Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONTRACT-CADRU din 6 decembrie 2001  privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate in asistenta medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatile clinice, paraclinice si stomatologice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONTRACT-CADRU din 6 decembrie 2001 privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate in asistenta medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatile clinice, paraclinice si stomatologice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 830 din 21 decembrie 2001
CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) În relaţiile contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate sunt obligaţi:
a) sa acorde servicii de asistenta medicalã ambulatorie de specialitate asiguraţilor numai pe baza biletului de trimitere, cu excepţia urgentelor şi afectiunilor confirmate care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate. Serviciile medicale care se acorda de medicul de specialitate, lista cuprinzând investigaţiile paraclinice ce pot fi recomandate de cãtre acesta, lista cuprinzând afectiunile confirmate care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate, sunt stabilite prin norme;
b) sa presteze servicii medicale, pentru cazurile care pot avea consecinţe negative asupra sãnãtãţii publice, persoanelor prevãzute în lista suplimentarã a medicului de familie, pe baza biletului de trimitere eliberat de acesta. Medicii care acorda aceste servicii sunt desemnaţi de cãtre direcţiile de sãnãtate publica şi mentionati pe biletul de trimitere;
c) sa furnizeze tratamentul adecvat şi sa respecte condiţiile de prescriere a medicamentelor prevãzute în Nomenclatorul de medicamente, conform reglementãrilor în vigoare;
d) sa nu refuze acordarea asistenţei medicale în caz de urgenta medicalã, ori de câte ori se solicita aceste servicii medicale;
e) sa respecte criteriile medicale de calitate a serviciilor medicale prestate şi a activitãţii desfãşurate în cabinetul medical/laboratorul medical;
f) sa ofere relaţii asiguraţilor despre drepturile pe care le au şi care decurg din calitatea de asigurat, despre serviciile oferite, precum şi despre modul în care vor fi furnizate acestea şi sa îi consilieze în scopul prevenirii imbolnavirilor şi al pãstrãrii sãnãtãţii;
g) sa respecte confidenţialitatea prestaţiei medicale;
h) sa factureze lunar, în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, activitatea realizatã conform contractului de furnizare de servicii medicale. Factura va fi însoţitã de desfasuratoarele activitãţilor realizate stabilite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi puse la dispoziţie furnizorilor de servicii medicale contra cost de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate. Nerespectarea termenelor de facturare o perioada de maximum doua luni consecutive în cadrul unui trimestru conduce la mãsuri mergand pana la rezilierea contractului de furnizare de servicii medicale;
i) sa respecte normele de raportare a bolilor, conform prevederilor legale în vigoare;
j) sa respecte dreptul la libera alegere de cãtre asigurat a medicului de specialitate şi a unitãţii sanitare, în limitele de calitate impuse de activitatea medicalã;
k) sa îşi stabileascã programul de activitate şi sa îl afiseze într-un loc vizibil la cabinetul medical/laboratorul medical, cu respectarea prevederilor prezentei hotãrâri şi a normelor metodologice de aplicare a acesteia, şi sa stabileascã programul de activitate şi sarcinile de serviciu pentru personalul angajat;
l) sa informeze medicul de familie prin scrisoare medicalã expediatã direct despre diagnosticul şi tratamentele recomandate; sa transmitã rezultatul investigatiilor paraclinice medicului care a fãcut solicitarea;
m) sa acorde servicii medicale de specialitate tuturor asiguraţilor, fãrã nici o discriminare, folosind formele cele mai eficiente de tratament;
n) sa anunţe casa de asigurãri de sãnãtate despre orice modificare a datelor care au stat la baza încheierii contractului cu aceasta;
o) sa acorde asistenta medicalã asiguraţilor, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate la care s-a virat contribuţia de asigurãri sociale de sãnãtate pentru aceştia;
p) sa nu încaseze de la asiguraţi contribuţie personalã pentru serviciile medicale furnizate care se suporta integral de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, conform listelor şi condiţiilor prevãzute în norme;
q) sa afiseze într-un loc vizibil la cabinetul medical sau la laborator numele casei sau caselor de asigurãri de sãnãtate cu care se afla în relaţii contractuale.
(2) Se recomanda participarea la acţiunile de instruire organizate de direcţiile de sãnãtate publica şi casele de asigurãri de sãnãtate, privind aplicarea unitarã a actelor normative referitoare la asigurãrile de sãnãtate şi a actelor normative privind asistenta medicalã în România. În caz de neparticipare medicul îşi asuma rãspunderea pentru nerespectarea şi aplicarea incorectã a legii în domeniu.
