Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXE din 23 februarie 2018  la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 253/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi autorizare a serviciilor de îngrijiri paliative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ANEXE din 23 februarie 2018 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 253/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi autorizare a serviciilor de îngrijiri paliative

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 199 bis din 5 martie 2018

    ANEXA 1

    PRINCIPIILE ÎNGRIJIRII PALIATIVE
    ART. 1
        Principiile îngrijirilor paliative sunt următoarele:
    a) îngrijirea paliativă îmbunătăţeşte calitatea vieţii şi influenţează pozitiv evoluţia bolii;
    b) îngrijirea paliativă asigură controlul durerii şi al altor simptome;
    c) îngrijirea paliativă consideră pacientul şi familia acestuia ca pe o unitate de îngrijire;
    d) îngrijirea paliativă afirmă valoarea vieţii şi consideră moartea ca pe un proces natural;
    e) îngrijirea paliativă nu grăbeşte şi nici nu amână decesul;
    f) îngrijirea paliativă integrează aspectele psiho-sociale şi spirituale în îngrijirea holistică a pacientului;
    g) îngrijirea paliativă asigură satisfacerea nevoilor complexe ale pacientului prin intervenţia echipei interdisciplinare;
    h) îngrijirea paliativă include acele investigaţii care sunt necesare unei mai bune înţelegeri şi unui tratament adecvat pentru complicaţiile clinice ale bolii;
    i) îngrijirea paliativă asigură suportul familiei/aparţinătorilor în îngrijirea pacientului şi după decesul acestuia, în perioada de doliu.


    ART. 2
        Principiile îngrijirii paliative pediatrice (IPP) sunt următoarele:
    a) IPP este îngrijirea activă şi totală a corpului, minţii şi spiritului copilului bolnav şi suportul acordat familiei copilului;
    b) IPP începe din momentul diagnosticului bolii şi continuă pe tot parcursul acesteia, indiferent dacă pacientul primeşte sau nu tratamentul cu intenţie curativă al bolii;
    c) IPP urmăreşte evaluarea şi alinarea suferinţei fizice, psihologice şi sociale a copilului;
    d) IPP eficientă se realizează de către o echipă interdisciplinară care include, pe lângă profesionişti, familia copilului bolnav şi care se bazează pe utilizare eficientă a tuturor resurselor disponibile;
    e) IPP se acordă în diferite medii: la domiciliul copilului, în centre rezidenţiale pentru copii în sistemul de protecţie socială, în unităţi independente de îngrijiri paliative sau secţii/compartimente de paliaţie din spitale.



    ANEXA 2

    LOCAŢII ŞI STRUCTURI PRIN CARE SE ACORDĂ SERVICII DE ÎNGRIJIRI PALIATIVE
    ART. 1
    (1) Îngrijirile paliative la domiciliu se acordă astfel:
    a) pentru nivelul 1 - de către furnizori de îngrijire paliativă de bază şi de îngrijire paliativă specializată;
    b) pentru nivelul 2 - de către furnizori de îngrijire paliativă de bază;
    c) pentru nivelul 3 - de către furnizori de îngrijire paliativă specializată pentru pacienţii definiţi la capitolul de beneficiari cu grad de mobilitate diminuat şi pentru familiile acestora sau pentru pacienţii mobili care primesc intermitent servicii de îngrijiri paliative în alte locaţii, dar care primesc intervenţii de consultanţa telefonică pentru asigurarea continuităţii serviciului de îngrijiri paliative

    (2) Pot fi furnizori de îngrijiri paliative de bază la domiciliu medicii de familie cu supraspecializare/competenţă/atestat de studii complementare în îngrijiri paliative sau personal medical din asistenţa primară, comunitară sau din spitalele generale, având instruire de bază în domeniul îngrijirilor paliative, certificată prin absolvirea unor programe de instruire acreditate de organisme profesionale competente;
    (3) Pot fi furnizori de îngrijiri paliative specializate la domiciliu furnizori cu personalitate juridică, publici sau privaţi, sau structuri fără personalitate juridică din cadrul spitalelor publice sau private, asociaţiilor şi fundaţiilor, care fac dovada funcţionării cu echipe interdisciplinare formate din personal angajat având pregătire în domeniul îngrijirilor paliative, prevăzut la art. 3 alin. (1) din Anexa nr. 4.

    ART. 2
     Pentru a asigura acoperirea nevoilor de îngrijiri paliative specializate la domiciliu se prevede un serviciu specializat de îngrijiri paliative la domiciliu cu o echipă multidisciplinară formată din minim 1 medic, asistenţi medicali, asistenţi sociali, psihologi, instruiţi conform prevederilor art. 3 alin. (1) din Anexa nr. 4.

    ART. 3
     Îngrijirile paliative la nivelul cabinetelor de medicină de familie sunt de nivel 1 şi de nivel 2 şi se acordă pacienţilor cu grad bun de mobilitate, definiţi în Anexa nr. 3 art. 1.

    ART. 4
    (1) Îngrijirile paliative la nivelul cabinetelor din cadrul unităţilor de asistenţă medicală ambulatorie sunt de Nivel 1 şi Nivel 3 şi se acordă de către furnizorii de îngrijire paliativă specializată pacienţilor cu grad bun de mobilitate, definiţi în Anexa nr. 3 la Regulament.
    (2) Pot fi furnizori de îngrijiri paliative specializate în ambulatoriu cabinete organizate ca structuri fără personalitate juridică în cadrul spitalelor publice sau private sau cabinete cu personalitate juridică, autorizate conform prevederilor legale în vigoare, care fac dovada funcţionării cu echipe interdisciplinare de îngrijiri paliative formate din personal angajat având pregătire în domeniul îngrijirilor paliative, conform art. 3 alin. (1) din Anexa nr. 4.

    ART. 5
    (1) Îngrijirile paliative la nivel de centre de zi sunt de Nivel 1 şi Nivel 3 şi se acordă de către furnizorii de îngrijiri paliative specializate, pacienţilor cu grad bun de mobilitate, definiţi în cuprinsul art. 2 din Anexa nr. 3.
    (2) Centre de zi pentru îngrijiri paliative pot fi organizate ca structuri în cadrul unor unităţi sanitare publice sau private cu paturi în regim de spitalizare continuă sau ca unităţi cu personalitate juridică autorizate de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de colegiile medicilor judeţene şi al municipiului Bucureşti, asigurând accesul pacienţilor la serviciile specializate.
    (3) În centrele de zi serviciile de îngrijiri paliative oferite pot fi de Nivel 3 - evaluarea şi controlul durerii şi al simptomelor, aplicarea şi monitorizarea tratamentului, efectuarea de manevre de diagnostic şi terapeutice, prescrierea medicaţiei, tratamente şi îngrijiri, îngrijirea plăgilor/ stomelor/ limfedemului, de comunicare, educare şi consiliere a pacientului şi familiei, de informare şi susţinere a pacientului şi familiei în luarea deciziilor terapeutice şi de îngrijire, sociale - igienă, baie, suport pentru obţinerea drepturilor şi beneficiilor sociale, fizio/kinetoterapie pentru menţinerea capacităţii funcţionale, integrare socială - terapie ocupaţională, terapie prin joc, relaxare sau recreere.
    (4) În funcţie de serviciile oferite, centrele de zi au spaţii special amenajate pentru a asigura intervenţiile amintite: săli de tratament, spaţii de socializare şi terapii - kinetoterapie pasivă, terapie ocupaţională, terapie prin joc ş.a. sau recreere, grupuri sanitare pentru persoane cu dizabilităţi, mobilier adecvat - canapele, fotolii, dulapuri, mese ş.a.

    ART. 6
    (1) Îngrijirile paliative la nivelul secţiilor/compartimentelor cu paturi de îngrijiri paliative în regim de spitalizare continuă sunt de Nivel 1 şi Nivel 3 şi se acordă de către furnizorii de îngrijiri paliative specializate pacienţilor definiţi în cuprinsul art. 3 alin. (1) din Anexa nr. 4.
    (2) Pot fi furnizori de îngrijiri paliative specializate secţii/compartimente în structura unor unităţi spitaliceşti publice sau private, autorizate conform prevederilor legale în vigoare, care fac dovada funcţionării cu echipe interdisciplinare formate din personal angajat conform normativelor în vigoare şi standardelor profesionale de îngrijiri paliative, conform Anexei nr. 4 la Regulament.
    (3) Pentru asigurarea îngrijirii paliative specializate în regim de spitalizare continuă în secţii/compartimente de îngrijiri paliative sau în unităţi sanitare cu paturi de paliaţie se recomandă existenţa a 20 paturi cu această destinaţie la 100.000 locuitori.

    ART. 7
    (1) Îngrijirile paliative la nivelul unităţilor sanitare cu paturi de profil tip hospice sunt de Nivel 1 şi Nivel 3 şi se acordă pacienţilor definiţi în Anexa nr. 3 la Regulament.
    (2) Pot fi furnizori de îngrijiri paliative specializate unităţi sanitare cu paturi de tip hospice, publice sau private, autorizate conform prevederilor legale în vigoare, care fac dovada funcţionării cu echipe interdisciplinare formate din personal angajat conform normativelor în vigoare şi standardelor profesionale de îngrijiri paliative, conform Anexei nr. 4 la Regulament.
    (3) La nivelul unităţilor specializate de îngrijiri paliative se pot organiza servicii de consultanţă telefonică pentru furnizorii de îngrijiri paliative de bază. Serviciul de consultanţă telefonică de suport pentru serviciile de îngrijiri paliative de bază va funcţiona zilnic între orele 7-21, 7 zile din 7.

    ART. 8
        Echipele specializate de îngrijiri paliative pot fi organizate în spitale publice sau private, fiind formate din personalul propriu al unităţii respective sau subcontractat, inclusiv cu asociaţii şi fundaţii, instruit şi certificat în îngrijiri paliative şi dedicat acestui tip de servicii, care intervin la solicitare, în toate secţiile spitalului şi asigură consultaţii, intervenţii şi tratamente pentru pacienţii cu boli cronice progresive şi cu nevoi de îngrijire paliativă.

    ART. 9
    (1) În vederea îmbunătăţirii accesului pacienţilor la serviciile de îngrijiri paliative şi pentru asigurarea continuităţii îngrijirii, furnizorii de îngrijire paliativă de bază şi specializată vor colabora la nivel judeţean.
    (2) Furnizorii de servicii de îngrijiri paliative vor informa în scris anual direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti în legătură cu serviciile asigurate, comunicând următoarele date: tipul de furnizor public sau privat, tipul de servicii acordate, persoana şi datele de contact ale acesteia; datele vor fi publicate pe site-ul direcţiilor de sănătate publică şi actualizate anual, pentru a asigura vizibilitatea serviciilor de îngrijiri paliative şi pentru a facilita colaborarea între furnizori;
    (3) Pentru funcţionarea adecvată a îngrijirilor paliative de bază, este nevoie ca în raza de acţiune a medicilor de familie să existe servicii specializate de îngrijiri paliative, care să furnizeze consultaţii la domiciliu pentru pacienţii cu nevoi complexe, un serviciu specializat de îngrijire paliativă de internare în unitate cu paturi la o distanţă de maxim 50 km de locaţia pacientului, precum şi un serviciu de suport pentru medicii de familie prin linie telefonică de consultanţă;
    (4) Pe măsura dezvoltării serviciilor de îngrijiri paliative în toate judeţele, se va organiza dintre furnizorii specializaţi de îngrijiri paliative un centru coordonator pentru fiecare judeţ; acesta va asigura continuitatea asistenţei pacienţilor, colaborarea între autorităţi, unităţile sanitare publice şi private, în scopul coordonării îngrijirii, transferului pacienţilor între unităţile de internare şi serviciile în ambulatoriu sau la domiciliul pacienţilor; aceste centre coordonatoare vor fi organizate de către Ministerul Sănătăţii, cu consultarea Comisiei de paliaţie, prin direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.


    ANEXA 3

    BENEFICIARII SERVICIILOR DE ÎNGRIJIRI PALIATIVE
    ART. 1
        Beneficiari ai îngrijirilor paliative sunt: pacienţii de toate vârstele, adulţi sau copii cu boli cronice progresive, cu suferinţă generată de simptome necontrolate şi/sau probleme psiho-emoţionale şi/sau sociale şi/sau spirituale şi/sau grad ridicat de dependenţă, precum şi familiile acestora, pe toată perioada de îngrijire, inclusiv în perioada de doliu.

    ART. 2
        Pacienţii adulţi care pot beneficia de îngrijiri paliative specializate se încadrează de regulă în una din categoriile de mai jos:
    1. Pacienţi cu boli oncologice, dacă se află în una din următoarele situaţii:
    a. cancer stadiu III sau stadiul IV sau stadiu II cu deteriorare progresivă a pacientului, în ciuda terapiei anticanceroase;
    b. cancer şi statusul de Performantă Karnofsky < 70 sau Scor de performantă paliativă (PPS) < 70%;
    c. cancer şi scăderea greutăţii cu 5% sau mai mult în ultimele 3 luni;
    d. cancer şi simptome de intensitate moderată sau severă precum dispnee, durere, hemoptizie, vărsături etc;
    e. urgenţe oncologice precum sindrom de venă cavă, status confuzional acut, hipercalcemie, etc;
    f. cancer recidivat sau cu evoluţie progresivă după chirurgie/ radioterapie/ chimioterapie;
    g. cancer şi criză existenţială;
    h. cancer şi suferinţă psiho-socială (anxietate, depresie, familie în criză etc) moderat severă;
    i. stare terminală.

    2. Pacienţi cu boli cardiovasculare, dacă prezintă:
    a. răspuns slab la tratamentul optim cu diuretice şi vasodilatatoare, incluzând inhibitori de angiotensinconvertază;
    b. prezenţa simptomelor semnificative ale insuficienţei cardiace congestive la repaus şi clasificate de NYHA Clasa IV (incapacitatea de a desfăşura orice activitate fizică fără disconfort, simptome de insuficienţă cardiacă sau angină la repaus sau disconfort crescut la efort minim).

    3. Pacienţii cu scleroză laterală amiotrofică, dacă prezintă progresie rapidă a bolii în ultimele 12 luni, evidenţiate prin una din următoarele manifestări:
    a. trecerea de la mobilitatea independentă la scaunul cu rotile sau imobilizarea la pat;
    b. trecerea de la vorbirea normală la vorbirea abia inteligibilă sau chiar neinteligibilă;
    c. trecerea de la alimentaţia normală la cea semi-solidă/semi-lichidă;
    d. trecerea de la capacitatea de a desfăşura independent majoritatea sau chiar totalitatea activităţilor zilnice la nevoia majoră de asistenţă din partea îngrijitorului

    4. Pacienţii cu demenţă în ultimul stadiu, dacă se află în una din următoarele situaţii:
    a. stadiul 7 sau mai mult, conform scalei de evaluare funcţionale;
    b. incapacitate de mişcare fără asistenţă;
    c. incapacitate de a se îmbrăca fără asistenţă;
    d. incapacitate de a-şi asigura igiena personală fără asistenţă;
    e. incontinenţă urinară şi fecală, intermitentă sau constantă;
    f. comunicare verbală fără sens, doar în fraze stereotipice, sau abilitatea de a vorbi în limita a 6 sau foarte puţine cuvinte inteligibile.

    5. Pacienţii cu scleroză multiplă, dacă prezintă handicap nutriţional critic evidenţiat prin una din următoarele manifestări:
    a. administrare orală insuficientă de alimente şi lichide pentru a menţine pacientul în viaţă;
    b. pierdere continuă în greutate;
    c. progresie rapidă a bolii sau complicaţii în ultimele 12 luni, evidenţiate prin: trecerea de la mobilitate independentă la scaunul cu rotile sau imobilizarea la pat; trecerea de la vorbirea normală la vorbirea abia inteligibilă sau chiar neinteligibil; trecerea de la alimentaţia normală la cea semi-solidă/semi-lichidă; trecerea de la capacitatea de a desfăşura independent majoritatea sau chiar totalitatea activităţilor zilnice la nevoia majoră de asistenţă din partea îngrijitorului.

    6. Pacienţii cu Boala Parkinson, dacă prezintă handicap nutriţional critic evidenţiat prin una din următoarele manifestări:
    a. administrarea orală insuficientă de alimente şi lichide pentru a menţine pacientul în viaţă;
    b. pierdere continuă în greutate;
    c. deshidratare sau hipovolemie;
    d. absenţa metodelor de hrănire artificială;
    e. evoluţia rapidă a bolii sau complicaţii în ultimele 12 luni, evidenţiate prin: trecerea de la mobilitate independentă la scaunul cu rotile sau imobilizarea la pat; trecere de la vorbirea normală la vorbire abia inteligibilă sau chiar neinteligibilă; trecere de la alimentaţia normală la cea semi-solidă/semi-lichidă; trecere de la capacitatea de a desfăşura independent majoritatea sau chiar totalitatea activităţilor zilnice la nevoia majoră de asistenţă din partea îngrijitorului.

    7. Pacienţii cu boli pulmonare, dacă prezintă una din următoarele manifestări:
    a. dispnee în repaus sau la efort minim, cu răspuns minim sau fără răspuns la bronhodilatatoare, având ca urmări scăderea capacităţii funcţionale, oboseala şi tusea;
    b. evoluţia afecţiunilor pulmonare în ultim stadiu stadiu, puse în evidenţă de multiple apelări ale serviciului de urgenţă sau spitalizările anterioare pentru infecţii pulmonare şi/sau insuficienţă respiratorie;
    c. hipoxie, pusă în evidenţă de pO2 < 55 mmHg şi saturaţia de oxigen în sânge < 88% sau hipercapnie, pusă în evidenţă de pCO2 > 50 mmHg, cord pulmonar şi insuficienţă cardiacă dreaptă subordonată afecţiunii pulmonare;
    d. pierderea progresivă în greutate, neintenţionată, mai mare de 10% din greutatea corpului, în ultimele 6 luni;
    e. tahicardie de repaus > 100/mm.

    8. Pacienţii cu accident vascular cerebral şi comă, dacă se află în una din următoarele situaţii:
    a. accident vascular cerebral hemoragie acut: comă sau stare stuporoasă, ce persistă peste 3 zile cu disfagie care împiedică ingerarea suficientă de alimente şi lichide pentru a menţine viaţa unui pacient care nu este hrănit şi hidratat artificial.
    b. faza cronică a accidentului vascular hemoragie sau ischemic evidenţiată de una din următoarele stări: demenţă post atac cerebral de stadiul 7 sau mai mult, conform scalei de evaluare funcţională; status de performanţă Karnofsky mai mic de 50%; status nutriţional slab, indiferent dacă este sau nu hrănit artificial, însoţit de o scădere în greutate de peste 10% în ultimele 6 luni şi albuminele serice < 2.5 gm/dl sau
    c. comă de orice etiologie cu oricare trei dintre următoarele manifestări, în a treia zi de comă: răspuns cerebral anormal; absenţa răspunsului verbal; absenţa răspunsului la durere; creatinină serică >1.5 mg/dl.

    9. Pacienţii cu miastenia gravis dacă se află în una din următoarele situaţii:
    a) stadiul III sau IV al bolii conform clasificării Ossermann
    b) stadiul III formă generalizată acută cu evoluţie gravă, rapid progresivă, cu participare bulbară şi insuficienţă respiratorie;
    c) stadiul IV formă cu evoluţie cronică gravă şi rezistenţă mare la terapie, progresie din stadiul I, II sau III în ultimii 2 ani



    ART. 3
        Beneficiarii îngrijirii paliative pediatrice sunt copii cu boli care fac improbabilă supravieţuirea până la vârsta de adult. Aceste boli sunt:
    a. boli care ameninţă viaţa: afecţiuni pentru care tratamentul curativ este posibil, dar poate eşua - cancer, insuficienţe de organ, malformaţii congenitale cardiace grave ş.a.;
    b. boli care limitează viaţa, dar pentru care tratamentul intensiv poate prelungi prognosticul şi îmbunătăţi calitatea vieţii - fibroza chistică, distrofie neuromusculară progresivă, osteogeneza imperfectă în formă severă, deficienţe imune severe congenitale şi dobândite, HIV-SIDA, boli inflamatorii panarterită nodoasă, boala Crohn, boli renale - glomerulonefrita rapid progresivă, sindromul de Toni-Debre-Fanconi ş.a., insuficienţă cardiacă, renală, hepatică.
    c. boli progresive pentru care de la debut este posibil numai tratament paliativ: anomalii cromozomiale, boli metabolice de stocare: glicogenoze, mucopolizaharidoze, unele mucolipidoze, Boala Gaucher, Boala Niemann-Pick; boli degenerative ereditare ale sistemului nervos central: atrofia musculară spinală Werdning-Hoffmann, leucodistrofia globală Krabbe, scleroza spongioasă Canavan, polidistrofia Alper, encefalomielita necrozantă subacută Leigh; boli degenerative dobândite: panencefalita sclerozantă subacută, scleroza multiplă.
    d. boli non-progresive care determină o fragilitate constituţională şi o susceptibilitate mare pentru complicaţii; majoritatea sunt însoţite de deficit neurologic sever: paralizie cerebrală gravă cu imobilizare la pat şi handicapuri multiple, traumatisme ale sistemului nervos central, sechele neurologice severe ale infecţiilor sistemului nervos central, meningomielocel cu afectare neurologică severă.


    ART. 4
    (1) Îngrijirile paliative pediatrice se adresează copiilor cu o varietate de boli, unele dintre ele fiind boli rare, pentru care există o experienţă limitată.
    (2) Îngrijirile paliative pediatrice se acordă frecvent copiilor cu boli ereditare, în situaţiile în care există mai mulţi copii afectaţi într-o familie; din acest motiv este necesară consilierea genetică familială.


    ANEXA 4

    RESURSELE UMANE ÎN ÎNGRIJIRILE PALIATIVE
    ART. 1
        Nivelul 1 - Educarea şi sprijinul pacientului pentru autoîngrijire este asigurat de către personalul din serviciile de îngrijiri paliative de bază şi specializate.

    ART. 2
        Nivelul 2 - îngrijirile paliative de bază sunt asigurate de către personal instruit în domeniul îngrijirilor paliative, după cum urmează:
    a) medici de familie/specialişti absolvenţi ai unei pregătiri iniţiale certificată prin diploma de educaţie medicală continuă cu minim: 42 ore de curs teoretic şi 24 ore de practică în servicii specializate de îngrijiri paliative.
    b) medicii de familie/specialişti cu supraspecializare/competenţă/atestat de studii complementare în îngrijiri paliative care fac dovada aplicării îngrijirii paliative în practica curentă lucrând individual şi care nu fac parte din echipe interdisciplinare de îngrijiri paliative;
    c) asistenţi medicali absolvenţi ai modulelor introductive şi avansate de îngrijiri paliative - 36 ore de educaţie medicală continuă;
    d) asistenţi sociali cu diplomă de licenţă şi curs de bază de 36 ore în îngrijiri paliative.


    ART. 3
    (1) Nivelul 3 - îngrijirile paliative specializate sunt asigurate de echipe interdisciplinare care cuprind următoarele categorii de personal:
    a) medici cu supraspecializare/competenţă/atestat de studii complementare de îngrijiri paliative;
    b) asistenţi medicali absolvenţi ai unui program de specializare îngrijiri paliative sau cu studii masterale în îngrijiri paliative sau al unui program de educaţie medicală continuă de îngrijiri paliative de 120 de ore de educaţie medicală continuă şi experienţa clinica în paliaţie de minim 3 ani de zile;
    c) asistenţi sociali, psihologi, terapeuţi, clerici, alt personal cu diplomă de licenţă şi studii masterale în îngrijiri paliative sau curs aprofundat de 60 de ore de educaţie medicală.

    (2) Normativul de personal pentru îngrijirile paliative specializate la domiciliu este următorul:
    a) 1 norma medic cu supraspecializare/competenţă atestat de studii complementare în îngrijiri paliative la 30 pacienţi;
    b) 1 normă asistent medical cu studii aprofundate/specializare în îngrijiri paliative la 15 pacienţi;
    c) 1 normă asistent social cu instruire în îngrijire paliativă la 50 pacienţi.
    d) 1 normă psiholog la 50-60 pacienţi;
    e) alt personal norme parţiale kinetoterapeut, alţi terapeuţi - preot/cleric ş.a.

    (3) Normativul de personal pentru secţii/ compartimente/ unităţi sanitare cu profil de îngrijiri paliative - internare continuă, este următorul:
    a) 1 norma medic cu supraspecializare/competenţă/atestat de studii complementare în îngrijiri paliative, la 10-12 paturi;
    b) 1 normă asistent medical cu studii aprofundate/specializate în îngrijiri paliative, la 4-8 paturi pe tură;
    c) 1 normă infirmieră la 4-8 paturi pe tură;
    d) 1 normă de asistent social la 25 paturi;
    e) 1/2 normă psiholog la 10-12 paturi;
    f) 4 norme parţiale alt personal - kinetoterapeut, preot/cleric ş.a.

    (4) Normativul de personal pentru ambulatorii de îngrijiri paliative este următorul:
    a) 1 normă medic cu supraspecializare/competenţă/atestat de studii complementare în îngrijiri paliative la 60.000 locuitori;
    b) normă asistent medical cu studii aprofundate/specializate în îngrijiri paliative la 60.000 locuitori;
    c) normă parţială asistent social, psiholog, kinetoterapeut, consilier spiritual.

    (5) Normativul de personal pentru centrele de zi de îngrijiri paliative este următorul:
    a) 1 normă medic cu supraspecializare/competenţă/atestat de studii complementare în îngrijiri paliative;
    b) 1 normă asistent medical cu studii aprofundate/specializate în îngrijiri paliative la 10 pacienţi;
    c) 1 infirmieră la 10 pacienţi;
    d) normă parţială asistent social, psiholog, terapeut ocupaţional, preot, infirmieră, voluntari.

    (6) Normativul de personal pentru echipele mobile de spital este următorul:
    a) 1 normă medic cu supraspecializare/competenţă/atestat de studii complementare în îngrijiri paliative;
    b) 1 normă asistent medical cu studii aprofundate/specializate în îngrijiri paliative;
    c) 1 normă asistent social cu studii de îngrijiri paliative.


    ART. 4
        La momentul autorizării, serviciul specializat de îngrijiri paliative va face dovada funcţionării cu personal conform normativelor legale în vigoare şi având pregătirea necesară;

    ART. 5
        Serviciile specializate de consultanţă telefonică pentru serviciile de îngrijiri paliative de bază organizate la nivel judeţean vor fi deservite de medici din serviciile specializate de îngrijiri paliative cu experienţă de minim 3 ani în astfel de servicii.

    ART. 6
        Personalul care asigură servicii de suport pentru familii/aparţinători în perioada de doliu este format din: psiholog, asistent social, preot, tot personalul având pregătire corespunzătoare.

    ART. 7
        Personalul care asigură consultanţa telefonică în îngrijiri paliative pentru pacienţi şi familii este format din asistenţi medicali specializaţi în îngrijiri paliative cu experienţă de minim 3 ani în servicii specializate de îngrijiri paliative la domiciliu, care au acces telefonic la medic cu studii aprofundate/specializate în îngrijiri paliative, cu experienţă de minim 3 ani în servicii specializate de îngrijiri paliative la domiciliu.

    ART. 8
    (1) Personalul care asigură consultanţa pentru serviciile de îngrijirii paliative de bază este reprezentat de mentori şi coordonatori locali.
    (2) Vor fi desemnaţi coordonatori locali/mentori pentru grupuri de medici de familie, astfel: un mentor pentru până la 5 medici de familie; un coordonator local dintr-un serviciu specializat pentru până la 10 mentori; coordonatorii locali/mentorii vor fi desemnaţi de către Ministerul Sănătăţii cu consultarea Comisiei Consultative de Paliaţie.
    (3) Pentru asigurarea coordonării la nivel local/regional este necesară numirea unor coordonatori pentru serviciile de îngrijiri paliative de bază. Coordonatorii locali sunt selectaţi dintre medicii care lucrează în îngrijiri specializate la domiciliu şi care: au lucrat mai mult de 1 an într-un astfel de serviciu; sunt acreditaţi ca formatori în îngrijiri paliative; au abilităţi de lidership şi manageriale;
    (4) Mentorii în domeniul îngrijirii paliative de bază sunt medici care îndeplinesc următoarele criterii:
    a) au urmat cursul de 3 zile de mentorat;
    b) au lucrat cel puţin 12 luni într-un serviciu specializat de îngrijiri paliative sau 24 luni în programul de îngrijiri paliative de bază;
    c) au urmat studii complementare (supraspecializare/competenţă/atestat) în îngrijiri paliative sau au furnizat intervenţii de bază în îngrijiri paliative pentru minim 10 pacienţi (mai mult de 50% din ei cu ECOG 3 sau 4);



    ANEXA 5

    CONDIŢIILE IGIENICO-SANITARE, DOTAREA ŞI ECHIPAMENTELE ÎN
           SERVICIILE DE ÎNGRIJIRI PALIATIVE ÎN UNITĂŢILE SANITARE CU PATURI
    ART. 1
    (1) Condiţiile igienico-sanitare în unităţile de paliaţie reprezintă totalitatea factorilor din mediul fizic în care se desfăşoară actul medical şi de îngrijire, precum şi atitudinea personalului de îngrijire sau auxiliar faţă de suferinţa pacientului cu boli cronice progresive şi a familiei acestuia.
    (2) Condiţiile igienico-sanitare au în vedere asigurarea unui ambient specific, prietenos, familial, liniştit şi personalizat;
    (3) Unităţile specializate de îngrijiri paliative în regim de internare vor identifica o persoană responsabilă asigurarea condiţiilor igienico-sanitare.

    ART. 2
    (1) Spaţiul, dotările minime şi echipamentele din unităţile de îngrijiri paliative cu regim de internare:
    a) saloane: preferabil cu 1-2 paturi, maxim 4 paturi/salon şi un spaţiu cu suprafaţă de minim 2 m.p. pentru aparţinătorii pacienţilor; se va asigura intimitatea pacienţilor în saloanele cu mai multe paturi, prin perdele sau paravane; paturile trebuie să permită accesul personalului de îngrijire pe ambele părţi;
    b) dotări specifice în saloane: paturi articulate, cu balustradă laterală, elevatoare pentru transportul pacienţilor, paravane/perdele separatoare între paturi, saltele anti-escare, scaune cu rotile, sursă portabilă de oxigen, aspirator de secreţii, elevatoare pentru pacienţi, cadre de mers, WC mobil şi adaptoare pentru WC în grupurile sanitare, sistem de alarmă la pat şi în grupurile sanitare, scaune pentru aparţinători;
    c) sală de tratament cu dotările necesare, inclusiv pentru asigurarea primului ajutor medical calificat, în situaţii de urgenţă sau incidente neprevăzute care pot să apară;
    d) spaţii de lucru pentru asistenţi medicali - oficiu medical, cu posturi de supraveghere a bolnavilor - monitorizare, dacă este cazul, cu anexe pentru depozitarea instrumentarului şi medicamentelor;
    e) grupuri sanitare adaptate persoanelor cu mobilitate redusă şi facilităţi de asigurare a igienei corporale la pat pentru persoanele imobilizate; cadă specială pentru persoanele cu mobilitate redusă;
    f) spaţii de socializare pentru pacienţi şi aparţinători;
    g) cabinet/cabinete de consiliere
    h) spaţii de terapie;
    i) spaţii de joacă şi terapie prin joc în unităţile care asigură servicii de îngrijiri paliative pentru copii
    j) spaţii de rugăciune pentru pacienţi şi aparţinători;
    k) posibilitate de acces la spaţii exterioare de relaxare - parc/grădină;
    l) camera special amenajată pentru păstrarea timp de două ore a pacientului decedat, în conformitate cu Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 104/2003 privind manipularea cadavrelor umane şi prelevarea organelor şi ţesuturilor de la cadavre în vederea transplantului, cu modificările şi completările ulterioare;
    m) echipamente: concentratoare de oxigen, seringi automate, aspiratoare de secreţii, stetoscoape, tensiometre, glucometru;
    n) pentru realizarea ambientului plăcut şi lipsit de factori de stres, se recomandă purtarea de către personalul medical şi de îngrijire a unor uniforme colorate şi variate; nu sunt necesare uniforme pe coduri de culori şi echipamente de protecţie, cu excepţia cazurilor de risc infecţios;
    o) sistem de alarmă la patul bolnavilor şi în spaţiile frecventate de aceştia.
    p) farmacie proprie sau contract cu o farmacie autorizată;

    (2) Spaţiile destinate pacienţilor vor fi amenajate conform normativelor în vigoare, pentru a permite accesul fără limitări sau restricţii la mediul fizic al persoanelor cu dificultăţi de mobilizare, conform normativelor în vigoare privind: rampe şi căi de acces, praguri la nivel, uşi cu deschidere liberă de cel puţin 80 cm.

    ART. 3
        Programul de vizitare a pacienţilor va fi stabilit în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1284/2012 privind reglementarea programului de vizite al aparţinătorilor pacienţilor internaţi în unităţile sanitare publice.


    ANEXA 6

    MANAGEMENTUL PACIENTULUI ÎN ÎNGRIJIRILE PALIATIVE
    ART. 1
        Pacienţii împreună cu familiile lor beneficiază de îngrijiri paliative de la momentul diagnosticului bolii cronice progresive, în conformitate cu recomandarea medicului de familie sau a medicului specialist.

    ART. 2
        Pacienţii cu boli cronice progresive care nu au identificate nevoi de îngrijire paliativă vor fi reevaluaţi la fiecare internare sau minim anual de către medicul de familie, pentru identificarea acestor nevoi.

    ART. 3
        Indiferent de complexitatea nevoilor de îngrijiri paliative, toţi pacienţii cu boli cronice progresive şi familiile lor beneficiază de nivelul 1 de îngrijire paliativă - educare şi suport pentru autoîngrijire oferite conform prezentului Regulament.

    ART. 4
        Dacă nevoile de îngrijiri paliative identificate au un grad redus de complexitate, conform definiţiei de la lit. a) a art. 4 din Regulament, pacienţii vor primi îngrijiri paliative de bază, acordate conform prezentului Regulament.

    ART. 5
        Dacă nevoile de îngrijiri paliative identificate sunt complexe, conform definiţiei din Regulament, Art. 4. lit. b.), pacienţii şi familiile acestora vor primi, alături de îngrijiri paliative de bază, şi servicii de îngrijire paliativă specializată conform prezentului Regulament.

    ART. 6
        Pacienţii pot trece din servicii de îngrijiri paliative de bază în servicii de îngrijire paliativă specializată şi invers, în funcţie de fluctuanţa complexităţii nevoilor acestora.

    ART. 7
        După decesul pacienţilor, familiile pot beneficia de servicii de suport în perioada de doliu conform prezentului Regulament astfel: pentru primele 6 săptămâni - componenta 1 a serviciului de doliu, sau până la 12 luni - componenta 2 a serviciilor de doliu, pentru persoanele identificate cu risc de doliu patologic.

    ART. 8
        Pacienţii copii care au identificate nevoi de îngrijire paliativă vor fi monitorizaţi periodic în cadrul consultaţiilor preventive, de către medicul de familie, în perspectiva acordării îngrijirilor paliative.

    ART. 9
        Traseul pacienţilor în serviciile de îngrijiri paliative este prezentat sintetic în figura de mai jos.
 (a se vedea imaginea asociată)


    ANEXA 7

    CHESTIONAR ANUAL PENTRU FURNIZORII DE ÎNGRIJIRI PALIATIVE
        Începând cu anul 2018, Ministerul Sănătăţii solicită tuturor furnizorilor de servicii specializate de îngrijiri paliative completarea anuală a unui chestionar de raportare a serviciilor specializate realizate în anul încheiat anterior. Chestionarul va fi pus la dispoziţia furnizorilor prin direcţiile de sănătate publică şi pentru completare online, şi va fi completat şi transmis de către furnizori până la data de 31 ianuarie a anului ulterior celui încheiat spre Ministerul Sănătăţii, în atenţia Comisiei de Paliatie.

     ORGANIZARE
    1. Denumirea unităţii

    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
    │ │
    └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    2. Localitatea

    ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
    │ │
    └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    3. Judeţul

┌────────────────┬──────────┬──────────┐
│ │[] COVASNA│ │
│ │[] │[] NEAMŢ │
│[] ALBA │DÂMBOVIŢA │[] OLT │
│[] ARAD │[] DOLJ │[] PRAHOVA│
│[] ARGEŞ │[] GALAŢI │[] SĂLAJ │
│[] BACĂU │[] GIURGIU│[] SATU │
│[] BIHOR │[] GORJ │MARE │
│[] BISTRIŢA │[] │[] SIBIU │
│NĂSĂUD │HARGHITA │[] SUCEAVA│
│[] BOTOŞANI │[] │[] │
│[] BRĂILA │HUNEDOARA │TELEORMAN │
│[] BRAŞOV │[] │[] TIMIŞ │
│[] BUZĂU │IALOMIŢA │[] TULCEA │
│[] CĂLĂRAŞI │[] IAŞI │[] VÂLCEA │
│[] CARAŞ-SEVERIN│[] ILFOV │[] VASLUI │
│[] CLUJ │[] │[] VRANCEA│
│[] CONSTANŢA │MARAMUREŞ │[] │
│ │[] │BUCUREŞTI │
│ │MEHEDINŢI │ │
│ │[] MUREŞ │ │
└────────────────┴──────────┴──────────┘


    4. Forma de organizare (bifaţi forma corespunzătoare serviciului de îngrijiri paliative)

┌──────────────────────┬───────────────┐
│[] Public │[] SRL │
│[] ONG │[] S │
└──────────────────────┴───────────────┘


    5. Tipul de servicii de îngrijiri paliative acordate (bifaţi toate răspunsurile potrivite). Pentru fiecare dintre serviciile bifate, continuaţi după cum urmează:
    - Dacă aţi bifat "Unitate cu paturi" completaţi întrebările 7 - 25
    – Dacă aţi bifat "Îngrijiri paliative la domiciliu" completaţi întrebările 26 - 43
    – Dacă aţi bifat "Ambulatoriu de ingrijiri paliative" completaţi întrebările 44 - 56
    – Dacă aţi bifat "Centru de zi pentru îngrijiri paliative" completaţi întrebările 57 - 59
    – Dacă aţi bifat "Echipa mobilă de îngrijiri paliative în spital" completaţi întrebările 60 - 61
    – Dacă aţi bifat "Centru de consultanţă telefonică pentru pacienţi şi familii" completaţi întrebările 62 - 70
    – Dacă aţi bifat "Centru de consultanţă pentru serviciile de îngrijiri paliative de bază" completaţi întrebările 71-79

┌───────────────┬──────────────────────┐
│[] Unitate cu │[] Echipa mobilă de │
│paturi │îngrijiri paliative în│
│[] Îngrijiri │spital │
│paliative la │[] Centru de │
│domiciliu │consultanţă telefonică│
│[] Ambulatoriu │pentru pacienţi şi │
│de îngrijiri │familii │
│paliative │[] Centru de │
│(consultaţii, │consultantă telefonică│
│consiliere) │pentru serviciile de │
│[] Centru de zi│îngrijiri paliative de│
│pentru │bază │
│îngrijiri │ │
│paliative │ │
└───────────────┴──────────────────────┘


    6. Data înfiinţării serviciului de îngrijiri paliative. Dacă aveţi mai multe servicii/locaţii, specificaţi locaţia şi anul înfiinţării fiecărui serviciu.

         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      1 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      2 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      3 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      4 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      5 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      6 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      7 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      8 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      9 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘
         ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
      10 │ │
         └──────────────────────────────────────────────────────────┘



     UNITATE SANITARĂ CU PATURI PENTRU ÎNGRIJIRI PALIATIVE
    7. Raza de acoperire a serviciului / zona de arondare a pacienţilor internaţi în unitatea cu paturi. Marcaţi cu DA sau NU unde e cazul, sau precizaţi alte situaţii:

        Localitatea în care ┌──────────────────────────────────────────────┐
        se află serviciul │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
        Judeţul în care ┌──────────────────────────────────────────────┐
        se află serviciul │ │
        * └──────────────────────────────────────────────┘
        Regiune (mai ┌──────────────────────────────────────────────┐
        multe judeţe) │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Altele (precizaţi) │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘


    8. Numărul de paturi de îngrijiri paliative funcţionale în unitatea cu paturi

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    9. Tipul de personal care lucrează în unitatea cu paturi de îngrijiri paliative

        [] Medic [] Psiholog [] Voluntar
        [] Asistent medical [] Preot/Păstor
        [] Asistent social [] Infirmieră


    10. Numărul total de NORME ÎNTREGI pe categorii de personal în unitatea cu paturi. Dacă nu aveţi o categorie de personal, indicaţi "0".
        Exemplu: puteţi avea 5 medici, dintre care 4 cu 0,5 normă şi 1 medic cu normă întreagă; în acest caz veţi completa "4 x 0,5 + 1 = 3 echivalent Norme ÎNTREGI

                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Medici │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi medicali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi sociali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Psihologi │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Preoţi / pastori │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Îngrijitori la domiciliu │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Voluntari │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘


    11. Număr de personal cu instruire în îngrijiri paliative în unitatea cu paturi

        Medici cu atestat de ┌──────────────────────────────────────────────┐
        studii complementare │ │
        (competenţă în îngrijiri └──────────────────────────────────────────────┘
        paliative)
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi medicali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi sociali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
        Alt personal cu ┌──────────────────────────────────────────────┐
        pregătire în │ │
        îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
        (precizaţi)


    12. Dotări existente în unitatea cu paturi de îngrijiri paliative.
        Precizaţi numărul echipamentelor Dacă le aveţi în dotare, sau "NU" Dacă nu există. De exemplu: "Seringi automate" "2 buc" şi "Saltele anti-escară" "NU"

                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Seringă automată │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Concentrator de oxigen │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
        Băi/grupuri sanitare ┌──────────────────────────────────────────────┐
        adaptate persoanelor │ │
        cu dizabilităţi └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Saltele anti-escară │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Alte Dotări (precizaţi) │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘


    13. Beneficiarii serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu au următoarele patologii: (bifaţi toate opţiunile care se aplică)
        [] oncologice
        [] neurologice
        [] malformaţii congenitale
        [] cardio-vasculare
        [] insuficiente cronice de organ,
        [] HIV/SIDA,
        [] distrofii neuromusculare
        [] Altele

    14. Categorii de vârstă pentru beneficiarii serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu

        [] Adulţi [] Copii [] Adulţi şi Copii


    15. Număr total de internări în unitatea cu paturi în anul anterior încheiat (poate fi diferit de numărul de pacienţi internaţi, deoarece un pacient ar putea fi internat de mai multe ori în cursul unui an).
        Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    16. Număr mediu de zile de spitalizare continuă pe pacient în anul de raportare.
        Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    17. Număr de decese în unitatea cu paturi de îngrijiri paliative în anul de raportare.
        Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni din anul de raportare, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    18. Număr total de zile de spitalizare continuă pentru îngrijiri paliative realizat în anul de raportare. Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni din anul de raportare, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    19. Care dintre următoarele instrumente de lucru sunt utilizate în mod curent în unitatea cu paturi de îngrijiri paliative (completaţi cu DA sau NU toate variantele aplicabile şi scrieţi informaţiile solicitate)

        Plan interdisciplinar ┌────────────────────────────────────────────┐
        de îngrijire (completat │ │
        de cel puţin 3 discipline) └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Scale de durere │ │
        (precizaţi care) └────────────────────────────────────────────┘
        Scale de evaluare a ┌────────────────────────────────────────────┐
        Statusului de performanţă │ │
        (precizaţi care) └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Alte scale (precizaţi care)│ │
                                   └────────────────────────────────────────────┘
        Protocoale clinice ┌────────────────────────────────────────────┐
        aplicate (precizaţi care) │ │
                                   └────────────────────────────────────────────┘


    20. Forme de sprijin pe care unitatea cu paturi le asigură pentru aparţinători/familie în perioada de doliu (precizaţi "Da" şi specificaţi care sunt acestea, sau "Nu există")

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    21. Metode de suport pentru personalul angajat pe care unitatea le asigură pentru prevenirea situaţiilor de burn-out (precizaţi "Da" şi specificaţi care sunt acestea, sau "Nu există")

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    22. Vă rugăm să precizaţi sursele de finanţare pentru serviciile de îngrijiri paliative în unitatea cu paturi
        [] Contract cu finanţare continuă
        [] Subvenţii (local/naţional) pentru asistenţă socială prin Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială
        [] Contractare servicii locale prin Legea tinerilor nr. 350/2006, cu modificările ulterioare
        [] Parteneri/finanţatori externi
        [] Proiecte de finanţare
        [] Plata pacient
        [] Co-plata pacient
        [] Alte surse de finanţare

    23. Dacă serviciile de spitalizare continuă în unitatea cu paturi de îngrijiri paliative au fost contractate cu casa de asigurări de sănătate în anul de raportare, care a fost tariful negociat pe zi de spitalizare ?

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    24. Care a fost costul real pe zi de spitalizare în unitatea cu paturi de îngrijiri paliative în anul de raportare? (poate fi diferit de costul negociat cu casa de asigurări de sănătate)

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    25. Care a fost procentul cheltuielilor pe următoarele categorii în costul real al unei zile de spitalizare continuă în anul de raportare în unitatea cu paturi de îngrijiri paliative? (de exemplu: cheltuieli de personal 70%, cheltuieli cu medicamente 7%, cheltuieli cu materiale sanitare 5%, alte cheltuieli directe 8 %, cheltuieli indirecte 10%)

                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Cheltuieli │ │
        de personal └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Cheltuieli cu │ │
        medicamente └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Cheltuieli cu │ │
        materiale sanitare └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Alte cheltuieli directe │ │
                                   └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Cheltuieli indirecte │ │
                                   └────────────────────────────────────────────┘



     ÎNGRIJIRI PALIATIVE LA DOMICILIU
    26. Raza de acoperire a serviciului de îngrijiri paliative la domiciliu

                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Localitatea în care │ │
        se află serviciul └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Judeţul în care se │ │
        află serviciul └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Altele (precizaţi) │ │
                                   └────────────────────────────────────────────┘


    27. Tipul de personal care lucrează în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu

        [] Medic [] Psiholog [] Voluntar
        [] Asistent medical [] Preot/păstor
                              [] Îngrijitor la domiciliu
        [] Asistent social


    28. Numărul total de norme întregi pe categorii de personal în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu. Dacă nu aveţi o categorie de personal, indicaţi "0". Exemplu: puteţi avea 5 medici, dintre care 4 cu 1/2 normă şi 1 medic cu normă întreagă; în acest caz veţi completa "4 x 1/2 + 1 = 3 echivalent norme întregi

                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Medici │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi medicali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi sociali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Psihologi │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Preoţi / pastori │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Îngrijitori la domiciliu │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Voluntari │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘


    29. Număr personal cu instruire în îngrijiri paliative care lucrează în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu

        Medici cu atestat de ┌──────────────────────────────────────────────┐
        studii complementare │ │
        în îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
        Asistenţi medical ┌──────────────────────────────────────────────┐
        cu pregătire în │ │
        îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi sociali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
        Alt personal cu ┌──────────────────────────────────────────────┐
        pregătire în │ │
        îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
        (precizaţi)


    30. Dotări existente în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu.
        Precizaţi numărul echipamentelor Dacă le aveţi în dotare, sau "NU" Dacă nu există. De exemplu: "Seringi automate" "2 buc" şi "Saltele anti-escară" "NU"

                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Seringă automată │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Concentrator de oxigen │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Saltele anti-escară │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Alte Dotări (precizaţi) │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘


    31. Beneficiarii serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu au următoarele patologii: (bifaţi toate opţiunile care se aplică)

        [] oncologice [] insuficiente cronice de organ [] HIV/SIDA
        [] neurologice [] distrofii neuromusculare [] Altele
        [] cardio-vasculare [] malformaţii congenitale


    32. Categorii de vârstă pentru beneficiarii serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu

        [] Adulţi [] Copii [] Adulţi şi Copii


    33. Numărul de pacienţi noi preluaţi în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu în anul de raportare. Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.
    34. Numărul total de pacienţi asistaţi în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu în anul de raportare. Sunt incluşi pacienţii aflaţi în evidenţă la 1 ianuarie ai anului următor celui de raportare şi pacienţii noi preluaţi în cursul anului de raportare. Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    35. Număr mediu de vizite de îngrijiri paliative la domiciliu pe zi efectuate de personalul serviciului

                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Medici │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi medicali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi sociali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Psihologi │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Preoţi / pastori │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Îngrijitori la domiciliu │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Voluntari │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘


    36. Numărul total al deceselor în rândul pacienţilor asistaţi în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu în anul de raportare.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    37. Care dintre următoarele instrumente de lucru sunt utilizate în mod curent în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu? (completaţi cu DA sau NU toate variantele aplicabile şi scrieţi informaţiile solicitate)

        Plan interdisciplinar ┌──────────────────────────────────────────────┐
        de îngrijire (completat │ │
        de cel puţin 3 discipline) └──────────────────────────────────────────────┘
        Scale de durere ┌──────────────────────────────────────────────┐
        (precizaţi care) │ │
                                   └──────────────────────────────────────────────┘
        Scale de evaluare a ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Statusului de performanţa │ │
        (precizaţi care) └──────────────────────────────────────────────┘
        Alte scale (precizaţi care)┌──────────────────────────────────────────────┐
                                   │ │
                                   └──────────────────────────────────────────────┘
        Protocoale clinice ┌──────────────────────────────────────────────┐
        aplicate (precizaţi │ │
        care) └──────────────────────────────────────────────┘


    38. Serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu asigură consultanţă telefonică/permanentă pentru beneficiarii serviciilor proprii de îngrijiri paliative la domiciliu în afara programului zilnic de vizite la domiciliu ?

                                             ┌───────────────────────────────────┐
        [] Da [] Nu altele (precizaţi) │ │
                                             └───────────────────────────────────┘


    39. Există forme de sprijin pe care furnizorul le asigură pentru aparţinători/familie în perioada de doliu? (precizaţi "Da" şi specificaţi care sunt acestea, sau "Nu există")

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    40. Există metode de suport pentru personalul angajat în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu pe care furnizorul le asigură în scopul prevenirii situaţiilor de burn-out (precizaţi "Da" şi specificaţi care sunt acestea, sau "Nu există")

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    41. Vă rugăm să precizaţi sursele de finanţare pentru serviciul dvs. de îngrijiri paliative la domiciliu

        [] Contract cu casa de asigurări de sănătate [] Proiecte de finanţare
        [] Subvenţii (local/naţional) pentru asistenţa
        socială prin Legea nr. 34/1998 privind
        acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi [] Plata pacient
        fundaţiilor române cu personalitate juridică, [] Coplata pacient
        care înfiinţează şi administrează unităţi de [] Alte surse de finanţare
        asistentă socială
        [] Contractare servicii locale prin Legea [] Parteneri/finanţatori
        tinerilor nr. 350/2006, cu modificările externi
        ulterioare


    42. Costul real pe vizită de îngrijiri paliative la domiciliu în serviciul dvs în anul de raportare:

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    43. Numărul pacienţilor din serviciul dvs. care au beneficiat de îngrijiri paliative la domiciliu decontate prin contract cu Casa de Asigurări de Sănătate în anul de raportare.
        Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘



     ÎNGRIJIRI PALIATIVE ÎN AMBULATORIU
    44. Raza de acoperire a serviciului de îngrijiri paliative în ambulatoriu. Marcaţi cu DA sau NU unde e cazul, sau precizaţi alte situaţii

        Localitatea în care ┌──────────────────────────────────────────────┐
        se află serviciul │ │
                                   └──────────────────────────────────────────────┘
        Judeţul în care se ┌──────────────────────────────────────────────┐
        află serviciul │ │
                                   └──────────────────────────────────────────────┘
        Regiune geografică ┌──────────────────────────────────────────────┐
        (mai multe judeţe) │ │
                                   └──────────────────────────────────────────────┘
        Naţională ┌──────────────────────────────────────────────┐
                                   │ │
                                   └──────────────────────────────────────────────┘
        Alte situaţii ┌──────────────────────────────────────────────┐
                                   │ │
                                   └──────────────────────────────────────────────┘


    45. Vă rugăm să precizaţi componenţa echipei de îngrijiri paliative în ambulatoriu

        [] Medic [] Asistent social [] Terapeut
        [] Asistent medical [] Psiholog [] Altă persoană


    46. Numărul total de norme întregi pe categorii de personal în serviciul de îngrijiri paliative în ambulatoriu. Dacă nu aveţi o categorie de personal, indicaţi "0". Exemplu: puteţi avea 5 medici, dintre care 4 cu 1/2 normă şi 1 medic cu normă întreagă; în acest caz veţi completa "4 x 1/2 + 1 = 3" echivalent Norme întregi

                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Medici │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi medicali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi sociali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Psihologi │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Terapeuţi │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Alt personal │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘


    47. Număr personal cu instruire în îngrijiri paliative care lucrează în serviciul de îngrijiri paliative în ambulatoriu

        Medici cu atestat de ┌──────────────────────────────────────────────┐
        studii complementare │ │
        în îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
        Asistenţi medical ┌──────────────────────────────────────────────┐
        cu pregătire în │ │
        îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi sociali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
        Alt personal cu ┌──────────────────────────────────────────────┐
        pregătire în │ │
        îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
        (precizaţi)


    48. Beneficiarii serviciilor dvs de îngrijiri paliative în ambulator au următoarele patologii: (bifaţi toate opţiunile care se aplică): oncologice, neurologice, cardiovasculare, insuficienţe cronice de organ, distrofii neuromusculare, malformaţii congenitale, HIV/SIDA, altele
    49. Categorii de vârstă pentru beneficiarii serviciilor de îngrijiri paliative în ambulatoriu:

        [] Adulţi [] Copii [] Adulţi şi Copii


    50. Numărul de consultaţii de îngrijiri paliative în ambulatoriu decontate prin contract cu casele de asigurări de sănătate în anul 2016. Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată
    51. Număr total de consultaţii de îngrijiri paliative în ambulatoriu acordate în anul 2016 (poate fi mai mare decât numărul de consultaţii decontate prin contract cu casele de asigurări de sănătate, întrucât contractul-cadru prevede un număr limitat de consultaţii iniţiale şi de control).
        Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    52. Care dintre următoarele instrumente de lucru sunt utilizate în mod curent în serviciul de îngrijiri paliative în ambulatoriu? (completaţi cu DA sau NU toate variantele aplicabile şi scrieţi informaţiile solicitate)

        Plan interdisciplinar ┌────────────────────────────────────────────┐
        de îngrijire (completat │ │
        de cel puţin 3 discipline) └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Scale de durere │ │
        (precizaţi care) └────────────────────────────────────────────┘
        Scale de evaluare a ┌────────────────────────────────────────────┐
        statusului de performanţă │ │
        (precizaţi care) └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Alte scale (precizaţi care)│ │
                                   └────────────────────────────────────────────┘
        Protocoale clinice ┌────────────────────────────────────────────┐
        aplicate (precizaţi care) │ │
                                   └────────────────────────────────────────────┘


    53. Există metode de suport pentru personalul angajat în serviciul de îngrijiri paliative în ambulatoriu pe care furnizorul le asigură în scopul prevenirii situaţiilor de burn-out? - precizaţi care:

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    54. Se asigură serviciu de consultanţă telefonică în afara orelor de program pentru pacienţii în evidenţa serviciului de îngrijiri paliative în ambulatoriu?

        [] Da [] Nu


    55. Vă rugăm să precizaţi sursele de finanţare pentru serviciile dvs de îngrijiri paliative în ambulatoriu

        [] Contract cu casele de asigurări de sănătate [] Plata pacient
        [] Contractare servicii locale prin Legea tinerilor [] Coplata pacient
           nr. 350/2006, cu modificările ulterioare [] Alte surse de
        [] Parteneri/finanţatori externi finanţare
        [] Proiecte de finanţare


    56. Care a fost costul real al unei consultaţii de îngrijiri paliative în ambulatoriu în anul de raportare?

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘



     CENTRU DE ZI PENTRU ÎNGRIJIRI PALIATIVE
    57. Raza de acoperire a serviciului centrului de zi pentru îngrijiri paliative

                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Localitatea în care │ │
        se află serviciul └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Judeţul în care se │ │
        află serviciul └────────────────────────────────────────────┘
                                   ┌────────────────────────────────────────────┐
        Altele (precizaţi) │ │
                                   └────────────────────────────────────────────┘


    58. Vă rugăm să precizaţi componenţa echipei centrului de zi pentru îngrijiri paliative

        [] Medic [] Terapeut
        [] Asistent medical [] Preot/păstor
        [] Asistent social [] Voluntar
        [] Psiholog [] Alt profesionist


    59. Numărul total de vizite în centrul de zi pentru îngrijiri paliative în anul de raportare.
        Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘



     ECHIPA MOBILĂ DE ÎNGRIJIRI PALIATIVE ÎN SPITAL
    60. Categorii de personal care lucrează în echipa mobilă de îngrijiri paliative de spital. Completaţi cu DA sau NU toate variantele aplicabile

        Medici cu atestat de ┌──────────────────────────────────────────────┐
        studii complementare │ │
        în îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
        Asistenţi medical ┌──────────────────────────────────────────────┐
        cu pregătire în │ │
        îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌──────────────────────────────────────────────┐
        Asistenţi sociali │ │
                                  └──────────────────────────────────────────────┘
        Alt personal cu ┌──────────────────────────────────────────────┐
        pregătire în │ │
        îngrijiri paliative └──────────────────────────────────────────────┘
        (precizaţi)


    61. Număr de consultaţii efectuate de echipa mobilă de îngrijiri paliative în spital în anul de raportare. Dacă serviciul este nou înfiinţat, completaţi cu datele disponibile din ultimele 6 luni, sau pe perioada pentru care aveţi datele disponibile, precizând care este perioada raportată.

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘



     CENTRU DE CONSULTANŢĂ TELEFONICĂ PENTRU PACIENŢI ŞI FAMILII
    62. Raza de acoperire a serviciului de consultanţă telefonică

                      ┌──────────────────────────────────────────────────┐
        Localitate: │ │
                      └──────────────────────────────────────────────────┘
                      ┌──────────────────────────────────────────────────┐
        Zonă: │ │
                      └──────────────────────────────────────────────────┘
                      ┌──────────────────────────────────────────────────┐
        Judeţ │ │
                      └──────────────────────────────────────────────────┘


    63. Personalul care deserveşte centrul de consultanţă (precizaţi numărul de norme):

                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Medic pentru centrul de │ │
        consultanţă telefonică: └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Medic la sediu pentru │ │
        consult pacienţi: └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Asistent medical: │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘


    64. Personalul centrului de consultanţă telefonică are acces la dosarul pacientului

        [] Da, acces la dosarul electronic al pacientului [] Da, acces la foaia de observaţie pentru
                                                               îngrijire paliativă de bază [] Nu


    65. Programul centrului de consultanţă telefonică este:

                                                                        ┌─────────────────┐
        [] Permanent (24/24 ore, 7/7 zile) [] Altul [] Precizaţi │ │
                                                                        └─────────────────┘


    66. Număr apeluri în perioada raportată:

                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Număr total apeluri: │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Număr apeluri efectuate │ │
        pentru monitorizare: └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Număr apeluri primite │ │
        pentru consultanţă: └─────────────────────────────────────────────┘


    67. Provenienţa apelurilor din perioada raportată:

                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Număr total apeluri │ │
        de la pacienţi: └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Număr total apeluri │ │
        de la familie └─────────────────────────────────────────────┘


    68. Precizaţi numărul apelurilor primite de la pacienţi sau familie pentru următoarele:
        Simptome necontrolate

                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Solicitări de tratamente │ │
        şi îngrijiri paliative │ │
        la domiciliu │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Probleme legate de │ │
        aplicarea planului de │ │
        îngrijire şi a │ │
        tratamentelor prescrise │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Probleme legate de │ │
        administrarea medicaţiei │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Solicitare informaţii │ │
        pentru situaţii de urgenţă│ │
        în îngrijiri paliative │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Screening şi îndrumare │ │
        către serviciul adecvat │ │
        stării pacientului │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Solicitare informaţii │ │
        pentru îngrijirea │ │
        pacientului terminal │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Informaţii pentru │ │
        îngrijirea stomelor │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Informaţii pentru │ │
        îngrijirea limfedemului │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Probleme care necesită │ │
        consiliere psihoemoţională│ │
        de bază │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Informaţii privind │ │
        accesarea unui serviciu │ │
        de îngrijiri paliative │ │
        în localitate/zonă │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘
                                  ┌─────────────────────────────────────────────┐
        Informaţii cu privire │ │
        la alte surse de │ │
        sprijin în comunitate │ │
                                  └─────────────────────────────────────────────┘


    69. Precizaţi modul de rezolvare a apelurilor telefonice de la pacienţi sau familie
            [] Solicitarea a fost rezolvată de medic
            [] Solicitarea a fost rezolvată de asistentul medical
               Solicitarea a fost rezolvată prin îndrumare la 112
            [] Altele (precizaţi):

    70. Care este sursa de finanţare a centrului de consultantă telefonică?

            [] Proprie organizaţiei/instituţiei
            [] Program naţional
                                      ┌──────────────────────────┐
            [] Alte surse (precizaţi) │ │
                                      └──────────────────────────┘



     CENTRU DE CONSULTANŢĂ PENTRU SERVICII DE ÎNGRIJIRI PALIATIVE DE BAZĂ
    71. Raza de acoperire a serviciului de consultanţă:

                      ┌──────────────────────────────────────────────────┐
        Localitate: │ │
                      └──────────────────────────────────────────────────┘
                      ┌──────────────────────────────────────────────────┐
        Zonă: │ │
                      └──────────────────────────────────────────────────┘
                      ┌──────────────────────────────────────────────────┐
        Judeţ │ │
                      └──────────────────────────────────────────────────┘
                      ┌──────────────────────────────────────────────────┐
        Altele │ │
        (precizaţi) │ │
                      └──────────────────────────────────────────────────┘


    72. Programul centrului de consultanţă telefonică este:
        [] permanent (24/24, 7/7) [] între orele 7 - 21, 7 zile/7 [] Altul (precizaţi)

    73. Personalul care deserveşte centrul de consultanţă telefonică (precizaţi numărul de norme):

                                                                         ┌───────────────────┐
        [] Medic: [] Asistent medical: [] Alt personal (precizaţi): │ │
                                                                         └───────────────────┘


    74. Număr coordonatori locali în aria de acoperire (medici desemnaţi pentru coordonare, care lucrează în servicii de îngrijiri specializate la domiciliu şi sunt acreditaţi ca formatori în îngrijiri paliative):

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    75. Număr mentori locali în aria de acoperire (medici cu atestat de studii complementare în îngrijiri paliative, curs de mentorat, experienţa de cel puţin 12 luni într-un serviciu specializat de îngrijiri paliative sau 24 luni în îngrijiri paliative de bază):

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    76. Număr total de întâlniri locale organizate în perioada de raportare (2016):

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    77. Număr total apeluri în perioada de raportare

        ┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
        │ │
        └──────────────────────────────────────────────────────────┘


    78. Precizaţi procentul din totalul apelurilor primite de la medici care acordă îngrijiri paliative de bază pentru următoarele (de exemplu, Consultanţă pentru controlul durerii - 50%):

        [] Consultanţă pentru controlul durerii [] Consultanţă pentru controlul altor simptome
        [] Probleme de asistentă socială paliative [] Îndrumare către alte servicii specializate de îngrijiri
        [] Informaţii legate de completarea fişei
           electronice a pacientului [] Altele (precizaţi):


    *79. Care este sursa de finanţare a centrului de consultantă?

                                                                     ┌──────────────────────────┐
        [] Proprie organizaţiei/instituţiei [] Program naţional [] │Altele (precizaţi): │
                                                                     └──────────────────────────┘



     DATE DE CONTACT
    80. Informaţii de contact

                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        Persoana de contact │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        Instituţia │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        Adresa │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        Localitatea │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        Judeţul │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        Cod poştal │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        E-mail │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        Telefon │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────┐
        Fax │ │
                             └──────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 8

    RAPORT ANUAL PRIVIND ACTIVITATEA FURNIZORILOR DE ÎNGRIJIRI PALIATIVE
    1. Persoana contact
    a. Nume Prenume
    b. Adresă
    c. E-mail
    d. Telefon

    2. Numele sau denumirea furnizorului de îngrijire paliativă de bază
    3. Localitatea în care se află sediul furnizorului
    4. Judeţul
    5. Mediul din care provin pacienţii furnizorului
    a. Urban
    b. Rural
    c. Ambele cât urban % cât şi rural % - se menţionează procentual pacienţii din fiecare mediu

    6. Personal implicat în oferirea îngrijirii paliative de bază
    a. Medic
    b. Asistent medical
    c. Alt personal medical precizaţi ..........

    7. Pregătirea personalului în îngrijire paliativă
    a. Medic
    i. Atestat de îngrijiri paliative
    ii. Master în îngrijiri paliative
    iii. Curs certificat conform cerinţelor Regulamentului de organizare şi funcţionare a îngrijirilor paliative pentru îngrijirea paliativă de bază

    b. Altele, precizaţi
    c. Asistent medical
    i. Specializare de îngrijiri paliative
    ii. Master în îngrijiri paliative
    iii. Curs certificat conform cerinţelor Regulamentului de organizare şi funcţionare a îngrijirilor paliative pentru îngrijirea paliativă de bază
    iv. Altele precizaţi .......


    8. Aveţi ca furnizor de îngrijire paliativă de bază angajate persoane cu rolul de mentor pentru îngrijirea paliativă de bază
    a. Da
    b. Nu

    9. Număr total pacienţi în evidenţă în anul anterior
    a. Procent pacienţi adulţi
    b. Procent pacienţi copii

    10. Număr pacienţi decedaţi din listă în anul anterior
    a. Cu cancer
    b. Boli cronice progresive altele decât cancerul
    c. Alte cauze

    11. Număr pacienţi decedaţi care au primit servicii de îngrijire paliativă de bază
    12. Utilizaţi dosarul electronic pentru înregistrarea pacienţilor ce primesc îngrijire paliativă de bază
    a. Da
    b. Nu

    13. Există furnizor de îngrijiri paliative specializate la domiciliu în zona de populaţie deservită de cabinet dvs.
    a. Da - precizaţi care
    b. Nu

    14. Distanta în Km până la cel mai apropiat furnizor de îngrijire paliativă cu paturi
            ................................

    15. Utilizaţi instrument de screening pentru nevoile de îngrijiri paliative ale pacienţilor arondaţi
    a. Da
    b. Nu

    16. Dacă da, câţi pacienţi au fost screenaţi în anul de raportare ..... (Nr. pacienţi)
    17. Care a fost numărul de pacienţi cazuri cu complexitate redusă care au primit îngrijire paliativă de bază ....... (Nr. pacienţi)
    a. Durata medie de asistare la aceşti pacienţi în anul de raportare (adunaţi durata de oferire a îngrijirii paliative de bază pentru toţi pacienţii şi împărţiţi la numărul de pacienţi)
    b. Număr total vizite la domiciliu pentru aceşti pacienţi în anul de raportare
    c. Număr total vizite la cabinet pentru aceşti pacienţi în anul de raportare

    18. Număr pacienţi cazuri complexe ce au primit îngrijire paliativă de bază
    a. Durata medie de asistare la aceşti pacienţi în anul de raportare - se adună durata de oferire a îngrijirii paliative de bază pentru toţi pacienţii şi se împarte la numărul de pacienţi
    b. Număr total vizite la domiciliu pentru aceşti pacienţi în anul de raportare
    c. Număr total vizite la cabinet pentru aceşti pacienţi în anul de raportare
    d. Număr de transferuri solicitate pentru aceşti pacienţi spre servicii specializate
    i. Spre servicii de îngrijiri paliative la domiciliu ....
    ii. Spre servicii de internare cu paturi....

    e. Număr de apeluri centru consultanţă telefonică pentru mai buna îngrijire a acestor pacienţi în anul de raportare ....
    f. Număr consultaţii efectuate împreună cu specialiştii de îngrijiri paliative specializate pentru aceşti pacienţi în anul de raportare ....

    19. Numărul de şedinţe lunare cu echipele interdisciplinare locale la care aţi participat ......
    20. Numărul de ore de instruire în îngrijiri paliative în anul în de raportare efectuate ......
    21. Alte activităţi pe care doriţi să le prezentaţi

    ANEXA 9

    CONDIŢIILE DE AUTORIZARE A FURNIZORILOR DE ÎNGRIJIRI PALIATIVE LA DOMICILIU
    ART. 1
     Ministerul Sănătăţii autorizează furnizorii de îngrijiri paliative la domiciliu, cu personalitate juridică, publici sau privaţi, precum şi unităţile sanitare publice sau private cu paturi, care fac dovada funcţionării cu echipe interdisciplinare, conform art. 3 din Anexa nr. 4 şi care îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) existenţa în actul constitutiv şi/sau statut a menţiunilor exprese privind furnizarea de îngrijiri paliative la domiciliu ca obiect de activitate sau alte prevederi legale pentru spitalele publice, care permit înfiinţarea de servicii de îngrijiri la domiciliu;
    b) existenţa unei echipe interdisciplinare capabile să susţină activităţile de îngrijiri paliative la domiciliu, formată din categorii de personal calificat conform art. 3 Anexei nr. 4;
    c) existenţa în echipa multidisciplinară a unui kinetoterapeut în cazul furnizorilor de îngrijiri paliative la domiciliu care deservesc pacienţi copii;
    d) existenţa unui sediu autorizat de direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;
    e) dotare care să permită realizarea obiectivelor propuse - mobilier corespunzător funcţionării ca dispecerat, mijloace de comunicare, truse medicale, produse farmaceutice.


    ART. 2
        Documentele necesare în vederea autorizării furnizorilor care asigură îngrijirile paliative la domiciliu sunt, după caz, următoarele:
    a) formular pentru solicitarea autorizării conform modelului prevăzut în Anexa nr. 10;
    b) actul constitutiv şi/sau statutul
    c) documente care atestă dobândirea personalităţii juridice;
    d) dovada înregistrării în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz;
    e) documente privind deţinerea sediului;
    f) regulamentul de organizare şi funcţionare şi organigrama serviciului de îngrijiri paliative la domiciliu;
    h) documente privind codul fiscal, contul în bancă, certificat de înregistrare fiscal;
    i) autorizaţia sanitară de funcţionare eliberată de direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;
    j) lista personalului angajat în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu;
    k) dovada pregătirii profesionale în domeniul îngrijirilor paliative pentru personalul angajat
    l) documente de liberă practică pentru personalul angajat pentru asigurarea îngrijiri paliative la domiciliu.
    m) lista dotărilor existente.


    ART. 3
        Solicitanţii autorizaţiilor de funcţionare pentru îngrijiri paliative la domiciliu prezintă documentele prevăzute la art. 2 în original, însoţite de copii în vederea certificării spre conformare de către reprezentanţii Ministerului Sănătăţii.


    ANEXA 10





    MODELUL
                      formularului de solicitare a autorizaţiei de
              funcţionare în domeniul îngrijirilor paliative la domiciliu
        Instituţia, societatea, asociaţia, fundaţia, unitatea sanitară ..........
        Către
                                  MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
              Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică
        Subsemnatul/Subsemnata, ........., domiciliat/domiciliată în ...., str. ...... nr. ........ bl. ........, sc. ......, et. ....., ap. ...., judeţul/sectorul ..., posesor/posesoare al/a B.I. seria ... nr. ... eliberat de ......... la data ......, reprezentant legal al ......, cu sediul în ....., str. ..... nr. ......, bl. ........., sc. ...., et. ....., ap. ......, judeţul/sectorul ......, vă rog să binevoiţi a aproba eliberarea autorizaţiei de funcţionare în domeniul îngrijirilor paliative la domiciliu, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, pentru instituţia, societatea, asociaţia, fundaţia, unitatea sanitară sus-menţionată.
        Anexez în completarea cererii mele următoarelor documente:
    a) formular pentru solicitarea autorizării conform modelului prevăzut în Anexa nr. 10;
    b) actul constitutiv şi/sau statutul (copie)
    c) documente care atestă dobândirea personalităţii juridice (copie);
    d) dovada înregistrării în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz (copie);
    e) documente privind deţinerea sediului (copie);
    f) regulamentul de organizare şi funcţionare şi organigrama serviciului de îngrijiri paliative la domiciliu (copie);
    g) documente privind codul fiscal, contul în bancă, certificat de înregistrare fiscal (copie);
    h) autorizaţia sanitară de funcţionare eliberată de direcţia de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti (copie);
    i) lista personalului angajat în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu;
    j) dovada pregătirii profesionale în domeniul îngrijirilor paliative pentru personalul angajat (copie);
    k) documente de liberă practică pentru personalul angajat pentru asigurarea îngrijiri paliative la domiciliu (copie);
    l) lista dotărilor existente.


    ANEXA 11





    MODELUL
      autorizaţiei de funcţionare în domeniul îngrijirilor paliative la domiciliu
        MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
        Direcţia generală de asistenţă medicală şi sănătate publică
                               AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
                                 Nr. ...... din ......
        Instituţia, societatea, asociaţia, fundaţia, unitatea sanitară, .........., cu sediul în localitatea ......., str. ....... nr. .... bl. ......, ap. ......., sectorul/judeţul ......, este autorizată pentru practica în domeniul îngrijirilor paliative la domiciliu, prin personal medical angajat, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu reglementările Ministerului Sănătăţii privind această activitate.
        Prezenta autorizaţie va fi vizată anual şi va fi reînnoită după 3 ani.
                                   DIRECTOR GENERAL,

                                       -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016