Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECIZIE nr. 319 din 16 mai 2022 pentru stabilirea atribuţiilor secretarului de stat coordonator al Departamentului pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene
EMITENT: Prim-Ministrul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 486 din 16 mai 2022
În temeiul art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 4 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 205/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene şi pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului,
prim-ministrul emite prezenta decizie.
ARTICOL UNIC
Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, secretarul de stat care conduce Departamentul pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene exercită următoarele atribuţii:
1. coordonează monitorizarea şi evaluarea integrată a utilizării fondurilor publice europene şi naţionale, în scopul corelării mecanismelor de finanţare, al eficientizării investiţiilor publice, al acoperirii nevoilor de finanţare pe fiecare domeniu şi al îndeplinirii priorităţilor strategice asumate de Guvernul României, prin programul de guvernare;
2. coordonează centralizarea periodică şi maparea pe domenii de activitate şi priorităţi strategice a liniilor de finanţare nerambursabile din fonduri publice europene şi naţionale şi coordonează măsurile necesare pentru comunicarea publică predictibilă şi adecvată a tuturor oportunităţilor de finanţare mapate;
3. coordonează măsurile de armonizare interinstituţională sau legislativă care asigură buna derulare sau deblocarea programelor sau proiectelor finanţate cu fonduri europene sau naţionale, îndeplinirea condiţiilor favorizante care vizează finanţarea nerambursabilă europeană, colaborând în mod direct pe aceste teme cu ministerele responsabile de gestionarea fondurilor europene şi naţionale nerambursabile;
4. sprijină dezvoltarea şi implementarea mecanismului integrat de management al investiţiilor publice, bazat pe strategia de investiţii publice a Guvernului României, prin colaborare şi dialog cu ministerele, mediul privat, autorităţile locale, societatea civilă, partenerii sociali;
5. coordonează întâlniri de lucru cu privire la stadiul şi evoluţia Planului naţional de redresare şi rezilienţă, în vederea informării periodice a prim-ministrului, coordonator al Comitetului interministerial de coordonare a Planului naţional de redresare şi rezilienţă;
6. participă, cu statut de observator, la comitetele de monitorizare ale programelor operaţionale finanţate cu fonduri nerambursabile europene;
7. în cazul unor situaţii excepţionale, care necesită sprijin financiar la nivelul Uniunii Europene, asigură îndeplinirea rolului de punct naţional de contact şi coordonează activităţile guvernamentale pentru identificarea de resurse financiare nerambursabile externe pentru măsurile de răspuns la situaţia excepţională;
8. coordonează grupurile de lucru interministeriale şi participă la comitetele interministeriale care vizează abordarea integrată a finanţărilor publice europene şi naţionale pentru sectoarele de interes naţional;
9. coordonează elaborarea de recomandări, studii şi analize vizând abordarea integrată în utilizarea fondurilor nerambursabile europene şi naţionale;
10. colaborează cu reprezentanţii organizaţiilor şi instituţiilor financiare internaţionale prezente în România cu privire la asistenţa oferită de acestea României, în baza monitorizării modului de implementare a proiectelor cu finanţare publică europeană şi naţională;
11. colaborează cu Reprezentanţa Comisiei Europene în România şi Reprezentanţa Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană în demersurile cu privire la coordonarea finanţărilor publice cu priorităţile României şi cele ale Uniunii Europene;
12. colaborează cu factorii interesaţi din mediul public, privat, societatea civilă şi cu partenerii sociali pentru asigurarea implementării corespunzătoare a proiectelor de importanţă naţională finanţate din fonduri publice europene sau naţionale, dar şi pentru asigurarea abordării unitare a finanţărilor publice europene sau naţionale;
13. coordonează activităţile de accesare a surselor de finanţare nerambursabilă pentru care este eligibil Departamentul pentru evaluare integrată şi monitorizarea programelor finanţate din fonduri publice şi europene, în scopul elaborării documentelor şi analizelor specifice necesare îndeplinirii atribuţiilor, îndeplinind, la cerere, acest rol inclusiv pentru structurile aflate în subordonarea şi/sau coordonarea prim-ministrului şi a Guvernului;
14. prezintă prim-ministrului, ori de câte ori este necesar, informări cu privire la activităţile de monitorizare şi evaluare integrată derulate, problemele identificate, stadiul programelor şi proiectelor finanţate cu fonduri nerambursabile (europene sau naţionale), recomandări şi propuneri în vederea deciziei;
15. participă la şedinţele de Guvern care au pe agendă puncte ce vizează utilizarea fondurilor publice europene şi naţionale.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE-IONEL CIUCĂ
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Marian Neacşu
Bucureşti, 16 mai 2022.
Nr. 319.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: