Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONTRACT DE FINANTARE din 22 decembrie 2005  intre Romania si Banca Europeana de Investitii privind Proiectul de reconstructie a drumurilor afectate de inundatii*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONTRACT DE FINANTARE din 22 decembrie 2005 intre Romania si Banca Europeana de Investitii privind Proiectul de reconstructie a drumurilor afectate de inundatii*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 530 din 20 iunie 2006 ________ *) Traducere.
CONTRACT DE FINANŢARE din 22 decembrie 2005
între România şi Banca Europeanã de Investiţii privind Proiectul de reconstrucţie a drumurilor afectate de inundatii*)
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 530 din 20 iunie 2006
________
*) Traducere.

Prezentul contract de finanţare este încheiat între România, reprezentatã de Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul în str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, RO-70060 Bucureşti, România, reprezentat de domnul Sebastian Vladescu, ministrul finanţelor publice, denumita în continuare Împrumutatul, ca prima parte, şi Banca Europeanã de Investiţii, cu sediul central în bd. Konrad Adenauer nr. 100, L-2950, Marele Ducat de Luxemburg, reprezentatã de domnul Cormac Murphy, director, şi domnul Martin Vatter, director adjunct, denumita în continuare Banca, ca a doua parte.
Având în vedere ca:
1. Consiliul Comunitãţii Europene a decis sa continue planul de acţiune în ceea ce priveşte asistenta oferitã de Comunitatea Europeanã României în susţinerea eforturilor pentru reforma politica şi economicã.
2. Consiliul Guvernatorilor Bãncii Europene de Investiţii a luat cunostinta despre aceasta decizie şi a aprobat acordarea unui împrumut din resursele proprii ale Bãncii pentru proiectele de investiţii din România.
3. La 4-5 iunie 1997 Împrumutatul şi Banca au semnat un acord-cadru (denumit în continuare Acord-cadru) privind cooperarea financiarã, care este aplicabil prezentului contract de finanţare.
4. Împrumutatul a propus realizarea unui proiect (denumit în continuare Proiect) care va fi coordonat de cãtre reprezentantul Împrumutatului, respectiv Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (în acest context denumit Coordonator de Proiect) şi care consta în execuţia unui numãr de componente, incluzând lucrãri de reparaţii ale reţelei de drumuri din România, inclusiv pentru refacerea de poduri, podeţe, viaducte, consolidarea terasamentelor, reconstructia drumurilor şi protecţia malurilor (acestea fiind denumite în continuare Program), asa cum este definit mai detaliat în descrierea tehnica prezentatã în anexa A.1 la prezentul contract de finanţare (denumita în continuare descriere tehnica). Fiecare program va fi implementat de Compania Nationala de Autostrazi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi/sau Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime - S.A. Galaţi, ca agenţii reprezentante ale Împrumutatului (fiecare agenţie în acest context fiind denumita agenţie de implementare şi împreunã denumite agenţii de implementare).
5. Costul total al Proiectului estimat de Banca este de 600.000.000 euro (şase sute milioane euro), inclusiv cheltuieli neprevãzute şi dobanda pe perioada construcţiei, dar excluzând taxe şi impozite.
6. Costul Proiectului urmeazã sa fie finanţat astfel:


──────────────────────────────────────────────────────────────────
- fonduri proprii ale Împrumutatului 101.380.000 euro
- împrumutul Bãncii 300.000.000 euro
- alte fonduri 198.620.000 euro
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Total: 600.000.000 euro
──────────────────────────────────────────────────────────────────



7. Împrumutatul a solicitat acordarea unui împrumut în valoare echivalenta cu 300.000.000 euro (trei sute milioane euro).
8. Conform art. 3 din Acordul-cadru, Împrumutatul s-a angajat ca dobanda şi toate celelalte plati datorate Bãncii şi care apar ca urmare a activitãţilor prevãzute în Acordul-cadru, precum şi activele şi veniturile Bãncii legate de astfel de activitãţi sa fie scutite de impozite.
9. În conformitate cu art. 4 din Acordul-cadru, Împrumutatul s-a angajat ca pe intreaga perioada a oricãrei operaţiuni financiare încheiate în conformitate cu Acordul-cadru Împrumutatul trebuie:
a) sa asigure:
(i) ca beneficiarii pot schimba în orice valuta convertibilã, la cursul de schimb care prevaleazã, sumele în moneda nationala a Împrumutatului necesare pentru plata tuturor sumelor datorate Bãncii în legatura cu împrumuturile şi garanţiile referitoare la orice proiect; şi
(ii) ca aceste sume se pot transfera liber, imediat şi efectiv; şi
b) sa asigure:
(i) ca Banca sa poatã schimba în orice valuta liber convertibilã, la cursul de schimb care prevaleazã, sumele în moneda nationala a Împrumutatului, primite de Banca cu titlu de plati aferente unor împrumuturi şi garanţii sau oricare alte activitãţi, şi ca Banca sa poatã transfera liber, imediat şi efectiv sumele astfel schimbate sau dupã cum va opta Banca;
(ii) ca aceasta sa poatã dispune liber de astfel de sume pe teritoriul Împrumutatului.
10. Convinsa fiind ca prezenta operaţiune corespunde sferei sale de activitate şi ca este în conformitate cu scopurile Acordului-cadru şi ţinând cont de aspectele menţionate anterior, Banca a decis sa dea curs solicitãrii Împrumutatului, acordându-i acestuia un credit în suma echivalenta cu 300.000.000 euro (trei sute milioane euro).
11. Statutul Bãncii prevede ca Banca se va asigura ca fondurile sale sunt utilizate cat de raţional este posibil în interesul Comunitãţii Europene şi, în consecinta, termenii şi condiţiile operaţiunilor sale de împrumut vor respecta politica Comunitãţii Europene.
12. Executarea prezentului contract de finanţare (denumit în continuare contract) în numele Împrumutatului este autorizata în condiţiile stabilite în anexa nr. I.
13. Referirile din prezentul contract la articole, preambul, paragrafe, subparagrafe, alineate, tabele şi anexe sunt referiri fãcute la articole, preambul, paragrafe, subparagrafe, alineate, tabele şi anexe ale prezentului contract.


Termeni definiţi în cadrul contractului: Articolul sau
preambulul:
data limita acceptatã 4.02.C
cererea de alocare 1.07
Împrumutat titlul paginii
contract preambul pct. 12
Curtea 11.02
Curtea auditorilor 6.07.A
notificarea pentru tragere 1.02.C
cererea de tragere 1.02.B
rata BEI de referinta 4.02.B
mediu 6.05(v)a)
datorie externa 7.01
agenţii de implementare preambul pct. 4
agenţie de implementare preambul pct. 4
rambursare anticipata compensabila 6.08
scrisoare de alocare 1.07
împrumut 2.01
zi lucrãtoare luxemburgheza 1.02.C
data scadentei 4.01.B
transa notificatã 1.05.B
zi de plata 5.01
PIMU 1.04.A
suma rambursarii anticipate 4.02.A
data rambursarii anticipate 4.02.A
notificare de rambursare anticipata 4.02.A
Proiect preambul pct. 4
Coordonator de Proiect preambul pct. 4
zi de lucru relevanta 5.01
data programata a tragerii 1.02.C
obiective preambul pct. 4
descriere tehnica preambul pct. 4
împrumut la termen 4.03.A (2)
transa 1.02.A

Termeni definiţi în tabele:

EURIBOR tabelul B
LIBOR tabelul B
zi de lucru londoneza tabelul B
zi de lucru la New York tabelul B
bãnci de referinta tabelul B
perioada de referinta tabelul B
data modificatã tabelul B



Drept care s-a agreat prin prezentul contract dupã cum urmeazã:

ART. 1
Credit şi trageri
1.01. Suma creditului
Prin prezentul contract Banca acorda Împrumutatului, iar Împrumutatul accepta un credit (în cele ce urmeazã denumit credit), în suma echivalenta cu 300.000.000 euro (trei sute milioane euro), care urmeazã sa fie utilizat exclusiv pentru finanţarea costurilor Proiectului.
1.02. Proceduri de tragere
1.02.A. Transe
Banca va acorda creditul în cel mult 20 de transe. Fiecare transa, dacã nu reprezintã soldul netras al creditului, va fi în valoare echivalenta cu cel puţin 15 milioane euro şi nu va depãşi echivalentul a 40 milioane euro. Transa solicitatã de Coordonatorul de Proiect în numele Împrumutatului, în conformitate cu subparagraful 1.02.B, este denumita în continuare transa.
1.02.B. Cereri de tragere
Periodic, pana la data de 30 noiembrie 2008, Coordonatorul de Proiect, în numele Împrumutatului, va prezenta Bãncii o cerere scrisã (denumita în continuare cerere de tragere) în forma prezentatã în tabelul C.1 pentru tragerea unei transe. Aceasta cerere de tragere trebuie sa ajungã la Banca cu cel puţin cincisprezece (15) zile înainte de data la care se doreşte a se face tragerea. Cu excepţia situaţiei când a fost facuta dovada, cererea de tragere trebuie însoţitã de dovada cu privire la autoritatea celor care semneazã, împreunã cu specimenele de semnãturi autorizate. Cererea de tragere va specifica:
(i) suma şi valuta în care se solicita ca transa sa fie trasa; şi
(ii) data la care se prefera a se face tragerea, care va fi o zi relevanta lucrãtoare (asa cum este definitã la paragraful 5.01), intelegandu-se ca Banca poate elibera transa în termen de maximum 4 luni calendaristice de la data cererii de tragere;
Coordonatorul de Proiect, în numele Împrumutatului, poate, de asemenea, dacã doreşte, sa specifice în cererea de tragere urmãtorul element, dacã este cazul, asa cum este indicat de Banca fãrã angajament pentru transa de-a lungul întregii perioade, aceasta însemnând:
(iii) rata fixa a dobânzii aplicabile.
Sub rezerva prevederilor subparagrafului 1.02.C, fiecare cerere de tragere este irevocabilã.
1.02.C. Aviz de tragere
Între zece (10) şi cincisprezece (15) zile înainte de data tragerii fiecãrei transe, Banca va remite Împrumutatului, dacã cererea este conformã cu subparagraful 1.02.B, o notificare (denumita în continuare aviz de tragere) care va specifica:
(i) valoarea şi valuta transei;
(ii) rata fixa a dobânzii; şi
(iii) data la care se prevede sa se efectueze tragerea transei (denumita în continuare data programata a tragerii), tragerea fiind în orice caz conformã cu respectarea condiţiilor din paragraful 1.04.
În cazul în care unul sau mai multe elemente specificate în avizul de tragere nu sunt conforme cu elementul corespunzãtor, dacã exista, din cererea de tragere, Coordonatorul de Proiect, în numele Împrumutatului, într-un interval de trei (3) zile lucrãtoare luxemburgheze ulterioare primirii avizului de tragere, poate revoca cererea de tragere printr-o notificare cãtre Banca şi, prin urmare, cererii şi avizului de tragere nu li se va mai da curs.
În general, pentru scopurile prezentului contract, ziua lucrãtoare luxemburgheza se referã la o zi în care bãncile comerciale sunt deschise pentru tranzacţii în Luxemburg.
1.02.D. Contul tragerii
Tragerea fiecãrei transe va fi facuta în contul bancar numit şi deschis în numele Împrumutatului, dupã cum Coordonatorul de Proiect, în numele Împrumutatului, va notifica în scris Bãncii în nu mai puţin de cincisprezece (15) zile înainte de data efectuãrii tragerii. Numai un singur cont poate fi specificat pentru fiecare astfel de transa.
1.03. Valuta tragerii
Sub rezerva existenţei disponibilitãţilor, Banca va disponibiliza fiecare transa în valuta pentru care Coordonatorul de Proiect, în numele Împrumutatului, şi-a exprimat preferinta. Fiecare valuta a tragerii va fi EUR, USD ori GBP sau orice alta valuta tranzactionata la scara larga pe principalele pieţe valutare.
Pentru calcularea sumelor ce urmeazã sa fie trase în alte valute decât euro şi pentru a determina echivalentul în EUR, Banca va aplica cursul de schimb calculat şi publicat de Banca Europeanã Centrala din Frankfurt la o data cuprinsã în perioada de cincisprezece (15) zile înainte de data tragerii, dupã cum va stabili Banca.
1.04. Condiţii de tragere
1.04.A. Prima transa
Tragerea primei transe, în conformitate cu paragraful 1.02, va fi condiţionatã de primirea de cãtre Banca în data sau înainte cu şapte (7) zile lucrãtoare luxemburgheze de data programata a tragerii a urmãtoarelor documente şi dovezi în forma şi conţinutul acceptabile pentru Banca:
(i) consilierul juridic al Împrumutatului sa fi emis cãtre Banca un aviz juridic în limba engleza privind semnarea legalã a prezentului contract de cãtre Împrumutat şi privind documentele relevante, în forma şi conţinutul acceptabile pentru Banca;
(ii) toate aprobãrile necesare pentru controlul schimbului (dacã este cazul) sa fi fost obţinute astfel încât sa permitã Coordonatorului de Proiect, în numele Împrumutatului, sa primeascã tragerile în condiţiile prezentului contract şi Împrumutatului sa ramburseze împrumutul (asa cum este definit în paragraful 2.01) şi sa plãteascã dobanda şi toate celelalte sume datorate conform prezentului contract; aceste aprobãri se extind şi asupra deschiderii şi menţinerii conturilor în care Coordonatorul de Proiect, în numele Împrumutatului, solicita Bãncii sa disponibilizeze creditul;
(iii) Banca sa fi primit documente justificative satisfãcãtoare în limba engleza, care sa ateste ca Împrumutatul a autorizat şi a împuternicit Coordonatorul de Proiect în mod legal sa solicite şi sa primeascã trageri în conformitate cu prezentul contract în numele Împrumutatului şi pentru acesta;
(iv) Banca sa fi primit documente justificative satisfãcãtoare, care sa ateste înfiinţarea legalã a unei unitãţi de implementare a Proiectului (UIP), având o structura şi personal corespunzãtoare, legal autorizate, pentru a realiza Proiectul şi a acţiona ca substituent al Bãncii în perioada de implementare şi rambursare a împrumutului;
(v) Banca sa primeascã în limba engleza specimenele de semnãturi împuternicite pentru prezentul contract, respectiv împuterniciţii Împrumutatului sa devinã pãrţi la prezentul contract.
1.04.B. Toate tranşele
Tragerea fiecãrei transe în conformitate cu paragraful 1.02, inclusiv prima tragere, vor fi condiţionate de primirea de cãtre Banca, înainte cu şapte (7) zile lucrãtoare luxemburgheze de data programata a tragerii, a urmãtoarelor documente în forma şi conţinutul acceptabile pentru Banca:
(i) informaţii detaliate referitoare la programele de finanţare pentru toate tranşele în forma prezentatã în tabelul E (inclusiv programe mai mari de 5.000.000 EUR);
(ii) declaraţie din partea Împrumutatului ca nicio parte a Proiectului nu este conformã cu procedurile de evaluare a impactului, relevante asupra mediului, impuse în Uniunea Europeanã şi de legislaţia nationala, unde este aplicabilã, şi ca Proiectul respecta procedurile de evaluare a impactului asupra mediului; în cele din urma Împrumutatul trebuie sa furnizeze unul dintre urmãtoarele documente:
a) copie a declaraţiei date de autoritãţile competente relevante, prin care sa fie confirmat faptul ca evaluarea impactului asupra mediului nu este cerutã; sau
b) în cazul în care evaluarea impactului asupra mediului este solicitatã, o copie a declaraţiei de aprobare date de autoritãţile competente relevante împreunã cu o copie a fisei nontehnice (de prezentare);
(iii) declaraţia Împrumutatului ca nicio parte a Proiectului nu este conformã cu procedurile de atestare a conservãrii naturii impuse în Uniunea Europeanã şi de legislaţia nationala, acolo unde este aplicabilã, o copie a atestarii privind conservarea naturii în formatul prezentat în anexa nr. II, completatã de autoritãţile competente, prin care sa fie confirmat ca:
a) Proiectul sau o parte relevanta a acestuia nu va avea efect semnificativ asupra rezervaţiilor naturale (formularul A); sau
b) din motive imperative datorate realizãrii Proiectului sau a unei pãrţi importante a acestuia, potentialele efecte vor fi identificate şi compensate sau vor fi luate mãsuri de atenuare a acestora (formularul B);
(iv) evidenta ca sunt asigurate fonduri suficiente şi ca acestea sunt disponibile în vederea finalizarii şi implementarii Proiectului; şi
(v) certificat din partea Împrumutatului în forma prezentatã în tabelul C.2.
1.04.C. Transe ulterioare
Tragerea fiecãrei transe, în conformitate cu paragraful 1.02, ulterioare primei transe va fi condiţionatã de primirea de cãtre Banca, în forma şi conţinutul acceptabile pentru aceasta, la data sau înainte cu şapte (7) zile de data programata a tragerii, a urmãtoarelor documente:
(i) copii legalizate de pe contractul sau contractele care a/au fost finanţat/finanţate din tranşele anterioare trase, contract sau contracte care a/au fost încheiat/încheiate în termeni acceptabili pentru Banca; şi
(ii) certificarea de cãtre Coordonatorul de Proiect a faptului ca s-au fãcut cheltuieli pentru articolele ce vor fi finanţate de Banca în conformitate cu descrierea tehnica (exceptând taxele şi impozitele plãtibile în România) pentru o suma echivalenta cu toate tranşele anterioare trase, cu excepţia ultimei trageri, o suma echivalenta cu 5 milioane euro; şi
(iii) dovada ca Împrumutatul se conformeazã prevederilor paragrafului 1.07, numai în cazul în care nu este altfel convenit în scris de cãtre Banca, în legatura cu toate tranşele anterioare.
Pentru calcularea echivalentului în euro al sumelor cheltuite, Banca va aplica cursul de schimb la care se face referire în paragraful 1.03.
1.05. Amânarea tragerii
1.05.A. Motive pentru amânare
Banca poate, la cererea Împrumutatului, sa amâne integral sau parţial orice transa, pana la o data specificatã de Împrumutat, care sa nu depãşeascã 6 luni de la data programata a tragerii. În acest caz, Împrumutatul va plati o despãgubire de amânare determinata conform subparagrafului 1.05.B. Orice cerere de amânare va produce efecte pentru transa numai dacã aceasta este efectuatã cu cel puţin şapte (7) zile lucrãtoare luxemburgheze înainte de data programata a tragerii.
Dacã oricare dintre condiţiile la care se face referire în paragraful 1.04 nu este îndeplinitã la data specificatã şi la data programata a tragerii, tragerea va fi amânatã cu nu mai puţin de şapte (7) zile lucrãtoare luxemburgheze de la data îndeplinirii tuturor cerinţelor tragerii.
1.05.B. Despãgubire de amânare
Dacã se amana tragerea oricãrei transe notificate (asa cum este menţionat în subparagraful 1.05.B), la solicitarea Împrumutatului sau datoritã vreunui motiv de neîndeplinire a condiţiilor de tragere, Împrumutatul va plati, la cererea Bãncii, o despãgubire calculatã la suma a carei tragere este anulatã. Acest comision se acumuleaza din data programata a tragerii pana la data de tragere efectivã sau, dupã caz, pana la data anulãrii transei, la o rata egala cu R1 minus R2, unde:
- R1 înseamnã rata dobânzii care se va aplica periodic conform paragrafului 3.01 şi avizul de tragere relevant, dacã transa a fost trasa la data programata a tragerii, şi
- R2 înseamnã rata interbancara relevanta mai puţin 0,125% (12,5 puncte de baza), cu condiţia ca, în scopul stabilirii ratei interbancare relevante conform acestui paragraf, perioadele relevante prevãzute în tabelul B sa fie intervale succesive ale unei luni începând cu data programata a tragerii.
În plus, despãgubirea menţionatã mai sus:
(i) dacã amânarea depãşeşte perioada de o luna, se va acumula la sfârşitul fiecãrei luni;
(ii) va fi calculatã folosindu-se convenţia de numarare a zilelor care se aplica la R1;
(iii) în cazul în care R2 depãşeşte R1, va fi egala cu zero; şi
(iv) va fi plãtitã în conformitate cu paragraful 1.07.
În prezentul contract transa notificatã înseamnã acea transa pentru care Banca a emis aviz de tragere.
În scopul prezentului contract, rata interbancara relevanta înseamnã:
(1) EURIBOR (asa cum este definit în tabelul B) în cazul transei denominate în EUR;
(2) LIBOR (asa cum este definit în tabelul B) în cazul transei denominate în GBP sau USD; şi
(3) rata pe piata interbancara şi definitia acesteia alese de cãtre Banca sunt comunicate separat Împrumutatului, în cazul în care transa este denominata în orice alta valuta.
1.05.C. Anularea tragerii amânate cu şase (6) luni
Banca poate, dupã ce a anuntat Împrumutatul, sa anuleze o tragere ce a fost amânatã în conformitate cu subparagraful 1.05.A cu mai mult de şase (6) luni. Suma anulatã va rãmâne disponibilã pentru tragere în conformitate cu paragraful 1.02.
1.06. Anularea şi suspendarea creditului
1.06.A. Dreptul Împrumutatului de a anula creditul
Împrumutatul poate, cu înştiinţarea Bãncii, sa anuleze integral sau parţial partea netrasa din credit, în orice moment şi cu efect imediat. Totuşi, notificarea nu va avea niciun efect asupra transei a carei data programata a tragerii este cuprinsã în intervalul de şapte (7) zile lucrãtoare luxemburgheze ulterioare datei notificãrii.
1.06.B. Dreptul Bãncii de a anula sau de a suspenda creditul
Banca poate, cu înştiinţarea Împrumutatului, sa suspende integral sau în parte porţiunea netrasa din credit în orice moment şi cu un efect imediat:
(i) În condiţiile menţionate în paragraful 10.01; şi
(ii) dacã vor surveni situaţii excepţionale care vor afecta negativ accesul Bãncii pe principalele pieţe internaţionale de capital, excepand cele referitoare la transa notificatã.
Mai mult, în mãsura în care Banca poate anula creditul în conformitate cu subparagraful 4.03.A, Banca îl poate şi suspenda. Orice suspendare va continua pana când Banca înceteazã suspendarea sau anularea pentru suma suspendatã.
1.06.C. Despãgubirea pentru suspendarea sau anularea unei transe
1.06.C. (1) Suspendare
Dacã Banca suspenda o transa notificatã în baza unei rambursãri anticipate compensabile (asa cum este definit în subparagraful 4.03.C) sau în baza unui eveniment menţionat în paragraful 10.01, dar nu în caz contrar, Împrumutatul va plati o despãgubire Bãncii în conformitate cu prevederile din subparagraful 1.05.B.
1.06.C. (2) Anulare
Dacã Împrumutatul anuleazã o transa notificatã, acesta va plati o despãgubire Bãncii în conformitate cu prevederile subparagrafului 4.02.B. Dacã Împrumutatul anuleazã orice parte din credit, alta decât o transa notificatã, acesta nu va plati nici o despãgubire.
Dacã Banca anuleazã o transa notificatã în baza unei rambursãri anticipate compensabile sau anuleazã o tragere în conformitate cu subparagraful 1.05.C, Împrumutatul va plati o despãgubire Bãncii în conformitate cu prevederile subparagrafului 4.02.B.
Dacã Banca anuleazã o transa notificatã în baza evenimentelor menţionate în paragraful 10.01, Împrumutatul va plati o despãgubire Bãncii în conformitate cu paragraful 10.03. Cu excepţia celor menţionate în acest subparagraf, nicio despãgubire nu va fi plãtitã în cazul anulãrii de cãtre Banca.
O despãgubire va fi calculatã ca urmare a faptului ca suma anulatã trebuie consideratã a fi fost trasa şi rambursata la data programata a tragerii sau având în vedere ca tragerea transei este amânatã sau suspendatã, la data transmiterii notificãrii de anulare.
1.06.D. Anularea dupã expirarea creditului
În orice moment dupã termenul limita pentru Împrumutat de transmitere a cererii de tragere în conformitate cu paragraful 1.02.B, Banca poate, dupã notificarea Împrumutatului, fãrã a avea nici o implicatie pentru niciuna dintre pãrţi, anula orice parte a creditului, exceptând o tragere notificatã.
1.07. Alocare
Nu mai târziu de nouãzeci (90) de zile dupã tragerea fiecãrei transe, Împrumutatul trebuie sa înainteze Bãncii detalii referitoare la Programul sau programele ce urmeazã sa fie finanţate printr-o astfel de transa [dupã cum a fost identificat în prealabil potrivit subparagrafului 1.04.B. pct. (i)], în forma stabilitã în:
(i) tabelul E, în cazul programelor cu un cost al Proiectului de pana la 5.000.000 EUR; şi
(ii) tabelul F, în cazul programelor cu un cost al Proiectului mai mare de 5.000.000 EUR,
în fiecare dintre cazuri, împreunã cu o cerere de alocare pentru o parte din credit pentru astfel de Program sau programe (denumita în continuare cerere de alocare).
Banca va avea deplina putere de aprobare a cererii de alocare, astfel înaintatã ca urmare a unei astfel de examinari a Programului sau programelor relevante dupã cum considera necesar, şi, în cazul aprobãrii, va emite o scrisoare de alocare (denumita scrisoare de alocare), informand Împrumutatul cu privire la forma Programului sau programelor înaintate şi la suma în euro a creditului alocat pentru acestea.
1.08. Comisioanele datorate conform art. 1
Sumele datorate în conformitate cu paragrafele 1.05 şi 1.06 vor fi plãtite în aceeaşi valuta cu a transei. Sumele vor fi plãtite în şapte (7) zile de la primirea de cãtre Împrumutat a cererii Bãncii sau în oricare alta perioada specificatã în notificarea de cerere a Bãncii.
ART. 2
Împrumutul
2.01. Suma Împrumutului
Împrumutul (denumit în continuare împrumutul) va cuprinde totalul sumelor în valutele disponibilizate de Banca, asa cum au fost notificate de cãtre Banca cu ocazia tragerii unei transe.
2.02. Valuta de rambursare
Fiecare rambursare a unei transe conform art. 4 sau, dupã caz, art. 10 va fi efectuatã în valuta transei.
2.03. Valuta dobânzii şi a altor obligaţii de plata
Dobanda şi celelalte obligaţii de plata datorate conform art. 3, 4 şi, dupã caz, 10 vor fi calculate şi plãtite pentru fiecare transa, în valuta transei.
Orice alta plata în conformitate cu paragraful 9.02 va fi efectuatã în valuta specificatã de Banca, avându-se în vedere valuta în care s-au efectuat cheltuielile ce urmeazã a fi rambursate prin acea plata.
2.04. Confirmarea de cãtre Banca
Dupã tragerea fiecãrei transe, Banca va transmite Împrumutatului o situaţie rezumativa cuprinzând data tragerii, valuta şi suma, perioada de rambursare şi rata dobânzii acelei transe şi pentru acea transa. Aceasta confirmare va include un grafic de rambursare.
ART. 3
Dobanda
3.01. Rata dobânzii
Împrumutatul va plati dobanda la soldul nerambursat al fiecãrei transe semestrial ca obligaţie restanta la data relevanta de plata specificatã în avizul de tragere, începând cu prima data de plata ulterioara datei de rambursare a transei.
Dobanda va fi calculatã în baza paragrafului 5.02 la rata specificatã în avizul de tragere, care va fi rata anuala a dobânzii determinata de Banca în conformitate cu principiile aplicabile periodic, stabilite de conducerea Bãncii pentru împrumuturile cu o rata fixa a dobânzii, denominate în valuta transei şi acordate în aceiaşi termeni de rambursare a capitalului şi de rambursare a dobânzii.
3.02. Dobanda la sumele cu scadente restante
Fãrã a se incalca prevederile art. 10 şi ca excepţie de la prevederile paragrafului 3.01, pentru orice suma restanta platibila în condiţiile prezentului contract, se va cumula dobanda de la data scadentei pana la data plãţii efective, la o rata anuala egala cu rata interbancara relevanta plus 2% (200 de puncte de baza) şi va fi plãtitã în conformitate cu cerinţele Bãncii. Pentru a stabili rata interbancara relevanta pentru acest paragraf, perioadele relevante, asa cum sunt prezentate în tabelul B, vor fi perioadele succesive ale unei luni cu începere la data scadentei.
Totuşi, dobanda se va aplica la rata anuala definitã în paragraful 3.01 plus 0,25% (25 de puncte de baza), dacã acea rata anuala depãşeşte, pentru orice perioada relevanta data, rata specificatã în paragraful precedent al acestui paragraf.
Dacã suma datoratã este exprimatã într-o alta valuta decât cea a transei în cauza, se va aplica urmãtoarea rata anuala, mai exact rata interbancara relevanta care este în general reţinutã de Banca pentru tranzacţii în acea valuta plus 2% (200 de puncte de baza), calculate în conformitate cu normele de piata pentru o astfel de rata.
ART. 4
Rambursarea
4.01. Rambursarea
4.01.A. În rate
Împrumutatul va rambursa împrumutul conform graficului de rambursare prezentat în tabelul D.
4.01.B. Definitia datei scadentei
Ultima data de rambursare a transei, specificatã în conformitate cu subparagraful 4.01.A, este denumita în continuare data scadentei.
4.02. Rambursarea anticipata voluntara
4.02.A. Optiuni de rambursare
În conformitate cu subparagrafele 4.02.B şi 4.02.D, Împrumutatul poate rambursa anticipat, integral sau parţial, orice transa, împreunã cu dobanda aferentã, pe baza unei comunicãri scrise depuse cu o luna înainte (denumita în continuare notificare de rambursare anticipata), în care se specifica suma ce urmeazã a fi rambursata anticipat (suma rambursarii anticipate) şi data propusã pentru rambursarea anticipata (denumita în continuare data rambursarii anticipate), iar aceasta data va fi data de plata a transei.
4.02.B. Despãgubirea în cazul plãţii anticipate
Cu privire la fiecare suma rambursata anticipat a transei, Împrumutatul va plati Bãncii la data de rambursare anticipata o compensaţie egala cu valoarea actuala (la data de rambursare anticipata) a diferenţei în plus, dacã exista, dintre:
(i) dobanda care ar fi fost acumulatã ulterior la suma rambursata anticipat, în timpul perioadei dintre data rambursarii şi data scadentei, dacã aceasta nu ar fi fost rambursata anticipat, peste
(ii) dobanda care va fi acumulatã în timpul acelei perioade, dacã ar fi calculatã la rata BEI de referinta (asa cum este definitã mai jos), mai puţin 15 puncte de baza.
Aceasta valoare actuala va fi calculatã la o rata de discont egala cu rata de referinta BEI, aplicatã la fiecare data a plãţii corespunzãtoare.
În prezentul contract, rata BEI de referinta înseamnã rata fixa a dobânzii în vigoare cu o luna înaintea datei rambursarii anticipate, având aceeaşi perioada de plata a dobânzii şi acelaşi profil de rambursare cu data scadentei.
4.02.C. Mecanisme de rambursare anticipata
Banca va comunica Împrumutatului, nu mai târziu de 15 zile înainte de data rambursarii anticipate, suma rambursata anticipat, dobanda şi compensaţia care va fi plãtitã conform subparagrafului 4.02.B sau, dupã caz, faptul ca nu se datoreazã nici o compensaţie.
Nu mai târziu de data limita acceptatã (definitã mai jos), Împrumutatul va trebui sa comunice Bãncii fie ca:
(i) confirma cererea de rambursare anticipata în condiţiile stabilite de Banca;
sau
(ii) retrage notificarea de rambursare anticipata.
Dacã Împrumutatul confirma, conform pct. (i), va efectua rambursarea anticipata. Dacã Împrumutatul retrage notificarea de rambursare anticipata sau nu confirma acest lucru în termenul stabilit, atunci nu poate fi efectuatã rambursarea anticipata. Cu excepţia cazurilor menţionate mai sus, notificarea de rambursare anticipata va fi obligatorie şi irevocabilã.
Împrumutatul trebuie sa plãteascã, în afarã de suma rambursata, dobanda aferentã şi compensaţia, dacã este cazul.
În cazul acestui subparagraf, data limita acceptatã în cazul unei notificãri este:
(iii) ora 16,00, ora Luxemburgului în ziua transmiterii unei astfel de notificãri sau, dacã notificarea este transmisã pana la ora 12,00, într-o zi lucrãtoare luxemburgheza;
(iv) ora 11,00 din ziua urmãtoare care este o zi lucrãtoare luxemburgheza, dacã notificarea a fost trimisa mai târziu de ora 12,00, ora Luxemburgului în oricare zi, sau dacã este transmisã în orice zi care nu este o zi lucrãtoare luxemburgheza.
4.03. Rambursarea anticipata obligatorie
4.03.A Motive pentru rambursarea anticipata
4.03.A. (1) Reducerea costului Proiectului
Dacã costul total al Proiectului ar trebui redus fata de costul prezentat la pct. (5) din preambul la un nivel la care suma creditului depãşeşte 75% din acest cost, Banca poate fi în mãsura sa reducã imediat, cu notificarea Împrumutatului, sa anuleze creditul sau sa ceara rambursarea împrumutului.
4.03.A. (2) Impartialitate (Pari passu) cu privire la un împrumut la termen
Dacã Împrumutatul ramburseazã anticipat în mod voluntar, integral sau parţial, orice alt împrumut sau orice alta datorie financiarã ori credit, acordat iniţial pe o perioada mai mare de cinci (5) ani (denumit în continuare împrumut la termen) altul decât noul împrumut, având o perioada de cel puţin egala cu perioada neexpirata a împrumutului rambursat, Banca poate, cu solicitarea Împrumutatului, anula creditul sau solicita rambursarea anticipata a unei pãrţi din suma împrumutului nerambursat în acel moment, într-o astfel de proporţie în care suma rambursata anticipat acoperã suma totalã nerambursata a tuturor celorlalte împrumuturi.
Banca va inainta Împrumutatului cererea sa în termen de 30 de zile de la primirea notificãrii corespunzãtoare conform paragrafului 8.02 pct. (i).
4.03.A. (3) Încãlcarea anumitor convenţii
Dacã Banca afla ca Împrumutatul şi-a încãlcat angajamentul luat în conformitate cu paragraful 6.08 sau 8.04 cu privire la acest proiect, poate, în consecinta, notifica Împrumutatul. Dacã, în decurs de treizeci (30) de zile de la transmiterea notificãrii, Împrumutatul nu ia mãsurile necesare de remediere într-o maniera acceptatã de Banca, Banca poate, cu notificarea ulterioara a Împrumutatului, anula creditul sau poate cere Împrumutatului ca într-o perioada ulterioara de treizeci (30) de zile sa ramburseze împrumutul sau o parte fractionala a acestuia.
4.03.B. Mecanisme de rambursare anticipata
Orice suma cerutã de Banca în conformitate cu subparagraful 4.03.A, împreunã cu orice dobanda cumulatã şi orice compensaţie datoratã în conformitate cu subparagraful 4.03.C, va fi plãtitã la data indicatã de Banca, data care nu va depãşi treizeci (30) de zile de la data notificãrii sau cererii de cãtre Banca.
4.03.C. Despãgubirea în cazul plãţii anticipate
În cazul rambursarii în baza unui eveniment prevãzut la paragraful 4.03.A, altul decât cel prevãzut la subparagrafele 4.03.A (1) şi 4.03.A (2), (fiecare astfel eveniment va fi numit în continuare rambursare anticipata compensabila), compensaţia, dacã este cazul, va fi determinata în conformitate cu subparagraful 4.02.B.
Dacã, în plus, în conformitate cu prevederile subparagrafului 4.03.A, Împrumutatul ramburseazã o transa la o alta data decât data de rambursare relevanta, Împrumutatul va plati o despãgubire Bãncii echivalenta cu o suma pe care Banca o va certifica ca fiind cerutã pentru a compensa primirea fondurilor la o alta data decât data de rambursare relevanta.
4.03.D. Utilizarea rambursarii parţiale
Dacã Împrumutatul ramburseazã parţial o transa, sumei rambursabile anticipat i se va aplica pro rata sau, dupã cum doreşte, în ordine inversa a scadentei pentru fiecare plata parţialã.
Dacã Banca cere o rambursare parţialã a Împrumutului, Împrumutatul, în conformitate cu cererea, poate, cu notificarea Bãncii, transmite în cinci (5) zile lucrãtoare luxemburgheze de la primirea cererii Bãncii tranşele pe care doreşte sa le ramburseze şi sa isi exprime opţiunea privind utilizarea acestor sume rambursate.
ART. 5
Plati
5.01. Definitia datei plãţii
În prezentul contract:
- zi de plata înseamnã fiecare 20 aprilie şi 20 octombrie pana la data scadenta, cu excepţia cazului în care aceasta data nu este o zi lucrãtoare relevanta, şi reprezintã urmãtoarea zi lucrãtoare relevanta fãrã nici o modificare a dobânzii în conformitate cu prevederile paragrafului 3.01; şi
- zi lucrãtoare relevanta reprezintã:
(i) în cazul monedei euro, o zi în care este operational sistemul de plata transferul express transeuropean automat pentru încheierea unei tranzacţii brute în timp real; şi
(ii) în cazul oricãrei alte valute, o zi în care bãncile sunt deschise pentru afaceri curente în centrul financiar al tarii respective în ceea ce priveşte moneda în cauza.
5.02. Convenţia de numarare a zilelor
Orice suma datoratã ca dobanda, compensaţie sau în alt mod de cãtre Împrumutat, conform prevederilor prezentului contract, şi calculatã pentru orice fracţiune din an va fi calculatã pe baza anului de 360 de zile şi a lunii de 30 de zile.
5.03. Datele de plata
Sumele datorate, altele decât suma de baza sau dobanda, sunt plãtibile în termen de şapte (7) zile de la primirea de cãtre Împrumutat a cererii emise de Banca.
Fiecare suma plãtitã de Împrumutat în conformitate cu prezentul contract va fi plãtitã în contul notificat de Banca pentru Împrumutat. Banca poate indica contul nu mai târziu de cincisprezece (15) zile înaintea datei primei plati efectuate de Împrumutat şi va notifica în cazul schimbãrii contului cu cel puţin cincisprezece (15) zile înainte de prima data a plãţii pentru care se aplica schimbarea. Aceasta perioada de notificare nu se aplica în cazul plãţii efectuate în conformitate cu art. 10.
O suma datoratã de Împrumutat va fi consideratã plãtitã în momentul în care este primitã de Banca.
ART. 6
Angajamente speciale
6.01. Utilizarea împrumutului şi a altor fonduri disponibile
Împrumutatul va folosi sumele împrumutului şi alte fonduri menţionate în planul de finanţare descris în preambul exclusiv pentru executarea programelor pentru care s-au alocat fonduri conform paragrafului 1.07.
Împrumutatul se angajeazã sa aloce anual suficiente fonduri bugetare şi/sau alte resurse financiare pentru Proiect pentru a finaliza planul de finanţare a Proiectului, care nu poate fi acoperit de împrumut, şi pentru a permite terminarea Proiectului în conformitate cu Descrierea tehnica.
6.02. Realizarea Proiectului
Împrumutatul, prin Coordonatorul de Proiect, va realiza Proiectul în conformitate cu descrierea tehnica, dupã cum va fi modificatã periodic, cu aprobarea Bãncii, şi îl va finaliza pana la data specificatã în aceasta.
6.03. Costul majorat al Proiectului
În cazul în care costul Proiectului depãşeşte cifra estimatã prezentatã în pct. 5 din preambul, Împrumutatul va obţine finanţare pentru a acoperi depãşirea costului fãrã a apela la Banca, astfel încât sa permitã finalizarea Proiectului conform Descrierii tehnice.
6.04. Procedura de achiziţie
Împrumutatul, prin Coordonatorul de Proiect, se angajeazã sa determine agenţiile de implementare relevante sa achizitioneze echipament, servicii de încredere şi sa comande lucrãri pentru Proiect, în mod adecvat şi satisfãcãtor pentru Banca, prin licitaţie internationala deschisã sau prin alte proceduri de achiziţie acceptabile care se conformeazã cu politica sa, astfel cum este prezentatã în ghidul sau de achiziţii în vigoare la data prezentului contract.
6.05. Angajamente pentru asigurarea continuitãţii Proiectului
Atât timp cat împrumutul este nerambursat, Împrumutatul se va angaja sau, prin Coordonatorul de Proiect, va determina agenţiile de implementare:
(i) întreţinere: sa întreţinã, sa repare şi sa supunã reparaţiilor capitale şi renovarii toate proprietãţile ce fac parte din acest proiect, dupã cum va fi necesar, pentru a fi pãstrate în stare de buna funcţionare, dupã cum se solicita;
(ii) activele Proiectului: în cazul în care Banca nu va fi consimţit altfel în scris, sa retina dreptul la bunuri şi posesia bunurilor care fac parte din Proiect sau, în mod corespunzãtor, sa înlocuiascã şi sa reînnoiascã aceste active şi sa menţinã Proiectul în stare de funcţionare permanenta, potrivit scopului iniţial; Banca isi poate retrage acordul numai în cazul în care activitatea propusã ar aduce prejudicii intereselor Bãncii în calitatea sa de Împrumutãtor cãtre Împrumutat sau ar face ca Proiectul sa nu fie eligibil pentru Banca conform statutului sau, în conformitate cu art. 267 din Tratatul de la Roma;
(iii) asigurare: sa asigure toate lucrãrile şi proprietãţile care fac parte din Proiect, în conformitate cu practica normalã pentru lucrãri similare de interes public.
(iv) drepturi şi autorizaţii: sa menţinã în vigoare toate drepturile de folosinta şi toate autorizaţiile necesare pentru executarea şi funcţionarea Proiectului; şi
(v) acorduri privind mediul:
a) mediu: sa implementeze şi sa execute Proiectul în conformitate cu legile Uniunii Europene şi ale României, precum şi în conformitate cu tratatele internaţionale al cãror obiectiv principal îl constituie pãstrarea, protejarea şi îmbunãtãţirea mediului; scop pentru care "mediu" reprezintã urmãtoarele, în mãsura în care acestea afecteazã binele oamenilor: a) fauna şi flora; b) solul, apa, aerul, clima şi peisajul; şi c) moştenirea culturalã şi mediul construit; şi
b) legi UE: în general sa implementeze şi sa execute Proiectul în conformitate cu principiile legii Uniunii Europene aplicabile Împrumutatului şi Proiectului, în mãsura în care principiile legii Uniunii Europene sunt implementate în legea sau practicile din România;
(vi) monitorizare: sa menţinã politicile şi procedurile pentru a facilita monitorizarea şi evaluarea Proiectului.
6.06. Auditul conturilor
Împrumutatul se angajeazã, prin Coordonatorul de Proiect, sa efectueze anual auditul conturilor, al bugetului şi al situaţiilor financiare ale agentiilor de implementare, în conformitate cu Standardele de contabilitate internaţionale.
6.07. Documente şi acces
6.07.A. Audit
Împrumutatul accepta ca Banca poate fi obligatã sa divulge Curţii de Auditori a Comunitãţilor Europene (denumita în continuare Curtea de Auditori) acele documente referitoare la Împrumutat, Coordonatorul de Proiect şi agenţiile de implementare, dupã cum sunt necesare pentru îndeplinirea sarcinii date de Curtea de Auditori în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene.
6.07.B. Acces la informaţii
Împrumutatul, prin Coordonatorul de Proiect, va permite sau va determina agenţiile de implementare (dupã caz) sa permitã persoanelor desemnate de Banca, persoane care pot fi însoţite de reprezentanţii Curţii de Auditori, sa viziteze santierele, instalaţiile şi lucrãrile care fac parte din Proiect şi sa efectueze astfel de verificãri dupã cum doresc. În acest scop Împrumutatul, prin Coordonatorul de Proiect, le va pune la dispoziţie sau se va asigura ca le-a fost pusã la dispoziţie intreaga asistenta necesarã. Cu ocazia unei astfel de vizite, reprezentanţii Curţii de Auditori pot solicita Împrumutatului, prin Coordonatorul de Proiect, sau agentiilor de implementare sa furnizeze documentele care se afla sub incidenta precedentului subparagraf 6.07.A.
6.08. Angajament de integritate
Împrumutatul garanteazã şi se angajeazã ca nu a comis şi ca nicio persoana dupã cunostinta lui nu a comis niciunul dintre urmãtoarele acte şi ca nu le va comite şi ca nicio persoana nu va comite, cu consimţãmântul acestuia sau cu înştiinţarea sa prealabilã, urmãtoarele:
(i) oferirea, acordarea, primirea sau solicitarea oricãror avantaje necuvenite pentru a influenta activitatea unei persoane detinand un serviciu sau o funcţie publica ori a unui director sau angajat al unei autoritãţi publice ori a unei instituţii publice sau a directorului ori unui oficial al unei organizaţii publice internaţionale în legatura cu oricare procedura de achiziţie sau în virtutea executãrii unui contract în legatura cu acele elemente ale Proiectului descrise în Descrierea tehnica; sau
(ii) orice act care influenţeazã necorespunzãtor sau intenţioneazã sa influenteze necorespunzãtor procesul de achiziţie ori de implementare a Proiectului în detrimentul Împrumutatului, inclusiv înţelegerea secreta dintre ofertanţi.
Împrumutatul se angajeazã sa comunice Bãncii dacã ia cunostinta de vreun eveniment sau informaţie privind comiterea unei astfel de acţiuni.
ART. 7
Garanţii
7.01. Impartialitate (Pari passu)
Atât timp cat orice parte a împrumutului este în vigoare, Împrumutatul va asigura creditului toate drepturile de plata fãrã impartialitate fata de alte obligaţii prezente sau viitoare, ce afecteazã datoriile externe ale Împrumutatului.
În particular, dacã Banca face o cerere în condiţiile menţionate la paragraful 10.01 sau dacã un eveniment ori potenţial eveniment de neîndeplinire în cazul oricãrui instrument nesubordonat al datoriei externe al Împrumutatului sau al oricãreia dintre agenţiile subordonate ale Împrumutatului s-a produs şi continua sa se producã, Împrumutatul nu trebuie sa efectueze (sau sa autorizeze) plati în sensul altui astfel de instrument al datoriei externe (fie ca sunt programate cu regularitate sau altfel) fãrã a efectua plata simultan ori a depune într-un cont indicat pentru plata contravaloarea sumei pentru urmãtoarea plata, o suma egala pãstrând aceeaşi proporţie dintre plata datoriei externe rãmase de efectuat şi totalul datoriei externe rãmase de efectuat pentru acel instrument al datoriei externe.
Din acest motiv, orice plata a unui instrument de datorie externa efectuatã din sumele articolului unui alt instrument, pentru care au subscris aceleaşi persoane ca cele care au avut reclamaţii în cadrul instrumentului de plata, va fi respinsã.
În prezentul contract, Instrumentul datoriei externe înseamnã: (i) un instrument, inclusiv orice chitanţa sau extras de cont, evidenţiat sau constituit ca obligaţie de plata a unui împrumut, depozit, avans sau extindere similarã de credit (incluzând fãrã a limita orice extindere de credit în cadrul unui acord de refinantare sau reprogramare); (ii) o obligaţie evidenţiatã printr-un bon de tezaur, termen de plata sau un înscris similar evidentiind o obligaţie; şi (iii) o garanţie a unei obligaţii survenite în cadrul unui instrument al datoriei externe al unui alt subiect, cu condiţia ca în fiecare caz o astfel de obligaţie sa fie guvernata de o alta lege decât legea Împrumutatului.
7.02. Garanţii
Dacã Împrumutatul acorda unei terţe pãrţi orice garanţie asupra oricãruia dintre activele sale în scopul functionarii oricãrui instrument al datoriei externe sau orice preferinta ori prioritate în sensul celor menţionate, dacã Banca va solicita astfel, Împrumutatul va furniza Bãncii (dacã aceasta va solicita) o garanţie echivalenta pentru îndeplinirea obligaţiilor ori va garanta Bãncii o preferinta sau o prioritate echivalenta.
Împrumutatul declara ca nu exista în prezent nicio astfel de preferinta sau prioritate.
ART. 8
Informaţii şi vizite
8.01. Informaţii privind Proiectul
Împrumutatul, prin Coordonatorul de Proiect, va determina agenţiile de implementare relevante (dupã caz):
(i) sa asigure ca înregistrãrile sale prezintã toate operaţiile legate de finanţarea şi realizarea Proiectului;
(ii) sa transmitã Bãncii, în limba engleza sau în traducere în limba engleza:
a) pana la 30 iunie 2006 şi ulterior semestrial, pana la terminarea Proiectului, un raport privind implementarea Proiectului, dupã cum se prevede în tabelul A.2;
b) dupã 15 luni de la încheierea Proiectului, un raport privind terminarea Proiectului, dupã cum se prevede în tabelul A.2; şi
c) periodic, orice alt asemenea document sau informaţie privind finanţarea, implementarea şi executarea Proiectului, dupã cum Banca poate solicita în mod rezonabil;
(iii) sa supunã spre aprobare Bãncii, fãrã întârziere, orice modificare importanta în planurile generale, graficul de execuţie, planurile de finanţare sau programul de cheltuieli ale Proiectului, în legatura cu dezvaluirile fãcute cunoscute Bãncii înainte de semnarea prezentului contract; şi
(iv) sa informeze în general Banca despre orice fapt sau eveniment de care are cunostinta şi care poate prejudicia ori afecta în mod substanţial condiţiile executãrii sau derulãrii Proiectului.
8.02. Informaţii privind Împrumutatul
Împrumutatul trebuie sa informeze Banca:
(i) imediat, despre orice decizie luatã de el din orice motiv sau în legatura cu orice situaţie care îl obliga ori privind orice cerere care i s-a fãcut de a rambursa anticipat orice împrumut la termen;
(ii) imediat, despre orice intenţie din partea sa de a acorda orice garanţie pentru oricare dintre activele sale în favoarea unei terţe pãrţi în vederea realizãrii oricãrei obligaţii externe, preferinţe sau prioritati cu privire la acestea; şi
(iii) în general, despre orice fapt sau situaţie care ar putea impiedica îndeplinirea oricãrei obligaţii a Împrumutatului în conformitate cu prevederile prezentului contract sau care ar prejudicia ori ar afecta substanţial condiţiile de executare şi derulare a Proiectului.
8.03. Informaţii privind agenţiile de implementare
Împrumutatul, prin Coordonatorul de Proiect, va informa Banca:
(i) imediat, în legatura cu orice modificare a documentelor de baza ale agentiilor de implementare şi despre orice schimbare survenitã în statutul sau legal şi în mandatele acestora; şi
(ii) în general, cu privire la orice situaţie sau eveniment privind agenţiile de implementare, care ar putea impiedica îndeplinirea oricãreia dintre obligaţiile Împrumutatului prevãzute în prezentul contract.
8.04. Verificãri şi informaţii
În plus, Împrumutatul:
(i) va lua orice mãsura solicitatã în mod rezonabil de Banca pentru a verifica şi/sau a finaliza orice act presupus sau suspectat a fi de natura celor descrise la paragraful 6.08;
(ii) va informa Banca despre mãsurile de recuperare a despãgubirilor de la persoanele responsabile pentru orice paguba rezultând din aceste acţiuni; şi
(iii) va facilita orice verificare pe care Banca ar putea sa o facã în legatura cu o asemenea acţiune.
ART. 9
Speze şi cheltuieli
9.01. Impozite, taxe şi comisioane
Împrumutatul va plati toate impozitele, taxele, comisioanele şi alte impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru şi taxe de înregistrare, aferente semnãrii sau implementarii prezentului contract sau a oricãrui document legat de acesta şi aferent acordãrii oricãrei garanţii pentru împrumut.
Împrumutatul va plati integral capitalul, dobanda, comisioanele şi alte sume datorate conform prezentului contract, brut, fãrã deducerea vreunei impuneri naţionale sau locale de orice fel, cu condiţia ca, dacã Împrumutatul este obligat sa facã orice asemenea deducere, aceasta va duce la majorarea sumei de plata cãtre Banca, astfel încât dupã deducere suma neta primitã de Banca sa fie echivalenta cu suma datoratã.
9.02. Alte speze
Împrumutatul va suporta toate spezele şi cheltuielile, inclusiv costurile profesionale, bancare, de schimb valutar, ocazionate de pregãtirea şi implementarea prezentului contract sau a oricãrui alt document având legatura cu prezentul contract, inclusiv orice amendament prevãzut în acesta, dar şi de crearea, realizarea şi acordarea oricãrei garanţii pentru împrumut.
ART. 10
Rambursarea anticipata în cazul neîndeplinirii unei obligaţii
10.01. Dreptul de a solicita rambursarea anticipata
Împrumutatul va rambursa împrumutul sau orice parte a acestuia împreunã cu dobanda acumulatã pe baza cererii fãcute în acest sens de Banca, în conformitate cu cerinţele urmãtoare:
10.01.A. Cerere imediata
Banca poate face o asemenea cerere imediata:
(i) dacã vreo informaţie sau vreun document important remis Bãncii de cãtre sau în numele Împrumutatului în legatura cu negocierea prezentului contract ori în timpul cat acesta este în vigoare se dovedeşte a fi fost incorect sub orice aspect important;
(ii) dacã Împrumutatul nu ramburseazã la data scadentei orice parte din împrumut, nu plãteşte dobanda la acesta sau nu efectueazã orice alta plata cãtre Banca, dupã cum se prevede în prezentul contract;
(iii) dacã, din cauza unei neindepliniri a obligaţiilor, Împrumutatului i se cere sa ramburseze anticipat un împrumut acordat iniţial pentru un termen mai mare de (cinci) 5 ani;
(iv) dacã survine un eveniment sau o situaţie care poate periclita îndeplinirea obligaţiilor de plata ce decurg din împrumut sau sa afecteze negativ orice garanţie acordatã pentru acesta;
(v) dacã vreo obligaţie asumatã de Împrumutat, la care se face referire în pct. 8 şi 9 din preambul, înceteazã a fi îndeplinitã cu privire la orice împrumut acordat oricãrui împrumutat din România din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene; sau
(vi) dacã Împrumutatul nu isi îndeplineşte orice obligaţie ce decurge din oricare alt împrumut acordat de Banca din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene.
10.01.B. Cerere ulterioara notificãrii de remediere
Banca poate, de asemenea, face o astfel de solicitare, la expirarea unei perioade rezonabile specificate într-o notificare remisã de Banca Împrumutatului, fãrã ca aspectul sa fie remediat în mod satisfãcãtor pentru Banca:
(i) dacã Împrumutatul nu îndeplineşte vreo obligaţie substantiala care decurge din prezentul contract, alta decât oricare dintre cele menţionate la subparagraful 10.01.A; sau
(ii) dacã vreun fapt prevãzut în preambul se modifica substanţial sau se dovedeşte a fi eronat şi dacã modificarea fie prejudiciazã interesele Bãncii ca împrumutãtor al Împrumutatului, fie afecteazã negativ implementarea sau executarea Proiectului.
10.02. Alte drepturi legale
Paragraful 10.01 nu va limita niciun alt drept legal al Bãncii de a cere rambursarea anticipata a împrumutului.
10.03. Daune
În cazul cererii conform paragrafului 10.01, Împrumutatul va plati Bãncii suma cerutã, împreunã cu o suma calculatã conform prevederilor subparagrafului 4.02.B, dupã cum se aplica sumei care a devenit scadenta şi platibila. Aceasta suma se va cumula de la data scadentei specificatã în notificarea de cerere a Bãncii şi va fi calculatã pe baza faptului ca rambursarea anticipata a devenit efectivã la data astfel specificatã.
Sumele datorate de Împrumutat în conformitate cu acest articol vor fi plãtibile la data plãţii anticipate specificate în solicitarea Bãncii.
10.04. Nederogari
Nicio omisiune sau întârziere a Bãncii în exercitarea unui drept al sau, conform acestui articol 10, nu va fi consideratã o renunţare la acel drept.
10.05. Utilizarea sumelor primite
Sumele primite ca urmare a unei cereri formulate conform paragrafului 10.01 vor fi destinate, în aceasta ordine, în primul rând plãţii daunelor, comisioanelor şi dobânzii şi în al doilea rând, reducerii ratelor nerambursate, în ordinea inversa a scadentei. Ele vor fi utilizate între transe conform deciziei Bãncii.
ART. 11
Legi şi jurisdicţie
11.01. Legea de guvernare
Prezentul contract este guvernat de legile Luxemburgului.
11.02. Jurisdicţie
Toate disputele referitoare la prezentul contract vor fi transmise Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene (Curtea).
Pãrţile contractante renunţa la imunitatea rezultatã din dreptul de a obiecta cu privire la jurisdicţia Curţii.
Decizia Curţii data conform paragrafului 11.02 va fi concludenta şi obligatorie cãtre pãrţi, fãrã restrictii sau reţineri. În acest fel Împrumutatul renunţa la orice imunitate şi va executa orice astfel de decizie.
11.03. Evidenta sumelor plãtite
În orice acţiune legalã rezultatã în afarã prezentului contract certificarea data de Banca pentru orice plata efectuatã în cadrul acestuia va fi evidenta legitima pentru orice plata.
ART. 12
Clauze finale
12.01. Notificãri pentru fiecare parte
Notificãrile şi alte comunicãri transmise în legatura cu prezentul contract vor fi trimise la adresele menţionate la pct. 1 de mai jos, cu excepţia notificãrilor cãtre Împrumutat în legatura cu litigii în curs sau în declansare, care vor fi trimise la adresele specificate la pct. 2 de mai jos, unde Împrumutatul alege domiciliul:


Pentru Banca: 1. 100, Boulevard Konrad Adenauer,
L-2950 Luxemburg
Pentru Împrumutat: 1. Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
RO-050741 Bucureşti, România
2. Misiunea României pe lângã
Comunitatile Europene,
107, rue Gabrielle,
B-1180 Bruxelles.


Fiecare parte poate, prin notificarea celorlalte pãrţi, sa isi schimbe adresa menţionatã mai sus, cu condiţia ca adresele prevãzute la pct. 2 de mai sus sa poatã fi schimbate numai cu alta adresa în cadrul Uniunii Europene.
Cu excepţia cazului în care Împrumutatul specifica în scris altfel cãtre Banca, Împrumutatul va face ca domnul Ştefan Petrescu, director general, Ministerul Finanţelor Publice, sa fie responsabil pentru contactul cu Banca în sensul paragrafelor 6.08 şi 8.04.
12.02. Forma notificãrii
Notificãri şi alte comunicãri, pentru care sunt menţionate în prezentul contract perioade fixe sau care fixeazã ele însele perioade obligatorii pentru destinatar, vor fi transmise personal, prin scrisoare cu confirmare, telegrama, telex sau alte mijloace de comunicare care fac posibila dovada primirii de cãtre destinatar.
Data înregistrãrii sau, dupã caz, data declarata a primirii documentului transmis va fi concludenta pentru determinarea unei perioade.
Notificãri emise de cãtre Împrumutat în conformitate cu oricare prevedere din prezentul contract vor fi, atunci când sunt solicitate de Banca, transmise Bãncii împreunã cu dovada satisfãcãtoare cu privire la autoritatea persoanei sau persoanelor autorizate sa semneze astfel de notificare în numele Împrumutatului, precum şi specimenele de semnatura autentificate ale acelei sau acelor persoane.
12.03. Preambul, tabele şi anexe


Tabelele şi urmãtoarele anexe fac parte din prezentul contract:
Tabelul A: Descriere tehnica şi Informaţii cu privire
la obligaţii
Tabelul B: Definiţii EURIBOR şi LIBOR
Tabelul C1: Formular de cerere de tragere
(subparagraful 1.02.B)
Tabelul C2: Formular de certificat de la Împrumutat
(paragraful 1.04)
Tabelul D: Grafic de rambursare
Tabelul E: Formular de cerere de alocare (programe
pana la 5.000.000 EUR)
Tabelul F: Formular de cerere de alocare (programe
mai mari de 5.000.000 EUR)
Urmãtoarele anexe sunt ataşate:
Anexa nr. I: Semnãturi autorizate ale Împrumutatului
Anexa nr. II: Formular de atestare a protejãrii naturii


Ca urmare, pãrţile la prezentul contract au convenit ca acesta sa fie semnat în original în limba engleza, fiecare pagina fiind initializata în numele Bãncii de domnul John Mcllwaine, consilier juridic, şi în numele Împrumutatului de domnul Ştefan Petrescu, director general, Ministerul Finanţelor Publice.

Semnat pentru şi în numele României,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu

Semnat pentru şi în numele
Bãncii Europene de Investiţii,
Cormac Murphy Martin Vatter

Bucureşti, 22 decembrie 2005.
Luxemburg, 27 decembrie 2005.

TABELUL A

A.1. Descriere tehnica
Descriere
Proiectul consta în refacerea reţelei de drumuri naţionale, asociate cu terasamente şi lucrãri civile şi cai navigabile distruse de inundatiile din anii 2004 şi 2005, care au afectat mai mult sau mai puţin toatã ţara, şi include lucrãri de prevenire a unor evenimente similare.
Eligibilitate
Criteriile pentru includerea programelor în execuţie sunt:
● toate programele vor fi implementate de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin intermediul agentiilor de implementare;
● programele se referã la repararea/reconstructia lucrãrilor civile avariate de inundatiile din anii 2004 şi 2005 sau trebuie sa serveascã prevenirii unor inundatii similare;
● toate programele vor fi realizate la standarde care sa minimalizeze riscul repetarii distrugerilor;
● procedurile şi controlul achiziţiilor şi mediului trebuie sa satisfacã cerinţele Bãncii.
Calendar
Proiectul va fi finalizat la data de 31 decembrie 2009.

A.2. Informaţii cu privire la obligaţiile cuprinse în paragraful 8.01 (i)
1. Transmiterea informaţiilor: desemnarea persoanelor responsabile
Informaţia de mai jos va fi transmisã Bãncii prin responsabilitatea:


──────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────
Compania │Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────
Persoana de contact │Liliana Barna
──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────
Funcţia │director general
──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────
Departamentul │Direcţia generalã pentru afaceri externe
──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────
Adresa │bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucureşti
──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────
Telefon �
──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────
Fax �
──────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────
Email │news14@mt.ro/dgrfes@mt.ro
──────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────


Persoana/persoanele de contact mai sus menţionatã/ menţionate este/sunt responsabilã/responsabile de la început.
Împrumutatul va informa Banca imediat în cazul oricãrei schimbãri.
2. Informaţii cu privire la stadiul Proiectului
Rapoartele semestriale cu privire la stadiul Proiectului trebuie sa includã sumele de alocat, formularul cu stadiul proiectelor şi cu orice probleme şi soluţii apãrute sa fie agreat cu Banca.
3. Informaţii la fiecare cerere de alocare
Împrumutatul trebuie sa transmitã Bãncii urmãtoarele informaţii:
Informaţii similiare celor din tabelul E sau F.
4. Informaţii la terminarea lucrãrilor şi a primului an de execuţie
Împrumutatul va transmite Bãncii urmãtoarele informaţii cu privire la finalizarea Proiectului şi exploatarea iniţialã dupã finalizare, asa cum este indicat mai jos:


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Documente/Informaţii Data transmierii
cãtre Banca
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Raportul de finalizare a Proiectului, inclusiv: La 15 luni dupã
- scurta descriere a caracteristicilor tehnice ale terminarea programelor
Proiectului finalizat, explicand motivele
schimbãrilor semnificative;
- costul final al Proiectului, explicand motivele
cresterilor fata de bugetul iniţial;
- numãrul locurilor de munca create de Proiect în
timpul implementarii;
- descrierea problemelor majore de impact asupra
mediului;
- modificarea procedeelor de achiziţii;
- modificarea Proiectului şi comentarii;
- probleme semnificative apãrute sau riscuri ce pot
afecta exploatarea Proiectului;
- acţiuni legale referitoare la Proiect, care pot Limba în care se
continua; raporteazã - engleza
- tabel cuprinzând lista proiectelor, costurile şi
datele de finalizare;
- harta de prezentare a interventiilor finanţate în
cadrul Proiectului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



TABELUL B

Definiţiile EURIBOR şi LIBOR

A. EURIBOR
EURIBOR Semnifica:
(i) cu privire la orice perioada relevanta, rata dobânzii pentru depozite în EUR pentru o perioada reprezentând numãrul lunilor întregi care corespund în cea mai mare mãsura cu durata perioadei; şi
(ii) cu privire la o perioada relevanta de mai puţin de o luna, rata dobânzii pentru depozite în EUR pentru o perioada de o luna
(perioada pentru care se ia în calcul rata în acest context se numeşte perioada reprezentativa),
dupã cum s-a publicat la ora 11,00, ora Bruxelles-ului, sau la o alta ora acceptatã de Banca în ziua (ziua repunerii) ce cade cu doua zile lucrãtoare relevante înaintea primei zile a perioadei relevante, la pagina Reuters EURIBOR 01 sau în paginile urmãtoare ori, în lipsa acestora, în orice alte publicaţii alese in acest scop de Banca.
Dacã aceasta rata nu este publicatã, Banca va solicita birourilor din zona euro din cadrul a patru bãnci importante ce activeazã în zona euro, alese de Banca, sa coteze rata la care depozitele în euro într-o suma comparabila sunt propuse de fiecare dintre ele, astfel ca la ora 11,00 aproximativ, ora Bruxelles-ului, în ziua repunerii cãtre bãncile principale din piata interbancara a zonei euro pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa. Dacã sunt prevãzute cel puţin doua cotatii, rata pentru acea zi a repunerii va fi media aritmetica a cotatiilor. Dacã sunt prevãzute mai puţin de doua cotatii dupã cum se solicita, rata pentru acea zi a repunerii va fi media aritmetica a ratelor cotate de bãncile importante din zona euro, alese de Banca, la ora 11,00 aproximativ, ora Bruxelles-ului, în ziua ce cade cu doua zile lucrãtoare relevante dupã ziua repunerii, pentru împrumuturi în euro într-o suma comparabila cu cea a bãncilor europene conducatoare pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa.
B. LIBOR USD
Sensurile LIBOR în cazul monedei USD:
(i) cu privire la orice perioada relevanta, rata dobânzii pentru depozite pentru o perioada reprezentând numãrul lunilor întregi care corespund în cea mai mare mãsura cu durata perioadei; şi
(ii) cu privire la o perioada relevanta de mai puţin de o luna, rata dobânzii pentru depozite în moneda USD pentru o perioada de o luna
(perioada pentru care se ia în calcul rata în acest context se numeşte perioada reprezentativa),
dupã cum a fost stabilitã de Asociaţia Bancherilor Britanici şi transmisã de furnizorii de ştiri financiare la ora 11,00, ora Londrei, sau la o ora ulterioara acceptatã de Banca în ziua (ziua repunerii) care cade cu doua zile de lucru londoneze înaintea primei zile a perioadei relevante.
Dacã o asemenea rata nu este astfel transmisã de cãtre furnizorii de ştiri financiare acceptaţi de Banca, aceasta va solicita principalelor birouri din Londra din cadrul a patru bãnci importante pe piata interbancara a Londrei, alese de Banca, sa coteze rata la care depozitele în moneda USD într-o suma comparabila sunt propuse de fiecare dintre ele la ora 11,00 a.m. aproximativ, ora Londrei, în ziua repunerii, cãtre principalele bãnci pe piata interbancara a Londrei pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa. Dacã sunt prevãzute cel puţin doua asemenea cotatii, rata va fi media aritmetica a cotatiilor prevãzute.
Dacã sunt furnizate mai puţin de doua cotatii dupã cum s-a cerut, Banca va solicita principalelor birouri a patru bãnci importante de pe piata interbancara din New York, selectate de Banca, sa coteze rata la care depozitele în USD într-o suma comparabila sunt propuse de fiecare dintre ele la ora 11,00 a.m. aproximativ, ora New York-ului, în data care cade cu doua zile lucrãtoare newyorkeze dupã ziua repunerii, cãtre principalele bãnci pe piata europeanã, pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa. Dacã sunt prevãzute cel puţin doua asemenea cotatii, rata va fi media aritmetica a cotatiilor prevãzute.
C. LIBOR GBP
Sensurile LIBOR cu privire la moneda GBP:
(i) cu privire la orice perioada relevanta, rata dobânzii pentru depozite pentru o perioada reprezentând numãrul lunilor întregi care corespund în cea mai mare mãsura cu durata perioadei; şi
(ii) cu privire la o perioada relevanta de mai puţin de o luna, rata dobânzii pentru depozite în moneda GBP pentru o perioada de o luna
(perioada pentru care se ia în calcul rata în acest context se numeşte perioada reprezentativa),
dupã cum a fost stabilitã de Asociaţia Bancherilor Britanici şi transmisã de furnizorii de ştiri financiare la ora 11,00, ora Londrei, sau la o ora ulterioara acceptatã de Banca în ziua (ziua repunerii) care cade cu doua zile lucrãtoare londoneze înaintea primei zile a perioadei relevante.
Dacã aceasta rata nu este transmisã de niciun furnizor de ştiri financiare acceptat de Banca, aceasta va solicita principalelor birouri ale Londrei din cadrul a patru bãnci importante de pe piata interbancara a Londrei, alese de Banca (bãnci de referinta), sa coteze rata la care depozitele de moneda GBP în suma comparabila sunt propuse de fiecare dintre acestea la ora 11,00 aproximativ, ora Londrei, în ziua repunerii, cãtre principalele bãnci pe piata interbancara a Londrei pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa. Dacã cel puţin doua asemenea cotatii sunt furnizate, rata va fi media aritmetica a acestor cotatii.
Dacã sunt furnizate mai puţin de doua cotatii dupã cum este cerut, rata va fi media aritmetica a ratelor cotate la ora 11,00 aproximativ, ora Londrei, în ziua repunerii de principalele bãnci din Londra (alese de Banca) pentru împrumuturi în moneda GBP în suma comparabila cãtre bãncile europene conducatoare, pentru o perioada egala cu perioada reprezentativa.
D. General
Pentru scopurile definitiilor menţionate anterior:
(i) Ziua lucrãtoare londoneza semnifica o zi în care bãncile sunt deschise pentru tranzacţii obişnuite în Londra, iar ziua lucrãtoare newyorkeza semnifica ziua în care bãncile sunt deschise pentru tranzacţii obişnuite în New York.
(ii) Toate procentele ce rezulta din orice calcule la care s-a fãcut referire în acest tabel vor fi completate, dacã este necesar, cu pana la o mie-miime la procent, cu jumatatile intregite.
(iii) Banca îl va informa fãrã întârziere pe Împrumutat despre cotatiile primite de aceasta.
(iv) Dacã oricare dintre prevederile anterior menţionate devin neconforme cu prevederile adoptate sub egida FBE EURIBOR şi ACI EURIBOR cu privire la EURIBOR EURIBOR sau la Asociaţia Bancherilor Britanici, cu privire la LIBOR, Banca poate notifica Împrumutatului sa amendeze prevederile pentru a le pune în acord cu celelalte asemenea prevederi.

TABELUL C

C.1 Formular de cerere de tragere (subparagraful 1.02B)




┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Cerere de tragere Transa nr.: Data: │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Va rugãm sa realizaţi urmãtoarea tragere:
Numele împrumutului ┌───────────────────┐ ┌───────────────────────────────────────┐
EUR 300.000.000 │România - │ │ Rezervat pentru BEI │
│Proiectul de │ │ │
│reconstrucţie a │ │ │
│drumurilor afectate│ │ │
│de inundatii │ │ │
└───────────────────┘ │ │
│ │
│ │
Data semnãrii: ┌───────────────────┐ │Valoarea creditului: ┌────────────┐│
└───────────────────┘ │ �.000.000 ││
Numãrul de referinta: ┌───────────────────┐ │ │EUR ││
└───────────────────┘ │ └────────────┘│
Numãrul tragerii: ┌───────────────────┐ │Tragerea la data: ┌────────────┐│
└───────────────────┘ │ └────────────┘│
Data de tragere propusã: ┌───────────────────┐ │Soldul tragerilor: ┌────────────┐│
└───────────────────┘ │ └────────────┘│
Cererea totalã ┌───────────────────┐ │ │
(valuta contractului): └───────────────────┘ │Data finala de tragere ┌────────────┐│
│ 󧓦 noiembrie││
│ � ││
│ └────────────┘│
Tragerea se va face astfel: │ │
│Numãrul maxim de ┌────────────┐│
│trageri: 󧓜 ││
│ └────────────┘│
│ │
│Valoarea minima ┌────────────┐│
│a tragerii: 󧓗.000.000 ││
│ │EUR ││
│ └────────────┘│
│ │
│Alocarea totalã pana ┌────────────┐│
│la data: └────────────┘│
│ │
Moneda (paragraful 1.03) ┌───────────────────┐ │Condiţii precedente: ┌────────────┐│
└───────────────────┘ │ └────────────┘│
│ │
Suma ┌───────────────────┐ │ │
└───────────────────┘ │ │
└───────────────────────────────────────┘

Contul ce trebuie creditat:
Numãrul contului:
Numele şi adresa Bãncii:
Va rugãm transmiteti informaţii relevante pentru urmãtoarea cerere:
Persoana autorizata şi semnatura:



C.2 Formular de certificat emis de beneficiar

Cãtre: Banca Europeanã de Investiţii
Din partea:
[Data]
Stimati domni,
Subiect: Contract de finanţare încheiat între România şi Banca Europeanã de Investiţii nr. din data [...] (denumit în continuare Contract de finanţare) nr. ref. [...]
Termenii definiţi în Contractul de finanţare au acelaşi înţeles şi în aceasta scrisoare.
Pentru scopurile paragrafului 1.04 din Contractul de finanţare va certificam prin prezenta dupã cum urmeazã:
(i) nu a existat nicio schimbare substantiala cu privire la niciun aspect al Proiectului asupra cãreia Împrumutatul sa fie obligat sa raporteze în conformitate cu paragraful 8.01, cu excepţia celor comunicate anterior de cãtre Împrumutat;
(ii) nicio garanţie de tipul celei specificate în paragraful 7.02 nu a fost creata sau nu este în vigoare; şi
(iii) niciun eveniment prevãzut în paragraful 10.01 nu a avut loc.

Cu stima,
Al dumneavoastrã,
pentru şi împuternicit al ...............


TABELUL D

România - Proiectul de reconstrucţie a drumurilor afectate de inundatii
Tabel pentru rambursare


┌─────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ data plãţii │ Sumele ce trebuie plãtite exprimate ca │
│ │procent din împrumut │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ 1. 20 Aprilie 2012 │ 2.63% │
│ 2. 20 Octombrie 2012 │ 2.63% │
│ 3. 20 Aprilie 2013 │ 2.63% │
│ 4. 20 Octombrie 2013 │ 2.63% │
│ 5. 20 Aprilie 2014 │ 2.63% │
│ 6. 20 Octombrie 2014 │ 2.63% │
│ 7. 20 Aprilie 2015 │ 2.63% │
│ 8. 20 Octombrie 2015 │ 2.63% │
│ 9. 20 Aprilie 2016 │ 2.63% │
│ 10. 20 Octombrie 2016 │ 2.63% │
│ 11. 20 Aprilie 2017 │ 2.63% │
│ 12. 20 Octombrie 2017 │ 2.63% │
│ 13. 20 Aprilie 2018 │ 2.63% │
│ 14. 20 Octombrie 2018 │ 2.63% │
│ 15. 20 Aprilie 2019 │ 2.63% │
│ 16. 20 Octombrie 2019 │ 2.63% │
│ 17. 20 Aprilie 2020 │ 2.63% │
│ 18. 20 Octombrie 2020 │ 2.63% │
│ 19. 20 Aprilie 2021 │ 2.63% │
│ 20. 20 Octombrie 2021 │ 2.63% │
│ 21. 20 Aprilie 2022 │ 2.63% │
│ 22. 20 Octombrie 2022 │ 2.63% │
│ 23. 20 Aprilie 2023 │ 2.63% │
│ 24. 20 Octombrie 2023 │ 2.63% │
│ 25. 20 Aprilie 2024 │ 2.63% │
│ 26. 20 Octombrie 2024 │ 2.63% │
│ 27. 20 Aprilie 2025 │ 2.63% │
│ 28. 20 Octombrie 2025 │ 2.63% │
│ 29. 20 Aprilie 2026 │ 2.63% │
│ 30. 20 Octombrie 2026 │ 2.63% │
│ 31. 20 Aprilie 2027 │ 2.63% │
│ 32. 20 Octombrie 2027 │ 2.63% │
│ 33. 20 Aprilie 2028 │ 2.63% │
│ 34. 20 Octombrie 2028 │ 2.63% │
│ 35. 20 Aprilie 2029 │ 2.63% │
│ 36. 20 Octombrie 2029 │ 2.63% │
│ 37. 20 Aprilie 2030 │ 2.63% │
│ 38. 20 Octombrie 2030 │ 2.69% │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ TOTAL │ 100% │
└─────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘




TABELUL E


Proiect: România Reconstructia drumurilor afectate de inundatii
Initiator: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
Omolog: a se completa
┌─┬────────────┬─┬─┬─┬─────────┬───┬───┬─────┬─────┬─────┬────┬────┐
│ │Descrierea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proiectului │ │ │ │ A │ B │ │ C │ D │ E │ 16 │ 17 │
𗈕│ 𗈖𗈗𗈘├──┬───┬──┼───┤ 9 ├──┬──┼──┬──┼──┬──┤ │ │
│ │ │ │ │ │ 5│ 6 │ 7│ 8 │ 󧓒󧓓󧓔󧓕󧓖󧓗│ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │obiectivul 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │obiectivul 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │obiectivul 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │..... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────┼─┼─┼─┼──┼───┼──┼───┼───┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────┼────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴────────────┴─┴─┴─┴──┴───┴──┴───┴───┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴────┴────┘

Legenda:
────────
1= Cod de identificare
2= Sectorul
3= Zona/localitate
4= Informaţii referitoare la proiect

A= Conformitatea cu mediul
5= cu legislaţia*1)
6= EIA/SEA*2
7= Rezervaţii naturale*3)

B= Proceduri de achiziţie
8= I.N.D.E.*4)

9= Faza de implementare*5)

C= Date privind începerea şi finalizarea lucrãrilor
10= începere
11= finalizare

D= fonduri BEI*6)
12= planificate
13= efective

E= Cod total*7)
14= planificat
15= efectiv

16= Alte construcţii*8)
17= Procent de finanţare UE
___________
*1) DA sau NU: se completeazã cazul în care proiectul necesita EIA sau
este localizat într-o zona naturala protejata
*2) DA sau NU: se completeazã cazul în care proiectul necesita Studiu de
Impact sau o Strategie a mediului; Directiva EIA
85/337/EEC , 97/11/EC , 2003/35/ ex (vezi transpunerea legii la nivel
naţional şi regional) şi Directiva SEA:2001/42/EC -prezintã detalii
*3) DA sau NU: se va completa cu DA dacã proiectul este localizat într-o
zona de rezervatie naturala (prezenta sau planificata) sau într-o
zona cu restrictii specifice mediului
*4) "I"- reguli de achiziţii Internaţionale; "N"- achiziţii naţionale;
D - atribuire directa, negociere directa; E - proceduri de urgenta
*5) se va defini statutul Implementarii: proiect preliminar, proiect
definitiv, execuţie
*6) în cazul în care lista prezentatã este folositã pentru o cerere de
tragere aceasta coloana se referã la valoarea preliminarã din
obiectiv; în cazul în care tabelul este folosit pentru raportarile
anuale sau finale se va indica valoarea exactã de la BEI pentru
obiectiv sau pentru proiectul modificat (valoarea exactã este
determinata când obiectivul este complet)
*7) Costul total care include toate sursele de finanţare (contribuţii
private, contribuţiile altor bãnci, fonduri europene) asa cum este
definit în Descrierea Tehnica ataşatã contractului sau agreatã
printr-o scrisoare de alocare din cadrul împrumutului
*8) Contribuţia C.E. va mentiona, daci este cazul, procentul care a fost
finanţat de BEI prin alte linii de credit (cum ar fi Programe
Operationale)



NOTA: În cazul în care costul proiectului este mai mare de 5 MEUR vezi anexa F.

