Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT nr. 6 din 30 septembrie 2005  la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei sl Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT nr. 6 din 30 septembrie 2005 la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei sl Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Reabilitarea si modificarea sistemului de canalizare si a sistemului de furnizare si tratare a apelor uzate in Arad pentru protejarea raului Mures, Romania"

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 9 februarie 2006
Memorandumul de finanţare 2000/RO/16/P/PE/011 - "Reabilitarea şi modificarea sistemului de canalizare şi a sistemului de furnizare şi tratare a apelor uzate în Arad pentru protejarea râului Mureş, România" se modificã dupã cum urmeazã:
La articolul 3, "Angajamentul"
- paragraful 1 se modificã astfel: "Cheltuielile eligibile maxime, publice sau echivalente, care pot fi luate în considerare la calcularea asistenţei financiare sunt de 16.374.644 euro";
- paragraful 3 va avea urmãtorul cuprins: "Valoarea maximã a asistenţei acordate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixatã la 12.280.983 euro."
În Anexa nr. 1, "Descrierea mãsurii"
- punctul 2 se modificã astfel:
"Autoritatea care prezintã cererea (Coordonatorul Naţional ISPA)
2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice
2.2. Adresa: Strada Apolodor nr. 17, sector 5, Bucureşti, România"
- punctul 3 se modificã astfel:
"Autoritatea responsabilã cu implementarea (aşa cum este definitã la punctul 2, secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):
3.1. Denumirea: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, Ministerul Finanţelor Publice
3.2. Adresa: Bulevardul Mircea Vodã nr. 44, Intrarea B, sector 3, cod poştal 030669, Bucureşti, România"
- punctul 4 se modificã astfel:
"Beneficiarul final (în cazul în care acesta este alt organism decât cel stipulat la punctul 3):
4.1. Denumire: S.C. Compania de Apã Arad S.A.
4.2. Adresa: Str. Sabin Drãgoi, nr. 2-4, Arad, România
4.3. E-mail: rc@arad.ro rcep@arad.ro"
- la punctul 7, "Obiective", cel de-al doilea paragraf se modificã astfel: "Consiliul Judeţean Arad este proprietarul mijloacelor fixe ale sectorului de apã potabilã şi ape uzate cu care opereazã S.C. Compania de Apã Arad S.A."
În cazul Componentei B, "Asistenţa tehnicã pentru managementul mãsurii", primul paragraf se modificã astfel:
"În calitate de beneficiar al MUDP II din cadrul BERD, S.C. Compania de Apã Arad (ca fostã Regie) este deja familiarizatã cu practica internaţionalã privind managementul proiectelor. Pe parcursul fazei de pregãtire a mãsurii a fost realizatã o verificare a capacitãţii operatorului de apã privind implementare a mãsurii, în urma cãreia s-au constatat cerinţe adiţionale care sã asigure cã investiţia, care este mai mare şi mai complexã decât proiectul BERD, este implementatã cu succes."
În cadrul Componentei C, "Programul de dezvoltare a capacitãţii", primele douã paragrafe se modificã astfel:
"Programul de dezvoltare a capacitãţii ar trebui sã faciliteze susţinerea şi viabilitatea mãsurii dupã finalizare. Acesta ar trebui sã asigure cã facilitãţile sunt corect coordonate, operate şi menţinute dupã remiterea programului cãtre Consiliul Judeţean al Municipiului Arad (în calitate de proprietar) şi cãtre S.C. Compania de Apã Arad (în calitate da operator). Necesitatea pentru un asemenea program a fost stabilitã în timpul fazei de pregãtire a proiectului.
Programul ar trebui sã se desfãşoare în strânsã cooperare cu Consiliul Judeţean al Municipiului Arad, cu Unitatea de Implementare a Proiectului şi cu S.C. Compania de Apã Arad. Programul va urmãri aspectele tehnice legate de operarea şi întreţinerea reţelelor de canalizare şi a staţiei de epurare, monitorizarea debitelor şi compoziţia apelor uzate, funcţionarea staţiei de epurare şi modernizarea capacitãţii laboratorului pentru monitorizare şi analizã. Programul va îmbunãtãţi calitatea managementului financiar al S.C. Compania de Apã Arad, incluzând problemele legate de recuperarea costurilor şi politica preţurilor, precum şi managementul mãsurii".
- la punctul 10 "Principalele elemente ale analizelor financiare"
- al doilea paragraf se modificã astfel:
"Tarifele trebuie sã depãşeascã rata inflaţiei, la un nivel care sã asigure recuperarea adecvatã a costurilor. O creştere de douã ori şi jumãtate a tarifului real pentru serviciile de canalizare de-a lungul anilor 2004-2010, dupã cum a fost indicat în analiza financiarã, va asigura o acoperire adecvatã a tuturor costurilor de operare şi întreţinere. Deprecierea infrastructurii de bazã nu este inclusã, deoarece aceasta este publicã, dar S.C. Compania de Apã Arad primeşte din partea Consiliului Judeţean Arad rambursarea taxelor pe venit care sunt transferate în Fondul de întreţinere, reparaţii şi dezvoltare (IRD), care a fost stabilit pentru proiectul ce se deruleazã prin BERD"
- cel de-al şaselea paragraf se modificã dupã cum urmeazã:
"Scopul convenţiilor financiare stipulate de împrumutul BERD este sã asigure menţinerea viabilitãţii financiare a S.C. Compania de Apã Arad. Convenţiile principale prevãd creşterea tarifelor pentru serviciile de apã şi ape uzate în raport cu inflaţia, o reducere a costurilor de operare de 2% pe an şi completarea fondurilor IRD. Activitatea S.C. Compania de Apã Arad se desfãşoarã în conformitate deplinã cu aceste convenţii financiare. În plus S.C. Compania de Apã Arad trebuie sã pregãteascã şi sã reactualizeze anual planul sãu de afaceri şi sã înfiinţeze o Unitate de Implementare a Proiectului."
- paragraful opt se modificã astfel:
"Avându-se în vedere capacitatea limitatã a operatorului de apã de a face împrumuturi pentru investiţie - trebuie deja sã ramburseze împrumutul BERD care este în desfãşurare - şi limitele disponibile, se justificã o ratã a asistenţei financiare în valoare de 75%. Mãsura va fi cofinanţatã prin BERD, care a convenit în principiu sã extindã un împrumut cãtre operatorul de apã. Costurile capitale adiţionale vor trebui sã fie acoperite prin creşterea tarifelor. O evaluare a solvabilitãţii S.C. Compania de Apã Arad a fost efectuatã în octombrie 2000 de cãtre BERD, care a confirmat cã aceasta va avea dificultãţi pentru a suporta un împrumut mai mare."
- punctul 12, "Costuri şi asistenţã" se modificã astfel:



- euro-
┌────────────┬───────────┬───────────┬─────────────────┬──────────┬──────────┐
│Cost total │Contribuţia│Cheltuieli │Costuri eligibile│Asistenţã │ Rata │
│ │sectorului │neeligibile│ totale │ ISPA │asistentei│
│ │ privat │ │ │ │ (%) │
├────────────┼───────────┼───────────┼─────────────────┼──────────┼──────────┤
│ 16.374.644 │ 0 │ 0 │ 16.374.644 │12.280.983│ 75 │
└────────────┴───────────┴───────────┴─────────────────┴──────────┴──────────┘



"Achiziţionarea terenului este cost neeligibil, asistenţa tehnicã include programul de dezvoltare a capacitãţii, testare, instruire, începere şi comision, iar costurile generale ale contractantului includ facilitãţi, documentaţie, teste, certificate şi instruire. Licitaţia proiectului este efectuatã în conformitate cu condiţiile FIDIC Construcţie şi contracte la cheie şi, ca urmare, nu existã retribuţii separate de proiectare. Documentele de licitaţie sunt pregãtite sub tutela serviciilor de consultanţã, care sunt plãtite prin programul DANCEE.
- punctul 13, "Implicarea instituţiilor financiare internaţionale (IFI)" se modificã astfel:
"BERD va cofinanţa mãsura şi va furniza un împrumut din cadrul facilitãţii de împrumut de mediu municipale (MELF) a bãncii. Dupã o evaluare a solvabilitãţii financiare a operatorului de apã în octombrie 2000, banca a confirmat cã va finanţa pânã la 25% din costurile mãsurii."

Anexa nr. II se modificã astfel:

PLAN DE FINANŢARE
(bazat pe angajamentele de la bugetul Uniunii Europene)

Titlul mãsurii: Reabilitarea şi modificarea sistemului de canalizare şi a sistemului de furnizare şi tratare a apelor uzate în Arad pentru protejarea râului Mureş, România
Nr. ISPA: 2000/RO/16/P/PE/011




- euro -
┌────┬──────────┬───────────┬────────────────────────────────────────────┐ ┌────────────────┐
│ │ │ │ Costuri eligibile │ │ │
│Anul│Cost total│ Costuri ├───────────────┬───────────────┬────────────┤ │ │
│ │ │neeligibile│ Total │ ISPA │Autoritatile│ │ │
│ │ │ │ │ │ nationale │ │ Imprumut de la │
│ │ │ │ │ ├────────────┤ │ IFI*) │
│ │ │ │ │ │Autoritatea │ │ │
│ │ │ │ │ │ locala │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┬────┼──────────┬────┼────────────┤ ├───────────┬────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ │ 8 │ 9 │
│ │ =2+3 │ │ =5+7 │(%) │ │(%) │ │ │ │(%) │
│ │ │ │ │=3/1│ │=5/3│ │ │ │=8/1│
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2000│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2001│10.800.000│ - │10.800.000│100 │ 8.100.000│ 75 │ 2.700.000│ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2002│ 3.600.000│ - │ 3.600.000│100 │ 2.700.000│ 75 │ 900.000│ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2003│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2004│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2005│ 1.800.000│ │ 1.800.000│100 │ 1.350.000│ 75 │ 450.000│ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│2006│ 174.644 │ │ 174.644│100 │ 130.983│ 75 │ 43.661│ │ - │ - │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│nede│ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ │ 4.093.661│ - │
│fal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ani │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼────────────┤ ├───────────┼────┤
│To- │16.374.644│ - │16.374.644│100 │12.280.983│ 75 │ 4.093.661│ │ 4.093.661│ 25 │
│tal │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴───────────┴──────────┴────┴──────────┴────┴────────────┘ └───────────┴────┘
_______
*) împrumut BERD


________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016