Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CERINŢE MINIME din 30 august 2006  de securitate şi sănătate pentru navele de pescuit existente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CERINŢE MINIME din 30 august 2006 de securitate şi sănătate pentru navele de pescuit existente

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 772 din 12 septembrie 2006
──────────
    Conţinute de HOTĂRÂREA nr. 1.135 din 30 august 2006, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 772 din 12 septembrie 2006.
──────────

    Observaţie preliminară
    Obligaţiile stabilite în prezenta anexă se aplică în măsura în care caracteristicile structurale ale navei existente permit, de fiecare dată când caracteristicile locului de muncă, activitatea, circumstanţele sau existenţa unui risc la bordul unei nave de pescuit existente necesită acest lucru.
    1. Navigabilitate şi stabilitate
    1.1. Nava trebuie menţinută în stare bună de navigabilitate şi dotată cu echipament care să fie corespunzător destinaţiei şi utilizării sale.
    1.2. Informaţiile privind caracteristicile de stabilitate a navei, atunci când acestea există, trebuie să fie disponibile la bord şi accesibile oamenilor/personalului de cart.
    1.3. Toate navele trebuie să-şi păstreze stabilitatea intactă în condiţiile de exploatare prevăzute.
    1.4. Comandantul trebuie să ia măsurile necesare pentru a menţine nava în stare de stabilitate intactă.
    1.5. Instrucţiunile referitoare la stabilitatea navei trebuie să fie respectate cu rigurozitate.

    2. Instalaţia mecanică şi electrică
    2.1. Instalaţia electrică trebuie să fie proiectată şi realizată astfel încât să nu reprezinte un pericol şi să asigure:
    a) protecţia echipajului şi a navei împotriva riscurilor electrice;
    b) buna funcţionare, fără să se recurgă la o sursă de energie de avarie, a tuturor echipamentelor necesare pentru a menţine nava în condiţii normale de exploatare şi de locuire corespunzătoare;
    c) funcţionarea, în situaţii de urgenţă, a aparatelor electrice esenţiale pentru securitate.

    2.2. Trebuie prevăzută o sursă de energie electrică de avarie. Cu excepţia navelor deschise, această sursă trebuie să fie situată în afara sălii maşinilor şi, în toate cazurile, trebuie să fie realizată astfel încât să asigure, în caz de incendiu sau de defecţiune a instalaţiei electrice principale, funcţionarea simultană, pe o perioadă de cel puţin trei ore, a:
    a) sistemului de comunicaţii intern, a detectoarelor de incendiu şi a semnalelor necesare în caz de urgenţă;
    b) luminilor de navigaţie şi a iluminatului de avarie;
    c) sistemului de radiocomunicaţii;
    d) pompei de incendiu de avarie, dacă nava este echipată cu aceasta.

    2.3. Când sursa de energie electrică de avarie este un acumulator şi când sursa de energie electrică principală este defectă, acumulatorul trebuie să fie conectat în mod automat la tabloul de distribuţie a energiei electrice de avarie şi trebuie să asigure alimentarea neîntreruptă timp de trei ore a sistemelor menţionate la pct. 2.2 lit. a), b) şi c).
    2.4. Tabloul principal de distribuţie a electricităţii şi tabloul de avarie trebuie, în măsura în care este posibil, să fie instalate astfel încât să nu fie expuse simultan la apă şi la foc.
    2.5. Tablourile trebuie prevăzute cu indicaţii clare; tablourile de siguranţe şi portsiguranţele trebuie controlate periodic pentru a se asigura că se folosesc siguranţe calibrate corect.
    2.6. Compartimentele în care sunt amplasate acumulatoarele electrice trebuie să fie ventilate corespunzător.
    2.7. Instalaţiile electronice de navigaţie trebuie să fie bine întreţinute şi testate frecvent.
    2.8. Toate echipamentele de ridicat trebuie să fie testate şi verificate periodic.
    2.9. Toate piesele echipamentelor de tracţiune, de ridicat, precum şi alte echipamente de acest tip trebuie menţinute în stare corespunzătoare de funcţionare.
    2.10. Când există la bord instalaţii de răcire şi sisteme cu aer comprimat, acestea trebuie să fie bine întreţinute şi verificate periodic.
    2.11. Cuptoarele şi aparatele casnice care utilizează gaze grele trebuie folosite numai în încăperi bine ventilate, iar acumulările periculoase de gaze trebuie evitate cu grijă.
    2.12. Buteliile metalice care conţin gaze inflamabile şi alte gaze periculoase trebuie să fie marcate clar, precizându-li-se conţinutul, şi să fie aranjate pe punţi deschise.
    2.13. Toate supapele, regulatoarele de presiune şi conductele care pleacă de la butelii trebuie să fie protejate împotriva deteriorării.

    3. Instalaţie de radiocomunicaţii
    Instalaţia de radiocomunicaţii trebuie să permită în orice moment stabilirea legăturii cu cel puţin o staţie de pe uscat, ţinându-se seama de condiţiile normale de propagare a undelor radioelectrice.

    4. Căi şi ieşiri de evacuare
    4.1. Pentru a permite evacuarea de către lucrători a locurilor de muncă şi a încăperilor de locuit rapid şi în condiţii de securitate maximă, căile şi ieşirile care pot fi utilizate ca ieşiri şi căi de evacuare trebuie să fie totdeauna degajate şi uşor accesibile şi să conducă pe cât posibil direct la puntea deschisă sau cu o zonă de securitate şi, de aici, către ambarcaţiunile de salvare.
    4.2. Numărul, distribuţia şi dimensiunile căilor şi ieşirilor care pot fi utilizate ca ieşiri şi căi de evacuare trebuie adaptate la utilizarea, la echipamentul şi la dimensiunile locurilor de muncă şi a încăperilor de locuit şi la numărul maxim posibil de persoane prezente.
    4.3. Ieşirile care pot fi utilizate ca ieşiri şi căi de evacuare şi care sunt închise trebuie să poată fi uşor şi imediat deschise de către lucrători sau de către echipele de salvare, în caz de urgenţă.
    4.4. Căile şi ieşirile de evacuare trebuie să fie semnalizate în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau de sănătate la locul de muncă. Aceste semnalizări trebuie să fie plasate în locuri corespunzătoare şi să fie durabile.
    4.5. Căile, mijloacele de evacuare şi ieşirile de evacuare care necesită iluminat artificial trebuie să fie prevăzute cu iluminat de avarie de intensitate suficientă, în cazul unei întreruperi a alimentării cu energie electrică.

    5. Detectarea şi stingerea incendiilor
    5.1. În funcţie de dimensiunile şi de folosirea navei, de echipamentele existente, de caracteristicile fizice şi chimice ale substanţelor existente, precum şi de numărul maxim posibil de persoane prezente, încăperile de locuit, locurile de muncă închise, inclusiv încăperile de maşini, precum şi cala de peşte, dacă e necesar, trebuie să fie echipate cu dispozitive corespunzătoare pentru stingerea incendiilor şi, în măsura în care este nevoie, cu detectoare de incendiu şi cu sisteme de alarmă.
    5.2. Materialul de stingere a incendiului trebuie să se găsească întotdeauna la locul special amenajat pentru aceasta, să fie menţinut în stare bună şi să poată fi utilizat imediat.
    5.3. Lucrătorii trebuie să cunoască bine amplasamentul echipamentului de stingere a incendiului, funcţionarea şi utilizarea sa.
    5.4. Prezenţa extinctoarelor şi a celorlalte echipamente portabile de stingere a incendiului trebuie verificată înainte de plecarea navei.
    5.5. Echipamentele manuale de stingere a incendiilor trebuie să fie uşor accesibile şi uşor de manipulat şi să fie marcate în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 971/2006. Aceste marcaje trebuie să fie durabile şi aplicate în locuri corespunzătoare.
    5.6. Sistemele de detectare şi de alarmare a incendiului trebuie să fie testate periodic şi menţinute în stare bună de funcţionare.
    5.7. Exerciţiile de stingere a incendiilor trebuie să fie efectuate în mod periodic.

    6. Ventilarea locurilor de muncă închise
    6.1. Trebuie luate măsuri pentru ca în locurile de muncă închise să existe suficient aer proaspăt, în funcţie de metodele de muncă şi de cerinţele fizice impuse lucrătorilor.
    6.2. Dacă se foloseşte o instalaţie de ventilaţie mecanică, aceasta trebuie să fie păstrată în stare bună.

    7. Temperatura în încăperi
    7.1. Temperatura în încăperile de lucru trebuie să fie adecvată organismului uman în timpul lucrului, în funcţie de metodele de lucru aplicate, de cerinţele fizice impuse lucrătorilor şi de condiţiile meteorologice specifice zonei sau care pot apărea în regiunea unde operează nava.
    7.2. Temperatura în încăperile de locuit, grupuri sanitare, cantine şi în încăperile de prim ajutor, dacă aceste încăperi există, trebuie să fie conformă destinaţiei specifice acestor încăperi.

    8. Iluminat natural şi artificial al locurilor de muncă
    8.1. În măsura în care este posibil, locurile de muncă trebuie să dispună de lumină naturală suficientă şi să fie echipate cu dispozitive care să permită un iluminat artificial corespunzător condiţiilor de pescuit, fără să pună în pericol securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi navigaţia altor nave.
    8.2. Instalaţiile de iluminat ale încăperilor de lucru, scărilor şi culoarelor trebuie să fie plasate astfel încât tipul de iluminat prevăzut să nu prezinte risc de accidentare pentru lucrători sau să împiedice navigaţia navei.
    8.3. Locurile de muncă în care lucrătorii sunt expuşi riscurilor, în caz de întrerupere a alimentării cu energie electrică, trebuie să fie prevăzute cu un iluminat de siguranţă de intensitate suficientă.
    8.4. Luminile de avarie trebuie menţinute în stare corespunzătoare de funcţionare şi testate periodic.

    9. Pardoseli, pereţi şi tavane
    9.1. Locurile accesibile lucrătorilor trebuie să fie nealunecoase şi antiderapante sau să fie prevăzute cu dispozitive împotriva căderii şi, în măsura în care este posibil, să fie degajate.
    9.2. În măsura în care este posibil, locurile unde sunt instalate posturi de lucru trebuie să fie suficient izolate din punct de vedere fonic şi termic, în funcţie de sarcinile şi activitatea fizică a lucrătorilor.
    9.3. Suprafeţele pardoselilor, pereţilor şi tavanelor din încăperi trebuie să poată fi curăţate şi renovate pentru a se obţine condiţii de igienă corespunzătoare.

    10. Uşi
    10.1. Uşile trebuie întotdeauna să poată fi deschise din interior, fără echipament special.
    Când locurile de muncă sunt ocupate, uşile trebuie să poată fi deschise de ambele părţi.

    10.2. Uşile, în special uşile culisante, când acestea sunt necesare, trebuie să funcţioneze în condiţii de siguranţă pentru lucrători, în special pe timp nefavorabil sau pe furtună pe mare.

    11. Căi de circulaţie - zone de pericol
    11.1. Căile de trecere, tambuchiurile, părţile exterioare ale punţilor şi, în general, toate căile de circulaţie trebuie să fie prevăzute cu balustrade, saulă "ţin-te bine" şi atârnător de gruie sau cu alte mijloace care să asigure securitatea lucrătorilor în timpul activităţilor care se execută la bord.
    11.2. Dacă există riscul căderii unui lucrător în deschiderea punţii sau de pe o punte pe alta, se va asigura o protecţie adecvată acolo unde este posibil.
    11.3. Accesul la instalaţiile de pe punte în vederea utilizării şi întreţinerii instalaţiilor trebuie să garanteze securitatea lucrătorilor. Se vor amplasa balustrade sau dispozitive de protecţie similare, cu o înălţime corespunzătoare, pentru a împiedica căderea.
    11.4. Parapeţii şi alte mijloace de protecţie împotriva căderii peste bord trebuie să fie menţinute în stare bună. În parapeţi trebuie prevăzute saborduri de furtună sau alte dispozitive similare pentru scurgerea rapidă a apei.
    11.5. La navele de pescuit prevăzute cu rampă în pupă, partea superioară trebuie să aibă o uşă sau un alt mijloc care să oprească accesul şi care să fie de aceeaşi înălţime cu parapetul sau cu alte mijloace adiacente pentru a proteja lucrătorii împotriva riscurilor de a cădea în rampă. Această uşă sau orice alt dispozitiv trebuie să fie uşor de deschis şi de închis şi nu trebuie deschise decât pentru întinderea şi strângerea plasei.

