Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXA nr. III din 2 noiembrie 1994  la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la 17 februarie 1978, adoptata de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.58(33) la Londra la 30 decembrie 1992, astfel cum a fost amendata prin Rezolutia nr. 2 a Conferintei partilor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, adoptata la Londra la 2 noiembrie 1994*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANEXA nr. III din 2 noiembrie 1994 la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la 17 februarie 1978, adoptata de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.58(33) la Londra la 30 decembrie 1992, astfel cum a fost amendata prin Rezolutia nr. 2 a Conferintei partilor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, adoptata la Londra la 2 noiembrie 1994*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 517 din 30 august 2001
---------
*) Traducere.

ANEXA III

REGULI
pentru prevenirea poluarii cu substanţe dãunãtoare transportate
pe mare sub forma ambalata


REGULA 1
Aplicare
(1) Dacã nu se prevede în mod expres altfel, regulile prezentei anexe se aplica tuturor navelor care transporta substanţe dãunãtoare sub forma ambalata.
(1.1) In sensul prezentei anexe, substanţe dãunãtoare sunt acele substanţe identificate ca poluanti marini în Codul maritim internaţional de mãrfuri periculoase (Codul IMDG).
(1.2) In apendicele la prezenta anexa sunt prevãzute cerinţele pentru identificarea substanţelor dãunãtoare transportate sub forma ambalata.
(1.3) In sensul prezentei anexe, expresia forma ambalata defineşte tipurile de ambalaj specificate în Codul IMDG pentru substanţe dãunãtoare.
(2) Transportul de substanţe dãunãtoare este interzis, cu excepţia cazului în care se efectueazã în conformitate cu prevederile prezentei anexe.
(3) Pentru a completa prevederile prezentei anexe guvernul fiecãrei pãrţi la convenţie va elabora sau va dispune sa se elaboreze cerinţe detaliate privind ambalarea, marcarea, etichetarea, documentele, stivuirea, limitele cantitãţilor şi excepţiile, pentru prevenirea sau reducerea la minimum a poluarii mediului marin cu substanţe dãunãtoare.
(4) In sensul prezentei anexe, ambalajele goale care au fost folosite anterior la transportul substanţelor dãunãtoare vor fi tratate şi ele ca substanţe dãunãtoare, dacã nu s-au luat mãsuri de prevedere adecvate pentru a se asigura ca nu conţin reziduuri periculoase pentru mediul marin.
(5) Cerinţele prezentei anexe nu se aplica proviziilor şi echipamentului de la bordul navei.

REGULA 2
Ambalare
Ambalajele vor fi adecvate pentru a se reduce la minimum riscurile pentru mediul marin, ţinându-se seama de conţinutul lor specific.

REGULA 3
Marcare şi etichetare
(1) Ambalajele conţinând o substanta dãunãtoare vor avea un marcaj permanent cu denumirea tehnica corecta (nu se admit numai denumirile comerciale) şi în plus vor avea un marcaj sau o eticheta rezistenta care sa indice ca substanta este dãunãtoare. Aceasta identificare va fi completatã, dacã este posibil, cu alte mijloace, de exemplu, prin indicarea numãrului de referinţa conform clasificãrii Naţiunilor Unite.
(2) Procedeul de marcare a denumirii tehnice corecte şi de aplicare a etichetelor pe ambalajele care conţin o substanta dãunãtoare va fi astfel încât aceste informaţii sa poatã fi identificate încã pe ambalajele care au rezistat unei scufundari în apa marii timp de 3 luni. La examinarea procedurilor de marcare şi etichetare corespunzãtoare se va tine seama de rezistenta materialelor folosite şi de suprafaţa ambalajului.
(3) Ambalajele care conţin cantitãţi mici de substanţe dãunãtoare pot fi scutite de aplicarea cerinţelor de marcare.

REGULA 4
Documente
(1) In toate documentele care se referã la transportul pe mare al substanţelor dãunãtoare, în care se menţioneazã aceste substanţe, se va folosi denumirea tehnica corecta a fiecãrei substanţe (nu se admit numai denumirile comerciale) şi se va completa cu urmãtoarele cuvinte: "POLUANT MARIN".
(2) Documentele de expediţie furnizate de expeditor vor include sau vor fi însoţite de un certificat ori de o declaraţie semnatã care sa ateste ca marfa prezentatã pentru transport este corespunzãtor ambalata şi marcata, etichetata sau etichetata cu placarda, dupã caz, şi în condiţie adecvatã de transport pentru a reduce la minimum riscurile fata de mediul marin.
(3) Orice nava care transporta substanţe dãunãtoare va avea o lista sau un document special în care se menţioneazã substanţele dãunãtoare de la bord şi depozitarea acestora. In locul acestei liste sau al documentului special se poate folosi un plan de încãrcare detaliat (cargoplan), indicând depozitarea substanţelor dãunãtoare de la bord. Copii de pe aceste documente vor fi pãstrate, de asemenea, pe uscat de cãtre armatorul navei sau de reprezentantul sau pana la descãrcarea substanţelor dãunãtoare. Înainte de plecare o copie de pe unul dintre aceste documente va fi pusã la dispoziţie persoanei sau organizaţiei numite de autoritãţile statului portului.
(4) In cazul în care nava are o lista sau un document special ori un plan de încãrcare detaliat, în conformitate cu prevederile Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, astfel cum a fost amendata, documentele cerute de aceasta regula pot fi combinate cu documentele referitoare la mãrfurile periculoase. Dacã documentele sunt combinate, trebuie sa se facã o distincţie clara între mãrfurile periculoase şi substanţele dãunãtoare la care se referã prezenta anexa.

REGULA 5
Arimare
Substanţele dãunãtoare trebuie arimate şi asigurate corespunzãtor, astfel încât sa reducã la minimum riscurile pentru mediul marin, fãrã a dãuna siguranţei navei şi persoanelor de la bord.

REGULA 6
Limitãri cantitative
Pentru motive întemeiate de ordin ştiinţific şi tehnic poate fi necesarã interzicerea transportului anumitor substanţe dãunãtoare sau limitarea cantitativã a unor astfel de substanţe ce pot fi transportate de aceeaşi nava. La fixarea acestor limite se va tine seama de dimensiunile, construcţia şi echipamentul navei, precum şi de ambalajul şi proprietãţile intrinseci ale substanţelor.

REGULA 7
Excepţii
(1) Aruncarea în mare a substanţelor dãunãtoare transportate în ambalaje va fi interzisã, cu excepţia cazului în care aceasta este necesarã pentru siguranţa navei sau salvarea vieţii omeneşti pe mare.
(2) Sub rezerva prevederilor prezentei convenţii, se vor lua mãsuri corespunzãtoare bazate pe proprietãţi fizice, chimice şi biologice ale substanţelor dãunãtoare, pentru a se reglementa aruncarea în mare a apei de spalare a scurgerilor, cu condiţia ca astfel de mãsuri sa nu compromita siguranţa navei şi a persoanelor de la bord.

REGULA 8
Controlul statului portului asupra cerinţelor operaţionale
(1) O nava care se gãseşte într-un port al unei alte pãrţi este subiect al unei inspecţii efectuate de cãtre inspectori corespunzãtor autorizaţi de acea parte în ceea ce priveşte cerinţele operaţionale prevãzute în prezenta anexa, atunci când exista motive întemeiate de a se considera ca comandantul sau echipajul nu este familiarizat cu procedurile esenţiale aplicate la bord privind prevenirea poluarii cu substanţe dãunãtoare.
(2) In condiţiile prevederilor paragrafului (1) al acestei reguli partea va lua mãsurile necesare pentru a se asigura ca nava nu va naviga pana când situaţia existenta nu se va remedia în conformitate cu cerinţele acestei anexe.
(3) Procedurile referitoare la controlul statului portului, prevãzute la art. 5 din prezenta convenţie, se vor aplica în cazul acestei reguli.
(4) Nici o prevedere a prezentei reguli nu trebuie sa fie interpretatã ca limitand drepturile şi obligaţiile unei pãrţi care efectueazã controlul asupra cerinţelor operaţionale prevãzute în mod expres în prezenta convenţie.

APENDICE
--------
la anexa nr. III
--------------


CERINŢE
pentru identificarea substanţelor dãunãtoare sub forma ambalata

In sensul prezentei anexe, substanţele identificate potrivit oricãruia dintre criteriile urmãtoare sunt substanţe dãunãtoare:
- bioacumulate într-o mãsura considerabila şi cunoscute ca prezentând un pericol pentru viaţa acvaticã sau sãnãtatea omului [gradul de risc "+" în coloana A*)]; sau
- bioacumulate care prezintã un risc pentru organismele acvatice sau sãnãtatea omului, cu o perioada scurta de persistenta de ordinul a cel mult o saptamana [gradul de risc "Z" în coloana A*)]; sau
- susceptibile de a altera hrana de origine marina [gradul de risc "T" în coloana A*)]; sau
- foarte toxice pentru viaţa acvaticã, definite printr-un LC(50)/96 ore**) mai mic de 1 ppm [gradul de risc "4" în coloana B*)].

--------
*) Se face referire la lista alfabeticã a evaluãrii riscurilor, întocmitã de grupul mixt de experţi IMO/FAO/UNESCO/WMO/WHO/IAEA/UN/UNEP, însãrcinat cu studierea aspectelor ştiinţifice ale poluarii marine (GESAMP), care este difuzatã anual de Organizaţie prin circularele BCH tuturor statelor membre IMO.
**) Concentraţia unei substanţe care, într-o perioada de timp determinata (în general 96 de ore), produce moartea a 50% din organismele supuse încercãrilor. LC(50) este adesea specificat în mg/l [pãrţi per milion (ppm)].

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016