Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 7 iulie 1995  la Anexa la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW 78), adoptate prin Rezoluţia 1 a Actului final al Conferinţei părţilor la această convenţie, la Londra, la 7 iulie 1995*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 AMENDAMENT din 7 iulie 1995 la Anexa la Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW 78), adoptate prin Rezoluţia 1 a Actului final al Conferinţei părţilor la această convenţie, la Londra, la 7 iulie 1995*)

EMITENT: Act Internaţional
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 430 bis din 2 septembrie 2000
──────────
    Conţinut de ORDONANŢA nr. 122 din 31 august 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 2 septembrie 2000.
──────────
        *) Traducere
    CAP. I
    Prevederi generale
    Reglementarea I/1
        Definiţii şi clarificări
    1. În sensul Convenţiei, în absenta unor prevederi contrare:
    1. Prin REGLEMENTĂRI se înţeleg reglementările conţinute în anexa la Convenţie;
    2. Prin APROBAT se înţelege aprobat de către Statul-parte în conformitate cu aceste reglementări;
    3. Prin COMANDANT se înţelege persoana care deţine comanda unei nave;
    4. Prin OFIŢER se înţelege un membru al echipajului, altul decât comandantul, desemnat astfel printr-o reglementare sau lege naţională sau, în absenţa unei astfel de desemnări, prin acord colectiv sau uzanţă;
    5. Prin OFIŢER DE PUNTE se înţelege un ofiţer calificat în conformitate cu prevederile Capitolului II din Convenţie;
    6. Prin CĂPITAN SECUND se înţelege ofiţerul cu rang imediat inferior comandantului căruia îi revine comanda navei în eventualitatea incapacităţii comandantului;
    7. Prin OFIŢER MECANIC se înţelege un ofiţer calificat în conformitate cu prevederile Capitolului III din Convenţie;
    8. Prin ŞEF MECANIC se înţelege ofiţerul mecanic cu cea mai mare funcţie responsabil cu propulsia mecanică, exploatarea şi întreţinerea instalaţiilor mecanice şi electrice ale navei.
    9. Prin OFIŢER MECANIC SECUND se înţelege ofiţerul mecanic cu rang imediat inferior Şefului mecanic, căruia îi revine responsabilitatea propulsiei mecanice şi exploatării şi întreţinerii instalaţiilor mecanice şi electrice ale navei în eventualitatea incapacităţii Şefului mecanic;
    10. Prin OFIŢER MECANIC ASPIRANT se înţelege persoana care se instruieşte pentru a deveni ofiţer mecanic şi este desemnată ca atare prin reglementări sau lege naţională;
    11. Prin OPERATOR RADIO se înţelege persoana care deţine un document corespunzător emis sau recunoscut de către Administraţie conform prevederilor regulamentului de radiocomunicaţii;
    12. Prin PERSONAL NEBREVETAT se înţelege un membru al echipajului navei, altul decât comandant sau ofiţer.
    13. Prin VOIAJE DE CABOTAJ se înţelege voiaj ele din vecinătatea unui Stat-parte conform definirii de către respectivul Stat-parte;
    14. Prin PUTERE DE PROPULSIE se înţelege puterea nominală maximă produsă continuu exprimată în kilowaţi pentru întreaga instalaţie de propulsie principală a navei, care apare pe certificatul de registru al navei sau pe alt document oficial;
    15. Termenul OBLIGAŢII RADIO include, după caz, veghea radio, întreţinerea tehnică şi reparaţiile executate în conformitate cu regulamentul de radiocomunicaţii, Convenţia Internaţională pentru Siguranţa Vieţii pe Mare şi, la latitudinea fiecărei Administraţii în parte şi recomandările relevante ale Organizaţiei;
    16. Prin TANC PETROLIER se înţelege o navă construită şi utilizată pentru transportul petrolului şi produselor petroliere în vrac;
    17. Prin TANC PENTRU PRODUSE CHIMICE se înţelege o navă construită sau adaptată şi utilizată pentru transportul în vrac al oricărui produs lichid aflat pe lista din Capitolul 17 al Codului Internaţional privind Transportul Produselor Chimice în Vrac;
    18. Prin TANC PENTRU GAZE LICHEFIATE se înţelege o navă construită sau adaptată şi utilizată pentru transportul în vrac al oricărui gaz lichefiat sau altui produs aflat pe lista din Capitolul 19 din Codul Internaţional pentru Transportul Gazelor;
    19. Prin NAVĂ DE PASAGERI RO/RO se înţelege o navă de pasageri cu spaţii de marfa RO/RO sau cu spaţii de categorie specială conform definirii din Convenţia Internaţională pentru Siguranţa Vieţii pe Mare, 1974, în forma amendată;
    20. Prin LUNĂ se înţelege o lună calendaristică sau perioade de 30 de zile care să fie mai mici decât o lună (calendaristică);
    21. Prin CODUL STCW se înţelege Codul privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart (STCW) adoptat prin rezoluţia 2 a conferinţei din 1995 cu amendamentele care pot fi aduse;
    22. Prin ATRIBUŢIUNI se înţelege un ansamblu de sarcini, obligaţii şi responsabilităţi, conform specificaţiilor din Codul STCW, necesare pentru exploatarea navei, siguranţa vieţii pe mare sau protecţia mediului marin;
    23. Prin COMPANIE se înţelege armatorul unei nave sau orice altă organizaţie sau persoană, cum ar fi managerul sau navlositorul "bareboat" care şi-a asumat responsabilitatea operării navei de la armator şi care, asumându-şi o astfel de responsabilitate, a fost de acord să preia toate obligaţiile şi responsabilităţile care se impun companiei prin aceste reglementări;
    24. Prin CERTIFICAT CORESPUNZĂTOR se înţelege un certificat emis şi confirmat în concordanţă cu prevederile prezentei anexe şi care dă dreptul deţinătorului legal al acestuia să execute serviciul pe funcţia corespunzătoare şi să îndeplinească atribuţiunile pe care le presupune nivelul de responsabilitate specificat în acel document la bordul unei nave de tip, tonaj, putere şi mijloc de propulsie pe timpul angajării acesteia intr-un anumit voiaj;
    25. Prin STAGIUL DE ÎMBARCARE se înţelege serviciul la bordul navei cu relevanţă pentru eliberarea unui certificat sau altă calificare.

    2. Aceste reglementări sunt suplimentate de către prevederile obligatorii conţinute în Partea A a CODULUI STCW şi:
    1. Orice referire la o cerinţă dintr-o reglementare constituie de asemenea o referire la secţiunea corespunzătoare din Partea A a CODULUI STCW;
    2. Pentru aplicarea acestor reglementări, materialul orientativ şi explicativ conţinut în Partea B din CODUL STCW trebuie luat în considerare în cel mai înalt grad posibil pentru a realiza o implementare uniformă a prevederilor Convenţiei pe bază globală;
    3. Amendamentele la Partea A din CODUL STCW se vor adopta, vor intra în vigoare şi vor avea efect în conformitate cu prevederile Articolului XII din Convenţie privitoare la procedura de amendare aplicabila anexei; şi
    4. Partea B a CODULUI STCW se va amenda de către Comitetul de Siguranţă Maritimă în conformitate cu regulile sale de procedură.

    3. Referirile făcute în Articolul VI din Convenţie la "Administraţie" şi "Administraţia emitentă" nu se vor interpreta în sensul împiedicării oricăruia din Statele-parte de a emite şi confirma certificate conform prevederilor acestor reglementări.


    Reglementarea I/2
        Brevete/certificate de capacitate şi atestate
    1. Brevetele/certificate de capacitate vor fi redactate în limba sau limbile oficiale ale ţării emitente. Dacă limba folosită nu este engleza, textul va include o traducere în această limbă.
    2. În privinţa operatorilor radio, Statele-parte pot:
    1. Include cunoştinţe suplimentare cerute de reglementările relevante la examinarea pentru eliberarea unui care să se conformeze cu regulamentul de radio comunicaţii; sau,
    2. Să elibereze un certificat separat care să indice că deţinătorul posedă cunoştinţele suplimentare cerute de reglementările relevante;

    3. Atestatul cerut de Articolul VI din Convenţie pentru a confirma emiterea unui certificat se va da numai dacă au fost îndeplinite toate cerinţele din Convenţie;
    4. La latitudinea Statului-parte, atestatele pot fi încorporate în formatul certificatelor emise conform celor prevăzute în Secţiunea A-I/2 din CODUL STCW. Dacă sunt astfel încorporate, forma folosită va fi cea arătată în Secţiunea A-I/2 Paragraful 1. Dacă emiterea se face în alt mod, forma atestatelor utilizate va fi cea arătată în Paragraful 2 al Secţiunii menţionate;
    5. Administraţia care recunoaşte un certificat conform Reglementării I/10 va confirma un astfel de certificat pentru a-i atesta recunoaşterea. Atestatul se va da numai dacă au fost îndeplinite toate cerinţele din Convenţie. Forma atestatului va fi cea arătată în Paragraful 3 Secţiunea A-I/2 din CODUL STCW;
    6. Atestatele la care s-a făcut referire în Paragrafele 3, 4 şi 5:
    1. pot fi emise ca documente separate;
    2. vor primi fiecare un număr de ordine unic, cu excepţia cazului când atestatele care confirma emiterea unui certificat, pot primi acelaşi număr ca şi certificatul respectiv, cu condiţia ca acest număr să fie unic; şi,
    3. vor expira odată cu expirarea, retragerea, suspendarea sau anularea certificatului te confirmat de către Statul-parte care l-a emis şi, în orice caz, nu mai târziu de 5 ani după data emiterii lor.

    7. Funcţia pe care deţinătorul unui brevet/certificat de capacitate este autorizat să o execute, va fi identificată în formularul atestatului prin termeni identici cu cei folosiţi în cerinţele aplicabile ale Administraţiei pentru echipajul minim de siguranţă.
    8. Administraţiile pot utiliza un format diferit de cel dat în Secţiunea A-I/2 din CODUL STCW, cu condiţia minimă ca informaţiile cerute să fie redactate cu caractere române şi cifre arabe, luându-se în considerare variaţiile permise conform Secţiunii A-I/2.
    9. În baza prevederilor Reglementarii 3710 paragraful 5, orice brevet/certificat de capacitate cerut de Convenţie trebuie să fie disponibil şi păstrat în original la bordul navei pe care deţinătorul îşi execută serviciul.

    Reglementarea I/3
        Principiile care guvernează voiajele de cabotaj
    1. Oricare din Statele-parte care îşi defineşte voiajele de cabotaj, în sensul prezentei Convenţii nu va impune cerinţe de pregătire, experienţă sau certificare navigatorilor care îşi execută serviciul la bordul navelor care au dreptul de a arbora pavilionul unui alt Stat-parte şi care sunt angajate în efectuarea unor astfel de voiaje într-o manieră care să rezulte în cerinţe mai stricte pentru aceşti navigatori decât pentru navigatorii care execută serviciul la bordul navelor care au dreptul de a arbora propriul pavilion. în nici un caz un astfel de Stat-parte nu va impune cerinţe privind navigatorii care execută serviciul la bordul navelor sub pavilionul unui alt Stat-parte, peste cerinţele Convenţiei, în privinţa navelor care nu sunt angajate în efectuarea unor voiaje de cabotaj.
    2. În privinţa navelor care au dreptul de a arbora pavilionul unui Stat-parte şi care sunt angajate în mod regulat în efectuarea unor voiaje de cabotaj, în largul coastei unui alt Stat-parte, Statul-parte al cărui pavilion nava are dreptul să-l arboreze va prescrie cerinţele de pregătire, experienţă şi certificare pentru navigatorii care execută serviciul pe astfel de nave cel puţin la acelaşi nivel cu cele ale Statului-parte în largul coastelor căruia nava operează, cu condiţia ca acestea să nu depăşească cerinţele Convenţiei privitoare la navele care nu sunt angajate în efectuarea voiajelor de cabotaj.
        Navigatorii care execută serviciul pe o navă care îşi prelungeşte voiajul dincolo de ceea ce se defineşte de către un Stat-parte ca fiind voiaj de cabotaj şi care intră în apele, care nu sunt acoperite de acea definiţie, vor îndeplini cerinţele de competenţă corespunzătoare din Convenţie.

    3. Un Stat-parte poate permite unei nave sub pavilionul sau să beneficieze de prevederile din Convenţie privind efectuarea voiajelor de cabotaj, când această navă este în mod regulat angajată în efectuarea unor voiaje de cabotaj, conform definiţiei Statului-parte, în apropierea coastei unui Stat care nu este parte la Convenţie.
    4. Statele-parte care definesc voiajele de cabotaj în conformitate cu cerinţele prezentei reglementări, vor comunica Secretarului General detaliile prevederilor adoptate conform cerinţelor Reglementării 1/7.
    5. Nimic din prezenta reglementare nu va limita în nici un fel, jurisdicţia vreunui stat indiferent că este sau nu Stat-parte la Convenţie.

    Reglementarea I/4
        Proceduri de control
    1. Controlul exercitat de către ofiţerul de control legal autorizat conform Articolului X se va limita la următoarele:
    1. Verificarea în conformitate cu Articolul X(l) ca toţi navigatorii care execută serviciu la bord şi cărora li se cere să fie certificaţi conform Convenţiei să deţină un brevet/certificat de capacitate corespunzător sau o dispensă valabilă sau să aducă un document probatoriu că s-a înaintat o cerere pentru un atestat administraţiei în conformitate cu Reglementarea I/10, Paragraful 5.
    2. Verificarea că numărul şi brevetele/certificatele de capacitate ale navigatorilor care execută serviciu la bord sunt în conformitate cu cerinţele aplicabile ale Administraţiei privind echipajul minim de siguranţă; şi,
    3. Evaluarea, în conformitate cu Secţiunea A-I/4 a CODULUI STCW, a capacităţii navigatorilor de pe navă de a menţine standardele serviciului de cart conform cerinţelor Convenţiei, dacă există motive clare de a crede că aceste standarde nu sunt menţinute deoarece au intervenit următoarele situaţii:
    .3.1 nava a fost implicată într-o coliziune, eşuare sau punere intenţionată pe uscat sau,
    .3.2 s-a produs o deversare de substanţe de la bordul navei când aceasta se afla în marş, la ancoră, acostată fapt ilegal conform oricărei convenţii internaţionale;
    .3.3 nava a fost manevrată într-o manieră lipsită de siguranţă şi haotică prin care nu au fost respectate măsurile adoptate de Organizaţie privind drumurile recomandate sau practicile şi procedurile de navigaţie în siguranţă, sau,
    .3.4 nava este exploatată într-o asemenea manieră încât prezintă pericol pentru persoane, bunuri şi mediu.


    2. Deficienţele care pot fi considerate ca prezentând pericol pentru persoane, bunuri sau mediu, includ următoarele:
    1. nedeţinerea brevetului/certificatului de capacitate de către navigatori, deţinerea unui brevet/certificat de capacitate necorespunzător, lipsa unei dispense valabile sau incapacitatea de a prezenta un document probatoriu, că s-a înaintat o cerere pentru un atestat administraţiei în conformitate cu Reglementarea FIO, Paragraful 5.
    2. neîndeplinirea cerinţelor aplicabile ale Administraţiei privind echipajul minim de siguranţă;
    3. neconcordanţă organizării cartului de navigaţie şi la maşini în conformitate cu cerinţele specificate de către Administraţie pentru nava respectivă;
    4. absenţa din cart a unei persoane calificate să exploateze instalaţiile necesare pentru siguranţa navigaţiei, pentru siguranţa radiocomunicaţiilor sau prevenirea poluării marine; şi,
    5. incapacitatea de a asigura pentru primul cart de la începutul voiajului cât şi pentru următoarele schimburi de cart persoane suficient de odihnite şi apte de serviciu din toate punctele de vedere.

    3. Necorectarea niciuneia din deficienţele la care s-a făcut referire în Paragraful 2, în măsura în care s-a constatat de către Statul-parte care a executat controlul, că acestea prezintă un pericol pentru persoane, bunuri sau mediu şi vor constitui singurele motive conform Articolului 10 pe baza cărora un Stat-parte poate reţine o navă.

    Reglementarea I/5
        Prevederi naţionale
    1. Fiecare Stat-parte va stabili procese şi proceduri pentru investigarea imparţială a oricărei incompetenţe, acţiune sau misiune raportate, care pot prezenta o ameninţare directă la siguranţa vieţii sau bunurilor pe mare sau a mediului marin din partea deţinătorilor de brevete/certificate de capacitate sau atestate emise de respectivul Stat-parte în legătură cu executarea obligaţiilor care decurg din conţinutul brevetelor/certificatelor de capacitate acestora şi pentru retragerea, suspendarea şi anularea brevetelor/certificatelor de capacitate respective din cauzele menţionate şi pentru prevenirea fraudelor.
    2. Fiecare Stat-parte va prevedea penalităţi sau măsuri disciplinare pentru cazurile în care prevederile legislaţiei sale naţionale ce dau efect Convenţiei nu sunt respectate de către navele de sub pavilionul său de către navigatorii legal certificaţi de către respectivul Stat-parte.
    3. În mod deosebit, se vor prevedea şi se vor aplica în mod obligatoriu aceste penalităţi sau măsuri disciplinare în cazurile în care:
    .1 o companie sau un comandant a angajat o persoană care nu deţine un brevet/certificat de capacitate conform cerinţelor Convenţiei;
    .2 un comandant a permis ca o atribuţiune sau serviciu pe o anume funcţie pentru care reglementările prezente prevăd o persoană care deţine un brevet/certificat de capacitate corespunzător, să fie îndeplinite de o persoană care nu deţine brevetul/certificatul de capacitate cerut, nici dispensă valabilă sau documentul probatoriu cerut de către reglementarea 1/10 paragraful 5; sau,
    .3 o persoană a obţinut prin fraudă sau documente contrafăcute o angajare de îndeplinire a unei atribuţiuni sau serviciu pe o funcţie pentru care reglementările prezente prevăd ca funcţia respectivă să fie îndeplinită sau ocupată de către o persoană care deţine brevet/certificat de capacitate sau dispensă;
    .4 Statul-parte sub a cărui jurisdicţie se află orice companie de navigaţie sau orice persoană despre care pe baza unor motive clare, se crede că a fost responsabilă, sau are cunoştinţa de orice nerespectare evidentă a celor specificate în paragraful 3 din Convenţie, va proceda la extinderea întregii cooperări posibile cu alt Stat-parte care îi aduce la cunoştinţa intenţia sa de a iniţia cercetări sub jurisdicţia sa.


    Reglementarea I/6
        Pregătire şi evaluare.
        Fiecare Stat-parte se va asigura că:
    .1 pregătirea şi evaluarea navigatorilor, conform cerinţelor Convenţiei, sunt administrate, supervizate şi monitorizate în conformitate cu prevederile Secţiunii A-I/6 a CODULUI STCW; şi,
    .2 cei care răspund de pregătirea şi evaluarea competenţei navigatorilor, conform cerinţelor Convenţiei, au o calificare corespunzătoare cu prevederile Secţiunii A-I/6 a CODULUI STCW pentru tipul şi nivelul de pregătire sau evaluare în cauză.


    Reglementarea I/7
        Comunicarea informaţiilor
    1. În plus faţă de informaţiile cerute a fi comunicate în baza Articolul IV, fiecare Stat- parte va furniza Secretarului General, în cadrul perioadelor prescrise de timp şi în forma specificată în Secţiunea A-I/7 din CODUL STCW, alte informaţii care pot fi cerute prin cod privind alte demersuri întreprinse de Statul-parte pentru a conferi Convenţiei efect deplin şi complet.
    2. Când, conform prevederilor din Articolul IV şi Secţiunii A-I/7 din CODUL STCW, au fost primite informaţii complete şi aceste informaţii confirmă implementarea completă şi deplină a prevederilor Convenţiei, Secretarul General va înainta Comitetului de Siguranţă Maritimă un raport în acest sens.
    3. Ca urmare a confirmării ulterioare de către Comitetul de Siguranţă Maritimă, în concordanţă cu procedurile adoptate de către Comitet, a faptului că informaţiile care au fost furnizate demonstrează că prevederilor Convenţiei li s-a dat un efect deplin şi complet:
    .1 Comitetul de Siguranţă Maritimă, va identifica Statele-parte implicate; şi,
    .2 Celelalte State-parte vor avea dreptul, cu respectarea prevederilor din Reglementările I/4 şi I/10, să accepte, în principiu, că brevetele/certificatele de capacitate emise de/sau în numele Statelor-parte identificate în paragraful .3.1 sunt conforme Convenţiei.


    Reglementarea I/8
        Standarde de calitate
    1. Fiecare Stat-parte se va asigura că:
    .1 în concordanţă cu prevederile Secţiunii A-I/8 a CODULUI STCW, toate activităţile de pregătire, evaluare a competenţei, certificare, confirmare şi reconfirmare executate de Agenţii sau instituţii neguvernamentale de sub autoritatea sa sunt permanent monitorizate printr-un sistem de standarde de calitate care să asigure atingerea obiectivelor formulate, inclusiv cele privitoare la calificarea şi experienţa instructorilor şi a asesorilor; şi,
    .2 acolo unde aceste activităţi sunt executate de agenţii sau instituţii guvernamentale există un sistem de standarde de calitate.

    2. Fiecare Stat-parte se va asigura de asemenea că, periodic, se va face o evaluare în conformitate cu prevederile Secţiunii A-I/8 din CODUL STCW de către persoane calificate care nu sunt implicate în activităţile menţionate.
    3. Informaţiile privitoare la evaluarea cerută prin Paragraful 2 se vor comunica Secretarului General.

    Reglementarea I/9
        Standarde medicale - eliberarea şi înregistrarea brevetelor/certificatelor de capacitate
    1. Fiecare Stat-parte va stabili standarde privind starea de sănătate a navigatorilor în mod deosebit acuitatea vizuală şi auditivă.
    2. Fiecare Stat-parte se va asigura că brevetele/certificatele de capacitate vor fi emise numai candidaţilor care îndeplinesc cerinţele acestei reglementări.
    3. Candidaţii pentru certificare vor aduce probe satisfăcătoare privind:
    .1 identitatea lor;
    .2 faptul că nu sunt sub vârsta prevăzută în reglementarea aplicabilă brevetului/certificatului de capacitate solicitat;
    .3 îndeplinirea standardelor privind starea de sănătate a navigatorilor în mod deosebit acuitatea vizuală şi auditivă stabilite de Statul-parte şi deţinerea unui document valabil care să ateste starea de sănătate emis de un medic practician calificat, recunoscut de către Statul-parte;
    .4 îndeplinirea stagiului de îmbarcare şi a pregătirii obligatorii cerută de prezentele reglementări pentru brevetul/certificatul de capacitate solicitat şi,
    .5 faptul că îndeplinesc standardele de competenţă prevăzute de aceste reglementări pentru funcţiile, atribuţiunile şi nivelele care urmează a fi identificate în atestatul care confirmă brevetul/certificatul de capacitate.

    4. Fiecare Stat-parte se angajează să:
    .1 ţină un registru sau registre cu toate brevetele/certificatele de capacitate şi atestatele pentru comandanţi şi ofiţeri şi după caz, personal nebrevetat, care sunt emise, au expirat sau au fost reconfirmate, suspendate, anulate sau declarate pierdute sau distruse precum şi dispensele emise; şi,
    .2 să asigure disponibilitatea informaţiilor asupra statutului unor astfel de brevete/certificate de capacitate, atestate şi dispense pentru alte State-parte şi companii care solicită verificarea autenticităţii şi valabilităţii brevetelor/certificatelor de capacitate prezentate acestora de către navigatorii care solicită recunoaşterea brevetelor/certificatelor de capacitate conform Reglementării I/10 sau angajare la bordul unei nave.


    Reglementarea I/10
        Recunoaşterea brevetelor/certificatelor de capacitate
    1. Fiecare Administraţie se va asigura de îndeplinirea prevederilor prezentei reglementări în vederea recunoaşterii, printr-un atestat în concordanţă cu reglementarea I/2 Paragraful 5, a unui brevet/certificat de capacitate emis de/sau sub autoritatea unui alt Stat-parte unui comandant, ofiţer sau operator radio precum şi că:
    .1 Administraţia a confirmat, prin toate măsurile necesare care pot include verificarea instrumentelor şi procedurilor, că sunt respectate pe deplin cerinţele privind standardele de competenţă, emiterea şi confirmarea brevetelor/certificatelor de capacitate şi a registrelor de evidenţă;
    .2 s-a convenit cu Statul-parte în cauză a se acţiona prin transmiterea unei notificări prompte în privinţa oricărei schimbări în organizarea pregătirii şi certificării în conformitate cu Convenţia.

    2. Se vor stabili măsuri pentru a se asigura că navigatorii care prezintă pentru recunoaştere brevete/certificate de capacitate emise conform prevederilor Reglementărilor ÎI/2, III/2 sau III/3, sau emise conform VII/1 la nivel de management, aşa cum se defineşte în CODUL STCW, posedă cunoştinţe corespunzătoare referitoare la legislaţia maritimă a Administraţiei relevante pentru atribuţiunile pe care le pot îndeplini.
    3. Informaţiile furnizate şi măsurile asupra cărora s-a convenit conform acestei reglementări vor fi comunicate Secretarului General în conformitate cu cerinţele Reglementării I/7.
    4. Brevetele/certificatele de capacitate emise de/sau sub autoritatea unui stat care nu este parte la Convenţie, nu vor fi recunoscute.
    5. Fără a ţine cont de cerinţa Reglementării 1/2, Paragraful 5, o Administraţie poate, dacă împrejurările o cer, să permită unui navigator să-şi execute serviciul pe o anumită funcţie, alta decât cea de ofiţer radio sau operator radio, cu excepţia celor prevăzute de către regulamentul de radiocomunicaţii, pe o perioadă care să nu depăşească 3 luni la bordul unei nave sub pavilionul său, deşi respectiva persoană deţine un brevet/certificat de capacitate valabil şi corespunzător emis şi confirmat în concordanţă cu cerinţele unui alt Stat-parte pentru folosirea la bordul navelor aparţinând respectivului Stat-parte, dar care nu a fost încă confirmat astfel încât să-l facă corespunzător pentru serviciu la bordul navelor de sub pavilionul Administraţiei. Trebuie să existe un document probatoriu care să dovedească faptul că s-a înaintat administraţiei o cerere de confirmare.
    6. Brevetele/certificatele de capacitate şi atestatele emise de o Administraţie conform prevederilor prezentei reglementări pentru recunoaşterea sau atestarea recunoaşterii unui brevet/certificat de capacitate emis de un alt Stat-parte nu se vor folosi ca bază pentru recunoaşterea ulterioară de către o altă Administraţie.

    Reglementarea I/11
        Reconfirmarea brevetelor/certificatelor de capacitate
    1. Fiecare comandant, ofiţer şi operator radio care deţine un brevet/certificat de capacitate emis sau recunoscut în conformitate cu oricare capitol din Convenţie altul decât Capitolul VI şi care execută serviciul pe mare sau intenţionează să revină în serviciu după o perioadă petrecută la uscat, pentru a-şi menţine dreptul de a efectua serviciul pe mare, va trebui ca, la intervale care să nu depăşească perioada de 5 ani, să:
    .1 îndeplinească standardele privind starea de sănătate prescrise prin Reglementarea I/9; şi,
    .2 să dovedească o continuă competenţă profesională în conformitate cu Secţiunea A-I/11 a CODULUI STCW.

    2. Pentru continuarea serviciului maritim la bordul navelor pentru care există acorduri internaţionale privind cerinţe speciale de instruire, fiecare comandant, ofiţer şi operator radio va trebui să finalizeze cu succes o formă relevantă de pregătire aprobată.
    3. Fiecare Stat-parte îşi va compara standardele de competenţă pe care le cere candidaţilor pentru brevetele/certificatele de capacitate emise înainte de data de 1 februarie 2002 cu cele specificate pentru brevetul/certificatul de capacitate corespunzător din Partea A a CODULUI STCW şi va determina necesitatea de a cere deţinătorilor unor astfel de brevete/certificate de capacitate să urmeze cursuri de reactualizare şi perfecţionare sau evaluarea cunoştinţelor.
    4. Statul-parte prin consultare cu cei interesaţi va formula sau promova formularea unei structuri a cursurilor de actualizare şi perfecţionare conform prevederilor din Secţiunea A-I/11 a CODULUI STCW.
    5. În scopul perfecţionării cunoştinţelor comandanţilor, ofiţerilor şi operatorilor radio, fiecare Administraţie se va asigura că textele schimbărilor recente din reglementările naţionale şi internaţionale privitoare la siguranţa vieţii pe mare şi protecţia mediului marin sunt puse la dispoziţia navelor de sub pavilionul ei.

    Reglementarea I/12
        Utilizarea simulatoarelor
    1. Standardele de performanţă şi celelalte prevederi stabilite în Secţiunea A-I/12 precum şi alte cerinţe de acest fel aşa cum sunt prevăzute în Partea A a CODUL,UI STCW pentru oricare din brevetele/certificatele de capacitate în cauza vor trebui îndeplinite în privinţa:
    .1 întregii instruiri obligatorii bazată pe simulator;
    .2 oricărei evaluări a competenţei cerută de Partea A a CODULUI STCW, evaluare care se execută cu ajutorul unui simulator; şi,
    .3 demonstrării cu ajutorul simulatorului a unei competenţe profesionale continue conform cerinţelor Părţii A a CODULUI STCW.

    2. La latitudinea Statului-parte în cauză, simulatoarele instalate sau puse în funcţiune anterior datei de 1 februarie 2002, pot fi scutite de a îndeplini pe deplin standardele de performanţă la care se face referire în Paragraful 1.

    Reglementarea I/13
        Desfăşurarea probelor
    1. Prezentele reglementări nu vor împiedica o Administraţie în a-şi autoriza navele de sub pavilionul ei să participe la probe.
    2. În prezenta reglementare, prin termenul "probă" se înţelege un experiment sau o serie de experimente, organizate şi desfăşurate pe o perioadă limitată de timp, care pot implica folosirea sistemelor automate sau electronice cu scopul de a evalua metode alternative de executare a unor îndatoriri speciale sau de a satisface anumite măsuri prevăzute de Convenţie, de natură Să asigure în acelaşi grad, pe care îl prevăd prezentele reglementări, prevenirea poluării şi siguranţa navigaţiei.
    3. Administraţia care autorizează navele pentru a participa la probe va trebui să fie convinsă că astfel de probe sunt organizate şi se desfăşoară într-o manieră care să asigure în acelaşi grad, pe care îl prevăd prezentele reglementări, prevenirea poluării şi siguranţa navigaţiei. Astfel de probe se vor organiza şi desfăşura în conformitate cu instrucţiunile adoptate de Organizaţie.*
        * Se referă la Instrucţiunile Provizorii asupra organizării şi desfăşurării probelor pe durata cărora ofiţerul din cartul de navigaţie acţionează ca singura persoană de veghe pe timpul nopţii (MSC=Circ.566).

    4. Detaliile privind astfel de probe vor fi raportate Organizaţiei cu nu mai puţin de 6 luni înainte de data la care probele sunt programate să înceapă. Organizaţia va difuza aceste elemente de detaliu tuturor Statelor-parte.
    5. Rezultatele probelor autorizate conform Paragrafului 1, precum şi orice recomandări pe care Administraţia le poate avea în .legătură cu aceste rezultate, se vor raporta Organizaţiei, care va difuza astfel de rezultate şi recomandări tuturor Statelor-parte.
    6. Statul-parte care are obiecţii faţă de anumite probe autorizate în conformitate cu prezenta reglementare, va trebui să comunice Organizaţiei obiecţia sa în timp util. Organizaţia va difuza detaliile obiecţiei tuturor Statelor-parte.
    7. Administraţia care a autorizat o probă va respecta obiecţiile primite de la celelalte State-parte în legătură cu respectiva probă dând ordine navelor de sub pavilionul ei să nu execute probe pe timpul navigaţiei în apele Statului riveran care a comunicat Organizaţiei obiecţia sa.
    8. Administraţia care ajunge la concluzia, pe baza unei probe, că un anumit sistem va asigura în acelaşi grad, pe care îl prevăd prezentele reglementări, prevenirea poluării şi siguranţa navigaţiei poate autoriza navele de sub pavilionul ei să continue operarea unui astfel de sistem pe durata nedefinită, cu respectarea următoarelor cerinţe:
    .1 după ce rezultatele probei au fost înaintate în conformitate cu Paragraful 5, Administraţia trebuie să furnizeze Organizaţiei detalii privind autorizarea acestei probe inclusiv identificarea navelor care au făcut obiectul autorizării, iar Organizaţia va difuza aceste informaţii tuturor Statelor-parte;
    .2 orice operaţiuni autorizate conform prezentului paragraf se vor organiza şi desfăşură în conformitate cu instrucţiunile întocmite de Organizaţie, instrucţiunile aplicându-se ca şi în cazul unei probe;
    .3 astfel de operaţiuni vor respecta obiecţiile primite de la alte State-parte în conformitate cu Paragraful 7, în măsura în care asemenea obiecţii nu au fost retrase; şi,
    .4 o operaţiune autorizată conform prezentului paragraf va fi permisă numai în funcţie de decizia Comitetului de Siguranţă Maritimă, în sensul oportunităţii unui amendament la prezenta Convenţie, şi în acest caz dacă operaţiunea ar trebui suspendată sau permisă a fi continuată înainte de intrarea în vigoare a amendamentului.

    9. La solicitarea unui Stat-parte, Comitetul de Siguranţă Maritimă va stabili o dată pentru analiza rezultatului probei şi pentru luarea hotărârilor corespunzătoare.

    Reglementarea I/14
        Responsabilităţile companiilor
    1. În conformitate cu prevederile Secţiunii A-I/14, fiecare Administraţie va considera companiile ca fiind răspunzătoare de numirea navigatorilor în serviciul la bordul navelor lor conform prevederilor prezentei Convenţii, şi va cere tuturor acestor companii să se asigure că:
    .1 fiecare navigator numit pe una din navele companiei deţine un brevet/certificat de capacitate corespunzător cu prevederile Convenţiei şi cu cele stabilite de către Administraţie;
    .2 echipajele de pe navele sale sunt alcătuite în conformitate cu cerinţele aplicabile ale Administraţiei privind echipajul minim de siguranţă;
    .3 documentaţia şi datele relevante cu privire la toţi navigatorii aflaţi în serviciu la bordul navelor companiei există în evidenţă şi sunt uşor accesibile, şi includ, fără a se limita la aceasta, documentaţia şi datele referitoare la experienţa, pregătirea, starea de sănătate, competenţa acestora pe funcţiile pe care au fost numiţi;
    .4 la încadrarea în serviciu pe navele sale, navigatorii sunt familiarizaţi cu îndatoririle lor specifice, cu compartimentele, instalaţiile, echipamentele şi procedurile de la bordul navei precum şi cu caracteristicile navei care prezintă importanţă atât pentru îndeplinirea atribuţiunilor curente cât şi în situaţii de urgenţă; şi,
    .5 echipajul navei să-şi poată efectiv coordona activitatea în situaţii de urgenţă şi în executarea unor acţiuni vitale de siguranţă sau de prevenire sau reducere a poluării.


    Reglementarea I/15
        Prevederi tranzitorii
    1. Până la 1 februarie 2002, un Stat-parte poate continua să emită, să recunoască şi să confirme brevete/certificate de capacitate în conformitate cu prevederile Convenţiei care au fost aplicate imediat înainte de 1 februarie 1997 pentru acei navigatori care şi-au început serviciul maritim aprobat, urmează un program aprobat de educaţie şi pregătire sau un curs aprobat de pregătire, înainte de 1 august 1998.
    2. Până la 1 februarie 2002, un Stat-parte poate continua să reînnoiască şi să reconfirme brevete/certificate de capacitate şi atestate în conformitate cu prevederile Convenţiei care au fost aplicate imediat înainte de 1 februarie 1997.
    3. În cazul când, ca urmare a reglementării 1/11, un Stat parte reemite sau extinde valabilitatea brevetelor/certificatelor de capacitate iniţial emise de către respectivul Stat-parte conform prevederilor Convenţiei care s-au aplicat imediat înainte de 1 februarie 1997, acest Stat-parte are latitudinea să înlocuiască limitările de tonaj ce apar pe brevetele/certificatele de capacitate originale după cum urmează:
    .1 "200 tone registru brut" poate fi înlocuit cu "500 tonaj brut" şi,
    .2 "1.600 tone registru brut" poate fi înlocuit cu "3.000 tonaj brut.

    CAP. II
    Comandantul şi personalul din compartimentul punte
    Reglementarea II/1
        Cerinţe obligatorii minime pentru brevetarea ofiţerilor cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave care au tonajul brut de/şi peste 500 tone
    1. Orice ofiţer care are responsabilitatea cartului de navigaţie, aflat în serviciu la bordul unei nave maritime cu tonaj brut de/şi peste 500 t. va trebui să deţină un brevet corespunzător.
    2. Candidaţii să aibă:
    .1 vârsta de minim 18 ani;
    .2 să aibă un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime de minimum 1 an ca parte a unui program de pregătire aprobat, care să includă instruirea la bord, conform cerinţelor Secţiunii A-II/1 din CODUL STCW, program care se confirmă într-un jurnal aprobat de practică, sau, dacă nu, un stagiu de îmbarcare la bordul navelor maritime de minimum 3 ani;
    .3 să fi îndeplinit, pe timpul serviciului la bord, îndatoriri de cart pe comandă sub supravegherea comandantului sau a unui ofiţer calificat pe o perioadă de minim 6 luni;
    .4 să îndeplinească cerinţele aplicabile, după caz, ale reglementărilor din Capitolul IV referitoare la îndeplinirea îndatoririlor radio specifice conform cu regulamentul de radiocomunicaţii, şi
    .5 să-şi fi terminat pregătirea şi educaţia aprobate îndeplinind nivelul standard de competenţă specificat în Secţiunea A-II/1 din CODUL STCW.


    Reglementarea II/2
        Cerinţe obligatorii minime pentru brevetarea comandanţilor şi căpitanilor secunzi de pe navele care au tonajul brut de/şi peste 500 t.

    Comandantul şi căpitanul secund de pe nave cu tonaj brut de/şi peste 3.000 t.
    1. Orice comandant şi căpitan secund de pe o navă maritimă cu tonaj brut de/şi peste 3.000 t va trebui să deţină un brevet corespunzător.
    2. Orice candidat pentru brevetare va trebui:
    .1 să îndeplinească cerinţele pentru brevetare ca ofiţer având responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave cu tonaj brut de/şi peste 500 t. şi să aibă un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime pe această funcţie:
    .1.1 pentru brevetul de căpitan secund minimum 12 luni;
    .1.2 pentru brevetul de comandant minimum 36 luni; totuşi această perioadă poate fi redusă la minimum 24 de luni dacă cel puţin 12 luni din durata stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime a îndeplinit funcţia de căpitan secund.

    .2 să fi terminat pregătirea şi educaţia aprobate şi să îndeplinească standardul de competenţă, specificat în secţiunea A-II/2 din CODUL STCW pentru comandanţi şi căpitani secunzi de pe navele având tonajul brut de/şi peste 3.000 t.


    Comandantul şi căpitanul secund de pe navele având tonajul brut intre 500 şi 3.000 t.
    3. Orice comandant şi căpitan secund de pe o navă maritimă având tonajul brut intre 500 şi 3.000 t. va trebui să deţină un brevet corespunzător.
    4. Orice candidat pentru certificare va trebui:
    .1 pentru brevetul de căpitan secund să îndeplinească cerinţele pentru un ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave având tonajul brut de/şi peste 500 t;
    .2 pentru brevetul de comandant, să îndeplinească cerinţele pentru un ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe mare având tonajul brut de/şi peste 500 t. şi să aibe un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime de minimum de 36 de luni pe această funcţie; totuşi această perioadă poate fi redusă la minimum 24 de luni dacă cel puţin 12 luni din durata stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime a îndeplinit funcţia de căpitan secund; şi,
    .3 să fi terminat educaţia şi pregătirea aprobate şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în secţiunea A-ÎI/2 din CODUL STCW pentru comandanţi şi căpitani secunzi de pe navele având tonajul brut intre 500 şi 3.000 t.


    Reglementarea II/3
        Cerinţe obligatorii minime pentru brevetarea ofiţerilor cu responsabilitatea cartului de navigaţie şi a comandanţilor pe nave având tonajul brut mai mic de 500t.

    Nave care nu sunt angajate în voiaje de cabotaj
    1. Orice ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie aflat în serviciu la bordul unei nave maritime având tonajul brut mai mic de 500 t. neangajată în voiaje de cabotaj, va trebui să deţină un brevet corespunzător pentru nave având tonajul brut de/şi peste 500 t.
    2. Orice comandant aflat în serviciu la bordul unei nave maritime având tonajul brut mai mic de 500 t. şi neangajată în voiaje de cabotaj, va trebui să deţină un brevet corespunzător funcţiei de comandant pe nave cu tonajul brut intre 500 şi 3.000 t.

    Nave angajate în voiaje de cabotaj
    Ofiţerul cu responsabilitatea cartului de navigaţie
    3. Orice ofiţer având responsabilitatea cartului de navigaţie pe o navă maritimă ce are tonajul brut sub 500 t. şi angajată în voiaje de cabotaj, va trebui să deţină un brevet corespunzător.
    4. Orice candidat pentru brevetul de ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe o navă maritimă având tonajul brut sub 5001. şi angajată în voiaje de cabotaj, va trebui:
    .1 să aibă vârsta de minimum 18 ani;
    .2 să finalizeze:
    .2.1 o formă de pregătire specială, inclusiv o perioadă adecvată de stagiu corespunzător de îmbarcare la bordul navelor maritime conform cerinţelor Administraţiei, sau,
    .2.2 stagiul de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime de minimum 3 ani în compartimentul punte;

    3. să îndeplinească cerinţele aplicabile ale reglementărilor din Capitolul IV, după caz, referitoare la îndeplinirea îndatoririlor radio specifice, conform cu regulamentul de radiocomunicaţii;
    4. să finalizeze o formă aprobată de educaţie şi pregătire şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în Secţiunea A-II/3 din CODUL STCW pentru ofiţerii cu responsabilitatea cartului de navigaţie pe nave cu tonajul brut mai mic de 500 t. angajate în voiaje de cabotaj.


    Comandantul
    5. Orice comandant aflat în serviciu la bordul unei nave maritime cu tonajul brut mai mic de 500 t. angajată în voiaje de cabotaj, va trebui să deţină un brevet corespunzător.
    6. Orice candidat pentru brevetul de comandant pe o navă maritimă cu tonajul brut mai mic de 500 t. angajată în voiaje de cabotaj, va trebui:
    .1 să aibă vârsta minimă de 20 de ani;
    .2 să aibă un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de minimum 12 luni ca ofiţer cu responsabilitatea cartului de navigaţie; şi,
    .3 să fi terminat o formă aprobată de educaţie şi pregătire şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în Secţiunea A-ÎI/3 din CODUL STCW pentru comandanţii navelor cu tonaj brut mai mic de 500 t. angajate în voiaje de cabotaj.


    Scutiri
    7. Dacă, se consideră că mărimea navei şi condiţiile voiajului sunt de natură să facă nerezolvabilă sau impracticabilă aplicarea tuturor cerinţelor prezentei reglementări şi Secţiunii A-ÎI/3 din CODUL STCW, Administraţia poate, într-o măsură corespunzătoare, să scutească pe comandantul şi ofiţerul cu responsabilitatea cartului de navigaţie de pe o astfel de navă sau clasă de nave, de a îndeplini unele dintre cerinţe, ţinând însă cont de siguranţa tuturor navelor care ar putea opera în acelaşi raion maritim.

    Reglementarea II/4
        Cerinţe obligatorii minime pentru atestarea personalului nebrevetat, care face parte din cartul de navigaţie.*
        * Aceste cerinţe nu se aplică în cazul atestării marinarilor de veghe/timonierilor conform Convenţiei Organizaţiei Internaţionale a Muncii (ILO) pentru atestarea marinarilor de veghe/timonierilor, 1946, sau orice Convenţie ulterioară.

    1. Personalul nebrevetat care face parte din cartul de navigaţie la bordul unei nave maritime având tonajul brut de/sau peste 500 t., exceptând categoria celor care participă la un program de pregătire sau ale căror îndatoriri pe timpul cartului nu presupun calificare, va trebui să fie atestat corespunzător pentru a îndeplini astfel de îndatoriri.
    2. Orice candidat pentru certificare va trebui:
    .1 să aibă vârsta minimă de 16 ani;
    .2 să fi terminat:
    .2.1 un stagiu de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime, inclusiv minimum 6 luni de instruire şi experienţă, sau,
    .2.2 o formă specială de pregătire, fie înainte de îmbarcare, fie la bordul navei, inclusiv o perioadă de stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime care să fie de minimum 2 luni; şi,

    .3 să îndeplinească standardul de competenţă specificat în Secţiunea A-II/4 din CODUL STCW.

    3. Stagiul de îmbarcare la bordul navelor maritime, pregătirea şi experienţa cerute prin subparagrafele 2.2.1 şi 2.2.2 vor fi asociate, cu atribuţiuni în cadrul cartului de navigaţie şi implică îndeplinirea obligaţiilor sub directa supraveghere a comandantului, a ofiţerului cu responsabilitatea cartului de navigaţie sau a unui marinar calificat.
    4. Un Stat-parte poate considera că navigatorii îndeplinesc cerinţele acestei reglementări dacă aceştia au îndeplinit o funcţie relevantă în cadrul compartimentului punte pe o perioadă de minimum 1 an în ultimi 5 ani care au precedat intrarea în vigoare a Convenţiei pentru respectivul Stat-parte.
    CAP. III
    Compartimentul maşini
    Reglementarea III/1
        Cerinţe obligatorii minime pentru brevetarea ofiţerilor care au responsabilitatea cartului la maşini intr-un compartiment maşini supravegheat sau a ofiţerilor mecanici cu sarcini speciale într-un compartiment maşini, periodic nesupravegheat
    1. Orice ofiţer cu responsabilitatea cartului la maşini într-un compartiment maşini supravegheat sau orice ofiţer mecanic cu sarcini speciale într-un compartiment de maşini periodic nesupravegheat la bordul unei nave maritime propulsată de un motor principal cu puterea de propulsie de sau mai mare de 750 Kw. va trebui să deţină un brevet corespunzător.
    2. Candidaţii pentru brevetare vor trebui:
    .1 să aibă vârsta minimă de 18 ani;
    .2 să aibă un stagiu de îmbarcare la bordul navelor maritime în compartimentul maşini de minimum 6 luni în conformitate cu Secţiunea A-III/1 din Codul STCW, şi,
    .3 să fi terminat o formă aprobată de educaţie şi pregătire, cu durata minimă de 30 de luni în care se include instruirea la bord confirmată într-un jurnal aprobat de practică şi să îndeplinească standardele de competenta specificate în Secţiunea A-III/1 din CODUL STCW.


    Reglementarea III/2
        Cerinţe obligatorii minime pentru brevetarea şefilor mecanici şi a ofiţerilor mecanici secunzi de pe navele al căror motor principal dezvoltă o putere de propulsie de şi peste 3.000 Kw.
    1. Orice şef mecanic şi ofiţer mecanic secund de pe o navă maritimă al cărui motor principal dezvoltă o putere de propulsie de şi peste 3.000 Kw. va trebui să deţină un brevet corespunzător.
    2. Candidaţii pentru brevetare vor trebui:
    1. să îndeplinească cerinţele pentru brevetare ca ofiţer cu responsabilitatea cartului la maşini şi:
    .1.1 pentru brevetul de ofiţer mecanic secund să aibă un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de minimum 12 luni ca ofiţer mecanic aspirant sau ofiţer mecanic, şi,
    .1.2 pentru brevetul de şef mecanic, să aibă'un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de minimum 36 de luni din care cel puţin 12 luni să fi îndeplinit funcţia de ofiţer mecanic pe un post cu calificare şi responsabilităţi de ofiţer mecanic secund; şi,

    2. să-şi fi terminat o formă aprobată de educaţie şi pregătire şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în Secţiunea A-III/2 din CODUL STCW.


    Reglementarea III/3
        Cerinţe obligatorii minime pentru brevetarea şefilor mecanici şi a ofiţerilor mecanici secunzi de pe navele al căror motor principal dezvoltă o putere de propulsie cuprinsă între 750 Kw şi 3.000 Kw.
    1. Orice şef mecanic şi ofiţer mecanic secund de pe o navă maritimă al cărui motor principal dezvoltă o putere de propulsie cuprinsă între 750 şi 3.000 Kw va trebui să deţină un brevet corespunzător.
    2. Candidaţii pentru brevetare vor trebui:
    .1 să îndeplinească cerinţele pentru brevetarea ca ofiţer cu responsabilitatea cartului la maşini şi:
    .1.1 pentru brevetul de ofiţer mecanic secund să aibă un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de minimum 12 luni ca ofiţer mecanic aspirant, sau ca ofiţer mecanic, şi,
    .1.2 pentru brevetul de şef mecanic să aibă un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de minim 21 de luni, din care cel puţin 12 luni să-şi fi îndeplinit funcţia de ofiţer mecanic secund, şi,

    .2 să-şi fi terminat o formă aprobată de educaţie şi pregătire şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în Secţiunea A-III/3 din CODUL STCW.

    3. Orice ofiţer mecanic care are calificarea de ofiţer mecanic secund la bordul navelor al căror motor principal dezvoltă o putere de propulsie de/sau peste 3.000 Kw, poate face funcţie de şef mecanic la bordul navelor cu un motor principal care dezvoltă o putere de propulsie mai mică de 3.000 Kw cu condiţia ca pe o durată de minim 12 luni de stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime să fi funcţionat ca ofiţer mecanic pe un post de responsabilitate iar brevetul să fie confirmat în acest sens.

    Reglementarea III/4
        Cerinţe obligatorii minime pentru certificarea personalului necertificat care face parte din cartul la maşini într-un compartiment nesupravegheat sau care este destinat îndeplinirii unor sarcini într-un compartiment maşini periodic nesupravegheat
    1. Personalul necertificat care face parte din cartul la maşini sau care este desemnat a executa sarcini într-un compartiment maşini periodic nesupravegheat pe navele maritime al căror motor principal dezvoltă o putere de propulsie de şi peste 750 Kw, cu excepţia personalului necertificat aflat în proces de instruire precum şi a categoriei de personal necertificat fără calificare, va trebui să fie atestat corespunzător pentru a îndeplini astfel de atribuţiuni.
    2. Candidaţii pentru atestare vor trebui:
    .1 să aibă vârsta minimă de 16 ani;
    .2 să fi terminat:
    .2.1 un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime care să includă minim 6 luni de instruire şi experienţă, sau
    .2.2 o formă specială de pregătire, fie înainte de îmbarcare fie la bordul navei, care să includă o perioadă de stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de minim 2 luni; şi


    3. să îndeplinească standardul de competenţă specificat în Secţiunea A-III/4 a CODULUI STCW.
    3. Stagiul de îmbarcare la bordul navelor maritime, pregătirea şi experienţa cerute prin Subparagrafele 2.2.1 şi 2.2.2 vor fi asociate cu atribuţiuni ale serviciului de cart la maşini şi implică executarea sarcinilor sub directa supraveghere a unui ofiţer mecanic calificat sau a unei persoane calificate din personalul necertificat.
    4. Un Stat-parte poate considera că navigatorii îndeplinesc cerinţele prezentei reglementări dacă aceştia au îndeplinit o funcţie relevantă în cadrul compartimentului maşini pe o perioadă de minimum 1 an în ultimii 5 ani care au precedat intrarea în vigoare a Convenţiei pentru respectivul Stat-parte.
    CAP. IV
    Radiocomunicaţii şi personalul radio
        Notă explicativă
        Prevederile obligatorii privitoare la veghea radio sunt cuprinse în Regulamentul de radiocomunicaţii şi în Convenţia Internaţională pentru Siguranţa Vieţii pe Mare, 1974, cu amendamentele aduse. Prevederile pentru întreţinerea aparaturii radio sunt cuprinse în Convenţia Internaţională pentru Siguranţa Vieţii pe Mare, 1974, cu amendamentele aduse, şi în Instrucţiunile adoptate de Organizaţie.*
        * Se face referire la instrucţiunile de întreţinere a aparaturii radio pentru Sistem Maritim Global de Siguranţă şi Pericol (G.M.D.S.S.) privind zonele maritime A3 şi A4 adoptate de Organizaţie prin Rezoluţia A.702 (17).



    Reglementarea IV/1
        Domeniu de aplicare
    1. Cu excepţia prevederilor din Paragraful 3, prevederile prezentului capitol se aplică personalului radio de pe navele care operează în sistemul maritim global de siguranţă şi pericol (G.M.D.S.S.) conform prevederilor Convenţiei Internaţionale pentru Siguranţa Vieţii pe Mare, 1974, cu amendamentele aduse.
    2. Până la data de 1 februarie 1999, personalul radio de pe navele care se conformează prevederilor Convenţiei Internaţionale pentru Siguranţa Vieţii pe Mare, (SOLAS), 1974, în vigoare imediat înainte de 1 februarie 1992 se va conforma* prevederilor Convenţiei Internaţionale STCW pentru navigatorii 1978 în vigoare anterior datei de 1 decembrie 1992.
    3. Personalul radio de pe navele cărora nu i se cere să se conformeze prevederilor referitoare la G.M.D.S.S. din Capitolul IV al Convenţiei SOLAS nu are obligaţia de a îndeplini prevederile prezentului capitol. Personalul radio de pe aceste nave trebuie însă să se conformeze regulamentului de radiocomunicaţii. Administraţia va trebui să se asigure că emiterea sau recunoaşterea documentelor corespunzătoare pentru acest personal radio este conformă prevederilor regulamentului de radiocomunicaţii.

    Reglementarea IV/2
        Cerinţe obligatorii minime pentru brevetarea personalului radio G.M.D.S.S.
    1. Personalul care are responsabilităţi radio sau care execută sarcini radio pe o navă care trebuie să participe la G.M.D.S.S. va trebui să deţină un document corespunzător legat de G.M.D.S.S., emis sau recunoscut de Administraţie conform prevederilor din regulamentul de radiocomunicaţii
    2. În plus, candidaţii pentru brevetare conform prezentei reglementări pentru serviciul la bordul unei nave dotată cu o aparatură radio conform Convenţiei SOLAS, 1974, cu amendamentele aduse, trebuie:
    .1 să aibă vârsta minimă 18 ani;
    .2 să fi terminat o formă aprobată de educaţie şi pregătire şi să îndeplinească standardul de competenţă specificat în Secţiunea A-IV/2 din CODUL STCW.

    CAP. V
    Cerinţe speciale de pregătire pentru personalul de pe anumite tipuri de nave
    Reglementarea V/1
        Cerinţe obligatorii minime pentru pregătirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor şi personalului necertificat de pe tancuri
    1. Ofiţerii şi personalul necertificat cu responsabilităţi şi sarcini specifice legate de marfa şi instalaţia de marfa de pe tancuri trebuie să fi terminat un curs aprobat de stingerea incendiilor, organizat la* uscat în plus faţă de pregătirea cerută de Reglementarea VI/1, şi de asemenea trebuie să:
    .1 aibă un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul tancurilor de minimum 3 luni pentru a acumula cunoştinţele adecvate practicilor de operare în siguranţă; sau,
    .2 fi terminat un curs aprobat de familiarizare tancuri, care să acopere cel puţin programa dată pentru cursul respectiv în Secţiunea A-V/1 din CODUL STCW;
        dar, Administraţia poate accepta o perioadă de stagiu de îmbarcare mai scurt sub supraveghere la bord decât cea prevăzută în subparagraful. 1, cu condiţia ca :
    .3 perioada astfel acceptată să fie de minimum o lună;
    .4 tancul să aibă un tonaj brut mai mic de 3.000 t;
    .5 durata fiecărui voiaj în care tancul este angajat pe timpul acestei perioade să nu depăşească 72 de ore;
    .6 caracteristicile de operare ale tancului, numărul voiajelor şi operaţiile de încărcare şi descărcare executate în perioada respectivă, să permită acumularea de cunoştinţe şi experienţă la acelaşi nivel.

    2. Comandanţii, şefii mecanici, căpitănii secunzi, ofiţerii mecanici secunzi, precum şi orice altă persoană cu responsabilităţi imediate, referitoare la încărcarea / descărcarea, supravegherea pe timpul transportului sau manipularea mărfii, în plus faţă de îndeplinirea cerinţelor din Subparagraful 1.1 sau 1.2, vor trebui:
    .1 să aibă experienţa corespunzătoare sarcinilor ce le revin pe tipul de tanc la bordul căruia îndeplinesc serviciul, şi,
    .2 să fi terminat un program aprobat de pregătire specializată, care să acopere cel puţin subiectele indicate în Secţiunea A-V/1 din CODUL STCW care corespund sarcinilor lor, pe tancul petrolier, tancul de produse chimice sau tancul de gaze lichefiate la bordul căruia îşi îndeplinesc serviciul.

    3. În intervalul de 2 ani de la intrarea în vigoare a Convenţiei pentru un Stat-parte, se poate considera că navigatorii îndeplinesc cerinţele Subparagrafului 2.2 dacă au executat serviciul pe o funcţie relevantă la bordul tipului de tanc menţionat pe o perioadă de minim 1 an din ultimii 5 ani.
    4. Administraţiile vor asigura emiterea unor certificate corespunzătoare comandanţilor şi ofiţerilor care sunt calificaţi în conformitate cu paragraful 1 sau 2, după caz, sau în cazul certificatelor deja existente, acestea să fie confirmate corespunzător. Personalul necertificat calificat în acest sens va trebui să fie atestat corespunzător.

    Reglementarea V/2
        Cerinţe obligatorii minime pentru pregătirea şi calificarea comandanţilor, ofiţerilor, personalului necertificat şi a altor categorii de personal pe navele de pasageri RO/RO
    1. Prezenta reglementare se aplică comandanţilor, ofiţerilor, personalului necertificat şi altor categorii de personal care execută serviciul la bordul navelor de pasageri RO/RO, angajate în voiaje internaţionale. Administraţiile vor stabili aplicabilitatea acestor cerinţe la personalul care execută serviciul la bordul navelor de pasageri RO/RO angajate în voiaje interne.
    2. Anterior numirii în serviciul la bordul navelor de pasageri RO/RO, navigatorii vor trebui să fi terminat forma de pregătire cerută prin paragrafele de la 4 ia 8, de mai jos, în conformitate cu funcţia, îndatoririle şi responsabilităţile lor.
    3. Navigatorii, care trebuie pregătiţi în conformitate cu paragrafele 4, 7 şi 8 de mai jos, trebuie, la intervale care să nu depăşească 5 ani, să parcurgă o formă corespunzătoare de perfecţionare.
    4. Comandanţii, ofiţerii şi alte categorii de personal care au atribuţiuni în rolurile de echipaj de acordare de asistenţă pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri RO/RO trebuie să fi terminat o formă de pregătire pe tema managementului colectivităţilor umane conform specificaţiei din Secţiunea A-V/2, paragraful 1, din CODUL STCW.
    5. Comandanţii, ofiţerii şi alte categorii de personal cu sarcini şi responsabilităţi specifice serviciului la bordul navelor de pasageri RO/RO trebuie să fi terminat o formă de pregătire de familiarizare specificată în Secţiunea A-V/2, paragraf 2 din CODUL STCW.
    6. Personalul care deserveşte direct pe pasagerii din spaţiile de pasageri de la bordul navelor de pasageri RO/RO trebuie să fi terminat forma de pregătire de siguranţă specificată în Secţiunea A-V/2, paragraful 3 din CODUL STCW.
    7. Comandanţii, şefii mecanici, căpitănii secunzi, ofiţerii mecanici secunzi, precum şi orice altă persoană cu responsabilităţi imediate privind îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor, încărcarea/descărcarea sau amararea mărfii sau închiderea deschiderilor din corpul navelor de pasageri RO/RO trebuie să fi terminat o formă aprobată de pregătire pentru siguranţa pasagerilor, a mărfii şi integritatea corpului navei conform celor specificate în Secţiunea A-V/2, paragraful 4 din CODUL STCW.
    8. Comandanţii, şefii mecanici, căpitănii secunzi, ofiţerii mecanici secunzi, precum şi orice altă persoană cu responsabilităţi privind siguranţa pasagerilor în situaţii de urgenţă la bordul navelor de pasageri RO/RO trebuie să fi terminat o formă aprobată de pregătire referitoare la managementul situaţiei de criză şi la comportamentul uman conform celor specificate în Secţiunea A-V/2 din CODUL STCW.
    9. Administraţiile se vor asigura că se emit documente ce demonstrează forma de pregătire absolvită tuturor persoanelor considerate a fi calificate conform prevederilor prezentei reglementări.
    CAP. VI
    Situaţii de urgenţă, protecţia muncii, asistenţă medicală şi supravieţuire pe mare
    Reglementarea VI/1
        Cerinţe obligatorii minime pentru familiarizarea, pregătirea şi instruirea de bază în probleme de siguranţa pentru tot navigatorii
        Navigatorii vor fi familiarizaţi, pregătiţi şi instruiţi în problemele de siguranţă de bază în conformitate cu Secţiunea A-VI/1 din CODUL STCW şi vor îndeplini standardul corespunzător de competenţă specificat în secţiunea menţionată.

    Reglementarea VI/2
        Cerinţe obligatorii minime pentru emiterea certificatelor de competenţă pentru ambarcaţiunile de supravieţuire, bărcile de salvare şi a şalupelor rapide de salvare
    1. Candidaţii pentru certificatul de competenţă pentru ambarcaţiunile de supravieţuire, bărcile de salvare cu excepţia şalupelor rapide de salvare vor trebui:
    .1 să aibă vârsta minimă de 18 ani;
    .2 să aibă un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de minim 12 luni sau să fi urmat un curs de pregătire şi să aibă un stagiu aprobat de îmbarcare la bordul navelor maritime de minim 6 luni; şi,
    .3 să îndeplinească standardul de competenţă pentru certificatele de competenţă pentru ambarcaţiunile de supravieţuire şi bărcile de salvare indicat în Secţiunea A-VI/2, paragrafele 1 la 4 din CODUL STCW.

    2. Candidaţii pentru certificatul de competenţă pentru şalupele rapide de salvare vor trebui:
    .1 să fie deţinători al unui certificat de competenţă pentru ambarcaţiunile de supravieţuire şi bărcile de salvare altele decât şalupele rapide de salvare;
    .2 să fi urmat un curs aprobat de pregătire şi,
    .3 să îndeplinească standardul de competenţă reclamat de certificatele de competenţă pentru şalupele rapide de salvare indicat în Secţiunea A-VI/2 Paragrafele 5 la 8 din CODUL STCW.


    Reglementarea VI/3
        Cerinţe obligatorii minime pentru instruirea pentru stingerea incendiilor-nivel avansat
    1. Navigatorii desemnaţi să conducă operaţiunile de stingere a incendiilor trebuie să fi terminat cu succes instruirea la nivel avansat în tehnicile de stingere a incendiilor cu accent deosebit pe organizare tactică şi conducere, în conformitate cu prevederile Secţiunii A-VI/3 din CODUL STCW şi va îndeplini standardul de competenţă specificat în secţiunea menţionată.
    2. În cazul când, instruirea la nivel avansat în stingerea incendiilor nu este inclusă în cerinţele pentru certificatul ce urmează a fi emis, se va emite un certificat special sau, după caz, un alt document care să indice că deţinătorul a urmat un curs de instruire la nivel avansat în stingerea incendiilor.

    Reglementarea VI/4
        Cerinţe obligatorii minime privind primul ajutor medical şi asistenţa medicală
    1. Navigatorii destinaţi să asigure acordarea primul ajutor medical la bordul navelor vor trebui să îndeplinească standardul de competenţă în acordarea primului ajutor medical specificat în Secţiunea A-VI/4 Paragrafele 1 la 3 din CODUL STCW.
    2. Navigatorii desemnaţi să acorde îngrijirea medicală la bordul navelor vor trebui să îndeplinească standardele de competenţă pentru asistenţa medicală la bord specificate în Secţiunea A-VI/4, paragrafele 4 la 6 din CODUL STCW.
    3. În cazul când insţruirea pentru acordarea primului ajutor medical sau asistenţă medicală nu este inclusă în cerinţele pentru emiterea certificatului, se va emite un certificat special sau, după caz, un alt document care să indice că deţinătorul a urmat un curs de instruire în acordarea primului ajutor medical şi a asistenţei medicale.
    CAP. VII
    Certificare alternativă
    Reglementarea VII/1
        Eliberarea brevetelor/certificatelor de capacitate alternative
    1. Indiferent de cerinţele pentru certificare stabilite în Capitolele II şi III din prezenta anexă, Statele-parte pot opta pentru emiterea sau pot autoriza emiterea unor brevete/certificate de capacitate diferite de cele menţionate în reglementările din capitolele respective, cu condiţia ca:
    .1 atribuţiunile asociate şi nivelele de responsabilitate înscrise pe brevete/certificate de capacitate şi atestate să fie selecţionate din/şi identice cu cele care apar în Secţiunile A-II/1, A-II/2, A-II/3, A-II/4, A-III/1, A-III/2, A-III/3, A-III/4 şi A-IV/2 din CODUL STC W;
    .2 candidaţii să fi terminat o formă aprobată de educaţie şi pregătire şi să îndeplinească standardele de competenţă prevăzute în Secţiunile relevante din CODUL STCW şi prezentate în Secţiunea A-VII/1 din acest COD, pentru atribuţiunile şi nivelele înscrise pe brevete/certificate de capacitate şi atestate;
    .3 candidaţii să aibe stagiul de îmbarcare aprobat la bordul navelor maritime corespunzător atribuţiunilor şi nivelelor ce urmează a fi înscrise în brevet/certificat de capacitate. Durata minimă a stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime va fi echivalentă cu durata stagiului de îmbarcare prevăzută în Capitolele II şi III din prezenta anexă. Totuşi, durată minimă a stagiului de îmbarcare la bordul navelor maritime nu va fi mai mică decât cea prevăzută în Secţiunea A-VII/2 din CODUL STCW;
    .4 candidaţii la certificare care urmează să execute atribuţii de navigaţie la nivel operaţional vor trebui să îndeplinească cerinţele aplicabile ale reglementărilor din Capitolul IV, după caz, pentru îndeplinirea unor sarcini de radiocomunicaţii în conformitate cu Regulamentul de radiocomunicaţii, şi,
    .5 brevetele/certificatele de capacitate să se elibereze în conformitate cu cerinţele Reglementării 1/9 şi a prevederilor din Capitolul VII din CODUL STCW;

    2. Emiterea brevetelor/certificatelor de capacitate conform prezentului capitol se va face numai dacă Statul-parte a transmis Organizaţiei informaţiile potrivit Articolului IV şi Reglementării 1/7.

    Reglementarea VII/2
        Certificarea navigatorilor
    1. Navigatorii care execută o atribuţiune sau ansamblu de atribuţiuni conform celor specificate în Tabelele A-II/1, A-II/2, A-II/3 sau A-II/4 din Capitolul II sau în tabelele A-III/1, A-III/2, A-III/4 din Capitolul III sau A-IV/2 din Capitolul IV din CODUL STCW vor trebui să deţină un brevet/certificat de capacitate corespunzător.

    Reglementarea VII/3
        Principii care guvernează emiterea brevetelor/certificatelor de capacitate alternative
    1. Statul-parte care optează pentru emiterea sau autorizarea emiterii de brevete/certificate de capacitate alternative va asigura respectarea următoarelor principii:
    .1 un sistem alternativ de certificare se va implementa numai dacă acesta asigură un grad de siguranţă pe mare şi are un efect de prevenire a poluării cel puţin echivalent cu cel prevăzut în celelalte capitole; şi,
    .2 orice măsuri pentru emiterea brevetelor/certificatelor de capacitate alternative conform prezentului capitol vor asigura caracterul interschimbabil al acestora cu brevetele/certificatele de capacitate emise conform altor capitole.

    2. Principiul interschimbabilităţii din paragraful 1 va asigura că:
    .1 navigatorii vor fi certificaţi conform măsurilor din Capitolele II şi/sau III şi cei certificaţi conform Capitolului VII pot executa serviciul la bordul navelor care au fie forma tradiţională fie alte forme de organizare a serviciului la bord; şi,
    .2 navigatorii nu sunt pregătiţi pentru o anumită organizare specifică la bordul navei care să le limiteze capacitatea de a executa serviciul într-un alt sistem de organizare.

    3. La emiterea brevetelor/certificatelor de capacitate conform prevederilor prezentului capitol se va ţine cont de următoarele principii:
    .1 emiterea brevetelor/certificatelor de capacitate alternative nu se va folosi în scopul de:
    .1 a reduce numărul echipajului de la bord;
    .2 a diminua integritatea profesională sau "descalificarea" navigatorilor; sau,
    .3 a justifica combinarea atribuţiunilor serviciului de cart de navigaţie şi maşini pe un singur brevet/certificat de capacitate, astfel încât deţinătorul brevetului/certificatului de capacitate să îndeplinească ambele funcţii pe durata aceluiaşi cart;

    .2 persoana aflată la comandă va fi denumită comandant; iar poziţia legală şi autoritatea comandantului şi a altora nu va fi negativ afectată de implementarea unor măsuri pentru certificarea alternativă.

    4. Principiile conţinute în paragrafele 1 şi 2 din prezenta reglementare vor asigura atât menţinerea competenţei ofiţerilor de punte cât şi a celor mecanici.
    CAP. VIII
    Serviciul de cart
    Reglementarea VIII/1
        Pregătirea din toate privinţele pentru exercitarea serviciului de cart
        În scopul prevenirii oboselii, fiecare Administraţie va trebui:
    .1 să stabilească şi să aplice perioade de odihnă pentru persoanele din serviciul de cart; şi,
    .2 să pretindă ca sistemul serviciului de cart să fie astfel alcătuit încât eficienţa întregului personal din serviciul de cart să nu fie afectată de oboseală iar sarcinile să fie astfel organizate încât personalul din primul cart de la începerea voiajului şi cel din carturile următoare care îl înlocuieşte să fie suficient de odihnit şi apt din toate privinţele pentru îndeplinirea atribuţiunilor de serviciu.


    Reglementarea VIII/2
        Organizarea serviciului de cart şi principiile care trebuie respectate
    1. Administraţiile vor direcţiona atenţia companiilor, comandanţilor, şefilor mecanici, şi întregului personal din serviciul de cart asupra cerinţelor, principiilor şi instrucţiunilor cuprinse în CODUL STCW, care trebuie respectate pentru asigurarea menţinerii în permanenţă a unui serviciu de cart în siguranţă deplină potrivit circumstanţelor şi condiţiilor predominante la bordul navelor maritime.
    2. Administraţiile vor cere comandanţilor tuturor navelor să se asigure că organizarea serviciului de cart este adecvată menţinerii în permanenţă a unui cart sau carturi sigure, avându-se în vedere circumstanţele şi condiţiile predominante şi sub îndrumarea generală a comandantului astfel încât:
    .1 ofiţerii care răspund de cartul de navigaţie au responsabilitatea conducerii navei în condiţii de siguranţă pe toată durata serviciului, fiind fizic prezenţi tot timpul pe puntea de comandă sau într-un loc din apropierea acesteia cum ar fi camera hărţilor sau comanda de navigaţie;
    .2 operatorii radio răspund de menţinerea unui veghe radio continue pe frecventele corespunzătoare pe toată durata serviciului lor;
    .3 ofiţerii care răspund de cartul la, maşini, conform precizărilor din CODUL STCW şi sub îndrumarea şefului mecanic, vor fi permanent disponibili şi gata de a interveni la nevoie în spaţiile destinate maşinilor, fiind prezenţi fizic în compartimentul maşini pe durata serviciului lor;
    .4 se menţine un serviciu de cart sau carturi corespunzător şi efectiv în permanentă siguranţă pe timpul când nava se află la ancoră sau acostată şi, dacă nava transportă mărfuri periculoase, la organizarea serviciului de cart se vor lua în considerare natura, cantitatea, ambalarea şi stivuirea mărfurilor periculoase precum şi condiţiile speciale care predomină la bord pe mare şi la uscat.


                                     ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016