Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DOCUMENT din 15 mai 1996  convenit intre statele parti la Tratatul cu privire la fortele armate conventionale din Europa din 19 noiembrie 1990    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DOCUMENT din 15 mai 1996 convenit intre statele parti la Tratatul cu privire la fortele armate conventionale din Europa din 19 noiembrie 1990

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 95 din 20 mai 1997

Cele 30 de state parti la Tratatul privind fortele armate conventionale din Europa, denumite in continuare tratat, convin urmatoarele:

I

1. Fiecare stat parte, tinind seama de clarificarile din acest document in legatura cu zona descrisa la art. V subparagraful 1(A) din tratat si luind in considerare intelegerea flexibilitatii acestui document, va respecta integral limitele numerice prevazute in tratat, inclusiv pe cele din art. V, pina nu mai tirziu de 31 mai 1999.
2. Paragraful 1 al acestei sectiuni trebuie inteles in sensul ca nici un stat parte, care a respectat limitarile numerice prevazute in tratat, inclusiv in art. V, asa cum era situatia la 1 ianuarie 1996, nu are dreptul sa depaseasca nici una dintre limitarile numerice la armamentele conventionale, asa cum sint prevazute in tratat.
3. Potrivit Deciziei Grupului Consultativ Comun din 17 noiembrie 1995, statele parti vor coopera, in totalitate, pentru a asigura deplina punere in aplicare a acestui document.

II

1. In zona descrisa la art. V subparagraful 1(A) al tratatului, in sensul interpretarii date de Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste in momentul in care tratatul a fost semnat, Federatia Rusa isi va limita tancurile de lupta, vehiculele blindate de lupta si sistemele de artilerie, astfel incit, nu mai tirziu de 31 mai 1999 si dupa aceea, numarul total sa nu depaseasca:
a) 1.800 tancuri de lupta;
b) 3.700 vehicule blindate de lupta, dintre care nu mai mult de 552 sa fie amplasate in regiunea administrativa Astrahan, nu mai mult de 552 sa fie amplasate in regiunea administrativa Volgograd, nu mai mult de 310 sa fie amplasate in partea de Est a regiunii administrative Rostov (descrisa in sectiunea a III-a paragraful 1 din acest document) si nu mai mult de 600 sa fie amplasate in regiunea administrativa Pskov;
c) 2.400 sisteme de artilerie.
2. In regiune administrativa Odessa, Ucraina va limita tancurile de lupta, vehiculele blindate de lupta si sistemele de artilerie existente, astfel incit, pe timpul aplicarii provizorii a acestui document si dupa aceea, numarul total sa nu depaseasca:
a) 400 tancuri de lupta;
b) 400 vehicule blindate de lupta;
c) 350 sisteme de artilerie.
3. Pe timpul aplicarii provizorii a acestui document si pina la 31 mai 1990, Federatia Rusa isi va limita tancurile de lupta, vehiculele blindate de lupta si sistemele de artilerie, in zona descrisa la art. V subparagraful 1(A) din tratat, in sensul interpretarii date de Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste in momentul in care tratatul a fost semnat, astfel incit numarul total sa nu depaseasca:
a) 1.897 tancuri de lupta;
b) 4.397 vehicule blindate de lupta;
c) 2.422 sisteme de artilerie.

III

1. In contextul acestui document si al tratatului, teritoriul Federatiei Ruse, la 1 ianuarie 1996, se va considera ca este amplasat in zona descrisa la art. IV paragraful 2 din tratat si nu in zona descrisa la art. V subparagraful 1(A) din tratat: regiunea administrativa Pskov; regiunea administrativa Volgograd; regiunea administrativa Astrahan; o parte din regiunea administrativa Rostov, la Est de linia Kuscevskaia-Volgograd, pina la limita regiunii administrative Volgograd; localitatea Kuscevskaia si un coridor ingust in provincia Krasnodar, cu centrul la Kuscevskaia.
2. In contextul acestui document si al tratatului, teritoriul regiunii administrative Odessa din Ucraina, la 1 ianuarie 1996, se va considera ca face parte din zona descrisa la art. IV paragraful 3 din tratat si nu din zona descrisa la art. V paragraful 8 subparagraful 1(A) din tratat.

IV

1. Pina la 31 mai 1999, statele parti vor examina prevederile tratatului in legatura cu locurile de depozitare permanenta, astfel incit sa se permita ca toate tancurile de lupta, vehiculele blindate de lupta si sistemele de artilerie din locurile de depozitare permanenta, inclusiv cele care fac obiectul limitarilor numerice regionale, sa fie amplasate in unitati active.
2. Federatia Rusa sa aiba dreptul sa utilizeze, la limita maxima, prevederile tratatului referitoare la amplasarea temporara a tancurilor de lupta, a vehiculelor blindate de lupta si a sistemelor de artilerie atit pe teritoriul sau, cit si in afara teritoriului sau. Asemenea amplasari temporare pe teritoriul altor state parti trebuie sa se realizeze pe calea negocierilor libere, respectindu-se suveranitatea statelor parti implicate.
3. Federatia Rusa sa aiba dreptul sa utilizeze, la limita maxima, realocarea, in concordanta cu acordurile existente, a cotelor active pentru tancuri de lupta, vehicule blindate de lupta si sisteme de artilerie, asa cum au fost stabilite prin Acordul de la Taskent convenit intre statele care au facut parte din U.R.S.S. (15 mai 1992).
Asemenea realocari trebuie realizate pe calea negocierilor libere, cu respectarea suveranitatii statelor parti implicate.
4. Federatia Rusa va include in plafoanele numerice, stabilite prin tratat si prin paragraful 1 sectiunea a II-a din acest document, toate vehiculele blindate de lupta notificate ca "apte sa fie scoase din inzestrare" prin schimbul de informatii de la 1 ianuarie 1996 si care vor ramine in inzestrare pina la 31 mai 1999.

V

1. In plus, in schimbul anual de informatii, comunicat potrivit sectiunii a VII-a subparagraful 1(C) din Protocolul asupra notificarii si schimbului de informatii, Federatia Rusa va comunica, pe timpul aplicarii provizorii a acestui document, la fiecare 6 luni dupa schimbul anual de date militare, informatii similare cu cele care se comunica in schimbul anual de informatii pentru zona descrisa la art. V subparagraful 1(A) din tratat, in sensul interpretarii date de Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste in momentul semnarii tratatului. Pentru zona Kuscevskaia, Federatia Rusa va comunica asemenea informatii suplimentare la fiecare 3 luni dupa schimbul anual de informatii.
2. Pe timpul aplicarii provizorii a acestui document, Ucraina sa comunice notificarile tip "F-21" pentru armamentele existente in regiunea administrativa Odessa, in cazul modificarilor cu 5% din existent, in loc de 10% sau mai mult.
3. Subiect al paragrafelor 5 si 6 din aceasta sectiune, Federatia Rusa va accepta, pe timpul aplicarii provizorii a acestui document, un total de 10 inspectii pe an, in plus fata de cota sa de inspectii pasive la locuri declarate, potrivit sectiunii a II-a subparagraful 10(D) din Protocolul privind inspectiile. Aceste inspectii se vor efectua, in conformitate cu Protocolul privind inspectiile, la obiectivele de verificare:
a) amplasate in regiunea administrativa Pskov; regiunea administrativa Astrahan; parte din regiunea administrativa Rostov, la Est de linia Kuscevskaia-Volgograd pina la limita regiunii administrative Volgograd, incluzind si localitatea Volgodansk; localitatea Kuscevskaia si un coridor ingust din provincia Krasnodar, cu centrul la Kuscevskaia;
b) care contine armamente conventionale desemnate de Federatia Rusa in schimbul anual de informatii de la 1 ianuarie 1996 ca "apte sa fie scoase din inzestrare", pina in momentul in care inspectiile la locuri declarate vor confirma ca aceste armamente au fost cu adevarat scoase din inzestrare.
4. Subiect al paragrafelor 5 si 6 din aceasta sectiune, pe timpul aplicarii provizorii a acestui document, Ucraina va accepta, anual, in plus fata de cota sa de inspectii pasive la locuri declarate, stabilite potrivit sectiunii a II-a subparagraful 10(D) din Protocolul privind inspectiile, cite o inspectie suplimentara la loc declarat, la obiective de verificare amplasate in regiunea administrativa Odessa, efectuata conform Protocolului privind inspectiile.
5. Numarul inspectiilor suplimentare la locuri declarate, efectuate la obiective de verificare in cursul aceluiasi an, potrivit paragrafelor 3 si 4 din aceasta sectiune, nu va depasi numarul de inspectii la locurile declarate din cota pasiva, stabilit potrivit sectiunii a II-a subparagraful 10(D) din Protocolul privind inspectiile.
6. Toate inspectiile suplimentare la locuri declarate, desfasurate potrivit paragrafelor 3 si 4 din aceasta sectiune:
a) se vor efectua cu suportarea costurilor de catre statul parte care inspecteaza, la nivelul preturilor de cost practicate in mod curent;
b) conform deciziei statului parte care inspecteaza, se vor efectua fie ca inspectii secventiale, fie ca inspectii separate.

VI

1. Acest document va intra in vigoare dupa primirea de catre statul depozitar a notificarii confirmarii aprobarii din partea tuturor statelor parti. Sectiunea a II-a paragraful 2 si 3, sectiunea a IV-a si sectiunea a V-a din acest document se vor aplica provizoriu, pentru perioada 31 mai 1996 - 15 decembrie 1996. Daca documentul nu va intra in vigoare pina la 15 decembrie 1996, el va fi reanalizat de catre statele parti.
2. Acest document, in toate cele sase limbi oficiale ale tratatului, va fi depozitat de catre Guvernul Regatului Olandei, ca stat depozitar desemnat prin tratat, care va transmite copii de pe acest document tuturor celorlalte state parti.

---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016