Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CARTA din 11 august 2005  de comunicare externa a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CARTA din 11 august 2005 de comunicare externa a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 837 din 16 septembrie 2005
De la 1 ianuarie 2004 activitãţile fiscale realizate de Ministerul Finanţelor Publice au fost regrupate în cadrul unei entitãţi unice, respectiv Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã (ANAF), subordonatã ministerului.
Aceastã reorganizare se înscrie în procesul reformei în care se aflã angajat Guvernul român şi care vizeazã modernizarea administraţiilor.
Crearea ANAF vizeazã astfel asigurarea unei mai bune colectãri a veniturilor statului: impozite, taxe, contribuţii sociale. Ea trebuie sã permitã o mai bunã adaptare a modului de funcţionare a administraţiei fiscale la societatea românã şi la evoluţia sa într-un cadru naţional şi internaţional.
Modernizarea administraţiei fiscale are ca obiectiv şi oferirea unei asistenţe de calitate contribuabilului, bazatã pe o nouã relaţie cetãţean-funcţionar.
Prezenta cartã recunoaşte comunicarea externã ca element major în politica administraţiei fiscale, care vizeazã îmbunãtãţirea civismului fiscal şi instituie un cadru unitar al relaţiilor ANAF cu contribuabilii. Elaborarea acestei carte este expresia angajamentului ANAF pentru un parteneriat transparent în relaţia cu contribuabilii.
Prezenta cartã se adreseazã în primul rând contribuabililor, dar şi personalului din administraţia fiscalã.
Obiectivele ANAF
ANAF colecteazã*) eficient veniturile bugetare pentru care este competentã, permiţând în acest fel statului sã serveascã mai bine cetãţeanul prin aplicarea politicilor guvernamentale în domeniul asistenţei sociale, sãnãtãţii, apãrãrii şi ordinii publice, învãţãmântului, culturii etc.
Aplicarea unitarã a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele şi contribuţiile sociale care intrã în aria de competenţã a ANAF
---------------
*) ANAF nu are competenţã pentru administrarea impozitelor şi taxelor locale şi a altor venituri bugetare care, potrivit legii, sunt administrate de alte instituţii.

ANAF asigurã cadrul necesar aplicãrii unitare a legislaţiei privind impozitele, taxele şi contribuţiile sociale, astfel încât la situaţii similare sã se aplice aceeaşi interpretare din punct de vedere fiscal.
Aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor
ANAF asigurã un tratament egal tuturor contribuabililor, fãrã discriminare, prin respectarea principiilor de obiectivitate, imparţialitate şi legalitate.
Promovarea conformãrii voluntare
Promovarea conformãrii voluntare prin încurajarea respectãrii de cãtre contribuabili a legislaţiei privind impozitele, taxele şi contribuţiile sociale şi descurajarea indisciplinei.
Angajamentele ANAF în materie de comunicare externã
Pentru a determina contribuabilii sã-şi îndeplineascã în mod voluntar obligaţiile fiscale şi pentru a îmbunãtãţi relaţiile cu contribuabilii, ANAF se angajeazã ca în politica de comunicare externã sã respecte principiile urmãtoare:
Informarea gratuitã pentru toţi contribuabilii
Transmiterea informaţiilor în cadrul comunicãrii cu contribuabilii este gratuitã şi deschisã tuturor contribuabililor. Toate categoriile de contribuabili sunt la fel de importante pentru ANAF.
Transparenţa
Pornind de la dreptul la informare al cetãţenilor potrivit Constituţiei României, fiecare unitate fiscalã din cadrul ANAF trebuie sã aplice în mod consecvent principiul transparenţei în relaţia cu contribuabilii, asigurând în acelaşi timp confidenţialitatea informaţiilor cu caracter personal.
Calitatea informaţiilor transmise contribuabililor
● Informaţiile personalizate transmise de cãtre ANAF la solicitarea contribuabililor trebuie sã fie clare, corecte şi complete.
● Informaţiile cu caracter general adresate de ANAF contribuabililor trebuie sã urmãreascã transmiterea fidelã a mesajului instituţional.
Respect şi consideraţie
Relaţia dintre ANAF şi contribuabili se bazeazã pe respect şi consideraţie reciprocã, amabilitate şi cooperare.
Adaptarea administraţiei fiscale la cerinţele contribuabililor
În relaţia sa de parteneriat ANAF se adapteazã necesitãţilor contribuabililor pentru îndeplinirea voluntarã a tuturor obligaţiilor privind impozitele, taxele şi contribuţiile sociale.
Mijloace de îmbunãtãţire a comunicãrii externe
Facilitarea relaţiei dintre contribuabili şi ANAF pentru obţinerea informaţiilor prin:
● intermediul ghişeelor de asistenţã, existente în toate unitãţile fiscale;
● rãspunsuri la întrebãrile contribuabililor prin liniile telefonice de asistenţã fiscalã existente în fiecare judeţ şi la nivelul municipiului Bucureşti, prin intermediul structurilor de asistenţã existente la nivelul fiecãrei unitãţi fiscale teritoriale;
● adaptarea programului de lucru al unitãţilor fiscale;
● implementarea mijloacelor moderne de comunicare cu marii contribuabili în vederea soluţionãrii corespondenţei şi eliberãrii certificatelor fiscale (prin e-mail);
● organizarea de campanii de informare;
● asigurarea de informaţii generale prin Internet prin portalul ANAF.
Informarea promptã şi de calitate prin:
● oferirea permanentã şi în mod unitar a informaţiilor, indiferent de nivelul structurii organizatorice de la care se transmit;
● reducerea termenului de rãspuns la solicitãrile fãcute în scris de cãtre contribuabili;
● extinderea mijloacelor moderne de comunicare (e-mail, Internet);
● informarea în timp util, prin campanii de informare, asupra modificãrilor legislative şi asupra termenelor limitã din calendarul fiscal.
Colaborarea cu organisme profesionale (de exemplu: experţi contabili, auditori) şi cu alte entitãţi (de exemplu: sindicate, patronate, fundaţii, mass-media)
ANAF organizeazã sesiuni de comunicare şi întâlniri tematice în vederea cunoaşterii şi aplicãrii unitare a legislaţiei fiscale. ANAF editeazã pliante şi broşuri pentru transmiterea informaţiilor cãtre contribuabili.
Cunoaşterea opiniei contribuabililor:
● realizarea unor anchete sociologice în rândul contribuabililor pentru cunoaşterea cerinţelor acestora şi, implicit, evaluarea şi monitorizarea îndeplinirii angajamentelor ANAF;
● publicarea rezultatelor.
Dispozitivele şi procedurile administrative sunt adaptate în funcţie de aceste rezultate.
---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016