Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 25 noiembrie 2016  la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENTE din 25 noiembrie 2016 la Partea A din Codul privind pregătirea, brevetarea/atestarea şi efectuarea serviciului de cart (Codul STCW)

EMITENT: Organizaţia Maritimă Internaţională
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 379 din 3 mai 2018
──────────
    Acceptate prin Ordinul nr. 411 din 2 aprilie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 379 din 3 mai 2018.
──────────
    CAP. I
    Prevederi generale
    1. În secţiunea A-I/11, după paragraful 3 existent se adaugă un nou paragraf 4 după cum urmează:
    "4. Continuitatea competenţei profesionale a comandanţilor şi a ofiţerilor de la bordul navelor care operează în apele polare, conform cerinţelor regulii I/11, se stabileşte prin:
    .1 stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime, îndeplinind atribuţiile corespunzătoare certificatului deţinut, pentru o perioadă de cel puţin două luni din totalul ultimilor cinci ani; sau
    .2 îndeplinirea atribuţiilor considerate a fi echivalente stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime prevăzute de paragraful 4.1; sau
    .3 promovarea unui test aprobat; sau
    .4 terminarea cu succes a unui curs sau unor cursuri de instruire aprobate."

    2. În secţiunea A-I/14, după paragraful 3 existent se adaugă un nou paragraf 4 după cum urmează:
    "4. Companiile trebuie să se asigure că comandanţii şi ofiţerii de la bordul navelor lor de pasageri au terminat instruirea de familiarizare pentru a dobândi abilităţile care sunt corespunzătoare funcţiilor, sarcinilor şi responsabilităţilor ce urmează a fi îndeplinite, ţinând cont de îndrumările cuprinse în paragraful 3, secţiunea B-I/14 din prezentul cod."

    CAP. V
    Standarde privind cerinţele de pregătire specială pentru personalul de pe anumite tipuri de nave
    3. În capitolul V, secţiunea A-V/2 existentă se înlocuieşte cu următorul text:
    " SECŢIUNEA A-V/2

    Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului nebrevetat şi a altor persoane de la bordul navelor de pasageri
    Familiarizarea cu situaţiile de urgenţă la bordul navelor de pasageri
    1. Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, tot personalul care execută serviciul pe o navă de pasageri care efectuează voiaje internaţionale trebuie să fi dobândit aptitudinile care corespund sarcinilor şi responsabilităţile lor, după cum urmează:
    Contribuie la implementarea planurilor, instrucţiunilor şi procedurilor de urgenţă
    .1 Familiarizarea cu:
    .1.1 caracteristicile generale de siguranţă ale navei;
    .1.2 locaţia celor mai importante echipamente de siguranţă şi de urgenţă, inclusiv a mijloacelor de salvare;
    .1.3 importanţa conduitei personale în timpul unei situaţii de urgenţă; şi
    .1.4 restricţiile privind utilizarea ascensoarelor în timpul unei situaţii de urgenţă.
    Contribuie la comunicarea eficientă cu pasagerii în timpul unei situaţii de urgenţă
    .2 Capacitatea de a:
    .2.1 comunica în limba de lucru a navei;
    .2.2 comunica nonverbal informaţiile de siguranţă; şi
    .2.3 înţelege una dintre limbile în care anunţurile de urgenţă pot fi difuzate pe navă în timpul unei situaţii de urgenţă sau al unui exerciţiu.
    Instruire în domeniul siguranţei pentru personalul care furnizează servicii direct pasagerilor din spaţiile de pasageri
    2. Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, personalul care furnizează servicii direct pasagerilor, în spaţiile pentru pasageri, trebuie să beneficieze de pregătirea suplimentară în materie de siguranţă, cerută de paragraful 6 din regula V/2, care să asigure cel puţin formarea capacităţilor după cum urmează:
    Comunicare
    .1 Capacitatea de a comunica cu pasagerii în timpul situaţiei de urgenţă, ţinând cont de:
    .1.1 limba sau limbile corespunzătoare principalelor naţionalităţi ale pasagerilor transportaţi pe o anumită rută;
    .1.2 probabilitatea ca o abilitate de a folosi un vocabular de nivel elementar în limba engleză pentru instrucţiunile de bază să poată reprezenta un mijloc de comunicare cu un pasager care are nevoie de asistenţă, indiferent dacă pasagerul şi membrul de echipaj cunosc sau nu aceeaşi limbă;
    .1.3 posibila necesitate de a comunica pe timpul unei situaţii de urgenţă printr-un alt mijloc, cum ar fi prin demonstraţie sau semnale cu mâna sau atragerea atenţiei asupra locurilor unde se află instrucţiunile, locurile de adunare, mijloacele de salvare sau căile de evacuare, atunci când comunicarea verbală nu se poate realiza;
    .1.4 măsura în care pasagerilor li s-au asigurat instrucţiuni de siguranţă complete în limba sau limbile materne ale acestora; şi
    .1.5 limbile în care anunţurile de urgenţă pot fi difuzate în timpul unei situaţii de urgenţă sau exerciţiu, pentru a transmite îndrumări esenţiale pasagerilor şi a ajuta membrii echipajului în asistarea pasagerilor.
    Mijloace de salvare
    .2 Capacitatea de a demonstra pasagerilor modul de folosire a mijloacelor individuale de salvare
    Proceduri de îmbarcare
    .3 Îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, acordând atenţie specială persoanelor cu handicap şi celor care au nevoie de asistenţă
    Instruirea în managementul comunităţilor umane pe nava de pasageri
    3. Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanţii, ofiţerii, personalul nebrevetat calificat în conformitate cu capitolele II, III şi VII şi personalul desemnat în rolul de echipaj pentru a asista pasagerii în situaţii de urgenţă trebuie:
    .1 să fi terminat cu succes pregătirea în managementul comunităţilor umane, cerută prin paragraful 7 din regula V/2, aşa cum este prezentat în tabelul A-V/2-1; şi
    .2 să furnizeze dovezi că pregătirea a fost finalizată în conformitate cu tabelul A-V/2-1.
    Instruirea în managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman
    4. Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanţii, ofiţerii de punte secunzi, şefii mecanici, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană desemnată în rolul de echipaj ca având responsabilitatea pentru siguranţa pasagerilor în situaţii de urgenţă trebuie:
    .1 să fi terminat cu succes forma de pregătire aprobată în managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman cerută prin paragraful 8 din regula V/2, aşa cum este prezentat în tabelul A-V/2-2; şi
    .2 să furnizeze dovezi că standardul de competenţă cerut a fost atins în conformitate cu metodele şi criteriile pentru evaluarea competenţelor prezentate în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-V/2-2.
    Instruirea în domeniul siguranţei pasagerilor, siguranţei mărfii şi integrităţii corpului navei
    5. Înainte de a li se repartiza sarcini la bordul navei, comandanţii, ofiţerii de punte secunzi, şefii mecanici, ofiţerii mecanici secunzi şi orice persoană cu responsabilităţi imediate pentru îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, pentru încărcarea, descărcarea sau amararea mărfii sau pentru închiderea deschiderilor din corpul navelor de pasageri tip ro-ro trebuie să beneficieze de o formă de pregătire privind siguranţa pasagerilor, siguranţa mărfii şi integritatea corpului navei, cerută de paragraful 9 din regula V/2, care să asigure cel puţin formarea aptitudinilor corespunzătoare sarcinilor şi responsabilităţilor lor, după cum urmează:
    Proceduri de îmbarcare şi de încărcare
    .1 Capacitatea de a aplica în mod corespunzător procedurile stabilite pentru navă privind:
    .1.1 încărcarea şi descărcarea vehiculelor, vagoanelor şi altor unităţi de transport marfă, incluzând comunicaţiile aferente;
    .1.2 coborârea şi ridicarea rampelor;
    .1.3 poziţionarea şi asigurarea punţilor retractabile pentru vehicule; şi
    .1.4 îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, acordând o atenţie specială persoanelor cu handicap şi celor care au nevoie de asistenţă.
    Transportul mărfurilor periculoase
    .2 Capacitatea de a aplica orice măsuri de protecţie, proceduri şi cerinţe speciale privind transportul mărfurilor periculoase la bordul navelor de pasageri tip ro-ro
    Amararea mărfurilor
    .3 Capacitatea de a:
    .3.1 aplica în mod corespunzător prevederile Codului de reguli practice de siguranţă pentru stivuirea şi amararea mărfurilor, la vehicule, vagoane şi alte unităţi de transport marfă; şi
    .3.2 utiliza în mod corespunzător materialele şi echipamentul de amarare a mărfii prevăzute, luând în considerare prescripţiile acestora.
