Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII nr. 1.043 din 20 septembrie 1991  pentru selectarea societatilor comerciale care se privatizeaza prin vinzare de actiuni, inainte de organizarea Fondurilor Proprietatii Private si a Fondului Proprietatii de Stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII nr. 1.043 din 20 septembrie 1991 pentru selectarea societatilor comerciale care se privatizeaza prin vinzare de actiuni, inainte de organizarea Fondurilor Proprietatii Private si a Fondului Proprietatii de Stat

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE PRIVATIZARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 200 din 2 octombrie 1991

    1. Potrivit prevederilor cap. V din Legea nr. 58/1991, pe baza propunerilor societăţilor comerciale şi la recomandarea ministerelor de resort, Agenţia Naţionala pentru Privatizare (A.N.P.) poate selecta pînă la 0,5% din totalul societăţilor comerciale cu capital social de stat, în vederea privatizării prin vînzare de acţiuni, înainte de organizarea Fondurilor Proprietăţii Private şi a Fondului Proprietăţii de Stat.
    2. Criteriile de baza în funcţie de care se vor recomanda şi selecta societăţile comerciale se referă, în principal, la:
    - societatea comercială sa fie potenţial profitabila;
    - atitudinea salariaţilor sa fie favorabilă privatizării societăţii comerciale;
    - salariaţii, alţi investitori romani şi străini sa fie interesaţi în cumpărarea de acţiuni ale societăţii comerciale;
    - activitatea societăţii comerciale sa nu aibă un grad ridicat de dependenta fata de: subvenţii, reglementări restrictive, fosta piaţa C.A.E.R., un număr restrîns de furnizori sau clienţi;
    - rezultatele privatizării societăţii comerciale sa aibă un impact favorabil asupra cetăţenilor, salariaţilor, investitorilor şi altor societăţi comerciale.
    Pentru a se departaja societăţile comerciale în raport cu aceste criterii de baza, ministerele de resort, prefecturile şi Primăria municipiului Bucureşti vor folosi:
    - autoaprecierea societăţii comerciale, concretizata prin răspunsurile date la chestionarul referitor la criteriile de baza (anexa nr. 1);
    - informaţiile pentru fundamentarea propunerii de privatizare a societăţii comerciale privind: obiectul de activitate şi structura, piaţa în care operează şi poziţia pe piaţa respectiva, potenţialul economico-financiar (anexa nr. 2).
    În acest scop, ţinînd seama de specificul sectorului sau subsectorului economic în care îşi desfăşoară activitatea societăţile comerciale, ministerele de resort, prefecturile şi Primăria municipiului Bucureşti vor stabili limite cantitative referitoare la criteriile de departajare pentru emiterea recomandărilor.
    3. Procedura pentru selectare este următoarea:
    a) Societăţile comerciale care doresc sa participe la selecţie pregătesc dosarul cu propunerea de privatizare, avînd conţinutul din anexa nr. 3.
    b) Consiliul de administraţie al societăţii comerciale prezintă propunerea de privatizare consiliului imputernicitilor statului sau adunării generale a acţionarilor.
    Dosarul cu propunerea de privatizare, aprobată de consiliul imputernicitilor statului sau de adunarea generală a acţionarilor, se transmite ministerului de resort sau, după caz, prefecturii ori Primăriei municipiului Bucureşti, pînă la data de 18 octombrie 1991. Totodată, o copie a acestuia se depune la filiala judeţeana a A.N.P.
    c) Ministerele de resort, prefecturile şi Primăria municipiului Bucureşti transmit la A.N.P. lista cu societăţile comerciale recomandate, pînă la data de 30 octombrie 1991. Lista va fi însoţită de dosarele primite de la societăţile comerciale recomandate, precum şi de descrierea metodei utilizate la recomandare sau de motivatia recomandarii fiecărei societăţi comerciale.
    d) A.N.P. efectuează selectarea, urmărind realizarea unui eşantion reprezentativ de societăţi comerciale privatizabile prin vînzare de acţiuni, înainte de organizarea Fondurilor Proprietăţii Private şi a Fondului Proprietăţii de Stat.
    4. Societăţile comerciale care au fost selectate vor începe pregătirea privatizării şi vor avea posibilitatea de a se privatiza înainte de organizarea Fondurilor Proprietăţii Private şi a Fondului Proprietăţii de Stat.
    Societăţile comerciale care au transmis propuneri de privatizare şi sînt privatizabile, dar nu au fost recomandate sau selectate, ca urmare a restricţiilor de număr sau de reprezentativitate, pot începe pregătirea privatizării, dar privatizarea se va realiza după organizarea Fondurilor Proprietăţii Private şi a Fondului Proprietăţii de Stat.
    5. Pe baza experienţei practice care va rezulta din activitatea de recomandare şi selectare a societăţilor comerciale pentru privatizare în aceasta etapa, se vor aduce perfectionarile necesare criteriilor şi procedurii de selectare, care urmează a fi folosite pentru elaborarea programelor anuale de privatizare şi orientarea asistenţei tehnice din fonduri nerambursabile.

                 Preşedintele
        Agenţiei Naţionale pentru Privatizare
                 Theodor Stolojan


    ANEXA 1
                       CHESTIONAR
    referitor la propria apreciere efectuată de către societatea comercială, în
    vederea propunerii de privatizare prin vînzare de acţiuni, înainte de
    organizarea Fondurilor Proprietăţii Private şi a Fondului Proprietăţii de Stat


    A. Dacă pentru societatea comercială este adevărata una dintre afirmatiile de mai jos, consiliul de administraţie nu va înainta propunerea pentru privatizare:
    A 1. Activitatea pe care o desfăşoară societatea comercială polueaza semnificativ aerul, apa sau solul;
    A 2. Privatizarea societăţii comerciale va conduce, în context local, la un şomaj semnificativ.
    B. Consiliul de administraţie va răspunde la întrebările de mai jos cu DA sau NU, atribuind fiecărui răspuns o valoare numerică, fie 0, fie 10, corespunzătoare precizărilor de la fiecare intrebare:
    B 1. Activitatea societăţii comerciale depinde de subvenţii ?
    - pentru răspuns DA : B 1 = 0; pentru răspuns NU : B 1 = 10.
    B 2. Preţurile produselor/serviciilor societăţii comerciale sînt supuse unor plafoane sau altor forme de control rezultate din reglementările guvernamentale ?
    - pentru răspuns DA : B 2 = 0; pentru răspuns NU : B 2 = 10.
    B 3. Societatea comercială a avut discuţii cu posibili investitori străini?
    - pentru răspuns DA : B 3 = 10; pentru răspuns NU : B 3 = 0.
    C. Consiliul de administraţie va răspunde la întrebările de mai jos, atribuind fiecărui răspuns o valoare numerică între 0 şi 10 (0 sau 1 sau 2 sau ......, 10), potrivit precizărilor de la fiecare intrebare:
    C 1. În ce măsura salariaţii au o atitudine favorabilă fata de privatizarea societăţii comerciale, chiar dacă nu intenţionează sa cumpere acţiuni ale acesteia ? (atitudinea favorabilă se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 1 = ...
    C 2. Care este gradul de interes al salariaţilor în cumpărarea de acţiuni ale societăţii comerciale, în cazul privatizării acesteia, chiar dacă în prezent nu dispun de fonduri ? (gradul mai ridicat de interes se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 2 = ...
    C 3. Privatizarea societăţii comerciale poate atrage investitori străini ? (atractia mai mare pentru investitori se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 3 = ...
    C 4. Care este gradul de integrare pe orizontala a societăţii comerciale ? (gradul mai redus de integrare se noteaza cu o valoare numerică mai mare; un grad de integrare mai mare de 75% se noteaza cu 0)
    - C 4 = ...
    C 5. Va avea privatizarea societăţii comerciale un efect pozitiv asupra altor societăţi comerciale cu capital de stat ? (efectul pozitiv mai important se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 5 = ...
    C 6. Care este perspectiva evoluţiei pieţei specifice societăţii comerciale ? (o perspectiva mai buna se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 6 = ...
    C 7. Cum apreciaţi influenta privatizării societăţii comerciale asupra calităţii produselor/serviciilor acesteia ? (o influenta pozitiva importanta asupra calităţii se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 7 = ...
    C 8. In ce măsura societatea comercială are utilaje moderne ? (existenta utilajelor moderne se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 8 = ...
    C 9. A fost societatea comercială dependenta, în ultimii doi ani, de fosta piaţa C.A.E.R. ? (gradul mai redus de dependenta la import si/sau la export se noteaza cu o valoare numerică mai mare; un grad de dependenta mai mare de 50% se noteaza cu 0)
    - C 9 = ...
    C 10. A avut societatea comercială, în ultimii doi ani, relaţii de afaceri cu parteneri occidentali ? (relaţiile mai intense se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 10 = ...
    C 11. Produsele/serviciile societăţii comerciale corespund normelor de calitate impuse de reglementările interne, inclusiv cele referitoare la protecţia mediului ? (o pondere mai mare a produselor/serviciilor care corespund se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 11 = ...
    C 12. Produsele/serviciile societăţii comerciale corespund normelor de calitate impuse de reglementările externe, inclusiv cele referitoare la protecţia mediului ? (o pondere mai mare a produselor/serviciilor care corespund se noteaza cu o valoare numerică mai mare)
    - C 12 = ...

    ANEXA 2

                        INFORMAŢII
      pentru fundamentarea propunerii de privatizare prin vînzare de acţiuni,
         înainte de organizarea Fondurilor Proprietăţii Private şi
                   a Fondului Proprietăţii de Stat


    1. Informaţii cu caracter general
    1.1. Scurt istoric al societăţii comerciale (descriere)
    1.1.1. Numărul actului normativ prin care a fost înfiinţată societatea comercială;
    1.1.2. Unitatea economică de stat din care a provenit;
    1.1.3. Modul în care a fost înfiinţată unitatea economică de stat din care provine (anul, nationalizare, investiţie după anul 1948 etc.).
    1.2. Dreptul de proprietate (descriere)
    1.2.1. Dreptul de proprietate si/sau de folosinţa a terenului, clădirilor, utilajelor etc.;
    1.2.2. Bunurile din patrimoniu al căror drept de folosinţa a fost cedat prin locaţie de gestiune, închirieri etc.;
    1.2.3. Proprietatea intelectuală (invenţii, mărci etc.).
    1.3. Structura organizatorică a societăţii comerciale (descriere, organigrame)
    1.3.1. Precizarea existenţei filialelor, apartenenţa la un holding etc.;
    1.3.2. Organigrama;
    1.3.3. Amplasarea geografică a componentelor organizatorice (atunci cînd acestea funcţionează în localităţi diferite).
    1.4. Activitatea de baza (descriere, tabel)
    1.4.1. Obiectul activităţii de baza (activităţilor de baza);
    1.4.2. Ponderea activităţii de baza (activităţilor de baza) în totalul activităţii societăţii comerciale (în anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991);
    1.4.3. Principalele grupe de produse şi ponderea acestora în activitatea de baza (în anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991).
    1.5. Procesul tehnologic (descriere)
    1.5.1. Tipul de tehnologie folosită şi prezentarea procesului tehnologic;
    1.5.2. Precizarea anului cînd a avut loc o retehnologizare semnificativă pentru societatea comercială; în ce a constat, ce tip şi ce provenienta au avut tehnologiile şi utilajele nou introduse etc.
    1.6. Reziduurile (descriere)
    1.6.1. Reziduurile rezultate din procesul tehnologic şi modul de eliminare a acestora;
    1.6.2. Indicatori caracteristici pentru poluarea aerului, apei şi solului; comparaţia cu limitele stabilite de norme interne şi internaţionale.
    2. Informaţii privind piaţa în care activează societatea comercială
    2.1. Evoluţia pieţei specifice şi a poziţiei pe care societatea comercială o ocupa pe piaţa (tabele - anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991, proiectii 1991, 1992; în milioane lei si, respectiv, în milioane dolari; pentru anii 1988 - 1990, transformarea rublelor transferabile în dolari se va face la paritatea 1 la 1)
    2.1.1. Volumul vinzarilor pe piaţa interna specifica (indiferent de firma vinzatoare) şi schimbările procentuale anuale:
    - vînzări efectuate din producţia interna;
    - vînzări din import;
    - vînzări efectuate de societatea comercială şi schimbări procentuale anuale, ponderea acestor vînzări în piaţa interna şi în vinzarile efectuate din producţia interna;
    2.1.2. Volumul vinzarilor pe piaţa externa specifica (indiferent de firma vinzatoare şi ţara de origine) şi schimbări procentuale anuale:
    - vinzarile efectuate de societatea comercială pe piaţa externa - din care fosta piaţa C.A.E.R. - şi schimbări procentuale anuale; ponderea acestor vînzări în volumul vinzarilor pe piaţa externa.
    2.2. Natura pieţei specifice - intern şi extern (descriere) - fragmentata cu mulţi concurenţi sau concentrata cu putini concurenţi
    2.3. Clienţii societăţii comerciale (tabel - anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991; în milioane lei si, respectiv, în milioane dolari)
    2.3.1. Clienţi interni - enumerarea principalilor clienţi, a vinzarilor şi a ponderilor;
    2.3.2. Clienţi externi - enumerarea principalilor clienţi, a vinzarilor şi a ponderilor.

    NOTA: Prin client principal intern sau extern se înţelege acela cu o pondere mai mare sau egala cu 10% din volumul valoric al vinzarilor societăţii comerciale pe piaţa interna, respectiv pe cea externa.

    2.4. Contractele comerciale şi reţeaua de distribuţie (descriere)
    2.4.1. Natura contractelor comerciale - de lungă durata, de scurta durata;
    2.4.2. Reţeaua de distribuţie, verigile intermediare.
    2.5. Concurenţii societăţii comerciale (tabel - anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991; în milioane lei si, respectiv, în milioane dolari)
    2.5.1. Principalii concurenţi pe piaţa interna şi ponderea acestora în vinzarile de pe piaţa interna;
    2.5.2. Principalii concurenţi pe piaţa externa şi ponderea acestora în vinzarile de pe piaţa externa.
    2.6. Avantajele actuale ale societăţii comerciale fata de concurenţi (descriere)
    2.6.1. Pe piaţa interna;
    2.6.2. Pe piaţa externa.
    2.7. Furnizorii societăţii comerciale (tabel - anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991; în milioane lei si, respectiv, în milioane dolari; pentru anii 1988 - 1990, transformarea rublelor transferabile în dolari se face la paritatea 1 la 1)
    2.7.1. Furnizorii interni - enumerarea principalilor furnizori interni şi a ponderilor;
    2.7.2. Furnizorii externi - enumerarea principalilor furnizori externi şi a ponderilor.

    NOTA: Prin furnizor principal intern sau extern se înţelege acela cu o pondere mai mare sau egala cu 10% din volumul valoric al aprovizionărilor din intern, respectiv din import.

    2.8. Investitorii străini care si-au exprimat interesul fata de societatea comercială (descriere)
    2.8.1. Interes de natura strategica - investitori străini care au activităţi în acelaşi domeniu cu societatea comercială şi pot contribui la retehnologizari etc.
    Enumerarea lor, ce activităţi desfăşoară, adresa;
    2.8.2. Interes de natura financiară - investitori străini care nu au activităţi în acelaşi domeniu cu societatea comercială.
    Enumerarea lor, ce activităţi desfăşoară, adresa.
    3. Informaţii privind forta de munca
    3.1. Numărul mediu scriptic de salariaţi (tabel - anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991)
    - din care: personal T.E.S.A.
    3.2. Structura salariaţilor pe vîrste, la 30.06.1991 (tabel)
    Numărul total, cu defalcarea pe bărbaţi şi femei, cu următoarele intervale de grupare:
    - pînă la 30 ani;
    - 31 - 40 ani;
    - 41 - 50 ani;
    - 51 - 55 ani;
    - 56 - 60 ani;
    - peste 60 ani.
    3.3. Structura salariaţilor la 30.06.1991 după vechimea în societatea comercială (care prezintă propunerea de privatizare), inclusiv în unitatea economică de stat din care aceasta a provenit (tabel)
    Numărul total, cu defalcare pe bărbaţi şi femei, cu următoarele intervale de grupare:
    - pînă la 5 ani;
    - 6 - 10 ani;
    - 11 - 15 ani;
    - 16 - 20 ani;
    - peste 20 ani.
    4. Informaţii privind potenţialul financiar

                   NOTA METODOLOGICĂ GENERALĂ

    A. Indicatorii se vor prezenta în tabele cu următoarea forma:

┌─────┬───────────┬────────┬────────┬────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ Cod │ Indicator │ 1988 │ 1989 │ 1990 │ 1991 │ 1991 │ 1992 │
│ │ │ │ │ │ sem. I │ prev. │ prev. │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────┴────────┴────────┴────────┴──────────┴──────────┴──────────┘


    Pentru elementele de patrimoniu (bilanţ), indicatorii se referă la situaţia existenta la sfîrşitul fiecărui an, respectiv al semestrului I 1991.
    Pentru elementele de rezultate financiare, indicatorii se referă la situaţia existenta pe fiecare an, respectiv semestrul I 1991.
    B. Indicatorii în mărime absolută se exprima în milioane lei cu o zecimala.
    Toţi indicatorii sînt în preţurile folosite în perioadele respective de raportare.
    Pentru previziuni 1991 se folosesc realizările în preţurile la care operaţiunile s-au înregistrat, iar pentru perioada pînă la sfîrşitul anului, preţurile formate după 31 iulie 1991.
    Previziunile pe anul 1992 pot fi elaborate în preţuri curente din luna septembrie 1991 sau în preţuri previzibile pentru 1992, facindu-se precizări cu privire la preţurile folosite şi la modificările avute în vedere.
    C. Societăţile comerciale, care s-au înfiinţat prin comasarea unor întreprinderi de stat, formează indicatorii pentru anii 1988, 1989, 1990 prin însumarea datelor din bilanţurile si, după caz, din evidentele contabile de la fiecare întreprindere de stat.
    Societăţile comerciale care s-au înfiinţat prin divizarea întreprinderilor de stat formează indicatorii pentru anii 1988, 1989, 1990 prin defalcarea indicatorilor raportati de către întreprinderea de stat sau, după caz, existenţi în evidenta contabila a acesteia.
    - In situaţia în care societăţile comerciale nu si-au definitivat pînă în prezent serii statistice de date, iar elaborarea acestora pentru toţi indicatorii solicitati nu este posibila, se vor include în tabele numai indicatorii la care defalcarea se poate realiza.
    D. Sursa datelor:
    D. 1) Pentru începutul anului 1991 şi semestrul I 1991, indicatorii se preiau din formularele 01 "Rezultatele financiare şi obligaţiile fiscale" şi 02 "Situaţia patrimoniului" prevăzute de Normele metodologice ale M.F. nr. 3108/26 martie 1991, precum şi din evidentele contabile.
    Indicatorii avînd codul format din 5 cifre coincid cu indicatorii raportati prin formularele 01 şi 02 la Normele metodologice ale M.F. nr. 3108/1991. Ultimele 4 cifre din cod indica codul formularului de raportare şi numărul rindului din acesta.
    Indicatorii avînd codul format din mai mult de 5 cifre se preiau din evidentele contabile sau se prelucreaza pe baza altor indicatori.
    D. 2) Pentru anii 1988, 1989, 1990, indicatorii se preiau din formularele de raportare utilizate la datele respective şi din evidentele contabile, prelucrati în concordanta cu structura organizatorică actuala a societăţii comerciale şi cu structura de prezentare a datelor solicitată.
    4.01. Rezultatele financiare (tabel)
    4.01.01. Venituri din activitatea de baza;
    4.01.02. Venituri din alte activităţi;
    4.01.03. Diferenţe de preţ şi tarif;
    4.01.04. Venituri financiare;
    4.01.05. din care: venituri din titluri de participare;
    4.01.06. Total venituri;
    4.01.07. din care: din export;
    4.01.08. Cheltuieli pentru activitatea de baza;
    4.01.09. Cheltuieli pentru alte activităţi;
    4.01.10. Cheltuieli financiare;
    4.01.11. Total cheltuieli;
    4.01.12. Impozitul pe circulaţia mărfurilor;
    4.01.13. din care: vărsat;
    4.01.15. Cheltuieli suportate direct din venituri;
    4.01.16. din care: taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat;
    4.01.17. Profit impozabil;
    4.01.18. Impozitul pe profit;
    4.01.19. din care: vărsat;
    4.01.20. Profitul net;
    4.01.21. Pierderi;
    4.01.22. Subvenţii pentru acoperirea pierderilor;
    4.01.24. Volumul total de activitate;
    4.01.25. Costuri aferente volumului total de activitate, din care:
    4.01.26. - materii prime şi materiale;
    4.01.27. - amortizarea mijloacelor fixe;
    4.01.28. - salarii (pentru anii 1988, 1989, 1990, la costurile cu salariile se adauga şi impozitul pe fondul total de salarii);
    4.01.32. - contribuţia pentru asigurări sociale;
    4.01.33. - contribuţia la fondul de şomaj (4%);
    4.01.38. Cheltuieli pentru investiţii;
    4.01.46. Pierderi din anii precedenti neacoperite.
    4.02. Situaţia patrimoniului (tabel)
    4.02.01. Total activ;
    4.02.02. Imobilizari;
    4.02.03. - Mijloace fixe la valoarea rămasă;
    4.02.04. - Investiţii în curs de execuţie;
    4.02.05. - Alte imobilizari;
    4.02.06. Stocuri;
    4.02.07. - Materiale;
    4.02.08. - Produse finite;
    4.02.09. - Producţie neterminată şi semifabricate;
    4.02.10. - Cheltuieli anticipate;
    4.02.11. - Produse, lucrări şi servicii facturate;
    4.02.12. - Mărfuri;
    4.02.13. - Alte stocuri;
    4.02.14. - Disponibilităţi băneşti şi plasamente;
    4.02.15. - Numerar în casa şi alte valori;
    4.02.16. - Disponibil în banca;
    4.02.17. - Valori mobiliare de plasament;
    4.02.18. - Alte disponibilităţi;
    4.02.19. Terţi;
    4.02.20. - Clienţi;
    4.02.21. - Debitori;
    4.02.22. - Decontări cu terţi;
    4.02.23. Alte cheltuieli;
    4.02.24. Vărsăminte şi prelevări din profit;
    4.02.25. Pierderi;
    4.02.26. Total pasiv;
    4.02.27. Capital social subscris;
    4.02.28. - Capital social vărsat;
    4.02.29. Fonduri proprii;
    4.02.30. Rezerve şi finanţări;
    4.02.31. Obligaţii;
    4.02.32. - Furnizori;
    4.02.33. - Creditori;
    4.02.34. - Alte obligaţii;
    4.02.35. Credite bancare şi împrumuturi;
    4.02.36. Profit şi subvenţii;
    4.02.37. - Profit;
    4.02.38. - Subvenţii pentru acoperirea pierderilor.

    Precizare: In tabelul 4.02 "Situaţia patrimoniului", se introduce o coloana suplimentară privind situaţia la 30.06.1991, corectată cu pierderile din anii 1989 şi 1990, precum şi cu creditele neperformante care au fost preluate (sau urmează a se prelua) de către stat şi băncile comerciale, în conformitate cu H.G. nr. 477/1991.


    4.03. Alte grupări ale rezultatelor financiare necesare analizei propunerii
    4.03.00.1. Venituri
    4.03.00.2. Cheltuieli (exclusiv dobînzi);
    4.03.00.3. Profit brut;
    4.03.00.4. Dobînzi;
    4.03.00.5. Impozit pe profit;
    4.03.00.6. Profit net.
    Sursa datelor:
    4.03.00.1. = 4.01.06 - 4.01.12
    4.03.00.2 = 4.01.11 - 4.01.15 - dobînzi bancare (cuprinse în cheltuielile financiare la poziţia 4.01.10)
    4.03.00.3 = 4.03.00.1 - 4.03. 0.2
    4.03.00.4 = dobînzile bancare incluse în cadrul cheltuielilor financiare (4.01.10), respectiv din contul 550.01
    4.03.00.5 = 4.01.18
    4.03.00.6 = 4. 1.20 = 4.03.00.3 - 4.03.00.4 - 4.03.00.5
    4.04. Alte grupări ale elementelor de patrimoniu necesare analizei propunerii de privatizare
    4.04.00.1. Active curente
    din`care:
    4.04.00.2. Disponibilităţi băneşti;
    4.04.00.3. Stocuri (în societatea comercială);
    4.04.00.4. Venituri şi alte sume de încasat
    din care:
    4.04.00.5. - cu termene de încasare depăşite faţă de circuitul normal de încasare, dar pentru care există posibilităţi de încasare;
    4.04.00.6. - incerte la încasare (debitori falimentari, dispăruţi etc.).
    4.04.00.7. Active fixe nete;
    4.04.00.8. Mijloace fixe la valoarea de inventar;
    4.04.00.9. Amortizare acumulată;
    4.04.00.10. Alte active;
    4.04.00.11. Total active;
    4.04.00.12. Obligaţii de plăţi curente;
    4.04.00.13. - din care, cu termene depăşite;
    4.04.00.14. Datorie bancară curentă;
    4.04.00.15. Obligaţii de plăţi faţă de furnizori;
    4.04.00.16. Alte obligaţii de plăţi curente (impozite, taxe, contributţi, asigurări sociale neachitate etc.);
    4.04.00.17. Datorie pe termen mediu şi lung (peste un an);
    4.04. 0.18. Alte obligaţii de plăţi;
    4.04.00.19. Total obligaţii de plăţi;
    4.04.00.20. Capitalul social disponibil şi alte fonduri (rezerve, venituri reţinute din profit etc.);
    4.04.00.21. Total pasive.
    Sursa datelor:
    4.04.00.1 = 4.04.00.2 + 4.04.00.3 + 4.04.00.4
    4.04.00.2 = 4.02.15 + 4.02.16
    4.04.00.3 = 4.02.06 - 4.02.11
    4.04.00.4 = 4.02.11 + 4.02.17 + 4.02.18 + 4.02.20 + 4.02.21 + 4.04.22 (exclusiv capitalul social subscris dar nevărsat, respectiv soldul contului
460 "Decontări cu acţionarii sau asociaţii")
    4.04.00.7 = 4.02.03 + 4.02.04 + soldul contului 101 "Terenuri" (din contul poziţiei 4.02.05)
    4.04.00.10 = 4.02.05 (exclusiv soldul contului 101 "Terenuri") + 4.02.23
    4.04.00.11 = 4.04.00.1 + 4.04.00.7 + 4.04.00.10
    sau
    4.02.01 - 4.02.24 - 4.02.25 - capitalul subscris dar nevărsat (soldul contului 460 "Decontări cu acţionarii sau asociaţii" inclus la poziţia 4.02.22)
    4.04.00.12 = 4.04.00.14 + 4.04.00.15 + 4.04.00.16
    4.04.00.14 = Indicatorul se formează prin însumarea soldurilor conturilor de credite bancare pe termen scurt şi a soldurilor conturilor de credite bancare pe termen mediu si lung nerambursate la scadenţă şi nereeşalonate (care sînt incluse în poziţia 4.02.35)
    4.04.00.15 = 4.02.32
    4.04.00.16 = 4.02.33 + 4.02.34
    4.04.00.17 = Indicatorul se formează prin însumarea soldurilor conturilor de credite bancare pe termen mediu şi lung (peste un an) neajunse la scadenţă (care sînt incluse în poziţia 4.02.35)
    4.04.00.18 = Soldul conturilor 725 si 742, care au fost incluse în poziţiile 4.02.29, respectiv 4.02.30
    4.04.00.19 = 4.04.00.12 + 4.04.00.17 + 4.04.00.18
    4.04.00.20 = 4.04.00.11 - 4.04.00.19
    4.04.00.21 = 4.04.00.19 + 4.04.00.20
    sau
    4.02.26 - capitalul social subscris dar nevărsat (soldul contului 460 inclus la poziţia 4.02.22) - 4.02.37
    4.05. Indicatori în mărime relativă

    4.05.00.1. Profit brut la 1 leu venituri

                                      Profit brut (4.03.00.3)
                                 = -------------------------
                                       Venituri (4.03.00.1)

    4.05.00.2. Profit net la 1 leu venituri

                                      Profit net (4.03.00.6)
                                 = -------------------------
                                       Venituri (4.03.00.1)

    4.05.00.3. Active fixe nete la 1 leu venituri

                                     Active fixe nete (4.04.00.7)
                                 = ------------------------------
                                          Venituri (4.03.00.1)

    4.05.00.4. Active circulante la 1 leu venituri

                      (4.04.00.1 - 4.04.00.2) - (4.04.00.12 - 4.04.00.14)
                 = ------------------------------------------------------
                                         (4.03.00.1)

    4.05.00.5. Datoria la 1 leu capital social si alte fonduri

                                      (4.04.00.14) + (4.04.00.17)
                                = -------------------------------
                                              (4.04.00.20)

    4.05.00.6. Profit net la 1 leu active

                                    Profit net (4.03.00.6)
                               = ------------------------
                                     Active (4.04.00.11)


    4.05.00.7. Profit net la 1 leu capital social si alte fonduri

                                    Profit net (4.03.00.6)
                       = ----------------------------------------------
                             Capital social si alte fonduri (4.04.00.20)


    4.05.00.8. Venituri pe un salariat

                                    Venituri (4.03.00.1)
                           = -----------------------------
                                 Numarul mediu de salariaţi

    4.05.00.9. Profitul net pe un salariat

                                   Profit net (4.03.00.6)
                          = ---------------------------------
                                  Numarul mediu de salariaţi

     4.06. Indicele preţurilor la producţia vîndută de către societatea comercială
     - octombrie 1990 = 1,00
     - iunie 1991 =
     - august 1991 =
     5. Opinii si alte informatii pe care societatea comerciala le considera importante pentru sustinerea propunerii de privatizare ca, de exemplu, perspective privind piata, retehnologizarea, profitabilitatea etc.
                         * * *

    Societatea comercială poate stabili caracterul confidenţial pentru informaţiile din aceasta anexă, în măsura în care consideră necesar acest lucru.

    ANEXA 3
                       CONŢINUTUL DOSARULUI
    cu propunerea de privatizare prin vînzare de acţiuni, înainte de organizarea
         Fondurilor Proprietăţii Private şi a Fondului Proprietăţii de Stat


    1. O filă cu datele de identificare a societăţii comerciale:
    Denumirea societăţii comerciale;
    Numarul de înregistrare în registrul comerţului;
    Strada şi numărul;
    Localitatea;
    Judeţul;
    Telefonul;
    Telefaxul;
    Telexul;
    Sectorul/subsectorul;
    Ministerul de resort.
    2. O filă cu extrasul din hotărîrea consiliului împuterniciţilor statului sau adunării generale a acţionarilor, după caz, privind aprobarea propunerii de privatizare.
    3. O filă cu răspunsurile la chestionarul din anexa nr. 1, referitor la propria apreciere efectuată de către societatea comercială. Răspunsurile vor fi înscrise în filă sub forma de mai jos (completîndu-se spaţiile de sub codurile întrebărilor - de la B1 la C12 - cu valorile numerice atribuite fiecărui răspuns):

 ┌────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬─────┬────┬─────┬────┐
 │ B1 │ B2 │ B3 │ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │ C8 │ C9 │C10 │ C11 │C12 │
 ├────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┼────┼─────┼────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴─────┴────┴─────┴────┘


    4. File cuprinzînd informaţiile pentru fundamentarea propunerii de privatizare, redate sub forma descriptivă sau tabelară. Informaţiile solicitate şi forma de redare sînt prevăzute în anexa nr. 2.

              ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016