Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONTRACT-CADRU din 6 decembrie 2001  privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate in asistenta medicala primara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONTRACT-CADRU din 6 decembrie 2001 privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate in asistenta medicala primara

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 21 decembrie 2001
CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) În relaţiile contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara au urmãtoarele obligaţii:
a) sa acorde servicii de asistenta medicalã primara asiguraţilor de pe lista proprie, respectând criteriile de calitate elaborate de organele abilitate prevãzute de lege. Calitatea de asigurat se dovedeşte cu carnetul de asigurat. Serviciile medicale care se acorda de medicul de familie şi lista cuprinzând investigaţiile paraclinice ce pot fi recomandate de cãtre acesta sunt stabilite prin norme;
b) sa asigure în cadrul serviciilor furnizate toate activitãţile care sunt cuprinse în baremul de activitãţi practice obligatorii din curricula de pregãtire în specialitatea de medicina generalã. De asemenea, are obligaţia de a interpreta investigaţiile necesare în afectiunile prevãzute în tematica pe aparate şi sisteme;
c) sa presteze servicii medicale, pentru cazurile care pot avea consecinţe negative asupra sãnãtãţii publice, populaţiei din zona stabilitã şi repartizata de cãtre direcţiile de sãnãtate publica şi neînscrise pe listele medicilor de familie:
(i) imunizari;
(ii) examen de bilanţ la copii;
(iii) depistare activa TBC;
(iv) supravegherea gravidelor;
d) sa actualizeze lista proprie cuprinzând asiguraţii înscrişi ori de câte ori apar modificãri în cuprinsul acesteia, în funcţie de miscarea lunarã a asiguraţilor, şi sa comunice aceste modificãri caselor de asigurãri de sãnãtate, precum şi sa actualizeze lista proprie în funcţie de comunicãrile transmise de casele de asigurãri de sãnãtate cu privire la asiguraţii care nu mai fac dovada calitãţii de asigurat, prin neplata contribuţiei ce revine ca obligaţie asiguratului;
e) sa furnizeze tratamentul adecvat şi sa prescrie medicamentele prevãzute în Nomenclatorul de medicamente, conform reglementãrilor în vigoare;
f) sa nu refuze acordarea asistenţei medicale în caz de urgenta medicalã ori de câte ori se solicita aceste servicii medicale;
g) sa înscrie din oficiu copiii care nu au fost înscrişi pe lista unui medic de familie o data cu prima consultatie a copilului bolnav în localitatea de resedinta a acestuia. Nou-nascutul va fi înscris pe lista medicului de familie care a îngrijit gravida, dacã pãrinţii nu au alta opţiune. Copiii care nu au fost înscrişi pe lista unui medic de familie, potrivit celor arãtate mai sus, vor fi înscrişi cu sprijinul primãriei care a înregistrat naşterea. În cazul gravidelor neînscrise pe lista unui medic de familie, care îndeplinesc condiţiile de persoana asigurata, la prima consultatie în localitatea de resedinta a acestora vor fi înscrise pe lista medicului de familie care a acordat consultatia;
h) sa respecte criteriile de calitate a serviciilor medicale furnizate şi a activitãţii desfãşurate la nivelul cabinetelor de medicina primara;
i) sa informeze asiguraţii despre serviciile oferite şi despre modul în care sunt furnizate;
j) sa respecte confidenţialitatea prestaţiei medicale;
k) sa factureze lunar, în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, activitatea realizatã conform contractului de furnizare de servicii medicale. Factura va fi însoţitã de desfasuratoarele privind activitãţile realizate, stabilite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, şi puse la dispoziţie furnizorilor de servicii medicale contra cost de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate. Nerespectarea termenelor de depunere a facturii pentru o perioada de maximum doua luni consecutive în cadrul unui trimestru conduce la mãsuri mergand pana la rezilierea contractului de furnizare de servicii;
l) sa raporteze la casele de asigurãri de sãnãtate şi la direcţiile de sãnãtate publica datele necesare pentru urmãrirea desfãşurãrii activitãţii în asistenta medicalã primara, potrivit formularelor de raportare stabilite prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei şi care se pun la dispoziţie în mod gratuit;
m) sa respecte normele de raportare a bolilor şi de efectuare a vaccinarilor, conform prevederilor legale în vigoare;
n) sa respecte dreptul la libera alegere de cãtre asigurat a medicului şi dreptul asiguratului de a-şi schimba medicul de familie dupã expirarea a cel puţin 3 luni de la data înscrierii pe lista acestuia; în situaţia în care nu se respecta aceasta obligaţie, la sesizarea asiguratului casa de asigurãri de sãnãtate cu care medicul de familie a încheiat contract de furnizare de servicii medicale va efectua actualizarea listei medicului de familie de la care asiguratul doreşte sa plece, prin eliminarea asiguratului din lista;
o) sa solicite asiguraţilor, la înscrierea pe lista proprie, documentele justificative care atesta calitatea de asigurat;
p) sa îşi stabileascã programul de activitate în funcţie de condiţiile specifice din zona, cu respectarea prevederilor prezentei hotãrâri şi a normelor metodologice de aplicare a acesteia.
(2) Se recomanda participarea la acţiunile de instruire organizate de direcţiile de sãnãtate publica şi de casele de asigurãri de sãnãtate privind aplicarea unitarã a actelor normative referitoare la asigurãrile de sãnãtate şi a actelor normative privind asistenta medicalã în România. În caz de neparticipare, medicul îşi asuma rãspunderea pentru nerespectarea şi aplicara incorectã a legii în domeniu.
ART. 2
În relaţiile contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara au urmãtoarele drepturi:
a) sa primeascã contravaloarea serviciilor medicale efectiv realizate, potrivit contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate;
b) sa fie informati permanent şi din timp asupra condiţiilor furnizarii serviciilor medicale;
c) sa cunoascã condiţiile de contractare a serviciilor medicale suportate din fondul de asigurãri sociale de sãnãtate aferent asistenţei medicale primare şi decontate de casele de asigurãri de sãnãtate;
d) sa îşi organizeze activitatea proprie pentru creşterea eficientei actului medical, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 3
În relaţiile contractuale cu furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara casele de asigurãri de sãnãtate au urmãtoarele obligaţii:
a) sa verifice activitatea furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã primara, conform contractelor încheiate cu aceştia;
b) sa verifice prescrierea medicamentelor de cãtre furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
c) sa raporteze Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate datele solicitate privind activitatea desfasurata de furnizorii de servicii medicale, în baza contractelor încheiate cu aceştia, şi sa respecte termenele de raportare stabilite de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate; sa raporteze Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, pana la data de 15 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru, datele solicitate în vederea calculãrii valorilor definitive ale punctelor;
d) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale contravaloarea serviciilor contractate şi prestate, pe baza facturii însoţite de desfasuratoarele privind activitatea realizatã;
e) sa asigure un sistem permanent de informare a asiguraţilor asupra mijloacelor de pãstrare a sãnãtãţii, în vederea reducerii şi evitãrii cauzelor de imbolnavire;
f) sa accepte un sistem informaţional unitar şi confidenţial corespunzãtor asigurãrii cel puţin a unei evidente primare privind diagnosticul şi terapia aplicatã;
g) sa comunice medicilor de familie, în vederea actualizãrii listelor proprii, persoanele care şi-au pierdut calitatea de asigurat prin neplata contribuţiei ce revine ca obligaţie de plata asiguratului;
h) sa informeze permanent furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara asupra condiţiilor de contractare şi sa facã publice valorile punctelor rezultate în urma regularizãrii trimestriale, începând cu ziua urmãtoare transmiterii acestora de cãtre Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate;
i) sa furnizeze, la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, prin direcţiile de sãnãtate publica, datele de identificare a persoanelor, înregistrate la acestea, pentru bolile cu declarare nominalã obligatorie, conform reglementãrilor legale în vigoare;
j) sa ţinã evidenta distinctã a asiguraţilor de pe listele medicilor de familie cu care are încheiate contracte de furnizare de servicii medicale, în funcţie de casele de asigurãri de sãnãtate la care se vireazã contribuţia acestora.
Pentru asiguraţii care vireazã contribuţia la Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi care sunt înscrişi în listele medicilor de familie care au contracte cu casele de asigurãri de sãnãtate judeţene sau a municipiului Bucureşti confirmarea calitãţii de asigurat se face de cãtre Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, pe baza de tabel centralizator.

CAP. 2
Condiţiile acordãrii asistenţei medicale primare
ART. 4
(1) Contractul de furnizare de servicii medicale între furnizorul de servicii medicale primare şi casa de asigurãri de sãnãtate se încheie de cãtre reprezentantul legal al cabinetului medical, pe baza urmãtoarelor documente:
a) certificatul de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale;
b) autorizaţia sanitarã pentru spaţiul în care se desfãşoarã activitatea;
c) contul deschis la trezoreria statului;
d) codul numeric personal sau codul fiscal, dupã caz;
e) certificatul de acreditare pentru fiecare medic de familie pe care îl reprezintã;
f) lista cuprinzând asiguraţii înscrişi de fiecare medic pe care îl reprezintã;
g) dovada asigurãrii pentru malpraxis pentru fiecare medic pe care îl reprezintã.
Cabinetele medicale din mediul rural pot avea puncte sanitare numai în rural, în situaţia în care asiguraţii de pe lista proprie a medicilor respectivi au rãspândire mare în teritoriu. Autorizaţia sanitarã este obligatorie atât pentru cabinetele medicale, cat şi pentru punctele sanitare ale acestora.
(2) Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale încheie contract cu o singura casa de asigurãri de sãnãtate, respectiv cu cea din a carei raza administrativ-teritorialã îşi are sediul cabinetul medical, sau cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Transporturilor, dupã caz.
(3) Casele de asigurãri de sãnãtate cu care furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara au încheiat contracte de furnizare de servicii medicale deconteazã contravaloarea serviciilor acordate asiguraţilor înscrişi, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate la care s-a virat contribuţia asiguratului.
ART. 5
(1) Programul de activitate al fiecãrui medic de familie, organizat în funcţie de condiţiile specifice din zona, trebuie sa asigure în medie pe zi, de luni pana vineri, minimum 5 ore la cabinetul medical şi 2 ore la domiciliul asiguraţilor, conform graficului de vizite la domiciliu. În cazul în care numãrul asiguraţilor înscrişi pe lista proprie este mai mare decât numãrul mediu de asiguraţi stabilit pe total ţara, respectiv de 1.700, programul total de lucru se prelungeşte corespunzãtor, acolo unde este posibil, în funcţie de numãrul de servicii medicale solicitate de asiguraţi. La stabilirea programului de activitate se va tine seama şi de serviciile furnizate pentru zona stabilitã şi repartizata de direcţia de sãnãtate publica. Programul de activitate astfel stabilit se aduce la cunostinta asiguraţilor prin afişare într-un loc vizibil la cabinetul medical şi se transmite caselor de asigurãri de sãnãtate şi direcţiilor de sãnãtate publica.
(2) Serviciile medicale de urgenta în afarã programului de lucru sunt asigurate, dupã caz, de:
a) medicii asociaţi din mai multe localitãţi sau din aceeaşi localitate, în centre de permanenta, pentru toate persoanele care solicita aceste servicii;
b) medicul de familie, cu domiciliul în localitatea respectiva, care poate acorda servicii medicale de urgenta în afarã programului de lucru, acolo unde nu este organizat centrul de permanenta;
c) serviciile de urgenta prespitalicesti solicitate direct sau prin intermediul administraţiei publice locale în zonele rurale, dacã nu este organizat centru de permanenta sau dacã nu exista medic de familie cu domiciliul în localitatea respectiva.
(3) Pentru a putea fi contractat în caz de urgente medicale în afarã programului de lucru, medicul de familie are obligaţia sa afiseze la cabinetul medical numãrul de telefon şi adresa centrului de premanenta la care se poate apela, precum şi numãrul de telefon la care poate fi apelat serviciul medical de urgente prespitalicesti.
ART. 6
Pentru populaţia din zona stabilitã şi repartizata de cãtre direcţia de sãnãtate publica, pe baza catagrafiei efectuate de direcţia de sãnãtate publica împreunã cu organul de poliţie, casa de asigurãri de sãnãtate întocmeşte o lista suplimentarã cuprinzând persoanele neînscrise pe lista unui medic de familie, pe care o transmite medicului de familie cãruia i s-a repartizat zona. Administraţia publica localã împreunã cu direcţia de sãnãtate publica şi cu organul fiscal vor stabili statutul acestor persoane în vederea dobândirii calitãţii de asigurat. Persoanelor cãrora nu li se confirma statutul de asigurat medicul de familie le acorda serviciile medicale pentru cazurile cu consecinţe negative asupra sãnãtãţii publice, prevãzute în norme.
ART. 7
Pentru acordarea serviciilor medicale contractate cabinetele medicale vor încadra un asistent medical la 1.000 de asiguraţi înscrişi în lista proprie a unui medic de familie. Asistentul medical poate fi încadrat şi cu fracţiune de norma dacã pe lista medicului de familie sunt sub 1.000 de asiguraţi. Drepturile salariale ale cadrelor medii sanitare se stabilesc prin negociere, potrivit normelor.
ART. 8
Decontarea serviciilor medicale în asistenta medicalã primara pentru asiguraţi se face prin:
a) plata prin tarif pe persoana asigurata stabilitã în raport cu numãrul de puncte calculat în funcţie de numãrul şi de structura pe grupe de varsta ale asiguraţilor înscrişi pe lista proprie, ajustat în funcţie de condiţiile în care se desfãşoarã activitatea şi în funcţie de gradul profesional şi de valoarea unui punct, stabilite prin norme. Criteriile de încadrare a cabinetelor medicale în funcţie de condiţiile în care se desfãşoarã activitatea se aproba prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei. Numãrul de puncte în funcţie de structura pe grupe de varsta se stabileşte prin norme.
Numãrul de puncte acordat pentru fiecare persoana înscrisã corespunde asigurãrii de cãtre furnizorul de servicii medicale a unui pachet de servicii medicale pe durata unui an. Pachetul de servicii medicale şi condiţiile în care se acorda se stabilesc prin norme.
Valoarea punctului este unica pe ţara şi se calculeazã de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate. Aceasta se regularizeazã trimestrial, conform normelor, pana la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru;
b) plata prin tarif pe serviciu medical stabilitã pentru anumite servicii. Lista cuprinzând aceste servicii, numãrul de puncte acordat pentru acestea şi valoarea unui punct se stabilesc prin norme.
Valoarea punctului este unica pe ţara şi se calculeazã de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate. Aceasta se regularizeazã trimestrial conform normelor.
ART. 9
Decontarea serviciilor medicale în asistenta medicalã primara acordate persoanelor cuprinse în lista suplimentarã, aferente zonei repartizate medicului de familie, se face prin plata pe serviciu.
ART. 10
Veniturile realizate conform art. 8 şi 9 reprezintã veniturile furnizorilor de servicii medicale din care se suporta şi urmãtoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile de personal pentru angajaţii cabinetului medical - medici, cadre medii sanitare, alte categorii de personal;
b) cheltuielile pentru administrarea şi funcţionarea cabinetului medical, inclusiv cheltuieli de capital;
c) cheltuielile cu medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenta. Medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenta se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 11
Pentru perioadele de absenta a medicilor de familie se organizeazã preluarea activitãţii medicale de cãtre un alt medic de familie. Condiţiile de înlocuire se stabilesc prin norme.
