Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CADRUL GENERAL  din 8 iulie 2015  de organizare şi funcţionare a consorţiilor regionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 CADRUL GENERAL din 8 iulie 2015 de organizare şi funcţionare a consorţiilor regionale

EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 14 august 2015

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Consorţiul regional este o structură partenerială consultativă, fără personalitate juridică, în sprijinul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi al inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti pentru creşterea contribuţiei educaţiei şi formării profesionale la dezvoltarea regională.
    ART. 2
    Rolul consultativ al consorţiului regional se exercită prin acţiuni şi măsuri specifice de elaborare şi monitorizare a documentelor de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională prin învăţământ profesional şi tehnic la nivel regional, precum şi prin formulare de recomandări şi puncte de vedere, asistenţă şi colaborare în plan regional şi judeţean vizând domeniul educaţiei, formării profesionale şi dezvoltării resurselor umane.
    ART. 3
    Obiectivul general al activităţii consorţiului regional este de a contribui, prin dialog social şi prin antrenarea răspunderii publice a celor implicaţi, la armonizarea politicilor, strategiilor şi acţiunilor concrete în domeniul educaţiei şi formării profesionale cu cerinţele complexe, generale sau specifice ale mediului economic, social şi cultural, la nivel regional, judeţean şi local.
    ART. 4
    Obiectivele specifice ale consorţiului regional sunt următoarele:
    a) instituţionalizarea, diversificarea şi dezvoltarea parteneriatului social în educaţie şi formare profesională;
    b) identificarea comenzii sociale pentru învăţământul profesional şi tehnic şi a domeniilor prioritare pentru formarea profesională iniţială şi continuă;
    c) corelarea ofertei educaţionale din învăţământul profesional şi tehnic cu comanda socială şi cu nevoile de dezvoltare personală şi profesională a beneficiarilor pregătirii profesionale;
    d) creşterea capacităţii formării profesionale de a răspunde cerinţelor pieţei muncii, nevoilor de dezvoltare locală şi regională şi nevoilor individuale ale beneficiarilor;
    e) optimizarea politicilor şi a strategiilor regionale şi judeţene referitoare la resursele financiare, materiale şi umane necesare în educaţie şi formare profesională;
    f) creşterea contribuţiei învăţământului superior la dezvoltarea regională.
    ART. 5
    (1) Atribuţiile consorţiului regional sunt:
    a) elaborarea/actualizarea Planului regional de acţiune pentru învăţământ (PRAI) - document de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională prin sistemul de învăţământ profesional şi tehnic (IPT) la nivel regional, cu integrarea componentei privind contribuţia specifică a învăţământului superior la dezvoltarea regională;
    b) monitorizarea implementării PRAI;
    c) asistarea/sprijinirea inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi a comitetelor locale de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS) din judeţele regiunii de dezvoltare pentru elaborarea/actualizarea şi implementarea planurilor locale de acţiune pentru învăţământ (PLAI) - documente de planificare strategică a ofertei de educaţie şi formare profesională prin sistemul de IPT la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti;
    d) monitorizarea implementării PLAI din judeţele regiunii de dezvoltare;
    e) colaborarea cu alte structuri regionale/judeţene/locale pentru elaborarea/actualizarea, monitorizarea şi implementarea de documente strategice în domeniul resurselor umane, dezvoltării regionale etc.;
    f) contribuie la elaborarea şi implementarea de proiecte de dezvoltare a învăţământului profesional şi tehnic la nivel naţional/regional/judeţean;
    g) alte atribuţii stabilite prin acorduri specifice.
    (2) Consorţiul regional are drept de iniţiativă în domeniul educaţiei şi formării profesionale şi al dezvoltării resurselor umane, în relaţia cu autorităţile locale şi alte instituţii, în condiţiile prezentului cadru general de organizare şi funcţionare.
    ART. 6
    Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) asigură coordonarea metodologică a activităţilor consorţiului regional.

    CAP. II
    Organizarea şi funcţionarea consorţiului regional

    SECŢIUNEA 1
    Organizarea consorţiului regional

    ART. 7
    (1) Consorţiul regional se constituie şi funcţionează la nivelul fiecărei regiuni de dezvoltare, în baza unui acord de colaborare voluntară a persoanelor juridice reprezentative pentru domeniul educaţiei, formării profesionale şi dezvoltării resurselor umane.
    (2) Acordul de colaborare a persoanelor juridice reprezentate în consorţiul regional se încheie pe o perioadă de minimum 6 ani şi se poate actualiza în funcţie de evoluţiile la nivelul reprezentativităţii structurilor parteneriale şi/sau schimbările în plan legislativ şi instituţional care influenţează organizarea administrativă la nivel regional şi politicile în domeniul educaţiei şi formării profesionale, în contextul dezvoltării regionale.
    ART. 8
    (1) Consorţiul regional are o structură multipartită care urmăreşte reprezentarea următoarelor categorii de parteneri sociali din fiecare judeţ component al regiunii de dezvoltare/din municipiul Bucureşti, astfel:
    a) instituţii, autorităţi publice şi organisme neguvernamentale de utilitate publică, precum:
    - 1 reprezentant al punctului de lucru regional al CNDIPT;
    - 1 reprezentant al fiecărui inspectorat şcolar;
    - 1 reprezentant al fiecărui consiliu judeţean;
    - 1 reprezentant al fiecărei agenţii judeţene/a municipiului Bucureşti pentru ocuparea forţei de muncă (AJOFM/AMOFM);
    - 1 reprezentant al agenţiei pentru dezvoltare regională (ADR);
    b) operatori economici, patronate, sindicate, ONG-uri, precum:
    - 1 membru din partea fiecărui CLDPS, ca reprezentant al operatorilor economici/asociaţiilor profesionale/organizaţiilor patronale;
    - 1 membru din partea fiecărui CLDPS, ca reprezentant al organizaţiilor sindicale;
    - 1 membru din partea fiecărei camere de comerţ şi industrie;
    c) instituţii de învăţământ superior:
    - 1 reprezentant al fiecărei instituţii de învăţământ superior reprezentative la nivel regional pentru profilul economic şi de piaţă a muncii al regiunii.
    (2) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti transmit la CNDIPT propunerile de membri ai consorţiului regional, din partea CLDPS, menţionaţi la alin. (1) lit. b).
    (3) CNDIPT avizează, din punctul de vedere al reprezentării instituţionale, propunerile inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
    (4) CNDIPT face demersurile necesare pentru semnarea acordului de colaborare voluntară în cadrul consorţiului regional şi nominalizarea membrilor de către instituţiile/organizaţiile reprezentate în consorţiul regional.
    ART. 9
    (1) Nominalizarea membrilor consorţiului regional se realizează prin adresă scrisă din partea instituţiilor/ organizaţiilor din componenţa consorţiului regional menţionată la art. 8 alin. (1), transmisă la CNDIPT.
    (2) Instituţiile/Organizaţiile din componenţa consorţiului regional, menţionate la art. 8 alin. (1), pot nominaliza câte un reprezentant titular şi unul supleant.
    (3) În cazul indisponibilităţii reprezentantului titular sau supleant pentru o durată mai mare de 6 luni, instituţia/organizaţia în cauză va desemna un nou titular sau supleant.
    ART. 10
    Calitatea de membru al consorţiului regional încetează prin demisie, prin revocarea reprezentantului desemnat de instituţia în cauză, după o absenţă fără motive întemeiate mai mare de 6 luni de la activităţile consorţiului regional sau de la trei întâlniri succesive, prin acordul părţilor sau prin retragerea calităţii de membru, la propunerea membrilor consorţiului regional, cu votul a două treimi din membrii acestuia.
    ART. 11
    Consorţiul regional este considerat statutar constituit conform prezentului cadru general de organizare şi funcţionare din momentul îndeplinirii cumulative a următoarelor condiţii:
    a) semnarea de către reprezentanţii legali ai instituţiilor/organizaţiilor din componenţa consorţiului regional în structura prevăzută la art. 8 alin. (1) a acordului de colaborare voluntară;
    b) nominalizarea reprezentanţilor de către instituţiile/ organizaţiile din componenţa consorţiului regional, conform art. 8 şi art. 9 alin. (1);
    c) aprobarea în plenul consorţiului regional, cu majoritatea prevăzută la art. 17, a regulamentului de organizare şi funcţionare a consorţiului regional şi a componenţei instituţionale a acestuia.
    ART. 12
    Consorţiul regional poate constitui grupuri de lucru sau structuri, formate din membrii săi şi/sau din reprezentanţi ai altor instituţii/organizaţii, care să contribuie tematic la realizarea obiectivelor propuse.
    ART. 13
    Consorţiul regional este condus de un colegiu de coordonare format din preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi 4-6 membri aleşi din rândul membrilor consorţiului regional prin vot cu majoritatea simplă a membrilor consorţiului regional, fiind obligatorie reprezentarea tuturor categoriilor de parteneri sociali menţionate la art. 8 alin. (1) şi a tuturor judeţelor componente ale regiunii.
    ART. 14
    Secretariatul consorţiului regional este asigurat de către CNDIPT printr-un reprezentant al său de la nivel regional.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Funcţionarea consorţiului regional

    ART. 15
    (1) Consorţiul regional funcţionează în baza unui regulament de organizare şi funcţionare, elaborat de către consorţiul regional pe baza prezentului cadru general de organizare şi funcţionare, avizat de CNDIPT şi adoptat de către consorţiul regional.
    (2) Pentru detalierea unor aspecte specifice activităţilor sale, consorţiul regional elaborează şi adoptă planul anual de activitate, precum şi proceduri specifice, care devin operaţionale după aprobarea acestora în cadrul întâlnirilor statutare ale consorţiului regional.
    ART. 16
    Activitatea consorţiului regional se desfăşoară în plen şi/sau pe grupuri de lucru.
    ART. 17
    (1) Hotărârile consorţiului regional se adoptă prin consens, în plen, în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor şi cu condiţia ca fiecare judeţ şi categorie instituţională să fie reprezentată.
    (2) În situaţia în care nu se poate obţine consensul în condiţiile prevăzute la alin. (1), hotărârile respective se consideră statutar adoptate dacă sunt votate în plen sau validate în scris de majoritatea simplă din numărul membrilor consorţiului regional, cu condiţia participării directe sau exprimării în scris a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor, cu respectarea condiţiei de reprezentare a fiecărui judeţ şi fiecărei categorii instituţionale.
    (3) Fiecare membru al consorţiului regional are dreptul la un singur vot. În cazul în care la adoptarea hotărârilor consorţiului regional participă atât reprezentantul titular, cât şi cel supleant, va fi luat în considerare doar votul exprimat de reprezentantul titular al instituţiei/organizaţiei respective.
    ART. 18
    (1) Dezbaterile din şedinţele consorţiului regional se consemnează într-o minută/proces-verbal, care se păstrează la secretariatul consorţiului regional. Conţinutul minutei/ procesului-verbal este transmis membrilor, în cel mai scurt timp posibil, până cel mai târziu la şedinţa următoare când se adoptă forma finală a documentului cu eventuale completări/modificări semnalate şi transmise de participanţi.
    (2) Hotărârile adoptate în cadrul consorţiului regional se transmit, imediat după adoptarea acestora, instituţiilor interesate, prin grija secretariatului consorţiului regional.
    (3) Hotărârile adoptate de consorţiului regional au caracter consultativ pentru instituţiile vizate.
    (4) Hotărârile consorţiului regional nu pot aduce atingere autonomiei instituţionale a instituţiilor care fac parte din structura consorţiului regional, în privinţa atribuţiilor ce le revin prin propriul statut.
    (5) Instituţiile/Organizaţiile membre ale consorţiului regional pot formula propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii şi hotărârilor consorţiului regional.
    ART. 19
    (1) Consorţiul regional se convoacă în plen, semestrial sau ori de câte ori este nevoie, din iniţiativa preşedintelui consorţiului sau la solicitarea CNDIPT sau a cel puţin o treime din numărul total al membrilor săi.
    (2) Locurile în care se desfăşoară şedinţele consorţiului regional sunt stabilite de CNDIPT, cu consultarea preşedintelui consorţiului regional şi a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti.
    ART. 20
    Atribuţiile membrilor consorţiului regional sunt:
    a) contribuie la elaborarea/actualizarea PRAI, monitorizarea PRAI şi PLAI, sprijinirea CLDPS în actualizarea PLAI, precum şi alte acţiuni convenite prin planul anual de lucru şi planurile operaţionale;
    b) aprobă PRAI la fiecare actualizare;
    c) contribuie la asistarea inspectoratelor şcolare şi a CLDPS din judeţele regiunii pentru fundamentarea ofertei educaţionale a învăţământului profesional şi tehnic şi elaborarea proiectului planului de şcolarizare;
    d) colaborează cu alte structuri regionale/locale pentru elaborarea/actualizarea, monitorizarea şi implementarea de documente strategice în domeniul resurselor umane, dezvoltării regionale etc.;
    e) participă şi furnizează puncte de vedere, propuneri şi observaţii în procesul de consultări iniţiate pe marginea unor proiecte de politici, strategii sau reglementări legale, relevante pentru obiectivele, rolul şi atribuţiile consorţiului regional;
    f) acordă sprijin inspectoratelor şcolare pentru elaborarea şi implementarea de proiecte de dezvoltare a învăţământului profesional şi tehnic;
    g) furnizează date şi informaţii relevante de care dispune instituţia/organizaţia pe care o reprezintă în scopul îndeplinirii atribuţiilor consorţiului regional;
    h) informează conducerea instituţiei pe care o reprezintă cu privire la sarcinile şi activităţile desfăşurate în cadrul consorţiului regional şi se asigură că poziţia sa în raport cu hotărârile, documentele dezbătute sau elaborate în cadrul consorţiului regional este coerentă cu punctul de vedere oficial al instituţiei/organizaţiei pe care o reprezintă în cadrul consorţiului regional;
    i) diseminează către membrii consorţiului regional materiale şi informaţii de care dispune, relevante pentru obiectivele, rolul şi atribuţiile consorţiului regional;
    j) diseminează către alte instituţii şi organizaţii cu care se află în raporturi instituţionale informaţiile relevante referitoare la activitatea consorţiului regional, priorităţile şi măsurile din PRAI.
    ART. 21
    Atribuţiile colegiului de coordonare sunt:
    a) elaborează şi supune aprobării consorţiului regional planul anual de activitate şi procedurile specifice;
    b) stabileşte componenţa grupurilor de lucru/structurilor constituite pentru a contribui la realizarea obiectivelor propuse şi o supune aprobării consorţiului regional;
    c) diseminează către membrii consorţiului regional şi alte instituţii/organizaţii interesate informaţii relevante, referitoare la obiectivele strategiilor şi programelor în domeniul învăţământului profesional şi tehnic, al ocupării şi dezvoltării resurselor umane;
    d) diseminează către alte instituţii şi organizaţii cu care se află în raporturi instituţionale şi în mass-media informaţiile relevante referitoare la activitatea consorţiului regional şi priorităţile şi măsurile din PRAI.