ART. 2
În relaţiile contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate au urmãtoarele drepturi:
a) sa primeascã contravaloarea serviciilor medicale efectiv realizate, potrivit contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate;
b) sa fie informati permanent şi din timp asupra condiţiilor furnizarii serviciilor medicale;
c) sa cunoascã condiţiile de contractare a serviciilor medicale suportate din Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate aferent asistenţei medicale ambulatorii de specialitate şi decontate de casele de asigurãri de sãnãtate;
d) sa îşi organizeze activitatea proprie pentru creşterea eficientei actului medical, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 3
În relaţiile cu furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate casele de asigurãri de sãnãtate au urmãtoarele obligaţii:
a) sa verifice activitatea furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate, conform contractelor încheiate cu aceştia;
b) sa verifice prescrierea medicamentelor şi recomandãrile pentru efectuarea investigatiilor paraclinice ale furnizorilor de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
c) sa raporteze Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate datele solicitate privind activitatea desfasurata de furnizorii de servicii medicale, în baza contractelor încheiate cu aceştia, şi sa respecte termenele de raportare stabilite de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate; sa raporteze Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, pana la data de 15 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru, datele solicitate în vederea calculãrii valorii definitive a punctului;
d) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale contravaloarea serviciilor contractate şi prestate, pe baza facturii însoţite de desfasuratoarele privind activitatea realizatã, în urma verificãrii acestora;
e) sa asigure un sistem permanent de informare a asiguraţilor asupra mijloacelor de pãstrare a sãnãtãţii, în vederea reducerii şi evitãrii cauzelor de imbolnavire;
f) sa accepte un sistem informaţional unitar şi confidenţial corespunzãtor asigurãrii cel puţin a unei evidente primare privind diagnosticul şi terapia aplicatã;
g) sa informeze permanent furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate asupra condiţiilor de contractare; sa facã publica valoarea punctului rezultat în urma regularizãrii trimestriale, începând cu ziua urmãtoare transmiterii acesteia de cãtre Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate;
h) sa furnizeze, la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, prin direcţiile de sãnãtate publica, datele de identificare a persoanelor înregistrate la acestea, pentru bolile cu declarare nominalã obligatorie, conform reglementãrilor în vigoare;
i) Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Transporturilor sunt obligate sa încheie contracte de furnizare de servicii medicale ambulatorii de specialitate cu toate cabinetele/laboratoarele medicale din ambulatoriul de specialitate în situaţia în care cel puţin 5% din serviciile oferite de acestea, cuantificate prin numãr de puncte sau valoric, dupã caz, pe baza evidentelor acestora din anul anterior încheierii contractului, se acorda asiguraţilor pentru care se vireazã contribuţia la casele de asigurãri de sãnãtate respective.

CAP. 2
Condiţiile acordãrii asistenţei medicale în ambulatoriul de specialitate
ART. 4
(1) Contractul de furnizare de servicii medicale între furnizorul de servicii medicale de specialitate şi casa de asigurãri de sãnãtate se încheie de cãtre reprezentantul legal al unitãţilor sanitare prevãzute la art. 2 alin. (1) din prezenta hotãrâre, pe baza urmãtoarelor documente:
a) certificatul de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale;
b) autorizaţia sanitarã pentru spaţiul în care se desfãşoarã activitatea;
c) cont deschis la trezoreria statului;
d) codul numeric personal sau codul fiscal, dupã caz;
e) certificatul de acreditare pentru fiecare medic de specialitate pe care îl reprezintã;
f) dovada asigurãrii pentru malpraxis pentru fiecare medic pe care îl reprezintã;
g) datele necesare pentru încadrarea laboratoarelor medicale, conform criteriilor de selecţie.
(2) Reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale încheie contract cu casa de asigurãri de sãnãtate din raza administrativ-teritorialã în care îşi are sediul cabinetul medical sau laboratorul, cu alte case de asigurãri de sãnãtate, precum şi cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Transporturilor, în condiţiile prevãzute la art. 3 lit. i) din prezentul contract-cadru.
(3) Casele de asigurãri de sãnãtate cu care furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate au încheiat contracte de furnizare de servicii medicale deconteazã contravaloarea serviciilor acordate asiguraţilor, indiferent de casa de asigurãri de sãnãtate la care s-a virat contribuţia acestora, în situaţia în care furnizorul are contract cu o singura casa de asigurãri de sãnãtate. În situaţia în care un furnizor a încheiat mai multe contracte, fiecare casa de asigurãri de sãnãtate va deconta contravaloarea serviciilor acordate pentru asiguraţii care vireazã contribuţia la acestea. În situaţia în care furnizorii acorda servicii medicale unor asiguraţi a cãror contribuţie este virata la case de asigurãri de sãnãtate cu care aceşti furnizori nu au contracte încheiate, contravaloarea serviciilor prestate acestor asiguraţi în cadrul contractului încheiat se deconteazã de casele de asigurãri de sãnãtate în a cãror raza administrativ-teritorialã furnizorul îşi are sediul.
(4) Fiecare medic de specialitate care oferã servicii medicale de specialitate în ambulatoriu, atât ca titular, cat şi ca angajat, îşi desfãşoarã activitatea pe baza de contract cu casele de asigurãri de sãnãtate într-un singur cabinet medical sau laborator organizat conform <>ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 629/2001 .
ART. 5
Cabinetele medicale de specialitate din specialitatile clinice îşi stabilesc programul de activitate de luni pana sambata inclusiv, astfel încât sa asigure accesul asiguraţilor pe o durata de minimum 35 de ore pe saptamana. În situaţia în care volumul serviciilor medicale necesar a fi furnizat asiguraţilor nu conduce la o încãrcare corespunzãtoare a programului de lucru, acesta poate fi redus în mod corespunzãtor cu acordul direcţiilor de sãnãtate publica şi al caselor de asigurãri de sãnãtate. În situaţia în care necesarul de servicii medicale de o anumitã specialitate presupune prelungirea programului de lucru, medicul poate sa acorde servicii medicale în cadrul unui program majorat cu pana la 50%. În situaţia în care programul majorat nu acoperã volumul de servicii medicale necesare, medicul va întocmi liste de asteptare pentru asiguraţi. În cabinetele medicale stomatologice şi în laboratoarele medicale medicii îşi vor stabili programul de activitate în funcţie de volumul
serviciilor medicale stomatologice şi al serviciilor medicale paraclinice contractate. Serviciile medicale din specialitatile clinice şi stomatologice se acorda conform programarilor. În cabinetele medicale organizate conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 629/2001 , în care îşi desfãşoarã activitatea medicii de specialitate care au contract de munca sau integrare clinica în spital, programul de activitate se stabileşte în afarã programului de lucru din spital. Nerespectarea acestor prevederi atrage mãsuri disciplinare mergand pana la rezilierea contractului încheiat cu casa de asigurãri de sãnãtate.
Programul de activitate astfel stabilit se aduce la cunostinta asiguraţilor prin afişarea într-un loc vizibil la cabinetul medical şi se transmite caselor de asigurãri de sãnãtate şi direcţiilor de sãnãtate publica.
ART. 6
(1) Decontarea serviciilor medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate se face prin:
a) plata prin tarif exprimat în puncte pentru specialitatile clinice, stabilitã în funcţie de numãrul de puncte aferent fiecãrui serviciu medical, ajustat în funcţie de condiţiile în care se desfãşoarã activitatea, de gradul profesional şi de valoarea unui punct. Lista cuprinzând aceste servicii medicale, numãrul de puncte aferent fiecãrui serviciu medical, precum şi condiţiile în care acestea se acorda se stabilesc prin norme. Criteriile de încadrare a cabinetelor medicale în funcţie de condiţiile menţionate anterior se aproba prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
Valoarea punctului este unica pe ţara şi se calculeazã de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate. Aceasta se regularizeazã trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii fiecãrui trimestru, conform normelor;
b) plata prin tarif exprimat în lei pentru serviciile acordate în specialitatile paraclinice, stomatologice şi în bazele de tratament pentru recuperare-reabilitare, stabilitã în funcţie de numãrul de servicii medicale şi tarifele aferente acestora. Lista cuprinzând serviciile medicale, tarifele acestora şi condiţiile în care se acorda se stabilesc prin norme.
(2) Casele de asigurãri de sãnãtate deconteazã serviciile medicale ambulatorii de specialitate în condiţiile stabilite prin norme, numai pe baza biletelor de trimitere eliberate de medicii de familie, medicii din cabinetele medicale şcolare sau studenţeşti pentru elevi, respectiv studenţi, medicii din cabinetele medicale de unitate aparţinând ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii din domeniul apãrãrii, ordinii publice, siguranţei naţionale, pentru asiguraţii care nu sunt înscrişi în lista unui medic de familie, medicii din centrele de îngrijire şi asistenta în situaţia în care persoanele instituţionalizate nu sunt incluse pe lista unui medic de familie, medicii din serviciile publice specializate sau organisme private autorizate, pentru copiii încredinţaţi sau dati în plasament, dacã nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie, precum şi pe baza de scrisoare medicalã de la medicii de specialitate din spitale, în situaţia în care este necesar un tratament ambulatoriu înainte de internarea în spital sau atunci când este necesar un astfel de tratament dupã externare, cu excepţia urgentelor şi afectiunilor confirmate care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate, situaţie în care medicii de specialitate vor solicita persoanelor respective actele doveditoare care atesta calitatea de asigurat.
(3) Persoanele care se prezintã la medicul de specialitate fãrã bilet de trimitere, cu excepţia urgentelor, a afectiunilor confirmate, care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate, şi a serviciilor stomatologice, plãtesc contravaloarea serviciilor medicale la tarifele stabilite de cãtre fiecare furnizor, afişate la loc vizibil.
(4) Trimiterea asiguratului de cãtre un medic de specialitate aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate cãtre un alt medic din ambulatoriul de specialitate aflat în relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate se face pe baza biletului de trimitere numai pentru situaţia în care asiguratul a beneficiat de serviciile medicale de specialitate din partea medicului respectiv.
(5) Pentru serviciile medicale stomatologice diferenţa dintre suma decontatã de casele de asigurãri de sãnãtate şi tariful aferent serviciilor medicale stomatologice prevãzute în norme se suporta de asiguraţi. În acest scop reprezentantul legal al cabinetului medical stomatologic va afişa la loc vizibil la cabinetul medical lista cuprinzând serviciile medicale şi sumele pe care trebuie sa le suporte asiguraţii, pentru care se va incasa contravaloarea acestora pe baza de chitanţa fiscalã.
ART. 7
Veniturile realizate conform art. 6 alin. (1) din prezentul contract-cadru reprezintã veniturile furnizorilor de servicii medicale din care se suporta şi urmãtoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile de personal pentru angajaţii cabinetului medical - medici, cadre medii sanitare, alte categorii de personal;
b) cheltuielile pentru administrarea şi funcţionarea cabinetului medical, inclusiv cheltuieli de capital;
c) cheltuielile cu medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenta. Medicamentele şi materialele sanitare pentru trusa de urgenta se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 8
Reprezentantul legal al cabinetului medical organizat conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 629/2001 , poate angaja medici, dentisti, personal mediu sanitar şi alte categorii de personal, în condiţiile prevederilor aceleiaşi ordonanţe, achitand lunar toate contribuţiile prevãzute de lege pentru personalul angajat. Personalul angajat beneficiazã de drepturile prevãzute de legislaţia muncii în vigoare. La negocierea salariilor se va avea în vedere respectarea nivelurilor minime stabilite potrivit legii. În situaţia în care volumul de activitate al cabinetului medical conduce la un program de lucru sãptãmânal de minimum 35 de ore, încadrarea personalului mediu sanitar este obligatorie.
ART. 9
(1) În cazul în care casele de asigurãri de sãnãtate, direcţiile de sãnãtate publica, împreunã cu consiliile judeţene ale Colegiului Medicilor din România, respectiv al municipiului Bucureşti, constata abuzuri sau prescrieri de medicamente nejustificate şi/sau recomandãri de investigaţii paraclinice nejustificate, la medicii de specialitate la care se înregistreazã aceste situaţii se va diminua cu câte 10% valoarea definitiva a punctului pentru trimestrul respectiv, pentru fiecare situaţie, sau, dupã caz, se va diminua cu câte 10% contravaloarea serviciilor medicale stomatologice aferente trimestrului respectiv, pentru fiecare situaţie.
(2) Sumele obţinute ca disponibil din aceste diminuari, în condiţiile alin. (1), la nivelul caselor de asigurãri de sãnãtate se vor folosi la întregirea fondului aferent consumului de medicamente, cu sau fãrã contribuţie personalã, în ambulatoriu.
ART. 10
Tipurile de contract pentru furnizarea de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate se stabilesc prin norme. Utilizarea acestor tipuri de contracte este obligatorie; furnizorii de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate pot negocia clauze suplimentare cu casele de asigurãri de sãnãtate, în limita condiţiilor prevãzute în actele normative în vigoare, şi care vor fi menţionate la capitolul "Alte clauze".
