovada plăţii integrale a facturilor aferente tragerii anterioare
    9. Declaraţie privind respectarea prevederilor legale specifice achiziţiilor publice
    10. Proces-verbal la terminarea lucrărilor
    11. Proces-verbal la punerea în funcţiune
    12. Alte documente relevante


                                    -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016