Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ARANJAMENT din 12 aprilie 1979  privind carnea de vita*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ARANJAMENT din 12 aprilie 1979 privind carnea de vita*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 47 din 16 iunie 1980

--------
*) Traducere.

PREAMBUL

Avind convingerea ca ar trebui realizata o cooperare internationala sporita, de natura sa contribuie la liberalizarea mai larga, la stabilirea si dezvoltarea comertului international cu carne si animale vii,
tinind seama de necesitatea de a evita perturbari grave in comertul international cu carne de vita si animale vii din specia bovina,
recunoscind importanta productiei si comertului cu carne de vita si animale vii din specia bovina pentru economiile multor tari, in special ale unor tari dezvoltate sau in curs de dezvoltare,
avind in vedere obligatiile ce le revin in raport cu principiile si obiectivele Acordului general pentru tarife si comert (denumit in cele ce urmeaza acordul general sau G.A.T.T.)*),
hotariti ca in realizarea scopurilor prezentului aranjament sa puna in aplicare principiile si obiectivele cuvenite in Declaratia ministeriala de la Tokio din 14 septembrie 1973 cu privire la negocierile comerciale multilaterale, indeosebi cele cu privire la tratamentul special, mai favorabil, pentru tarile in curs de dezvoltare,
participantii la prezentul aranjament, prin reprezentantii lor, au convenit asupra celor ce urmeaza:

------
*) Aceasta prevedere se aplica numai partilor contractante la G.A.T.T.


PARTEA INTII
Dispozitii generale

ART. 1
Obiective
Obiectivele prezentului aranjament sint urmatoarele:
1. sa promoveze dezvoltarea, liberalizarea mai larga si stabilitatea pietei internationale a carnii de vita si a animalelor vii, facilitind eliminarea progresiva a obstacolelor si restrictiilor din comertul mondial cu carne de vita si animale vii din specia bovina, inclusiv a celor care compartimenteaza acest comert, si perfectionind cadrul international al comertului mondial, in avantajul consumatorilor si producatorilor, al importatorilor si exportatorilor;
2. sa incurajeze o cooperare internationala mai larga in toate problemele care privesc comertul international cu carne de vita si animale vii din specia bovina, in special in scopul de a asigura o rationalizare sporita si o distributie mai eficienta a resurselor in cadrul economiei internationale a carnii;
3. sa asigure avantaje suplimentare pentru comertul international al tarilor in curs de dezvoltare in sectorul carnii de vita si al animalelor vii din specia bovina, prin ameliorarea posibilitatilor oferite acestor tari de a participa la dezvoltarea comertului mondial cu aceste produse, intre altele prin:
a) promovarea stabilitatii pe termen lung a preturilor in contextul largirii pietei internationale a carnii de vita si a animalelor vii din specia bovina; si
b) promovarea mentinerii si ameliorarii incasarilor tarilor in curs de dezvoltare exportatoare de carne de vita si animale vii din specia bovina,
cele de mai sus in scopul de a determina incasari suplimentare, prin asigurarea stabilitatii pe termen lung a pietelor pentru carne de vita si animale vii din specia bovina;
4. sa dezvolte in continuare comertul pe o baza competitiva, tinind seama de pozitia traditionala a producatorilor eficienti.
ART. 2
Produse vizate
Prezentul aranjament se aplica carnii de vita.
In sensul prezentului aranjament, termenul carne de vita include urmatoarele:



NCCV


a) Animale vii din specia bovina 01.02
b) Carne si organe comestibile de vita, proaspete,
refrigerate sau congelate ex. 02.01
c) Carne si organe comestibile de vita, sarate, in
saramura, uscate sau afumate ex. 02.06
d) Alte preparate sau conserve de carne sau de
organe de vita ex. 16.02


si toate celelalte produse care ar putea fi adaugate de catre Consiliul international al carnii, instituit in conformitate cu art. V din prezentul aranjament, in scopul realizarii obiectivelor si prevederilor prezentului aranjament.
ART. 3
Informatii si urmarirea pietei
1. Toti participantii au convenit sa comunice consiliului, cu regularitate si fara intirziere, informatii care sa permita consiliului sa urmareasca si sa evalueze situatia de ansamblu a pietei internationale a carnii si situatia pietei internationale pentru fiecare sortiment de carne.
2. Tarile in curs de dezvoltare participante vor comunica informatiile de care dispun. Pentru ca aceste tari sa-si perfectioneze mecanismele de culegere a datelor, tarile dezvoltate participante, ca si oricare tara in curs de dezvoltare participanta in masura sa faca aceasta, vor examina cu bunavointa oricare cerere de asistenta tehnica adresata lor.
3. Informatiile pe care participantii se angajeaza sa le comunice in conformitate cu paragraful 1 din prezentul articol vor cuprinde, in functie de modalitatile pe care le va stabili consiliul, date cu privire la evolutia anterioara si situatia curenta si o evaluare a perspectivelor productiei (inclusiv evolutia structurii septelului), consumului, preturilor, stocurilor si comertului cu produsele mentionate in art. II, precum si orice alte informatii, pe care consiliul le va considera necesare, in special cu privire la produsele concurente. Participantii vor comunica de asemenea informatii cu privire la politicile lor interne si masurile comerciale, inclusiv angajamentele bilaterale si plurilaterale, in sectorul bovin, si vor notifica prompt orice modificare a acestor politici si masuri, care sint de natura sa afecteze comertul international cu vite vii si carne de vita.
Prevederile prezentului paragraf nu vor obliga pe nici un participant sa comunice date confidentiale a caror divulgare ar constitui un obstacol in aplicarea reglementarilor legale, ar fi contrara interesului public sau ar aduce prejudicii intereselor comerciale legitime ale intreprinderilor de stat sau particulare.
4. Secretariatul aranjamentului va urmari evolutia datelor privind piata, indeosebi cele care se refera la efectivele septelului, stocuri, sacrificari si preturi interne si internationale, pentru a putea detecta din timp simptomele oricaror dezechilibre grave intre oferta si cerere. Secretariatul va tine consiliul la curent cu elementele semnificative intervenite pe piata mondiala, ca si cu perspectivele productiei, consumului, exporturilor si importurilor.

NOTA:
Se intelege ca in conformitate cu prevederile prezentului articol, consiliul da mandat secretariatului sa elaboreze si sa tina la zi evidenta tuturor masurilor care afecteaza comertul cu carne de vita si animale vii, inclusiv a angajamentelor care decurg din negocieri bilaterale, plurilaterale sau multilaterale.
ART. 4
Atributiile Consiliului international al carnii ci cooperarea intre participantii la prezentul aranjament
1. Consiliul se va reuni pentru:
a) a evalua situatia ofertei si cererii pe plan mondial si perspectivele, pe baza unei analize interpretative a situatiei curente si a evolutiei probabile, elaborate de catre secretariatul aranjamentului, pornind de la documentatia furnizata in conformitate cu art. III din prezentul aranjament, inclusiv cea care se refera la aplicarea politicilor interne si comerciale, ca si de la orice alte informatii de care dispune secretariatul;
b) a proceda la o analiza cuprinzatoare a aplicarii prezentului aranjament;
c) a oferi posibilitatea unor consultari regulate asupra tuturor problemelor care afecteaza comertul international cu carne de vita.
2. Daca, dupa evaluarea situatiei ofertei si cererii mondiale, mentionata in paragraful 1 a) din prezentul articol, sau dupa examinarea tuturor informatiilor in materie, conform paragrafului 3 din art. III, consiliul constata existenta unui dezechilibru grav sau a unei amenintari de dezechilibru grav pe piata internationala a carnii, consiliul, luind in mod special in considerare situatia din tarile in curs de dezvoltare, va proceda, prin consens, la identificarea, in scopul examinarii de catre guverne, de solutii posibile in vederea remedierii situatiei in conformitate cu principiile si regulile G.A.T.T.
3. In functie de aprecierea consiliului privind caracterul temporar sau de durata mai lunga la situatiei definite in paragraful 2 din prezentul articol, masurile prevazute la paragraful 2 din prezentul articol vor putea include masuri pe termen scurt, mediu sau lung, luate atit de importatori cit si de exportatori, pentru a contribui la ameliorarea situatiei de ansamblu a pietei mondiale, in conformitate cu obiectivele si scopurile aranjamentului, in special cu dezvoltarea, liberalizarea tot mai larga si stabilitatea pietei internationale a vitelor vii si carnii de vita.
4. In examinarea masurilor prevazute la paragrafele 2 si 3 din prezentul articol, se va acorda atentia cuvenita tratamentului special, mai favorabil, pentru tarile in curs de dezvoltare, atunci cind acesta este adecvat si realizabil.
5. Participantii se angajeaza sa contribuie, in masura tuturor posibilitatilor lor, la realizarea obiectivelor prezentului aranjament, enuntate in art. I. In acest scop si in conformitate cu principiile si regulile G.A.T.T., participantii vor intra cu regularitate in discutiile prevazute la alin. c) din paragraful 1 al art. IV, in vederea examinarii posibilitatilor de realizare a obiectivelor prezentului aranjament, indeosebi eliminarea in continuare a obstacolelor din comertul cu carne de vita si animale vii. Aceste discutii vor trebui sa pregateasca calea pentru examinarea ulterioara a solutiilor posibile pentru problemele comerciale, in conformitate cu principiile si regulile G.A.T.T., care ar putea fi acceptate integral de catre toate partile interesate, intr-un context echilibrat de avantaje reciproce.
6. Toti participantii vor putea sa ridice in fata consiliului orice problema*) care afecteaza prezentul aranjament, intre altele, pentru aceleasi scopuri ca cele prevazute in paragraful 2 din prezentul articol.
Consiliul se va reuni, la cererea unui participant, intr-un interval care sa nu depaseasca 15 zile, pentru a examina toate problemele care afecteaza prezentul aranjament.

-------
*) NOTA: Se confirma ca termenul problema din acest paragraf include toate aspectele prevazute in aranjamentele multilaterale negociate in cadrul negocierilor comerciale multilaterale, indeosebi cele care se refera la masuri privind exporturile si importurile. Se confirma, de asemenea, ca prevederile paragrafului 6 al art. IV si ale prezentei note nu modifica drepturile si obligatiile partilor la astfel de aranjamente.


PARTEA A DOUA

ART. 5
Administrarea aranjamentului

1. Consiliul international al carnii
In cadrul G.A.T.T. se va infiinta un Consiliu international al carnii. Consiliul va fi format din reprezentanti ai tuturor participantilor la aranjament si va indeplini toate atributiile care sint necesare pentru realizarea prevederilor aranjamentului. Consiliul va beneficia de serviciile Secretariatului G.A.T.T. Consiliul va stabili reguli proprii de procedura, in special cu privire la modalitatile de consultare prevazute in art. IV.
2. Reuniuni ordinare si extraordinare
Consiliul se va reuni in mod normal cel putin de doua ori pe an. Presedintele va avea insa latitudinea sa convoace reuniuni extraordinare ale consiliului, fie din proprie initiativa, fie la solicitarea unui participant la prezentul aranjament.
3. Hotariri
Consiliul va adopta hotariri prin consens. Se considera ca consiliul a adoptat o hotarire asupra unei probleme care i-a fost inaintata spre examinare daca nici un membru al consiliului nu se opune in mod formal acceptarii unei propuneri.
4. Cooperare cu alte organizatii
Consiliul va face toate demersurile necesare pentru consultarea sau cooperarea cu organizatiile interguvernamentale si neguvernamentale.
5. Admiterea de observatori
a) Consiliul poate invita orice tara neparticipanta pentru a fi reprezentata la oricare din reuniunile sale in calitate de observator.
b) Consiliul poate, de asemenea, sa invite oricare din organizatiile mentionate in paragraful 4 din prezentul articol sa participe la oricare din reuniunile sale in calitate de observator.

PARTEA A TREIA

ART. 6
Dispozitii finale

1. Acceptare*)
a) Prezentul aranjament este deschis spre acceptare, prin semnare sau in alt mod, guvernelor care sint membre ale Organizatiei Natiunilor Unite sau ale uneia din organizatiile specializate ale acesteia si Comunitatii Economice Europene.
b) Orice guvern**) care accepta prezentul aranjament poate - la data acceptarii - sa formuleze rezerve cu privire la acceptarea oricareia din prevederile prezentului aranjament. Aceste rezerve sint supuse aprobarii participantilor.
c) Prezentul aranjament va fi depus la directorul general al Partilor Contractante la acordul general, care va remite in cel mai scurt timp fiecarui participant o copie certificata a aranjamentului si o notificare a fiecarei acceptari a acestuia de catre fiecare participant.
Textele prezentului aranjament, in limbile engleza, franceza si spaniola, sint considerate ca fiind autentice.
d) Intrarea in vigoare a prezentului aranjament va conduce la desfiintarea Grupului consultativ al carnii.

-----------
*) Termenii acceptare sau acceptat, in modul in care sint utilizati in prezentul articol, sint considerati ca incluzind efectuarea tuturor procedurilor interne necesare pentru infaptuirea prevederilor prezentului aranjament.
**) In sensul prezentului aranjament, termenul guvern este considerat ca incluzind autoritatile competente ale Comunitatii Economice Europene.


2. Aplicare provizorie
Fiecare guvern poate depune la directorul general al Partilor Contractante la acordul general o declaratie de aplicare provizorie a prezentului aranjament. Fiecare guvern care depune o asemenea declaratie va aplica in mod provizoriu prezentul aranjament si va fi provizoriu considerat ca participant la prezentul aranjament.
3. Intrare in vigoare
Prezentul aranjament va intra in vigoare la 1 ianuarie 1980, pentru participantii care l-au acceptat. Pentru participantii care accepta prezentul aranjament dupa aceasta data, el va intra in vigoare de la data acceptarii.
4. Durata de valabilitate
Prezentul aranjament va ramine in vigoare pentru o perioada de 3 ani. Valabilitatea prezentului aranjament se va prelungi pe noi perioade de cite 3 ani, in lipsa unei decizii contrare a consiliului, adoptata cu cel putin 80 de zile inainte de data expirarii.
5. Amendamente
Cu exceptia cazurilor in care in prezentul aranjament au fost incluse prevederi referitoare la modificari, consiliul poate recomanda amendamente privind prevederile prezentului aranjament. Amendamentele propuse vor intra in vigoare in momentul acceptarii lor de catre toate guvernele participante.
6. Legatura intre aranjament si G.A.T.T
Nici o prevedere din prezentul aranjament nu va afecta drepturile si obligatiile participantilor care decurg din acordul general*).
7. Denuntare
Oricare participant va putea denunta prezentul aranjament. Denuntarea va avea efect la expirarea unei perioade de 60 de zile de la data la care directorul general al Partilor Contractante a primit notificarea scrisa privind denuntarea.

------------
*) Aceasta prevedere se aplica numai partilor contractante la G.A.T.T.


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016