Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 24 mai 2002  la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENTE din 24 mai 2002 la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 517 din 9 iunie 2004
CAPITOLUL IV
Radiocomunicaţii

REGULA 1
Aplicare

1. Paragrafele 3, 4, 5, 6 şi 7 se eliminã.
2. Paragraful 8 existent se renumeroteazã ca paragraful 3.

REGULA 3
Scutiri

3. Cuvântul "; sau" de la sfârşitul paragrafului 2.1 se înlocuieşte cu punct (.).
4. Paragraful 2.3 se eliminã.

REGULA 4
Cerinţe funcţionale

5. În paragraful 1.6, referirea la "V/12(g) şi (h)" se înlocuieşte cu "V/19.2.3.2".

REGULA 7
Echipament radio: Generalitãţi

6. Paragrafele 2, 3 şi 4 se eliminã.
7. Paragraful 5 existent se renumeroteazã ca paragraful 2.

REGULA 12
Ascultarea

8. Paragraful 4 se eliminã.

REGULA 14
Standarde de performanţã

9. În paragraful 1, la a doua propoziţie, se eliminã cuvintele "Sub rezerva paragrafului 2".
10. Paragraful 2 se eliminã.

CAPITOLUL V
Siguranţa navigaţiei

REGULA 21
Codul internaţional de semnale

11. Titlul regulii se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"Codul internaţional de semnale şi Manualul IAMSAR"
12. Paragraful existent se numeroteazã ca paragraful 1.
13. Se adaugã un nou paragraf 2:
"2. Toate navele trebuie sã aibã o copie actualizatã a vol. III din Manualul internaţional pentru cãutare şi salvare aeronauticã şi maritimã (Manualul IAMSAR)."

CAPITOLUL VI
Transportul de mãrfuri

REGULA 2
Informaţia asupra mãrfii
14. În paragraful 2.3 existent, cuvintele "regulii VII/2" se înlocuiesc cu cuvintele "Codului IMDG, aşa cum s-a definit în regula VII/1.1".

REGULA 5
Arimare şi siguranţã

15. În paragraful 1 existent, cuvintele "Marfa şi unitãţile de marfã" se înlocuiesc cu cuvintele "Marfa, unitãţile de marfã şi unitãţile de transport marfã".
16. În paragraful 2 existent, cuvintele "marfa transportatã în unitatea de marfã" se înlocuiesc cu cuvintele "marfa, unitãţile de marfã şi unitãţile de transport marfã".
17. În paragraful 4 existent, cuvintele "unitãţile de marfã" se înlocuiesc cu cuvintele "unitãţile de marfã şi unitãţile de transport marfã" (în douã locuri).
18. În paragraful 5 existent, cuvântul "Containere" se înlocuieşte cu cuvintele "Containerele de transport" şi la ultimul rând, dupã "(CSC)", la sfârşitul frazei, se adaugã cuvintele "aşa cum a fost amendatã".
19. Paragraful 6 existent se înlocuieşte cu urmãtorul text: "Toate mãrfurile, altele decât mãrfurile solide şi lichide în vrac, unitãţile de marfã şi unitãţile de transport marfã trebuie sã fie încãrcate, arimate şi asigurate pe toatã durata voiajului, în conformitate cu Manualul de asigurare a mãrfii, aprobat de Administraţie. La navele cu încãperi ro-ro, aşa cum au fost definite în regula II-2/3.41, asigurarea tuturor acestor mãrfuri, unitãţi de marfã şi unitãţi de transport marfã, în conformitate cu Manualul de asigurare a mãrfii, trebuie sã fie efectuatã înainte ca nava sã pãrãseascã dana. Manualul de asigurare a mãrfii trebuie întocmit la un standard cel puţin echivalent cu instrucţiunile relevante elaborate de Organizaţie."

REGULA 6
Condiţii de acceptare pentru transportul mãrfurilor

20. În paragraful 3 existent, cuvintele "regulii VII/2" se înlocuiesc cu cuvintele "Codului IMDG, aşa cum s-a definit în regula VII/1.1".

CAPITOLUL VII
Transportul mãrfurilor periculoase

21. Partea A existentã se înlocuieşte cu urmãtoarea nouã parte A şi partea A-1:
"PARTEA A
Transportul mãrfurilor periculoase sub formã ambalatã

REGULA 1
Definiţii

În sensul acestui capitol, dacã nu se prevede în mod expres altfel:
1. Codul IMDG înseamnã Codul maritim internaţional pentru mãrfuri periculoase (IMDG), adoptat de Comitetul Securitãţii Maritime al Organizaţiei prin Rezoluţia MSC.122 (75), aşa cum poate fi amendat de Organizaţie, cu condiţia ca aceste amendamente sã fie adoptate, sã intre în vigoare şi sã aibã efect conform prevederilor art. VIII din prezenta Convenţie referitor la procedurile de amendare aplicabile anexei, cu excepţia cap. I.
2. Mãrfuri periculoase înseamnã substanţe, materiale şi produse incluse în Codul IMDG.
3. Formã ambalatã înseamnã forma de ambalare specificatã în Codul IMDG.

