Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 8 august 2023  convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut (Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la New York la 23 septembrie 2019, amendat şi actualizat prin Scrisoarea de amendament semnată între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la Bucureşti la 31 iulie 2020 şi la 26 august 2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENT din 8 august 2023 convenit între Guvernul României şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, la Acordul de împrumut (Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar din România) dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la New York la 23 septembrie 2019, amendat şi actualizat prin Scrisoarea de amendament semnată între România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare la Bucureşti la 31 iulie 2020 şi la 26 august 2020

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 884 din 2 octombrie 2023
──────────
    Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 901 din 28 septembrie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 2 octombrie 2023.
──────────
    BANCA MONDIALĂ
    BIRD - AID Grupul Băncii Mondiale
    3 august 2023
    Marina Wes, director
    Director, Ţările din Uniunea Europeană
    Europa şi Asia Centrală
    Excelenţei Sale domnului Marcel-Ioan Boloş, ministrul finanţelor
    Ministerul Finanţelor
    Bucureşti, România
    Stimate domnule ministru,
    Re: Program pe bază de rezultate în sectorul sanitar
    (Împrumut Nr. 9005-RO)
    Cel de-al doilea amendament la Acordul de împrumut
    Ne referim la Acordul de împrumut dintre România (Împrumutatul) şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) (denumite împreună părţile) pentru Programul menţionat mai sus (Program) din data de 23 septembrie 2019, cu modificările ulterioare (Acordul de împrumut). Termenii scrişi cu majusculă utilizaţi în această scrisoare (Scrisoare de amendament) şi care nu sunt definiţi aici au înţelesul atribuit acestora în Acordul de împrumut.
    Ne referim, de asemenea, la discuţiile anterioare dintre părţi şi la scrisoarea dumneavoastră din data de 1 februarie 2023 prin care solicitaţi anumite modificări ale Acordului de împrumut, inclusiv, printre altele: (i) modificări ale unora dintre DLR-uri şi ale protocolului de verificare aferent; (ii) o împărţire a fondurilor alocate DLR-urilor 6.1 (a) şi 6.1 (b); (iii) o extindere cu 12 luni de la 31 decembrie 2023 a datei-limită de tragere în cadrul Programului; şi (iv) modificarea calendarului de implementare.
    Avem plăcerea de a vă informa că, după o analiză adecvată, Banca:
    a) a stabilit data de 31 decembrie 2024 ca dată ulterioară în înţelesul secţiunii IV B.4 din anexa 2 laAcordul de împrumut; şi
    b) propune prin prezenta modificarea Acordului de împrumut după cum urmează:
    1. Anexa 4 la Acordul de împrumut se înlocuieşte în întregime şi va avea cuprinsul prezentat în anexa la Scrisoarea de amendament.
    2. Paragraful 2 din documentul ataşat la Acordul de împrumut se modifică după cum urmează:
    "2. «Control medical anual» înseamnă consultaţii de control preventiv pentru adulţi pentru evaluarea riscului de îmbolnăvire şi consultaţii de management de caz pentru evaluarea pacienţilor adulţi, nou-diagnosticaţi, şi monitorizarea activă a stării acestora, efectuate anual de către medicii de familie pe baza prevederilor Contractului-cadru (astfel cum este definit în continuare). Afecţiunile incluse în cadrul consultaţiilor de management de caz sunt hipertensiunea arterială, dislipidemia, diabetul de tip 2, astmul, BPOC şi boala cronică de rinichi."

    3. Următoarele definiţii se introduc în documentul ataşat al Acordului de împrumut, în ordine alfabetică, după cum urmează:
    a) „Acord-cadru“ înseamnă acordul încheiat între ONAC şi furnizori, pentru furnizarea de materiale şi dispozitive medicale pentru spitalele şi serviciile de asistenţă medicală de urgenţă publice.
    b) „Legea privind reforma în domeniul sănătăţii nr. 95/2006“ înseamnă legea adoptată de Parlamentul României la data de 14 aprilie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, astfel cum a fost modificată până la data Acordului.
    c) „HTA“ înseamnă evaluarea tehnologiilor medicale, un proces sistematic şi multidisciplinar, care are ca scop determinarea valorii unei tehnologii medicale şi furnizarea de îndrumări privind modul în care aceste tehnologii pot fi utilizate în sistemele de sănătate.
    d) „Legea bugetară anuală“ înseamnă legea adoptată anual de Parlamentul României pentru aprobarea bugetului de stat. Legea nr. 368/2022 privind bugetul de stat pe anul 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1214 din 19 decembrie 2022.
    e) „Cadrul de cheltuieli pe termen mediu“ înseamnă Strategia fiscal-bugetară a Împrumutatului adoptată pentru o perioadă de trei ani şi publicată pe site-ul Ministerului Finanţelor.


    Vă rugăm să confirmaţi acordul Împrumutatului cu privire la cele de mai sus, prin semnarea şi datarea prezentei scrisori de amendament, în spaţiile prevăzute mai jos. Toate celelalte prevederi ale Acordului de împrumut, cu excepţia celor modificate prin prezenta scrisoare de amendament, rămân în vigoare. Prezenta scrisoare de amendament se semnează în două (2) exemplare, fiecare dintre acestea fiind un original.
    Prevederile prezentei scrisori de amendament intră în vigoare la data contrasemnării şi primirii de către Bancă a unui exemplar original al prezentei scrisori de amendament semnat.
    Vă rugăm să reţineţi că politica Băncii este aceea de a face publice prezenta scrisoare de amendament şi orice informaţie legată de aceasta, după ce prezenta scrisoare a fost semnată. Documentul de restructurare aprobat, datat 3 august 2023, va fi publicat pe site-ul extern al Băncii.


                    Cu stimă,
                    BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
                    Jehan Arulpragasam
                    p. Director de ţară, Ţările din Uniunea Europeană
                    Europa şi Asia Centrală

    APROBAT: ROMÂNIA
    De către: Alin Marius Andrieş
    Funcţia: secretar de stat
    Data: 8 august 2023
    Anexă
    cc: Alexandru Rafila, ministrul sănătăţii, Ministerul Sănătăţii, România
    Boni Cucu, director general, Ministerul Finanţelor, Bucureşti, România
    Domnul Koen Davidse, director executiv, Banca Mondială
    ANEXA 1

    ANEXA 4
    Indicatorii de rezultat care stau la baza tragerilor din împrumut, rezultate care stau la baza tragerilor din împrumut şi sume alocate*

┌─────────────┬────────────┬──────────────┬────────────────┬─────────────┬──────────────┬──────────────┐
│Indicatori de│Instituţia │Rezultate care│Rezultate care │Rezultate │Rezultate care│Rezultate care│
│rezultat care│de │vor fi │vor fi │care vor fi │vor fi │vor fi │
│stau la baza │implementare│îndeplinite în│îndeplinite în │îndeplinite │îndeplinite în│îndeplinite în│
│tragerilor │ │2020 │2021 │în 2022 │2023 │2024 │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │DLR 1.2 │ │ │
│ │ │ │ │Legea privind│ │ │
│ │ │ │ │bugetul de │ │ │
│ │ │ │ │stat şi │ │ │
│ │ │ │DLR 1.1 │cadrul de │ │DLR 1.3 │
│ │ │ │Legea privind │cheltuieli pe│ │Legea bugetară│
│ │ │ │reforma în │termen mediu │ │anuală şi │
│ │ │ │domeniul │reflectă │ │Cadrul de │
│DLI#1 │ │ │sănătăţii nr. 95│modificările │ │cheltuieli pe │
│Alinierea │ │ │/2006, cu │Legii nr. 95/│ │termen mediu │
│pachetului │ │ │modificările şi │2006 privind │ │continuă să │
│minimal de │ │ │completările │reforma în │ │finanţeze │
│servicii │ │ │ulterioare, a │domeniul │ │pachetul │
│medicale în │ │ │fost modificată │sănătăţii, cu│ │minimal de │
│asistenţa │ │ │pentru a asigura│modificările │ │servicii │
│medicală │ │ │accesul │şi │ │medicale în │
│primară, │ │ │persoanelor │completările │ │asistenţa │
│acordat │MS, MF şi │ │neasigurate, │ulterioare, │ │medicală │
│persoanelor │CNAS │ │fără contribuţie│cu privire la│ │primară pentru│
│neasigurate, │ │ │personală, la un│finanţarea │ │persoanele │
│la pachetul │ │ │pachet minimal │pachetului │ │neasigurate, │
│de servicii │ │ │de servicii în │minimal de │ │astfel cum a │
│de bază în │ │ │asistenţa │servicii │ │fost aliniat │
│asistenţa │ │ │medicală primară│pentru │ │cu pachetul de│
│medicală │ │ │aliniat cu │populaţia │ │servicii de │
│primară │ │ │pachetul de │neasigurată, │ │bază în │
│acordat │ │ │servicii de bază│astfel cum a │ │asistenţa │
│persoanelor │ │ │în asistenţa │fost aliniat │ │medicală │
│asigurate │ │ │medicală primară│cu pachetul │ │primară │
│ │ │ │acordat │de servicii │ │acordat │
│ │ │ │persoanelor │de bază în │ │persoanelor │
│ │ │ │asigurate. │asistenţa │ │asigurate. │
│ │ │ │ │medicală │ │ │
│ │ │ │ │primară │ │ │
│ │ │ │ │acordat │ │ │
│ │ │ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │ │ │asigurate. │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│Sumele │ │ │ │ │ │ │
│alocate │ │ │20.000.000 │20.000.000 │ │35.000.000 │
│(exprimate în│ │ │ │ │ │ │
│EUR) │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │DLR 2.2 │ │ │
│ │ │ │ │Raportul de │ │ │
│ │ │ │DLR 2.1 │progres pe │ │ │
│ │ │ │Ghidurile │primul an de │ │ │
│DLI#2 │ │ │metodologice şi │implementare │DLR 2.3 │ │
│Numărul │ │ │instrumentele de│a noilor │Cel puţin 300 │ │
│comunităţilor│ │ │monitorizare la │instrumente │de comunităţi │ │
│insuficient │ │ │nivelul │la nivelul │insuficient │ │
│deservite de │ │ │gospodăriilor │asistenţei │deservite │ │
│servicii │ │ │pentru asistenţa│medicale │(incluzându-le│ │
│medicale, │ │ │medicală │comunitare în│pe cele │ │
│care │ │ │comunitară şi │cel puţin │100 iniţiale) │ │
│beneficiază │MS │ │modelul │100 de │beneficiază de│ │
│de servicii │ │ │acordurilor de │comunităţi │servicii de │ │
│de asistenţă │ │ │colaborare între│insuficient │asistenţă │ │
│medicală │ │ │asistenţa │deservite, │medicală │ │
│comunitară în│ │ │medicală │care │comunitară în │ │
│colaborare cu│ │ │comunitară şi │beneficiază │colaborare cu │ │
│furnizorii de│ │ │asistenţa │de servicii │asistenţa │ │
│asistenţă │ │ │medicală primară│de asistenţă │medicală │ │
│medicală │ │ │sunt elaborate │medicală │primară. │ │
│primară │ │ │şi aprobate de │comunitară în│ │ │
│ │ │ │către MS. │colaborare cu│ │ │
│ │ │ │ │asistenţa │ │ │
│ │ │ │ │medicală │ │ │
│ │ │ │ │primară. │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │50.000.000 EUR│ │
│ │ │ │ │ │împărţit la │ │
│ │ │ │ │ │200, înmulţit │ │
│ │ │ │ │ │cu numărul │ │
│ │ │ │ │ │real de │ │
│ │ │ │ │ │comunităţi │ │
│ │ │ │ │ │insuficient │ │
│ │ │ │ │ │deservite │ │
│ │ │ │ │ │suplimentare │ │
│ │ │ │ │ │(peste cele │ │
│Sumele │ │ │ │ │100 iniţiale) │ │
│alocate │ │ │ │ │care │ │
│(exprimate în│ │ │15.000.000 │25.000.000 │beneficiază de│ │
│EUR) │ │ │ │ │servicii de │ │
│ │ │ │ │ │asistenţă │ │
│ │ │ │ │ │medicală │ │
│ │ │ │ │ │comunitară în │ │
│ │ │ │ │ │colaborare cu │ │
│ │ │ │ │ │serviciile de │ │
│ │ │ │ │ │asistenţă │ │
│ │ │ │ │ │medicală │ │
│ │ │ │ │ │primară, până │ │
│ │ │ │ │ │la concurenţa │ │
│ │ │ │ │ │sumei de │ │
│ │ │ │ │ │50.000.000 EUR│ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │DLR 3.1 │ │ │ │
│ │ │ │Contractul-cadru│ │ │ │
│ │ │ │a fost modificat│ │ │ │
│ │ │ │în scopul │ │ │ │
│ │ │ │creşterii │ │ │ │
│ │ │ │eficacităţii │ │ │ │
│ │ │ │asistenţei │DLR 3.2 │ │ │
│DLI#3 │ │ │medicale primare│Ponderea │DLR 3.3 │ │
│Ponderea │ │ │prin: │fondurilor │Ponderea │ │
│fondurilor │ │ │a) revizuirea │alocate │fondurilor │ │
│alocate │MS │ │mecanismului de │pentru │alocate pentru│ │
│pentru │MF │ │plată a │asistenţa │asistenţa │ │
│asistenţa │CNAS │ │furnizorului │medicală │medicală │ │
│medicală │ │ │serviciilor de │primară din │primară din │ │
│primară din │ │ │asistenţă │bugetul CNAS │bugetul CNAS │ │
│bugetul CNAS │ │ │medicală │este de cel │este de cel │ │
│ │ │ │primară; şi │puţin 8%. │puţin 9,5%. │ │
│ │ │ │b) extinderea │ │ │ │
│ │ │ │serviciilor │ │ │ │
│ │ │ │asigurate la │ │ │ │
│ │ │ │nivelul │ │ │ │
│ │ │ │asistenţei │ │ │ │
│ │ │ │medicale │ │ │ │
│ │ │ │primare. │ │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │23.340.000 EUR│ │
│ │ │ │ │ │înmulţit cu │ │
│ │ │ │ │ │numărul de │ │
│ │ │ │ │ │puncte │ │
│ │ │ │ │ │procentuale │ │
│ │ │ │ │ │din ponderea │ │
│ │ │ │ │ │fondurilor │ │
│ │ │ │ │ │alocate pentru│ │
│ │ │ │ │ │asistenţa │ │
│ │ │ │ │ │medicală │ │
│ │ │ │ │ │primară din │ │
│Sumele │ │ │ │ │bugetul CNAS │ │
│alocate │ │ │ │ │care depăşeşte│ │
│(exprimate în│ │ │20.000.000 │20.000.000 │8%, până la │ │
│EUR) │ │ │ │ │concurenţa │ │
│ │ │ │ │ │sumei maxime │ │
│ │ │ │ │ │de 35.000.000 │ │
│ │ │ │ │ │EUR (punctele │ │
│ │ │ │ │ │procentuale │ │
│ │ │ │ │ │din ponderea │ │
│ │ │ │ │ │din bugetul │ │
│ │ │ │ │ │CNAS trebuie │ │
│ │ │ │ │ │rotunjite la │ │
│ │ │ │ │ │prima │ │
│ │ │ │ │ │zecimală, de │ │
│ │ │ │ │ │exemplu, │ │
│ │ │ │ │ │9,45%) │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │DLI 4.1 │ │ │ │ │
│ │ │Au fost │ │ │ │ │
│ │ │adoptate │ │ │ │ │
│ │ │reglementări │ │ │ │ │
│ │ │pentru: │ │ │ │ │
│ │ │(i) │ │ │ │ │
│ │ │introducerea │ │ │ │ │
│ │ │în pachetul de│ │ │ │ │
│ │ │servicii │ │ │ │ │
│ │ │medicale │ │ │ │ │
│ │ │pentru │ │ │ │ │
│ │ │populaţia │ │ │ │ │
│ │ │neasigurată a │ │ │ │ │
│ │ │serviciilor │ │ │ │ │
│ │ │legate de │ │ │ │ │
│ │ │COVID-19, │ │ │ │ │
│ │ │oferite la │ │ │ │ │
│ │ │toate │ │ │ │ │
│ │ │nivelurile de │ │ │ │ │
│ │ │îngrijire, │ │ │ │ │
│ │ │inclusiv la │ │ │ │ │
│ │ │nivelul │ │ │ │ │
│ │ │asistenţei │ │ │ │ │
│ │ │medicale │ │ │ │ │
│DLI#4 │ │primare; │ │ │ │ │
│Întărirea │ │(ii) │ │ │ │ │
│asistenţei │ │introducerea │ │ │ │ │
│medicale │ │consultaţiilor│ │ │ │ │
│primare │MS şi MF │şi │ │ │ │ │
│pentru a │ │prescripţiilor│ │ │ │ │
│răspunde │ │la distanţă │ │ │ │ │
│epidemiei de │ │pentru │ │ │ │ │
│COVID-19 │ │serviciile │ │ │ │ │
│ │ │acordate la │ │ │ │ │
│ │ │nivelul │ │ │ │ │
│ │ │asistenţei │ │ │ │ │
│ │ │medicale │ │ │ │ │
│ │ │primare; │ │ │ │ │
│ │ │(iii) │ │ │ │ │
│ │ │extinderea │ │ │ │ │
│ │ │drepturilor de│ │ │ │ │
│ │ │a emite │ │ │ │ │
│ │ │prescripţii │ │ │ │ │
│ │ │pentru │ │ │ │ │
│ │ │furnizorii de │ │ │ │ │
│ │ │asistenţă │ │ │ │ │
│ │ │medicală │ │ │ │ │
│ │ │primară; şi │ │ │ │ │
│ │ │(iv) │ │ │ │ │
│ │ │eliminarea │ │ │ │ │
│ │ │plafoanelor │ │ │ │ │
│ │ │orare pentru │ │ │ │ │
│ │ │numărul de │ │ │ │ │
│ │ │consultaţii la│ │ │ │ │
│ │ │nivelul │ │ │ │ │
│ │ │asistenţei │ │ │ │ │
│ │ │medicale │ │ │ │ │
│ │ │primare. │ │ │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│Sumele │ │ │ │ │ │ │
│alocate │ │50.000.000 │ │ │ │ │
│(exprimate în│ │ │ │ │ │ │
│EUR) │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │DLR 5.1 │ │ │
│DLI#5 │ │ │ │a) 10% din │ │ │
│Extinderea │ │ │ │numărul de │ │DLR 5.2 │
│domeniului de│ │ │ │reţete care │ │a) 20% din │
│aplicare şi │ │ │ │iniţiază │ │numărul de │
│eficacitatea │ │ │ │utilizarea │ │reţete care │
│serviciilor │ │ │ │metforminului│ │iniţiază │
│de asistenţă │ │ │ │(un │ │utilizarea │
│medicală │ │ │ │medicament │ │metforminului │
│primară, │ │ │ │utilizat în │ │(un medicament│
│urmărite prin│ │ │ │mod obişnuit │ │pentru diabet)│
│ponderea │ │ │ │pentru │ │sunt prescrise│
│iniţierilor │ │ │ │diabet) sunt │ │la nivelul │
│în │ │ │ │prescrise la │ │asistenţei │
│tratamentul │MS şi CNAS │ │ │nivelul │ │medicale │
│diabetului │ │ │ │asistenţei │ │primare. │
│zaharat la │ │ │ │medicale │ │b) 20% dintre │
│nivelul │ │ │ │primare. │ │adulţii de │
│asistenţei │ │ │ │b) Cel puţin │ │(40+) primesc │
│medicale │ │ │ │10% dintre │ │controale │
│primare şi │ │ │ │adulţii de │ │medicale │
│ponderea │ │ │ │(40+) primesc│ │anuale la │
│adulţilor de │ │ │ │controale │ │nivelul │
│(40+) care au│ │ │ │medicale │ │asistenţei │
│beneficiat de│ │ │ │anuale la │ │medicale │
│controale │ │ │ │nivelul │ │primare. │
│medicale │ │ │ │asistenţei │ │ │
│anuale │ │ │ │medicale │ │ │
│ │ │ │ │primare. │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │15.000.000 EUR│
│ │ │ │ │ │ │împărţit la 10│
│ │ │ │ │ │ │şi înmulţit cu│
│ │ │ │ │ │ │procentul de │
│ │ │ │ │ │ │reţete de │
│ │ │ │ │ │ │metformin │
│ │ │ │ │ │ │iniţiate de │
│ │ │ │ │ │ │către │
│ │ │ │ │ │ │furnizorii de │
│ │ │ │ │ │ │servicii de │
│ │ │ │ │ │ │asistenţă │
│ │ │ │ │ │ │medicală │
│ │ │ │ │ │ │primară, minus│
│ │ │ │ │ │ │10 puncte │
│ │ │ │ │ │ │procentuale │
│ │ │ │ │10.000.000 │ │până la │
│ │ │ │ │EUR pentru │ │concurenţa │
│Sumele │ │ │ │lit. a) de │ │sumei de │
│alocate │ │ │ │mai sus; şi │ │15.000.000 │
│(exprimate în│ │ │ │10.000.000 │ │EUR, pentru │
│EUR) │ │ │ │EUR pentru │ │lit. a); şi │
│ │ │ │ │lit. b) de │ │15.000.000 EUR│
│ │ │ │ │mai sus │ │împărţit la 10│
│ │ │ │ │ │ │şi înmulţit cu│
│ │ │ │ │ │ │procentul de │
│ │ │ │ │ │ │adulţi de │
│ │ │ │ │ │ │(40+) care │
│ │ │ │ │ │ │primesc │
│ │ │ │ │ │ │controale │
│ │ │ │ │ │ │medicale │
│ │ │ │ │ │ │anuale, minus │
│ │ │ │ │ │ │10 puncte │
│ │ │ │ │ │ │procentuale │
│ │ │ │ │ │ │până la │
│ │ │ │ │ │ │concurenţa │
│ │ │ │ │ │ │sumei de │
│ │ │ │ │ │ │15.000.000 EUR│
│ │ │ │ │ │ │pentru lit. b)│
│ │ │ │ │ │ │de mai sus │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │DLR 6.2 │
│ │ │ │DLR 6.1 │ │ │a) Un sistem │
│ │ │ │a) A fost │ │ │interoperabil │
│ │ │ │aprobată de │ │ │conectează │
│ │ │ │către MS │ │ │datele de la │
│ │ │ │Strategia de │ │ │nivelul │
│ │ │ │management a │ │ │furnizorilor │
│ │ │ │datelor în │ │ │de asistenţă │
│ │ │ │sectorul de │ │ │medicală │
│ │ │ │sănătate şi sunt│ │ │primară, CNAS │
│ │ │ │implementate │ │ │şi MS pentru a│
│ │ │ │aranjamentele │ │ │permite │
│ │ │ │instituţionale, │ │ │efectuarea │
│DLI#6 │ │ │astfel cum au │ │ │unor │
│Îmbunătăţirea│ │ │fost stabilite │ │ │verificări │
│eficienţei │ │ │prin această │ │ │încrucişate în│
│cheltuielilor│ │ │strategie. │ │ │mod regulat şi│
│CNAS prin │MS şi CNAS │ │b) Sistemul de │ │ │analizarea │
│luarea │ │ │management │ │ │datelor │
│deciziilor pe│ │ │integrat al CNAS│ │ │privind │
│baza datelor │ │ │a fost │ │ │cheltuieli │
│din sistemele│ │ │modernizat │ │ │ineficiente. │
│informatice │ │ │pentru a permite│ │ │b) Eficienţa │
│ │ │ │îmbunătăţirea │ │ │cheltuielilor │
│ │ │ │detectării │ │ │în sectorul de│
│ │ │ │cheltuielilor │ │ │sănătate a │
│ │ │ │ineficiente în │ │ │crescut cu │
│ │ │ │ceea ce priveşte│ │ │2,5% din │
│ │ │ │gestionarea │ │ │totalul │
│ │ │ │cererilor de │ │ │cheltuielilor │
│ │ │ │plată în cadrul │ │ │previzionate │
│ │ │ │asistenţei │ │ │anual de CNAS,│
│ │ │ │medicale │ │ │prin evitarea │
│ │ │ │spitaliceşti. │ │ │unor │
│ │ │ │ │ │ │cheltuieli │
│ │ │ │ │ │ │ineficiente. │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │10.000.000 EUR │ │ │ │
│Sumele │ │ │pentru litera │ │ │ │
│alocate │ │ │(a) de mai sus │ │ │ │
│(exprimate în│ │ │şi 15.000.000 │ │ │25.000.000 │
