Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CERINŢE DE PREGĂTIRE ŞI CERTIFICARE din 13 august 2014  în conformitate cu prevederile Convenţiei STCW, astfel cum este prevăzut la art. 4 din Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.252/2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CERINŢE DE PREGĂTIRE ŞI CERTIFICARE din 13 august 2014 în conformitate cu prevederile Convenţiei STCW, astfel cum este prevăzut la art. 4 din Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.252/2014

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 25 august 2014

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    1. Regulile din prezenta anexă sunt completate prin dispoziţiile obligatorii cuprinse în Partea A a codului STCW, cu excepţia prevederilor cap. VIII, Regula VIII/2 din Convenţia STCW.
    Orice referire la o prevedere dintr-o regulă din prezenta anexă constituie în egală măsură o referire la secţiunea corespunzătoare din Partea A a Codului STCW.
    2. Partea A a Codului STCW cuprinde standardele de competenţă pe care candidaţii trebuie să le îndeplinească în vederea obţinerii şi reconfirmării brevetelor, certificatelor de capacitate, în conformitate cu prevederile privind certificarea din cap. II, III şi IV din acelaşi cod.
    Aptitudinile specificate în standardele de competenţă sunt repartizate pe 7 (şapte) atribuţii:
    1. Navigaţie;
    2. Manipularea şi stivuirea mărfurilor;
    3. Manevra navei şi asistenţa acordată persoanelor aflate la bord;
    4. Inginerie navală;
    5. Inginerie electrică, electronică şi a sistemelor de control;
    6. Întreţinere şi reparaţii;
    7. Radiocomunicaţii;
    şi pe 3 (trei) nivele de responsabilitate:
    1. Nivel managerial;
    2. Nivel operaţional;
    3. Nivel de suport.
    Atribuţiile şi nivelele de responsabilitate sunt identificate prin subtitluri în tabelele de standarde de competenţă din cap. II, III şi IV, din Partea A a Codului STCW.

    CAP. II
    Comandantul şi personalul navigant maritim din compartimentul punte

    Regula II/1
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea ofiţerilor cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare

    Ofiţer punte
    1. Fiecare ofiţer care are responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer punte pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are vârsta minimă de 18 ani; şi
    2.2. are un stagiu de îmbarcare la bordul navelor maritime, pe funcţia de ofiţer punte aspirant de minimum 12 luni, ca parte a unui program de formare aprobat în care se include pregătirea la bord, conform cerinţelor secţiunii A-II/1 a Codului STCW, program care se confirmă printr-un jurnal de practică aprobat; sau, în caz contrar, are un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime de minimum 36 luni în compartimentul punte; şi
    2.3. a îndeplinit, pe timpul stagiului de îmbarcare la bord, atribuţii de cart pe comanda de navigaţie sub supravegherea comandantului sau a unui ofiţer calificat, pe o perioadă de minimum 6 luni; şi
    2.4. respectă cerinţele aplicabile ale regulilor din cap. IV, după caz, pentru îndeplinirea atribuţiilor de radiocomunicaţii în conformitate cu Regulamentul de radiocomunicaţii; şi
    2.5. a absolvit cu diplomă o formă de pregătire aprobată pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/1 a Codului STCW; şi
    2.6. atestă prin examen standardele de competenţă specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/1 a Codului STCW; şi
    2.7. să îndeplinească standardele de competenţă specificate în secţiunea A-VI/1 paragraful 2, secţiunea A-VI/2 paragrafele 1-4, secţiunea A-VI/3 paragrafele 1-4 şi secţiunea A-VI/4 paragrafele 1-3 ale Codului STCW.

    Regula II/2
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea comandanţilor şi ofiţerilor punte secunzi pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare

    Ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine brevetul de ofiţer punte pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare; şi
    2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare, pe funcţia de ofiţer punte, de minimum 24 de luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani, şi a absolvit cu diplomă o formă de pregătire aprobată printr-o instituţie de învăţământ de marină pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW; şi
    2.3. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW pentru ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonaj brut de 3.000 sau mai mare; sau
    2.4. deţine brevetul de ofiţer punte secund pentru nave maritime cu tonaj brut între 500 şi 3.000; şi
    2.5. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer punte secund pentru nave maritime cu tonaj brut între 500 şi 3.000 de minimum 12 luni în ultimii 5 ani; şi
    2.6. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW, pentru ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonaj brut de 3.000 sau mai mare.

    Comandant pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de comandant pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine brevetul de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare; şi
    2.2. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut de 3.000 sau mai mare de minimum 24 de luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani; şi
    2.3. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW, pentru comandant pe navele maritime cu tonaj brut de 3.000 sau mai mare; sau
    2.4. deţine brevetul de comandant pentru nave maritime cu tonaj brut între 500 şi 3.000; şi
    2.5. are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de comandant pentru nave maritime cu tonaj brut între 500 şi 3.000 de minimum 12 luni în ultimii 5 ani; şi
    2.6. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW, pentru comandant pe nave maritime cu tonaj brut de 3.000 sau mai mare.

    Ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000 trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000 trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine brevetul de ofiţer punte pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare; şi
    2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000, pe funcţia de ofiţer punte, de minimum 24 luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani, şi a absolvit cu diplomă o formă de pregătire aprobată, printr-o instituţie de învăţământ de marină, şi pe perioada şcolarizării a dobândit cerinţele şi competenţele prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW; şi
    2.3. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW, pentru ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonaj brut cuprins între 500 şi 3.000.

    Comandant pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000 trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de comandant pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000 trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine brevetul de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000 şi are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de ofiţer punte secund pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000 de minimum 24 de luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani; şi
    2.2. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/2 a Codului STCW, pentru comandant pe nave maritime cu tonaj brut cuprins între 500 şi 3.000.

    Regula II/3
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea ofiţerilor cu responsabilitatea cartului de navigaţie şi a comandanţilor pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500
    Nave care nu sunt angajate în voiaje costiere
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, care nu sunt angajate în voiaje costiere, trebuie să deţină un brevet pentru funcţia de ofiţer punte pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare.
    2. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, care nu sunt angajate în voiaje costiere, trebuie să deţină un brevet pentru funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul brut cuprins între 500 şi 3.000.

    Nave angajate în voiaje costiere
    Ofiţer punte pe nave angajate în voiaje costiere
    3. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, angajate în voiaje costiere, trebuie să deţină un brevet.
    4. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer punte pe nave maritime cu un tonaj brut mai mic de 500, angajate în voiaje costiere, trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    4.1. are vârsta minimă de 18 ani; şi
    4.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat în compartimentul punte de minimum 36 de luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani; şi
    4.3. respectă cerinţele aplicabile ale regulilor din cap. IV, după caz, pentru îndeplinirea atribuţiilor de radiocomunicaţii în conformitate cu regulamentele de radiocomunicaţii; şi
    4.4. a absolvit cu diplomă o formă de pregătire aprobată, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/3 a Codului STCW pentru ofiţeri responsabili cu cartul de navigaţie pe nave cu tonaj brut mai mic de 500, angajate în voiaje costiere; şi atestă prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/3 a Codului STCW; şi
    4.5. îndeplineşte standardele de competenţă specificate în secţiunea A-VI/1 paragraful 2, în secţiunea A-VI/2 paragrafele 1-4, secţiunea A-VI/3 paragrafele 1-4 şi secţiunea A-VI/4 paragrafele 1-3, ale Codului STCW.

    Comandant pe nave angajate în voiaje costiere
    5. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de comandant pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, angajate în voiaje costiere, trebuie să deţină un brevet.
    6. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de comandant pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, angajate în voiaje costiere, trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    6.1. are vârsta minimă de 20 de ani; şi
    6.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, angajate în voiaje costiere, pe funcţia de ofiţer, de minimum 24 de luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani sau deţine brevetul/certificatul de capacitate de căpitan maritim portuar valabil; şi
    6.3. a absolvit un curs aprobat, organizat pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/3 a Codului STCW; şi
    6.4. atestă prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/3 a Codului STCW; şi
    6.5. îndeplineşte standardele de competenţă menţionate în secţiunea A-VI/1 paragraful 2, secţiunea A-VI/2 paragrafele 1-4, secţiunea A-VI/3 paragrafele 1-4 şi secţiunea A-VI/4 paragrafele 1-3 ale Codului STCW.
    7. Posesorii brevetelor de ofiţer punte pe nave maritime cu tonaj brut de 500 sau mai mare, având un stagiu de îmbarcare de 24 de luni, dintre care 12 luni în ultimii 5 ani, pot obţine din oficiu brevetul de comandant pe nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500, angajate în voiaje costiere, cu îndeplinirea cerinţelor de la pct. 6.5. din prezenta regulă.

    Regula II/4
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea personalului nebrevetat care face parte din echipa de cart de navigaţie

    Timonier maritim
    1. Personalul nebrevetat care face parte din echipa de cart de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare, exceptând categoria celor care participă la un program de pregătire sau ale căror îndatoriri pe timpul cartului nu presupun calificare, trebuie să deţină un certificat de capacitate pentru a îndeplini astfel de atribuţii.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de capacitate de timonier maritim trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are vârsta minimă de 16 ani; şi
    2.2.1. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe o funcţie în compartimentul punte care include activităţi de pregătire de minimum 6 luni în ultimii 5 ani pe nave maritime, şi a absolvit un curs aprobat, organizat de CERONAV pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/4 a Codului STCW; sau
    2.2.2. este absolvent al anului II al unei forme de pregătire aprobată, printr-o instituţie universitară de învăţământ de marină, sau absolvent a 3 semestre printr-o formă de pregătire aprobată, şi are un stagiu de îmbarcare de minimum 3 luni la bordul navelor maritime, stagiu atestat printr-un jurnal de practică aprobat; sau
    2.2.3. a absolvit un curs aprobat de formare profesională care să includă o perioadă de stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de cel puţin 3 luni; şi
    2.3. atestă prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/4 a Codului STCW.
    3. Stagiul de îmbarcare, pregătirea şi experienţa cerute de subparagrafele 2.2.1, 2.2.2 sau 2.2.3 trebuie să fie asociate cu atribuţii de cart de navigaţie sub directa supraveghere a comandantului, a unui ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie sau a unei persoane calificate corespunzător.

