Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CODUL INTERNATIONAL din 27 mai 1999  pentru transportul in siguranta al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului si deseurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, in forma ambalata, la bordul navelor (Codul INF)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CODUL INTERNATIONAL din 27 mai 1999 pentru transportul in siguranta al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului si deseurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, in forma ambalata, la bordul navelor (Codul INF)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 165 din 4 martie 2008

CAP. 1
Generalitãţi

1.1. Definiţii
1.1.1. În sensul prezentului cod:
1. Administraţie înseamnã guvernul statului al cãrui pavilion nava este autorizatã sã-l arboreze.
2. Convenţie înseamnã Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost modificatã.
3. Marfã INF înseamnã combustibilul nuclear iradiat, plutoniul şi deşeurile cu nivel ridicat de radioactivitate, în formã ambalatã, transportate ca marfã în conformitate cu clasa 7 din Codul IMDG, planul 10, 11, 12 sau 13.
4. Combustibil nuclear iradiat înseamnã materialul care conţine izotopi de uraniu, toriu şi/sau plutoniu care au fost utilizaţi la menţinerea unei reacţii nucleare în lanţ autoîntreţinute.
5. Plutoniu înseamnã amestecul de izotopi din materialul care a fost extras în timpul reprelucrãrii combustibilului nuclear iradiat.
6. Deşeuri cu nivel ridicat de radioactivitate înseamnã deşeurile lichide obţinute în primul stadiu al procesului de extracţie sau deşeurile concentrate rezultate din stadiile ulterioare de extracţie într-o instalaţie pentru reprelucrarea combustibilului nuclear iradiat ori materialele solide în care aceste deşeuri lichide au fost transformate.
7. Codul IMDG înseamnã Codul maritim internaţional pentru mãrfuri periculoase definit în regula VII/14.6 din Convenţie.
8. Codul IBC înseamnã Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, aşa cum s-a definit în regula VII/8.1 din Convenţie.
9. Eveniment înseamnã un incident sau o serie de incidente cu aceeaşi origine, inclusiv pierderea integritãţii containerului care întreţine sau poate întreţine o scurgere ori o posibilã scurgere de marfã INF.
10. Degajare înseamnã emisia de marfã INF din sistemul de stocare sau pierderea unei mãrfi INF în formã ambalatã.
1.1.2. În sensul prezentului cod, navele care transportã marfã INF sunt clasificate în 3 clase, în funcţie de activitatea totalã a mãrfii INF care este transportatã la bord:
- Navã din clasa INF 1 - navele care sunt autorizate sã transporte marfã INF cu o activitate totalã mai micã de 4.000 TBq.
- Navã din clasa INF 2 -navele care sunt autorizate sã transporte combustibil nuclear iradiat sau deşeuri cu nivel ridicat de radioactivitate cu o activitate totalã mai micã de 2 x 10^6TBq şi navele care sunt autorizate sã transporte plutoniu cu o activitate totalã mai micã de 2 x 10^5TBq.
- Navã din clasa INF 3 - navele care sunt autorizate sã transporte combustibil nuclear iradiat sau deşeuri cu nivel ridicat de radioactivitate şi navele care sunt autorizate sã transporte plutoniu, oricare ar fi activitatea maximã totalã a materialelor transportate.
1.2. Aplicare
1.2.1. Prezentul cod se aplicã navelor angajate în transportul mãrfii INF, aşa cum se prevede în regula VII/15 din Convenţie.
1.2.2. Suplimentar faţã de cerinţele prezentului cod, la transportul mãrfii INF se vor aplica prevederile Codului IMDG.
1.2.3. Nu se permite ca mãrfurile INF care ar necesita transportul cu nave din clasa INF 3 sã fie transportate pe nave de pasageri.
1.3. Inspecţie şi certificare
1.3.1. Înaintea efectuãrii transportului de marfã INF, nava destinatã transportului de marfã INF trebuie sã fie supusã unei inspecţii iniţiale, care va include o examinare completã a structurii, a echipamentului, a instalaţiilor, amenajãrilor şi materialelor sale, în mãsura în care prevederile prezentului cod se aplicã navei.
1.3.2. Dupã inspecţia iniţialã prevãzutã la paragraful 1.3.1, Administraţia sau o organizaţie recunoscutã de aceasta în conformitate cu regula I/6 din Convenţie trebuie sã emitã navei Certificatul internaţional de conformitate pentru transportul mãrfii INF, al cãrui model este prevãzut în apendice.
1.3.3. O navã autorizatã pentru transportul mãrfii INF trebuie sã fie supusã inspecţiilor prevãzute de dispoziţiile aplicabile ale cap. I din Convenţie, în scopul verificãrii respectãrii prevederilor prezentului cod de cãtre structura, echipamentul, instalaţiile, amenajãrile şi materialele sale.
1.3.4. Certificatul internaţional de conformitate pentru transportul mãrfii INF înceteazã sã fie valabil dacã inspecţia prevãzutã la paragraful 1.3.3 nu a fost efectuatã sau dacã s-a constatat cã nava nu respectã prevederile prezentului cod ori atunci când unul dintre certificatele prevãzute de Convenţie pentru aceastã navã a expirat.

CAP. 2
Stabilitatea dupã avarie

2.1. Stabilitatea dupã avarie a unei nave din clasa INF 1 trebuie sã fie dupã cum stabileşte Administraţia.
2.2. O navã din clasa INF 2 trebuie:
1. dacã este construitã conform standardelor prevãzute pentru o navã de pasageri, sã respecte prevederile din partea B a cap. II-1 din Convenţie; sau
2. dacã este construitã conform standardelor prevãzute pentru o navã de marfã, sã respecte prevederile stabilitãţii dupã avarie din partea B-1 a cap. II-1 din Convenţie, indiferent de lungimea navei.
2.3. O navã din clasa INF 3 trebuie sã respecte:
1. prevederile privind stabilitatea dupã avarie aplicabile navelor de tipul 1, referitoare la capacitatea de supravieţuire şi amplasarea încãperilor de marfã, care figureazã în cap. 2 din Codul IBC; sau
2. indiferent de lungimea navei, prevederile cu privire la stabilitatea dupã avarie din partea B-1 a cap. II-1 din Convenţie, utilizând indicele de compartimentare R(INF), aşa cum este dat mai jos:
R(INF)= R + 0,2 (1-R)

CAP. 3
Mãsuri de prevenire a incendiului

3.1. Mãsurile de prevenire a incendiului aplicabile unei nave din clasa INF 1 trebuie sã fie dupã cum stabileşte Administraţia.
3.2. Navele din clasele INF 2 şi 3, indiferent de mãrimea lor, trebuie sã fie prevãzute cu urmãtoarele instalaţii şi echipamente:
1. o instalaţie de stingere a incendiului cu apã care respectã cerinţele regulii II-2/4 din Convenţie;
2. instalaţii fixe de stingere a incendiului în încãperile de maşini de categoria A, aşa cum s-a definit la regula II-2/3.19 din Convenţie, care respectã prevederile regulii II-2/7 din Convenţie;
3. instalaţii fixe pentru rãcirea încãperilor de marfã, care respectã prevederile regulii II-2/54.2.1.3 din Convenţie; şi
4. o instalaţie fixã de detectare şi semnalizare a incendiului, pentru protejarea încãperilor de maşini, de locuit şi de serviciu, care respectã prevederile regulii II-2/13 din Convenţie.
3.3. La navele din clasa INF 3, încãperile de locuit, încãperile de serviciu, posturile de comandã şi încãperile de maşini de categoria A trebuie sã fie amplasate în prova sau în pupa încãperilor de marfã, ţinând seama de siguranţa generalã a navei.

CAP. 4
Controlul temperaturii în încãperile de marfã

4.1. La navele din clasele INF 1, 2 şi 3:
1. trebuie sã fie prevãzutã ventilarea sau rãcirea adecvatã a încãperilor de marfã închise, astfel încât temperatura medie ambiantã din aceste încãperi sã nu depãşeascã 55°C în niciun moment;
2. instalaţiile de ventilaţie sau rãcire care deservesc încãperile de marfã destinate transportului de marfã INF trebuie sã fie independente de cele care deservesc alte încãperi; şi
3. acele elemente esenţiale pentru funcţionare, de exemplu ventilatoare, compresoare, schimbãtoare de cãldurã, circuite de rãcire a apei, trebuie sã fie în numãr dublu pentru fiecare încãpere de marfã, iar piesele de rezervã trebuie sã fie disponibile, dupã cum stabileşte Administraţia.

CAP. 5
Consideraţii cu privire la structurã

Structura punţilor şi elementele de susţinere trebuie sã fie suficient de rezistente pentru a rezista la sarcina la care sunt supuse.

CAP. 6
Dispozitive de fixare a mãrfii

6.1. Dispozitivele permanente de fixare a mãrfii trebuie sã fie prevãzute pentru prevenirea deplasãrii coletelor în interiorul încãperilor de marfã. La proiectarea dispozitivelor permanente, o atenţie deosebitã trebuie acordatã poziţiei coletelor şi trebuie avute în vedere urmãtoarele niveluri de acceleraţie pentru navã:
- 1,5 g pe axa longitudinalã;
- 1,5 g pe axa transversalã;
- 1,0 g pe axa verticalã, de jos în sus;
- 2,0 g pe axa verticalã, de sus în jos.
6.2. Alternativ, în cazul în care coletele sunt transportate pe puntea descoperitã sau pe puntea vehiculelor, ele trebuie sã fie fixate în conformitate cu principiile privitoare la siguranţa arimãrii şi fixãrii mãrfurilor grele, unitare şi rulante, aprobate de Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie*1)
_________
*1) Se face referire la:
1. Codul de reguli practice pentru siguranţa arimãrii şi fixãrii mãrfii, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia A.714(17);
2. Instrucţiunile pentru dispozitivele de fixare ale vehiculelor rutiere transportate pe nave Ro-Ro, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.581(14); şi
3. MSC/Circ.745 cu privire la Instrucţiunile pentru pregãtirea Manualului de fixare a mãrfii.

6.3. Penele anticoliziune, în cazul în care sunt utilizate, trebuie sã fie dispuse astfel încât sã nu interacţioneze sau sã împiedice fluxul de aer de rãcire care poate fi necesar conform prevederilor paragrafului 4.1.

CAP. 7
Alimentarea electricã

7.1. Alimentarea electricã a navelor din clasa INF 1 trebuie sã fie dupã cum stabileşte Administraţia.
7.2. La navele din clasele INF 2 şi INF 3:
1. o sursã alternativã de energie electricã, care respectã prevederile standardelor internaţionale acceptabile de cãtre Organizaţie*2), trebuie sã fie prevãzutã, astfel încât avaria care implicã alimentarea principalã sã nu afecteze sursa alternativã; şi
________
*2) Se face referire la recomandãrile publicate de Comisia Internaţionalã de Electrotehnicã şi, în mod special, în Publicaţia 92 - Instalaţii electrice navale.

2. energia furnizatã de sursa alternativã trebuie sã fie suficientã pentru alimentarea urmãtoarelor instalaţii timp de cel puţin 36 ore:
2.1. echipamentul prevãzut pentru instalaţiile de inundare şi rãcire menţionate în paragrafele 3.2.3 şi 4.1; şi
2.2. toate instalaţiile de urgenţã cerute de Convenţie.
7.3. La o navã din clasa INF 3, sursa alternativã menţionatã la paragraful 7.2.1 trebuie sã fie amplasatã în exteriorul oricãrei avarii prevãzute în cap. 2.

CAP. 8
Protecţia radiologicã

În funcţie de caracteristicile mãrfii INF care urmeazã a fi transportatã şi conform proiectãrii navei, trebuie sã fie prevãzute, dacã este necesar, instalaţii sau echipamente suplimentare pentru protecţia radiologicã, dupã cum considerã Administraţia.

CAP. 9
Management şi instruire

Managementul şi instruirea la o navã care transportã marfã INF trebuie sã fie dupã cum stabileşte Administraţia, ţinând seama de evoluţia lucrãrilor Organizaţiei.

CAP. 10
Planul de urgenţã de la bord

10.1. Fiecare navã care transportã marfã INF trebuie sã aibã la bord un plan de urgenţã.
10.2. Acest plan trebuie sã fie aprobat de Administraţie pe baza instrucţiunilor elaborate de Organizaţie*3) şi scris în limba sau în limbile de lucru înţelese de comandant şi ofiţeri. Planul trebuie sã conţinã minimum:
________
*3) Se face referire la Instrucţiunile pentru elaborarea planurilor de urgenţã de la bordul navelor care transportã materialele prevãzute în Codul INF, adoptat de Organizaţie prin Rezoluţia A.854(20).

1. procedura ce trebuie urmatã de comandant sau de alte persoane care sunt responsabile pe navã cu raportarea unui eveniment care implicã marfã INF, aşa cum se cere în cap. 11 din prezentul cod.
2. lista autoritãţilor sau persoanelor ce vor fi contactate în cazul unui incident care implicã marfã INF;
3. o descriere detaliatã a mãsurii ce trebuie luatã imediat de persoanele de la bord în scopul prevenirii, reducerii sau controlului scurgerii şi pentru limitarea consecinţelor pierderii rezultate de la marfa INF dupã producerea unui eveniment; şi
4. procedurile şi punctele de contact de pe navã, pentru a permite coordonarea mãsurilor luate la bord cu cele ale autoritãţilor naţionale şi locale.
10.3. Dacã prin alte instrumente internaţionale unei nave i se cere sã aibã un plan de urgenţã la bord, diferitele planuri pot fi combinate într-un singur plan, intitulat "Plan de urgenţã maritimã la bord"*4).
________
*4) Se face referire la Instrucţiunile pentru structura unui sistem integrat de planificare a situaţiilor de urgenţã de la bord, adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.852(20).


CAP. 11
Notificarea în cazul unui eveniment care implicã marfã INF

11.1. Prevederile privind notificarea din regula VII/7-1 din Convenţie trebuie sã se aplice atât pierderilor efective, cât şi posibilelor pierderi de mãrfuri INF peste bord, precum şi oricãrui eveniment care implicã o degajare efectivã sau o posibilã degajare de marfã INF, indiferent de motivul acestei pierderi ori degajãri, inclusiv în scopul asigurãrii siguranţei navei sau al salvãrii vieţii omeneşti pe mare.
11.2. O astfel de notificare trebuie fãcutã, de asemenea, în cazul avariei, defecţiunii sau al penei de curent la o navã care transportã marfã INF ce:
1. afecteazã siguranţa navei, incluzând coliziunea, eşuarea, incendiul, explozia, defectarea structuralã, inundarea şi rujarea mãrfii, dar fãrã a se limita la acestea; sau
2. are ca rezultat compromiterea siguranţei navigaţiei, incluzând defectarea sau întreruperea accidentalã a funcţionãrii instalaţiei de guvernare, sistemului de propulsie, instalaţiei de generare a energiei electrice şi a principalelor mijloace de navigaţie de la bord.


APENDICE


─────────

Modelul Certificatului internaţional de conformitate pentru transportul mãrfii INF*5)
___________
*5) Certificatul trebuie sã fie redactat în limba oficialã a ţãrii emitente. Dacã limba utilizatã nu este engleza, franceza sau spaniola, textul va include o traducere în una dintre aceste limbi.


CERTIFICAT INTERNAŢIONAL DE CONFORMITATE PENTRU TRANSPORTUL MĂRFII INF
(Sigiliul oficial)
emis în conformitate cu prevederile
Codului internaţional pentru transportul în siguranţã al combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu nivel ridicat de radioactivitate, în formã ambalatã, la bordul navelor
(Codul INF)
(Rezoluţia MSC.88(71))

Sub autoritatea Guvernului ...../(denumirea oficialã completã a ţãrii).... de cãtre ....../(denumirea completã a persoanei competente sau a organizaţiei recunoscute de cãtre Administraţie)....

Caracteristicile navei*6)
Numele navei ...............................................
Numãrul sau literele distinctive ...........................
Portul de înmatriculare ....................................
Tonajul brut ...............................................
Numãrul IMO ................................................
Clasa INF a navei (1.1.2 din Cod) ..........................
__________
*6) De asemenea, caracteristicile navei pot fi prezentate pe orizontalã în cãsuţe.


Se certificã prin prezentul cã:
1. nava a fost inspectatã în conformitate cu prevederile paragrafului 1.3.1 din Cod; şi
2. în urma inspecţiei s-a constatat cã structura, echipamentul, instalaţiile, amenajãrile şi materialele navei respectã prevederile aplicabile ale Codului.

Prezentul certificat este emis conform prevederilor paragrafului 1.3.4 din Cod.

Emis la ........................... ....................
(locul de emitere a certificatului) (data)

Subsemnatul declarã cã este legal autorizat de cãtre sus-menţionatul guvern sã emitã prezentul certificat.
......................................................................
(semnãtura persoanei oficiale emitente şi/sau sigiliul autoritãţii emitente)

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016