Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
──────────
Aprobată prin ORDINUL nr. 630 din 27 martie 2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 19 aprilie 2007.
──────────
Aeronave ultrauşoare
- definiţii -
1. Aeronavele ultrauşoare motorizate (denumite prescurtat ULM)
1.1. Aeronavele ultrauşoare motorizate sunt: avioanele ultrauşoare (incluzând motodeltaplanele), elicopterele ultrauşoare, motoparapantele/motoparaşutele, autogirele (girocopterele) ultrauşoare şi dirijabilele ultrauşoare.
1.2. Aeronavele ultrauşoare motorizate sunt definite după cum urmează:
1.2.1. Aeronavele ultrauşoare motorizate primare
Cu excepţia dirijabilelor ultrauşoare, aeronavele ultrauşoare motorizate primare sunt aeronavele care:
(i) sunt proiectate şi construite pentru a avea o masă maximă la decolare, în cazul aeronavelor care decolează şi aterizează pe uscat, de 560 kg, inclusiv sistemul de recuperare totală cu paraşuta, dacă există (în cazul aeronavelor cu flotoare/amfibii se admite o masă suplimentară de 70 kg); şi
(ii) sunt limitate la cel mult două locuri (inclusiv pilotul) şi, în cazul avioanelor, au o viteză minimă de sustentaţie sau viteză minimă în zbor stabilizat în configuraţia de aterizare ce nu depăşeşte o viteză calibrată de 72 km/h (CAS); şi
(iii) sunt proiectate sau modificate special în scopuri de cercetare, experimentale sau ştiinţifice şi susceptibile a fi construite în număr foarte limitat; sau
(iv) sunt construite în proporţie de 51% de un amator sau o asociaţie de amatori nonprofit, în scopuri proprii şi fără vreun obiectiv comercial.
1.2.2. Dirijabilele ultrauşoare sunt dirijabilele care:
(i) nu au mai mult de două locuri, inclusiv pilotul;
(ii) volumul anvelopei de heliu nu este mai mare de 900 metri cubi sau 2.000 metri cubi pentru anvelopa cu aer cald;
(iii) sunt proiectate sau modificate special în scopuri de cercetare, experimentale sau ştiinţifice şi susceptibile a fi construite în număr foarte limitat; sau
(iv) sunt construite în proporţie de 51% de un amator sau o asociaţie de amatori nonprofit, în scopuri proprii şi fără vreun obiectiv comercial.
1.2.3. Aeronavele ultrauşoare motorizate avansate
1.2.3.1. Aeronavele ultrauşoare motorizate avansate sunt avioanele (incluzând motodeltaplanele şi paraşutele propulsate/motoparapantele) care nu au mai mult de două locuri şi o masă maximă la decolare (MTOM) înregistrată de maximum:
(i) 300 kg pentru un avion terestru cu un singur loc; sau
(ii) 450 kg pentru un avion terestru cu două locuri; sau
(iii) 330 kg pentru un avion amfibiu sau hidroavion cu flotoare cu un singur loc;
sau
(iv) 495 kg pentru un avion amfibiu sau hidroavion cu flotoare cu două locuri, cu condiţia ca, atunci când operează atât ca hidroavion cu flotoare, cât şi ca avion terestru, să nu aibă sub ambele limite MTOM, după caz; sau
(v) 472,5 kg pentru o aeronavă terestră cu două locuri, echipată cu sistem de recuperare totală cu paraşută, montat în structură; sau
(vi) 315 kg pentru un avion terestru cu un singur loc, echipat cu un sistem de recuperare totală cu paraşută, montat în structură;
şi, pentru avioane, viteza minimă de sustentaţie sau viteza minimă în zbor stabilizat în configuraţia de aterizare ce nu depăşeşte o viteză calibrată de 65 km/h (CAS).
2. Aeronavele ultrauşoare nemotorizate (denumite prescurtat AUN)
2.1. Aeronavele ultrauşoare nemotorizate sunt planoarele ultrauşoare şi baloanele ultrauşoare.
2.2. Planoarele ultrauşoare (denumite prescurtat PUU)
Planoarele ultrauşoare sunt: deltaplanele, parapantele, planoarele ultrauşoare (formula clasică) şi giroplanoarele.
Acestea pot fi lansate de pe picioare sau cu ajutorul trenului de aterizare, de pe uscat şi/sau de pe apă, şi pot avea maximum două locuri, inclusiv pilotul.
2.2.1. Planoarele ultrauşoare primare
Planoarele ultrauşoare primare sunt planoarele care:
(i) sunt proiectate şi construite pentru a avea o masă maximă la decolare de 450 kg, inclusiv sistemul de recuperare totală cu paraşuta, dacă există, iar încărcarea aripii nu va depăşi 25 kg/mp; şi
(ii) sunt proiectate sau modificate special în scopuri de cercetare, experimentale sau ştiinţifice şi susceptibile a fi construite în număr foarte limitat; sau
(iii) sunt construite în proporţie de 51% de un amator sau o asociaţie de amatori nonprofit, în scopuri proprii şi fără vreun obiectiv comercial.
2.2.2. Planoarele ultrauşoare avansate
Sunt planoarele care au o masă maximă fără echipaj şi fără încărcătură mai mică de 80 kg când aeronava are un singur loc sau de 100 kg când aeronava are două locuri (sunt incluse şi planoarele care sunt lansate din alergare).
2.3. Baloanele ultrauşoare
Sunt baloanele cu maximum două locuri, inclusiv pilotul, la care volumul anvelopei de heliu nu este mai mare de 900 m3 sau 2.000 m3 pentru anvelopa cu aer cald.
Notă:
Prezenta anexă privind definiţia aeronavelor ultrauşoare se modifică în funcţie de modificările apărute în Anexa II a Regulamentului (CE) nr. 1592/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2002 privind reguli comune în domeniul aviaţiei civile şi înfiinţarea Agenţiei Europene pentru Siguranţa Aviaţiei.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: