Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CERINTE SI NORME din 7 octombrie 2011  pentru activitatea sportiva de performanta organizata in unitatile de invatamant cu program sportiv suplimentar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CERINTE SI NORME din 7 octombrie 2011 pentru activitatea sportiva de performanta organizata in unitatile de invatamant cu program sportiv suplimentar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 8 noiembrie 2011

    Organizarea şi desfãşurarea activitãţii grupelor valorice, determinate de nivelul de pregãtire a elevilor

    A. Grupa de începãtori

    1. Constituirea şi organizarea grupei
    Grupa de începãtori reprezintã prima structurã organizatoricã în care sunt cuprinşi elevii cu aptitudini pentru practicarea sportului de performanţã.
    Constituirea grupei se face din rândul elevilor care se disting în lecţiile de educaţie fizicã şi întrecerile sportive la nivel local, care se încadreazã în cerinţele de selecţie ale disciplinei sportive pentru care se constituie grupa şi care acceptã sã participe la procesul de pregãtire din cluburile sportive şcolare.
    Pe parcursul procesului de instruire pot fi cuprinşi în grupe şi alţi elevi care au fost depistaţi ulterior ca având aptitudini corespunzãtoare.
    Numãrul de elevi în grupã şi vârsta optimã pentru pregãtire sunt prevãzute în anexa nr. 4 la regulament.
    2. Volumul de instruire
    Volumul de instruire a elevilor din grupa de începãtori se stabileşte în funcţie de specificul disciplinei sportive, de perspectiva elevilor selecţionaţi şi de soluţiile adoptate pentru constituirea normei didactice. În acest sens, grupa de începãtori poate fi normatã cu 4 - 6 - 8 ore de instruire pe sãptãmânã.
    3. Durata de instruire
    Durata de instruire a grupei de începãtori este determinatã de specificul disciplinei sportive, de vârsta şi de nivelul de pregãtire atins, care sã-i permitã promovarea în grupa de avansaţi, conform anexei nr. 4 la regulament.
    Pe mãsura îndeplinirii de cãtre elevi a cerinţelor de pregãtire, promovarea acestora în grupa de avansaţi se face în mod obligatoriu, indiferent de durata de pregãtire prevãzutã pentru grupa de începãtori.
    4. Obiectivele procesului de instruire
    Obiectivele procesului de instruire sunt urmãtoarele:
    a) constituirea unei grupe stabile din punctul de vedere al componenţei;
    b) realizarea unei dezvoltãri fizice adecvate disciplinei sportive practicate;
    c) dezvoltarea calitãţilor/capacitãţilor motrice şi îmbunãtãţirea parametrilor funcţionali, în raport cu vârsta şi specificul disciplinei sportive practicate;
    d) formarea competenţelor stabilite în programa şcolarã pentru disciplina sportivã practicatã;
    e) instruirea în practicarea disciplinei sportive, conform cerinţelor programei şcolare;
    f) transferarea în grupa de avansaţi a sportivilor care îndeplinesc cerinţele de promovare şi completarea grupei cu alţi sportivi selecţionaţi.
    5. Participarea în competiţii
    Componenţii grupei de începãtori vor participa la competiţii sportive organizate preponderent la nivelul unitãţii de învãţãmânt şi, dupã caz, la cele cu caracter local şi judeţean.
    6. Evaluarea nivelului de pregãtire
    Verificarea şi aprecierea nivelului de pregãtire a elevilor se realizeazã prin:
    a) susţinerea probelor de control stabilite pentru disciplina sportivã practicatã;
    b) analiza şi interpretarea rezultatelor sportive obţinute la competiţiile la care sportivii au participat.
    B. Grupa de avansaţi
    1. Constituirea şi organizarea grupei
    Grupa de avansaţi se constituie, de regulã, din sportivii promovaţi de la grupele de începãtori şi din elevii cu aptitudini deosebite pentru disciplina sportivã respectivã, depistaţi ulterior.
    Numãrul de elevi în grupã şi vârsta optimã pentru pregãtire sunt prevãzute în anexa nr. 4 la regulament.
    2. Volumul de instruire
    Volumul de instruire a elevilor din grupa de avansaţi se stabileşte în funcţie de specificul disciplinei sportive, de perspectiva elevilor selecţionaţi şi de soluţiile adoptate pentru constituirea normei didactice. În acest sens, grupa de avansaţi poate fi normatã cu 8-10-12 ore de instruire pe sãptãmânã.
    3. Durata instruirii
    Durata de instruire a grupei de avansaţi este determinatã de specificul disciplinei sportive, de vârsta şi de nivelul de pregãtire atins, care sã-i permitã promovarea în grupa de performanţã, conform anexei nr. 4 la regulament.
    Pe mãsura îndeplinirii de cãtre unii elevi a cerinţelor impuse pentru a fi promovaţi în grupa de performanţã, aceastã promovare se face, indiferent de durata de pregãtire prevãzutã pentru grupa de avansaţi.
    4. Obiectivele procesului de instruire
    Obiectivele procesului de instruire sunt urmãtoarele:
    a) omogenizarea grupei din punctul de vedere al achiziţiilor pregãtirii fizice şi sportive;
    b) aprofundarea procesului de instruire conform cerinţelor programei şcolare;
    c) formarea competenţelor stabilite în programa şcolarã pentru disciplina sportivã practicatã;
    d) transferarea în grupa de performanţã a sportivilor care îndeplinesc cerinţele de promovare şi completarea grupei cu alţi sportivi promovaţi de la grupa de începãtori sau, dupã caz, selecţionaţi;
    e) îndeplinirea obiectivelor de performanţã stabilite de conducerea unitãţii de învãţãmânt.
    5. Participarea în competiţii
    Componenţii grupei de avansaţi vor participa la competiţii sportive organizate la nivel judeţean, regional/zonal şi naţional.
    6. Evaluarea nivelului de pregãtire
    Verificarea şi aprecierea nivelului de pregãtire a elevilor se realizeazã prin:
    a) susţinerea probelor de control stabilite pentru disciplina sportivã practicatã, cu predilecţie a celor care se adreseazã promovãrii în grupa de performanţã;
    b) analiza şi interpretarea rezultatelor sportive obţinute la competiţiile la care sportivii au participat.
    C. Grupa de performanţã
    1. Constituirea şi organizarea grupei
    Grupa de performanţã se constituie, de regulã, din sportivii promovaţi de la grupa/grupele de avansaţi şi care îndeplinesc cerinţele participãrii în competiţiile de nivel naţional.
    Numãrul de elevi în grupã este prevãzut în anexa nr. 4 la regulament.
    2. Volumul de instruire
    Volumul de instruire a elevilor din grupa de performanţã se stabileşte în funcţie de specificul disciplinei sportive, de perspectiva elevilor selecţionaţi şi de soluţiile adoptate pentru constituirea normei didactice. În acest sens, grupa de performanţã poate fi normatã cu 12-14-16-18 ore de instruire pe sãptãmânã.
    Grupele de performanţã normate cu 16-18 ore de instruire pe sãptãmânã pot funcţiona numai dacã îndeplinesc, cumulativ, condiţiile prevãzute în anexa nr. 4 la regulament.
    3. Durata de instruire
    Menţinerea elevilor în grupele de performanţã se face pânã la absolvirea ciclului superior al învãţãmântului liceal sau, dupã caz, pânã la sfârşitul vârstei de juniorat.
    4. Obiectivele procesului de instruire
    a) adaptarea procesului de instruire la cerinţelor activitãţii sportive de performanţã;
    b) formarea competenţelor stabilite în programa şcolarã pentru disciplina sportivã practicatã;
    c) îndeplinirea obiectivelor de performanţã stabilite de conducerea unitãţii de învãţãmânt;
    d) promovarea de sportivi în centrele naţionale de excelenţã, în loturile naţionale şi, dupã caz, în secţiile cluburilor de seniori.
    5. Participarea la competiţii
    Sportivii din grupa de performanţã participã la:
    a) competiţii de nivel regional şi naţional;
    b) competiţii amicale de nivel internaţional organizate de unitatea sportivã şcolarã;
    c) competiţii oficiale de nivel internaţional organizate de federaţiile sportive.
    6. Evaluarea nivelului de pregãtire
    Verificarea şi aprecierea nivelului de pregãtire a elevilor se realizeazã prin:
    a) susţinerea probelor de control stabilite pentru disciplina sportivã practicatã;
    b) analiza şi interpretarea rezultatelor sportive obţinute la competiţiile la care sportivii au participat;
    c) numãrul sportivilor promovaţi în centrele naţionale de excelenţã, în loturile naţionale şi, dupã caz, în secţiile cluburilor de seniori.

                                 -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016