Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXA nr. 507 din 12 septembrie 1997     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANEXA nr. 507 din 12 septembrie 1997

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 247 bis din 22 septembrie 1997
ANEXA 4
-------
la <>Hotãrârea Guvernului nr. 507/1997 *)
--------------------------------------

--------
*) <>Hotãrârea Guvernului nr. 507/1997 este publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 22 septembrie 1997.


REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Institutului de Statistica Construcţiilor şi Informare în Domeniile Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Lucrãri Publice şi Construcţii - INSEROM Bucureşti

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul

ART. 1
Denumirea unitãţii este: Institutul de Statistica Construcţiilor şi Informare în Domeniile Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Lucrãri Publice şi Construcţii - INSEROM Bucureşti.
ART. 2
INSEROM Bucureşti este persoana juridicã şi este organizat şi funcţioneazã ca instituţie publica de interes naţional, în subordinea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului. INSEROM Bucureşti îşi desfãşoarã activitatea potrivit reglementãrilor legale în vigoare aplicabile în domeniu, precum şi prezentului regulament.
ART. 3
Sediul central al INSEROM Bucureşti este în municipiul Bucureşti, sos. Pantelimon nr. 266, sectorul 2.
INSEROM Bucureşti poate infiinta, în subordinea sa, subunitati teritoriale fãrã personalitate juridicã.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 4
INSEROM Bucureşti, din subordinea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, elaboreazã conceptul suportului naţional de informare publica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice, construcţii şi coordoneazã implementarea unitarã a instrumentelor sale în administraţia publica centrala şi localã.
ART. 5
Nucleul suportului naţional de informare publica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii îl constituie Sistemul de statistica a construcţiilor, implementat şi exploatat de INSEROM Bucureşti sub dubla autoritate: Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului (autoritate administrativã) şi Comisia Nationala pentru Statistica (autoritate metodologicã şi deontologica).
ART. 6
Sistemul de statistica a construcţiilor:
(1) asigura:
- esantion reprezentativ, selecţionat din: Registrul naţional al autorizaţiilor de construcţii; Registrul naţional al agenţilor economici cu activitate în construcţii;
- transparenta şi control public al procesului informaţional-statistic prin certificarea corectitudinii şi completitudinii informaţiilor de cãtre: populaţia esantionului de investigatie; reprezentanţii administraţiei publice locale şi centrale;
(2) administreazã urmãtoarele bãnci de date:
- evoluţia investiţiilor şi construcţiilor, precum şi a indicelui de cost al acestora;
- stadiul, confortul şi nivelul tehnic de echipare a teritoriului, cu previziuni privind evoluţia acestora (bãnci de date urbane);
- informare documentara pentru propagarea în medii largi a informaţiilor privind funcţionarea serviciilor publice şi piata construcţiilor;
(3) funcţioneazã în baza Regulamentului general de culegere, stocare şi transfer al informaţiilor şi de protecţie a furnizorilor de informaţii, impotriva utilizãrii acestora în alte scopuri, elaborat de Comisia Nationala pentru Statistica.
ART. 7
INSEROM Bucureşti desfãşoarã, pentru domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii, urmãtoarele activitãţi:
- constituirea, organizarea şi administrarea fondului de informare documentara publica tehnico-ştiinţificã, economicã şi statistica;
- elaborarea prognozelor macroeconomice şi a politicilor sectoriale ale strategiei naţionale de dezvoltare;
- elaborarea şi administrarea bazei informationale pentru întocmirea documentaţiei economice a ofertelor de adjudecare a lucrãrilor publice (indicatoarele de norme de deviz, listele cu evoluţia preţurilor componentelor acestora, nomenclatoarele aferente etc.);
- administrarea Sistemului de statistica a construcţiilor;
- coordonarea aplicãrii conceptului unitar în administrarea suportului naţional de informare publica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii pentru: elaborarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construcţii; constituirea şi utilizarea bãncilor de date urbane; constituirea şi utilizarea Registrului cadastrului imobiliar-edilitar;
- asistenta pentru informatizare, bãnci de date şi consultanţa managerialã-audit, pentru piata construcţiilor şi serviciile publice aferente, centrale şi locale.
Modificarea obiectului de activitate al INSEROM Bucureşti se face prin hotãrâre a Guvernului.

CAP. 3
Atribuţii

ART. 8
INSEROM Bucureşti îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
- elaboreazã studii de cercetare documentara tehnico-ştiinţificã, economicã, de prognoza macroeconomica pentru politicile sectoriale ale strategiei naţionale de dezvoltare pentru domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii;
- elaboreazã sinteze de informaţii tehnico-ştiinţifice, economice şi statistice, precum şi de promovare, în medii largi, a cadrului institutional şi de reglementare pentru domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii, pentru promovarea cunoaşterii şi înţelegerii acestora;
- promoveazã instrumentele informatice şi administreazã bãncile de date ce servesc constituirii instituţiilor pieţei libere a construcţiilor, dezvoltãrii activitãţilor pe aceasta piata şi a cadrului normativ aferent;
- asigura asistenta informatizata şi transfer de cunoştinţe instituţiilor şi agenţilor economici ai pieţei libere a construcţiilor;
- elaboreazã instrumentele informatice pentru asistarea informatizata a licitaţiilor publice şi administreazã banca de date a proiectelor lucrãrilor publice;
- coordoneazã concesionarea serviciilor, achiziţionarea echipamentelor teleinformatice, elaborarea şi aplicarea proiectelor de sisteme informatice unitare ale suportului naţional de informare publica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii;
- aplica şi administreazã Sistemul de statistica a construcţiilor;
- încheie convenţii de colaborare cu persoane fizice şi juridice, din ţara şi din strãinãtate, având ca obiect schimburi de informaţii şi de experienta, asistenta reciprocã şi culegeri de informaţii pentru bãncile de date ale suportului naţional de informare publica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii;
- solicita obţinerea, cu sau fãrã plata, de informaţii necesare pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin, de la misiunile diplomatice şi economice externe sau de la unitãţile specializate din ţara şi din strãinãtate;
- elaboreazã, la cererea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, proiecte de acte normative pentru domeniile de activitate ale acestuia;
- elaboreazã studii de fezabilitate, evaluãri de acţiuni, oferte de participare la licitaţii, consultaţii în domeniu etc., pentru parteneri din ţara şi din strãinãtate;
- participa la activitãţi de cooperare tehnico-ştiinţificã în domeniul construcţiilor şi lucrãrilor publice;
- realizeazã şi aplica programul de informatizare a activitãţii Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului;
- îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau dispuse de conducerea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului în domeniul sau de activitate.

CAP. 4
Regulamente şi metodologii

ART. 9
Sistemul de statistica a construcţiilor funcţioneazã potrivit urmãtoarelor regulamente şi metodologii:
- Metodologia şi regulamentul de aplicare a Sistemului de statistica a construcţiilor (se elaboreazã de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului împreunã cu Comisia Nationala pentru Statistica);
- Metodologia şi regulamentul de realizare şi utilizare a suportului naţional de informare publica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii (se elaboreazã de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului împreunã cu Departamentul pentru Administraţie Publica Localã şi cu consiliile judeţene cu avizul prefecţilor);
- metodologii şi regulamente pentru accesul la bãncile de date, proprietatea Ministerului Finanţelor, Camerei de Comerţ şi Industrie a României şi regiilor autonome (se elaboreazã de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului împreunã cu fiecare deţinãtor în parte).

CAP. 5
Activul şi pasivul

ART. 10
Activul şi pasivul, stabilite pa baza de bilanţ contabil la data de 31 decembrie 1996, împreunã cu portofoliul de contracte încheiate, ale fostului Centru de Documentare pentru Construcţii, Arhitectura, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - CDCAS Bucureşti, precum şi personalul acestuia trec la INSEROM Bucureşti.
ART. 11
INSEROM Bucureşti poseda, foloseşte şi dispune de bunurile pe care le are în administrare, în conformitate cu dispoziţiile legale, în vederea realizãrii scopului pentru care a fost înfiinţat, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
Înstrãinarea bunurilor imobile din administrarea sa se face cu respectarea prevederilor legale în vigoare, cu avizul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului. Scoaterea din funcţiune a unor bunuri, dezmembrarea şi valorificarea acestora se fac potrivit legii.

CAP. 6
Structura organizatoricã

ART. 12
Structura organizatoricã a INSEROM Bucureşti, numãrul de posturi, total şi de conducere, precum şi statul de funcţii pe compartimentele componente se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului.
În cadrul INSEROM Bucureşti se pot constitui secţii, ateliere, laboratoare, colective de execuţie, servicii şi birouri, în funcţie de necesitatea şi volumul activitãţii. Relaţiile functionale, atribuţiile, competentele şi rãspunderile acestora se stabilesc prin regulament propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de conducerea INSEROM Bucureşti.
ART. 13
În scopul realizãrii obiectului sau de activitate, INSEROM Bucureşti poate infiinta în teritoriu subunitati fãrã personalitate juridicã.

CAP. 7
Organele de conducere

ART. 14
Conducerea INSEROM Bucureşti se asigura prin directorul general, care se numeşte prin ordin al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului, în condiţiile legii.
ART. 15
Atribuţiile, rãspunderile şi competentele directorului general sunt urmãtoarele:
- propune spre aprobare Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului structura organizatoricã a INSEROM Bucureşti, numãrul de posturi şi statul de funcţii pe compartimentele componente, precum şi înfiinţarea sau desfiinţarea subunitatilor teritoriale fãrã personalitate juridicã;
- stabileşte structura şi conducerea, limitele de competenta, precum şi împuternicirile compartimentelor din componenta INSEROM Bucureşti;
- aproba regulamentul de ordine interioarã şi regulamentul de organizare şi funcţionare pentru subunitatile fãrã personalitate juridicã ale INSEROM Bucureşti;
- analizeazã şi adopta programele de activitate şi de dezvoltare pe termen scurt, mediu şi lung;
- decide cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate conform programelor de dezvoltare adoptate, care se finanţeazã din surse proprii sau din alte surse legal constituite, potrivit reglementãrilor în vigoare;
- aproba lucrãrile de investiţii, potrivit competentelor sale;
- examineazã şi propune spre aprobare Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului bugetul de venituri şi cheltuieli al INSEROM Bucureşti;
- examineazã şi aproba bilanţul contabil, pentru a fi depus la Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului;
- rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a bunurilor aflate în administrarea INSEROM Bucureşti;
- propune spre aprobare Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului înstrãinarea bunurilor, în conformitate cu dispoziţiile legale;
- stabileşte mãsuri de respectare a disciplinei tehnologice, a protecţiei şi securitãţii muncii şi a mediului;
- ia mãsuri, potrivit legii, pentru stabilirea rãspunderii materiale şi disciplinare a personalului şi pentru prevenirea pagubelor;
- rezolva problemele de munca şi pe cele sociale;
- aproba încheierea contractelor; aproba metodologiile de negociere şi decontare cu beneficiarii;
- aproba programul de publicaţii proprii;
- conduce activitatea curenta şi reprezintã INSEROM Bucureşti în relaţiile cu organele statului, cu persoane fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate;
- repartizeazã sarcinile pe compartimentele componente, asigurând realizarea activitãţii în condiţii de eficienta;
- asigura mãsurile necesare pentru paza şi protecţia bunurilor, respectarea ordinii şi disciplinei;
- stabileşte mãsurile necesare privind rãspunderile şi competentele pe niveluri ierarhice şi structuri organizatorice, precum şi relaţiile dintre acestea;
- angajeazã, prin semnatura, INSEROM Bucureşti în raporturile cu terţii;
- asigura elaborarea şi aplicarea strategiei de dezvoltare a INSEROM Bucureşti;
- numeşte şi revoca personalul de conducere pe funcţii (directori, şefi de secţii şi laboratoare, şefi de servicii şi birouri functionale);
- asigura elaborarea şi aplicarea documentelor: regulament de organizare şi funcţionare pentru compartimentele componente, regulament de ordine interioarã, organigrama institutului şi statul sau de funcţii;
- poate da mandat pentru delegare de atribuţii executive, pe perioada determinata;
- recompenseazã, în condiţiile legii, personalul INSEROM Bucureşti;
- emite decizii pentru stabilirea rãspunderii materiale şi disciplinare a personalului INSEROM Bucureşti;
- aproba orice alte acţiuni privind activitatea INSEROM Bucureşti, cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii.
ART. 16
Pentru luarea unor decizii complexe, directorul general poate atrage în activitatea de analiza consultanţi specialişti din afarã INSEROM Bucureşti. Activitatea acestora este compensata material, conform legii.
ART. 17
Conducerea INSEROM Bucureşti, în primele doua luni de la încheierea exerciţiului financiar, prezintã Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului un raport asupra activitãţii institutului în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.

CAP. 8
Angajarea, promovarea şi salarizarea personalului

ART. 18
Personalul INSEROM Bucureşti este angajat sau concediat de cãtre directorul general, în condiţiile legii.
ART. 19
Încadrarea şi promovarea personalului se fac prin concurs, în limita numãrului de posturi aprobat, la solicitarea compartimentelor, cu aprobarea directorului general.
ART. 20
Nivelul salariilor pentru personalul INSEROM Bucureşti, pe funcţii şi categorii de personal, sporurile şi adaosurile se stabilesc potrivit legii.

CAP. 9
Bugetul de venituri şi cheltuieli, relaţiile financiare, sursele de venituri

ART. 21
INSEROM Bucureşti întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil, conform legii. Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de cãtre Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului. Bilanţul contabil se întocmeşte pe formularele şi la termenele prevãzute de lege şi se depune la Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
ART. 22
INSEROM Bucureşti trebuie sa acopere, cu veniturile provenite din activitatea sa, toate cheltuielile efectuate. Disponibilitãţile existente la sfârşitul anului se reporteazã în anul urmãtor, fiind utilizate în acelaşi scop.
ART. 23
Principalele surse de venituri ale INSEROM Bucureşti sunt urmãtoarele:
- din servicii:
* cercetare documentara pentru persoane fizice şi juridice (informaţii tehnice, ştiinţifice, economice şi statistice);
* oportunitati de afaceri şi îndrumare legislativã pentru participare pe terţe pieţe;
* implementarea sistemelor informatice şi asistenta tehnica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii;
* asistenta şi consultanţa managerialã-audit (atestarea-elaborarea studiilor de fezabilitate, expertize, organizare, marketing) în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii;
- din editarea şi vânzarea unor publicaţii periodice, cu subiecte de interes pentru piata construcţiilor;
- din vânzarea unor normative elaborate prin sisteme informatice;
- din vânzarea, cãtre consiliile locale, a unor materiale sintetizate sub forma de pliante, în sprijinul serviciilor publice de educaţie civicã în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii;
- din vânzarea unor broşuri şi pliante conţinând informaţii utile din reglementãrile legale în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii, pentru administraţia publica localã şi agenţii economici;
- din vânzarea unor anuare agenţi-parteneri, capacitãţi disponibile şi preţuri-tarife;
- din fondul de 0,7% privind elaborarea reglementãrilor tehnice şi controlul calitãţii lucrãrilor de construcţii (<>art. 40 din Legea nr. 10/1995 ) pentru: elaborarea (achiziţia) şi implementarea instrumentelor informatice generalizabile necesare sistemului de statistica a construcţiilor şi a altora asemãnãtoare ce reprezintã cadrul normativ unitar în aplicarea uniforma a reglementãrilor în vigoare;
- din colaborarea cu producãtorii de aplicaţii informatice generalizabile, pentru aplicarea acestora în suportul naţional de informare publica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii;
- din fonduri de cercetare, atribuite pentru sistemele informatice (elaborare-achiziţie, experimentare-pilot) ale suportului naţional de informare publica în domeniile amenajarea teritoriului, urbanism, lucrãri publice şi construcţii;
- din sponsorizarea cu mijloace materiale şi bãneşti, cu titlu gratuit, de cãtre persoane fizice şi juridice, care se utilizeazã potrivit legii;
- din programe de asistenta externa, financiarã şi dotare tehnica.

CAP. 10
Desfãşurarea activitãţii, relaţiile comerciale

ART. 24
Relaţiile comerciale ale INSEROM Bucureşti se desfãşoarã pe baza de contracte, încheiate în forma scrisã, guvernate de principiul libertãţii contractuale.
ART. 25
INSEROM Bucureşti poate încheia contracte direct cu întreprinzãtori din ţara şi din strãinãtate, în condiţiile legii.
ART. 26
Pentru realizarea contractelor, INSEROM Bucureşti poate angaja colaboratori, persoane fizice sau juridice, în condiţiile legii.
ART. 27
INSEROM Bucureşti practica, în raporturile cu terţii, preţuri decurgând din acţiunea conjugata a cererii şi ofertei.
În raporturile cu serviciile publice, pentru bunurile furnizate, INSEROM Bucureşti practica tarife şi preţuri aprobate de Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
ART. 28
Litigiile INSEROM Bucureşti cu persoane fizice sau juridice sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun din România.
Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre INSEROM Bucureşti şi persoanele fizice sau juridice romane se pot soluţiona şi prin arbitraj, potrivit legii.
ART. 29
INSEROM Bucureşti este obligat sa îşi desfãşoare activitatea cu respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor.

CAP. 11
Dispoziţii finale

ART. 30
Prevederile prezentului regulament se completeazã şi se actualizeazã potrivit reglementãrilor legale în vigoare.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016