    Calcule de stabilitate, asietă şi solicitări
    .4 Capacitatea de a:
    .4.1 utiliza corect informaţiile de stabilitate şi de solicitare prevăzute;
    .4.2 calcula stabilitatea şi asieta pentru condiţii diferite de încărcare, utilizând calculatoarele de stabilitate sau programele pe calculator prevăzute;
    .4.3 calcula coeficientul de încărcare pentru punţi; şi
    .4.4 calcula impactul transferului de balast şi de combustibil asupra stabilităţii, asietei şi a solicitării.
    Deschiderea, închiderea şi asigurarea deschiderilor în corpul navei
    .5 Capacitatea de a:
    .5.1 aplica în mod corespunzător procedurilor stabilite pentru navă, privind deschiderea, închiderea şi asigurarea uşilor din faţă, spate şi laterale şi rampelor şi operarea corectă a sistemelor asociate; şi
    .5.2 efectua verificări privind etanşeitatea.
    Atmosfera pe puntea ro-ro
    .6 Capacitatea de a:
    .6.1 utiliza echipamentul de monitorizare a atmosferei în spaţiile ro-ro, acolo unde există; şi
    .6.2 aplica în mod corespunzător procedurile stabilite pe nave pentru ventilarea spaţiilor ro-ro în timpul încărcării şi descărcării vehiculelor, în timpul voiajului şi în situaţii de urgenţă.
    Tabelul A-V/2-1
    Specificarea standardului minim de competenţă în instruirea în managementul comunităţilor umane pe nava de pasageri

┌────────────┬──────────────┬────────────┬──────────────┐
│Coloana 1 │Coloana 2 │Coloana 3 │Coloana 4 │
├────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Cunoaştere, │Metode │Criterii │
│Competenţa │înţelegere şi │pentru │pentru │
│ │competenţă │demonstrarea│evaluarea │
│ │ │competenţei │competenţei │
├────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Cunoştinţe │ │ │
│ │privind │ │ │
│ │planurile, │ │ │
│ │instrucţiunile│ │ │
│ │şi procedurile│ │ │
│ │de urgenţă la │ │ │
│ │bordul │ │ │
│ │navelor, în │ │ │
│ │managementul │ │ │
│ │şi evacuarea │ │ │
│Contribuie │pasagerilor │ │ │
│la punerea │Cunoştinţe │ │ │
│în aplicare │privind │Evaluarea │Acţiunile │
│a planurilor│tehnicile │dovezilor │luate în caz │
│de urgenţă │aplicabile în │obţinute în │de urgenţă │
│la bordul │managementul │urma │sunt adecvate │
│navelor şi a│comunităţilor │instruirii │şi conforme cu│
│procedurilor│umane şi │şi/sau │procedurile │
│de adunare │echipamentul │instrucţiei │stabilite. │
│şi evacuare │corespunzător │ │ │
│a │utilizate │ │ │
│pasagerilor.│pentru a ajuta│ │ │
│ │pasagerii │ │ │
│ │într-o │ │ │
│ │situaţie de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
│ │Cunoştinţe │ │ │
│ │privind │ │ │
│ │rolurile de │ │ │
│ │echipaj şi │ │ │
│ │instrucţiunile│ │ │
│ │de urgenţă │ │ │
├────────────┼──────────────┼────────────┼──────────────┤
│ │Capacitatea de│ │ │
│ │a da ordine │ │ │
│ │clare pe un │ │ │
│ │ton calm │ │ │
│ │Capacitatea de│ │ │
│ │a direcţiona │ │ │
│ │pasagerii spre│ │ │
│ │coridoare, │ │ │
│ │scări şi │ │ │
│ │culoare de │ │ │
│ │trecere │ │ │
│ │Înţelegerea │ │ │
│ │importanţei │ │ │
│ │menţinerii │ │ │
│ │căilor de │ │ │
│ │evacuare fără │ │ │
│ │obstacole şi │ │ │
│ │capacitatea de│ │ │
│ │a face acest │ │ │
│ │lucru │ │ │
│ │Cunoştinţe │ │ │
│ │privind │ │ │
│ │metodele │ │ │
│ │disponibile │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │evacuarea │ │ │
│ │persoanelor cu│ │ │
│ │handicap şi a │ │ │
│ │persoanelor │ │ │
│ │care au nevoie│ │ │
│ │de asistenţă │ │ │
│ │specială │ │ │
│ │Cunoştinţe │ │ │
│ │despre │ │ │
│ │metodele de │ │ │
│ │căutare a │ │ │
│ │pasagerilor în│ │ │
│ │spaţiile de │ │Acţiunile sunt│
│ │cazare şi │ │luate conform │
│ │spaţiile │ │cu planurile, │
│ │comune │ │instrucţiunile│
│ │Capacitatea de│Evaluarea │şi procedurile│
│Asistă │a debarca │dovezilor │de urgenţă. │
│pasagerii │pasagerii, │obţinute în │Informaţiile │
│spre │acordând o │urma │furnizate │
│locurile de │atenţie │instruirii │persoanelor, │
│adunare şi │specială │practice şi/│echipelor de │
│îmbarcare. │persoanelor cu│sau │intervenţie în│
│ │handicap şi │instrucţiei │caz de urgenţă│
│ │persoanelor │ │şi pasagerilor│
│ │care au nevoie│ │sunt precise, │
│ │de asistenţă │ │relevante şi │
│ │Importanţa │ │la timp. │
│ │procedurilor │ │ │
│ │eficiente de │ │ │
│ │adunare, │ │ │
│ │incluzând: │ │ │
│ │.1 importanţa │ │ │
│ │menţinerii │ │ │
│ │ordinii │ │ │
│ │.2 capacitatea│ │ │
│ │de a utiliza │ │ │
│ │proceduri │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │reducerea şi │ │ │
│ │evitarea │ │ │
│ │panicii; │ │ │
│ │.3 capacitatea│ │ │
│ │de a folosi, │ │ │
│ │când este │ │ │
│ │cazul, listele│ │ │
│ │de pasageri │ │ │
│ │pentru │ │ │
│ │numerotare în │ │ │
│ │evacuare │ │ │
│ │.4 importanţa │ │ │
│ │ca pasagerii │ │ │
│ │să fie │ │ │
│ │îmbrăcaţi în │ │ │
│ │mod │ │ │
│ │corespunzător │ │ │
│ │cât mai mult │ │ │
│ │posibil, │ │ │
│ │atunci când se│ │ │
│ │adună şi │ │ │
│ │.5 capacitatea│ │ │
│ │de a verifica │ │ │
│ │dacă pasagerii│ │ │
│ │şi-au îmbrăcat│ │ │
│ │corect vestele│ │ │
│ │de salvare │ │ │
└────────────┴──────────────┴────────────┴──────────────┘

    Tabelul A-V/2-2
    Specificarea standardului minim de competenţă în managementul situaţiilor de criză şi comportamentul uman pe nava de pasageri

┌─────────────┬────────────────┬───────────────┬───────────────────┐
│Coloana 1 │Coloana 2 │Coloana 3 │Coloana 4 │
├─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┤
│ │Cunoaştere, │Metode pentru │Criterii pentru │
│Competenţa │înţelegere şi │demonstrarea │evaluarea │
│ │competenţă │competenţei │competenţei │
├─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┤
│ │Cunoştinţe │ │ │
│ │privind: │ │ │
│ │.1 planul │ │ │
│ │general şi │ │ │
│ │compartimentarea│ │ │
│ │navei │ │ │
│ │.2 reguli de │ │ │
│ │siguranţă │ │ │
│ │.3 planuri şi │ │ │
│ │proceduri de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
│ │Importanţa │ │ │
│ │principiilor │ │ │
│ │pentru │Evaluarea │ │
│ │dezvoltarea │dovezilor │ │
│ │procedurilor de │obţinute în │Procedurile de │
│ │urgenţă │urma instruirii│urgenţă de la │
│Organizarea │specifice navei,│aprobate, a │bordul navei │
│procedurilor │incluzând: │exerciţiilor cu│asigură o stare de │
│de urgenţă la│.1 necesitatea │unul sau mai │pregătire pentru a │
│bordul navei │de │multe planuri │răspunde │
│ │preplanificare a│de urgenţă │situaţiilor de │
│ │procedurilor de │pregătite şi în│urgenţă. │
│ │urgenţă la │urma │ │
│ │bordul navei şi │demonstraţiilor│ │
│ │efectuare a │practice │ │
│ │exerciţiilor │ │ │
│ │.2 necesitatea │ │ │
│ │ca întreg │ │ │
│ │personalul să │ │ │
│ │cunoască │ │ │
│ │procedurile de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
│ │preplanificate │ │ │
│ │şi să le │ │ │
│ │respecte cât mai│ │ │
│ │riguros posibil │ │ │
│ │în caz de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
├─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┤
│ │Capacitatea de a│ │ │
│ │optimiza │ │ │
│ │utilizarea │ │ │
│ │resurselor, │ │ │
│ │luând în │ │ │
│ │considerare: │ │ │
│ │.1 posibilitatea│ │ │
│ │ca resursele │ │ │
│ │disponibile în │ │ │
│ │caz de urgenţă │ │ │
│ │să fie limitate │ │ │
│ │.2 necesitatea │ │Planurile de │
│ │de a folosi la │Evaluarea │urgenţă optimizează│
│ │maximum │dovezilor │utilizarea │
│ │personalul şi │obţinute în │resurselor │
│ │echipamentul │urma instruirii│disponibile. │
│ │imediat │aprobate, a │Repartizarea │
│Optimizarea │disponibil şi, │demonstraţiilor│sarcinilor şi │
│utilizării │dacă este │practice şi │responsabilităţilor│
│resurselor │necesar, de a │instruirii de │reflectă competenţa│
│ │improviza │la bord, precum│individuală. │
│ │Capacitatea de a│şi în urma │Rolurile şi │
│ │organiza │exerciţiilor │responsabilităţile │
│ │exerciţii │privind │echipelor şi │
│ │realiste pentru │procedurile de │persoanelor sunt │
│ │a menţine o │urgenţă │clar definite. │
│ │stare de │ │ │
│ │pregătire, │ │ │
│ │ţinând cont de │ │ │
│ │învăţămintele │ │ │
│ │desprinse din │ │ │
│ │accidentele │ │ │
│ │anterioare în │ │ │
│ │care au fost │ │ │
│ │implicate nave │ │ │
│ │de pasageri; │ │ │
│ │analiza │ │ │
│ │exerciţiilor │ │ │
├─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┤
│ │Capacitatea de a│ │ │
│ │face o evaluare │ │ │
│ │iniţială şi de a│ │ │
│ │oferi un răspuns│ │ │
│ │eficient la │ │ │
│ │situaţiile de │ │ │
│ │urgenţă în │ │ │
│ │conformitate cu │ │Procedurile şi │
│ │procedurile de │ │acţiunile sunt │
│ │urgenţă │ │conforme │
│ │stabilite │ │principiilor şi │
│ │Capacitatea de │ │planurilor │
│ │conducere │Evaluarea │stabilite pentru │
│ │Capacitatea de a│dovezilor │managementul │
│ │conduce şi │obţinute în │situaţiilor de │
│ │direcţiona pe │urma instruirii│criză de la bord. │
│ │alţii în │aprobate, a │Obiectivele şi │
│Controlul │situaţii de │demonstraţiilor│strategia sunt │
│răspunsului │urgenţă, │practice şi a │adecvate naturii │
│la situaţii │inclusiv │instruirii de │situaţiei de │
│de urgenţă │necesitatea de: │la bord, precum│urgenţă, ţin cont │
│ │.1 a da un │şi în urma │de situaţiile │
│ │exemplu în │exerciţiilor │neprevăzute şi │
│ │timpul │privind │resursele │
│ │situaţiilor de │procedurile de │disponibile sunt │
│ │urgenţă │urgenţă │optim folosite. │
│ │.2 concentrare │ │Acţiunile membrilor│
│ │pe luarea │ │echipajului │
│ │deciziilor, dată│ │contribuie la │
│ │fiind nevoia de │ │menţinerea ordinii │
│ │a acţiona rapid │ │şi controlului. │
│ │într-o situaţie │ │ │
│ │de urgenţă │ │ │
│ │.3 a motiva, │ │ │
│ │încuraja şi a │ │ │
│ │linişti │ │ │
│ │pasagerii şi │ │ │
│ │alte categorii │ │ │
│ │de personal │ │ │
├─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┤
│ │Controlul │ │ │
│ │stresului │ │ │
│ │Capacitatea de a│ │ │
│ │identifica │ │ │
│ │apariţia │ │ │
│ │simptomelor de │ │ │
│ │stres excesiv la│ │ │
│ │nivel │ │ │
│ │individual, │ │ │
│ │precum şi la │ │ │
│ │nivelul altor │ │ │
│ │membri ai │ │ │
│ │echipei de │ │ │
│ │urgenţă de la │ │ │
│ │bord │ │ │
│ │Înţelegerea │ │ │
│ │faptului că │ │ │
│ │stresul, generat│ │ │
│ │de situaţiile de│ │ │
│ │urgenţă, poate │ │ │
│ │afecta │ │ │
│ │performanţa │ │ │
│ │persoanelor şi │ │ │
│ │capacitatea lor │ │ │
│ │de a acţiona │ │ │
│ │conform │ │ │
│ │instrucţiunilor │ │ │
│ │şi de a urmări │ │ │
│ │procedurile. │ │ │
├─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┤
│ │Comportamentul │ │ │
│ │uman şi │ │ │
│ │capacitatea de │ │ │
│ │reacţie │ │ │
│ │Capacitatea de a│ │ │
│ │controla │ │ │
│ │pasagerii şi │ │ │
│ │alte categorii │ │ │
│ │de personal în │ │ │
│ │situaţii de │ │ │
│ │urgenţă, │ │ │
│ │incluzând: │ │ │
│ │.1 │ │ │
│ │conştientizarea │ │ │
│ │modului de │ │ │
│ │reacţie a │ │ │
│ │pasagerilor şi a│ │ │
│ │altor categorii │ │ │
│ │de personal în │ │ │
│ │situaţii de │ │ │
│ │urgenţă, │ │ │
│ │incluzând │ │ │
│ │posibilitatea │ │ │
│ │că: │ │ │
│ │.1.1 în general,│ │ │
│ │este nevoie de │ │ │
│ │ceva timp │ │ │
│ │înainte ca │ │ │
│ │oamenii să │ │ │
│ │accepte faptul │ │ │
│ │că există o │ │ │
│ │situaţie de │ │ │
│ │urgenţă │ │ │
│ │.1.2 unii oameni│ │ │
│ │pot să se │ │ │
│ │panicheze şi să │Evaluarea │ │
│ │nu se comporte │dovezilor │ │
│ │la un nivel │obţinute în │ │
│Controlul │normal de │urma instruirii│ │
│pasagerilor │raţionalitate, │aprobate, a │Acţiunile membrilor│
│şi al altor │capacitatea lor │demonstraţiilor│echipajului │
│categorii de │de înţelegere │practice şi a │contribuie la │
│personal, în │poate fi │instruirii de │menţinerea ordinii │
│timpul │afectată şi pot │la bord, precum│şi controlului. │
│situaţiilor │să nu fie la fel│şi în urma │ │
│de urgenţă │de receptivi la │exerciţiilor │ │
│ │instrucţiuni ca │privind │ │
│ │şi în situaţii │procedurile de │ │
│ │normale │urgenţă │ │
│ │.2 │ │ │
│ │conştientizarea │ │ │
│ │faptului că │ │ │
│ │pasagerii şi │ │ │
│ │alte categorii │ │ │
│ │de personal pot,│ │ │
│ │printre altele: │ │ │
│ │.2.1 să înceapă │ │ │
│ │a-şi căuta mai │ │ │
│ │întâi rudele, │ │ │
│ │prietenii şi/sau│ │ │
│ │bagajele atunci │ │ │
│ │când ceva nu │ │ │
│ │merge bine │ │ │
│ │.2.2 să îşi │ │ │
│ │caute siguranţa │ │ │
│ │în cabine sau în│ │ │
│ │alte locuri la │ │ │
│ │bord, unde ei │ │ │
│ │cred că pot │ │ │
│ │scăpa de pericol│ │ │
│ │.2.3 să aibă │ │ │
│ │tendinţa de a se│ │ │
│ │deplasa în │ │ │
│ │partea │ │ │
│ │superioară a │ │ │
│ │navei când nava │ │ │
│ │este canarisită │ │ │
│ │.3 aprecierea │ │ │
│ │unei posibile │ │ │
│ │probleme de │ │ │
│ │panică care │ │ │
│ │rezultă din │ │ │
│ │separarea │ │ │
│ │familiilor │ │ │
├─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┤
│ │Capacitatea de a│ │ │
│ │stabili şi │Evaluarea │Informaţiile din │
│ │menţine │dovezilor │toate sursele │
│Stabilirea şi│comunicările │obţinute în │disponibile sunt │
│menţinerea │eficiente, │urma instruirii│obţinute, evaluate │
│comunicărilor│incluzând: │aprobate, a │şi confirmate cât │
│eficiente │.1 importanţa │exerciţiilor şi│mai repede posibil │
│ │rapoartelor şi │demonstraţiilor│şi revizuite pe tot│
│ │instrucţiunilor │practice │parcursul urgenţei.│
│ │clare şi concise│ │ │
├─────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────────┤
│ │.2 necesitatea │ │ │
│ │de a încuraja │ │ │
│ │schimbul de │ │ │
│ │informaţii către│ │ │
│ │şi dinspre │ │ │
│ │pasageri şi alte│ │ │
│ │categorii de │ │ │
│ │personal. │ │ │
│ │Capacitatea de a│ │ │
│ │asigura │ │ │
│ │informaţii │ │ │
│ │relevante │ │ │
│ │pasagerilor şi │ │ │
│ │altor categorii │ │ │
│ │de personal pe │ │ │
│ │timpul │ │ │
│ │situaţiilor de │ │ │
│ │urgenţă, de a-i │ │ │
│ │menţine la │ │ │
│ │curent cu │ │ │
│ │situaţia │ │ │
│ │generală şi de a│ │ │
│ │le comunica │ │ │
│ │orice acţiune pe│ │ │
│ │care aceştia │ │ │
│ │trebuie să o │ │ │
│ │execute, ţinând │ │ │
│ │cont de: │ │ │
│ │.1 limba sau │ │ │
│ │limbile │ │ │
│ │corespunzătoare │ │ │
│ │principalelor │ │ │
│ │naţionalităţi │ │ │
│ │ale pasagerilor │ │Informaţiile │
│ │şi ale altor │ │furnizate │
│ │categorii de │ │persoanelor, │
│ │personal │ │echipelor de │
│ │transportaţi pe │ │intervenţie în caz │
│ │o anumită rută │ │de urgenţă şi │
│ │.2 posibila │ │pasagerilor sunt │
│ │necesitate de a │ │precise, relevante │
│ │comunica pe │ │şi la timp. │
│ │timpul unei │ │Informaţiile ţin │
│ │situaţii de │ │pasagerii la curent│
│ │urgenţă │ │cu natura urgenţei,│
│ │printr-un alt │ │precum şi cu │
│ │mijloc, cum ar │ │acţiunile ce │
│ │fi prin │ │trebuie luate. │
│ │demonstraţie sau│ │ │
│ │semnale cu mâna │ │ │
│ │sau atragerea │ │ │
│ │atenţiei asupra │ │ │
│ │locurilor unde │ │ │
│ │se află │ │ │
│ │instrucţiunile, │ │ │
│ │locurile de │ │ │
│ │adunare, │ │ │
│ │mijloacele de │ │ │
│ │salvare sau │ │ │
│ │căile de │ │ │
│ │evacuare, atunci│ │ │
│ │când comunicarea│ │ │
│ │verbală nu se │ │ │
│ │poate realiza │ │ │
│ │.3 limba în care│ │ │
│ │se pot difuza │ │ │
│ │anunţurile de │ │ │
│ │urgenţă în │ │ │
│ │timpul unei │ │ │
│ │situaţii de │ │ │
│ │urgenţă sau al │ │ │
│ │unui exerciţiu, │ │ │
│ │pentru a │ │ │
│ │transmite │ │ │
│ │îndrumări │ │ │
│ │esenţiale │ │ │
│ │pasagerilor şi a│ │ │
│ │ajuta membrii │ │ │
│ │echipajului în │ │ │
│ │asistarea │ │ │
│ │pasagerilor │ │ │
└─────────────┴────────────────┴───────────────┴───────────────────┘

"

    4. Se adaugă o nouă secţiune A-V/4 după cum urmează:
    " SECŢIUNEA A-V/4

    Cerinţe minime obligatorii pentru instruirea şi calificarea comandanţilor şi ofiţerilor de punte de pe navele care operează în apele polare
    Standard de competenţă
1. Fiecărui candidat pentru certificarea în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare i se va cere să:
    .1 demonstreze competenţa de a executa îndatoririle, sarcinile şi responsabilităţile enumerate în coloana 1 din tabelul A-V/4-1; şi
    .2 dovedească faptul că a atins:
    .1 minimum de cunoaştere, înţelegere şi competenţă enumerate în coloana 2 din tabelul A-V/4-1; şi
    .2 standardul de competenţă necesar în conformitate cu metodele pentru demonstrarea competenţei şi criteriile pentru evaluarea competenţei, enumerate în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-V/4-1.
2. Fiecărui candidat pentru certificarea în pregătirea de nivel avansat pentru navele care operează în apele polare i se va cere să:
    .1 demonstreze competenţa de a executa îndatoririle, sarcinile şi responsabilităţile enumerate în coloana 1 din tabelul A-V/4-2; şi
    .2 dovedească faptul că a atins:
    .1 minimum de cunoaştere, înţelegere şi competenţă enumerate în coloana 2 din tabelul A-V/4-2; şi
    .2 standardul de competenţă necesar în conformitate cu metodele pentru demonstrarea competenţei şi criteriile pentru evaluarea competenţei, enumerate în coloanele 3 şi 4 din tabelul A-V/4-2.
    Tabelul A-V/4 -1
    Specificarea standardului minim de competenţă în pregătirea de bază pentru navele care operează în apele polare

┌─────────────┬─────────────────┬────────────┬─────────────────┐
│Coloana 1 │Coloana 2 │Coloana 3 │Coloana 4 │
├─────────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │Cunoaştere, │Metode │Criterii pentru │
│Competenţa │înţelegere şi │pentru │evaluarea │
│ │competenţă │demonstrarea│competenţei │
│ │ │competenţei │ │
├─────────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │Cunoştinţe de │ │ │
│ │bază privind │ │ │
│ │caracteristicile │ │ │
│ │gheţii şi zonele │ │ │
│ │unde pot fi │ │ │
│ │prezente diferite│ │ │
│ │tipuri de gheaţă │ │ │
│ │în zona de │ │ │
│ │operare: │ │ │
│ │.1 proprietăţile │ │ │
│ │fizice, termeni, │ │ │
│ │formare, │ │ │
│ │creştere, │ │ │
│ │îmbătrânire şi │ │ │
│ │stadiu de topire │ │ │
│ │ale gheţii │ │ │
│ │.2 concentraţii │ │ │
│ │şi tipuri de │ │ │
│ │gheaţă │ │ │
│ │.3 presiunea │ │ │
│ │gheţii şi │ │ │
│ │distribuţie │ │ │
│ │.4 frecarea de │ │Identificarea │
│ │gheaţa acoperită │ │proprietăţilor │
│ │cu zăpadă │ │gheţii şi a │
│ │.5 efectele │ │caracteristicilor│
│ │datorate │ │ei relevante │
│ │stropilor de │ │pentru operarea │
│ │gheaţă; pericolul│ │navei în │
│ │depunerii de │ │siguranţă │
│ │gheaţă în partea │Examinarea │Datele obţinute │
│ │superioară; │şi evaluarea│din informaţiile │
│ │măsuri de │dovezilor │şi publicaţiile │
│ │precauţie pentru │obţinute din│despre gheaţă │
│ │a evita │una sau mai │sunt interpretate│
│ │depunerile de │multe din │corect şi │
│ │gheaţă în partea │următoarele:│aplicate │
│ │superioară şi │.1 │corespunzător. │
│ │opţiunile în │experienţă │Utilizarea │
│ │timpul │aprobată de │imaginilor │
│Contribuie la│înlăturării │serviciu la │vizibile prin │
│operarea în │depunerilor de │bord │satelit şi │
│siguranţă a │gheaţă în partea │.2 │infraroşu │
│navelor care │superioară │experienţă │Utilizarea │
│operează în │.6 regimurile │aprobată la │hărţilor de │
│apele polare │gheţii în │bordul unei │analiză a gheţii │
│ │diferite regiuni;│nave şcoală │Coordonarea │
│ │diferenţe │.3 instruire│datelor │
│ │semnificative │aprobată pe │meteorologice şi │
│ │între Arctica şi │simulator, │oceanografice cu │
│ │Antarctica, │acolo unde │datele privind │
│ │gheaţa formată pe│este cazul │gheaţa │
│ │o perioadă de un │.4 program │Măsurătorile şi │
│ │an şi mai mulţi │aprobat de │observaţiile │
│ │ani, gheaţa │instruire │privind │
│ │marină şi gheaţa │ │condiţiile │
│ │continentală │ │meteorologice şi │
│ │.7 utilizarea │ │starea gheţii │
│ │imagisticii │ │sunt corecte şi │
│ │asupra gheţii │ │adecvate pentru │
│ │pentru a │ │planificarea │
│ │recunoaşte │ │călătoriei în │
│ │consecinţele │ │siguranţă. │
│ │schimbării rapide│ │ │
│ │ale stării gheţii│ │ │
│ │şi ale │ │ │
│ │condiţiilor │ │ │
│ │meteorologice │ │ │
│ │.8 cunoştinţe │ │ │
│ │despre sclipirea │ │ │
│ │de gheaţă şi │ │ │
│ │sclipirea de apă │ │ │
│ │.9 cunoştinţe │ │ │
│ │despre mişcările │ │ │
│ │diferenţiale ale │ │ │
│ │aisbergurilor şi │ │ │
│ │ale banchizelor │ │ │
│ │.10 cunoştinţe │ │ │
│ │despre maree şi │ │ │
│ │curenţi în zona │ │ │
│ │gheţurilor │ │ │
│ │.11 cunoştinţe │ │ │
│ │despre efectul │ │ │
│ │vântului şi a │ │ │
│ │curentului în │ │ │
│ │zona gheţurilor │ │ │
├─────────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │Examinarea │Identificarea │
│ │Cunoştinţe de │şi evaluarea│caracteristicilor│
│ │bază privind │dovezilor │şi limitărilor │
│ │performanţa navei│obţinute din│navei în condiţii│
│ │în gheţuri şi │una sau mai │diferite de │
│ │temperatură │multe din │gheaţă şi │
│ │scăzută a │următoarele:│impactul mediului│
│ │aerului: │.1 │rece │
│ │.1 │experienţă │Procedurile sunt │
│ │caracteristicile │aprobată de │făcute pentru │
│ │navei │serviciu la │evaluarea │
│ │.2 tipuri de │bord │riscurilor │
│ │nave, modele de │.2 │înainte de a │
│ │corp navă │experienţă │intra în zona cu │
│ │.3 cerinţe │aprobată la │gheaţă. │
│ │tehnice pentru │bordul unei │Conştientizarea │
│ │operarea prin │nave şcoală │îngheţării apei │
│ │gheţuri │.3 instruire│dulci de balast │
│ │.4 cerinţe de │aprobată pe │în tancurile de │
│ │ranforsare navă │simulator, │balast │
│ │pentru navigaţia │acolo unde │Acţiunile sunt │
│ │prin gheţuri │este cazul │efectuate în │
│ │.5 limitările │.4 program │conformitate cu │
│ │claselor de │aprobat de │principiile şi │
│ │gheaţă │instruire │procedurile │
│ │ │ │acceptate pentru │
├─────────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │.6 pregătirea │ │ │
│ │pentru iernat şi │ │ │
│ │pregătirea navei,│ │ │
│ │inclusiv puntea │ │ │
│ │şi motorul │ │ │
│ │.7 performanţa │ │pregătirea navei │
│ │sistemului la │ │şi a echipajului │
│ │temperaturi joase│ │pentru │
│ │.8 limitările │ │operaţiunile din │
│ │echipamentului şi│ │zonele cu gheaţă │
│ │a maşinilor în │ │şi temperatură │
│ │condiţii de │ │scăzută a │
│ │gheaţă şi │ │aerului. │
│ │temperatură │ │Comunicările sunt│
│ │scăzută a aerului│ │clare, concise şi│
│ │.9 monitorizarea │ │eficiente în │
│ │presiunii gheţii │ │orice moment │
│ │asupra corpului │ │într-un mod │
│ │navei │ │marinăresc. │
│ │.10 priza de apă │ │ │
│ │de mare, priza de│ │ │
│ │apă, izolaţie │ │ │
│ │suprastructură şi│ │ │
│ │sisteme speciale │ │ │
├─────────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │Codul polar şi │
│ │ │ │Manualul pentru │
│ │ │ │operare în ape │
│ │ │ │polare sunt │
│ │ │ │utilizate pentru │
│ │ │ │a determina │
│ │ │ │corect │
│ │ │ │procedurile │
│ │ │ │recomandate │
│ │ │ │pentru încărcarea│
│ │ │ │/descărcarea │
│ │ │ │mărfurilor şi/sau│
│ │ │ │îmbarcarea/ │
│ │ │ │debarcarea │
│ │ │ │pasagerilor la │
│ │ │ │temperaturi │
│ │ │ │scăzute, │
│ │ │ │monitorizarea │
│ │ │ │formării gheţii │
│ │ │ │în apa de balast,│
│ │ │ │monitorizarea │
│ │ │ │temperaturilor │
│ │ │ │motorului, │
│ │ │ │menţinerea unui │
│ │ │ │cart la ancoră în│
│ │ │ │gheţuri şi │
│ │ │ │navigarea în │
│ │Cunoştinţe de │Examinarea │apropierea de │
│ │bază şi │şi evaluarea│gheţuri. │
│ │capacitatea de a │dovezilor │Interpretarea şi │
│ │opera şi de a │obţinute din│analiza │
│ │manevra o navă │una sau mai │informaţiilor de │
│ │prin gheţuri: │multe din │la radar sunt în │
│ │.1 viteza de │următoarele:│conformitate cu │
│ │siguranţă în │.1 │procedurile de │
│ │prezenţa gheţii │experienţă │supraveghere cu │
│ │şi a │aprobată de │atenţie specială │
│ │aisbergurilor │serviciu la │în ceea ce │
│ │.2 monitorizarea │bord │priveşte │
│ │rezervoarelor de │.2 │identificarea │
│ │balast │experienţă │caracteristicilor│
│ │.3 operaţiuni de │aprobată la │periculoase ale │
│ │încărcare în │bordul unei │gheţii. │
│ │apele polare │nave şcoală │Informaţiile │
│ │.4 cunoaşterea │.3 instruire│obţinute din │
│ │sarcinilor │aprobată pe │hărţile de │
│ │motorului şi a │simulator, │navigaţie, │
│ │problemelor de │acolo unde │inclusiv hărţile │
│ │răcire │este cazul │electronice şi │
│ │.5 proceduri de │.4 program │publicaţii, sunt │
│ │siguranţă în │aprobat de │relevante, │
│ │timpul navigaţiei│instruire │evaluate, │
│ │prin gheţuri │ │interpretate │
│ │ │ │corect şi │
│ │ │ │aplicate │
│ │ │ │corespunzător. │
│ │ │ │Metoda principală│
│ │ │ │de determinare a │
│ │ │ │poziţiei este │
│ │ │ │frecvent │
│ │ │ │utilizată şi cea │
│ │ │ │mai potrivită │
│ │ │ │pentru condiţiile│
│ │ │ │predominante şi │
│ │ │ │navigaţiei prin │
│ │ │ │gheaţă. │
│ │ │ │Verificările şi │
│ │ │ │testele de │
│ │ │ │performanţă ale │
│ │ │ │sistemelor de │
│ │ │ │navigaţie şi de │
│ │ │ │comunicaţie │
│ │ │ │respectă │
│ │ │ │recomandările │
│ │ │ │pentru operarea │
│ │ │ │la latitudine │
│ │ │ │mare şi │
│ │ │ │temperatură │
│ │ │ │scăzută a │
│ │ │ │aerului. │
├─────────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │Examinarea │ │
│ │ │şi evaluarea│ │
│ │ │dovezilor │Părţile relevante│
│ │ │obţinute din│din Manualul │
│ │Cunoştinţe de │una sau mai │pentru operare în│
│ │bază privind │multe din │apele polare sunt│
│ │aspectele │următoarele:│identificate şi │
│ │normative: │.1 │aplicate. │
│ │.1 Tratatul │experienţă │Comunicarea este │
│ │asupra │aprobată de │în conformitate │
│Monitorizarea│Antarcticii şi │serviciu la │cu procedurile │
│şi asigurarea│Codul polar │bord │standard locale/ │
│conformităţii│.2 rapoartele │.2 │regionale şi │
│cu cerinţele │privind │experienţă │internaţionale. │
│legislative │accidentele │aprobată la │Cerinţele │
│ │navelor în apele │bordul unei │legislative │
│ │polare │nave şcoală │referitoare la │
│ │.3 standardele │.3 instruire│regulile, │
│ │OMI pentru │aprobată pe │codurile şi │
│ │operarea în zone │simulator, │practicile │
│ │îndepărtate │acolo unde │relevante sunt │
│ │ │este cazul │identificate. │
│ │ │.4 program │ │
│ │ │aprobat de │ │
│ │ │instruire │ │
├─────────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │Cunoştinţe de │ │ │
│ │bază privind │ │ │
│ │pregătirea │ │ │
│ │echipajului, │ │ │
│ │condiţiile de │ │ │
│ │lucru şi de │ │ │
│ │siguranţă: │ │ │
│ │.1 recunoaşterea │ │ │
│ │limitelor privind│ │ │
│ │disponibilitatea │ │ │
│ │şi │ │ │
│ │responsabilitatea│ │ │
│ │serviciilor de │ │ │
│ │căutare şi │ │ │
│ │salvare, inclusiv│ │ │
│ │zona maritimă A4 │ │ │
│ │şi limita │ │ │
│ │facilităţilor │ │ │
│ │sale de │ │ │
│ │comunicaţii SAR │ │ │
│ │.2 cunoaşterea │ │Identificarea şi │
│ │planificării de │ │acţiunile │
│ │urgenţă │ │iniţiale luate la│
│ │.3 cum să │ │conştientizarea │
│ │stabilească şi să│ │situaţiilor de │
│ │pună în aplicare │ │pericol pentru │
│ │proceduri de │ │navă şi fiecare │
│ │lucru sigure │ │membru al │
│ │pentru echipaje │ │echipajului │
│ │specifice │ │Acţiunile se │
│ │mediilor polare, │ │desfăşoară în │
│ │cum ar fi │ │conformitate cu │
│ │temperaturile │ │Manualul pentru │
│ │scăzute, │ │operare în apele │
│ │suprafeţele │ │polare, │
│ │acoperite cu │ │principiile şi │
│ │gheaţă, │ │procedurile │
│ │echipamentele │Examinarea │acceptate pentru │
│ │individuale de │şi evaluarea│a garanta │
│ │protecţie, │dovezilor │siguranţa │
│ │utilizarea │obţinute din│operaţiunilor şi │
│ │sistemului │una sau mai │pentru a evita │
│ │„buddy“ şi │multe din │poluarea mediului│
│ │limitările │următoarele:│marin. │
│ │timpului de lucru│.1 │Sunt observate │
│ │.4 recunoaşterea │experienţă │practicile de │
│Aplicarea │pericolelor când │aprobată de │lucru sigure şi │
│practicilor │echipajele sunt │serviciu la │echipamentele │
│sigure de │expuse la │bord │adecvate de │
│lucru, │temperaturi │.2 │siguranţă şi de │
│răspunderea │scăzute │experienţă │protecţie sunt │
│în situaţii │.5 factorii │aprobată la │utilizate corect │
│de urgenţă │umani, inclusiv │bordul unei │în orice moment. │
│ │oboseala la frig,│nave şcoală │Acţiunile de │
│ │aspecte medicale │.3 instruire│răspuns sunt în │
│ │de prim ajutor, │aprobată pe │conformitate cu │
│ │bunăstarea │simulator, │planurile │
│ │echipajului │acolo unde │stabilite şi sunt│
│ │.6 cerinţe de │este cazul │adecvate │
│ │supravieţuire, │.4 program │situaţiei şi │
│ │inclusiv │aprobat de │naturii urgenţei.│
│ │utilizarea │instruire │Cerinţele │
│ │echipamentului │ │legislative │
│ │individual de │ │referitoare la │
│ │supravieţuire şi │ │regulile, │
│ │echipamentul │ │codurile şi │
│ │colectiv de │ │practicile │
│ │supravieţuire │ │relevante sunt │
│ │.7 cunoaşterea │ │identificate şi │
│ │celor mai comune │ │aplicate corect. │
│ │avarii produse la│ │Echipamentul │
│ │corp şi │ │adecvat pentru │
│ │echipamente şi │ │siguranţă şi │
│ │cum pot fi │ │protecţie este │
│ │acestea evitate │ │utilizat corect. │
│ │.8 depunerea de │ │Defectele şi │
│ │gheaţă pe │ │avariile sunt │
│ │suprastructura │ │detectate şi │
│ │punţii, inclusiv │ │raportate │
│ │efectul asupra │ │corespunzător. │
│ │stabilităţii şi │ │ │
│ │asietei; │ │ │
│ │.9 prevenirea şi │ │ │
│ │îndepărtarea │ │ │
│ │gheţii, inclusiv │ │ │
│ │a factorilor de │ │ │
│ │acumulare │ │ │
│ │.10 recunoaşterea│ │ │
│ │problemelor de │ │ │
│ │oboseală datorate│ │ │
│ │zgomotului şi │ │ │
│ │vibraţiilor │ │ │
│ │.11 identificarea│ │ │
│ │nevoilor │ │ │
│ │suplimentare de │ │ │
│ │resurse, cum ar │ │ │
│ │fi combustibilul,│ │ │
│ │alimentele şi │ │ │
│ │îmbrăcămintea │ │ │
│ │suplimentară │ │ │
├─────────────┼─────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │Cerinţele │
│ │ │ │legislative │
│ │ │ │referitoare la │
│ │ │ │regulile, │
│ │ │ │codurile şi │
│ │ │ │practicile │
│ │ │ │relevante sunt │
│ │ │ │identificate. │
│ │ │ │Limitele de │
│ │Cunoştinţe de │ │deversare a navei│
│ │bază privind │ │specificate în │
│ │factorii şi │ │Codul polar sunt │
│ │reglementările de│ │identificate/ │
│ │mediu: │ │selectate corect.│
│ │.1 identificarea │ │Manualul pentru │
│ │zonelor maritime │Examinarea │operare în apele │
│ │deosebit de │şi evaluarea│polare/Planul de │