    Regula II/5

    Şef timonier maritim
    1. Personalul nebrevetat care face parte din echipa de cart de navigaţie pe nave maritime cu tonajul brut de 500 sau mai mare trebuie să deţină un certificat de capacitate pentru a îndeplini astfel de atribuţii.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de capacitate de şef timonier maritim trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. să aibă vârsta de minimum 18 ani; şi
    2.2. să îndeplinească aceleaşi cerinţe pentru certificare ca personalul nebrevetat care face parte din cartul de navigaţie; şi
    2.3.1. fiind calificat pentru a servi ca personal nebrevetat care face parte din cartul de navigaţie, are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de timonier maritim, şef de echipaj maritim sau ofiţer maritim portuar de minimum 12 luni în ultimii 5 ani; sau
    2.3.2. deţine brevetul/certificatul de capacitate de căpitan maritim portuar valabil; şi
    2.4. a absolvit un curs aprobat pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/5 a Codului STCW; şi
    2.5. atestă prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-II/5 a Codului STCW.

    CAP. III
    Compartimentul maşini

    Regula III/1
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea ofiţerilor care au responsabilitatea serviciului de cart într-un compartiment de maşini supravegheat sau a ofiţerilor desemnaţi să efectueze serviciul într-un compartiment de maşini fără supraveghere permanentă

    Ofiţer mecanic
    1. Fiecare ofiţer responsabil care îndeplineşte funcţia de ofiţer cu responsabilitatea serviciului de cart într-un compartiment de maşini supravegheat sau fiecare ofiţer mecanic care este desemnat să efectueze serviciul într-un compartiment de maşini fără supraveghere permanentă, pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare, trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer mecanic trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are vârsta minimă de 18 ani; şi
    2.2.1. are un stagiu de îmbarcare la bordul navelor maritime, pe funcţia de ofiţer mecanic aspirant, de minimum 12 luni, ca parte a unui program de formare aprobat, în care se include pregătirea la bord, conform cerinţelor secţiunii A-III/1 a Codului STCW, program care se confirmă printr-un jurnal de practică aprobat; stagiu din care două luni de zile pot fi echivalate cu activităţi didactice în laboratoarele formelor de pregătire aprobate; sau
    2.2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime de minimum 36 de luni în compartimentul maşini; şi
    2.3. a îndeplinit, pe timpul stagiului de îmbarcare la bord, atribuţii de cart în compartimentul maşini sub supravegherea şefului mecanic sau a unui ofiţer mecanic calificat, pentru o perioadă de cel puţin 6 luni; şi
    2.4. a absolvit cu diplomă o formă de pregătire aprobată pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/1 a Codului STCW şi atestă prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/1 ale Codului STCW; şi
    2.5. să îndeplinească standardele de competenţă specificate în secţiunea A-VI/1 paragraful 2, secţiunea A-VI/2 paragrafele 1-4, secţiunea A-VI/3 paragrafele 1-4 şi secţiunea A-VI/4 paragrafele 1-3 din Codul STCW.

    Regula III/2
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea şefilor mecanici şi a ofiţerilor mecanici secunzi pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare

    Ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat, pentru obţinerea brevetului de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare, trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine brevetul de ofiţer mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare; şi
    2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat, pe nave cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare, pe funcţia de ofiţer mecanic, de minimum 24 de luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani, şi a absolvit cu diplomă o formă de pregătire aprobată, printr-o instituţie de învăţământ de marină, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/2 a Codului STCW; şi
    2.3. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/2 a Codului STCW.

    Şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine brevetul de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare; şi
    2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat, pe funcţia de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare, de minimum 24 de luni, dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani; şi
    2.3. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/2 a Codului STCW pentru şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare; sau
    2.4. deţine brevetul de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW; şi
    2.5. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe funcţia de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW de minimum 12 luni în ultimii 5 ani; şi
    2.6. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/2 a Codului STCW, pentru şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare.

    Regula III/3
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea şefilor mecanici şi a ofiţerilor mecanici secunzi pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW

    Ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de ofiţer mecanic secund pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine brevetul de ofiţer mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare; şi
    2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat, pe funcţia de ofiţer mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW, de minimum 24 de luni dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani şi a absolvit cu diplomă o formă de pregătire aprobată, printr-o instituţie de învăţământ de marină, pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/3 a Codului STCW; şi
    2.3. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/3 a Codului STCW.

    Şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea brevetului de şef mecanic pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine brevetul de ofiţer mecanic secund pe nave cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW; şi
    2.2. are un stagiu de îmbarcare aprobat, pe funcţia de ofiţer mecanic secund pe nave cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3.000 kW, de minimum 24 de luni dintre care cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani; şi
    2.3. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/3 a Codului STCW.
    3. Orice deţinător al brevetului de ofiţer mecanic secund la bordul navelor al căror motor principal dezvoltă o putere de propulsie de 3.000 kW sau mai mare, şi care are un stagiu de îmbarcare aprobat de minimum 12 luni pe funcţie, poate îndeplini funcţia de şef mecanic la bordul navelor maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie cuprinsă între 750 kW şi 3000 kW, cu condiţia ca în atestat să se specifice acest lucru.

    Regula III/4
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea personalului nebrevetat care face parte din echipa de cart într-un compartiment de maşini supravegheat sau într-un compartiment de maşini fără supraveghere permanentă

    Motorist
    1. Personalul nebrevetat care face parte din echipa de cart într-un compartiment de maşini supravegheat sau într-un compartiment de maşini fără supraveghere permanentă, pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW ori mai mare, cu excepţia personalului nebrevetat aflat în proces de pregătire sau ale căror îndatoriri în timpul cartului nu presupun calificare, trebuie să deţină un certificat de capacitate pentru a îndeplini astfel de atribuţii.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de capacitate de motorist trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are vârsta minimă de 16 ani; şi
    2.2.1. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe o funcţie în compartimentul maşini care include activităţi de pregătire de minimum 12 luni în ultimii 5 ani la bordul navelor maritime şi a absolvit un curs aprobat organizat de CERONAV pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/4 a Codului STCW; sau
    2.2.2. a absolvit un curs aprobat pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/4 a Codului STCW care include un stagiu de îmbarcare de minimum două luni la bordul navelor, stagiu atestat printr-un jurnal de practică aprobat; sau
    2.2.3. este absolvent al anului II al unei forme de pregătire aprobată, printr-o instituţie de învăţământ universitar de marină, sau absolvent de 3 semestre al unei forme de pregătire aprobate şi are un stagiu de îmbarcare de minim două luni la bordul navelor maritime, stagiu atestat printr-un jurnal de practică aprobat; şi
    2.3. atestă prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/4 a Codului STCW.
    3. Stagiul de îmbarcare, pregătirea şi experienţa cerute de subparagrafele 2.2.1, 2.2.2 şi 2.2.3 trebuie să fie realizate în funcţii de cart în compartimentul maşini şi implică îndeplinirea sarcinilor efectuate sub directa supraveghere a şefului mecanic, a unui ofiţer cu responsabilitatea cartului în compartimentul maşini sau a unei persoane calificate corespunzător.

    Regula III/5
    Ajutor ofiţer mecanic
    1. Personalul nebrevetat care face parte din echipa de cart într-un compartiment de maşini supravegheat sau într-un compartiment de maşini fără supraveghere permanentă, pe nave maritime cu un motor principal cu o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare, trebuie să deţină un certificat de capacitate pentru a îndeplini astfel de atribuţii.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de capacitate de ajutor ofiţer mecanic trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. să aibă vârsta de minimum 18 ani; şi
    2.2. deţine certificatul de capacitate de motorist şi are un stagiu de îmbarcare pe funcţia de motorist la bordul navelor maritime, de minimum 12 luni, dintre care cel puţin 6 luni în ultimii 5 ani, şi a absolvit un curs aprobat organizat de CERONAV pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/5 a Codului STCW; şi
    2.3. atestă prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/5 a Codului STCW.
    3. ANR consideră că personalul navigant maritim ce deţine brevetul/certificatul de capacitate de şef mecanic maritim portuar şi care a activat pe această funcţie la bordul unei nave maritime portuare, pentru o perioadă de cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani, îndeplineşte cerinţele din prezenta reglementare.

    Regula III/6
    Cerinţe minime obligatorii minime pentru certificarea ofiţerilor electricieni
    1. Fiecare ofiţer electrician care efectuează serviciul la bordul navelor maritime al căror motor principal dezvoltă o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare trebuie să deţină un brevet.
    2. Fiecare candidat pentru certificare ca ofiţer electrician trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are vârsta de minimum 18 ani; şi
    2.2. a absolvit cu diplomă o formă de pregătire aprobată pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/6 a Codului STCW; şi
    2.3. are un stagiu de îmbarcare aprobat pe nave maritime de minimum 12 luni, ca parte a unui program de formare aprobat pe funcţia de ofiţer electrician aspirant, în care se include pregătirea la bord, conform cerinţelor coloanei 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/6 a Codului STCW, program care se confirmă printr-un jurnal de practică aprobat sau, în caz contrar, să fi urmat un curs practic de formare în atelier, combinat cu un stagiu de îmbarcare aprobat, timp de cel puţin 36 de luni, dintre care cel puţin 30 de luni de stagiu de îmbarcare în compartimentul maşini; şi
    2.4. să fi efectuat, în timpul stagiului de îmbarcare cerut la bordul navelor maritime, cel puţin 6 luni de stagiu ca parte a unui program de formare aprobat care respectă cerinţele din coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/6 din Codul STCW sub supravegherea şefului mecanic sau a unui ofiţer electrician; şi
    2.5. să fi încheiat pregătirea şi formarea aprobate şi să ateste prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/6 din Codul STCW; şi
    2.6. să ateste competenţele specificate în secţiunea A-VI/1 paragraful 2, secţiunea A-VI/2, paragrafele 1-4, secţiunea A-VI/3, paragrafele 1-4 şi secţiunea A-VI/4, paragrafele 1-3 din Codul STCW.
    3. ANR consideră că ofiţerii electricieni care au activat pe o funcţie relevantă la bordul unei nave maritime pentru o perioadă de cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani care preced intrarea în vigoare a acestei reglementări şi îndeplinesc standardele de competenţă specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/6 din Codul STCW au îndeplinit cerinţele din prezenta reglementare.

    Regula III/7
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea personalului nebrevetat electrician
    1. Fiecare candidat la certificare ca electrician, care efectuează serviciul la bordul navelor maritime al căror motor principal dezvoltă o putere de propulsie de 750 kW sau mai mare, trebuie să deţină un certificat de capacitate pentru a îndeplini astfel de atribuţii.
    2. Pentru obţinerea certificatului de capacitate de electrician fiecare candidat trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are vârsta de minimum 18 ani; şi
    2.2.1. este absolvent al anului II al unei instituţii de învăţământ universitar domeniul inginerie electrică şi are un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime, de cel puţin 3 luni; sau
    2.2.2. a absolvit un curs aprobat, organizat de CERONAV, de formare profesională care să includă şi o perioadă de stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime care nu trebuie să fie mai mic de 6 luni; sau
    2.2.3. a absolvit o formă de pregătire de profil electric, electrotehnic, electronic sau energetic şi are o perioadă de stagiu de îmbarcare aprobat, la bordul navelor maritime, de cel puţin 3 luni şi a absolvit un curs aprobat de specializare/adaptare pentru atingerea competenţelor prevăzute în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/7 a Codului STCW; şi
    2.3. atestă prin examen competenţele specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/7 a Codului STCW.
    3. ANR consideră pentru electricienii sau ofiţerii electricieni maritimi portuari care au activat pe o funcţie relevantă la bordul unei nave maritime, pentru o perioadă de cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani, care preced intrarea în vigoare a acestei reglementări şi au absolvit un curs pentru atingerea standardelor de competenţă specificate în coloana 1 a tabelelor corespunzătoare din secţiunea A-III/7 din Codul STCW că au îndeplinit cerinţele din prezenta reglementare.

    CAP. IV
    Radiocomunicaţii şi radiooperatori GMDSS

    Dispoziţiile obligatorii privind efectuarea cartului în ceea ce priveşte radiocomunicaţiile sunt detaliate în regulamentele radiocomunicaţiilor şi în Convenţia SOLAS, astfel cum a fost modificată. Dispoziţiile pentru întreţinerea echipamentului de radiocomunicaţii sunt detaliate în Convenţia SOLAS, astfel cum a fost modificată, în orientările adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională.

    Regula IV/1
    Domeniul de aplicare
    1. Sub rezerva dispoziţiilor de la pct. 2, dispoziţiile din prezentul capitol se aplică radiooperatorilor de pe navele care navighează în Sistemul mondial pentru caz de sinistru şi pentru siguranţa navigaţiei pe mare (GMDSS), după cum prevede Convenţia SOLAS, astfel cum a fost modificată.
    2. Radiooperatorii de pe navele care nu trebuie să respecte prevederile GMDSS din cap. IV al Convenţiei SOLAS nu sunt obligaţi să respecte dispoziţiile din prezentul capitol. Cu toate acestea, radiooperatorii de pe aceste nave sunt obligaţi să respecte dispoziţiile Regulamentului de radiocomunicaţii. Statele membre se asigură că radiooperatorii respectivi primesc sau le sunt recunoscute certificatele corespunzătoare, după cum prevăd regulamentele radiocomunicaţiilor.

    Regula IV/2
    Cerinţe minime obligatorii pentru certificarea radiooperatorilor GMDSS
    1. Fiecare persoană care îndeplineşte funcţia de radiooperator sau care execută sarcini de radiocomunicaţii trebuie să deţină un certificat corespunzător de radiooperator GMDSS emis în conformitate cu prevederile Regulamentului de radiocomunicaţii.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea certificatului de radiooperator GMDSS trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are vârsta minimă de 18 ani; şi
    2.2. a absolvit un curs aprobat pentru atingerea nivelului minim de cunoştinţe, a gradului de înţelegere şi a deprinderilor practice necesare dobândirii competenţelor prevăzute în secţiunea A-IV/2 a Codului STCW; şi
    2.3. deţine un certificat de radiooperator GMDSS valabil, emis de ANCOM.

    CAP. V
    Cerinţe speciale de pregătire pentru personalul navigant maritim îmbarcat pe nave cu caracteristici speciale

    Regula V/1-1
    Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor şi personalului nebrevetat de pe nave pentru transportul produselor petroliere şi chimice
    1. Ofiţerii şi membrii personalului nebrevetat, cu atribuţii şi responsabilităţi specifice privind marfa sau echipamentele de marfă de pe navele pentru transportul produselor petroliere şi chimice, trebuie să deţină un atestat emis în baza certificatului de absolvire al unui curs de pregătire de bază pentru operaţiunile legate de marfă pe navele pentru transportul produselor petroliere şi chimice.
    2. Persoana care solicită obţinerea atestatului prevăzut la pct. 1 pentru operaţiunile legate de marfă pe navele pentru transportul produselor petroliere şi chimice trebuie să fi absolvit o pregătire de bază în conformitate cu dispoziţiile prevăzute în secţiunea A-VI/1 din Codul STCW şi trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are un stagiu de îmbarcare aprobat de cel puţin 3 luni la bordul unor nave pentru transportul produselor petroliere sau chimice şi respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea A-V/1-1 paragraful 1 din Codul STCW; sau
    2.2. a absolvit un curs aprobat, de pregătire de bază pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere şi chimice, care respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea A-V/1-1 paragraful 1 din Codul STCW.
    3. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice altă persoană cu responsabilităţi directe privind încărcarea, descărcarea, transferul, manipularea mărfii, curăţarea tancurilor sau alte operaţiuni legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere trebuie să deţină un atestat emis în baza certificatului de absolvire al unui curs de pregătire avansată pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere.
    4. Persoana care solicită obţinerea atestatului prevăzut la pct. 3, pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere, trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    4.1. respectă cerinţele de certificare privind pregătirea de bază referitoare la operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere şi chimice; şi
    4.2.1. îndeplineşte cerinţele de certificare privind pregătirea de bază referitoare la operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere şi chimice, are cel puţin 3 luni de stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unor nave pentru transportul produselor petroliere; sau
    4.2.2. a efectuat cel puţin o lună de zile de formare aprobată la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere, într-un post supranumerar, care include cel puţin 3 operaţiuni de încărcare şi 3 operaţiuni de descărcare, şi care este înscris într-un jurnal de practică aprobat, luând în considerare recomandările de la secţiunea B-V/1 din Codul STCW; şi
    4.3. a absolvit un curs aprobat, de pregătire avansată pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere, care respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea A-V/1-1 paragraful 2 din Codul STCW.
    5. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi directe pentru încărcarea, descărcarea, transferul, manipularea mărfurilor, curăţarea tancurilor sau alte operaţiuni legate de marfă, la bordul navelor pentru transportul produselor chimice, trebuie să deţină un atestat emis în baza certificatului de absolvire al unui curs de pregătire avansată pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor chimice.
    6. Persoana care solicită obţinerea atestatului prevăzut la pct. 5, pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor chimice, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    6.1. respectă cerinţele de certificare privind pregătirea de bază referitoare la operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere şi chimice; şi
    6.2.1. îndeplineşte cerinţele de certificare privind pregătirea de bază referitoare la operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor chimice, are cel puţin 3 luni de stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unor nave pentru transportul produselor chimice; sau
    6.2.2. a efectuat cel puţin o lună de zile de formare aprobată la bordul navelor pentru transportul produselor chimice, într-un post supranumerar, care include cel puţin 3 operaţiuni de încărcare şi 3 operaţiuni de descărcare şi care este înscris într-un jurnal de practică aprobat, luând în considerare recomandările de la secţiunea B-V/1 din Codul STCW; şi
    6.3. a absolvit un curs aprobat de pregătire avansată, pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor chimice, care respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea A-V/1-1 paragraful 3 al Codului STCW.
    7. ANR va atesta certificatele de absolvire emise personalului navigant maritim calificat în conformitate cu pct. 2, 4 sau 6, după caz.
    8. Personalul navigant maritim care îşi exercită atribuţiile la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere şi chimice trebuie, la intervale care să nu depăşească 5 ani, să furnizeze dovezi că a atins standardele de competenţă necesare reconfirmării atestatelor deţinute.
    Continuitatea competenţei profesionale pentru personalul navigant maritim care îşi exercită atribuţiile la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere şi chimice se stabileşte prin:
    8.1. stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime pentru transportul produselor petroliere şi chimice şi îndeplinirea îndatoririlor corespunzătoare atestatului deţinut, pentru o perioadă de cel puţin 3 luni în ultimii 5 ani; sau
    8.2. absolvirea unui curs aprobat de pregătire pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul produselor petroliere şi chimice, corespunzător atestatului deţinut, care respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea A-V/1-1 a Codului STCW.

    Regula V/1-2
    Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor şi personalului nebrevetat care operează pe nave care transportă gaze lichefiate
    1. Ofiţerii şi membrii personalului nebrevetat, cu atribuţii şi responsabilităţi specifice referitoare la mărfuri sau echipamente de operare mărfuri de pe navele pentru transportul gazelor lichefiate, trebuie să deţină un atestat emis în baza certificatului de absolvire al unui curs de pregătire de bază pentru operaţiunile legate de marfă pe navele pentru transportul gazelor lichefiate.
    2. Persoana care solicită obţinerea atestatului prevăzut la pct. 1, pentru operaţiunile legate de marfă pe navele pentru transportul gazelor lichefiate, trebuie să fi absolvit o pregătire de bază în conformitate cu dispoziţiile prevăzute în secţiunea A-VI/1 din Codul STCW şi trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. are un stagiu de îmbarcare aprobat de cel puţin 3 luni la bordul unor nave pentru transportul gazelor lichefiate şi respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea A-V/1-2 paragraful 1 din Codul STCW; sau
    2.2. a absolvit un curs aprobat de pregătire de bază pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate care respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea A-V/1-2 paragraful 1 din Codul STCW.
    3. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi directe pentru încărcarea, descărcarea, transferul, manipularea mărfii, curăţarea tancurilor sau alte operaţiuni legate de marfă la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate trebuie să deţină un atestat emis în baza certificatului de absolvire al unui curs de pregătire avansată pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate.
    4. Persoana care solicită obţinerea atestatului prevăzut la pct. 3, pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    4.1. respectă cerinţele de certificare privind pregătirea de bază referitoare la operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate; şi
    4.2.1. îndeplineşte cerinţele de certificare privind pregătirea de bază referitoare la operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate, are cel puţin 3 luni de stagiu de îmbarcare aprobat la bordul unor nave pentru transportul gazelor lichefiate; sau
    4.2.2. a efectuat cel puţin o lună de zile de formare aprobată la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate, într-un post supranumerar, care include cel puţin 3 operaţiuni de încărcare şi 3 operaţiuni de descărcare şi care este înscris întrun jurnal de practică aprobat, luând în considerare recomandările de la secţiunea B-V/1 din Codul STCW; şi
    4.3. a absolvit un curs aprobat de pregătire avansată pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate, care respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea A-V/1-2 paragraful 2 al Codului STCW.
    5. ANR va atesta certificatele de absolvire emise personalului navigant maritim calificat în conformitate cu pct. 2 sau 4, după caz.
    6. Personalul navigant maritim, care îşi exercită atribuţiile la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate trebuie, la intervale care să nu depăşească 5 ani, să furnizeze dovezi că a atins standardele de competenţă necesare reconfirmării atestatelor deţinute.
    Continuitatea competenţei profesionale pentru personalul navigant maritim care îşi exercită atribuţiile la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate se stabileşte prin:
    6.1. stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate şi îndeplinirea îndatoririlor corespunzătoare atestatului deţinut, pentru o perioadă de cel puţin 3 luni în ultimii 5 ani; sau
    6.2. absolvirea unui curs aprobat de pregătire pentru operaţiunile legate de marfă la bordul navelor pentru transportul gazelor lichefiate, corespunzător atestatului deţinut, care respectă standardele de competenţă specificate în secţiunea AV/1-2 a Codului STCW.

