Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII din 14 noiembrie 2007  de evaluare si acreditare a proiectelor de prevenire a traficului de persoane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII din 14 noiembrie 2007 de evaluare si acreditare a proiectelor de prevenire a traficului de persoane

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE - AGENTIA NATIONALA IMPOTRIVA TRAFICULUI DE PERSOANE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 837 din 6 decembrie 2007

1. Aspecte generale
Traficul de persoane este mai mult decât o problemã ocazionalã sau periodicã, este un fenomen dinamic, ale cãrui efecte negative se repercuteazã la nivel social.
Pentru politica socialã din România, traficul de persoane reprezintã un domeniu relativ nou şi complex, faţã de care abia în ultimii ani s-a declanşat un proces de construcţie legislativã şi instituţionalã.
Prevenirea traficului de persoane este unul dintre segmentele de bazã ale activitãţilor antitrafic. Importanţa sa se relevã prin însuşi scopul acesteia: diminuarea fenomenului antitrafic încã dinainte de a se produce. Tehnicile utilizate în activitatea de prevenire se constituie în mare parte din activitãţi de informare cu privire la fenomenul de trafic de persoane, cu privire la metodele de recrutare şi la efectele şi traumatismele generate de acesta.
Traficul de persoane*1) reprezintã recrutarea, transportarea, transferarea, cazarea ori primirea unei persoane, prin ameninţare, violenţã sau prin alte forme de constrângere, prin rãpire, fraudã ori înşelãciune, abuz de autoritate sau profitând de imposibilitatea acelei persoane de a se apãra ori de a-şi exprima voinţa sau prin oferirea, darea, acceptarea ori primirea de bani sau de alte foloase pentru obţinerea consimţãmântului persoanei care are autoritate asupra altei persoane, în scopul exploatãrii acestei persoane.
-----------
*1) <>Art. 12 alin. (1) din Legea nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Agenţia Naţionalã împotriva Traficului de Persoane (ANITP) a fost înfiinţatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.584/2005 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale împotriva Traficului de Persoane, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi funcţioneazã ca organ de specialitate cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative (MIRA).
ANITP coordoneazã, evalueazã şi monitorizeazã la nivel naţional aplicarea politicilor în domeniul traficului de persoane de cãtre instituţiile publice, precum şi a celor din domeniul protecţiei şi asistenţei acordate victimelor acestuia.
Atribuţiile ANITP sunt prevãzute la <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.584/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prioritãţi: Evaluarea proiectului de prevenire a traficului de persoane va urmãri întotdeauna conformarea activitãţilor acestuia cu obiectivele prevãzute în Strategia naţionalã împotriva traficului de persoane (SNITP) şi în planurile naţionale de acţiune (PNA) pentru implementarea acesteia. De asemenea, vor fi luate în considerare prioritãţile şi recomandãrile din domeniul prevenirii traficului de persoane prevãzute în documentele programatice ale Uniunii Europene.
2. Scop
Prezentele criterii au fost elaborate în scopul facilitãrii procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor de prevenire a traficului de persoane depuse spre a fi finanţate de cãtre ANITP, în condiţiile legii.
Prezentele criterii vor fi folosite de cãtre ANITP şi pentru a evalua oportunitatea susţinerii organizaţiilor care intenţioneazã sã înainteze proiecte cãtre diferiţi finanţatori pentru implementarea cãrora solicitã sprijinul ANITP.
3. Definiţii
În sensul prezentelor criterii, se înţelege prin:
a) finanţator - organizaţia care are rolul de a finanţa proiectul, în urma unei selecţii, de a monitoriza aspectele principale ale acestuia, putând cere auditul proiectului şi fixarea termenilor de referinţã;
b) aplicant - organizaţia care înainteazã finanţatorului o propunere de proiect;
c) beneficiari - persoanele care beneficiazã în orice mod din implementarea proiectului. Distincţia se poate face între:
1. grup-ţintã: grupul/entitatea care va fi direct şi pozitiv afectatã de proiect la nivelul scopului proiectului. Aici poate fi inclus şi personalul din organizaţiile partenere;
2. beneficiari finali: aceia care beneficiazã de pe urma proiectului pe termen lung la nivelul societãţii ori sectorului în sens larg;
d) partenerii proiectului - organizaţiile/instituţiile/persoanele care participã alãturi de aplicantul principal la implementarea activitãţilor proiectului.
4. Procedura de evaluare şi acreditare a proiectelor
În vederea evaluãrii şi selecţiei proiectelor de prevenire a traficului de persoane se constituie o comisie de evaluatori formatã din specialişti din cadrul MIRA. Componenţa comisiei de evaluare se aprobã prin dispoziţie a preşedintelui ANITP. Aceasta analizeazã proiectele de referinţã pe baza prezentelor criterii de evaluare şi acreditare.
Evaluarea se realizeazã pe baza grilei de evaluare, iar selectarea proiectelor se realizeazã în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut prin aplicarea grilei de evaluare, conform formularului prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele criterii. Pot fi finanţate proiectele care au obţinut un punctaj de minimum 60 de puncte.
Evaluarea şi selecţionarea proiectelor se realizeazã pe baza urmãtoarelor criterii:
4.1. Organizaţii eligibile
Organizaţiile neguvernamentale pot primi sume necesare finanţãrii proiectelor privind prevenirea traficului de persoane dacã îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) sunt persoane juridice române de drept privat, fãrã scop patrimonial, constituite potrivit legii;
b) dispun de resursele materiale şi umane necesare derulãrii proiectelor pe care le propun în cadrul programelor de interes naţional în domeniul asistenţei şi protecţiei victimelor traficului de persoane;
c) prezintã garanţii de solvabilitate financiarã.
Pot beneficia de finanţarea prevãzutã anterior, în aceleaşi condiţii, şi:
a) filialele din România ale organizaţiilor internaţionale;
b) formele asociative constituite din organizaţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute anterior.
În cadrul proiectelor de prevenire a traficului de persoane pot fi incluse ca partenere şi instituţii guvernamentale.
Organizaţiile aplicante trebuie sã fie direct responsabile de pregãtirea şi managementul proiectului.
4.2. Cheltuieli eligibile
Pentru a fi considerate eligibile, în contextul proiectului, cheltuielile trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie necesare pentru realizarea proiectului;
b) sã fie prevãzute în bugetul proiectului;
c) sã fie în conformitate cu principiul unui management financiar solid, respectiv prin utilizarea eficientã a banilor şi un raport optim cost/beneficiu; sã corespundã nivelului preţurilor practicate pe piaţã la momentul respectiv;
d) sã fie corespunzãtoare perioadei de derulare a proiectului;
e) sã se realizeze în fapt şi sã fie înregistrate în contabilitatea solicitantului sau a partenerilor acestuia;
f) sã fie identificabile şi verificabile şi sã fie dovedite prin documente originale.
4.3. Eligibilitatea proiectelor
Sunt eligibile proiectele care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) obiectivele propunerii de proiect se încadreazã în obiectivele prevãzute de SNITP*2) şi în PNA*3) pentru implementarea acesteia; perioada de derulare a proiectului nu depãşeşte durata maximã permisã;
b) valoarea finanţãrii solicitate se încadreazã în suma maximã permisã;
c) cheltuielile propuse pentru finanţare se încadreazã în categoria cheltuielilor eligibile, conform prevederilor pct. 4.2;
d) cofinanţarea din partea organizaţiei aplicante şi a partenerilor acesteia este prevãzutã în bugetul propunerii de proiect, în procentul solicitat de organizaţia finanţatoare.
------------
*2) Pentru perioada 2006-2010 SNITP a fost aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.654/2006 .
*3) Pentru perioada 2006-2007 PNA a fost aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.720/2006 .

4.4. Criterii de evaluare şi selecţionare a proiectelor
Evaluarea se realizeazã pe baza grilei de evaluare, iar selectarea proiectelor se realizeazã în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut prin aplicarea grilei de evaluare, conform formularului prevãzut în anexã.
Evaluarea şi selecţionarea proiectelor se realizeazã pe baza urmãtoarelor criterii:
1. consistenţa tehnicã - calitatea proiectului din punct de vedere tehnic:
- obiectivele proiectului se încadreazã în obiectivele din SNITP şi din PNA pentru implementarea acesteia;
- obiectivele proiectului sunt clare şi conform SMART (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Timely);
- existã legãturi clare între rezultatele şi obiectivele stabilite ale proiectului;
- toate activitãţile sunt specificate şi corespund obiectivelor şi rezultatelor aşteptate;
- indicatorii de succes sunt clari, relevanţi şi mãsurabili;
- costurile prevãzute în bugetul proiectului sunt realiste;
- cheltuielile aferente fiecãrei activitãţi din proiect sunt reflectate în buget;
- cofinanţarea este clar stabilitã şi corect calculatã;
- nu existã suprapuneri cu alte proiecte înaintate cãtre alţi finanţatori;
- beneficiul global al proiectului este bine definit;
2. capacitatea de realizare a proiectului/management al proiectului:
- organizaţia aplicantã şi partenerii sãi au suficientã capacitate managerialã (personal, echipamente etc.);
- experienţa organizaţiei aplicante în implementarea de proiecte similare este relevantã;
3. participarea beneficiarilor:
- existã o modalitate eficientã de consultare a beneficiarilor cu privire la aspecte legate direct de rezultatele proiectului;
- beneficiarii sunt implicaţi în desfãşurarea activitãţilor proiectului;
4. sustenabilitatea proiectului:
- rezultatele proiectului sunt sustenabile;
- rezultatele proiectului vor avea impact asupra politicilor din domeniu;
5. implicarea partenerului/partenerilor în implementarea proiectului:
- existã convenţii/acorduri de parteneriat pentru implementarea proiectului prin care sunt asumate responsabilitãţi concrete de cãtre parteneri.
5. Aspecte finale
Prezentele criterii se completeazã cu prevederile <>Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãţi nonprofit de interes general, pentru proiectele selectate în vederea realizãrii programelor de interes naţional. Metodologia de alocare a fondurilor şi criteriile de identificare şi de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional se aprobã anual, în condiţiile legii.
În cadrul proiectelor selectate pentru a primi finanţare, achiziţiile materialelor se realizeazã de cãtre solicitantul cu care ANITP a încheiat contract, cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


