Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT nr. 1 din 15 septembrie 2004  Rectificarea Memorandumului de finantare pentru masura ISPA nr. 2002/RO/16/P/PE/018    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT nr. 1 din 15 septembrie 2004 Rectificarea Memorandumului de finantare pentru masura ISPA nr. 2002/RO/16/P/PE/018

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 7 februarie 2005
AMENDAMENT nr. 1 din 15 septembrie 2004
Rectificarea Memorandumului de finanţare pentru mãsura ISPA nr. 2002/RO/16/P/PE/018
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 7 februarie 2005

CORRIGENDUM

Subiect: Rectificarea Memorandumului de finanţare pentru mãsura ISPA nr. 2002/RO/16/P/PE/018 "Îmbunãtãţirea sistemelor de alimentare cu apã, colectare şi tratare a apelor uzate în municipiul Bacãu, judeţul Bacãu, România"

Prin Decizia nr. DL (2003) 2.282 din data de 1 septembrie, Comisia Europeanã a acordat asistenţã financiarã nerambursabilã pentru mãsura menţionatã, în conformitate cu prevederile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.267/1999 din 21 iunie 1999. Acest memorandum de finanţare a fost semnat din partea Comisiei în data de 1 septembrie 2003.
Ca urmare a unei erori, memorandumul de finanţare semnat din partea Comisiei Europene indica incorect data de finalizare ca fiind 31 decembrie 2009 în loc de data corectã de finalizare, şi anume 31 decembrie 2008. Anexa I a acestui corrigendum rectificã memorandumul de finanţare semnat în data de 1 septembrie 2003, prin înlocuirea datei de finalizare de 31 decembrie 2009 cu data corectã de finalizare de 31 decembrie 2008.


Mãsura ISPA nr. 2002/RO/16/P/PE/018

MEMORANDUM DE FINANŢARE
între Guvernul României şi Comisia Europeanã
privind asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã
prin Instrumentul pentru Politici Structurale de
Preaderare pentru mãsura "Îmbunãtãţirea sistemelor de alimentare
cu apã, colectare şi tratare a apelor uzate
în municipiul Bacãu, judeţul Bacãu, România"


