Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 14 septembrie 1995  la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.65 (37) la Londra la 14 septembrie 1995*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENTE din 14 septembrie 1995 la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia Comitetului pentru Protectia Mediului Marin - MEPC.65 (37) la Londra la 14 septembrie 1995*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 517 din 30 august 2001
---------
*) Traducere.

Amendamente la anexa nr. V la MARPOL 73/78

REGULA 2
Aplicare
Textul existent al regulii 2 se înlocuieşte cu:
"Dacã nu se precizeazã în mod expres altfel, prevederile acestei anexe se vor aplica tuturor navelor."
Se introduce noua regula 9 dupã cum urmeazã:

"REGULA 9
Afişe, planuri de administrare a gunoiului şi înregistrarea operaţiunilor de descãrcare a gunoiului
(1) a) La bordul fiecãrei nave cu o lungime de 12 m sau mai mult trebuie sa fie puse afişe care sa informeze echipajul şi pasagerii cu privire la cerinţele de evacuare a gunoiului, cuprinse în regulile 3 şi 5 ale acestei anexe, dupã caz.
b) Afisele vor fi scrise în limba oficialã a statului al cãrui pavilion nava este imputernicita sa îl arboreze si, pentru navele angajate în voiaje spre porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdicţia altor pãrţi la convenţie, în limba engleza sau franceza.
(2) Fiecare nava cu un tonaj brut de 400 tone şi mai mult şi fiecare nava care este autorizata sa transporte 15 sau mai multe persoane vor avea la bord un plan de administrare a gunoiului pe care echipajul trebuie sa îl urmeze. Acest plan va preciza în scris procedurile de colectare, depozitare, procesare şi evacuare a gunoiului, inclusiv utilizarea echipamentului de la bord. De asemenea, în plan va fi desemnatã persoana însãrcinata cu executarea acestuia. Un astfel de plan trebuie sa corespundã liniilor directoare elaborate de Organizaţie şi sa fie scris în limba de lucru a echipajului.
(3) Fiecare nava cu un tonaj brut de 400 tone şi mai mult şi fiecare nava care este autorizata sa transporte 15 sau mai multe persoane şi este angajata în voiaje spre porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdicţia altor pãrţi la convenţie şi fiecare platforma fixa sau plutitoare angajata în explorarea şi exploatarea fundului marii vor avea un jurnal de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului. Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului, fie ca este parte din jurnalul de bord al navei, fie ca este un jurnal distinct, va respecta modelul descris în apendicele la aceasta anexa.
a) Fiecare operaţiune de descãrcare sau de incinerare completa va fi înregistratã în Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului şi înregistrarea va fi semnatã de ofiţerul însãrcinat cu aceasta la data incinerarii sau a descãrcãrii. Fiecare pagina completatã a Jurnalului de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului va fi semnatã de comandantul navei. Înregistrãrile din Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului se vor face atât în limba oficialã a statului al cãrui pavilion nava este imputernicita sa îl arboreze, cat şi în limba engleza sau franceza. Înregistrãrile în limba naţionala oficialã a statului al cãrui pavilion nava este imputernicita sa îl arboreze vor prevala în cazul unui diferend sau al unei contradicţii.
b) Înregistrarea fiecãrei incinerari sau descãrcãri va include data şi ora, poziţia navei, descrierea gunoiului şi cantitatea estimatã sa fie incinerata sau descarcata.
c) Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului va fi ţinut la bordul navei şi într-un astfel de loc încât sa fie accesibil inspectarii într-un timp rezonabil. Acest document va fi pãstrat pe o perioada de 2 ani dupã ultima înregistrare fãcuta în jurnal.
d) In cazul descãrcãrii, deversarii sau pierderii accidentale menţionate în regula 6 din prezenta anexa, se va face o înregistrare în Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului, arãtându-se condiţiile şi cauzele pierderii.
(4) Administraţia poate renunţa la cerinţele privind Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului pentru:
a) orice nava angajata în voiaje de o ora sau mai puţin de o ora, care este autorizata sa transporte 15 sau mai multe persoane; sau
b) platforme fixe sau plutitoare, angajate în explorarea şi exploatarea fundului marii.
(5) Autoritatea competenta a guvernului unei pãrţi la convenţie poate inspecta Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului de la bordul oricãrei nave la care se aplica aceasta regula, în timp ce nava se afla în portul ei sau la terminalele ei din larg, şi poate face o copie de pe orice înregistrare din acest jurnal şi poate cere comandantului navei sa certifice ca copia corespunde originalului unei astfel de înregistrãri. Orice copie fãcuta astfel, care a fost certificatã de comandantul navei ca fiind o copie realã de pe înregistrarea din Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului, va fi admisã în orice procedura juridicã ca dovada a celor menţionate în înregistrare. Verificarea Jurnalului de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului şi luarea unei copii certificate de cãtre autoritatea competenta în virtutea acestui paragraf vor fi efectuate cat se poate de repede fãrã a cauza navei întârzieri nejustificate.
(6) In cazul navelor construite înainte de 1 iulie 1997 aceasta regula se va aplica de la data de 1 iulie 1998."
Dupã anexa se introduce apendicele urmãtor:

"Apendice



MODEL
de Jurnal de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare
a gunoiului
Numele navei .............................................................
Numãrul sau literele distinctive .........................................
Numãrul IMO ..............................................................
Perioada ................................... de la .......................
pana la ...............................



1. Introducere
In conformitate cu regula 9 din anexa nr. V la Convenţia internaţionala din 1973 pentru prevenirea poluarii de cãtre nave, modificatã prin Protocolul din 1978 (MARPOL 73/78), trebuie fãcuta o înregistrare a fiecãrei operaţiuni de descãrcare sau de incinerare completa. Aceasta include descãrcãri în mare, la instalaţiile de colectare sau la alte nave.
2. Gunoiul şi administrarea gunoiului
Gunoiul include orice fel de deşeuri de alimente, interne şi din exploatarea navei, cu excepţia pestelui proaspãt întreg sau nu, produse în timpul exploatãrii normale a navei şi care pot fi eliminate continuu sau periodic, cu excepţia substanţelor definite sau enumerate în alte anexe la MARPOL 73/78 (cum ar fi: hidrocarburile, apele uzate sau substanţele lichide nocive).
Liniile directoare privind implementarea anexei nr. V la MARPOL 73/78 trebuie, de asemenea, menţionate ca informaţie relevanta.
3. Descrierea gunoiului
Gunoiul este grupat în categorii, în sensul acestui jurnal de înregistrare, dupã cum urmeazã:
1. materiale plastice;
2. materiale de fardaj, de captusire sau de ambalaj, care pot pluti;
3. produse concasate din hârtie, carpe, obiecte din sticla şi metal, sticle, vesela etc.;
4. produse din hârtie, carpe, obiecte din sticla şi metal, sticle, vesela etc.;
5. deşeuri de alimente;
6. cenusa provenind de la incineratoare.
4. Înregistrãri în Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului
4.1. Înregistrãrile în Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului vor fi fãcute în fiecare dintre urmãtoarele cazuri:
a) dacã gunoiul este descãrcat în mare:
(i) data şi ora descãrcãrii;
(ii) poziţia navei (latitudinea şi longitudinea);
(iii) categoria de gunoi descãrcat;
(iv) cantitatea descarcata estimatã pentru fiecare categorie, în mc;
(v) semnãtura ofiţerului responsabil cu efectuarea acestei operaţiuni;
b) dacã gunoiul este descãrcat la instalaţiile de colectare de la ţãrm sau la alte nave:
(i) data şi ora descãrcãrii;
(ii) portul sau instalatia ori numele navei;
(iii) categoria de gunoi descãrcat;
(iv) cantitatea descarcata estimatã pentru fiecare categorie, în mc;
(v) semnãtura ofiţerului responsabil cu efectuarea acestei operaţiuni;
c) dacã gunoiul este incinerat:
(i) data şi ora începerii şi ale opririi incinerarii;
(ii) poziţia navei (latitudinea şi longitudinea);
(iii) cantitatea incinerata estimatã, în mc;
(iv) semnãtura ofiţerului responsabil cu efectuarea acestei operaţiuni;
d) în cazul descarcarilor accidentale sau excepţionale ale gunoiului:
(i) ora la care au avut loc;
(ii) portul sau poziţia navei la ora la care au avut loc;
(iii) cantitatea de gunoi estimatã şi categoria acestuia;
(iv) împrejurãrile evacuãrii, deversarii sau pierderii, motivul şi observaţii generale.
4.2. Adeverinţe
Comandantul va obţine de la operatorul instalaţiilor de colectare din port sau de la comandantul navei care receptioneaza gunoiul o adeverinţa sau un certificat în care se menţioneazã cantitatea de gunoi ce se estimeazã ca a fost transferata. Adeverinţele sau certificatele trebuie pãstrate timp de 2 ani la bordul navei împreunã cu Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului.
4.3. Cantitatea de gunoi
Cantitatea de gunoi de la bord trebuie estimatã în mc, dacã este posibil separat pe categorii. Jurnalul de înregistrare a operaţiunilor de descãrcare a gunoiului conţine multe referiri la cantitatea estimatã de gunoi. Se recunoaşte faptul ca precizia de estimare a cantitãţii de gunoi este interpretabila. Volumul estimat va fi diferit înainte şi dupã procesare. Unele procedee de procesare nu pot permite o estimare utilizabila a volumului, de exemplu procesarea continua a deşeurilor de alimente. Astfel de factori trebuie luaţi în considerare la efectuarea şi interpretarea celor înscrise la o înregistrare.