│EUR) │ │ │EUR pentru │ │ │ │
│ │ │ │litera (b) de │ │ │ │
│ │ │ │mai sus │ │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │DLR 7.2 │
│ │ │ │ │ │ │Au fost │
│ │ │ │ │ │ │semnate │
│ │ │DLR 7.1 │ │ │ │acorduri-cadru│
│ │ │Au fost │ │ │ │între │
│ │ │semnate │ │ │ │agenţiile de │
│DLI#7 │ │acorduri-cadru│ │ │ │achiziţii │
│Îmbunătăţirea│MF, prin │între ONAC şi │ │ │ │centralizate │
│eficienţei │ONAC, MS şi/│furnizori │ │ │ │şi furnizori │
│cheltuielilor│sau agenţii │pentru 10 │ │ │ │pentru minimum│
│prin │desemnate │produse │ │ │ │de 60 de │
│implementarea│pentru │prioritare │ │ │ │materiale şi │
│achiziţiilor │achiziţii │necesare │ │ │ │dispozitive │
│centralizate │centralizate│pentru │ │ │ │medicale │
│ │ │măsurile de │ │ │ │pentru │
│ │ │răspuns la │ │ │ │spitalele şi │
│ │ │epidemia │ │ │ │serviciile de │
│ │ │COVID-19. │ │ │ │asistenţă │
│ │ │ │ │ │ │medicală de │
│ │ │ │ │ │ │urgenţă │
│ │ │ │ │ │ │publice. │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│Sumele │ │ │ │ │ │ │
│alocate │ │25.000.000 │ │ │ │35.000.000 │
│(exprimate în│ │ │ │ │ │ │
│EUR) │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │DLR 8.1 │ │ │ │
│ │ │ │a) MS a aprobat │ │ │ │
│ │ │ │noua metodologie│ │ │ │
│ │ │ │de evaluare a │ │ │DLR 8.2 │
│ │ │ │tehnologiilor │ │ │Cel puţin 50% │
│ │ │ │medicale pentru │ │ │dintre │
│DLI#8 │ │ │includerea pe │ │ │medicamentele │
│Măsurile în │ │ │listă a unor noi│ │ │brevetate │
│domeniul │ │ │medicamente. │ │ │evaluate │
│politicilor │ │ │b) Preţurile │ │ │pozitiv prin │
│farmaceutice │MS şi CNAS │ │pentru │ │ │noua │
│au fost │ │ │medicamente, │ │ │metodologie de│
│revizuite │ │ │recalculate │ │ │evaluare a │
│pentru o mai │ │ │anual, sunt │ │ │tehnologiilor │
│bună │ │ │publicate pe │ │ │medicale │
│eficienţă. │ │ │website-ul MS, │ │ │primesc │
│ │ │ │iar lista │ │ │decizii de │
│ │ │ │preţurilor de │ │ │includere │
│ │ │ │referinţă anuale│ │ │condiţionată. │
│ │ │ │este publicată │ │ │ │
│ │ │ │pe website-ul │ │ │ │
│ │ │ │CNAS. │ │ │ │
├─────────────┼────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ │ │ │15.000.000 │ │ │ │
│Sumele │ │ │pentru lit. a) │ │ │ │
│alocate │ │ │de mai sus şi │ │ │ │
│(exprimate în│ │ │15.000.000 EUR │ │ │20.000.000 │
│EUR) │ │ │pentru │ │ │ │
│ │ │ │lit. b) de mai │ │ │ │
│ │ │ │sus │ │ │ │
└─────────────┴────────────┴──────────────┴────────────────┴─────────────┴──────────────┴──────────────┘


    * Calendarul de îndeplinire al acestor DLR-uri nu este limitativ. Anii calendaristici în care se preconizează că acestea ar fi îndeplinite, conform prezentei anexe, au doar scop orientativ. În consecinţă, aceste DLR-uri pot fi îndeplinite în mod corespunzător şi până la data data-limită de tragere.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016