MEMORANDUM DE FINANŢARE

Comisia Europeanã, denumitã în continuare Comisia, acţionând pentru şi în numele Comunitãţii Europene, denumitã în continuare Comunitatea, reprezentatã de cãtre directorul general interimar pentru politici regionale, domnul Graham Meadows, pe de o parte, şi Guvernul României, denumit în continuare Beneficiarul, pe de altã parte,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Mãsura la care se face referire în art. 2 va fi implementatã şi finanţatã din resursele bugetare ale Comunitãţii în conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul memorandum. Mãsura la care se face referire în art. 2 va fi implementatã cu respectarea condiţiilor generale prevãzute în anexa la Acordul-cadru semnat între Comisie şi Beneficiar, completat cu prevederile prezentului memorandum şi ale anexelor la acesta.
ART. 2
Identificarea mãsurii
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare va contribui, sub forma asistenţei financiare nerambursabile, la finanţarea urmãtoarei mãsuri aşa cum este descrisã în anexa nr. I:
Numãrul mãsurii: 2002/RO/16/P/PE/018
Denumirea mãsurii: Îmbunãtãţirea sistemelor de alimentare cu apã, colectare şi tratare a apelor uzate în municipiul Bacãu, judeţul Bacãu, România
Durata: data începerii: data semnãrii memorandumului de finanţare de cãtre Comisie
data finalizãrii: 31 decembrie 2008
Localizare: municipiul Bacãu, judeţul Bacãu
Grupa: bazinul hidrografic Bistriţa/Siret
ART. 3
Angajament
1. Cheltuiala publicã sau echivalentã maximã care va fi luatã în considerare pentru calcularea asistenţei financiare nerambursabile va fi de 52.006.000 euro.
2. Ponderea asistenţei acordate de Comunitate pentru aceastã mãsurã este stabilitã la 75% din cheltuielile publice totale sau echivalente, conform celor indicate în planul de finanţare din anexa nr. II.
3. Valoarea maximã a asistenţei asigurate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixatã la 39.004.500 euro.
4. O sumã de 27.303.150 euro este angajatã din bugetul pe anul 2003 din linia bugetarã B7-020. Angajamentele privind tranşele ulterioare se vor baza pe planul de finanţare iniţial sau revizuit pentru proiectul respectiv, în funcţie de stadiul implementãrii proiectului şi de disponibilitãţile bugetare.
ART. 4
Plãţile
1. Asistenţa comunitarã va acoperi plãţile referitoare la mãsura pentru care s-au fãcut angajamente valabile din punct de vedere juridic de cãtre Beneficiar şi pentru care s-a alocat în mod specific finanţarea necesarã. Aceste plãţi trebuie sã fie aferente lucrãrilor descrise în anexa nr. I.
2. Plãţile efectuate înainte de data semnãrii memorandumului de finanţare de cãtre Comisie nu sunt eligibile pentru asistenţa prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare.
3. Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2008.
Raportul solicitat pentru efectuarea plãţii finale va fi înaintat în maximum 6 luni de la aceastã datã.
4. Plata în avans este stabilitã la 7.800.900 euro şi va fi transferatã dupã cum urmeazã:
- o sumã de 3.900.450 euro va fi plãtitã dupã semnarea memorandumului de finanţare de cãtre Beneficiar;
- diferenţa se va achita dupã semnarea contractului de lucrãri principale, care va fi avizat de cãtre Beneficiar şi Comisie, dupã înaintarea planului final de achiziţii, precum şi dupã îndeplinirea altor condiţii specificate în art. 8 pct. 3.
5. În conformitate cu prevederile anexei nr. III.1 secţiunea a III-a pct. 5, Comisia va accepta pentru aceastã mãsurã o valoare totalã a plãţilor în avans şi intermediare reprezentând 90% din totalul asistenţei financiare nerambursabile acordate.
ART. 5
Respectarea legilor şi politicilor Comunitãţii
Mãsura se va realiza cu respectarea prevederilor relevante stabilite în acordurile europene şi va contribui la punerea în aplicare a politicilor comunitare, în special a celor referitoare la protejarea şi îmbunãtãţirea stãrii mediului.
ART. 6
Proprietatea intelectualã
Beneficiarul şi autoritatea responsabilã cu implementarea, menţionatã la pct. 3 din anexa nr. I, se vor asigura în ceea ce priveşte obţinerea tuturor drepturilor de proprietate intelectualã pentru studii, proiecte, planuri, publicitate şi pentru alte materiale produse în legãturã cu planificarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea proiectului.
Acestea vor garanta accesul şi dreptul de a utiliza astfel de materiale de cãtre Comisie sau orice alt organism ori persoanã delegatã de Comisie. Comisia va utiliza aceste materiale numai în scop propriu.
ART. 7
Permise şi autorizaţii
Orice tipuri de permise şi/sau autorizãri necesare pentru implementarea mãsurii trebuie sã fie eliberate de autoritãţile competente ale Beneficiarului la timp şi în conformitate cu legislaţia naţionalã.
ART. 8
Condiţii specifice referitoare la mãsurã
Fãrã a se aduce atingere condiţiilor generale prevãzute în anexa nr. III, asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã din partea Comunitãţii se aflã sub rezerva urmãtoarelor condiţii:
1. Condiţii privind evaluãrile şi situaţia activelor Comisia îşi rezervã dreptul de a revizui valoarea asistenţei pentru ISPA stabilitã la art. 3, dacã în termen de 5 ani de la data finalizãrii lucrãrilor condiţiile de exploatare (tarife, venituri etc.) diferã în mod semnificativ faţã de evaluãrile iniţiale fãcute pentru stabilirea nivelului asistenţei financiare nerambursabile şi/sau existã o modificare substanţialã care:
a) afecteazã natura exploatãrii sau condiţiile de implementare ori oferã unui organism public sau privat un avantaj nejustificat; şi
b) rezultã fie din modificarea formei de proprietate asupra oricãrei pãrţi a infrastructurii finanţate, fie din încetarea sau modificarea esenţialã a aranjamentelor de exploatare.
Ţara beneficiarã va informa Comisia asupra oricãrei modificãri şi se va cere acordul prealabil din partea Comisiei pentru aceste modificãri.
În cazul în care este încheiat un contract de concesionare pentru serviciile din domeniul apei potabile şi apei uzate sau este încheiatã o altã formã de participare a sectorului privat, Comisia îşi rezervã dreptul de a verifica acest contract, pentru a se asigura cã asistenţa financiarã se deruleazã strict în beneficiul populaţiei.
2. Condiţia privind viabilitatea
Asistenţa financiarã nerambursabilã a Comunitãţii pentru mãsurã este acordatã sub rezerva punerii la dispoziţie de cãtre autoritãţile implicate a unor resurse suficiente pentru asigurarea exploatãrii şi întreţinerii eficiente a activelor.
3. Condiţiile care trebuie îndeplinite înaintea plãţii tranşei a doua a avansului, suplimentare faţã de condiţiile prevãzute în alin. 2 al art. 4:
a) a fost semnat un acord de împrumut cu Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru cofinanţarea investiţiilor incluse în mãsurã;
b) prezentarea de cãtre Beneficiar a planului de achiziţii final, care trebuie aprobat de cãtre Comisie;
c) un manager de proiect şi o unitate de implementare a proiectului au fost stabiliţi în conformitate cu termenii de referinţã acceptaţi de Comisie şi de BERD;
d) beneficiarul final a crescut tariful combinat pentru apã şi apã uzatã cu 30% în termeni reali în 2003, comparativ cu "tariful iniţial" ajustat cu inflaţia. "Tariful iniţial" reprezintã tariful la 1 aprilie 2003.
4. Condiţii care trebuie îndeplinite înaintea efectuãrii plãţilor intermediare ulterioare
a) Comisia primeşte dovada cã:
(i) apa industrialã uzatã este pretratatã adecvat, în concordanţã cu directivele europene şi legislaţia românã, şi/sau este reciclatã în mod corespunzãtor;
(ii) pretratarea apelor industriale uzate este monitorizatã şi aplicatã de cãtre autoritãţile de mediu competente;
(iii) încãrcarea efluentului provenit din industrie nu este dãunãtoare tehnologiei proiectate pentru staţia de epurare;
(iv) va fi completat un inventar al marilor poluatori din agriculturã, situaţi în amonte şi aval de Bacãu, şi vor fi stabilite planuri de conformare cu toţi aceşti poluatori;
(v) taxe corespunzãtoare vor fi introduse pentru industrie, bazate pe cantitatea şi pe calitatea efluentului produs şi pe costurile de tratare;
b) beneficiarul final a crescut pânã la 31 decembrie 2004 tariful combinat pentru apã şi apã uzatã cu mai mult de 30% în termeni reali, comparativ cu "tariful iniţial" ajustat cu inflaţia. "Tariful iniţial" reprezintã tariful la 1 ianuarie 2004;
c) a fost prezentat un plan de management al apei la nivel de bazin pentru zona de captare, care sã confirme cã nu existã prevãzute alte proiecte, care ar putea sã pericliteze durabilitatea proiectului.
5. Condiţii ce trebuie îndeplinite înainte de plata finalã:
a) prezentarea de cãtre beneficiarul final, pânã la data de 31 mai 2007, a unui program specific de exploatare şi întreţinere care va fi agreat de cãtre Comisie. Programul se va derula pe o perioadã de 10 ani începând cu luna iunie 2008;
b) Comisia va primi dovada cã a fost implementatã o soluţie pentru dispunerea nãmolului provenit de la staţia de epurare, în concordanţã cu directivele europene;
c) a fost actualizat un master plan pentru serviciile de furnizare a apei potabile şi de canalizare, care sã indice prioritãţile investiţiilor şi sã asigure conformarea cu directivele europene din sectorul apei şi apelor uzate;
d) Comisia primeşte dovada cã au fost finalizate planurile de conformare pentru marii poluatori din agriculturã (inclusiv pentru ferma de porcine Societatea Comercialã SUINPROD - S.A. Bacãu Gãlbeni), situaţi în aval şi amonte de Bacãu, şi calitatea efluentului descãrcat de poluatorii din agriculturã corespunde standardelor din legislaţia europeanã şi româneascã.
ART. 9
Prevederile referitoare la implementare, descrise în anexele la prezentul memorandum de finanţare, fac parte integrantã din acesta.
Neconcordanţele cu condiţiile şi prevederile referitoare la implementare vor fi tratate de cãtre Comisie conform procedurilor stipulate în anexa nr. III.1 secţiunea a VIII-a.
ART. 10
Textul autentic al acestui memorandum de finanţare este prezentul document semnat mai jos.
Semnat la Bruxelles la 25 septembrie 2003 şi la Bucureşti la 15 septembrie 2004.

Pentru Beneficiar,
Mihai Nicolae Tãnãsescu,
coordonator naţional ISPA,
ministrul finanţelor publice

Pentru Comunitate,
Graham Meadows,
director general interimar

--------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016