Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXA din 27 februarie 2006  asistenta reciproca in domeniul vamal (anexa la articolul 7)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANEXA din 27 februarie 2006 asistenta reciproca in domeniul vamal (anexa la articolul 7)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 564 bis din 29 iunie 2006

ART. 1
Definitii
In sensul acestei Anexe, prin termenii si expresiile de mai jos se va intelege:
a) legislatie vamala - legile si reglementarile aplicate de administratiile vamale privind importul, exportul si tranzitul marfurilor, in masura in care se refera la drepturile vamale, taxe si alte operatiuni de control legate de circulatia marfurilor peste frontierele nationale;
b) drepturi vamale - totalitatea drepturilor, taxelor, redeventelor si/sau altor impozite care sunt percepute si incasate pe teritoriile Partilor, ca urmare a aplicarii legislatiei vamale, fara a include taxele si impozitele a caror valoare este limitata la costurile aproximative ale serviciilor prestate;
c) autoritate solicitanta - administratia vamala care formuleaza o cerere de asistenta in conformitate cu aceasta Anexa sau care primeste o astfel de asistenta;
d) autoritate solicitata - administratia vamala care primeste o cerere de asistenta in conformitate cu aceasta Anexa sau care acorda o astfel de asistenta;
e) infractiune vamala - orice incalcare a legislatiei vamale, precum si orice tentativa de incalcare a acestei legislatii;
f) administratie vamala - in Croatia, Ministerul Finantelor - Administratia Vamilor din Republica Croatia (Ministarstvo financija - Carinska uprava Republike Hrvatske) si in Macedonia, Ministerul Finantelor Administratia Vamilor din Republica Macedonia (Ministerstvo za finansii - Carinska uprava na Republika Makedonija);
g) date personale - totalitatea informatiilor in legatura cu o persoana identificata sau identificabila.
ART. 2
Domeniul de aplicare al Anexei
1. Partile isi acorda reciproc asistenta, in modul si in conditiile stabilite in aceasta Anexa, pentru a se asigura ca legislatia vamala este aplicata corect, in special prin prevenirea, depistarea si investigarea infractiunilor la legislatia vamala.
2. Toata asistenta prevazuta prin aceasta Anexa va fi furnizata in conformitate cu legislatia nationala a Partii solicitate.
ART. 3
Asistenta la cerere
1. La cererea autoritatii solicitante, autoritatea solicitata ii va furniza toate informatiile relevante, pentru a se putea asigura ca legislatia vamala este aplicata corect, inclusiv, printre altele, informatiile privind transportul si expedierea marfurilor si destinatia acestor marfuri, valoarea si originea lor, precum si informatii privind faptele comise sau planuite care contravin sau ar contraveni acestei legislatii.
2. La cererea autoritatii solicitante, autoritatea solicitata o va informa daca marfurile exportate de pe teritoriul uneia dintre Parti au fost in mod corespunzator importate pe teritoriul celeilalte Parti, specificand, daca este cazul, regimul vamal aplicat marfurilor.
3. La cererea autoritatii solicitante, autoritatea solicitata va intreprinde masurile necesare pentru asigurarea supravegherii:
a) persoanelor fizice sau juridice despre care exista motive temeinice sa se creada ca acestea incalca sau au incalcat legislatia vamala pe teritoriul Partii solicitante;
b) locurilor in care sunt depozitate marfuri care sunt susceptibile ca ar urma sa fie importate ilicit pe teritoriul Partii solicitante;
c) circulatiei marfurilor, semnalata de autoritatea solicitanta ca putand genera infractiuni vamale pe teritoriul Partii solicitante;
d) mijloacelor de transport pentru care exista motive temeinice sa se creada ca au fost, sunt sau pot fi folosite la comiterea infractiunilor vamale pe teritoriul Partii solicitante.
ART. 4
Asistenta spontana
Partile isi vor acorda reciproc asistenta, in limitele competentelor lor, daca ele considera ca acest lucru este necesar pentru aplicarea corecta a legislatiei vamale, indeosebi cand obtin informatii referitoare la:
- fapte care au contravenit, contravin sau ar contraveni acestei legislatii si care pot prezenta interes pentru cealalta Parte;
- mijloace si metode noi folosite in comiterea infractiunilor vamale;
- marfuri cunoscute a fi obiectul unor infractiuni vamale pe teritoriul celeilalte Parti;
- anumite persoane cunoscute sau suspectate de comiterea de infractiuni vamale pe teritoriul celeilalte Parti;
- mijloace de transport si containere despre care exista informatii sau suspiciuni ca au fost, sunt, ori ar putea fi folosite la comiterea infractiunilor vamale pe teritoriul celeilalte Parti.
ART. 5
Asistenta tehnica
1. Asistenta prevazuta in aceasta Anexa va include, printre altele, informatii privind:
a) actiuni de supraveghere care pot fi folosite in prevenirea infractiunilor vamale;
b) noi metode folosite in comiterea infractiunilor vamale;
c) experienta si constatari care rezulta din aplicarea cu succes a noilor tehnici si metode de lupta contra fraudelor; si
d) noi tehnici si metode imbunatatite de prelucrare a traficului de pasageri si marfuri.
2. Administratiile vamale ale Partilor vor cauta, de asemenea, sa coopereze, daca aceasta nu contravine legislatiei lor nationale, in ceea ce priveste:
a) initierea, dezvoltarea sau imbunatatirea programelor de pregatire specifice pentru personalul lor;
b) stabilirea si mentinerea canalelor de comunicare intre ele, pentru a facilita schimbul de informatii rapid si sigur;
c) facilitarea coordonarii efective intre ele, incluzand schimbul de personal, experti si numirea de ofiteri de legatura;
d) analizarea si testarea noilor echipamente sau proceduri;
e) orice alte domenii administrative de ordin general care pot necesita din cand in cand actiunea lor comuna.
ART. 6
Comunicare/Notificare
La cererea autoritatii solicitante, autoritatea solicitata va intreprinde, in conformitate cu legislatia sa, toate masurile necesare, in scopul:
- transmiterii tuturor documentelor;
- notificarii tuturor deciziilor, care intra in obiectul de activitate al acestei Anexe, unui destinatar, rezident sau stabilit pe teritoriul statului sau.
In acest caz se aplica prevederile Articolului 7 paragraful 3.
ART. 7
Forma si continutul cererilor de asistenta
1. In conformitate cu aceasta Anexa, cererile vor fi formulate in scris. Cererile vor fi insotite de documentele necesare pentru solutionarea lor. In cazul unor urgente, poate fi acceptata o cerere verbala, dar aceasta trebuie confirmata imediat in scris.
2. Cererile prezentate in conformitate cu paragraful 1 al acestui Articol vor include urmatoarele informatii:
a) autoritatea solicitanta care formuleaza cererea;
b) masura solicitata;
c) obiectul si motivul cererii;
d) legile, reglementarile si alte elemente juridice relevante;
e) indicatii cat mai exacte si cuprinzatoare despre persoanele fizice sau juridice la care se refera cererea;
f) un rezumat al faptelor relevante, exceptand cazurile prevazute la Articolul 6; si
g) legatura dintre asistenta ceruta si domeniul la care se refera aceasta.
3. Cererile vor fi prezentate in limba oficiala a autoritatii solicitate sau in limba engleza.
4. a) Asistenta va fi realizata prin comunicarea directa dintre administratiile vamale respective;
b) In cazul in care administratia vamala solicitata nu este institutia adecvata sa dea curs solicitarii cuprinse in cerere, aceasta va transmite prompt cererea la institutia corespunzatoare, care va actiona in baza cererii, in conformitate cu prerogativele sale conferite de lege, sau va informa autoritatea solicitanta despre procedura corespunzatoare ce trebuie urmata in ceea ce priveste aceasta cerere.
5. Daca o cerere nu indeplineste conditiile formale, poate fi ceruta corectarea sau completarea ei; pot fi luate, totodata, masuri de siguranta.
ART. 8
Solutionarea cererilor
1. Autoritatea solicitata va lua toate masurile rezonabile pentru a solutiona cererea si, daca se cere, se va stradui sa identifice orice masura oficiala sau juridica necesara pentru a o solutiona.
2. Administratia vamala a unei Parti, la cererea administratiei vamale a celeilalte Parti, va desfasura orice investigatie necesara, inclusiv interogand experti si martori sau persoane suspectate de a fi comis o infractiune vamala, si va intreprinde verificari, inspectii si anchete constatatoare legate de domeniile prevazute in aceasta Anexa.
3. La cerere, autoritatea solicitata poate permite, pe cat posibil, persoanelor oficiale ale autoritatii solicitante sa fie prezente pe teritoriul Partii solicitate, daca persoanele oficiale investigheaza infractiunile vamale care privesc autoritatea solicitanta.
4. Autoritatea solicitanta, daca i se cere acest lucru, va fi informata despre ora si locul actiunii ce va fi intreprinsa ca raspuns la cerere, astfel incat actiunea sa poata fi coordonata.
5. Persoanele oficiale ale autoritatii solicitante, autorizate sa investigheze infractiunile vamale, pot cere ca autoritatea solicitata sa examineze evidentele contabile, registrele si alte documente sau date relevante si sa transmita copii ale acestora sau sa transmita orice informatie privind infractiunea vamala.
ART. 9
Forma de comunicare a informatiilor
1. Autoritatea solicitata va comunica rezultatele investigatiilor catre autoritatea solicitanta sub forma de documente, copii certificate ale documentelor, rapoarte si texte similare, si verbal, daca este necesar.
2. Documentele prevazute la paragraful 1 pot fi inlocuite cu informatii computerizate transmise sub orice forma si in acelasi scop, orice informatii necesare pentru interpretarea sau utilizarea acestor informatii computerizate putand fi transmise impreuna cu acestea.
ART. 10
Exceptii de la obligatia de a acorda asistenta
1. In cazurile in care partea contractanta solicitata considera ca indeplinirea unei cereri ar incalca suveranitatea, securitatea, ordinea publica sau alte interese nationale esentiale ori ar incalca un secret industrial, comercial sau profesional, asistenta poate fi refuzata sau poate fi conditionata de anumite circumstante ori cereri. Asistenta poate fi refuzata, de asemenea, daca cererea implica reglementari monetare sau fiscale, altele decat reglementarile referitoare la drepturile vamale.
2. Daca autoritatea solicitanta cere o asistenta pe care ea insasi nu ar putea sa o acorde daca ii este ceruta, atunci ea va atrage atentia asupra acestui fapt in cererea sa. Autoritatea solicitata va decide in legatura cu modul de a raspunde la o astfel de cerere.
3. Daca asistenta este refuzata sau contestata, hotararea si motivele refuzului trebuie notificate autoritatii solicitante fara intarziere.
ART. 11
Obligatia de a respecta confidentialitatea
1. Orice informatie comunicata sub orice forma, in conformitate cu aceasta Anexa, va avea caracter confidential. Ea va fi acoperita de obligatia secretului oficial si va beneficia de protectia acordata prin legile aplicabile in domeniul respectiv aceluiasi gen de informatii de catre Partea care a primit-o.
2. Datele personale pot fi transmise daca nivelul de protectie personala conferit de legislatia Partilor este echivalent. Partile vor asigura cel putin un nivel de protectie bazat pe principiile specificate in Completarea la aceasta Anexa.
ART. 12
Folosirea informatiilor
1. Informatiile, documentele si alte comunicari primite in cursul asistentei reciproce pot fi folosite numai in scopul specificat in aceasta Anexa, inclusiv in procedurile judiciare si administrative.
2. Autoritatea solicitanta nu va folosi probe sau informatii obtinute in conformitate cu aceasta Anexa in alte scopuri decat cele specificate in cerere, fara consimtamantul prealabil scris al autoritatii solicitate.
3. In cazul in care datele personale sunt schimbate in conformitate cu aceasta Anexa, administratiile vamale ale Partilor se vor asigura ca acestea sa fie folosite numai in scopul indicat in cerere si in conformitate cu orice conditii pe care Partea solicitata le poate impune.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui Articol nu se aplica informatiilor privind infractiunile referitoare la droguri si substante psihotrope. Aceste informatii pot fi comunicate autoritatilor Partii solicitante care sunt implicate direct in combaterea traficului ilicit de droguri.
ART. 13
Dosare, documente si martori
1. Administratiile vamale ale Partilor vor transmite, la cerere, documentatia privind transportul si expedierea marfurilor, care face referire la valoarea, originea si destinatia acelor marfuri.
2. Originalele dosarelor, documentelor si ale altor materiale vor fi cerute numai in cazul in care copiile nu vor fi suficiente. La cererea expresa, copiile acestor dosare, documente si ale altor materiale vor fi certificate corespunzator.
3. Originalele dosarelor, documentelor si ale altor materiale care au fost furnizate autoritatii solicitante vor fi restituite in cel mai scurt timp. Drepturile autoritatii solicitate ori ale unei terte Parti in legatura cu acestea vor ramane neafectate. La cerere, originalele necesare in scopuri judiciare sau administrative vor fi restituite fara intarziere.
4. La cererea administratiei vamale a unei Parti, administratia vamala a celeilalte Parti ii va putea autoriza pe angajatii sai, daca acestia sunt de acord, sa apara ca martori in procedurile judiciare sau administrative pe teritoriul Partii solicitante si sa prezinte aceste dosare, documente si alte materiale sau copii certificate ale acestora, daca se considera ca sunt necesare in aceste proceduri. Aceasta cerere va specifica ora, locul si felul procedurilor, precum si calitatea in care angajatul va fi audiat.
ART. 14
Cheltuieli
1. Administratiile vamale ale Partilor vor renunta la toate pretentiile de rambursare a cheltuielilor rezultate din aplicarea acestei Anexe, cu exceptia cheltuielilor pentru martori si experti, precum si pentru interpreti, care nu apartin serviciilor publice.
2. Daca pentru solutionarea cererii sunt sau vor fi solicitate cheltuieli mari si de natura extraordinara, administratiile vamale ale Partilor se vor consulta pentru a stabili termenele si conditiile in care cererea va fi solutionata, precum si modul in care vor fi suportate cheltuielile.
ART. 15
Aplicare
1. Aplicarea acestei Anexe va fi incredintata administratiilor vamale ale Partilor. Ele decid asupra tuturor masurilor si aranjamentelor practice, necesare pentru aplicarea sa, tinandu-se seama de reglementarile in domeniul protectiei datelor.
2. Dupa consultari, administratiile vamale ale Partilor pot emite orice directive administrative necesare aplicarii acestei Anexe.
3. Administratiile vamale ale Partilor pot stabili ca serviciile lor de investigatii sa aiba, reciproc, comunicari directe.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016