ART. 12
(1) Medicul de familie nou-venit într-o localitate, într-un cabinet medical nou-înfiinţat sau deja existent, în care nu a funcţionat un medic de familie, pe un post considerat a fi necesar de cãtre direcţia de sãnãtate publica împreunã cu casa de asigurãri de sãnãtate, beneficiazã lunar, pentru o perioada de maximum 3 luni, perioada consideratã necesarã pentru înscrierea asiguraţilor în lista proprie, de:
a) un venit echivalent cu media dintre salariul maxim şi cel minim prevãzut în sistemul sanitar bugetar pentru gradul profesional obţinut, la care se aplica sporurile prevãzute în condiţiile stabilite în norme;
b) o suma necesarã pentru cheltuielile de administrare şi funcţionare a cabinetului medical, în baza unei convenţii de furnizare de servicii medicale încheiate între reprezentantul legal al cabinetului medical şi casa de asigurãri de sãnãtate, stabilitã conform normelor.
(2) Medicii de familie mentionati la alin. (1) pot beneficia la cerere de o indemnizaţie de instalare, în situaţia în care cabinetul medical funcţioneazã în localitãţi izolate, cu condiţii grele sau foarte grele şi cu un numãr mic de locuitori ori în localitãţi deficitare din punct de vedere al prezentei medicului de familie, din cauza nivelului socioeconomic şi educaţional al populaţiei.
(3) Indemnizaţia de instalare este egala cu doua salarii de baza la nivelul maxim prevãzut de lege pentru funcţia de medic specialist în sistemul sanitar bugetar. În cazul în care unii medici care au beneficiat de indemnizaţia de instalare renunţa sa îşi mai desfãşoare activitatea în cabinetul medical pentru care s-a acordat aceasta indemnizaţie sau li se retrage acreditarea din motive imputabile lor, dupã o perioada mai mica de 3 ani de la începerea activitãţii, vor restitui o cota din indemnizaţia de instalare, actualizatã cu indicele de inflaţie, egala cu raportul dintre numãrul de luni rãmase pana la încheierea perioadei minime de 3 ani şi numãrul de luni aferent celor 3 ani.
ART. 13
(1) Asiguraţii în varsta de peste 30 de ani au dreptul la un control medical anual, pentru prevenirea bolilor cu consecinţe majore în ceea ce priveşte morbiditatea şi mortalitatea, control care se va efectua pe baza unei planificari trimestriale, afişatã la cabinetul medicului de familie. Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sa informeze public asiguraţii despre obligativitatea efectuãrii acestui serviciu. Neefectuarea acestor controale medicale din cauza medicului de familie, în proporţie de peste 20% pe trimestru, atrage dupã sine diminuarea cu 10% a veniturilor aferente plãţii per capita pentru trimestrul respectiv.
(2) În cazul în care casele de asigurãri de sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publica, împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, constata abuzuri sau prescrieri nejustificate de medicamente, cu sau fãrã contribuţie personalã din partea asiguratului şi/sau recomandãri de investigaţii paraclinice nejustificate, la medicii de familie la care se înregistreazã aceste situaţii valoarea definitiva a punctului per capita în trimestrul respectiv se diminueazã cu câte 10% pentru fiecare dintre cele doua situaţii.
(3) Sumele obţinute ca disponibil din aceste diminuari, în condiţiile alin. (1) şi (2), la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate, se vor folosi la întregirea fondului aferent consumului de medicamente, cu sau fãrã contribuţie personalã.
ART. 14
Tipul de contract pentru furnizarea de servicii medicale în asistenta medicalã primara se stabileşte prin norme. Utilizarea acestui tip de contract este obligatorie; furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã primara pot negocia clauze suplimentare cu casele de asigurãri de sãnãtate, în limita condiţiilor prevãzute în actele normative în vigoare, care vor fi menţionate la capitolul "Alte clauze".