    12. Amenajarea posturilor de lucru
    12.1. Zonele de lucru trebuie să fie degajate şi, în măsura în care este posibil, ferite de apele mării şi să ofere o protecţie adecvată împotriva căderii lucrătorilor pe vas sau peste bord. Zonele de prelucrare a peştelui trebuie să fie suficient de spaţioase atât ca înălţime, cât şi ca suprafaţă.
    12.2. Când controlul motoarelor este efectuat din compartimentul motoarelor, acesta trebuie făcut dintr-o zonă separată, izolată fonic şi termic de acest compartiment şi accesibilă fără a-l traversa. Puntea de comandă este considerată ca o încăpere care satisface exigenţele prevăzute la primul paragraf.
    12.3. Comenzile echipamentelor de tracţiune trebuie instalate într-o zonă suficient de mare pentru a permite operatorilor să lucreze comod. În plus, echipamentele de tracţiune trebuie prevăzute cu dispozitive de securitate pentru cazuri de urgenţă, inclusiv dispozitive de oprire de urgenţă.
    12.4. Operatorul comenzilor echipamentelor de tracţiune trebuie să aibă în câmpul vizual atât echipamentele, cât şi oamenii la lucru. Când echipamentele de tracţiune sunt comandate de la pasarelă, operatorul trebuie să aibă, de asemenea, o vedere clară a oamenilor la lucru fie direct, fie prin intermediul unor mijloace corespunzătoare.
    12.5. Între puntea de comandă şi puntea de lucru trebuie utilizat un sistem de comunicaţii fiabil.
    12.6. Trebuie păstrat un grad ridicat de vigilenţă, iar echipajul trebuie avertizat de pericolul iminent al mării agitate în timpul pescuitului sau al altor lucrări efectuate pe punte.
    12.7. Contactul cu frânghiile, odgoanele şi piesele mobile ale echipamentelor trebuie să fie redus la minimum prin prevederea unor dispozitive de protecţie.
    12.8. Trebuie să fie instalate sisteme de control al maselor în deplasare, în special pe vasele de pescuit:
    a) dispozitive de blocaj al panourilor divergente;
    b) dispozitive de control al balansului fundului plasei de pescuit.


    13. Încăperi de locuit
    13.1. În încăperile de locuit ale lucrătorilor, dacă acestea există, trebuie minimizate zgomotul, vibraţiile, efectele mişcărilor şi ale acceleraţiilor, precum şi mirosurile neplăcute care emană din alte încăperi. În încăperile de locuit trebuie să fie instalat un iluminat corespunzător.
    13.2. Bucătăria şi sala de mese, dacă există, trebuie să aibă dimensiuni corespunzătoare, să fie bine iluminate şi ventilate şi uşor de curăţat. Trebuie să fie prevăzute frigidere şi alte mijloace de conservare a alimentelor la temperatură scăzută.

    14. Echipamente sanitare
    Pe navele care au încăperi de locuit trebuie să fie instalate toalete, chiuvete şi, dacă este posibil, un duş, iar încăperile respective trebuie să fie ventilate.

    15. Prim ajutor
    Toate navele trebuie să dispună de materiale de prim ajutor, în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.007/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate referitoare la asistenţa medicală la bordul navelor.

    16. Scări şi pasarele de îmbarcare
    Trebuie să existe o scară, o pasarelă de îmbarcare sau un alt dispozitiv similar care să asigure accesul corespunzător la bord.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016