REGULA 2
Aplicare

1. Dacã nu se prevede în mod expres altfel, aceastã parte se aplicã transportului de mãrfuri periculoase sub formã ambalatã la bordul tuturor navelor cãrora li se aplicã prezentele reguli şi la bordul navelor de marfã cu un tonaj brut mai mic de 500.
2. Prevederile acestei pãrţi nu se aplicã proviziilor şi echipamentelor navei.
3. Transportul mãrfurilor periculoase sub formã ambalatã este interzis dacã nu se face în conformitate cu prevederile acestui capitol.
4. Suplimentar faţã de prevederile acestei pãrţi, fiecare guvern contractant trebuie sã emitã sau sã determine emiterea instrucţiunilor detaliate privind intervenţia şi primul ajutor medical acordat în caz de urgenţã, cerute în cazul incidentelor care implicã mãrfuri periculoase sub formã ambalatã, ţinându-se seama de instrucţiunile elaborate de Organizaţie.

REGULA 3
Cerinţe pentru transportul mãrfurilor periculoase

Transportul mãrfurilor periculoase sub formã ambalatã trebuie sã corespundã prevederilor relevante ale Codului IMDG.

REGULA 4
Documente

1. În toate documentele privind transportul pe mare al mãrfurilor periculoase sub formã ambalatã trebuie folositã denumirea tehnicã a acestora (nu se vor folosi doar denumirile comerciale) şi descrierea corectã trebuie fãcutã în conformitate cu clasificarea menţionatã în Codul IMDG.
2. Documentele de transport întocmite de expeditor trebuie sã includã sau sã fie însoţite de un certificat sau o declaraţie semnate care sã ateste cã marfa de expediat este corect ambalatã, marcatã, etichetatã sau are afişe aplicate corect, dupã caz, şi cã ea corespunde condiţiilor cerute pentru transport.
3. Persoana/persoanele responsabilã/responsabile cu ambalarea/încãrcarea mãrfurilor periculoase într-o unitate de transport marfã trebuie sã dea un certificat de ambalare semnat pentru container/vehicul, în care se menţioneazã cã marfa a fost corect ambalatã şi asiguratã în unitate şi cã s-au respectat toate cerinţele aplicabile pentru acest transport. Acest certificat poate face parte din documentul menţionat la paragraful 2.
4. În cazul în care existã un motiv de a suspecta faptul cã o unitate de transport marfã, în care sunt ambalate mãrfuri periculoase, nu respectã cerinţele paragrafului 2 sau 3 ori în cazul în care nu se prezintã un certificat de ambalare pentru container/vehicul, unitatea de transport marfã nu se acceptã pentru îmbarcare.
5. Fiecare navã care transportã mãrfuri periculoase sub formã ambalatã trebuie sã aibã o listã specialã sau un manifest de mãrfuri care, în conformitate cu clasificarea menţionatã în Codul IMDG, sã cuprindã mãrfurile periculoase aflate la bord şi amplasarea lor. În locul acestei liste speciale sau manifest se poate utiliza un plan detaliat de încãrcare, care identificã dupã clase şi indicã locul de amplasare a tuturor mãrfurilor periculoase la bord. Înaintea plecãrii, o copie a unuia dintre aceste documente se va prezenta persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului.

REGULA 5
Manualul de asigurare a mãrfii

Marfa, unitãţile de marfã şi unitãţile de transport marfã trebuie sã fie încãrcate, arimate şi asigurate pe toatã durata voiajului, în conformitate cu Manualul de asigurare a mãrfii, aprobat de Administraţie. Manualul de asigurare a mãrfii trebuie sã fie întocmit la un standard cel puţin echivalent cu instrucţiunile elaborate de Organizaţie.

REGULA 6
Raportarea incidentelor care implicã mãrfuri periculoase

1. Când are loc un incident care implicã sau riscã sã implice pierderea peste bord a unor mãrfuri periculoase sub formã ambalatã, comandantul sau altã persoanã responsabilã pentru navã trebuie sã raporteze imediat particularitãţile acestui incident şi cât mai pe larg posibil autoritãţii celui mai apropiat stat riveran. Raportul va fi întocmit pe baza principiilor generale şi a instrucţiunilor elaborate de Organizaţie.
2. În cazul în care o navã aflatã în situaţia din paragraful 1 este abandonatã sau în cazul în care raportul privind o astfel de navã este incomplet sau imposibil de obţinut, compania, aşa cum s-a definit în regula IX/1.2, trebuie sã-şi asume cât se poate mai mult din obligaţiile ce revin comandantului prin aceastã regulã.

