Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
AMENDAMENTE din 5 decembrie 2000 la Codul international pentru aplicarea metodelor de incercare la foc, adoptate prin Rezolutia MSC.101(73) a Comitetului Securitatii Maritime al Organizatiei Maritime Internationale la Londra la 5 decembrie 2000
EMITENT: ACT INTERNATIONAL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 514 din 29 august 2001
1. La sectiunea 9 "Lista de referinte" urmatoarele alineate 12 si 13 sunt introduse dupa alineatul 11:
"12. Rezolutia MSC.40(64), astfel cum a fost amendata prin Rezolutia MSC.90(71) - Standard pentru clasificarea ca materiale pentru limitarea incendiului a materialelor pentru constructii navale folosite la ambarcatiuni de mare viteza;
13. Rezolutia MSC.45(65) - Metode de incercare pentru constructii rezistente la foc ale ambarcatiunilor de mare viteza."
2. In anexa nr. 1 "Metode de incercare la foc" se introduc urmatoarele noi parti 10 si 11:
"PARTEA a 10-a
Incercarea materialelor pentru limitarea incendiului pentru ambarcatiuni de mare viteza
1. Aplicare
In cazul in care se cere ca materialele utilizate la ambarcatiuni de mare viteza sa fie materiale pentru limitarea incendiului ele vor corespunde cerintelor prezentei parti.
2. Metoda de incercare la foc
Materialele utilizate pentru suprafetele peretilor, captuselile peretilor si plafoanelor, inclusiv structura lor de rezistenta, mobilierul si alte componente de constructie sau elemente interioare care sunt cerute sa fie materiale pentru limitarea incendiului, vor fi incercate si evaluate in conformitate cu metodele de incercare la foc descrise in Rezolutia MSC.40(64), astfel cum a fost amendata prin Rezolutia MSC.90(71).
PARTEA a 11-a
Incercarea constructiilor rezistente la foc ale ambarcatiunilor de mare viteza
1. Aplicare
Daca constructiile destinate utilizarii la ambarcatiunile de mare viteza trebuie sa aiba caracteristici de rezistenta la foc, ele vor corespunde prevederilor acestei parti. Aceste constructii includ pereti, punti, plafoane, captuseli si usi care trebuie sa fie rezistente la foc.
2. Metoda de incercare la foc
Constructiile rezistente la foc ale ambarcatiunilor de mare viteza vor fi incercate si evaluate in conformitate cu metodele de incercare la foc descrise in Rezolutia MSC.45(65).
3. Cerinte suplimentare
3.1. Materialele utilizate la constructiile rezistente la foc vor fi materiale incombustibile sau materiale pentru limitarea incendiului, astfel cum s-a verificat in conformitate cu partea 1 sau partea a 10-a din aceasta anexa.
3.2. Partea a 3-a din aceasta anexa se aplica, de asemenea, anumitor constructii, cum ar fi: ferestre, clapete antifoc, treceri de tubulaturi si de cabluri.
3.3. Partea a 4-a din aceasta anexa se aplica, de asemenea, daca se cere ca un dispozitiv de comanda a usilor de incendiu sa poata functiona in cazul unui incendiu.
3.4. Daca la constructiile rezistente la foc se permite montarea furnirurilor combustibile impreuna cu straturi incombustibile, caracteristicile de propagare lenta a flacarii ale acestor furniruri, daca se cere, trebuie sa fie verificate in conformitate cu partea a 5-a din aceasta anexa."
3. In anexa nr. 2 "Produse care pot fi instalate fara incercare si/sau fara aprobare" urmatorul nou paragraf 2.3 se introduce dupa paragraful 2.2 existent:
"2.3. La ambarcatiunile de mare viteza se considera ca materialele pentru limitarea incendiului corespund cerintelor partii a 2-a din anexa nr. 1, fara a mai fi supuse unei incercari ulterioare."
4. In anexa nr. 2 "Produse care pot fi instalate fara incercare si/sau fara aprobare" urmatorul nou paragraf 5.3 se introduce dupa paragraful 5.2 existent:
"5.3. La ambarcatiunile de mare viteza se considera ca suprafetele si materialele clasificate ca materiale pentru limitarea incendiului corespund cerintelor partii a 5-a a anexei nr. 1, fara a mai fi supuse unei incercari ulterioare."
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: