Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CODUL DE CONDUITA din 29 septembrie 2011  al profesorilor mentori    Twitter Facebook
Cautare document

CODUL DE CONDUITA din 29 septembrie 2011 al profesorilor mentori

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL I nr. 739 din 20 octombrie 2011

    ART. 1
    (1) Prezentul cod reglementeazã principiile fundamentale şi normele de conduitã profesionalã ale profesorilor mentori.
    (2) Normele de conduitã profesionalã prevãzute de prezentul cod sunt obligatorii pentru profesorii mentori şi au ca scop asigurarea calitãţii serviciilor de mentorat prin crearea cadrului etic necesar desfãşurãrii acestor activitãţi, astfel încât profesorii mentori sã îşi îndeplineascã toate obligaţiile cu profesionalism şi corectitudine pentru a nu aduce prejudicii profesorilor/cadrelor didactice stagiari/stagiare sau instituţiei în care îşi desfãşoarã activitatea.
    (3) Normele de conduitã profesionalã şi moralã prevãzute de prezentul cod se adaugã normelor de conduitã obligatorii stabilite prin alte acte normative valabile la nivel naţional sau în cadrul sistemului de învãţãmânt, privind:
    a) drepturile copilului şi drepturile tinerilor;
    b) drepturile minoritãţilor;
    c) evitarea discriminãrii de orice fel;
    d) accesul cetãţenilor la informaţiile de interes public;
    e) statutul personalului didactic.
    ART. 2
    Prezentul cod asigurã creşterea calitãţii serviciilor de mentorat prin:
    a) reglementarea normelor de conduitã profesionalã necesare realizãrii unor raporturi sociale şi profesionale corespunzãtoare creãrii şi menţinerii la nivel înalt a prestigiului instituţiei în care profesorul mentor îşi desfãşoarã activitatea şi a funcţiei pe care o ocupã;
    b) crearea unui climat de încredere şi respect reciproc între profesorul mentor şi profesorul/cadrul didactic stagiar.
    ART. 3
    Principiile care guverneazã conduita profesionalã a profesorilor mentori sunt:
    1. supremaţia Constituţiei şi a legii, principiu conform cãruia profesorii mentori au îndatorirea de a respecta Constituţia şi legile ţãrii în exercitarea activitãţii lor;
    2. prioritatea interesului public, principiu conform cãruia profesorii mentori au îndatorirea de a considera interesul comunitar general mai presus decât interesul personal;
    3. imparţialitatea, principiu conform cãruia profesorii mentori au îndatorirea de a aplica aceleaşi reguli în situaţii similare, de a avea o atitudine obiectivã, neutrã faţã de orice interes politic, economic sau de altã naturã. În acest sens, aceştia au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã nu se implice în activitãţi sau în relaţii care ar putea afecta activitatea de mentorat pe care o desfãşoarã;
    b) sã facã o evaluare obiectivã a tuturor aspectelor relevante pentru profesorul/cadrul didactic stagiar care l-ar putea ajuta în dezvoltarea profesionalã;
    c) sã nu se lase influenţaţi de interese personale sau ale unor terţi în formularea propriei opinii, ci sã îşi fundamenteze opiniile exclusiv pe documente verificate, pe date provenite din surse neechivoce;
    d) sã nu trateze cu superficialitate nevoile profesorului/cadrului didactic stagiar;
    e) sã nu omitã, cu bunã ştiinţã, informaţii, date şi documente utile dezvoltãrii profesionale a profesorului/cadrului didactic stagiar;
    4. profesionalismul, principiu conform cãruia toate activitãţile desfãşurate de profesorii mentori sunt realizate cu responsabilitate, competenţã şi eficienţã, pe baza cunoştinţelor şi aptitudinilor proprii. În acest sens, cadrele didactice care desfãşoarã activitãţi de mentorat au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã cunoascã legislaţia specificã activitãţii desfãşurate, sã se preocupe în mod constant şi continuu de creşterea nivelului de pregãtire, conform standardelor recunoscute în domeniu;
    b) sã îşi dezvolte permanent competenţele profesionale cerute de procedurile de evaluare, prin participarea la programe de formare, seminare, conferinţe şi la alte activitãţi specifice de dezvoltare profesionalã;
    5. integritatea moralã, principiu conform cãruia activitatea profesorilor mentori este exercitatã cu onestitate şi corectitudine, în deplinã concordanţã cu principiile etice asumate. În acest sens, profesorii mentori trebuie sã respecte urmãtoarele reguli de conduitã:
    a) sã îşi exercite atribuţiile de serviciu cu onestitate, corectitudine şi responsabilitate;
    b) sã respecte reglementãrile legale în vigoare şi sã acţioneze în conformitate cu cerinţele activitãţii pe care o desfãşoarã, în interesul profesorului/cadrului didactic stagiar;
    c) sã evite orice activitate care le-ar putea afecta credibilitatea şi obiectivitatea;
    d) sã nu se foloseascã de calitatea de mentor în alte circumstanţe sau situaţii decât cele pentru care au fost desemnaţi;
    e) sã evite furnizarea de informaţii sau date false în timpul şi/sau dupã efectuarea activitãţilor de mentorat;
    f) sã evite exercitarea activitãţilor de mentorat sub influenţa bãuturilor alcoolice sau a altor substanţe care le-ar putea afecta comportamentul;
    g) sã evite agresarea fizicã, verbalã, psihicã sau emoţionalã a persoanelor implicate în procesul de mentorat;
    6. libertatea gândirii şi a exprimãrii, principiu conform cãruia profesorii mentori pot sã îşi exprime şi sã îşi fundamenteze opiniile cu respectarea ordinii de drept şi a bunelor moravuri, cu respectarea unor opinii diferite de a lor formulate de cãtre profesorii/cadrele didactice stagiari/stagiare;
    7. confidenţialitatea, principiu conform cãruia profesorii mentori trebuie sã pãstreze confidenţialitatea în legãturã cu datele, informaţiile şi documentele la care au acces, sã nu utilizeze sau sã facã publice aceste informaţii fãrã autorizare clarã şi expresã din partea profesorului/cadrului didactic stagiar sau fãrã avizul şcolii:
    a) sã evite utilizarea în interes personal sau în beneficiul unui terţ a informaţiilor dobândite în cursul desfãşurãrii activitãţii de mentorat;
    b) sã trateze în mod adecvat toate informaţiile şi documentele obţinute cu ocazia exercitãrii atribuţiilor şi obligaţiilor de serviciu;
    c) sã nu facã publice informaţii sau documente care ar putea aduce atingere prestigiului şi imaginii publice a profesorului/cadrului didactic stagiar şi/sau a unitãţii de învãţãmânt în care îşi desfãşoarã activitatea.

                                                  --------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice