Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 342 din 30 mai 2022  privind înfiinţarea Comisiei pentru elaborarea unor propuneri de lege ferenda  în vederea modificării legislaţiei specifice procesului de restituire a proprietăţii,  cu implicaţii în clarificarea situaţiei terenurilor aflate în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului şi în procedura de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 DECIZIE nr. 342 din 30 mai 2022 privind înfiinţarea Comisiei pentru elaborarea unor propuneri de lege ferenda în vederea modificării legislaţiei specifice procesului de restituire a proprietăţii, cu implicaţii în clarificarea situaţiei terenurilor aflate în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului şi în procedura de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară

EMITENT: Prim-Ministrul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 530 din 30 mai 2022
    Având în vedere propunerea formulată de Cancelaria Prim-Ministrului prin Nota nr. 949 din 7 aprilie 2022, aprobată de primministru,
    în temeiul art. 29 şi al art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    prim-ministrul emite prezenta decizie.
    ART. 1
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii se înfiinţează Comisia pentru elaborarea unor propuneri de lege ferenda în vederea modificării legislaţiei specifice procesului de restituire a proprietăţii, cu implicaţii în clarificarea situaţiei terenurilor aflate în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului şi în procedura de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, denumită în continuare Comisia, organism fără personalitate juridică, având următoarea componenţă:
    a) Cancelaria Prim-Ministrului;
    b) Ministerul Justiţiei;
    c) Ministerul Afacerilor Interne;
    d) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
    e) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor;
    f) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;
    g) Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor;
    h) Agenţia Domeniilor Statului;
    i) Regia Naţională a Pădurilor - „Romsilva“;
    j) Administraţia Naţională „Apele Române“;
    k) Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.


    ART. 2
    Scopul Comisiei este de a asigura o abordare coerentă şi coordonată a procesului de reglementare privind restituirea şi înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, prin formularea de propuneri de amendare a legislaţiei în domeniu.

    ART. 3
    În vederea îndeplinirii scopului prevăzut la art. 2, Comisia exercită următoarele atribuţii:
    a) asigură identificarea direcţiilor strategice de acţiune şi prioritizarea nevoilor de reglementare;
    b) efectuează documentarea şi analiza procedurilor privind restituirea şi înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, precum şi evaluarea impactului reglementării propuse;
    c) formulează propuneri de modificare a legislaţiei privind restituirea imobilelor şi corelarea acesteia cu reglementările din domeniul cadastrului şi al cărţii funciare;
    d) identifică soluţii privind inventarierea completă a terenurilor aflate în proprietatea publică sau privată a statului şi în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului, în vederea eliminării suprapunerilor existente şi a înregistrării acestor imobile în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.


    ART. 4
    (1) Comisia înaintează prim-ministrului un raport privind activitatea desfăşurată şi propunerile de modificare a legislaţiei specifice procesului de restituire şi de înregistrare a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.
    (2) Pe baza aprobării prim-ministrului, Comisia înaintează textele propunerilor prevăzute la alin. (1) autorităţilor şi instituţiilor publice competente, în vederea iniţierii şi promovării proiectelor de acte normative, în condiţiile legii.

    ART. 5
    (1) Comisia este condusă de consilierul de stat cu atribuţii în domeniu din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, în calitate de preşedinte.
    (2) Ministerele sunt reprezentate la reuniunile Comisiei la nivel de secretar de stat, iar celelalte autorităţi sau instituţii publice, la nivel de preşedinte, vicepreşedinte sau director general, care sunt membri cu drept de vot.
    (3) La reuniunile Comisiei participă şi reprezentanţi la nivel tehnic desemnaţi de membrii acesteia.
    (4) La propunerea membrilor, la reuniunile Comisiei pot participa invitaţi din partea altor autorităţi sau instituţii publice cu atribuţii şi competenţe în domeniu, precum şi reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale, societăţii civile, organizaţiilor internaţionale şi experţi în domeniile de referinţă.
    (5) Secretariatul tehnic al Comisiei este asigurat de cabinetul consilierului de stat cu atribuţii în domeniu din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, care are calitatea de preşedinte.

    ART. 6
    (1) Comisia se reuneşte, de regulă, o dată pe lună sau ori de câte ori este necesar, prin grija secretariatului tehnic.
    (2) Reuniunile Comisiei sunt conduse de preşedinte.
    (3) Agenda fiecărei reuniuni a Comisiei se întocmeşte de către secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate de către membrii acestuia.
    (4) Procesele-verbale ale reuniunilor Comisiei cuprind, în principal, ordinea temelor discutate şi deciziile luate şi sunt semnate de către membrii acesteia şi înregistrate de secretariatul tehnic.

    ART. 7
    La prima şedinţă, Comisia aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare pe baza căruia îşi desfăşoară activitatea.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu

    Bucureşti, 30 mai 2022.
    Nr. 342.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016