Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONŢINUTUL CERERII din 17 decembrie 2025  de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale, precum şi a documentelor justificative anexate acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CONŢINUTUL CERERII din 17 decembrie 2025 de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale, precum şi a documentelor justificative anexate acesteia

EMITENT: Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1179 din 19 decembrie 2025
──────────
    Aprobat prin ORDINUL nr. 2.016 din 17 decembrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1179 din 19 decembrie 2025.
──────────
    ART. 1
    Dispoziţii privind cererea de acordare a eşalonării la plată
    (1) Eşalonările la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale, în cadrul programelor prevăzute la art. XV alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, pentru stabilirea unor măsuri privind implementarea programelor naţionale din domeniul lucrărilor publice, precum şi pentru stabilirea unor măsuri bugetare, cu modificările ulterioare, se solicită de către debitor în baza unei cereri, al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta anexă.
    (2) Calitatea de debitor, potrivit alin. (1), aparţine exclusiv beneficiarilor programelor prevăzute la art. XV alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare.
    (3) Cererea de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale va cuprinde, în principal, următoarele elemente:
    a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele şi prenumele reprezentantului legal/persoanei delegate să exercite atribuţiile reprezentantului legal, dacă este cazul, sediul, codul de identificare fiscală, numărul de telefon, adresa de e-mail;
    b) suma pentru care se solicită eşalonarea la plată şi perioada pentru care se solicită eşalonarea la plată, exprimată în luni, precum şi dacă se solicită plata diferenţiată a ratelor de eşalonare, respectiv rate de eşalonare cu cuantumuri şi termene de plată lunare diferite;
    c) justificarea stării de dificultate generate de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi cauzele acesteia;
    d) semnătura reprezentantului legal/persoanei delegate.

    (4) Cererea de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale se înregistrează şi se transmite prin intermediul platformei digitale „investiţii.mdlpa.ro“ de către beneficiarii prevăzuţi la art. XV alin. (2) lit. a), c), d), e) şi f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare. Beneficiarii prevăzuţi la art. XV alin. (2) lit. b), precum şi beneficiarii prevăzuţi la lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare, care nu au conturi în platforma digitală, depun cererea la registratura de la sediul principal al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei sau o transmit prin poştă, inclusiv prin poşta electronică, cu confirmare de primire.

    ART. 2
    Documente justificative anexate cererii de acordare a eşalonării la plată
    La cererea de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale se anexează următoarele documente:
    a) hotărârea autorităţii deliberative a beneficiarului/hotărârea adunării generale a asociaţiei de dezvoltare intercomunitară/ hotărârea/decizia organelor statutare de conducere ale beneficiarului pentru aprobarea solicitării către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pentru acordarea eşalonării la plată, precum şi pentru aprobarea propunerii de grafic de eşalonare cuprinzând cuantumul ratelor de eşalonare şi data la care se efectuează plata ratelor;
    b) programul de restructurare sau de redresare financiară semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va conţine şi prezentarea capacităţii financiare de plată pe perioada de eşalonare solicitată, respectiv argumentarea posibilităţii plăţilor pe perioada solicitată la eşalonare;
    c) orice alte documente considerate de debitor relevante în susţinerea cererii.


    ANEXA 1

    la conţinutul cererii
    CERERE
    de acordare a eşalonării la plată a sumelor care trebuie restituite
    la bugetul de stat ca urmare a utilizării acestora
    cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale

┌──────────────────────────────────────┐
│ÎNREGISTRAREA CERERII DE EŞALONARE │
├────────────────────┬─────────────────┤
│ │MINISTERUL │
│BENEFICIAR: │DEZVOLTĂRII, │
│JUDEŢUL: │LUCRĂRILOR │
│ │PUBLICE ŞI │
│ │ADMINISTRAŢIEI │
├────────────────────┼─────────────────┤
│Număr/dată │(Se completează │
│înregistrare: (Se │numărul de │
│completează numărul │înregistrare de │
│de la beneficiar.) │la MDLPA.) │
└────────────────────┴─────────────────┘



┌────────────────────────────────────────┐
│DATE DESPRE SUMA SOLICITATĂ PENTRU A FI │
│EŞALONATĂ │
├────────────┬───────────────────────────┤
│Denumirea │ │
│programului │ │
│de │ │
│investiţii │ │
│dintre cele │ │
│prevăzute la│ │
│art. XV │ │
│alin. (2) │...........................│
│din │ │
│Ordonanţa de│ │
│urgenţă a │ │
│Guvernului │ │
│nr. 52/2025,│ │
│cu │ │
│modificările│ │
│ulterioare: │ │
├────────────┼───────────────────────────┤
│Numărul şi │Nr. MDLPA ......./dată │
│data │..... │
│contractului│Nr. beneficiar ......./dată│
│de │.......... │
│finanţare: │ │
├────────────┼───────────────────────────┤
│Suma care │ │
│trebuie │(Se va prezenta valoarea în│
│restituită │lei cu TVA.) │
│la bugetul │...........................│
│de stat: │ │
├────────────┼───────────────────────────┤
│Suma pentru │ │
│care se │(Se va prezenta valoarea în│
│solicită │lei cu TVA.) │
│eşalonarea │...........................│
│la plată^1: │ │
├────────────┼───────────────────────────┤
│Perioada de │ │
│eşalonare la│(Se va prezenta perioada în│
│plată │luni.) │
│solicitată^ │...........................│
│2: │ │
├────────────┼───────────────────────────┤
│Data lunară │ │
│la care se │ │
│estimează a │...........................│
│se plăti │ │
│ratele de │ │
│eşalonare: │ │
├────────────┼───────────────────────────┤
│Solicităm │ │
│plata │ │
│diferenţiată│ │
│a ratelor de│ │
│eşalonare, │ │
│respectiv │ │
│rate de │DA[ ]/NU[ ] │
│eşalonare cu│ │
│cuantumuri │ │
│şi termene │ │
│de plată │ │
│lunare │ │
│diferite. │ │
├────────────┼───────────────────────────┤
│Documentul │(Se va indica titlul │
│prin care se│documentului, numărul şi │
│constată │data.) │
│suma: │...........................│
├────────────┼───────────────────────────┤
│Vechimea │(Se va prezenta perioada în│
│datoriei: │luni.) │
│ │...........................│
├────────────┴───────────────────────────┤
│JUSTIFICAREA │
│stării de dificultate generate de lipsa │
│temporară de disponibilităţi băneşti şi │
│cauzele acesteia │
│(Se vor prezenta, pe scurt, toate │
│cauzele care au condus la lipsa │
│temporară de disponibilităţi băneşti, │
│care au generat starea de dificultate │
│financiară.) │
│1. ........ │
│2. ....... │
│......... │
└────────────────────────────────────────┘


    ^1 Eşalonarea la plată nu se acordă pentru sume al căror cuantum este mai mic de 1.000 lei, potrivit prevederilor art. XV alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare.
    ^2 Pentru sume al căror cuantum este între 1.001 lei şi 50.000 lei, eşalonarea la plată se acordă pe o perioadă de maximum 6 luni, potrivit prevederilor art. XV alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 52/2025, cu modificările ulterioare.

┌──────────────────────────────────────┐
│DATE DE IDENTIFICARE ALE │
│SOLICITANTULUI │
├──────────────────────────────────────┤
│Adresa poştală a solicitantului (Se va│
│completa adresa poştală a sediului │
│principal.) │
├────────────┬────────┬────────────────┤
│Strada: │Număr: │Cod poştal: │
├────────────┼────────┼────────────────┤
│ │ │Cod de │
│Localitatea:│Judeţul:│înregistrare │
│ │ │fiscală: │
├────────────┴────────┴────────────────┤
│Reprezentantul legal al │
│solicitantului: │
├──────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │
├──────────────────────────────────────┤
│Funcţia: │
├──────────────────────────────────────┤
│Număr de telefon fix: │
├──────────────────────────────────────┤
│Număr de telefon mobil: │
├──────────────────────────────────────┤
│Adresă poştă electronică │
│(obligatoriu): │
├──────────────────────────────────────┤
│Persoana de contact: │
├──────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │
├──────────────────────────────────────┤
│Funcţia: │
├──────────────────────────────────────┤
│Număr de telefon: │
├──────────────────────────────────────┤
│Adresă poştă electronică: │
└──────────────────────────────────────┘


    La prezenta cerere anexăm următoarele documente:
    [ ] - hotărârea autorităţii deliberative a beneficiarului/hotărârea adunării generale a asociaţiei de dezvoltare intercomunitară/ hotărârea/decizia organelor statutare de conducere ale beneficiarului pentru aprobarea solicitării către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pentru acordarea eşalonării la plată, precum şi pentru aprobarea propunerii de grafic de eşalonare cuprinzând cuantumul ratelor de eşalonare şi data la care se efectuează plata ratelor;
    [ ] - programul de restructurare sau de redresare financiară semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va conţine şi prezentarea capacităţii financiare de plată pe perioada de eşalonare solicitată, respectiv argumentarea posibilităţii plăţilor pe perioada solicitată la eşalonare;
    [ ] - alte documente relevante: ......................

    Subsemnatul, ......................., având funcţia de ......................., în calitate de reprezentant legal al beneficiarului ..................., judeţul ....................., confirm că informaţiile incluse în această cerere şi detaliile prezentate în documentele anexate sunt reale şi corecte.
    Reprezentant legal
    Numele şi prenumele .................
    Semnătura .............

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016