Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Conţinut de ORDONANŢA nr. 122 din 31 august 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 2 septembrie 2000.────────── * Traducere SECŢIUNEA A-V/2 Cerinţe obligatorii minime pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor categorii de personal de la bordul navelor de pasageri Ro-Ro 1. Secţiunea A-V/2 este înlocuită de următoarea: " Instruirea privind managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman 5. Comandanţii, căpitănii secunzi, şefii mecanici, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilitatea siguranţei pasagerilor în situaţii de urgenţă trebuie: .1 să fi parcurs cu succes forma legal aprobată de instruire în managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman cerută prin reglementarea V/2, paragraful 8, în conformitate cu funcţia, îndatoririle şi responsabilităţile cuprinse în tabelul A - V/2; şi .2 să prezinte dovada că au atins nivelul de competenţă cerut în conformitate cu metodele şi criteriile pentru evaluarea competenţei cuprinse în coloanele 3 şi 4 din tabelul A - V/2." 2. Următorul nou tabel A-V/2 este înserat la sfârşitul secţiunii A-V/2: TABELUL A-V/2 SPECIFICAREA STANDARDULUI MINIM DE COMPETENŢĂ PRIVIND MANAGEMENTUL SITUAŢIILOR DE CRIZĂ ŞI COMPORTAMENTUL UMAN
┌────────────┬────────────────┬────────────┬───────────┐
│Coloana 1 │Coloana 2 │Coloana 3 │Coloana 4 │
├────────────┼────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │Cunoştinţe, │Metode de │Criterii de│
│Competenţa │înţelegere şi │demonstrare │evaluare a │
│ │pricepere │a │competenţei│
│ │ │competenţei │ │
├────────────┼────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │Cunoştinţe │ │ │
│ │privind: │ │ │
│ │.1 planul │ │ │
│ │general şi │ │ │
│ │compartimentarea│ │ │
│ │navei │ │ │
│ │.2 regulile de │ │ │
│ │siguranţă │ │ │
│ │.3 planurile şi │ │ │
│ │procedurile de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
│ │Importanţa │ │ │
│ │principiilor │ │ │
│ │pentru │Evaluarea │ │
│ │realizarea │documentelor│Procedurile│
│ │procedurilor de │obţinute în │de urgenţă │
│ │urgenţă │forma legal │de la │
│ │specifice de la │aprobată de │bordul │
│Organizarea │bordul navei │instruire; │navei │
│procedurilor│inclusiv: │exerciţii cu│asigură │
│de urgenţă │.1 necesitatea │unul sau mai│starea de │
│la bord │pre-planificării│multe │pregătire │
│ │şi a │planuri de │pentru a se│
│ │exerciţiilor │urgenţă │reacţiona │
│ │procedurilor de │pregătite şi│la situaţii│
│ │urgenţă de la │demonstraţie│de urgenţă │
│ │bordul navei; │practică │ │
│ │.2 necesitatea │ │ │
│ │ca întreg │ │ │
│ │personalul să │ │ │
│ │cunoască şi să │ │ │
│ │respecte cu cea │ │ │
│ │mai mare grijă │ │ │
│ │posibilă │ │ │
│ │procedurile │ │ │
│ │pre-planificate │ │ │
│ │de urgenţă la │ │ │
│ │bordul navei la │ │ │
│ │survenirea unei │ │ │
│ │situaţii de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
└────────────┴────────────────┴────────────┴───────────┘
┌───────────┬─────────────┬────────────┬───────────────────┐
│ │Cunoştinţe, │Metode de │Criterii de │
│Competenţa │înţelegere şi│demonstrare │evaluare a │
│ │pricepere │a │competenţei │
│ │ │competenţei │ │
├───────────┼─────────────┼────────────┼───────────────────┤
│ │Capacitatea │ │ │
│ │de a optimiza│ │ │
│ │utilizarea │ │ │
│ │resurselor, │ │ │
│ │luând în │ │ │
│ │considerare: │ │ │
│ │.1 │ │ │
│ │posibilitatea│ │ │
│ │ca resursele │ │ │
│ │disponibile │ │ │
│ │într-o │ │ │
│ │situaţie de │ │ │
│ │urgenţă să │ │ │
│ │fie limitate │ │Planurile de │
│ │.2 │ │intervenţie asigură│
│ │necesitatea │Evaluarea │optimizarea │
│ │de a folosi │documentelor│utilizării │
│ │la maximum │obţinute în │resurselor │
│ │personalul şi│forma legal │disponibile. │
│ │echipamentele│aprobată de │Repartizarea │
│ │disponibile │instruire, │sarcinilor şi │
│Optimizarea│şi dacă este │demonstrarea│responsabilităţilor│
│utilizării │necesar, să │practică, │reflectă competenţa│
│resurselor │se │instruirea │de cunoaştere a │
│ │improvizeze │şi │indivizilor. │
│ │Capacitatea │exerciţiile │Rolurile şi │
│ │de a organiza│de proceduri│responsabilităţile │
│ │exerciţii │de urgenţă │echipelor de │
│ │realiste │la bordul │intervenţie şi a │
│ │pentru a │navei. │membrilor acestora │
│ │menţine o │ │sunt clar definite.│
│ │stare de │ │ │
│ │pregătire, │ │ │
│ │ţinând cont │ │ │
│ │de, │ │ │
│ │învăţămintele│ │ │
│ │desprinse din│ │ │
│ │accidentele │ │ │
│ │anterioare în│ │ │
│ │care au fost │ │ │
│ │implicate │ │ │
│ │nave de │ │ │
│ │pasa.geri; │ │ │
│ │analiza │ │ │
│ │exerciţiilor.│ │ │
├───────────┼─────────────┼────────────┼───────────────────┤
│ │Capacitatea │ │ │
│ │de a face o │ │ │
│ │evaluare │ │ │
│ │iniţială şi │ │ │
│ │de asigura o │ │ │
│ │reacţie │ │ │
│ │adecvată la │ │ │
│ │situaţii de │ │ │
│ │urgenţă în │ │ │
│ │conformitate │ │ │
│ │cu │ │ │
│ │procedurile │ │Procedurile şi │
│ │de urgenţă │ │acţiunile sunt │
│ │stabilite. │ │conforme │
│ │Capacitate de│ │principiilor şi │
│ │conducere │Evaluarea │planurilor │
│ │Capacitatea │documentelor│stabilite pentru │
│ │de a conduce │obţinute în │managementul │
│ │şi direcţiona│forma legal │situaţiilor de │
│ │pe alţii în │aprobată de │criză de la bord. │
│ │situaţii de │instruire, │Obiectivele şi │
│Controlul │urgenţă, │demonstrarea│strategia sunt │
│reacţiei la│inclusiv │practică, │adecvate naturii │
│situaţii de│necesitatea: │instruirea │situaţiei de │
│urgenţă │.1 de a da │şi │urgenţă, ţin cont │
│ │exemplu pe │exerciţiile │de situaţiile │
│ │timpul │de proceduri│neprevăzute şi │
│ │situaţiilor │de urgenţă │resursele sunt │
│ │de urgenţă │la bordul │optim folosite. │
│ │.2 de │navei. │Acţiunile membrilor│
│ │concentrare │ │de echipaj │
│ │pe luarea │ │contribuie la │
│ │deciziilor, │ │menţinerea ordinii │
│ │data fiind │ │şi a controlului. │
│ │nevoia de a │ │ │
│ │acţiona rapid│ │ │
│ │într-o │ │ │
│ │situaţie de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
│ │.3 de a │ │ │
│ │motiva, │ │ │
│ │încuraja şi │ │ │
│ │da încredere │ │ │
│ │pasagerilor │ │ │
│ │şi │ │ │
│ │personalului.│ │ │
└───────────┴─────────────┴────────────┴───────────────────┘
┌─────────────┬───────────────┬───────────────┬────────────┐
│ │Cunoştinţe, │Metode de │Criterii de │
│Competenţa │înţelegere şi │demonstrare a │evaluare a │
│ │pricepere │competenţei │competenţei │
├─────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │Controlul │ │ │
│ │stresului │ │ │
│ │Capacitatea de │ │ │
│ │a identifica │ │ │
│ │apariţia │ │ │
│ │simptomelor de │ │ │
│ │stres excesiv │ │ │
│ │la nivel │ │ │
│ │individual, │ │ │
│ │precum si la │ │ │
│ │nivelul altor │ │ │
│ │membrii ai │ │ │
│Controlul │echipei de │ │ │
│reacţiei la │intervenţie de │ │ │
│situaţii de │la bord. │ │ │
│urgenţă │Înţelegerea │ │ │
│(continuare) │faptului că │ │ │
│ │stresul generat│ │ │
│ │de situaţiile │ │ │
│ │de urgenţă │ │ │
│ │poate afecta │ │ │
│ │performanţa │ │ │
│ │indivizilor şi │ │ │
│ │capacitatea lor│ │ │
│ │de a acţiona │ │ │
│ │conform │ │ │
│ │instrucţiunilor│ │ │
│ │şi de a │ │ │
│ │respecta │ │ │
│ │procedurile. │ │ │
├─────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │Comportamentul │ │ │
│ │uman şi │ │ │
│ │capacitatea de │ │ │
│ │reacţie │ │ │
│ │Capacitatea de │ │ │
│ │a controla │ │ │
│ │pasagerii şi │ │ │
│ │alte cate gorii│ │ │
│ │de personal în │ │ │
│ │situaţii de │ │ │
│ │urgenţă, │ │ │
│ │inclusiv: │ │ │
│ │.1 cunoaşterea │ │ │
│ │manifestărilor │ │ │
│ │general tipice │ │ │
│ │de rezcţie a │ │ │
│ │pasagerilor şi │ │ │
│ │altor categorii│ │ │
│ │de personal în │Evaluarea │ │
│ │situaţii de │documentelor │ │
│ │urgenţă, │obţinute în │ │
│Controlul │inclusive │forma legal │Acţiunile │
│pasagerilor │posibilitatea │aprobată de │membrilor de│
│şi al altor │că: │instruire, │echipaj │
│categorii de │.1.1 în │demonstrarea │contribuie │
│personal pe │general, trece │practică, │la │
│timpul │un oarecare │instruirea şi │menţinerea │
│situaţiilor │timp până când │exerciţiile de │ordinii şi a│
│de urgenţă │oamenii acceptă│procedure de │controlului.│
│ │faptul că │urgenţă la │ │
│ │există o │bordul navei. │ │
│ │situaţie de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
│ │.2.2 unii │ │ │
│ │oameni intră în│ │ │
│ │panică şi nu se│ │ │
│ │comport la un │ │ │
│ │nivel normal de│ │ │
│ │raţionalitate, │ │ │
│ │capacitatea lor│ │ │
│ │de înţelegere │ │ │
│ │putând fi │ │ │
│ │afectată şi că │ │ │
│ │este posibil să│ │ │
│ │nu reacţioneze │ │ │
│ │la instrucţiuni│ │ │
│ │aşa cum ar │ │ │
│ │face-o în │ │ │
│ │situaţii │ │ │
│ │normale. │ │ │
├─────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │.2 cunoaşterea │ │ │
│ │faptului │ │ │
│ │căpasagerii şi │ │ │
│ │alte categorii │ │ │
│ │de personal │ │ │
│ │pot, inter │ │ │
│ │alia: │ │ │
│ │.2.2 să înceapă│ │ │
│ │a-şi căuta mai │ │ │
│ │întâi rudele, │ │ │
│ │prietenii şi/ │ │ │
│ │sau bagajele │ │ │
│ │atunci când se │ │ │
│ │întâmplă ceva │ │ │
│Controlul │rău │ │ │
│pasagerilor │.2.2 să-şi │ │ │
│şi al altor │caute siguranţa│ │ │
│categorii de │în cabine sau │ │ │
│personal pe │în alte locuri │ │ │
│timpul │la bord unde ei│ │ │
│situaţiilor │cred că pot │ │ │
│de urgenţă │evita pericolul│ │ │
│(continuare).│.2.3 să aibă │ │ │
│ │tendinţa de a │ │ │
│ │se deplasa în │ │ │
│ │bordul care se │ │ │
│ │ridică atunci │ │ │
│ │când nava se │ │ │
│ │înclină lateral│ │ │
│ │.3 aprecierea │ │ │
│ │apariţiei unei │ │ │
│ │posibile │ │ │
│ │probleme de │ │ │
│ │panică │ │ │
│ │rezultând din │ │ │
│ │separarea │ │ │
│ │familiilor │ │ │
├─────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │Capacitatea de │ │Informaţiile│
│ │a stabili şi │ │din toate │
│ │menţine o │ │sursele │
│ │comunicare │ │disponibile │
│ │efectivă, │ │sunt │
│ │inclusiv: │ │obţinute, │
│ │.1 importanţa │ │evaluate şi │
│ │instrucţiunilor│ │confirmate │
│ │şi rapoartelor │ │cât mai │
│ │clare şi │ │curând │
│ │concise │ │posibil şi │
│ │.2 necesitatea │ │revizuite │
│ │de a încuraja │ │permanent în│
│ │schimbul de │ │timpul │
│ │informaţii │ │situaţiei de│
│ │către şi │ │urgenţă. │
│ │dinspre │Evaluarea │Informaţiile│
│ │pasageri şi │documentelor │transmise │
│Stabilirea şi│alte categorii │obţinute în │persoanelor,│
│menţinerea │de personal │urma unei forme│echipelor de│
│unei │(feed-back) │de instruire │intervenţie │
│comunicări │Capacitatea de │legal aprobată,│în situaţii │
│efective │a asigura │a exerciţiilor │de urgenţă │
│ │informaţii │şi │precum şi │
│ │relevante │demonstraţiilor│pasagerilor │
│ │pasagerilor şi │practice. │sunt exacte,│
│ │altor categorii│ │relevante şi│
│ │de personal pe │ │date în timp│
│ │timpul │ │util. │
│ │situaţiilor de │ │Informaţiile│
│ │urgenţă, de a-i│ │ţin │
│ │menţine la │ │pasagerii la│
│ │curent cu │ │curent cu │
│ │situaţia │ │natura │
│ │globală şi de a│ │situaţiei de│
│ │le comunica │ │urgenţă │
│ │orice acţiune │ │precum şi cu│
│ │pe care aceştia│ │acţiunile pe│
│ │trebuie s-o │ │care aceştia│
│ │execute, ţinând│ │trebuie să │
│ │cont de: │ │le │
│ │ │ │întreprindă.│
├─────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │.1 limba sau │ │ │
│ │limbile │ │ │
│ │corespunzătoare│ │ │
│ │principalelor │ │ │
│ │naţionalităţi │ │ │
│ │ale pasagerilor│ │ │
│ │şi altor │ │ │
│ │categorii de │ │ │
│ │personal │ │ │
│ │transportaţi pe│ │ │
│ │o anumită rută │ │ │
│ │.2 posibila │ │ │
│ │necesitate de a│ │ │
│ │comunica pe │ │ │
│ │timpul unei │ │ │
│ │situaţii de │ │ │
│ │urgenţă prin │ │ │
│ │alte mijloace, │ │ │
│ │cum ar fi │ │ │
│ │demonstrarea, │ │ │
│ │semnalizarea cu│ │ │
│ │mâinile sau │ │ │
│ │atragerea │ │ │
│ │atenţiei spre │ │ │
│ │locurile unde │ │ │
│Stabilirea şi│sunt afişate │ │ │
│menţinerea │instrucţiuni, │ │ │
│unei │spre locurile │ │ │
│comunicări │de adunare, │ │ │
│efective │spre mijloacele│ │ │
│(continuare) │de salcare sau │ │ │
│ │indicarea │ │ │
│ │căilor de │ │ │
│ │evacuare, │ │ │
│ │atunci când │ │ │
│ │comunicarea │ │ │
│ │verbal nu se │ │ │
│ │poate realiza. │ │ │
│ │.3 anunţurile │ │ │
│ │difuzate pe │ │ │
│ │timpul unei │ │ │
│ │situaţii de │ │ │
│ │urgenţă sau │ │ │
│ │exerciţiu să │ │ │
│ │fie astfel │ │ │
│ │formulate încât│ │ │
│ │să constituie o│ │ │
│ │îndrumare │ │ │
│ │esenţială │ │ │
│ │pentru pasageri│ │ │
│ │şi să │ │ │
│ │faciliteze │ │ │
│ │acordarea de │ │ │
│ │asistenţă │ │ │
│ │pasagerilor de │ │ │
│ │către membrii │ │ │
│ │echipajului. │ │ │
└─────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────┘
3. Următoarea nouă secţiune A-V/3 este adăugată după actuala secţiune A-V/2: " SECŢIUNEA A - V/3 Cerinţe obligatorii minime pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi altor categorii de personal de la bordul navelor de pasageri, cu excepţia navelor de pasageri Ro-Ro Instruire în managementul colectivităţilor umane 1. Instruirea în managementul colectivităţilor umane cerut prin reglementarea V/3, paragraful 4, pentru personalul desemnat prin rolurile de echipaj să acorde asistenţă pasagerilor în situaţii de urgenţă va include, dar nu se va limita în mod necesar la: .1 informarea asupra mijloacelor de salvare şi a planurilor de control, incluzând: .1.1 cunoaşterea rolurilor de echipaj şi a instrucţiunilor pentru situaţii de urgenţă .1.2 cunoaşterea ieşirilor în situaţii de urgenţă; şi .1.3 restricţii privind utilizarea lifturilor; .2 capacitatea de a acorda asistenţă pasagerilor în drum spre staţiile de adunare şi îmbarcare, incluzând: .2.1 capacitatea de a da ordine clare şi liniştitoare .2.2 controlul pasagerilor în coridoare, scări şi culoare de trecere, .2.3 menţinerea căilor de evacuare degajate de obstrucţii, .2.4 metodele disponibile pentru evacuarea persoanelor handicapate şi a celor care necesită asistenţă specială, şi .2.5 căutarea în spaţiile de cazare; .3 procedurile de adunare, incluzând: .3.1 importanţa menţinerii ordinii, .3.2 capacitatea de a folosi proceduri pentru reducerea şi evitarea panicii, .3.3 capacitatea de a folosi, când este cazul, listele de pasageri pentru verificarea evacuării, .3.4 capacitatea de a asigura ca pasagerii să fie îmbrăcaţi corespunzător şi să aibă vestele de salvare puse corect. Instruire de familiarizare 2. Programul de instruire de familiarizare cerut prin reglementarea V/3, paragraful 5, trebuie să asigure cel puţin formarea capacităţilor care sunt corespunzătoare funcţiei care urmează a fi îndeplinită precum şi îndatoririle şi responsabilităţile ce urmează a fi asumate, după cum urmează: Construcţia navei şi limitările operaţionale .1 Capacitatea de a înţelege şi respecta în mod corespunzător orice limitare operaţională ce se impune la bordul navei şi de a înţelege şi aplica restricţiile de performanţă, inclusiv limitele de viteză pe vreme nefavorabilă, care sunt de natură să menţină siguranţa vieţii şi a navei. Instruire de siguranţă pentru personalul care asigură pasagerilor servicii directe în spaţiile pasagerilor 3. Instruirea de siguranţă suplimentară cerută prin reglementarea V/3, paragraful 6, trebuie să asigure cel puţin formarea următoarelor capacităţi: Comunicare .1 Capacitatea de a comunica cu pasagerii pe timpul situaţiei de urgenţă, ţinând cont de: .1.1 limba sau limbile corespunzătoare principalelor naţionalităţi ale pasagerilor transportaţi pe o anumită rută; .1.2 probabilitatea ca abilitatea de a folosi un vocabular de nivel elementar în limba engleză pentru o instrucţiune fundamentală să poată reprezenta un mijloc de comunicare cu un pasager care are nevoie de asistenţă, indiferent dacă pasagerul şi membrul de echipaj cunosc aceeaşi limbă; .1.3 posibila necesitate de a comunica pe timpul unei situaţii de urgenţă printr-un alt mijloc ca de exemplu prin demonstrare, semnalizare cu mâinile, sau atragerea atenţiei spre locurile unde sunt afişate instrucţiunile, spre locurile de adunare, spre mijloacele de salvare sau indicarea căilor de evacuare, atunci când comunicarea verbală nu se poate realiza; .1.4 măsura în care pasagerilor li s-au asigurat instrucţiuni de siguranţă complete în limba sau limbile materne ale acestora; şi .1.5 limbile în care se pot difuza anunţurile în situaţiile de urgenţă pe timpul unei situaţii de urgenţă sau exerciţiu pentru asigurarea îndrumării pasagerilor şi facilitarea acordării de asistenţă pasagerilor, de către membrii echipajului. Mijloace de salvare .2 Capacitatea de a demonstra pasagerilor folosirea mijloacelor individuale de salvare. Siguranţa pasagerilor 4. Instruirea de siguranţă a pasagerilor cerută prin reglementarea V/3, paragraful 7, pentru comandanţi, căpitani secunzi şi persoanele investite cu responsabilitatea directă a îmbarcării şi debarcării pasagerilor, trebuie să asigure cel puţin formarea capacităţii corespunzătoare îndatoririlor şi responsabilităţilor privind îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor cu atenţie deosebită pentru persoanele handicapate sau a celor care necesită asistenţă. Instruirea privind managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman 5. Comandanţii, căpitănii secunzi, şefii mecanici, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilitatea siguranţei pasagerilor în situaţii de urgenţă trebuie: .1 să fi parcurs cu succes forma legal aprobată de instruire în managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman cerută prin reglementarea V/3, paragraful 8, în conformitate cu funcţia, îndatoririle şi responsabilităţile cuprinse în tabelul A - V/2; şi .2 să prezinte dovada că au atins nivelul de competenţă cerut în conformitate cu metodele şi criteriile pentru evaluarea competenţei cuprinse în coloanele 3 şi 4 din tabelul A - V/2." ----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.