ART. 15
Fondul pentru asistenta medicalã primara se determina prin aplicarea unei cote procentuale asupra cheltuielilor materiale şi serviciilor cu caracter medical, aprobate în bugetul Fondului asigurãrilor sociale de sãnãtate, la stabilirea cãreia se va lua în considerare cel puţin fondul aprobat pentru anul precedent, aferent asistenţei medicale primare, indexat cu coeficientul de inflaţie prognozat pentru anul în curs. Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, la propunerile caselor de asigurãri de sãnãtate, analizeazã şi stabileşte cota procentualã, cu avizul Colegiului Medicilor din România. Aceasta se aproba prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 16
(1) Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sa deconteze în termen de maximum 20 de zile de la încheierea fiecãrei luni contravaloarea serviciilor medicale furnizate potrivit contractelor încheiate între furnizorii de servicii medicale din asistenta medicalã primara şi casele de asigurãri de sãnãtate, la valoarea estimatã, iar regularizarea trimestriala la valoarea definitiva, pana la data de 30 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, pe baza documentelor prezentate de furnizori, potrivit normelor, pana la data de 3 a lunii urmãtoare celei pentru care se face plata.
(2) În cazul în care termenul de plata nu este respectat din vina caselor de asigurãri de sãnãtate, acestea sunt obligate la plata unor majorãri de întârziere egale cu majorãrile care se aplica pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
(3) Refuzul caselor de asigurãri de sãnãtate de a deconta unele prestaţii raportate ca realizate se poate face numai prin prezentarea în scris a cauzelor care au condus la aceasta. Contestaţiile impotriva acestor refuzuri se soluţioneazã de comisiile de arbitraj organizate potrivit legii.
ART. 17
(1) Refuzul furnizorilor de servicii medicale de a pune la dispoziţie organelor de control actele de evidenta a serviciilor furnizate şi documentele în baza cãrora se deconteazã serviciile realizate conduce la amânarea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a serviciilor medicale prestate, pana în momentul efectuãrii urmatorului control.
(2) Raportarea unor servicii care nu au fost realizate sau care au fost realizate în alte condiţii decât cele pentru care s-a solicitat decontarea se regularizeazã conform normelor. De asemenea, la regularizare se au în vedere şi serviciile omise la raportare în perioadele în care au fost realizate.
ART. 18
Contractul de furnizare de servicii medicale în asistenta medicalã primara se reziliazã de plin drept printr-o notificare scrisã a casei de asigurãri de sãnãtate, în termen de 10 zile de la data constatãrii urmãtoarelor situaţii:
a) dacã medicul nu începe activitatea în termen de cel mult 3 luni de la data semnãrii contractului de furnizare de servicii medicale;
b) dacã din motive imputabile furnizorului acesta îşi întrerupe activitatea pe o perioada mai mare de 3 luni;
c) ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei sanitare de funcţionare a furnizorului;
d) nerespectarea termenelor de raportare, în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a activitãţii realizate conform prezentei hotãrâri, pe baza documentelor de raportare, pentru o perioada de maximum doua luni consecutive în cadrul unui trimestru;
e) în cazul în care numãrul de asiguraţi din lista proprie a unui medic de familie scade sub numãrul minim stabilit conform art. 2 alin. (3) din prezenta hotãrâre;
f) în situaţia aplicãrii de 3 ori a mãsurii de diminuare a valorii definitive a punctului per capita pentru abuzuri sau prescrieri nejustificate de medicamente şi/sau recomandãri nejustificate de investigaţii paraclinice.
ART. 19
Contractul de furnizare de servicii medicale în asistenta medicalã primara înceteazã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) se muta cabinetul medical din teritoriul de funcţionare;
b) a survenit decesul reprezentantului legal al cabinetului medical;
c) dacã medicul renunţa sau pierde calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România;
d) încetare prin faliment, dizolvare, lichidare, în cazul cabinetelor medicale organizate potrivit <>art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 629/2001 ;
e) încetarea definitiva a activitãţii casei de asigurãri de sãnãtate;
f) acordul de vointa al pãrţilor;
g) prin denunţarea unilaterala a contractului de cãtre reprezentantul legal al cabinetului medical, printr-o notificare scrisã, cu 45 de zile calendaristice anterioare datei de la care se doreşte încetarea contractului.

CAP. 3
Dispoziţii finale
ART. 20
Cheltuielile aferente dispensarelor medicale fãrã medic se prevãd în contractele încheiate cu unitãţile sanitare cu personalitate juridicã în structura cãrora se afla aceste dispensare.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016