Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII din 26 septembrie 2007  de acordare a ajutorului de stat conform prezentei scheme    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII din 26 septembrie 2007 de acordare a ajutorului de stat conform prezentei scheme

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 688 din 10 octombrie 2007

I. Acordarea ajutorului de stat regional pentru investiţia inţialã
1. Ajutorul de stat prevãzut în prezenta hotãrâre se acordã numai întreprinderii care realizeazã investiţii ce pot fi considerate investiţii iniţiale în sensul Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/03.2006 şi al Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.628/2006 privind aplicarea prevederilor articolelor 87 şi 88 ale Tratatului CE ajutorului de stat regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302/29/2006.
2. Investiţia iniţalã reprezintã o investiţie în active fixe, corporale şi necorporale, referitoare la: crearea unei unitãţi noi, extinderea unei unitãţi existente, diversificarea rezultatului unei unitãţi prin adãugarea unor produse suplimentare noi sau o schimbare fundamentalã în procesul global de producţie al unei unitãţi existente. Poate fi consideratã investiţie inţialã şi o investiţie în capital fix realizatã sub forma achiziţionãrii unor active legate de o unitate care a fost închisã sau ar fi fost închisã dacã nu ar fi fost cumpãratã, cu excepţia cazului în care unitatea în cauzã aparţine unei întreprinderi în dificultate.
2.1. Prin active corporale se înţeleg activele constând în terenuri, construcţii şi echipamente. În cazul achiziţionãrii unei noi unitãţi, trebuie luate în considerare numai costurile de cumpãrare a activelor de la terţi, cu condiţia ca operaţiunea sã se facã în condiţii de piaţã.
2.2. Prin active necorporale se înţeleg activele constând în transfer de tehnologie prin achiziţionarea de drepturi referitoare la brevete, licenţe, know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.
2.3. Activele necorporale trebuie sã satisfacã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie exploatate exclusiv în întreprinderea beneficiarã de ajutor regional;
b) sã reprezinte elemente de activ amortizabile, conform legislaţiei în vigoare;
c) sã fie achiziţionate de la un terţ în condiţiile pieţei;
d) sã figureze în activele firmei şi sã rãmânã în patrimoniul întreprinderii beneficiare de ajutor regional pe o perioadã de cel puţin 5 ani de la finalizarea investiţiei în cazul întreprinderilor mari şi de cel puţin 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.
2.4. Înlocuirea va fi acceptatã în analiza respectãrii criteriului de menţinere a investiţiei dacã aceasta are în vedere active care s-au uzat moral în aceastã perioadã datoritã schimbãrilor tehnologice rapide.
3. Prin proiect mare de investiţii se înţelege o investiţie iniţialã, aşa cum este definitã la pct. 2, ale cãrei costuri eligibile depãşesc 50 de milioane euro.
Echivalentul în lei al costurilor eligibile se calculeazã la preţurile şi cursul de schimb în vigoare la data acordãrii ajutorului.
Pentru a evita ca un proiect mare de investiţii sã fie fracţionat artificial în mai multe subproiecte, în scopul de a se sustrage aplicãrii dispoziţiilor Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/03.2006, un proiect mare de investiţii va fi considerat ca un singur proiect de investiţii atunci când investiţia iniţialã este realizatã, în cursul unei perioade de 3 ani, de cãtre una sau mai multe întreprinderi şi constã într-o combinaţie economic indivizibilã de elemente de capital fix.
4. Ajutorul de stat se acordã în cadrul prezentei hotãrâri dacã beneficiarul a prezentat o documentaţie în acest scop şi dacã Ministerul Economiei şi Finanţelor a confirmat ulterior în scris, sub rezerva unor verificãri mai detaliate, cã proiectul îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate stabilite în hotãrâre, înaintea începerii lucrãrilor. Dacã lucrãrile încep anterior îndeplinirii acestei condiţii, întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru ajutor.
5. Ajutorul regional pentru investiţii este calculat prin referire fie la costurile investiţiilor în active corporale şi necorporale rezultate din proiectul de investiţie iniţialã, fie la costurile salariale estimate pentru locurile de muncã direct create prin proiectul de investiţie, luându-se în calcul valoarea cea mai ridicatã a costurilor eligibile.