    Regula V/2
    Cerinţe minime obligatorii pentru pregătirea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal îmbarcat la bordul navelor de pasageri
    1. Prezenta reglementare se aplică comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi altor categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor de pasageri angajate în voiaje internaţionale. Aceste cerinţe se aplică şi personalului care execută serviciul la bordul navelor de pasageri care efectuează voiaje interne.
    2. Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navelor de pasageri, personalul navigant maritim va trebui să fi terminat forma de instruire cerută prin pct. 4-7 de mai jos, în conformitate cu funcţia, îndatoririle şi responsabilităţile lor.
    3. Personalul navigant maritim, care trebuie instruit în conformitate cu pct. 4, 6 şi 7 de mai jos trebuie, la intervale care să nu depăşească 5 ani, să efectueze cursuri de actualizare a cunoştinţelor şi aptitudinilor sau să furnizeze dovezi că au atins standardele de competenţă necesare, în cursul ultimilor 5 ani.
    4. Comandanţii, ofiţerii şi alte categorii de personal care au atribuţiuni în rolurile de echipaj, de acordare de asistenţă pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri, trebuie să fi terminat o formă de instruire în managementul colectivităţilor umane, conform specificaţiei din secţiunea A-V/2 paragraful 1 din Codul STCW.
    5. Personalul care deserveşte direct pasagerii din spaţiile de pasageri de la bordul navelor de pasageri trebuie să fi terminat forma de instruire de siguranţă specificată în secţiunea A-V/2 paragraful 2 din Codul STCW.
    6. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi în rolurile de echipaj pentru siguranţa pasagerilor în situaţii de urgenţă, la bordul navelor de pasageri, trebuie să fi terminat o formă de instruire în managementul situaţiilor de criză şi comportament uman, conform specificaţiei din secţiunea A-V/2 paragraful 3 din Codul STCW.
    7. Comandanţii, şefii mecanici, ofiţerii de punte secunzi, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi imediate privind îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, încărcarea, descărcarea, amararea mărfii sau închiderea deschiderilor din corpul navelor de pasageri trebuie să fi terminat o formă aprobată de instruire pentru siguranţa pasagerilor, a mărfii şi integritatea corpului navei, conform celor specificate în secţiunea A-V/2 paragraful 4 din Codul STCW.
    8. ANR se va asigura că fiecare persoană calificată în conformitate cu prevederile prezentei reguli primeşte un certificat de absolvire corespunzător cursului de formare urmat.

    CAP. VI
    Atribuţii în situaţii de urgenţă, securitate, protecţia muncii, asistenţă medicală şi supravieţuire pe mare

    Regula VI/1
    Cerinţe minime obligatorii pentru familiarizarea şi pregătirea de bază pentru personalul navigant maritim
    1. Personalul navigant maritim trebuie să fie familiarizat şi să urmeze o formă de pregătire de siguranţă de bază în conformitate cu prevederile din secţiunea A-VI/1 din Codul STCW şi să îndeplinească standardele corespunzătoare de competenţă prevăzute de aceasta.
    2. În cazul în care formarea de bază nu este inclusă în calificările solicitate pentru documentul ce urmează să fie emis, se va emite un certificat de absolvire care să indice că posesorul acestuia a urmat un curs de formare de bază. Certificatul de absolvire se emite de către forma de pregătire aprobată să organizeze cursul de pregătire de siguranţă de bază.
    Personalul navigant maritim calificat în conformitate cu prevederile din secţiunea A-VI/1 din Codul STCW trebuie, la intervale care să nu depăşească 5 ani, să furnizeze dovezi că îşi menţin standardele de competenţă necesare reconfirmării certificatelor de absolvire deţinute.

    Regula VI/2
    Cerinţe minime obligatorii pentru emiterea atestatului pentru utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bărcilor de salvare altele decât bărcile rapide de salvare şi a atestatului pentru utilizarea bărcilor rapide de salvare
    1. Fiecare candidat pentru obţinerea atestatului pentru utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bărcilor de salvare altele decât bărcile rapide de salvare trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    1.1. are vârsta de 18 ani; şi
    1.2. a absolvit un curs aprobat de pregătire în "Competenţa în utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bărcilor de salvare altele decât bărcile rapide de salvare", care atestă competenţele în utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bărcilor de salvare altele decât bărcile rapide de salvare, prevăzute în secţiunea A-VI/2 din Codul STCW; şi
    1.3. are un stagiu de îmbarcare aprobat de cel puţin 6 luni; şi
    1.4. îndeplineşte standardele de competenţă pentru utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bărcilor de salvare altele decât bărcile rapide de salvare prevăzute în secţiunea A-VI/2 paragrafele 1-4 din Codul STCW.
    2. Fiecare candidat pentru obţinerea atestatului pentru utilizarea bărcilor rapide de salvare trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
    2.1. deţine un atestat pentru utilizarea mijloacelor de supravieţuire şi a bărcilor de salvare altele decât bărcile rapide de salvare; şi
    2.2. a absolvit un curs aprobat de pregătire în "Competenţa în utilizarea bărcilor rapide de salvare" care atestă competenţa în utilizarea bărcilor rapide de salvare prevăzut în secţiunea AVI/2 paragrafele 7-10 din Codul STCW.
    3. Personalul navigant maritim calificat în conformitate cu prevederile din secţiunea A-VI/2 din Codul STCW trebuie, la intervale care să nu depăşească 5 ani, să furnizeze dovezi că îşi menţin standardele de competenţă necesare reconfirmării atestatelor deţinute.

    Regula VI/3
    Cerinţe minime obligatorii privind pregătirea pentru prevenirea şi stingerea incendiilor - nivel avansat
    1. Personalul navigant maritim desemnat să conducă operaţiunile de stingere a incendiilor trebuie să fi urmat programul de pregătire "Prevenirea şi stingerea incendiilor - nivel avansat", cu un accent deosebit pe organizare, tactici şi comandă, în conformitate cu prevederile secţiunii A-VI/3 paragrafele 1-4 din Codul STCW, şi să îndeplinească standardele de competenţă specificate în aceasta.
    2. În cazul în care formarea privind tehnicile avansate de stingere a incendiilor nu este inclusă în calificările pentru documentul ce urmează să fie emis, se emite un certificat de absolvire care să indice că posesorul acestuia a absolvit un curs de formare privind tehnicile avansate de stingere a incendiilor.
    3. Personalul navigant maritim calificat în conformitate cu prevederile din secţiunea A-VI/3 din Codul STCW trebuie, la intervale care să nu depăşească 5 ani, să furnizeze dovezi că îşi menţin standardele de competenţă necesare reconfirmării certificatelor de absolvire deţinute.

    Regula VI/4
    Cerinţe minime obligatorii privind pregătirea pentru primul ajutor medical şi asistenţă medicală
    1. Personalul navigant maritim desemnat să asigure acordarea primului ajutor medical la bordul navelor maritime trebuie să fi urmat cursul de pregătire privind "Primul ajutor medical" şi să îndeplinească standardul de competenţă în conformitate cu prevederile secţiunii A-VI/4 paragrafele 1-3 din Codul STCW.
    2. Personalul navigant maritim desemnat să asigure asistenţa medicală la bordul navelor maritime trebuie să fi urmat cursul de pregătire "Asistenţa medicală" în conformitate cu prevederile secţiunii A-VI/4 paragrafele 4-6 din Codul STCW.
    3. În cazul în care formarea privind acordarea primului ajutor sau a îngrijirii medicale nu este inclusă în calificările pentru documentul ce urmează să fie emis, se emite un certificat de absolvire care să indice că posesorul acestuia a urmat un curs de formare privind acordarea primului ajutor sau a asistenţei medicale. Certificatul de absolvire se emite de către forma de pregătire aprobată.

    Regula VI/5
    Cerinţe minime obligatorii pentru emiterea de atestate pentru ofiţerii responsabili cu securitatea navei
    1. Persoanele care solicită obţinerea unui atestat ca ofiţer responsabil cu securitatea navei trebuie:
    1.1. să fi urmat un stagiu de îmbarcare aprobat, de cel puţin 12 luni, şi să deţină cunoştinţe privind operarea navelor; şi
    1.2. să fi absolvit un curs aprobat de pregătire - "Ofiţerul responsabil cu securitatea navei"; şi
    1.3. să îndeplinească standardele de competenţă pentru emiterea atestatului pentru ofiţerii responsabili cu securitatea navei, prezentate în secţiunea A-VI/5 paragrafele 1-4 din Codul STCW.
    2. ANR se va asigura că fiecare persoană calificată în conformitate cu prevederile prezentei reguli primeşte un certificat de absolvire emis de către forma de pregătire aprobată.

    Regula VI/6
    Cerinţe minime obligatorii privind formarea şi instructajul în materie de securitate pentru tot personalul navigant maritim
    1. Personalul navigant maritim trebuie să promoveze cursuri de familiarizare privind securitatea şi cursuri sau instructaj în materie de securitate, în conformitate cu secţiunea A-VI/6 paragrafele 1-4 din Codul STCW şi trebuie să respecte standardele corespunzătoare de competenţă specificate în aceasta.
    2. În cazul în care cursul în materie de securitate nu este inclus în calificările solicitate pentru documentul ce urmează să fie emis, se emite un certificat de absolvire care să indice că posesorul acestuia a urmat un curs de familiarizare de securitate.
    3. Certificatele de absolvire pentru ofiţerul responsabil cu securitatea navei, emise anterior intrării în vigoare a Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.252/2014, acoperă cerinţele de familiarizare privind securitatea navei şi de instructaj în materie de securitate.
    4. Certificatele de absolvire pentru ofiţerul responsabil cu securitatea navei, emise anterior intrării în vigoare a Ordinului ministrului transporturilor nr. 1.252/2014, vor fi preschimbate de către CERONAV cu certificate de absolvire fără valabilitate.

    Personalul navigant maritim cu atribuţii specifice în materie de securitate
    5. Personalul navigant maritim cu atribuţii specifice în materie de securitate trebuie să respecte standardele de competenţă specificate în secţiunea A-VI/6 paragrafele 6-8 din Codul STCW.
    6. În cazul în care formarea privind atribuţiile specifice de securitate nu este inclusă în calificările pentru documentul ce urmează să fie emis, se emite un certificat de absolvire care să indice că posesorul acestuia a urmat un curs de formare privind atribuţiile specifice de securitate.

                         __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016