Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 342 din 30 mai 2022 privind înfiinţarea Comisiei pentru elaborarea unor propuneri de lege ferenda în vederea modificării legislaţiei specifice procesului de restituire a proprietăţii, cu implicaţii în clarificarea situaţiei terenurilor aflate în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului şi în procedura de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară
EMITENT: Prim-Ministrul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 530 din 30 mai 2022
Având în vedere propunerea formulată de Cancelaria Prim-Ministrului prin Nota nr. 949 din 7 aprilie 2022, aprobată de primministru,
în temeiul art. 29 şi al art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
ART. 1
Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comisia pentru elaborarea unor propuneri de lege ferenda în vederea modificării legislaţiei specifice procesului de restituire a proprietăţii, cu implicaţii în clarificarea situaţiei terenurilor aflate în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului şi în procedura de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, denumită în continuare Comisia, organism fără personalitate juridică, având următoarea componenţă:
a) Cancelaria Prim-Ministrului;
b) Ministerul Justiţiei;
c) Ministerul Afacerilor Interne;
d) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
e) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor;
f) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;
g) Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor;
h) Agenţia Domeniilor Statului;
i) Regia Naţională a Pădurilor - „Romsilva“;
j) Administraţia Naţională „Apele Române“;
k) Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
ART. 2
Scopul Comisiei este de a asigura o abordare coerentă şi coordonată a procesului de reglementare privind restituirea şi înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, prin formularea de propuneri de amendare a legislaţiei în domeniu.
ART. 3
În vederea îndeplinirii scopului prevăzut la art. 2, Comisia exercită următoarele atribuţii:
a) asigură identificarea direcţiilor strategice de acţiune şi prioritizarea nevoilor de reglementare;
b) efectuează documentarea şi analiza procedurilor privind restituirea şi înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, precum şi evaluarea impactului reglementării propuse;
c) formulează propuneri de modificare a legislaţiei privind restituirea imobilelor şi corelarea acesteia cu reglementările din domeniul cadastrului şi al cărţii funciare;
d) identifică soluţii privind inventarierea completă a terenurilor aflate în proprietatea publică sau privată a statului şi în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului, în vederea eliminării suprapunerilor existente şi a înregistrării acestor imobile în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.
ART. 4
(1) Comisia înaintează prim-ministrului un raport privind activitatea desfăşurată şi propunerile de modificare a legislaţiei specifice procesului de restituire şi de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.
(2) Pe baza aprobării prim-ministrului, Comisia înaintează textele propunerilor prevăzute la alin. (1) autorităţilor şi instituţiilor publice competente, în vederea iniţierii şi promovării proiectelor de acte normative, în condiţiile legii.
ART. 5
(1) Comisia este condusă de consilierul de stat cu atribuţii în domeniu din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, în calitate de preşedinte.
(2) Ministerele sunt reprezentate la reuniunile Comisiei la nivel de secretar de stat, iar celelalte autorităţi sau instituţii publice, la nivel de preşedinte, vicepreşedinte sau director general, care sunt membri cu drept de vot.
(3) La reuniunile Comisiei participă şi reprezentanţi la nivel tehnic desemnaţi de membrii acesteia.
(4) La propunerea membrilor, la reuniunile Comisiei pot participa invitaţi din partea altor autorităţi sau instituţii publice cu atribuţii şi competenţe în domeniu, precum şi reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale, societăţii civile, organizaţiilor internaţionale şi experţi în domeniile de referinţă.
(5) Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de cabinetul consilierului de stat cu atribuţii în domeniu din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, care are calitatea de preşedinte.
ART. 6
(1) Comisia se reuneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar, prin grija secretariatului tehnic.
(2) Reuniunile Comisiei sunt conduse de preşedinte.
(3) Agenda fiecărei reuniuni a Comisiei se întocmeşte de către secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate de către membrii acestuia.
(4) Procesele-verbale ale reuniunilor Comisiei cuprind, în principal, ordinea temelor discutate şi deciziile luate şi sunt semnate de către membrii acesteia şi înregistrate de secretariatul tehnic.
ART. 7
La prima şedinţă, Comisia aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare pe baza căruia îşi desfăşoară activitatea.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Marian Neacşu
Bucureşti, 30 mai 2022.
Nr. 342.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: