Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CERINŢE NECESARE din 20 mai 2020  pentru desemnarea asociaţiilor profesionale din domeniul protecţiei mediului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CERINŢE NECESARE din 20 mai 2020 pentru desemnarea asociaţiilor profesionale din domeniul protecţiei mediului

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 445 din 27 mai 2020
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 1.134 din 20 mai 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 445 din 27 mai 2020.
──────────
    ART. 1
    Asociaţia profesională în domeniul protecţiei mediului în cadrul căreia funcţionează Comisia de atestare trebuie să îndeplinească următoarele condiţii cumulative:
    a) să fie de utilitate publică;
    b) să facă dovada deţinerii unui certificat ISO 14000 sau echivalent;
    c) să aibă activitate neîntreruptă, cel puţin în ultimii 3 ani;
    d) să activeze la nivel naţional;
    e) să aibă acorduri de colaborare/cooperare cu alte organizaţii de profil, instituţii publice, instituţii de învăţământ etc.;
    f) să deţină patrimoniu, logistică, membri şi personal angajat;
    g) să dovedească realizarea obiectivelor statutare şi/sau să prezinte scrisori de susţinere şi/sau recomandare din partea unor instituţii sau organizaţii care activează în domeniul protecţiei mediului;
    h) să dovedească că există membri ai asociaţiei care au experienţă în elaborarea/analiza studiilor de mediu.


    ART. 2
    (1) Asociaţiile profesionale care pot face dovada respectării condiţiilor prevăzute la art. 1 solicită Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor desemnarea ca asociaţie în cadrul căreia poate funcţiona Comisia de atestare.
    (2) Solicitarea de desemnare se depune la sediul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului şi este însoţită de următoarele:
    a) un raport din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 1;
    b) regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei de atestare;
    c) componenţa Comisiei de atestare, CV-urile membrilor propuşi şi declaraţia referitoare la conflictul de interese, dacă este cazul (calitatea de membru în Comisia de atestare este incompatibilă cu cea de expert atestat);
    d) planul de examinare, inclusiv sistemul de punctare;
    e) codul de etică, regulamentul de organizare şi funcţionare, componenţa nominală a Comisiei de etică şi CV-urile membrilor acesteia, precum şi declaraţia referitoare la conflictul de interese, dacă este cazul (calitatea de membru în Comisia de etică este incompatibilă cu cea de expert atestat);
    f) copia cărţii de identitate, pentru membrii propuşi a face parte din Comisia de atestare;
    g) cazierul judiciar în original, aflat în perioada de valabilitate;
    h) copie conformă cu originalul a diplomei de licenţă care atestă studiile specialiştilor propuşi în componenţa Comisiei de atestare, menţionată în CV-urile depuse;
    i) platforma electronică, funcţională şi testată, pentru evaluarea on-line a cunoştinţelor persoanelor fizice şi juridice referitoare la prevederile legale, necesare obţinerii certificatului de atestare.

    (3) Documentele prevăzute la alin. (2) lit. c)-e) se publică pe pagina web a autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea solicitării de desemnare. Publicul poate formula comentarii şi propuneri în termen de 5 zile lucrătoare de la afişare.

    ART. 3
    (1) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, prin direcţia cu atribuţii în domeniul evaluare impact, analizează conţinutul documentaţiei, solicită informaţii suplimentare sau completări, după caz, şi propune desemnarea asociaţiei profesionale ca asociaţie profesională în cadrul căreia poate funcţiona Comisia de atestare.
    (2) În luarea deciziei, autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului analizează propunerile şi comentariile primite ca urmare a punerii la dispoziţia publicului a documentelor prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. c)-e) şi calificarea membrilor comisiei de atestare, obiectivitatea, claritatea şi complexitatea planului de examinare propus de asociaţia profesională solicitantă.

    ART. 4
    (1) Desemnarea asociaţiei se face prin decizia secretarului de stat din cadrul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului care coordonează direcţia cu atribuţii în domeniul evaluare impact şi se comunică solicitantului în termen de 3 zile lucrătoare de la semnarea deciziei.
    (2) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor publică pe pagina web lista asociaţiilor profesionale din domeniul protecţiei mediului care îndeplinesc condiţiile pentru înfiinţarea şi funcţionarea Comisiei de atestare, în termen de 3 zile lucrătoare de la semnarea deciziei de desemnare.
    (3) Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor desemnează, în termen de 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a ordinului, reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate cu atribuţii în implementarea legislaţiei naţionale din domeniul protecţiei mediului ai structurii proprii şi reprezentanţi ai direcţiilor de specialitate nominalizaţi de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, în calitate de observatori ai procesului de atestare, şi comunică asociaţiei profesionale numele şi datele de contact ale acestora.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016