Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 9 aprilie 2015  convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea*) semnată la Bruxelles la 25 martie 2015 şi la Bucureşti la 9 aprilie 2015, la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENT din 9 aprilie 2015 convenit între Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin scrisoarea*) semnată la Bruxelles la 25 martie 2015 şi la Bucureşti la 9 aprilie 2015, la Acordul de împrumut (Proiectul privind modernizarea sistemului de asistenţă socială) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 494 din 6 iulie 2015

    Grupul Băncii Mondiale
    Europa Centrală şi Ţările Baltice
    Regiunea Europa şi Asia Centrală

                              Bruxelles, Belgia
                              Bl. Marnix nr. 17, etaj 2, 1000
                              Tel. (32 2) 552 00 43, Fax (32 2) 504 09 99
                              25 martie 2015

    Domnului Attila Gyorgy,
    secretar de stat, Ministerul Finanţelor Publice
    Bucureşti, România


                         România: Împrumut nr. 8056 RO
                   Proiectul privind modernizarea sistemului
                   de asistenţă socială Al doilea amendament
                             la Acordul de împrumut

    Stimate domnule Gyorgy,

    Ne referim la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutatul) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), destinat proiectului la care se face referire mai sus, din data de 8 iulie 2011, cu amendamentele ulterioare (Acordul de împrumut). De asemenea ne referim la scrisoarea domnului Attila Gyorgy din 9 octombrie 2014, prin care se solicită anumite amendamente la Acordul de împrumut.
    Pe cale de consecinţă, prin prezenta propunem amendarea Acordului de împrumut, după cum urmează:

    1. Descrierea Proiectului prevăzută în anexa 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Proiectul constă în următoarele părţi:
    Partea 1: Asigurarea finanţării prin rambursarea plăţilor deja efectuate de Împrumutat din alocaţii bugetare pentru programul de cheltuieli eligibile (PCE), în vederea sprijinirii implementării programului de reformă al Împrumutatului destinat îmbunătăţirii sistemului de asistenţă socială.
    Partea 2: Asigurarea finanţării prin: (a) sprijinirea îmbunătăţirii sistemului informatic de management pentru ANPS şi achiziţionarea echipamentelor informatice şi soft pentru ANPH; (b) elaborarea proiectului cadrului legislativ care să permită consolidarea celor trei prestaţii sociale acordate pe baza testării mijloacelor; (c) dezvoltarea capacităţii instituţionale a MMFPS şi ANPS pentru prevenirea şi combaterea erorilor şi fraudelor din sistemul de asistenţă socială; (d) realizarea campaniilor de informare; şi e) sprijinirea activităţilor UMP cu privire la această parte a Proiectului, inclusiv supervizarea implementării şi managementul financiar."

    2. "Aranjamentele instituţionale" prevăzute în secţiunea I.A din anexa 2 a Acordului de împrumut se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "A. Aranjamente instituţionale
    1. Împrumutatul, prin MMFPS: a) va întreprinde toate măsurile necesare pentru implementarea eficientă a Strategiei privind reforma în domeniul asistenţei sociale şi a Planului de acţiuni; şi b) va implementa Proiectul în conformitate cu prevederile MOP şi nu va modifica sau abroga niciuna din prevederile MOP şi nici nu va renunţa la acestea fără acordul prealabil al Băncii.
    2. Împrumutatul se va asigura că pe toată durata Proiectului sunt puse la dispoziţie, anual, alocaţii bugetare corespunzătoare în scopul implementării acestuia.
    3. Pe toată durata Proiectului, Împrumutatul se va asigura că MMFPS este menţinut cu o structură organizaţională şi de management, personal şi resurse adecvate şi acceptabile Băncii, pentru implementarea eficientă a Proiectului.
    I. Pentru partea 1 a Proiectului:
    1. Împrumutatul, prin MMFPS, va asigura coordonarea implementării părţii 1 a Proiectului şi va fi responsabil pentru: a) monitorizarea îndeplinirii IDT-urilor; b) întocmirea şi transmiterea la Bancă a evidenţelor privind îndeplinirea IDT-urilor; şi c) coordonarea cu MFP în pregătirea şi transmiterea la Bancă a cererilor de tragere în cadrul Proiectului.
    2. Împrumutatul, prin MFP, MMFPS şi ANPS, va asigura implementarea managementului financiar al părţii 1 a Proiectului. MFP, MMFPS şi ANPS vor continua să efectueze transferurile bugetare destinate PCE prin canalele şi procedurile existente, în timp ce agenţiile judeţene ale ANPS, adică AJPS, vor raporta periodic primirea transferurilor şi utilizarea alocaţiilor bugetare. În acest sens, MMFPS şi ANPS se vor asigura că raportările privind PCE se efectuează în mod regulat, în timp util şi sunt în conformitate cu cerinţele de raportare stabilite.
    3. Împrumutatul, prin MMFPS, va întreprinde toate măsurile necesare pentru a întări capacitatea instituţională pentru planificare strategică, pentru monitorizarea performanţei şi managementului Direcţiei pentru politici sociale (DPS), Direcţiei pentru servicii sociale (DSS), ANPS şi Inspecţiei Sociale, ANPD şi Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, în termeni satisfăcători Băncii.
    II. Pentru partea 2 a Proiectului
    1. În scopul implementării părţii 2 a Proiectului, Împrumutatul, prin MMFPS, va face funcţională şi va menţine, pe toată durata implementării Proiectului, Unitatea de management a Proiectului (UMP) cu o componenţă, structură, competenţe şi termeni de referinţă (inclusiv în ce priveşte managementul financiar şi achiziţiile) acceptabili Băncii.
    2. În scopul implementării părţii 2 a Proiectului, până la data de 30 mai 2015, Împrumutatul va actualiza MOP conform termenilor satisfăcători Băncii, pentru a include prevederi legate de partea 2 a Proiectului."

    3. Paragraful 3 al secţiunii II.B "Management financiar" din anexa 2 a Acordului de împrumut se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "B. Managementul financiar, rapoarte financiare şi auditurile
    3. a) În scopul implementării părţii 1 a Proiectului, Împrumutatul, prin MMFPS şi ANPS, va avea situaţiile financiare ale programelor din cadrul PCE auditate de Curtea de Conturi, în conformitate cu prevederile secţiunii 5.09 (b) din Condiţiile generale. Fiecare audit al situaţiilor financiare ale programelor va acoperi un an fiscal al Împrumutatului şi va fi realizat în conformitate cu termenii de referinţă acceptabili Băncii. Situaţiile financiare ale programelor, auditate pentru fiecare perioadă, vor fi transmise Băncii în termen de maximum douăsprezece (12) luni de la sfârşitul acelei perioade.
    b) În scopul implementării părţii 2 a Proiectului, Împrumutatul, prin MMFPS, va avea situaţiile financiare aferente acesteia auditate în conformitate cu prevederile secţiunii 5.09 (b) din Condiţiile generale. Fiecare audit al situaţiilor financiare va acoperi un an fiscal al Împrumutatului. Situaţiile financiare auditate pentru fiecare astfel de perioadă vor fi transmise Băncii în termen de maximum şase (6) luni de la sfârşitul acelei perioade."

    4. În anexa 2 se introduce pentru partea 2 a Proiectului o nouă secţiune III (Achiziţii), care va avea cuprinsul prevăzut în anexa nr. 1 la această scrisoare de amendament.

    5. Secţiunea III anterioară din anexa 2 se renumerotează şi devine secţiunea IV.

    6. Secţiunea IV. A din anexa 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "A. Generalităţi
    1. Împrumutatul poate trage sumele din împrumut, în conformitate cu prevederile art. II din Condiţiile generale, ale prezentei secţiuni şi cu acele instrucţiuni suplimentare pe care Banca le va specifica prin notificarea Împrumutatului (inclusiv "Ghidul Băncii Mondiale privind tragerile în cadrul proiectelor" din mai 2006, revizuit periodic de Bancă şi care este aplicabil prezentului acord în conformitate cu aceste instrucţiuni), pentru: a) rambursarea cheltuielilor eligibile în cadrul părţii 1 a Proiectului; şi b) finanţarea cheltuielilor eligibile în cadrul părţii 2 a Proiectului, toate după cum sunt stabilite în tabelul de la paragraful 2 de mai jos.
    2. Tabelul de mai jos precizează categoriile de cheltuieli eligibile care pot fi: a) plătite de către Împrumutat şi rambursate din sumele împrumutului în cadrul părţii 1 a Proiectului şi b) finanţate din sumele împrumutului (categorie), alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie şi procentul de cheltuieli care urmează să fie finanţat: a) prin rambursarea cheltuielilor eligibile în cadrul categoriei 1 şi b) pentru cheltuieli eligibile în cadrul categoriei 2.

 ┌───────────────────────────────────┬────────────┬───────────────────────────┐
 │ Categorie │Suma din │ Procentul din cheltuieli │
 │ │împrumut │ care va fi finanţat │
 │ │alocată │ │
 │ │(exprimată │ │
 │ │în EUR) │ │
 ├───────────────────────────────────┼────────────┼───────────────────────────┤
 │(1) Plăţi în cadrul PCE │487.000.000 │Suma până la limita │
 │ │ │tragerii prevăzută în │
 │ │ │tabelul de la paragraful │
 │ │ │B.2(a) al acestei secţiuni │
 ├───────────────────────────────────┼────────────┼───────────────────────────┤
 │(2) Bunuri, servicii, altele decât │ 13.000.000 │ 100% │
 │cele de consultanţă, servicii de │ │ │
 │consultanţă, inclusiv audit, │ │ │
 │instruire şi costuri operaţionale │ │ │
 │în cadrul părţii 2 a Proiectului │ │ │
 ├───────────────────────────────────┼────────────┼───────────────────────────┤
 │SUMA TOTALĂ │500.000.000"│ │
 └───────────────────────────────────┴────────────┴───────────────────────────┘


    7. Paragraful 2 din cadrul secţiunii IV. B, renumerotată, din anexa 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Fără a contraveni prevederilor părţii A a acestei secţiuni şi fără a se limita la prevederile prevăzute în paragraful 1 de mai sus, tragerile în cadrul categoriei (1) de mai sus pot fi efectuate de către Împrumutat după cum urmează:
    a) Tragerile vor fi efectuate în una (1) până la douăzeci (20) de tranşe şi în sume care să nu depăşească limita totală aferentă fiecărui IDT prevăzut în tabelul de mai jos, sub rezerva transmiterii către Bancă a documentelor satisfăcătoare pentru Bancă şi astfel cum sunt definite în MOP din care să rezulte că următorii IDT au fost îndepliniţi."

    8. Tabelul conţinând indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile, prevăzut în partea B.2 (a) a secţiunii IV, renumerotată, din anexa 2, se modifică şi va avea cuprinsul prezentat în anexa nr. 2 la prezenta scrisoare de amendament.

    9. Data-limită de tragere prevăzută în partea B.3 a secţiunii IV, renumerotată, din anexa 2 la Acordul de împrumut se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. Data-limită de tragere va fi 31 decembrie 2017."

    10. Apendixul la Acordul de împrumut se modifică şi va avea cuprinsul prezentat în anexa nr. 3 la această scrisoare de amendament.

    Toate celelalte prevederi ale Acordului de împrumut, cu excepţia celor modificate prin prezenta scrisoare de amendament, rămân neschimbate şi în vigoare.
    Vă rugăm să confirmaţi acordul dumneavoastră cu privire la cele de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea şi retransmiterea către noi a exemplarului anexat al acestei scrisori. Prezentul amendament va intra în vigoare la: a) primirea de către Bancă a exemplarului contrasemnat al acestei scrisori şi b) transmiterea de către Împrumutat a evidenţelor satisfăcătoare că mandatul UMP a fost extins pentru a cuprinde şi implementarea părţii 2 a Proiectului privind modernizarea sistemului de asistenţă socială.

                                   Cu stimă,
                                 Mamta Murthi,
                               director regional
                       Europa Centrală şi Ţările Baltice,
                        Regiunea Europa şi Asia Centrală

    De acord: ROMÂNIA
    Prin: reprezentant autorizat: Attila Gyorgy, secretar de stat
    Data: 9 aprilie 2015


    ANEXA 1
                                 SECŢIUNEA III
                                   Achiziţii

    A. Generalităţi
    1. Bunuri, lucrări şi servicii, altele decât cele de consultanţă. Toate bunurile, lucrările şi serviciile, altele decât cele de consultanţă necesare pentru partea 2 a Proiectului şi care urmează să fie finanţate din sumele împrumutului, vor fi achiziţionate în conformitate cu cerinţele prevăzute sau la care se face referire în secţiunea I din Ghidul privind achiziţiile, precum şi cu prevederile acestei anexe.
    2. Servicii de consultanţă. Toate serviciile de consultanţă necesare pentru partea 2 a Proiectului şi care urmează să fie finanţate din sumele împrumutului vor fi achiziţionate în conformitate cu prevederile stabilite sau la care se face referire în secţiunile I şi IV din Ghidul privind serviciile de consultanţă şi cu prevederile acestei anexe.
    3. Definiţii. Termenii scrişi cu majusculă utilizaţi mai jos în prezenta secţiune pentru a descrie metode specifice de achiziţii sau metode de revizuire de către Bancă a anumitor contracte fac referire la metoda corespunzătoare descrisă în secţiunile II şi III din Ghidul privind achiziţiile sau secţiunile II, III, IV şi V din Ghidul privind serviciile de consultanţă, după caz.
    B. Metode specifice de achiziţii pentru bunuri
    1. Licitaţie competitivă internaţională. Cu excepţia cazului în care se prevede altfel la paragraful 2 de mai jos, bunurile, lucrările şi serviciile, altele decât cele de consultanţă, vor fi achiziţionate în baza unor contracte adjudecate în conformitate cu procedurile de licitaţie competitivă internaţională.
    2. Alte metode de achiziţii pentru bunuri, lucrări şi servicii, altele decât cele de consultanţă. Următoarele metode, altele decât licitaţia competitivă internaţională, pot fi folosite pentru achiziţia de bunuri, lucrări şi servicii, altele decât cele de consultanţă, pentru acele contracte specificate în planul de achiziţii: (a) licitaţia competitivă naţională; (b) cumpărare; şi (c) contractare directă.
    C. Metode specifice de achiziţie a serviciilor de consultanţă
    1. Selecţia în funcţie de calitate şi cost. Cu excepţia cazului în care se prevede altfel la paragraful 2 de mai jos, serviciile de consultanţă vor fi achiziţionate în baza unor contracte adjudecate prin selecţia în funcţie de calitate şi cost.
    2. Alte metode de achiziţii a serviciilor de consultanţă. Următoarele metode, altele decât selecţia în funcţie de calitate şi cost, pot fi folosite pentru achiziţia serviciilor de consultanţă pentru acele contracte care sunt specificate în planul de achiziţii: (a) selecţia în funcţie de calitate; (b) selecţia pe baza unui buget fix; (c) selecţia pe baza costul cel mai mic; (d) selecţia pe baza calificării consultanţilor; (e) selecţia din sursă unică a firmelor de consultanţă; (f) procedurile prevăzute la paragrafele 5.2 şi 5.3 din Ghidul privind serviciile de consultanţă pentru selecţia consultanţilor individuali; şi (g) proceduri privind sursa unică pentru selecţia consultanţilor individuali.
    D. Revizuirea de către Bancă a deciziilor privind achiziţiile
    Planul de achiziţii va prevedea acele contracte care vor face obiectul analizei prealabile a Băncii. Toate celelalte contracte vor face obiectul revizuirii ulterioare de către Bancă.


    ANEXA 2

    Tabelul privind indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile (IDT)

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
 │ Indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile (IDT) │Limita tragerii│
 │ │(exprimată în │
 │ │ EUR) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │1) Forma adoptată a Planului de acţiuni aferent Strategiei │ 25.000.000 │
 │privind reforma în domeniul asistenţei sociale este │ │
 │diseminată de MMFPS. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │2) ANPS produce 3 rapoarte lunare de monitorizare a celor 4 │ 25.000.000 │
 │programe din cadrul PCE (alocaţia pentru susţinerea familiei│ │
 │indemnizaţia de creştere a copilului, VMG şi alocaţia de │ │
 │stat pentru copii). │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │3) ANPS produce 3 rapoarte lunare de performanţă a │ 25.000.000 │
 │managementului pentru programele destinate familiilor cu │ │
 │venituri reduse şi acestea sunt utilizate la nivelul │ │
 │managementului MMFPS şi ANPS. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │4) Cel puţin 90% din beneficiarii de alocaţii pentru │ 25.000.000 │
 │susţinerea familiei sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două │ │
 │luni consecutive, în conformitate cu procedurile armonizate │ │
 │de testare a mijloacelor şi prin aplicarea pragului de │ │
 │eligibilitate mai redus. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │5) Cel puţin 90% din beneficiarii de indemnizaţii pentru │ 25.000.000 │
 │creşterea copilului care intră în program începând cu │ │
 │1 ianuarie 2011 sunt plătiţi, prin ANPS, pentru două luni │ │
 │consecutive, prin folosirea unui venit de înlocuire de 75%. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │6) Cel puţin 90% din beneficiarii noului program consolidat │ 25.000.000 │
 │pentru familiile cu venituri reduse sunt plătiţi prin ANPS │ │
 │pentru două luni consecutive. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │7) Ponderea fondurilor destinate asistenţei sociale care │ 25.000.000 │
 │merg către prima cea mai săracă chintilă a crescut la 45% de│ │
 │la 37,7% faţă de baza de referinţă (2009), astfel cum a fost│ │
 │măsurată prin ancheta bugetelor de familie. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │8) Procedurile armonizate de testare a mijloacelor adoptate │ 25.000.000 │
 │pentru VMG, alocaţia pentru susţinerea familiei şi │ │
 │ajutoarele de căldură sunt diseminate. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │9) Criteriile armonizate de evaluare medicală a persoanelor │ 12.000.000 │
 │cu handicap adoptate sunt diseminate. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │10) Cel puţin 90% din persoanele care sunt certificate │ 25.000.000 │
 │pentru a primi indemnizaţie de handicap, în conformitate cu │ │
 │noul sistem armonizat privind persoanele cu handicap, sunt │ │
 │plătite prin intermediul ANPS. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │11) Cel puţin 90% din noile aplicaţii pentru programele │ 25.000.000 │
 │pentru familiile cu venituri reduse şi pentru programele de │ │
 │politică familială, din ultimele două luni, sunt în │ │
 │conformitate cu liniile directoare operaţionale privind o │ │
 │aplicaţie unică şi un punct de serviciu unic (ghişeu unic). │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │12) Costurile administrative şi de participare a │ 25.000.000 │
 │beneficiarilor programelor bazate pe testarea mijloacelor │ │
 │sunt reduse cu 15% faţă de valoarea de referinţă. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │13) Cel puţin o campanie de inspecţie tematică se realizează│ 25.000.000 │
 │pentru fiecare din următoarele programe: VMG, indemnizaţia │ │
 │de handicap, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutoarele│ │
 │de căldură şi indemnizaţia de creştere a copilului. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │14) Planul de acţiuni pentru remedieri este adoptat de ANPS │ 25.000.000 │
 │pentru a implementa recomandările din: (i) evaluarea │ │
 │independentă privind integritatea şi acurateţea │ │
 │informaţiilor din SAFIR; şi (ii) studiul de fezabilitate │ │
 │privind verificarea încrucişată a datelor din SAFIR cu alte │ │
 │baze de date. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │15) Cel puţin 90% din beneficiarii de VMG sunt plătiţi prin │ 25.000.000 │
 │ANPS pentru două luni consecutive. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │16) Crearea unui registru central cu o bază naţională de │ 25.000.000 │
 │date privind persoanele cu handicap │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │17) Revizuirea şi aplicarea ca atare a prevederilor privind │ 25.000.000 │
 │politica sancţiunilor, prerogative de investigare, şi │ │
 │sistemul de recomandări pentru Inspecţia Socială │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │18) ANPS derulează încrucişarea bazelor de date incluzând o │ 50.000.000 │
 │perioadă de cel puţin 3 luni între datele referitoare la │ │
 │programele privind indemnizaţia de creştere a copilului, │ │
 │VMG, alocaţia pentru susţinerea familiei şi alocaţia de stat│ │
 │pentru copii din sistemul SAFIR şi informaţiile relevante │ │
 │referitoare la identitate şi venit derivate din bazele de │ │
 │date administrate de către Casa Naţională de Pensii Publice,│ │
 │Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, ANAF şi │ │
 │Registrul Naţional de Evidenţă a Populaţiei şi listele de │ │
 │nereguli depistate pe fiecare program sunt transmise │ │
 │Inspecţiei Sociale pentru verificare şi pentru a propune │ │
 │măsuri de remediere (rezultat). │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┤
 │19) Investigaţia bazată pe risc, pentru a detecta eroarea şi│ 25.000.000 │
 │frauda, este folosită de către Inspecţia Socială pentru │ │
 │programele destinate familiilor cu venituri reduse, pentru │ │
 │indemnizaţia de creştere a copilului şi indemnizaţiile │ │
 │pentru persoanele cu handicap. │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘



    ANEXA 3

                                    APENDICE

                                  SECŢIUNEA I
                                   Definiţii

    1. ANAF înseamnă Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a Împrumutatului sau orice succesor al acesteia.
    2. Liniile directoare privind anticorupţia înseamnă Liniile directoare de prevenire şi combatere a fraudei şi corupţiei în cadrul proiectelor finanţate din împrumuturi BIRD şi din creditele şi granturile AID din 15 octombrie 2006, revizuite în ianuarie 2011.
    3. Categorie înseamnă o categorie stabilită în tabelul din secţiunea IV. A.2 a anexei 2 la prezentul acord.
    4. AJPS înseamnă agenţia judeţeană pentru prestaţii sociale a Împrumutatului sau orice succesor al acesteia.
    5. Indemnizaţia pentru creşterea copilului înseamnă programul de prestaţii stabilit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
    6. Buget complementar pentru adulţii cu handicap înseamnă programul de prestaţii stabilit prin Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    7. Ghidul privind serviciile de consultanţă înseamnă Ghidul: "Selecţia şi angajarea consultanţilor în cadrul împrumuturilor BIRD şi creditelor şi granturilor AID, efectuate de către Împrumutaţii Băncii Mondiale", din ianuarie 2011 (revizuit în iulie 2014).
    8. Prestaţiile pentru persoanele cu handicap înseamnă programul de prestaţii stabilit prin Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    9. IDT-uri înseamnă indicatorii pe baza cărora se efectuează tragerile, astfel cum sunt prevăzuţi în secţiunea IV. B.2.a) a anexei 2 la prezentul acord, după cum aceşti indicatori se referă la indicatorii de produs şi de rezultat specifici ce măsoară îmbunătăţirea performanţelor sistemului de asistenţă socială al Împrumutatului.
    10. DPS înseamnă Direcţia pentru politici sociale din cadrul MMFPS sau orice succesor al acesteia.
    11. DSS înseamnă Direcţia pentru servicii sociale din cadrul MMFPS sau orice succesor al acesteia.
    12. CE înseamnă Comisia Europeană.
    13. PCE înseamnă programul de cheltuieli eligibile, o porţiune din alocaţiile bugetare ale Împrumutatului destinate finanţării prestaţiilor în cadrul a patru programe de asistenţă socială: (i) programul privind alocaţia de stat pentru copii; (ii) programul privind indemnizaţia pentru creşterea copilului; (iii) programul privind alocaţia pentru susţinerea familiei; şi (iv) programul privind venitul minim garantat.
    14. Alocaţia pentru susţinerea familiei înseamnă prestaţiile stabilite prin Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările şi completările ulterioare.
    15. Programele de politici familiale înseamnă în mod colectiv programul privind alocaţia de stat pentru copii (definită în prezenta anexă), programul privind indemnizaţia pentru creşterea copilului (definită în prezenta anexă) sau orice succesor al acestora.
    16. Condiţii generale înseamnă Condiţiile generale ale BIRD pentru Împrumuturi din 31 iulie 2010.
    17. VMG înseamnă venitul minim garantat stabilit prin Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare.
    18. Ajutoarele de căldură înseamnă programul de prestaţii stabilit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2003*1) privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinţei, precum şi a unor facilităţi populaţiei pentru plata energiei termice, aprobată prin Legea nr. 245/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
──────────
    *1) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 5/2003 a fost abrogată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2011.
──────────

    19. FMI înseamnă Fondul Monetar Internaţional.
    20. Costuri operaţionale înseamnă cheltuielile/costurile operaţionale efectuate de către UMP pentru implementarea proiectului, cuprinzând: comunicaţii (inclusiv poştale şi internet); salarii pentru personalul UMP (care nu sunt funcţionarii publici), personal contractual şi personal auxiliar pe termen scurt, traducere şi interpretare, cheltuielile de publicitate legate de achiziţii; vehicule; combustibil; cheltuieli cu exploatarea, întreţinerea şi asigurarea vehiculelor; chirie pentru birouri; lucrări minore de renovare şi reabilitare a birourilor, inclusiv echipamente IT şi de birou şi mobilier; consumabile de birou, întreţinerea şi asigurarea echipamentelor de birou; cheltuieli de deplasare legate de Proiect şi diurna, inclusiv cazare şi transport local; şi comisioane bancare.
    21. Indemnizaţia pentru adulţii cu handicap înseamnă programul de prestaţii stabilit prin Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    22. Legislaţia care reglementează programele de asistenţă socială înseamnă legislaţia relevantă a Împrumutatului care reglementează programele de prestaţii sociale privind: (i) alocaţia de stat pentru copii; (ii) indemnizaţia pentru creşterea copilului; (iii) alocaţii pentru susţinerea familiei; (iv) venitul minim garantat, astfel cum sunt definite în prezenta anexă.
    23. Program pentru familii cu venituri reduse înseamnă în mod colectiv alocaţia pentru susţinerea familiei (astfel cum este definită în prezenta anexă), venitul minim garantat (astfel cum este definit în prezenta anexă), ajutoarele pentru căldură (astfel cum sunt definite în prezenta anexă) sau orice succesor al acestora.
    24. M&E înseamnă monitorizare şi evaluare.
    25. MMFPS înseamnă Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale al Împrumutatului sau oricare succesor al acestuia.
    26. MFP înseamnă Ministerul Finanţelor Publice sau orice succesor al acestuia.
    27. Acordul de împrumut şi Memorandumul de înţelegere dintre România şi CE înseamnă Memorandumul de înţelegere dintre Comunitatea Europeană şi România, semnat la Bucureşti şi la Bruxelles la 23 iunie 2009, şi Acordul de împrumut, în sumă de până la 5.000.000.000 euro, dintre România, în calitate de Împrumutat, Banca Naţională a României, în calitate de agent al Împrumutatului, şi Comunitatea Europeană, în calitate de Împrumutător, semnat la Luxemburg la 23 iunie 2009 şi la Bucureşti la 18 iunie 2009, ratificate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 364/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    28. ANPD înseamnă Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi înfiinţată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 86/2014 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
    29. Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă înseamnă agenţia Împrumutatului aflată sub coordonarea MMFPS (definit în prezentul).
    30. Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă înseamnă institutul aflat sub coordonarea Casei Naţionale de Pensii Publice.
    31. ANPS înseamnă Agenţia Naţională de Prestaţii Sociale a Împrumutatului sau orice succesor al acesteia.
    32. Plăţi în cadrul PCE înseamnă plăţile lunare din alocaţiile bugetare ale Împrumutatului, efectuate de ANPS/AJPS către beneficiarii eligibili în cadrul unuia dintre cele 4 programe de asistenţă socială la care se face referire în paragraful 40 de jos, în conformitate cu criteriile de eligibilitate, termenii şi prevederile prevăzute în respectivele legi şi reglementări ale Împrumutatului aplicabile programelor de asistenţă socială respective.
    33. Situaţii financiare ale programelor înseamnă situaţiile financiare anuale pentru programele de asistenţă socială (astfel cum sunt definite în prezenta anexă) elaborate de Împrumutat, prin MMFPS şi ANPS, în conformitate cu legislaţia naţională aplicabilă.
    34. Unitatea de management a Proiectului sau UMP înseamnă UMP care există pentru implementarea proiectului privind dezvoltarea la nivel local de servicii comunitare de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi instruirea personalului aferent şi a proiectului privind îmbunătăţirea elaborării politicilor şi a cadrului instituţional în domeniul asistenţei persoanelor cu handicap, unitate la care se face referire în secţiunea I A.II.1 pentru partea 2 din anexa 2 la acest acord.
    35. Ghidul privind achiziţiile înseamnă Ghidul: Achiziţia de bunuri, lucrări şi servicii, altele decât cele de consultanţă în cadrul împrumuturilor BIRD şi creditelor şi granturilor AID, efectuată de către Împrumutaţii Băncii Mondiale, din ianuarie 2011 (revizuit în iulie 2014).
    36. Planul de achiziţii înseamnă planul de achiziţii al Împrumutatului aferent Proiectului, la care se face referire în paragraful 1.18 din Ghidul privind achiziţiile şi în paragraful 1.25 din Ghidul privind serviciile de consultanţă, astfel cum acesta va fi actualizat periodic în conformitate cu prevederile paragrafelor menţionate.
    37. MOP înseamnă Manualul operaţional al proiectului, aprobat prin Ordinul MMFPS nr. 714/27 aprilie 2012 şi la care sa făcut referire în secţiunea I.A.1 din anexa 2 la prezentul acord, care descrie procedurile pentru implementarea Proiectului, conform prevederilor acestui acord şi ale legislaţiei naţionale şi reglementărilor Împrumutatului şi care va fi actualizat pentru scopurile părţii 2 a Proiectului, pentru stabilirea regulilor, metodelor, liniilor directoare, documentelor şi procedurilor standard pentru realizarea părţii 2, incluzând, printre altele, următoarele: a) descrierea detaliată a activităţilor din partea 2 a Proiectului şi aranjamentelor instituţionale în legătură cu aceasta, b) procedurile administrative, financiare, de contabilitate, de audit, de achiziţii şi de tragere în vederea implementării acestei părţi, c) planul privind activităţile de instruire din cadrul părţii 2 a Proiectului şi d) planul actualizat pentru monitorizarea, evaluarea şi supervizarea Proiectului, inclusiv indicatorii de performanţă.
    38. Registrul naţional de evidenţă a populaţiei înseamnă registrul naţional al populaţiei administrat de Ministerul Afacerilor Interne al Împrumutatului.
    39. SAFIR înseamnă Sistemul informatic integrat pentru administrarea prestaţiilor sociale.
    40. Programele de asistenţă socială înseamnă cele 4 programe de asistenţă socială ale Împrumutatului eligibile pentru rambursare în cadrul Proiectului: (i) programul privind alocaţia de stat pentru copii; (ii) programul privind indemnizaţia pentru creşterea copilului; (iii) programul privind alocaţia pentru susţinerea familiei; şi (iv) programul privind venitul minim garantat.
    41. Strategia privind reforma în domeniul asistenţei sociale înseamnă programul de reformă a asistenţei sociale al Împrumutatului astfel cum a fost adoptat de Guvern prin Memorandumul din 3 martie 2011.
    42. Alocaţia de stat pentru copii înseamnă programul de prestaţii stabilit prin Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările ulterioare.
    43. Aranjament stand-by înseamnă Aranjamentul stand-by dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, convenit prin Scrisoarea de intenţie transmisă de autorităţile române, semnată la Bucureşti la 24 aprilie 2009, şi prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internaţional din 4 mai 2009, ratificat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2009, aprobată prin Legea nr. 37/2010, cu modificările ulterioare.
    44. Instruire înseamnă cheltuielile (altele decât cele pentru servicii de consultanţă) efectuate de MMFPS în legătură cu realizarea activităţilor de instruire şi atelierelor de lucru în cadrul Proiectului, inclusiv cheltuielile de transport şi cazare şi diurnă pentru participanţii la instruire, instructori şi cei care participă la ateliere de lucru, onorariile instructorilor, închirierea facilităţilor şi echipamentelor, materiale de instruire şi consumabilele aferente.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016