6. În cazul în care ajutorul de stat este calculat pe baza costurilor cu investiţiile, cheltuielile eligibile sunt cele prevãzute în continuare:
6.1. Cheltuielile aferente investiţiilor în imobilizãri corporale cuprind acele cheltuieli legate de achiziţionarea de terenuri, clãdiri şi echipamente.
Pentru întreprinderile mici şi mijlocii, costurile studiilor pregãtitoare şi costurile serviciilor de consiliere aferente investiţiilor pot fi, de asemenea, luate în considerare pânã la o intensitate a ajutorului de 50% din costurile efectiv suportate.
Costurile corelate cu achiziţionarea unor active corporale, altele decât terenuri şi clãdiri, prin intermediul unei operaţiuni de leasing, pot fi considerate eligibile doar în situaţia în care îmbracã forma leasingului financiar şi conţin menţionatã expres obligaţia beneficiarului de a achiziţiona activele la expirarea termenului contractului de leasing. În cazul achiziţionãrii în sistem de leasing a terenurilor sau clãdirilor, contractul de leasing trebuie sã îşi continue valabilitatea pentru cel puţin 5 ani dupã momentul prevãzut pentru finalizarea proiectului de investiţii, în cazul întreprinderilor mari şi 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.
Cu excepţia întreprinderilor mici şi mijlocii şi a preluãrilor, activele achiziţionate trebuie sã fie noi. În cazul preluãrilor, se deduc activele pentru achiziţionarea cãrora a fost acordat deja un ajutor înainte de cumpãrare.
6.2. Cheltuielile aferente investiţiilor în imobilizãri necorporale cuprind acele cheltuieli legate de transferul de tehnologie sub forma achiziţionãrii de brevete, licenţe sau cunoştinţe brevetate şi cunoştinţe tehnice nebrevetate. Aceste cheltuieli nu pot sã depãşeascã 50% din totalul costurilor totale eligibile ale proiectului de investiţie în cazul în care beneficiarul de ajutor de stat este o întreprindere mare. În cazul în care beneficiarul de ajutor de stat este o întreprindere micã sau mijlocie, cheltuielile prevãzute la pct. 2.2 pot fi acceptate integral.
7. În cazul în care ajutorul este calculat pe baza costurilor rezultate din crearea de locuri de muncã în urma realizãrii proiectului de investiţie iniţialã, costurile eligibile sunt considerate a fi costurile salariale cu personalul nou-angajat, calculate pe o perioadã de 2 ani.
Costurile salariale includ salariul brut şi contribuţiile la asigurãrile sociale obligatorii.
Prin crearea de locuri de muncã se înţelege creşterea netã a numãrului de salariaţi angajaţi direct de întreprinderea beneficiarã de ajutor de stat, în raport cu media celor 12 luni precedente. Locurile de muncã pierdute în cursul acestei perioade de 12 luni trebuie deduse din numãrul aparent al locurilor de muncã create în cursul aceleiaşi perioade.
8. Acordarea ajutorului de stat pentru investiţia iniţialã este condiţionatã de menţinerea acesteia pentru o perioadã minimã de 5 ani în cazul întreprinderilor mari şi de 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, de la data finalizãrii proiectului de investiţii. Aceastã condiţie nu împiedicã înlocuirea echipamentului care a devenit învechit în decursul perioadei de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, datoritã schimbãrii tehnologice rapide.
În cazul în care ajutorul de stat este calculat pe baza costurilor salariale, trebuie îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) locurile de muncã sunt create direct de proiectul de investiţii;
b) locurile de muncã trebuie sã fie create în 3 ani de la finalizarea lucrãrilor şi trebuie menţinute pe o perioadã de minimum 5 ani de la data la care au fost ocupate pentru prima datã în cazul întreprinderilor mari şi de 3 ani pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
9. În vederea garantãrii unui nivel viabil şi eficient al investiţiilor care beneficiazã de ajutor, aportul beneficiarului destinat finanţãrii lor trebuie sã fie de cel puţin 25% din costurile eligibile, sub o formã care sã nu facã obiectul niciunui alt ajutor public.

II. Intensitatea ajutorului de stat
1. Pentru investiţiile ale cãror costuri eligibile sunt mai mici de 50 milioane euro, intensitatea brutã a ajutorului de stat regional, în cazul întreprinderilor mari, nu poate depãşi 50% din cheltuielile aferente investiţiei iniţiale sau din costurile salariale pe o perioadã de 2 ani cu personalul nou-angajat. Pentru investiţiile sau locurile de muncã realizate în regiunea 8 Bucureşti-Ilfov, intensitatea maximã a ajutorului de stat este de 40%. La aceste niveluri ale intensitãţii se vor adãuga bonusuri pentru întreprinderile mici de 20 puncte procentuale, iar pentru întreprinderile mijlocii, de 10 puncte procentuale.
2. Pentru proiectele mari de investiţii - ale cãror costuri eligibile depãşesc echivalentul în lei a 50 milioane euro - intensitatea brutã se calculeazã, indiferent dacã beneficiarul este întreprindere micã, mijlocie sau întreprindere mare, ajustându-se plafonul regional, în funcţie de valoarea costurilor eligibile, dupã cum urmeazã:
- pentru costurile eligibile cu valoarea în lei sub echivalentul a 50 milioane euro se aplicã plafonul regional;
- pentru tranşe din costurile eligibile cu valoare cuprinsã între echivalentul în lei a 50 milioane euro şi echivalentul în lei a 100 milioane euro se aplicã 50% din plafonul regional;
- pentru tranşe din costurile eligibile a cãror valoare depãşeşte echivalentul în lei a 100 milioane euro se aplicã 34% din plafonul regional.
Astfel, suma admisibilã ca ajutor de stat pentru un proiect care depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro se calculeazã conform formulei:
A = Rx(50+0,50B+0,34C),
unde:
- A reprezintã suma maximã a ajutorului de stat;
- R reprezintã plafonul regional neajustat prevãzut în Liniile directoare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/2006, care este de 50% pentru toate regiunile de dezvoltare, mai puţin regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti-Ilfov, pentru care este de 40%;
- B reprezintã cheltuielile eligibile între echivalentul în lei a 50 milioane euro şi echivalentul în lei a 100 milioane euro;
- C reprezintã cheltuielile eligibile peste echivalentul în lei a 100 milioane euro.
3. Pentru investiţiile a cãror echivalent în lei este mai mare de 50 milioane euro, suma totalã a ajutorului de stat din toate sursele nu trebuie sã depãşeascã 75% din suma maximã a ajutorului de stat care s-ar putea primi pentru o investiţie cu cheltuieli eligibile al cãror echivalent în lei este 100 milioane euro, respectiv suma prevãzutã la art. 10 din prezenta schemã. Pentru procesarea şi marketing-ul produselor agricole, intensitatea maximã va fi stabilitã conform prevederilor art. 4 (10) din Regulamentul nr. 1.628/2006.
4. Intensitatea ajutorului de stat reprezintã raportul dintre valoarea brutã actualizatã a ajutorului şi valoarea actualizatã a costurilor eligibile. Costurile eligibile sunt actualizate la valoarea lor la data acordãrii ajutorului. Ajutoarele plãtibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordãrii lor.
5. Plafonul intensitãţii ajutorului de stat se aplicã la totalul ajutorului în cazul ajutoarelor acordate concomitent în cadrul mai multor scheme regionale sau acordate în combinaţie cu un ajutor ad-hoc, indiferent dacã fondurile provin din surse locale, regionale, naţionale sau comunitare.
În cazul în care ajutorul calculat pe baza costurilor investiţiilor în active corporale sau necorporale este combinat cu un ajutor calculat pe baza costurilor salariale, trebuie respectat plafonul intensitãţii stabilit pentru regiunea respectivã.
În cazul în care costurile eligibile pentru ajutoare regionale sunt total sau parţial eligibile pentru ajutoare în alte scopuri, partea comunã trebuie sã respecte plafonul cel mai favorabil care rezultã din regulile aplicabile.
Ajutoarele regionale pentru investiţii nu se pot cumula cu ajutoare de minimis privind aceleaşi costuri eligibile pentru a se sustrage intensitãţilor maxime ale ajutorului stabilite prin prezenta hotãrâre.

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016