ART. 11
Fondul pentru asistenta medicalã ambulatorie de specialitate se determina prin aplicarea unei cote procentuale asupra cheltuielilor materiale şi serviciilor cu caracter medical, aprobate în bugetul Fondului asigurãrilor sociale de sãnãtate, la stabilirea cãreia se va lua în considerare cel puţin fondul aprobat pentru anul precedent, aferent asistenţei medicale ambulatorie de specialitate, indexat cu coeficientul de inflaţie prognozat pentru anul în curs. Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, la propunerile caselor de asigurãri de sãnãtate, analizeazã şi stabileşte cota procentualã, cu avizul Colegiului Medicilor din România. Aceasta se aproba prin ordin comun al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 12
(1) Casele de asigurãri de sãnãtate au obligaţia sa deconteze lunar, în termen de maximum 20 de zile de la încheierea fiecãrei luni, contravaloarea serviciilor medicale furnizate potrivit contractelor încheiate între furnizori de servicii medicale ambulatorii de specialitate şi casele de asigurãri de sãnãtate, la valoarea estimatã, iar regularizarea trimestriala, la valoarea definitiva, pana la data de 30 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, pe baza documentelor prezentate de furnizori, potrivit normelor, pana la data de 3 a lunii urmãtoare celei pentru care se face plata.
(2) În cazul în care termenul de plata nu este respectat din vina caselor de asigurãri de sãnãtate, acestea sunt obligate la plata unor majorãri de întârziere egale cu majorãrile ce se aplica pentru întârzierea plãţii impozitelor cãtre stat.
(3) Refuzul caselor de asigurãri de sãnãtate de a deconta unele prestaţii raportate ca realizate se poate face numai prin prezentarea în scris a cauzelor care au condus la aceasta. Contestaţiile impotriva acestor refuzuri se soluţioneazã de cãtre comisiile de arbitraj organizate potrivit legii.
ART. 13
(1) Refuzul furnizorilor de servicii medicale de a pune la dispoziţie organelor de control actele de evidenta a serviciilor furnizate şi documentele în baza cãrora se deconteazã serviciile realizate conduce la amânarea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a serviciilor medicale prestate, pana în momentul efectuãrii urmatorului control.
(2) Raportarea unor servicii care nu au fost realizate sau care au fost realizate în alte condiţii decât cele pentru care s-a solicitat decontarea se regularizeazã conform normelor. De asemenea, la regularizare se au în vedere şi serviciile omise la raportare în perioadele în care au fost realizate.
ART. 14
Contractul de furnizare de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate se reziliazã de plin drept printr-o notificare scrisã de casele de asigurãri de sãnãtate în termen de maximum 10 zile de la data constatãrii, în urmãtoarele situaţii:
a) dacã medicul nu începe activitatea în termen de cel mult 3 luni de la data semnãrii contractului de furnizare de servicii medicale;
b) dacã din motive imputabile furnizorului acesta îşi întrerupe activitatea pe o perioada mai mare de 3 luni;
c) ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei sanitare de funcţionare a furnizorului;
d) nerespectarea termenelor de raportare, în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a activitãţii realizate conform prezentei hotãrâri, pe baza documentelor de raportare, pentru o perioada de maximum doua luni consecutive în cadrul unui trimestru;
e) în situaţia aplicãrii de 3 ori a mãsurii de diminuare a valorii definitive a punctului sau a contravalorii serviciilor stomatologice, pentru abuzuri sau prescrieri nejustificate de medicamente şi/sau recomandãri nejustificate de investigaţii paraclinice;
f) în cazul în care se constata încasarea de contribuţie personalã de la asiguraţi pentru serviciile medicale care se suporta integral de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, conform listelor şi condiţiilor prevãzute în norme.
ART. 15
Contractul de furnizare de servicii medicale în asistenta medicalã ambulatorie de specialitate înceteazã la data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) se muta cabinetul medical din teritoriul de funcţionare;
b) a survenit decesul reprezentantului legal al cabinetului medical;
c) dacã medicul renunţa sau pierde calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România;
d) încetare prin faliment, dizolvare, lichidare, în cazul cabinetelor medicale organizate potrivit <>art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 124/1998 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 629/2001 ;
e) încetarea definitiva a activitãţii casei de asigurãri de sãnãtate;
f) acordul de vointa al pãrţilor;
g) prin denunţarea unilaterala a contractului de cãtre reprezentantul legal al cabinetului medical printr-o notificare scrisã cu 45 de zile calendaristice anterioare datei de la care se doreşte încetarea contractului.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016