TABELUL F

România - Proiect privind reconstructia drumurilor afectate de inundatii


Agenţia de implementare: .............................................
Cerere de alocare
pentru obiective cu un cost al investiţiei mai mare de 5 m EUR.
1. Informaţii generale
1.1. Numele/Numãrul obiectivului
.......................................................................
1.2. Locaţia obiectivului:
1.2.1. Zona (judeţul):
.......................................................................
1.2.2. Localitatea (oraşul, comuna): ..................................
(harta ataşatã cu locaţia obiectivului)
1.3. Detalii privind responsabilul serviciului: .......................
1.3.1. Numele şi adresa persoanei de contact: .........................
.......................................................................
.......................................................................
Adresa:
.......................................................................
.......................................................................
1.3.2. Telefon/Nr. de fax al persoanei/persoanelor responsabile pentru
implementarea obiectivului:
.......................................................................
.......................................................................
2. Scopul investiţiei
2.1. Scopul principal/imediat:
.......................................................................
2.2. Scop/scopuri secundar/secundare:
.......................................................................
.......................................................................
3. Caracteristici tehnice principale
.......................................................................
.......................................................................
(Descrierea tehnica pentru reconstructia obiectivelor cu o investiţie
>5 m EUR ar trebui sa fie bazatã pe un scurt rezumat al unui studiu de
fezabilitate)
4. Justificarea obiectivului
4.1. Beneficiari/grup-tinta al obiectivului:
.......................................................................
.......................................................................
4.2. Impacturi economice şi de mediu:
.......................................................................
.......................................................................
4.2.1. Impactul economic asupra regiunii:
.......................................................................
.......................................................................
(efecte asupra regiunii în caz de omisiune a mãsurilor de reconstrucţie)
4.2.2. Impact de mediu: include rezumatul nontehnic pentru proiecte în
care este solicitat EIA, Formular A/B şi descriere a atenuarilor
.......................................................................
(efecte în caz de omisiune a mãsurilor de reconstrucţie)
4.2.3. Date privind angajarea de personal:
.......................................................................
Numãrul de posturi temporare în perioada implementarii (dacã este cazul):
.......................................................................
Numãrul de posturi permanente create (dacã este cazul):
.......................................................................
5. Achiziţii
5.1. Tipul achiziţiei:
.......................................................................
.......................................................................
(licitaţie internationala = 1; licitaţie nationala = 2;
atribuire directa = 3; procedura de urgenta = 4)
5.2. Data de inaintare cãtre Banca pentru publicare în Jurnalul Oficial
al CE:
.......................................................................

6. Grafic
Începere Finalizare
──────── ─────────
Luna An Luna An
Perioada de implementare a obiectivului: ..............................
7. Investiţie totalã
7.1. Studii/servicii de inginerie: ....................................
7.2. Teren: ...........................................................
7.3. Lucrãri civile: ..................................................
7.4. Echipament: ......................................................
7.5. Contingente tehnice (%): .........................................
7.6. Contingente de preţ (%): .........................................
7.7. Dobanda pe parcursul construcţiei (%): ...........................
TOTAL: ................................................................
(valuta/cost)
8. Cheltuiala anuala şi surse de finanţare
% 2004 2005 2006 2007 Total
Buget naţional ..... ..... ..... ..... ..... .....
Buget local ..... ..... ..... ..... ..... .....
Împrumut BEI ..... ..... ..... ..... ..... .....
Altele (specificati în particular fonduri CE şi Consiliul
Europei) ..............................................................

TOTAL: .............................................................
(valuta/cost)



ANEXA I

Semnãturile autorizate ale Împrumutatului

ANEXA II

România - Proiectul de reconstrucţie a drumurilor afectate de inundatii

Formular de declaraţie a autoritãţii responsabile cu monitorizarea zonelor cu importanta în conservarea naturii

PARTEA I - Formular A


Formular A - Nici un risc cu efect semnificativ



DECLARAŢIA AUTORITÃŢII RESPONSABILE CU MONITORIZAREA ZONELOR CU
IMPORTANTA ÎN CONSERVAREA NATURII*1)

Autoritatea responsabilã .............................................
În urma examinãrii*2) aplicatiei ............./(titlul)...............
care este situat la .........., declara ca (va rugãm bifati casuta
corespunzãtoare)
[] Acest proiect nu este susceptibil de a avea efecte semnificative
asupra unei zone cu importanta în conservarea naturii, din urmãtoarele
motive:
......................................................................
Prin urmare, nu a fost consideratã necesarã o evaluare asa cum prevede
art. 6 (3) din Directiva 92/43/CEE .
___________
*1) Aceasta include zonele protejate ca fiind parte din reţeaua "Natura
2000" (inclusiv rezervaţii naturale), zonele potenţiale care pot face
parte din "Natura 2000", locatii Ramsar, zona internationala a pasarilor,
locatii din reţeaua "Smarald" sau altele relevante.
*2) Luându-se în considerare cerinţele art. 6 (3) din Directiva 92/43/CEE
cu privire la protejarea habitatelor naturale sau a faunei şi florei
sãlbatice.


[] Ca urmare a unei evaluãri potrivite, în conformitate cu art. 6 (3)
din Directiva 92/43/CEE , s-a constatat ca Proiectul nu va avea efecte
negative semnificative asupra unei locatii cu importanta în conservarea
naturii.
Se ataşeazã o harta la scara de 1:100.000 (sau la o scara cat mai
asemãnãtoare), indicandu-se locaţia Proiectului, precum şi locaţia cu
importanta în conservarea naturii.

Semnat ........................ Data ....................
(Autoritatea responsabilã cu monitorizarea
zonelor cu importanta pentru conservarea naturii)

Ştampila oficialã:



Partea II - Formularul B

Formular B - Riscul unui efect semnificativ



INFORMAŢII DIN PARTEA AUTORITÃŢII RESPONSABILE CU MONITORIZAREA
ZONELOR CU IMPORTANTA ÎN CONSERVAREA NATURII*3)

Autoritatea responsabilã ..............................................
În urma examinãrii*4) aplicatiei ........../(titlul) ..................
care este situat la ..................................................,
furnizeazã urmãtoarele informaţii .....................................
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Ţara: │
│ Autoritatea nationala competenta: │
│ Adresa: │
│ Persoana de contact: │
│ Telefon, fax, e-mail: │
│ Data: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕. Proiect │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Numele zonei afectate: │
│ Aceasta zona este (bifati casuta): │
│ [] o zona identificata de cãtre autoritatea nationala competenta ca │
│ fiind incadrata în conformitate cu art. 4 (1) şi (2) în Directiva cu │
│ privire la pãsãri ( 79/409/CEE ) (zona specialã protejata echivalenta cu │
│ "Natura 2000"); │
│ [] o zona identificata de cãtre autoritatea nationala competenta ca fiind │
│ incadrata în conformitate cu art. 4 (1) în Directiva cu privire la habitate │
│ ( 92/43/CEE ) (zona specialã protejata echivalenta cu "Natura 2000"); │
│ Pentru statele membre ale Comunitãţii Europene numai, este aceasta zona o │
│ prioritate din punct de vedere al habitatului sau speciilor? │
│ [] da [] nu │
│ [] o zona înscrisã în ultimul inventar al zonelor importante cu pãsãri │
│ (IBA 2000) sau (dacã este disponibil) exista un echivalent ştiinţific mai │
│ detaliat al inventarului aprobat de cãtre autoritãţile naţionale; │
│ [] un teren mlastinos de importanta internationala proiectat în conformitate │
│ cu Convenţia Ramsar şi încadrat şi aceasta protecţie; │
│ [] o zona pentru care se aplica prevederile Convenţiei de la Berna cu privire│
│ la conservarea vieţii sãlbatice din Europa şi a habitatelor naturale (art. 4)│
│ şi, în particular, o zona ce întruneşte criteriile reţelei "Smarald"; │
│ [] zone protejate în conformitate cu legislaţia de protejare a naturii. │
│ Rezumat al acestui proiect ce poate avea impact asupra locatiei: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
_________
*3) Aceasta include zonele protejate ca fãcând parte din reţeaua "Natura
2000" (inclusiv rezervaţii naturale), locatii potenţiale care pot face
parte din "Natura 2000", locatii Ramsar, zona internationala a pasarilor,
locatii din reţeaua "Smarald" sau altele relevante.
*4) Luându-se în considerare cerinţele art. 6 (4) din Directiva 92/43/CEE
cu privire la protejarea habitatelor naturale sau a faunei şi florei
sãlbatice.

2. Efecte negative
Rezumat al acestor impacturi care pot avea efecte negative asupra zonei:
N.B.: acest rezumat ar trebui sa se concentreze asupra efectelor negative
ce pot influenta valorile de conservare a zonei (habitaturi şi specii),
sa includã harti adecvate şi sa descrie mãsurile de atenuare deja luate.
3. Soluţii alternative
Rezumatul acestor soluţii alternative studiate:
Motive pentru care autoritãţile naţionale competente au decis ca nu exista
soluţii alternative:
4. Motive imperative
Motive pentru care trebuie totuşi îndeplinit acest proiect:
[] motive imperative pentru care nu s-a ţinut seama de interesul public,
inclusiv cele de natura socialã sau economicã (în lipsa habitatelor/
speciilor prioritare)
[] sãnãtatea omului
[] siguranta publica
[] consecinţe benefice ale importantei acordate mediului
[] alte motive imperative pentru care nu s-a ţinut seama de interesul*5)
public
Scurta descriere a motivelor:
5. Mãsuri compensatorii
Mãsurile compensatorii prevãzute şi grafic:
___________
*5) Dacã proiectul este în UE, trebuie obţinutã opinia Comisiei
[vezi art. 6 (4).2 din Directiva cu privire la Habitate].


_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016