Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CRITERII DE PRIORITATE din 10 iulie 2012  pentru alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara pe sectiile cu capacitate saturata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CRITERII DE PRIORITATE din 10 iulie 2012 pentru alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara pe sectiile cu capacitate saturata

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 480 din 12 iulie 2012


    I. În alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã vor avea prioritate capacitãţile necesare satisfacerii obligaţiilor de serviciu public social.
    II. Dupã satisfacerea criteriului I vor fi aplicate urmãtoarele criterii:
    1. Transportul feroviar de cãlãtori
    1.1. Trenurile de cãlãtori vor avea prioritate în utilizarea de capacitate, în ordinea rangurilor, fiind destinate transportului de persoane.
    1.2. Este interzisã utilizarea traselor pentru circulaţia locomotivelor izolate, acestea fiind admise în circulaţie numai ca mijloc de ajutor la trenuri rãmase defecte.
    1.3. Circulaţia locomotivelor implicate în procese tehnologice de reparaţii, alimentare şi altele de acest fel va fi admisã numai cu trenurile în circulaţie.
    1.4. Îndrumarea vagoanelor defecte care au necesitat scoaterea din trenuri într-o staţie de pe aceastã secţie se face la cererea operatorului de transport feroviar, denumit în continuare OTF, cu aprobarea Direcţiei trafic din cadrul Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., denumitã în continuare Direcţia trafic, numai dupã analizarea posibilitãţilor de înscriere în grafic în cursã izolatã.
    1.5. Pentru o utilizare cât mai eficientã a traselor programate şi a îndeplinirii contractelor de transport, trenurile vor circula la tonajul şi lungimea maxime solicitate de cãtre OTF şi admise de secţia cu capacitate saturatã.
    1.6. În funcţie de fazele de execuţie a lucrãrilor, Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. va pune la dispoziţia OTF variante de grafic, cu respectarea alocãrii numãrului de trase şi cu abateri minime de la orarele anterioare.
    1.7. În cazuri fortuite, justificate printr-un incident sau accident feroviar, care face ca una dintre liniile curente sã fie închisã, pentru redresarea circulaţiei nu se va mai ţine seama de rangul trenurilor de cãlãtori pentru intervalul de staţie afectat.
    2. Transportul feroviar de marfã
    2.1. Capetele de secţie vor fi considerate puncte de influenţã pentru programarea circulaţiei trenurilor pe secţia cu capacitate saturatã. În acest sens programarea trenurilor la frontierele regionale se va efectua în mod informativ - lunar şi decadal, cantitativ - zilnic, iar pe secţia cu capacitate saturatã, între punctele de influenţã numai cantitativ - zilnic.
    2.2. Pentru o mai bunã fluidizare a traficului feroviar, în staţiile de pe secţia cu capacitate saturatã nu vor fi admise acumulãri de vagoane, cu excepţia cazului în care acestea sunt destinate beneficiarilor de pe aceastã secţie şi când staţia deserveşte şi alte secţii.
    2.3. Programarea circulaţiei trenurilor de marfã pe secţia cu capacitate saturatã se va efectua de cãtre Direcţia trafic, utilizându-se trasele aflate la dispoziţia administratorului de infrastructurã publicã. În funcţie de evoluţia lucrãrilor de reabilitare şi a distanţelor de circulaţie care se închid pentru aceste lucrãri, trasele se pot suplimenta pânã la limita noii capacitãţi practice.
    2.4. Programarea utilizãrii traselor pe tronsonul respectiv se va efectua numai pentru 24 de ore, prin programul zilnic de circulaţie, indiferent de tarifele de rezervare existente.
    2.5. Trasa rãmasã neutilizatã poate fi alocatã de cãtre Direcţia trafic în mod operativ altui OTF, dacã existã o solicitare pentru aceasta.
    2.6. Dacã un OTF constatã cã prin programul zilnic nu poate utiliza o trasã alocatã, acesta va aviza în mod operativ Direcţia trafic în vederea atribuirii acesteia altui OTF.
    2.7. Modul de utilizare a traselor disponibile de cãtre Direcţia trafic va ţine cont de importanţa mãrfurilor transportate, care va avea urmãtoarea ordine de prioritate:
    2.7.1. transporturi militare;
    2.7.2. mãrfuri perisabile;
    2.7.3. trenuri internaţionale de marfã;
    2.7.4. transporturi în interesul lucrãrilor de reabilitare;
    2.7.5. trenuri aflate în circulaţie, plecate de pe alte regionale în programul de circulaţie anterior;
    2.7.6. mãrfuri transportate "via mare";
    2.7.7. combustibil solid sau lichid pentru populaţie şi pentru operatorii economici;
    2.7.8. alte tipuri de mãrfuri, inclusiv alte mãrfuri petroliere.
    Pentru a se putea ţine cont de acest criteriu, OTF vor preciza în solicitarea de programare felul mãrfii, iar pentru exportul "via mare", numãrul acceptului portuar.
    În cazul în care exportul "via mare" se va realiza cu depozitarea mãrfurilor în port, transportul respectiv se va încadra la nivelul criteriului 2.7.6 de prioritate.
    2.8. Circulaţia locomotivelor implicate în procese tehnologice de reparaţii, alimentare şi altele va fi admisã numai cu trenurile în circulaţie.
    2.9. Nu vor fi admise în circulaţie locomotive izolate, decât ca mijloc de ajutor la trenurile rãmase defecte.
    2.10. Îndrumarea vagoanelor defecte care au necesitat scoaterea din trenuri într-o staţie de pe aceastã secţie se face la cererea OTF, cu aprobarea Direcţiei trafic, numai dupã analizarea posibilitãţilor de înscriere în grafic în cursã izolatã sau cu condiţia ca aceste vagoane sã nu limiteze viteza de circulaţie a trenului, în cazul introducerii acestora în corpul trenului.
    2.11. Pentru o utilizare cât mai eficientã a traselor programate şi îndeplinirea contractelor de transport, trenurile vor circula la tonajul şi lungimea maxime admise de secţia cu capacitate saturatã.
    2.12. În caz de urgenţã sau de necesitate absolutã, justificatãprintr-o defectare, incident sau accident feroviar ori forţã majorã, care face ca infrastructura sã fie momentan inutilizabilã, trenurile programate pot fi anulate fãrã preaviz, pe durata necesarã restabilirii circulaţiei.
    2.13. În funcţie de fazele de execuţie a lucrãrilor, Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. va pune la dispoziţia OTF variante de grafic.
    Pe secţia de circulaţie cu capacitate saturatã, Direcţia trafic poate acorda în mod operativ, la cererea operatorilor de transport feroviar de marfã şi în condiţii de exploatare bine justificate, derogãri de la prevederile art. 22 alin. (1) din Instrucţiunile pentru programarea şi analiza tehnico-operativã a circulaţiei trenurilor nr. 099, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.122/2005.

                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016