ANEXĂ
-----
la criterii
-----------

Formular

GRILĂ DE EVALUARE


┌────────────────────────────────────────────────┬─────┬───────────────┬───────┐
│ Criterii │Punc-│Punctaj acordat│Punctaj│
│ │ taj │de evaluatori │obţinut│
│ │maxim│ │ │
├────────────────────────────────────────────────┤ ├──┬──┬──┬──┬───┼───────┤
│ │ │ 1│2 │3 │4 │ 5 │ 5 │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│1. Consistenţa tehnicã - calitatea │ 60 │ │ │ │ │ │ │
│ proiectului din punct de vedere tehnic: │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Obiectivele proiectului se încadreazã/ │ │ │ │ │ │ │ │
│ contribuie la realizarea obiectivelor din │ 10 │ │ │ │ │ │ │
│ SNITP şi din PNA pentru implementarea │ │ │ │ │ │ │ │
│ acesteia? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Sunt obiectivele proiectului clare şi conform│ │ │ │ │ │ │ │
│ SMART (Specific, Measurable, Achievable, │ 10 │ │ │ │ │ │ │
│ Realistic, Timely)? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Existã legãturi clare între rezultatele şi │ 5 │ │ │ │ │ │ │
│ obiectivele stabilite ale proiectului? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Toate activitãţile sunt specificate şi │ │ │ │ │ │ │ │
│ corespund obiectivelor şi rezultatelor │ 5 │ │ │ │ │ │ │
│ aşteptate? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Sunt indicatorii de mãsurare a obiectivelor │ 5 │ │ │ │ │ │ │
│ şi rezultatelor clari, relevanţi şi │ │ │ │ │ │ │ │
│ mãsurabili? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Sunt costurile prevãzute în bugetul │ │ │ │ │ │ │ │
│ proiectului realiste? │ 5 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Sunt cheltuielile aferente fiecãrei │ 5 │ │ │ │ │ │ │
│ activitãţi din proiect reflectate în buget? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Este cofinanţarea clar stabilitã şi corect │ │ │ │ │ │ │ │
│ calculatã? │ 5 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Existã suprapuneri cu alte proiecte înaintate│ │ │ │ │ │ │ │
│ cãtre alţi finanţatori? │ 5 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Beneficiul global al proiectului este bine │ │ │ │ │ │ │ │
│ definit? │ 5 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│2. Capacitatea de realizare a proiectului/ │ │ │ │ │ │ │ │
│ management al proiectului │ 10 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Organizaţia aplicantã şi partenerii sãi au │ 5 │ │ │ │ │ │ │
│ suficientã capacitate managerialã (echipã │ │ │ │ │ │ │ │
│ de implementare a proiectului adecvatã, │ │ │ │ │ │ │ │
│ echipamente etc.) │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Experienţa organizaţiei aplicante în │ 5 │ │ │ │ │ │ │
│ implementarea de proiecte similare este │ │ │ │ │ │ │ │
│ relevantã? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│3. Participarea beneficiarilor │ 10 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Existã o modalitate eficientã de consultare │ 5 │ │ │ │ │ │ │
│ a beneficiarilor cu privire la aspecte legate│ │ │ │ │ │ │ │
│ direct de rezultatele proiectului? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Sunt beneficiarii implicaţi în desfãşurarea │ │ │ │ │ │ │ │
│ activitãţilor proiectului? │ 5 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│4. Sustenabilitatea proiectului │ 10 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Sunt rezultatele proiectului sustenabile? │ 5 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Rezultatele proiectului vor avea impact │ 5 │ │ │ │ │ │ │
│ asupra politicilor din domeniu? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│5. Implicarea partenerului/partenerilor în │ │ │ │ │ │ │ │
│ implementarea proiectului │ 10 │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Existã convenţii/acorduri de parteneriat │ 10 │ │ │ │ │ │ │
│ pentru implementarea proiectului prin care │ │ │ │ │ │ │ │
│ sunt asumate responsabilitãţi concrete │ │ │ │ │ │ │ │
│ de cãtre parteneri? │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Semnãtura evaluatorului │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼─────┼──┼──┼──┼──┼───┼───────┤
│ Punctaj total: │ 100 │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────┴─────┴──┴──┴──┴──┴───┴───────┘


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016