Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 12 decembrie 2007  convenite prin schimbul de scrisori dintre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut pentru Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat si public (PPIBL) - RO 4676    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENTE din 12 decembrie 2007 convenite prin schimbul de scrisori dintre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de imprumut pentru Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat si public (PPIBL) - RO 4676

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 398 din 27 mai 2008


ROMÂNIA
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
12 decembrie 2007
Domnului Anand K. Seth, director
Unitatea pentru ţãrile din Europa de Sud şi Centralã
Regiunea Europa şi Asia Centralã
Banca Mondialã

De la: Domnul Varujan Vosganian,
ministrul economiei şi finanţelor

Ref: Amendament la Acordul de împrumut pentru proiectul
de dezvoltare instituţionalã a sectorului
privat şi public (PPIBL) - RO 4676

Stimate domnule Seth,

Dorim sã exprimãm aprecierea noastrã pentru sprijinul continuu acordat de Bancã Ministerului Economiei şi Finanţelor în atingerea obiectivelor stabilite prin programele PPIBL şi PAL.
Dupã cum cunoaşteţi, împrumutul PPIBL a fost aprobat pentru sprijinirea reformelor în sectoarele privat şi public. În legãturã cu împrumutul PPIBL a fost aprobat un fond nerambursabil olandez, în sumã de 3,17 milioane USD, pentru a sprijini o parte a activitãţilor legate de sectorul privat, incluse în PPIBL. Fondurile nerambursabile au fost angajate primele şi utilizate integral pânã la data de 30 mai 2006.
O parte semnificativã a împrumutului PPIBL a fost alocatã pentru finanţarea asistenţei tehnice necesare îndeplinirii condiţionalitãţilor stabilite prin programele PSAL II şi PAL. În legãturã cu împrumutul de ajustare programaticã (PAL), un nou fond nerambursabil olandez (TF 054659), în sumã de 2 milioane euro, a fost aprobat de Bancã la 9 mai 2005 pentru a sprijini o parte a activitãţilor legate de reforma în administraţia publicã, incluse în PPIBL. Pentru acest motiv, împrumutul PPIBL a fost amendat prin includerea la finanţare în cadrul împrumutului de activitãţi şi beneficiari noi. Drept urmare, valabilitatea împrumutului a fost extinsã de douã ori, data actualã de închidere fiind 30 iunie 2008.
Implementarea împrumutului PPIBL şi a noului grant olandez este asiguratã de Unitatea de management al proiectului (UMP) constituitã în cadrul Ministerul Economiei şi Finanţelor, conform prevederilor împrumutului. Activitãţile finanţate din PPIBL şi grantul olandez sunt foarte complexe şi finalizarea unora necesitã mai mult de un an de la semnarea contractelor. Duratei necesare realizãrii activitãţilor i se adaugã şi perioada de timp necesarã desfãşurãrii procedurilor de achiziţii, care, pentru contracte mari, necesitã mai mult de 6 luni, conform procedurilor Bãncii Mondiale.
În prezent, ne concentrãm pe implementarea activitãţilor finanţate din noul grant olandez, pentru a ne asigura cã programul poate fi încheiat la timp şi eficient. Data de închidere este luna decembrie 2007. Pînã în prezent, fondurile grantului TF 054659 sunt angajate integral şi fondurile trase însumeazã 1,692 milioane euro. Ultimele plãţi din fondurile grantului sunt estimate a se finaliza nu mai tîrziu de sfãrşitul lunii februarie 2008.
În cadrul împrumutului PPIBL a fost angajatã suma de 14,914 milioane USD (80,20%) şi trasã suma de 9,680 milioane USD (52,04%).
Contractele pentru achiziţionarea de bunuri în sumã de 1,570 milioane USD sunt în curs de semnare. Pentru fondurile rãmase de angajat, însumând 2,116 milioane USD, procedurile de achiziţii sunt în desfãşurare şi se estimeazã ca semnarea contractelor sã nu se facã mai tarziu de sfîrşitul lunii februarie 2008.
Data de închidere a împrumutului este 30 iunie 2008 şi fondurile rãmase de tras însumeazã 8,920 milioane USD.
Se aflã în curs de realizare procedurile de achiziţii pentru urmãtoarele activitãţi:
1. servicii de consultanţã pentru organizarea conferinţei intitulate "Creştere economicã, competitivitate şi convergenţa veniturilor reale în România" - durata contractului este de cinci (5) luni, iar contractul se estimeazã sã fie aprobat şi semnat la începutul lui februarie 2008;
2. asistenţã tehnicã pentru îmbunãtãţirea sistemului IT pentru trezorerie, contabilitate publicã şi gestionarea bugetului în cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor - durata iniţialã de realizare a activitãţilor a fost estimatã la minimum şase (6) luni, dar, pentru finalizarea cu succes a acestora vor fi necesare aproximativ zece (10) luni.
Pentru acest ultim proiect, conform planificãrii iniţiale, contractul urma sã fie semnat în luna decembrie 2007, iar activitatea sã înceapã în prima parte a lunii ianuarie 2008. Având în vedere durata procedurilor de achiziţii, acum se estimeazã cã ar putea fi semnat contractul cel mai devreme în luna februarie 2008. Acesta este ultimul proiect inclus în strategia de IT aprobatã de minister pe baza recomandãrilor Bãncii Mondiale efectuate în anul 2003 şi finanţatã din împrumuturile PIBL şi PPIBL. Proiectul urmãreşte susţinerea modernizãrii instituţiei în sine şi îmbunãtãţirea serviciilor oferite altor organizaţii.
Asistenţa tehnicã solicitatã se referã la îmbunãtãţirea sistemului de management al Trezoreriei Statului, prin migrarea sistemului IT al contabilitãţii publice cãtre o arhitecturã centralizatã bazatã pe aplicaţii web, pentru a facilita o comunicare uşoarã şi rapidã şi pentru a dezvolta relaţiile electronice dintre partenerii financiari. În vederea susţinerii formulãrii bugetului, va fi dezvoltatã o nouã aplicaţie centralizatã, pentru creşterea transparenţei cu privire la procesul elaborãrii bugetului şi la fluxurile bugetare, pentru a asigura o comunicare mai bunã cu principalii ordonatori de credite în privinţa managementului cheltuielilor publice.
Trebuie efectuate urmãtoarele teste: de regresie, funcţionale şi de performanţã. Prin urmare, faza de testare necesitã timp şi efort substanţiale. Finalizarea cu succes a fazei de testare a proiectului va fi crucialã în migrarea completã a aplicaţiilor de trezorerie, astfel cã activitatea menţionatã la pct. (2) de mai sus se poate finaliza cu succes în nu mai puţin de zece (10) luni.
De asemenea, pentru utilizarea sumei netrase de 8,920 milioane USD sunt necesare mai mult de 10 luni pentru procesarea plãţilor şi alte douã luni pentru reglarea şi închiderea conturilor.
În acest context, am aprecia acordul Bãncii pentru extinderea datei de închidere a împrumutului PPIBL (prin amendarea secţiunii 2.03 a Acordului de împrumut) de la 30 iunie 2008 la 31 decembrie 2008, ca data ultimã pentru efectuarea de plãţi din împrumut, fãcînd o excepţie de la politica de închidere convenitã.
Pe de altã parte, este necesarã o realocare a sumelor împrumutului pe categorii de cheltuieli, aşa cum rezultã din tabelul de mai jos.
Faţã de cele de mai sus, prin prezenta vã transmitem solicitarea oficialã de amendare a Acordului de împrumut, dupã cum urmeazã:
1. Sectiunea 2.03 va fi amendatã şi se va citi astfel:
Data de închidere va fi 31 decembrie 2008.
2. Tabelul prevãzut la paragraful 1 al anexei 1 se va amenda si se va citi astfel:




┌───────────────┬───────────────────┬──────────────────┬──────────────┬────────────────────┐
│ Categoria │Suma alocatã din │Suma realocatã │Suma împrumu- │ Procentul de │
│ │împrumut, aşa cum a│de la o categorie │tului amendatã│ cheltuialã │
│ │fost amendatã ante-│la alta (exprimatã│(exprimatã în │ ce se finanţeazã │
│ │rior (exprimatã în │în dolari SUA) │ dolari SUA) │ │
│ │ dolari SUA) │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼──────────────────┼──────────────┼────────────────────┤
│(1) Bunuri │ 6.280,000 │ +2,877,000 │ 9.157,000 │ 100% din cheltu- │
│ │ │ │ │ielile externe │
│ │ │ │ │ 100% din cheltu- │
│ │ │ │ │ielile locale │
│ │ │ │ │(costuri exfactory) │
│ │ │ │ │şi 80% din cheltu- │
│ │ │ │ │ielile locale │
│ │ │ │ │pentru alte articole│
│ │ │ │ │achiziţionate local │
├───────────────┼───────────────────┼──────────────────┼──────────────┼────────────────────┤
│(2) Lucrãri │ 350,000 │ -350.000 │ 0 │ - │
│publice │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼──────────────────┼──────────────┼────────────────────┤
│(3) Servicii de│ 10,741,000 │ -2,717,000 │ 8,024,000 │ 100% │
│consultanţã │ │ │ │ │
│(inclusiv audit│ │ │ │ │
│ şi pregãtire │ │ │ │ │
│profesionalã) │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼──────────────────┼──────────────┼────────────────────┤
│(4) Costuri │ 1.229,000 │ +190,000 │ 1.419.000 │ 100% │
│curente de │ │ │ │ │
│funcţionare │ │ │ │ │
├───────────────┼───────────────────┼──────────────────┼──────────────┼────────────────────┤
│Suma totalã a │ 18.600.000 │ 0 │ 18.600.000 │ │
│împrumutului │ │ │ │ │
└───────────────┴───────────────────┴──────────────────┴──────────────┴────────────────────┘



În speranţa cã solicitarea noastrã se va bucura de sprijinul dumneavoastrã, rãmânem în aşteptarea rãspunsului dumeavoastrã prompt.

Cu sinceritate,
Varujan Vosganian,
ministrul economiei şi finanţelor

Copie: domnului Benoit Blarel,
şeful Misiunii Rezidente a Bãncii Mondiale în România
doamnei Arabela Aprahamian,
director de Proiect PPIBL, ECSPF, Banca Mondialã

25 februarie 2008
Excelenţei Sale
Varujan Vosganian,
ministrul economiei şi finanţelor
Bucureşti, România

Ref: Împrumutul pentru dezvoltarea instituţionalã
a sectorului privat şi public
(Împrumutul No. 4676 - RO)
Extinderea datei de închidere
şi realocarea sumelor împrumutului

Stimate domnule ministru,
Facem referire la Acordul de împrumut dintre România şi Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), pentru proiectul mai sus menţionat, datat 13 septembrie 2002, aşa cum a fost amendat prin scrisorile din 5 ianuarie 2004 şi 21 august 2006, şi la scrisoarea dumneavoastrã datatã 12 decembrie 2007, prin care se solicitã extinderea datei de închidere a împrumutului cu 6 luni şi o realocare a sumelor împrumutului pe categorii.
Am plãcerea de a vã informa cã, dupã analiza corespunzãtoare, Banca este de acord cu solicitãrile mai sus menţionate. Astfel, Banca a stabilit 31 decembrie 2008 ca ultimã datã pentru scopurile secţiunii 2.03 din Acordul de împrumut. Mai mult, Banca realocã prin prezenta sumele împrumutului, aşa cum este prezentat în tabelul de la paragraful 1 al anexei 1 la Acordul de împrumut, dupã cum urmeazã:
● în cadrul anexei 1, la categoria (1) "Bunuri" se majoreazã suma de la 6.280.000 USD la 9.157.000 USD, prin realocare de la categoria (3) "Servicii de consultanţã" (2.717.000 USD) şi (2) "Lucrãri publice" (160.000 USD);
● în cadrul anexei 1, la categoria (4) "Cheltuieli de funcţionare" se majoreazã suma de la 1.229.000 USD la 1.419.000 USD, prin realocare de la categoria (2) "Lucrãri publice" (190.000 USD).

Prin urmare, tabelul revizuit de la paragraful 1 al anexei 1 la Acordul de împrumut este prezentat în anexa la prezenta scrisoare.

Cu sinceritate,
Andras Horvai,
director interimar
Ţãrile din Europa Centralã şi Baltice
Regiunea Europa şi Asia Centralã

ANEXĂ

ANEXA 1
Tragerea sumelor din împrumut

1. Tabelul de mai jos prezintã categoriile de articole ce urmeazã a fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie şi procentul cheltuielilor pentru articolele care vor fi astfel finanţate din fiecare categorie.



Categoria Suma alocatã din împrumut Procentul din cheltuielile
(exprimatã în dolari SUA) care urmeazã sã fie finanţate
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Bunuri 9.157.000 100% din cheltuielile externe,
100% din cheltuielile locale
(costuri ex-factory) şi 80%
din cheltuielile locale pentru
alte articole achiziţionate pe
plan local

(2) Lucrãri publice 0 80%

(3) Servicii de consul-
tanţã (inclusiv 8.024.000 100%
audit şi pregãtire
profesionalã)

(4) Cheltuieli curente
de funcţionare 1.419.000 100%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 18.600.000



---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016