│ │sensibile la │dovezilor │gestionare a │
│ │deversări │obţinute din│deşeurilor se │
│ │.2 identificarea │una sau mai │aplică în mod │
│ │zonelor unde │multe din │corect pentru a │
│ │navigaţia este │următoarele:│determina │
│ │interzisă sau ar │.1 │limitările │
│ │trebui evitată │experienţă │privind │
│Asigurarea │.3 zonele │aprobată de │deversările │
│conformităţii│speciale definite│serviciu la │navelor şi │
│cu cerinţele │în MARPOL │bord │planurile de │
│prevenirii │.4 recunoaşterea │.2 │depozitare a │
│poluării şi │limitărilor │experienţă │deşeurilor. │
│prevenirea │echipamentului de│aprobată la │Referinţele care │
│riscurilor │control al │bordul unei │furnizează │
│pentru mediu │deversărilor de │nave şcoală │detalii despre │
│ │petrol │.3 instruire│zonele care │
│ │.5 plan de │aprobată pe │trebuie evitate, │
│ │gestionare a │simulator, │cum ar fi │
│ │volumului crescut│acolo unde │refugiile pentru │
│ │de gunoi, apă │este cazul │animalele │
│ │santină, ape │.4 program │sălbatice, │
│ │uzate etc. │aprobat de │parcurile de │
│ │.6 lipsa │instruire │patrimoniu │
│ │infrastructurii │ │ecologice, căile │
│ │.7 deversarea de │ │de migraţie etc. │
│ │petrol şi │ │(MARPOL, Tratatul│
│ │poluarea în │ │asupra │
│ │zonele cu │ │Antarcticii │
│ │gheţuri, inclusiv│ │etc.); sunt │
│ │consecinţele │ │identificate. │
│ │ │ │Factorii care │
│ │ │ │trebuie luaţi în │
│ │ │ │considerare │
│ │ │ │pentru a gestiona│
│ │ │ │fluxul de deşeuri│
│ │ │ │în timpul │
│ │ │ │voiajelor polare │
│ │ │ │sunt │
│ │ │ │identificaţi. │
└─────────────┴─────────────────┴────────────┴─────────────────┘

    Tabelul A-V/4 -2
    Specificarea standardului minim de competenţă în pregătirea nivel avansat pentru navele care operează în apele polare

┌────────────┬───────────────┬────────────┬─────────────────┐
│Coloana 1 │Coloana 2 │Coloana 3 │Coloana 4 │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │Cunoaştere, │Metode │Criterii pentru │
│Competenţa │înţelegere şi │pentru │evaluarea │
│ │competenţă │demonstrarea│competenţei │
│ │ │competenţei │ │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │Cunoştinţe │ │ │
│ │despre │ │Echipamentul, │
│ │planificarea şi│ │hărţile şi │
│ │raportarea │ │publicaţiile │
│ │voiajului: │ │nautice necesare │
│ │.1 surse de │ │voiajului sunt │
│ │informare │ │enumerate şi │
│ │.2 regimuri de │Examinarea │corespunzătoare │
│ │raportare în │şi evaluarea│efectuării în │
│ │apele polare │dovezilor │siguranţă a │
│ │.3 stabilirea │obţinute din│voiajului. │
│ │unei rute │una sau mai │Motivele pentru │
│ │sigure şi │multe din │alegerea rutei │
│ │planificarea │următoarele:│planificate sunt │
│ │trecerii pentru│.1 │susţinute de │
│ │a evita gheaţa,│experienţă │realităţile │
│ │unde este │aprobată de │obţinute din │
│Planificarea│posibil │serviciu la │surse şi │
│şi │.4 capacitatea │bord │publicaţii │
│efectuarea │de a recunoaşte│.2 │relevante, date │
│unui voiaj │restricţiile │experienţă │statistice şi │
│în apele │din │aprobată la │limitări ale │
│polare │informaţiile şi│bordul unei │sistemelor de │
│ │hărţile │nave şcoală │comunicare şi │
│ │hidrografice în│.3 instruire│navigare. │
│ │regiunile │aprobată pe │Planul de voiaj a│
│ │polare şi dacă │simulator, │identificat în │
│ │informaţiile │acolo unde │mod corect │
│ │sunt potrivite │este cazul │regimurile de │
│ │pentru │.4 program │reglementare │
│ │navigarea în │aprobat de │relevante pentru │
│ │siguranţă │instruire │apele polare şi │
│ │.5 abaterea şi │ │necesitatea de │
│ │modificarea │ │asistenţă pentru │
│ │planificării │ │pilotajul prin │
│ │trecerii │ │gheţuri şi/sau a │
│ │datorate │ │unui spărgător de│
│ │condiţiilor │ │gheaţă. │
│ │dinamice de │ │ │
│ │gheaţă │ │ │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │Cunoştinţe │ │ │
│ │despre │ │ │
│ │limitările │ │ │
│ │echipamentului:│ │ │
│ │.1 înţelegerea │ │ │
│ │şi │ │ │
│ │identificarea │ │ │
│ │riscurilor │ │ │
│ │asociate cu │ │ │
│ │ajutoarele │ │ │
│ │terestre │ │ │
│ │limitate la │ │ │
│ │navigarea în │ │ │
│ │regiunile │ │ │
│ │polare │ │ │
│ │.2 înţelegerea │ │ │
│ │şi │ │ │
│ │recunoaşterea │ │ │
│ │erorilor │ │ │
│ │compasului la │ │Toate pericolele │
│ │latitudine mare│ │potenţiale de │
│ │.3 înţelegerea │ │navigaţie sunt │
│ │şi │ │identificate cu │
│ │identificarea │ │precizie. │
│ │limitărilor │ │Calculele │
│ │diferenţierii │ │referitoare la │
│ │dintre │ │poziţii, cursuri,│
│ │obiectivele │ │distanţe şi timp │
│ │radar şi │ │sunt corecte şi │
│ │semnalele │ │respectă │
│ │parazitare │ │standardele de │
│ │cauzate de │ │precizie aprobate│
│ │gheaţă │ │pentru │
│ │.4 înţelegerea │ │echipamentul de │
│ │şi │ │navigaţie. │
│ │recunoaşterea │ │ │
│ │limitărilor │ │ │
│ │sistemelor │ │ │
│ │electronice de │ │ │
│ │determinare a │ │ │
│ │poziţiei la │ │ │
│ │latitudine mare│ │ │
│ │.5 înţelegerea │ │ │
│ │şi │ │ │
│ │recunoaşterea │ │ │
│ │limitărilor │ │ │
│ │nautice din │ │ │
│ │hărţile şi │ │ │
│ │cărţile-pilot │ │ │
│ │.6 înţelegerea │ │ │
│ │şi │ │ │
│ │recunoaşterea │ │ │
│ │limitărilor │ │ │
│ │sistemelor de │ │ │
│ │comunicare │ │ │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │Cunoştinţe şi │ │ │
│ │capacitatea de │ │ │
│ │a opera şi │ │ │
│ │manevra o navă │ │ │
│ │în gheţuri: │ │ │
│ │.1 pregătirea │ │ │
│ │şi evaluarea │ │ │
│ │riscurilor │ │ │
│ │înainte de a se│ │ │
│ │apropia de │ │ │
│ │gheţuri, │ │ │
│ │inclusiv │ │ │
│ │prezenţa │ │ │
│ │aisbergurilor │ │ │
│ │şi luând în │ │ │
│ │considerare │ │ │
│ │vântul, │ │ │
│ │întunericul, │ │Toate deciziile │
│ │hula, ceaţa şi │ │privind navigaţia│
│ │presiunea │ │în zonă cu gheaţă│
│ │gheţii │ │se bazează pe o │
│ │.2 conducerea │ │evaluare corectă │
│ │comunicărilor │ │a manevrării │
│ │cu un spărgător│ │navei şi a │
│ │de gheaţă şi │ │caracteristicilor│
│ │alte nave din │ │motorului navei, │
│ │zonă şi cu │ │precum şi a │
│ │Centrele de │ │forţelor │
│ │coordonare a │ │preconizate în │
│ │operaţiunilor │ │timpul navigaţiei│
│ │de salvare │ │în apele polare. │
│ │.3 înţelegerea │ │Demonstrarea │
│ │şi descrierea │ │abilităţilor de │
│ │condiţiilor de │ │comunicare, │
│ │intrare şi │ │solicitare rută │
│ │ieşire în │ │în zona cu │
│ │siguranţă în şi│Examinarea │gheaţă, trasare │
│ │dinspre gheţuri│şi evaluarea│şi începere voiaj│
│ │sau apă liberă,│dovezilor │prin zona cu │
│ │cum ar fi │obţinute din│gheaţă. │
│ │canale sau │una sau mai │Toate pericolele │
