Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERIILE SECTORIALE SI PRAGURILE CRITICE din 30 august 2011  aferente sectorului ICN - infrastructura critica nationala - Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERIILE SECTORIALE SI PRAGURILE CRITICE din 30 august 2011 aferente sectorului ICN - infrastructura critica nationala - "Alimentatie"

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 691 din 29 septembrie 2011

    I. Consideraţii generale
    În cadrul economiei naţionale se disting categorii de obiective de importanţã deosebitã, reglementate de legislaţia în vigoare, respectiv:
    - obiective de importanţã deosebitã pentru apãrarea ţãrii;
    - obiective de importanţã deosebitã pentru activitatea statului;
    - obiective de importanţã deosebitã pentru economie.
    Altã categorie de obiective de importanţã deosebitã pentru sectorul alimentaţie este cea a elementelor de infrastructurã criticã ce urmeazã a fi stabilite la nivelul fiecãrui operator economic, cu luarea mãsurilor de protecţie cerute de lege, în baza criteriilor de selecţie prevãzute mai jos şi a procedurii de identificare a acestora.
    Criteriile de selecţie a elementelor de infrastructurã criticã din sectorul alimentaţie contribuie la stabilirea acelor entitãţi economice funcţionale care oferã produse/bunuri şi servicii de utilitate publicã, vitale pentru societate, a cãror distrugere, degradare ori aducere în stare de nefuncţionalitate produce efecte negative majore asupra populaţiei, mediului şi securitãţii economice la nivel naţional sau zonal.

    II. Criterii de selecţie a elementelor de infrastructurã criticã, din sectorul alimentaţie, conform anexei nr. 1 pct. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 18/2011
    A. Elemente care, prin nefuncţionalitate, produc un impact major asupra populaţiei şi agriculturii:
    - elemente materiale: construcţii, echipamente, instalaţii, mijloace de transport;
    - elemente informaţionale: date, informaţii, circuite, fluxuri, tehnici, proceduri cu caracter industrial, resurse umane.
    B. Structuri vitale care, prin imposibilitatea operatorului economic de a-şi exercita funcţiunile, împiedicã accesul populaţiei la resurse vitale:
    - sisteme de prelucrare şi depozitare a produselor agroalimentare;
    - sisteme majore de aprovizionare cu apã;
    - utilitãţi publice de interes pentru agriculturã, care asigurã susţinerea componentelor securitãţii naţionale;
    - depozitele de medicamente şi material biologic veterinar;
    - punctele de inspecţie la frontierã desemnate în care sunt organizate controale sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;
    - reţeaua naţionalã reprezentatã de Sistemul Rapid de Alertã pentru Alimente şi Furaje (SRAAF);
    - domeniul antigrindinã şi de creştere a precipitaţiilor;
    - domeniul îmbunãtãţirilor funciare - apãrare împotriva inundaţiilor - controlul eroziunii solurilor - desecãri şi drenaje;
    - institute/centre de cercetare-dezvoltare de importanţã majorã din structura Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu Şişeşti".
    C. Puncte critice sau elemente aparţinând operatorilor economici sau organismelor guvernamentale şi care, odatã afectate sau distruse, pot determina:
    - disfuncţii;
    - vulnerabilitãţi;
    - factori de risc;
    - ameninţãri;
    - stãri de pericol;
    - agresiuni,
    care influenţeazã major buna funcţionare a societãţii, în ansamblul ei.
    D. Cauze de apariţie a unor situaţii de urgenţã asupra elementelor de infrastructurã criticã din sectorul alimentaţie:
    - incidente;
    - accidente;
    - zoonoze;
    - crize alimentare cu impact asupra siguranţei alimentelor şi a securitãţii alimentare;
    - fenomene meteorologice periculoase (grindinã, îngheţuri timpurii, ploi torenţiale de lungã duratã, tornade etc.);
    - acţiuni agresive ale unor entitãţi interne sau externe, calamitãţi, inundaţii.

    III. Pragurile critice în sectorul alimentaţie, conform anexei nr. 1 pct. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 98/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 18/2011
    1. Producţie:
    - ferme de cereale - minimum 10.000 ha
    - ferme legumicole - minimum 10.000 t/an
    - ferme de bovine - minimum 1.000 capete
    - ferme de porcine - minimum 10.000 capete
    - ferme de ovine/caprine - minimum 15.000 capete
    - ferme de pãsãri - minimum 150.000 capete
    2. Procesare, prelucrare:
    - morãrit şi panificaţie - minimum 75.000 t/an, pâine 40 t/zi, 200 t/zi morãrit
    - lapte şi derivate - minimum 1.500 t/an
    - carne şi preparate din carne - minimum 100.000 t/an
    - ulei - minimum 30.000 t/an
    - zahãr - minimum 50.000 t/an
    - conserve de legume şi fructe - minimum 10.000 t/an
    3. Depozitare:
    - depozite de cereale cu capacitãţi de minimum 40.000 t
    4. Apãrare împotriva inundaţiilor
    a) baraje de atenuare a viiturilor (înãlţimi la baza deversorului > 6 m, din care:
    1. baraje de atenuare a viiturilor care protejeazã populaţia din aval (minimum 500 de locuitori);
    2. baraje de atenuare a viiturilor care protejeazã mica industrie localã sau obiective social-economice (minimum 4 obiective);
    b) incinte îndiguite (diguri longitudinale şi transversale) cu suprafaţa netã > 2.000 ha;
    c) afectarea mediului minimum 7 zile.
    5. Alunecãri de teren
    a) suprafeţe afectate de alunecãri active > 3 ha;
    b) alunecãri de teren care afecteazã localitãţi - minimum 500 de locuitori;
    c) alunecãri de teren care afecteazã reţeaua hidrograficã (prin îngustarea secţiunii de scurgere a reţelei hidrografice se pot genera inundaţii) - minimum 500 ha.
    6. Desecãri - drenaje
    - sãnãtatea populaţiei şi evitarea bolilor hidrice (îmbunãtãţirea calitãţii apei, asanãri de bãlţi, eliminarea insectelor şi a rozãtoarelor) - minimum 5.000 de locuitori beneficiari.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016