Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII GENERALE din 19 iulie 2007  de admitere in invatamantul postliceal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII GENERALE din 19 iulie 2007 de admitere in invatamantul postliceal

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 9 august 2007

ART. 1
Învãţãmântul postliceal de stat se organizeazã de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, din proprie iniţiativã, la propunerea autoritãţilor administraţiei publice locale sau la cererea operatorilor economici şi a altor instituţii interesate.
ART. 2
(1) Pentru clasele de învãţãmânt postliceal de stat şcolarizate din iniţiativa Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului finanţarea se realizeazã prin bugetele locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi din alte venituri ale bugetelor locale.
(2) Pentru clasele de învãţãmânt postliceal de stat şcolarizate la cererea solicitanţilor, persoane fizice sau juridice, finanţarea se realizeazã de cãtre solicitanţi, prin contract de şcolarizare încheiat cu unitatea de învãţãmânt care realizeazã şcolarizarea.
Modelul contractului-cadru este cuprins în anexa care face parte integrantã din prezentele criterii generale.
ART. 3
Calificãrile profesionale pentru care se asigurã şcolarizarea sunt cuprinse în nomenclatoarele aprobate aflate în vigoare la începerea şcolarizãrii. Pentru orientarea candidaţilor şi a agenţilor economici, listele calificãrilor profesionale ce pot fi şcolarizate prin învãţãmânt postliceal se afişeazã la unitãţile de învãţãmânt şi la inspectoratele şcolare. De asemenea, acestea pot fi afişate la sediile operatorilor economici, la alte instituţii interesate şi pot fi publicate în presã.
ART. 4
(1) Admiterea în învãţãmântul postliceal se face pe baza prezentelor criterii generale de admitere în învãţãmântul postliceal elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului şi a unei metodologii elaborate de unitatea de învãţãmânt, cu consultarea factorilor interesaţi, şi aprobate de consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt.
(2) Pentru clasele de învãţãmânt postliceal de stat, finanţate prin bugetele locale şi alocate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti admiterea se organizeazã pe unitãţi de învãţãmânt, în funcţie de numãrul de locuri şi numãrul de candidaţi.
(3) Pentru clasele de învãţãmânt postliceal de stat pentru care şcolarizarea este finanţatã de solicitanţi, persoane fizice sau juridice, prin contract încheiat cu unitatea de învãţãmânt care asigurã şcolarizarea, admiterea se organizeazã în funcţie de numãrul de locuri propus de conducerile unitãţilor de învãţãmânt şi aprobat de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi de numãrul de candidaţi.
ART. 5
Au dreptul sã se înscrie la nivelul de învãţãmânt postliceal absolvenţi de liceu, cu sau fãrã diplomã de bacalaureat, pe baza urmãtoarelor acte:
- cerere de înscriere;
- certificat de naştere, carte de identitate şi, dupã caz, certificat de cãsãtorie, în copie, certificate "conform cu originalul" de cãtre un membru al comisiei de admitere;
- diplomã de bacalaureat sau adeverinţã de absolvire a studiilor liceale, dupã caz;
- foaie matricolã pentru clasele IX-XII/XIII;
- adeverinţã medicalã eliberatã de medicul de familie din care sã rezulte cã este sãnãtos clinic şi apt pentru calificarea pe care doreşte sã o dobândeascã.
ART. 6
În şcoala de maiştri pot fi înscrişi absolvenţi de liceu, cu sau fãrã diplomã de bacalaureat, care la începerea anului I dovedesc o vechime în producţie de cel puţin 3 ani într-o meserie corespunzãtoare profilului de pregãtire oferit prin şcoala de maiştri.
ART. 7
Înscrierea candidaţilor pentru admiterea la învãţãmântul postliceal se face conform cu prevederile metodologiei elaborate de unitatea de învãţãmânt.
ART. 8
În cazul în care numãrul candidaţilor depãşeşte numãrul de locuri sau dacã existã o solicitare expresã a operatorului economic care finanţeazã şcolarizarea, se va organiza concurs de admitere care va consta într-o probã scrisã. Tematica probei scrise este stabilitã de fiecare unitate de învãţãmânt, aprobatã de consiliul de administraţie, la propunerea şi cu consultarea operatorilor economici, în funcţie de specificul calificãrii profesionale prin şcoala postlicealã sau de maiştri.
ART. 9
(1) În cazul în care pentru unele calificãri profesionale sunt necesare aptitudini specifice sau la recomandarea operatorului economic, comisia de admitere din unitatea de învãţãmânt respectivã poate introduce o probã de aptitudini (de exemplu: desen tehnic, desen artistic etc.). Aceastã probã este eliminatorie şi se susţine înaintea desfãşurãrii celeilalte probe. Conţinutul şi durata probei de aptitudini vor fi stabilite de comisia de admitere din unitatea de învãţãmânt organizatoare şi vor fi afişate înainte de începerea înscrierii candidaţilor la examenul de admitere.
(2) Proba de aptitudini se evalueazã cu calificativul "Admis/Respins". Rezultatele la probele de aptitudini nu pot fi contestate. Hotãrârea comisiei de admitere rãmâne definitivã.
ART. 10
Fiecare unitate de învãţãmânt face publice prin afişare, cu cel puţin 30 de zile înainte de admitere, prevederile metodologiei de admitere pentru învãţãmântul postliceal, elaboratã de unitatea de învãţãmânt, tematica probelor de concurs, bibliografia recomandatã şi, dupã caz, probele de aptitudini pentru calificãrile şcolarizate.
ART. 11
(1) Pentru coordonarea admiterii în învãţãmântul postliceal, în fiecare unitate de învãţãmânt se constituie o comisie de admitere care îşi desfãşoarã activitatea în baza metodologiei de admitere menţionate la art. 4 alin. (1).
(2) Componenţa comisiei de admitere şi atribuţiile membrilor comisiei de admitere se stabilesc prin metodologia elaboratã de unitatea de învãţãmânt.
ART. 12
(1) Cadrele didactice din comisia de admitere au obligaţia de a respecta cu stricteţe criteriile generale de admitere şi metodologia elaboratã de unitatea de învãţãmânt.
(2) Cadrele didactice angajate în organizarea şi desfãşurarea examenului de admitere care comit fapte cu caracter infracţional (furnizãri de soluţii ale subiectelor, înlocuiri de lucrãri, modificãri nejustificate de note, facilitarea unor acţiuni sau intenţii de fraudã ale elevilor etc.) sau manifestã neglijenţã în îndeplinirea rãspunderilor vor fi sancţionate în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Membrii comisiei de admitere vor semna declaraţii în nume propriu cu privire la respectarea criteriilor generale de admitere şi a metodologiei de admitere elaborate de unitatea de învãţãmânt cu consultarea factorilor interesaţi.
ART. 13
Pentru situaţia desfãşurãrii probei scrise vor fi elaborate de membrii comisiei de admitere, în ziua susţinerii probei, 3 variante de subiecte. Fiecare variantã se introduce într-un plic care se sigileazã şi se semneazã de cãtre profesorul care a elaborat subiectele, aplicându-se ştampila unitãţii de învãţãmânt. Preşedintele comisiei de concurs alege unul dintre aceste plicuri pentru examen şi unul de rezervã. Toate plicurile ce conţin variantele subiectelor de examen sunt pãstrate de conducerea unitãţii de învãţãmânt în aceleaşi condiţii ca şi probele scrise.
ART. 14
(1) Contestaţiile lucrãrilor scrise se depun la secretariatul comisiei de admitere, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor, şi vor fi înregistrate la secretariatele unitãţilor de învãţãmânt. Contestaţiile sunt soluţionate în unitatea de învãţãmânt respectivã de cãtre comisia de contestaţii, constituitã conform metodologiei elaborate de unitatea de învãţãmânt.
(2) Pentru rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei repartizeazã lucrãrile sigilate membrilor comisiei de contestaţii, membri care vor fi alţii decât cei care au corectat iniţial.
(3) În cazul în care dupã reevaluare se constatã o diferenţã de cel puţin 0,5 puncte faţã de evaluarea iniţialã, comisia de contestaţii modificã nota lucrãrii şi dispune toate mãsurile care decurg din aceastã schimbare. Nota acordatã dupã recorectare este definitivã. Hotãrârile comisiei de contestaţii se consemneazã într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei şi de preşedinte.
(4) Rezultatele la contestaţii se comunicã prin afişarea la avizierul unitãţii de învãţãmânt, în termen de cel mult 48 de ore de la depunerea contestaţiilor.
ART. 15
Lucrãrile scrise, borderourile de notare şi celelalte documente se pãstreazã în arhiva unitãţii de învãţãmânt pânã la sfârşitul anului şcolar respectiv, iar cataloagele de examen, permanent.
ART. 16
Elevii au dreptul sã se înscrie pentru frecventarea cursurilor numai la unitatea de învãţãmânt şi la calificarea profesionalã pentru care au fost declaraţi admişi.
ART. 17
(1) În cazul locurilor repartizate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cheltuielile necesare organizãrii concursului de admitere sunt asigurate de la bugetele locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale, din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi din alte venituri ale bugetelor locale.
(2) În cazul locurilor cu taxã, taxa de admitere se afişeazã odatã cu planul de şcolarizare şi acoperã cheltuielile de admitere.
ART. 18
Pentru anul şcolar 2007-2008, pentru locurile repartizate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, aplicarea prevederilor art. 10 se face cu cel puţin 15 zile înainte de admitere.


ANEXĂ
la criteriile generale



CONTRACT-CADRU
pentru şcolarizarea prin învãţãmânt postliceal cu taxã

Încheiat astãzi ............................. între unitatea de învãţãmânt
................................ , cu sediul în localitatea .................,
str. ................................. nr. ......., judeţul ...................,
tel./fax .........................., având codul fiscal .......................
şi contul curent nr. .................., deschis la ...........................,
reprezentatã prin director/director adjunct ...................................,
contabil-şef .....................................,
şi ............................... elev/operator economic..................,
cu domiciliul/sediul în localitatea..................................., judeţul
......................., str. ....................... nr. ....., bl. ......, sc.
....., tel./fax ................., cod poştal ..............., legitimat cu C.I.
seria ................. nr. .................., eliberatã de ...................
......................... la data de ........................., având codul
fiscal ..................... şi contul curent nr. ............................,
deschis la ..................................., şi reprezentatã prin director
................................, contabil-şef ........................... .

Obiectul prezentului contract îl constituie stabilirea obligaţiilor pãrţilor
pe durata şcolarizãrii.
1. Unitatea de învãţãmânt ............................................. se
obligã sã asigure:
- pregãtirea profesionalã (teoreticã şi practicã) în concordanţã cu
standardele de pregãtire profesionalã şi curriculumul şcolar, pentru fiecare an
şcolar din planul de învãţãmânt;
- baza didactico-materialã la nivelul cerinţelor de profesionalizare
stabilite prin standardele de pregãtire profesionalã.
2. Elevul/Operatorul economic .................................. solicitã
pregãtirea în calificarea profesionalã ..........................., forma de
învãţãmânt .........................., şi se obligã:
- sã frecventeze cursurile/sã acorde facilitãţi elevilor propuşi în vederea
asigurãrii frecventãrii cursurilor;
- sã respecte Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de
învãţãmânt preuniversitar şi regulamentul intern al unitãţii de învãţãmânt;
- sã achite anual sau într-o altã formã convenitã (semestrial) taxa de
şcolarizare în valoare de (în cifre şi litere) ......................... lei.
Suma se poate modifica o singurã datã pe parcursul anului şcolar, în
concordanţã cu modificãrile esenţiale legate de creşterea salariilor, a
cheltuielilor de întreţinere şi modernizare a unitãţii şcolare. Plata poate fi
fãcutã şi integral la început de an şcolar, fãrã ca ea sã poatã fi modificatã
ulterior.
În cazul nerealizãrii contractului din culpa elevului/operatorului economic,
unitatea şcolarã nu este obligatã la restituirea taxelor achitate.
Litigiile ivite cu ocazia executãrii prezentului contract vor fi soluţionate
pe cale amiabilã sau de instanţele judecãtoreşti competente.
Contractul se încheie pe durata de un an, între unitatea de învãţãmânt
........................... şi elevul/operatorul economic ....................,
pentru pregãtirea în calificarea profesionalã .............................,
forma de învãţãmânt ............................., în cadrul unitãţii de
învãţãmânt .......................................... .
Drept care s-a încheiat prezentul contract de şcolarizare în 3 sau 4
exemplare, dintre care un exemplar la secretariatul unitãţii şcolare
organizatoare, unul la serviciul contabilitate al unitãţii şcolare, unul la
elev şi/sau unul la operatorul economic.

Nr. ....... din ................ Nr. ....... din ................

UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT, OPERATORUL ECONOMIC,
........................... ......................

Director, Contabil-şef, Director, Contabil-şef,
........... ............... ............. .............

ELEV,
...............




------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016