│ │crevase, │multe din │potenţiale din │
│ │evitând │următoarele:│zona cu gheaţă │
│ │aisbergurile şi│.1 │sunt identificate│
│ │condiţiile de │experienţă │corect. │
│Gestionarea │gheaţă │aprobată de │Toate deciziile │
│operării în │periculoasă şi │serviciu la │privind │
│siguranţă a │menţinerea unei│bord │operaţiunile de │
│navelor care│distanţe sigure│.2 │ancorare, │
│operează în │faţă de │experienţă │încărcare şi │
│apele polare│aisberguri │aprobată la │balastare se │
│ │.4 înţelegerea │bordul unei │bazează pe o │
│ │şi descrierea │nave şcoală │evaluare corectă │
│ │procedurilor de│.3 instruire│a manevrării │
│ │spargere a │aprobată pe │navei şi a │
│ │gheţii, │simulator, │caracteristicilor│
│ │inclusiv │acolo unde │motorului navei, │
│ │spargerea │este cazul │precum şi a │
│ │gheţii de nave │.4 program │forţelor │
│ │cu corp simplu │aprobat de │preconizate şi │
│ │sau dublu │instruire │sunt în │
│ │.5 │ │conformitate cu │
│ │recunoaşterea │ │recomandările │
│ │şi determinarea│ │Codului polar şi │
│ │necesităţii │ │cu acordurile │
│ │creşterii │ │internaţionale │
│ │echipei │ │aplicabile. │
│ │cartului de │ │Înaintarea unei │
│ │navigaţie în │ │nave în zona cu │
│ │funcţie de │ │gheaţă şi │
│ │condiţiile de │ │manevrarea navei │
│ │mediu, │ │în zona cu │
│ │echipamentul │ │concentraţie │
│ │navei şi clasa │ │moderată de │
│ │de gheaţă a │ │gheaţă (între 1/ │
│ │navei │ │10 şi 5/10) sunt │
│ │.6 │ │demonstrate în │
│ │recunoaşterea │ │condiţii de │
│ │prezentării │ │siguranţă. │
│ │diferitelor │ │ │
│ │condiţii de │ │ │
│ │gheaţă pe │ │ │
│ │măsură ce apar │ │ │
│ │pe radar │ │ │
│ │.7 înţelegea │ │ │
│ │terminologiei │ │ │
│ │şi a │ │ │
│ │comunicărilor │ │ │
│ │cu convoiul cu │ │ │
│ │spărgător de │ │ │
│ │gheaţă şi │ │ │
│ │urmărirea │ │ │
│ │direcţiei │ │ │
│ │spărgătorului │ │ │
│ │de gheaţă şi │ │ │
│ │deplasarea în │ │ │
│ │convoi │ │ │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │.8 înţelegerea │ │ │
│ │metodelor de │ │ │
│ │evitare a │ │ │
│ │blocării şi │ │ │
│ │eliberării │ │ │
│ │navei din │ │ │
│ │gheţuri, precum│ │ │
│ │şi consecinţele│ │ │
│ │blocării │ │ │
│ │.9 înţelegerea │ │ │
│ │remorcării şi │ │ │
│ │salvării în │ │ │
│ │zonele cu │ │ │
│ │gheaţă, │ │ │
│ │inclusiv │ │ │
│ │riscurile │ │ │
│ │asociate cu │ │ │
│ │operarea │ │ │
│ │.10 manevrarea │ │ │
│ │navei în │ │ │
│ │diferite │ │ │
│ │concentraţii şi│ │ │
│ │acoperiri de │ │ │
│ │gheaţă, │ │Înaintarea unei │
│ │inclusiv │ │nave în zona de │
│ │riscurile │ │gheaţă şi │
│ │asociate cu │ │manevrarea navei │
│ │navigaţia între│ │în zona cu │
│ │gheţuri, de │ │concentraţie │
│ │exemplu, │ │densă de gheaţă │
│ │evitarea │ │(între 6/10 şi 10│
│ │rotirii şi │ │/10) sunt │
│ │întoarcerii │ │demonstrate în │
│ │simultane │ │condiţii de │
│ │.11 utilizarea │ │siguranţă. │
│ │diferitelor │ │Operaţiunile sunt│
│ │tipuri de │ │planificate şi │
│ │sisteme de │ │efectuate în │
│ │propulsie şi de│ │conformitate cu │
│ │cârma, inclusiv│ │regulile şi │
│ │limitări pentru│ │procedurile │
│ │a evita │ │stabilite pentru │
│ │avariile în │ │a asigura │
│ │timpul operării│ │siguranţa │
│ │în gheţuri │ │operării şi de a │
│ │.12 utilizarea │ │evita poluarea │
│ │sistemelor de │ │mediului marin. │
│ │bandă şi │ │Siguranţa │
│ │asietă, │ │navigaţiei este │
│ │pericolele │ │menţinută prin │
│ │legate de │ │strategia de │
│ │îngheţare │ │navigaţie şi prin│
│ │pentru balast │ │reglarea vitezei │
│ │şi asietă │ │şi direcţiei │
│ │.13 intrarea şi│ │navei prin │
│ │ieşirea în/din │ │diferite tipuri │
│ │apele acoperite│ │de gheaţă. │
│ │cu gheaţă, │ │Acţiunile care │
│ │inclusiv │ │permit utilizarea│
│ │pericolele │ │sistemului de │
│ │asociate cu │ │ancorare la │
│ │operarea şi │ │temperaturi │
│ │tehnicile │ │scăzute sunt │
│ │diferite de │ │înţelese. │
│ │intrare şi │ │Acţiunile sunt │
│ │ieşire în │ │efectuate în │
│ │condiţii de │ │conformitate cu │
│ │siguranţă în/ │ │principiile şi │
│ │din apele │ │procedurile │
│ │acoperite cu │ │acceptate de │
│ │gheaţă │ │pregătire a │
│ │.14 ancorarea │ │remorcării cu un │
│ │în condiţii de │ │spărgător de │
│ │gheaţă, │ │gheaţă, incluzând│
│ │inclusiv │ │remorcajul prin │
│ │pericolele la │ │împingere. │
│ │sistemul de │ │ │
│ │ancorare - │ │ │
│ │acoperirea cu │ │ │
│ │gheaţă a nării │ │ │
│ │de ancoră şi a │ │ │
│ │instalaţiei de │ │ │
│ │ancorare │ │ │
│ │.15 recunoaşte │ │ │
│ │condiţiile care│ │ │
│ │influenţează │ │ │
│ │vizibilitatea │ │ │
│ │în zona polară │ │ │
│ │şi poate da │ │ │
│ │indicaţii │ │ │
│ │despre │ │ │
│ │condiţiile │ │ │
│ │locale de │ │ │
│ │gheaţă şi apă, │ │ │
│ │inclusiv fumul │ │ │
│ │de mare, │ │ │
│ │sclipirea de │ │ │
│ │apă, sclipirea │ │ │
│ │de gheaţă şi │ │ │
│ │refracţia │ │ │
├────────────┼───────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │Cunoştinţe de │ │ │
│ │siguranţă: │ │ │
│ │.1 înţelegerea │ │ │
│ │procedurilor şi│ │ │
│ │tehnicilor de │ │ │
│ │abandon ale │ │ │
│ │navei şi │ │ │
│ │supravieţuire │ │ │
│ │pe gheaţă şi în│ │ │
│ │apele acoperite│ │ │
│ │de gheaţă │Examinarea │ │
│ │.2 │şi evaluarea│ │
│ │recunoaşterea │dovezilor │ │
│ │limitărilor │obţinute din│ │
│Menţinerea │sistemelor de │una sau mai │ │
│siguranţei │stingere a │multe din │ │
│echipajului │incendiilor şi │următoarele:│ │
│şi │a │.1 │Măsurile de │
│pasagerilor │dispozitivelor │experienţă │răspuns sunt în │
│navei şi a │de salvare, │aprobată de │concordanţă cu │
│condiţiilor │datorate │serviciu la │planurile şi │
│de operare │temperaturilor │bord │procedurile │
│ale │scăzute ale │.2 │stabilite şi sunt│
│sistemelor │aerului │experienţă │adecvate │
│de salvare, │.3 înţelegerea │aprobată la │situaţiei şi │
│de stingere │preocupărilor │bordul unei │naturii situaţiei│
│a │speciale de │nave şcoală │de urgenţă. │
│incendiilor │efectuare a │.3 instruire│ │
│şi a altor │exerciţiilor în│aprobată pe │ │
│sisteme de │situaţii de │simulator, │ │
│siguranţă │urgenţă în zona│acolo unde │ │
│ │cu gheaţă şi │este cazul │ │
│ │temperaturi │.4 program │ │
│ │scăzute │aprobat de │ │
│ │.4 înţelegerea │instruire │ │
│ │preocupărilor │ │ │
│ │speciale legate│ │ │
│ │de răspuns în │ │ │
│ │caz de urgenţă │ │ │
│ │în zona cu │ │ │
│ │gheaţă şi la │ │ │
│ │temperaturi │ │ │
│ │scăzute ale │ │ │
│ │aerului şi ale │ │ │
│ │apei │ │ │
└────────────┴───────────────┴────────────┴─────────────────┘

"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016