Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII din 27 iunie 2008  referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete de masă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CRITERII din 27 iunie 2008 referitoare la autorizarea funcţionării unităţilor emitente de tichete de masă

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 9 iulie 2008
    În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, cu completările ulterioare, unităţile emitente de tichete de masă sunt obligate să solicite autorizaţie de funcţionare, care se acordă de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, avându-se în vedere următoarele criterii:
    1. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare trebuie să dovedească faptul că funcţionează legal pe teritoriul României şi că în actul de înfiinţare au prevăzut la obiectul de activitate operaţiuni privind emiterea şi gestionarea biletelor de valoare.
    2. Capitalul social subscris şi vărsat de către unităţile emitente de tichete de masă la data solicitării autorizaţiei de funcţionare trebuie să reprezinte echivalentul în lei a cel puţin 1 milion euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înfiinţării societăţii sau la data ultimei majorări a capitalului social, înregistrată la registrul comerţului.
    3. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate care să garanteze buna funcţionare a sistemului tichetelor de masă, şi anume:
    a) asigurarea cu personal de specialitate şi dotarea cu echipament şi cu alte mijloace fixe necesare pentru executarea tichetelor de masă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, cu modificările ulterioare;
    b) înscrierea elementelor de individualizare şi personalizare, precum şi înscrierea pe tichetele de masă a valorii nominale se vor realiza numai pe teritoriul României;
    c) utilizarea de suport tehnic special (hârtie pentru imprimat) cu particularităţi distincte care să nu permită falsificarea tichetelor de masă (cel puţin cerneală fluorescentă care îşi schimbă culoarea în cazul în care tichetul de masă este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, bandă cu reflexe variabile, codul de bare al unităţii emitente, care conţine cel puţin următoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate şi valoarea nominală a acestuia);
    d) existenţa spaţiilor distincte necesare producerii, depozitării, ambalării, rambursării şi distrugerii tichetelor de masă. Activitatea în aceste spaţii trebuie să se desfăşoare de către personalul autorizat în condiţiile de siguranţă prevăzute de legislaţia în vigoare (cel puţin mijloace tehnice de supraveghere a spaţiilor de producţie şi de depozitare, mijloace tehnice de siguranţă, sisteme de alarmă);
    e) conducerea evidenţei tehnico-operative şi contabile a tichetelor de masă distinct de a celorlalte valori materiale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
    f) mijloacele tehnice necesare (reţea de calculatoare) şi personalul specializat care să permită urmărirea informatizată a fiecărui tichet de masă pe tot circuitul său (execuţie, păstrare, eliberare şi utilizare), inclusiv a celor ce urmează să fie distruse, astfel încât să se poată evita sustragerea şi utilizarea frauduloasă a acestora;
    g) mijloacele de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare şi asigurarea protecţiei transportului;
    h) asigurarea transportului tichetelor de masă neutilizate, în condiţii de securitate;
    4. Unităţile emitente de tichete de masă nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistrează plăţi restante faţă de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine calitatea de creditor bugetar şi bugetele locale. Nu se consideră obligaţii restante:
    a) obligaţiile bugetare restante, pentru care operatorii au obţinut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data depunerii documentaţiei de autorizare;
    b) debitele suplimentare şi accesoriile aferente acestora, stabilite în urma controalelor efectuate de organele de inspecţie fiscală şi care se află în diferite stadii de contestare sau judecată şi pentru care a fost dispusă suspendarea executării, în condiţiile legii;
    c) cuantumul obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanţa judecătorească a dispus suspendarea executării silite.
    5. Neîndeplinirea obligaţiilor declarative şi/sau de plată faţă de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine calitatea de creditor bugetar, conform prevederilor legale în vigoare, atrage suspendarea autorizaţiei de funcţionare până la data plăţii acestora inclusiv. Suspendarea îşi produce efectele de la data neîndeplinirii obligaţiilor declarative şi/sau de plată.
    6. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare vor prezenta distinct un angajament din care să rezulte că vor respecta toate prevederile dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la tichetele de masă, inclusiv criteriile care stau la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare.
    7. Pe baza prezentelor criterii, autorizaţia de funcţionare se eliberează pe o perioadă de un an. Unităţile emitente de tichete de masă vor solicita reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizaţiei de funcţionare.
    8. În cazul în care în activitatea desfăşurată se constată abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la tichetele de masă şi, respectiv, de la criteriile menţionate mai sus, comisia poate dispune suspendarea autorizaţiei de funcţionare pe o perioadă de 1 la 3 luni, retragerea autorizaţiei de funcţionare sau nereautorizarea societăţii în cauză, după caz.
    9. Constatarea abaterilor se efectuează de către organele de control sau de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 13 lit. g), care vor dispune măsuri de oprire a activităţii, informând totodată comisia în vederea suspendării autorizaţiei de funcţionare, retragerii acesteia sau nereautorizării societăţii, după caz.
    10. Suspendarea dispusă în condiţiile prevăzute la pct. 8 produce efectele de la data comunicării deciziei, iar cea dispusă în condiţiile prevăzute la pct. 9, de la data constatării abaterii.
    11. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activităţii, dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialişti prevăzută la pct. 13 lit. g).
    12. În situaţia în care, la data expirării termenului de suspendare, unitatea emitentă nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii, comisia dispune retragerea autorizaţiei de funcţionare. Retragerea autorizaţiei de funcţionare îşi produce efectele de la data comunicării deciziei.
    13. Unităţile care solicită autorizaţie de funcţionare vor depune la direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor un dosar cu următorul conţinut:
    a) cererea de autorizare;
    b) un certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte capitalul social subscris şi vărsat, asociaţii, obiectul de activitate (operaţiuni care privesc emiterea şi gestionarea biletelor de valoare - cod CAEN 181 şi cod CAEN 6612), administratorii, însoţit de copia certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementărilor legale în vigoare;
    c) certificatul emis de organele competente, care să ateste respectarea condiţiilor prevăzute la pct. 4;
    d) adeverinţa emisă de către unitatea bancară, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula încasările şi plăţile aferente valorilor nominale ale tichetelor de masă;
    e) angajamentul unităţii emitente că prin contul sau subcontul bancar distinct prin care se vor derula încasările şi plăţile aferente valorilor nominale ale tichetelor de masă nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu excepţia viramentului bancar;
    f) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor şi al directorului economic şi/sau financiar, însoţită de declaraţia pe propria răspundere a acestora că ocupă această funcţie în cadrul societăţii;
    g) nota de constatare întocmită de o echipă de specialişti, care să ateste existenţa cerinţelor prevăzute la pct. 1-3 şi 6, compusă din:
    - un reprezentant al Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
    - un reprezentant al Direcţiei de reglementări contabile din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
    - un reprezentant al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
    - un reprezentant al Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
    - un reprezentant al Direcţiei generale de inspecţie fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
    - un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz;
    - un reprezentant al Companiei Naţionale "Imprimeria Naţională" - S.A.
     Nota de constatare va fi semnată de ambele părţi.

                                    ---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016