    ART. 22
    Atribuţiile preşedintelui consorţiului regional sunt:
    a) asigură conducerea operativă a consorţiului regional, prin consultare cu vicepreşedinţii şi membrii colegiului de coordonare;
    b) asigură adoptarea şi respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare a consorţiului regional;
    c) solicită nominalizarea/actualizarea reprezentanţilor din partea instituţiilor membre ale consorţiului regional;
    d) aprobă agenda întâlnirilor şi convoacă, prin invitaţii scrise, participanţii la activităţile consorţiului regional;
    e) conduce întâlnirile în plen ale consorţiului regional;
    f) reprezintă consorţiul regional în relaţiile cu alte instituţii;
    g) urmăreşte îndeplinirea planului anual de activitate pentru activităţile consorţiului regional;
    h) semnează minutele/procesele-verbale şi deciziile adoptate în întâlnirile consorţiului regional;
    i) stabileşte pentru fiecare întâlnire de lucru a consorţiului regional un secretariat al întâlnirii, format din 2 membri ai consorţiului regional;
    j) asigură, în colaborare cu instituţiile membre, spaţiul şi condiţiile logistice necesare pentru întâlnirile consorţiului regional;
    k) iniţiază şi coordonează atragerea de surse de finanţare în sprijinul activităţii consorţiului regional;
    l) transmite, spre aprobare metodologică, reprezentantului regional al CNDIPT PRAI, înainte de a fi supus adoptării prin hotărâre a consorţiului regional;
    m) transmite, cu sprijinul secretariatului consorţiului regional, către membrii consorţiului documentele de lucru, PRAI şi alte documente supuse dezbaterii şi adoptării în cadrul consorţiului regional;
    n) transmite, cu sprijinul secretariatului consorţiului regional, către inspectoratele şcolare şi/sau alte instituţii/autorităţi interesate sinteza dezbaterilor, hotărârile adoptate, propunerile şi solicitările formulate în cadrul consorţiului regional;
    o) deleagă atribuţii specifice vicepreşedinţilor în funcţie de activităţile din planul anual de activitate;
    p) deleagă unui vicepreşedinte atribuţiile preşedintelui în caz de indisponibilitate temporară.
    ART. 23
    Atribuţiile secretariatului consorţiului regional sunt:
    a) pregăteşte agenda întâlnirilor pe care o supune aprobării preşedintelui consorţiului regional;
    b) asigură convocarea consorţiului regional în condiţiile stabilite prin prezentul cadru general de organizare şi funcţionare; pregăteşte şi transmite invitaţiile şi documentele pentru întâlnirile consorţiului regional;
    c) asigură multiplicarea materialelor, întocmeşte minutele/ procesele-verbale ale întâlnirilor, redactează hotărârile adoptate şi le transmite membrilor consorţiului regional şi instituţiilor vizate, după validarea de către preşedintele consorţiului regional;
    d) gestionează datele şi informaţiile necesare grupurilor de lucru implicate în procesul de elaborare/actualizare PRAI şi în activităţile de monitorizare a PRAI şi PLAI;
    e) primeşte, sintetizează şi distribuie propunerile şi observaţiile transmise de membrii consorţiului regional sau de persoanele cu statut de invitat;
    f) asigură primirea, păstrarea şi, după caz, distribuirea documentelor şi altor materiale primite de la membrii consorţiul regional sau, după caz, de la persoanele cu statut de invitat;
    g) pregăteşte condiţiile logistice necesare pentru întâlnirile consorţiului regional;
    h) asigură fluxul de informaţii în cadrul consorţiului regional, în conformitate cu planul anual de activitate şi procedurile specifice;
    i) asigură fluxul de informaţii cu instituţiile/organizaţiile reprezentate în consorţiul regional şi cu alţi parteneri sociali din afara consorţiului regional.
    ART. 24
    Cheltuielile ocazionate de participarea la activităţile consorţiului regional se suportă din bugetul instituţiilor/ organizaţiilor membre ale consorţiului regional, bugetul unor proiecte cofinanţate din fonduri europene şi/sau alte resurse care pot fi atrase în sprijinul activităţilor consorţiului regional.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 25
    Răspunderea privind organizarea şi funcţionarea consorţiului regional aparţine CNDIPT.

                            -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016