ÎNREGISTRAREA
descãrcãrii gunoiului
Numele navei ..... Numãrul sau literele distinctive .... Numãrul IMO ........
Categoriile de gunoi:
1. materiale plastice;
2. materiale de fardaj, de captusire sau de ambalaj, care pot pluti;
3. produse concasate din hârtie, carpe, obiecte din sticla şi metal, sticle, vesela etc.;
4. produse din hârtie, carpe, obiecte din sticla şi metal, sticle, vesela etc.;
5. deşeuri de alimente;
6. cenusa provenind de la incineratoare.
NOTA:
Descãrcarea oricãrui alt gunoi în afarã de deşeurile de alimente este interzisã în zonele speciale.
Numai gunoiul descãrcat în mare trebuie sa fie grupat în categorii. Pentru gunoiul descãrcat la instalaţiile de colectare, cu excepţia gunoiului din categoria 1, este suficient sa se indice cantitatea totalã estimatã.



┌──────┬───────┬──────────────────────────────┬────────────┬──────────┬────────┐
│Data/ │Poziţia│Cantitatea estimatã descarcata│Cantitatea │Cantitatea│Certifi-│
│ora │ navei │ în mare (mc) │estimatã │estimatã │care/ │
│ │ │ │descarcata │incinerata│Semna- │
│ │ │ │la instala- │ (mc) │tura │
│ │ │ │tiile de co-│ │ │
│ │ │ │lectare sau │ │ │
│ │ │ │la alta nava│ │ │
│ │ │ │ (mc) │ │ │
├──────┼───────┼─────┬─────┬─────┬─────┬──────┼────────────┼──────────┼────────┤
│ │ │Cat.2│Cat.3│Cat.4│Cat.5│Cat.6 │ Categoria 1│ Altele │ │
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
├──────┼───────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼────────────┼──────────┼────────┤
└──────┴───────┴─────┴─────┴─────┴─────┴──────┴────────────┴──────────┴────────┘

Semnãtura comandantului
..........................

Data
..........



---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016