PARTEA A-1
Transportul mãrfurilor periculoase solide în vrac

REGULA 7
Definiţii

Mãrfuri periculoase solide în vrac înseamnã orice materiale, altele decât cele lichide sau gazoase, care se compun dintr-o combinaţie de particule, granule sau orice bucãţi mai mari de material, având în general o compoziţie uniformã, care sunt incluse în Codul IMDG şi încãrcate direct în spaţiile de marfã ale unei nave fãrã intermediul vreunei forme de ambalare şi care includ astfel de materiale încãrcate într-o barjã de pe o navã port-barjã.

REGULA 7-1
Aplicare

1. Dacã nu se prevede în mod expres altfel, aceastã parte se aplicã transportului de mãrfuri periculoase solide în vrac de la bordul tuturor navelor cãrora li se aplicã prezentele reguli şi de la bordul navelor de marfã cu un tonaj brut mai mic de 500.
2. Transportul mãrfurilor periculoase solide în vrac este interzis dacã nu se face în conformitate cu prevederile acestei pãrţi.
3. Suplimentar faţã de prevederile acestei pãrţi, fiecare guvern contractant trebuie sã emitã sau sã determine emiterea instrucţiunilor detaliate privind transportul în siguranţã al mãrfurilor periculoase solide în vrac, care trebuie sã includã instrucţiunile cu privire la intervenţia şi primul ajutor medical acordat în caz de urgenţã, cerute în cazul incidentelor care implicã mãrfuri periculoase în vrac, ţinându-se seama de instrucţiunile elaborate de Organizaţie.

REGULA 7-2
Documente

1. În toate documentele referitoare la transportul pe mare al mãrfurilor periculoase solide în vrac trebuie folositã denumirea tehnicã a acestora (nu se vor folosi doar denumirile comerciale).
2. Fiecare navã care transportã mãrfuri periculoase solide în vrac trebuie sã aibã o listã specialã sau un manifest de mãrfuri care sã cuprindã mãrfurile periculoase aflate la bord şi locul lor de amplasare. În locul acestei liste speciale sau manifest se poate utiliza un plan detaliat de încãrcare, care identificã dupã clase şi indicã locul de amplasare a tuturor mãrfurilor periculoase la bord. Înaintea plecãrii, o copie a unuia dintre aceste documente se va prezenta persoanei sau organizaţiei desemnate de autoritatea statului portului.

REGULA 7-3
Cerinţe de arimare şi separare a mãrfii

1. Mãrfurile periculoase solide în vrac trebuie sã fie încãrcate şi arimate în mod corespunzãtor şi în siguranţã, ţinându-se seama de natura mãrfurilor. Mãrfurile incompatibile trebuie sã fie separate unele de altele.
2. Mãrfurile periculoase solide în vrac susceptibile de încãlzire sau combustie spontanã nu trebuie sã fie transportate, în afarã de cazul în care au fost luate mãsurile adecvate pentru reducerea la minim a posibilitãţii de izbucnire a incendiului.
3. Mãrfurile periculoase solide în vrac care emanã vapori periculoşi trebuie sã fie depozitate într-o încãpere de marfã bine ventilatã.

REGULA 7-4
Raportarea incidentelor care implicã mãrfuri periculoase
1. Când are loc un incident care implicã sau riscã sã implice pierderea peste bord a unor mãrfuri periculoase solide în vrac, comandantul sau altã persoanã responsabilã pentru navã trebuie sã raporteze particularitãţile acestui incident imediat şi cât mai pe larg posibil autoritãţii celui mai apropiat stat riveran. Raportul va fi întocmit pe baza principiilor generale şi a instrucţiunilor elaborate de Organizaţie.
2. În cazul în care o navã aflatã în situaţia menţionatã la paragraful 1 este abandonatã sau în cazul în care raportul privind o astfel de navã este incomplet sau imposibil de obţinut, compania, aşa cum s-a definit în regula IX/1.2, trebuie sã-şi asume cât se poate mai mult din obligaţiile ce îi revin comandantului prin prezenta regulã."

PARTEA D
Cerinţe speciale pentru transportul sub formã ambalatã la bordul navelor a combustibilului nuclear iradiat, plutoniului şi deşeurilor cu un înalt grad de radioactivitate

REGULA 14
Definiţii

22. Paragraful 2 existent se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"2. Marfã INF înseamnã combustibil nuclear iradiat, plutoniu şi deşeuri cu un înalt grad de radioactivitate, transportate sub formã ambalatã ca mãrfuri, în conformitate cu clasa 7 din Codul IMDG."
23. Paragraful 6 existent se eliminã.

APENDICE
Certificate

- Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nava de pasageri (formular P)
24. În secţiunea 3, punctele 7 şi 8 împreunã cu notele de subsol aferente se eliminã.
- Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranţã radio pentru nava de marfã (formular R)
25. În secţiunea 2, punctele 7 şi 8 împreunã cu notele de subsol aferente se eliminã.
26. Secţiunea 4 se eliminã.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016